Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 67 reacties

De eerste foto's van de Samsung Galaxy S7 Active zijn opgedoken op het internet. De extra bestendige versie van de Galaxy S7 is op de afbeeldingen afgewerkt met een digitaal camouflagepatroon aan de achterkant. Ook zijn de knoppen aan de voorkant weer fysiek.

De foto's zijn gepubliceerd door Samsung Viet. De Vietnamese site stelt dat er afgeweken wordt van de materialen van de voorganger, de S6 Active. Ditmaal zou namelijk de metalen behuizing vervangen zijn door een combinatie van polycarbonaat en rubber, om schokken beter te kunnen weerstaan. Het exemplaar dat getoond wordt, heeft het logo van de Amerikaanse telco AT&T op de achterkant. Dit is niet onverwacht, aangezien de Active-varianten van deze smartphones tot op heden exclusief in de VS uitkomen. Het bestaan van de Galaxy S7 Active bleek eerder al uit een changelog van een van Samsungs apps op de Play Store.

Specificaties van het toestel zijn nog niet bekend, maar de ervaring leert dat deze bijna volledig hetzelfde zullen zijn als bij zijn 'gewone' tegenhanger. De S6 Active had vergeleken met de S6 een aanzienlijk grotere accu en een ip68-certificering. Dat betekent dat het toestel stofdicht en volledig waterdicht is, tot op een diepte van 1,5m. Ook is het schok- en vibratiebestendig en kan het tegen extreme temperaturen en hoogten. De S6 Active had verder dezelfde specificaties als de S6. Of de S7 Active deze trend voortzet, is nog niet duidelijk. De Galaxy S7 is zelf ditmaal ook al stof- en waterdicht.

Samsung Galaxy S7 Active lekSamsung Galaxy S7 Active lekSamsung Galaxy S7 Active lekSamsung Galaxy S7 Active lekSamsung Galaxy S7 Active lekSamsung Galaxy S7 Active lek

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (67)

Ik snap berhaupt niet waarom je een Active model zou kopen.

Je kunt toch veel beter een hoes om je telefoon doen als je extreme omstandigheden opzoekt, zoals BV de hoesjes van Lifeproof.

http://www.lifeproof.ie/e...laxy-s7/lpfr-sam-gs7.html

Dan is je telefoon beter beschermd en als de hoes alsnog beschadigd/vies is koop je gewoon een nieuwe hoes. Je kun dan ook gewoon in normale omstandigheden je gewone telefoon gebruiken als je niet in extreme omstandigheden ben.

Als ik reis of op vakantie ben in extremere omstandigheden (veel stof en water) stop ik gewoon mijn telefoon in een Lifeproof hoes. Daarvoor hoef je geen aparte telefoon te kopen.
De Samsung Active heeft wel iets meer om handen dan een hoesje. Bijvoorbeeld de hardware knoppen voor wanneer het scherm nat is, een dedicated photo knop voor de camera, en normaal gesproken een stuk betere accu dan de normale versie. Daarnaast werkt QI charging meestal niet met een te dik hoesje, en is dat bij een Active model ingebouwd.

wat je daarvoor (bij de S6 Active) kwijtraakte was een vingerafdrukscanner, en er wordt gespeculeerd dat deze bij de S7 Active wl aanwezig zal zijn.

Hoop in ieder geval dat de S7 Active niet AT&T exclusief is wereldwijd, zou er graag eentje hebben.
Ik heb kinderen en smaak voor een goede snelle telefoon... Dat mixt echt niet! Een kort onbewaakt moment en ze staan er op. Mijn huidige kan die druk van een peuter i.c.m. met bumbper echt niet hebben dat resulteerde in een barst :P
Wat een onzin, dat ligt volledig aan jouw. Kinderen en messen gaan ook niet samen, maar ik weet ze toch prima gescheiden te houden.
Een apparaat van 5 tot 700 euro leg je niet op de grond, dus er kan ook niemand op gaan staan.
Zeker niet op een onbewaakt moment.
Duh! Wat een non vergelijking, alsof iedereen continue met messen op zak loopt. Neem jij je mes mee de wc op om te kakken, half Nederland wel zijn mobieltje.. Mijn telefoon ligt s'nachts aan de oplader en mijn zoontje dacht dat dat een leuk speelding was. Die sluipt binnen en dat hoor je snachts echt niet. Een mes berg je altijd veilig op... Kan iedereen gebeuren zoiets, dan daarbij was het een praktijk voorbeeld zoals er wel meerdere te bedenken zijn die een aanschaf voor een ieder te rechtvaardigen is.
Waarom zou je een audi aanschaffen voor je ritje naar werk terwijl een kia kan volstaan... Je rechtvaardigd het voor je zelf met argumenten die voor iedereen anders kunnen zijn. Als er maar genoeg mensen zijn dan is er een markt. Geen reden om dit te bestempellen als onzin imho
Je argumenten tot onzin verklaren was wat overdreven misschien.
Maar ik heb zelf ook kinderen en kon het mijzelf niet voorstellen dat die kleine op mijn telefoon staat te springen.
En messen liggen hier gewoon in de keukenla, dus zo goed weggestopt liggen ze niet.
Om eerlijk te zijn snap ik al niet waarom mensen meer dan 500 euro neerleggen voor een telefoon wanneer er genoeg zijn van onder die prijsgrens die even goed, zo niet beter zijn, maar van een ander merk dan iPhone/Samsung. Daarnaast moet je je mobiel inderdaad gewoon netjes van je kinderen afhouden, al kan dat altijd wel eens misgaan. Maar een telefoon kopen die je een paar honderdjes meer kost om dan minder kans te lopen dat hij door je kind kapot gaat is als een verzekering van 180 euro premie tegenover eentje van 80, terwijl je niet meer dan n keer per vijf jaar ziek bent. Het voordeel weegt niet op tegen de hogere kosten lijkt me dan.
Verschil is wel dat ik niet hele dag met een mes in mijn handen loop, en overal gebruik, en hem dan soms laat liggen ;)
Ik houd niet van hoesjes, ze geven mij het gevoel dat ik geen volledige controle over de telefoon heb.
Ik heb de S4 Active in extreme onstandigheden gebruikt,en hij werkt nog steeds. Met 55 KMPH van een berg af fietsen terwijl hij uit de houder schiet en 300m verder en 50 meter lager op de rotsen neerkomt? Check. 2 uur lang door natte sneeuw fietsen? Check. Zand en zout water in 30+ graden? Geen probleem. Ontelbare keren laten vallen op stenen? Check. 5 minuten in een rivier bij -20 graden? Check.

Het scherm ging pas kapot nadat-ie exact op midden van het scherm terecht kwam. Ik ga ervan uit dat-ie nu niet meer waterdicht is, maar hij werkt nog steeds.
Er zijn weinig andere telefoons die dit aankunnen.
Ik geloof je gelijk... Maar ik gebruik mijn telefoon ook gewoon onder niet extreme omstandigheden, zoals dagelijks gebruik, en dan vind ik een Active telefoon nou niet echt practisch.

Vandaar mijn keus voor een hoes van Lifeproof die, in exact dezelfde omstandigheden die jij beschrijft, hetzelfde doet.

En voor gewoon dagelijks gebruik stop ik hem niet in een hoesje, heb ik geen afwijkende Specs en geen extra meerprijs van het toestel, anders dan een hoesje wat ik alleen gebruik onder extreme omstandigheden en op vakantie.
Sx Active hebben ook geen afwijkende specs, enkel de batterij, die groter is :)

Maargoed ik had voorheen een note bij me lijkt me geen enkel bezwaar voor mij om een iets lompere versie van een S7 bij me te dragen, enkel doe ik nooit extreme dingen, dus is zowel het hoesje als de telefoon voor mij overbodig :)
Zijn de afmetingen van de Active series niet afwijkend t.o.v. die van de normale S7 dan?
Ja uiteraard wel, ze zijn wat forser, maar kwa inhoud, is het gewoon dezelfde hardware. Specs is inderdaad iets breder dan alleen dat, dus afmeting is ook een spec, als dat je punt is ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 9 mei 2016 14:16]

Even kijken of je wakker was ^^
Hier ook een s4a. Qua specs is hij wel wat minder dan de normale s4. Maar het ding is niet kapot te krijgen. Ik doe geen extreme dingen maar verschillende vallen heeft hij toch goed overleeft.
Ook heerlijk dat je hem zonder nadenken onder water kan houden.

Weet nog goed toen er aan tafel een glas water omviel op mijn telefoon. Iedereen in paniek behalve ik. Dat is echt heerlijk om aan gewend te zijn.

[Reactie gewijzigd door Clifdon op 8 mei 2016 09:34]

Lekker dan, elke keer als je een andere telefoon koopt weer 80 euro aftikken voor een hoesje, kan je beter een telefoonverzekering afsluiten
Je hebt wel de flexibiliteit om hem soms wel of niet te gebruiken. En die 80 euro als meerwaarde voor een steviger toestel is toch niet zo veel? Mensen betalen nu voor de Edge tov de normale S7 ook iets van 100 euro meer, vooral voor het uiterlijk.

Een telefoonverzekering is geen echt alternatief. Buiten het gegeven dat je zet met een eigen risico en in veel gevallen je hem slechts een x aantal keer mag claimen, gaat het natuurlijk om het hebben van een degelijker toestel die bepaalde omstandigheden dus overleeft. Het gaat dus niet om een enkele keer droppen, maar om een vergrootte kans dat je hem laat vallen of ergens tegenaan stoot en dat je vervolgens het ding nog steeds kan gebruiken.
Je koopt toch niet iedere week een nieuwe telefoon? En een Galaxy S7 doet ook al rond de 700 euro. Dan valt een hoesje van 80 euro ook wel mee.
80 euro?? Misschien even beter shoppen. Een prima Spigen hoesje is maar 15$
Het gaat niet om een spigen... het ging om een specifiek hoesje.
Telefoon is gebruiksvoorwerp, een krasje op de achterkant etc maakt niets uit.
Mensen die de hele dag buiten aan het werk zijn bijvoorbeeld op het land, in de akkerbouw enzovoort is dit juist een uitkomst.

Als je op een veld staat waait het regelmatig, zand waait er allemaal lekker in. Dat het voor jouw niet zo handig is wil niet zeggen dat het voor andere ook overbodig is.

Er zijn genoeg consumenten die het willen anders gaat Samsung het niet produceren.
Inderdaad, mensen die hier reageren werken toch meestal achter hun veilige bureautje. Het ergste wat hun telefoon kan overkomen is dat deze tijdens het schijten in het toilet valt. Of van hun bureau tafel afvalt! Oh nooo.
Dit is dan niet jullie doelgroep, maar de doelgroep is er zeker wel !!!
Lijkt me geen handig hoesje voor dagelijks gebruik. En er zijn genoeg mensen die zoiets dagelijks nodig hebben, loonwerkers\stratenmakers, bouw etc.


Edit: Oog antwoord is al gegeven

[Reactie gewijzigd door dr.flaskkk op 8 mei 2016 10:01]

Jammer weer dat deze telefoon niet in Nederland uitkomt. Zou perfect zijn voor mijn vader die in het bos werkt.
Die vind hem dan zeker niet terug als hij hem laat vallen.

Misschien een roze hoesje er omheen?


Maar inderdaad, ik zou ook wel een high end telefoon willen hebben die tegen een stootje kan.
De telefoons van Cat en Samsungs eigen Xcover lijn zijn niet echt snelheidsmonsters.
Motorola heeft er eentje die wel tegen een flinke stoot kan; reviews: Motorola Moto X Force: glashard en toch buigzaam
Tja, maar een geweldige telefoon is het niet, net als de Moto G.
Bedrijven kunnen hem gewoon verkrijgen. Bij mijn bedrijf heeft bijna iedereen momenteel een S5 active of een S6 active.

Ps, ze gaan nog steeds vele male sneller kapot dan dumbphones
Dat is ook logisch, gezien de hoeveelheid glas aan de voorkant en de grootte van het scherm in verhouding met de grootte van het totale toestel. Ook zijn smartphones vaak wat dunner dan dumbphones, wat stevigheid ook niet ten goede komt. Desalniettemin denk ik dat het toestel toch best een stukje minder kwetsbaar is dan een 'normale' S7 ;)
Ben benieuwd of de vingerafdrukscanner onder water zou werken.

[Reactie gewijzigd door 586111 op 7 mei 2016 10:50]

Waarschijnlijk niet, als ik het goed heb is het een optische sensor, en daardoor zal er veel storing in de meting zitten.
Als mijn vinger maar een klein beetje nat is, herkent mijn S6 hem al niet meer. Dan moet je toch echt even afvegen eerst. De s6 is natuurlijk niet waterdicht, dus misschien dat Samsung er daarom daar geen rekening mee heeft gehouden.
heb ik ook last van zeker ook als je gedoucht hebt dan duurt het toch gouw 15 minuten voordat je vinger scan weer werkt.
Ja inderdaad, met de iPhone heb ik dat trouwens ook.

Die vingerafdruk scanners zijn trouwens niet optisch naar capacitief. Ik denk dat het daardoor komt, het water 'smeert' de uitlezing uit.
Kom dn met feiten....dit is een beetje natte vinger werk :+
Hier dan: http://www.fingerprints.com/technology/sensors/
Dit is van FPC, de fabrikant van de meeste mobiele vingerafdruksensoren van dit moment.

En het is bekend dat capacitieve sensoren reageren op water, daarom werkt een touchscreen ook niet op water.
Ja..nu je hebt zegt heb je gelijk, mijn iPhone heeft er soms ook moeite mee, zeker met het warme weer.
De Oneplus 2 scanner en knop houden er gewoon mee op met functioneren.
Schijnen veel gebruikers last van te hebben, zo ook op mijn werk en mijn pa.
De speaker lijkt nu niet aan de achterkant te zitten zoals bij de s6 active het geval was.
Zijn de schermen van samsungs active telefoons ook sterker? Als je een telefoon als deze zo'n plastic shatterproof display van motorola geeft, is ie echt vrijwel onverwoestbaar. Vrij fijne telefoon lijkt me dit, als je veel buiten werkt.
denk het niet volgensmij wordt al de hoogste gorilla glas gebruikt. enige manier om het schermpje niet breekbaar te maken is naar plastic te gaan. maar ik denk niet dat samsung de technologie hiervoor heeft.

ps mij lijkt het uberhaupt een fijne telefoon aangezien de batterij ook groter is ;)
Jazeker ! Samsung heeft weldegelijk de technologie om plastic schermen te maken.

In 2014 demonstreerde ze P-oled ( plastic oled ) http://www.mobilecowboys....en-flexibel-p-oled-scherm

Waarom het nog niet gebruikt is blijft mij een raadsel.

De eerste lg g flex had ook een p-oled scherm. Vandaar dat die buigbaar was
de verandering van deze active zal niet meer zo groot zijn als bij de vorige, aangezien de s7 toch al waterdicht is.
eeh dat denk ik niet

ten eerste een grotere batterij (tot nu toe elke keer in deze line + hij is dikker dan de s7)
ten tweede alleen maar fysieke buttons (kan je een nadeel vinden)
ten derde hij is ook bestand tegen schokken (militair standaard)
ten vierde heeft hij een "plastic" achterkant een groot voordeel want dat breekt niet zo snel

speculatie
lijkt erop dat je wel de batterij kan vervangen

kortom een telefoon met alleen maar pluspunten imoa
maar ik snap dat dat niet voor iedereen geldt
Lekker dan. Je raakt 'm toch z kwijt met die achterkant?
Ligt eraan waar je bent natuurlijk. Als je in 1 of ander roze prinsessen land bent aanbeland, zie je hem vrij snel, me dunkt.
Er zijn meerdere actives de s6 heeft er een de s5 de s4 geloof ik ook. Hoewel ik hem er nier uit vind zien (veel te lomp) is er wel degelijk een markt voor. Er zijn zat mensen die een hekel hebben aan die touch knoppen en de voorkeur geven aan ouderwetse gewone knoppen... Denk ik?
Ik heb zelf een Xcover 3 en kan uit ervaring vertellen dat die knoppen ideaal zijn. Veel handiger als je buiten bent en in de regen staat.
Verder kan zo'n telefoon tegen een stootje en dat is voor bepaalde doelgroepen wel belangrijk.
Ik vraag me af in hoeverre hier daadwerkelijk een markt voor is. Het lijkt erop dat praktische toestellen niet iets is waar vraag naar is. Men wil een mooi en elegant toestel, geen robuuste telefoon. Men erkent dat dit ding een waarde heeft en dat het handig is, maar zodra men wat moet kopen, kiest men toch voor vorm over functionaliteit.

Ik snap dan ook goed dat Samsung ervoor kiest hem alleen in de VS en evt. andere grote markten uit te brengen.
Ik denk dat er best veel mensen op plekken werken waarbij zo'n telefoon zeer handig is. Alle buiten beroepen, en beroepen in de industrie, landbouw en ga zo maar door. Dat jij niet weet dat die markt nog redelijk groot is snap ik wel. De gewone consument wil inderdaad wat jij zegt. Echter iemand in bepaalde omstandigheden denk vaak bij zo'n telefoon: Die gaat een week mee, dan is hij stuk. En die mensen willen ook wel graag een high end smart phone, maar dan dat hij wat meer aankan.
Ik zeg niet dat er geen markt voor is, ik vraag me af in hoeverre dit het geval is. Dus of die markt ook groot genoeg is om commercieel interessant te zijn in de mate dat het voor, in dit geval Samsung, loont om dit toestel uit te brengen.
afbeeldingen afgewerkt met een digitaal camouflagepatroon aan de achterkant

Hoezo digitaal ???

Gewoon een rubber ( bumberkleef ) achterkant met een patroon erin
Digitaal slaat hier op het gepixelde motief in camouflagekleuren. Verder wil ik toevoegen dat voor dit soort telefoons nog wel degelijk een markt is. Denk aan mensen die in stoffige omgevingen werken als bouwplaatsen, houtverwerking en mijnbouw.
Ik kom uit de bouw, we geven buiten personeel normaliter nog steeds de oude Nokia's in plaats van smart phones. We verslinden ze namelijk. Hoevaak er niet eentje verdwijnt in een put or het opgeeft na "uitgeveegd" te zin over een betonnen vloer.

Binnen personeel loopt met blackberries rond ook op de plant maar ook die leggen vaak het loodje. Dit zou wellicht als het platform veilig wordt geacht ooit wel interessant zijn maar dan nog vraag ik me af of de kosten in verhouding staan met het nut van een dergelijke mobiel.

Veelal met tekeningen en dergelijke gaan gewoon in de keten het kijken op een klein schermpje zelfs als iPhone/Android is niet te doen.
mijnbouw, als ik in sommige tunnels rij, valt mijn verbinding soms al weg laat staan in de mijnbouw :+
Misschien bedoelt hij dagbouw xD onee dat doen we al een tijdje niet meer in nederland
wat ze bedoelen met digitaal is, een pixel patroon net zoals de oude 8/16bit games
Niet echt mijn smaak smartphone!!!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True