Samsung komt waarschijnlijk ook met Active-variant van Galaxy S7

Samsung werkt waarschijnlijk aan een extra bestendige variant van de Galaxy S7 genaamd de Galaxy S7 Active. Het model zal mogelijk wel alleen beschikbaar zijn in de Verenigde Staten, zoals ook met de Galaxy S6 Active het geval is.

De changelog in de Samsung Level-app voor Android geeft het mogelijke bestaan van de S7 Active prijs. Deze app wordt door het bedrijf zelf ontwikkeld, dus de kans is goed dat de S7 Active ook daadwerkelijk bestaat. Een officiële aankondiging van het toestel heeft het Zuid-Koreaanse bedrijf echter nog niet gedaan. Op 23 maart Twitterde telecominsider Evan Blass al over mogelijke aanwijzingen van het bestaan van de S7 Active. Afbeeldingen van het toestel zijn er momenteel niet.

De Active-variant van de Galaxy S6, de vorige generatie, kreeg een ip68-certificering. Dat betekent dat het toestel stofdicht en volledig waterdicht is, tot op een diepte van 1,5m. Ook is het schok- en vibratiebestendig en kan het tegen extreme temperaturen en hoogten. Tot slot heeft de S6 Active een aanzienlijk grotere accu dan de S6. Tegelijkertijd had het toestel dezelfde hardware als de S6 aan de binnenkant. Hoewel de Galaxy S7 Active op deze gebieden ook een verbetering kan zijn ten opzichte van de S7, is het belangrijk om te melden dat de Galaxy S7 zelf ook al stof-en waterdicht is. Wel heeft het toestel een 'snel vlekkende en fragiele achterkant,' zo schreef Tweakers in zijn review van het toestel.

Samsung Galaxy S6 Active

De Samsung Galaxy S6 Active, de vorige generatie

Door Mark Hendrikman

Redacteur

28-03-2016 • 12:02

62

Reacties (62)

62
60
40
0
0
6
Wijzig sortering
Dit kan best wel handig zijn voor mij met mijn werk. in de bouw moet hij best tegen een extra stootje kunnen. en de stof gaat vaak in de microfoon zitten en word van nat ivm met sporten.
Als ik links en rechts om me heen kijk en het aantal telefoons zie met een gebarsten scherm, lijkt me dit eerder noodzaak dan luxe.

De normale reeks is kwetsbaar, wil je er een die je normaal wilt gebruiken dan moet je deze dus hebben want ik heb zo mijn twijfels over hoe fabrikanten toestellen testen op breekbaarheid. Dit lijkt me er een die een paar valletjes kan overleven.
Probeer eens een Otterbox Strada hoesje (de Rolls Royce onder de hoesjes). Heeft een Certified Drop Protection garantie. Je kunt eventueel ook Shield Protection aanbrengen. Ik ben een zeer tevreden gebruiker.
Zelf heb ik waarschijnlijk de Dacia onder de hoesjes,
een dun rubberen bandje dat stevig om de case zit dat net iets hoger is aan de voor- en achterkant.

Kost vrijwel niets en voldoet prima en heeft menigeen ongelukje voorkomen.
ik klungel niet met m'n toestel, laat het niet vallen of stoot er nergens mee tegenaan. veel goedkoper dan eender welk hoesje ;)
Juist als het nooit gebeurt ga je zwaar balen als ie hem per ongeluk laat vallen en het scherm barst/breekt

[Reactie gewijzigd door MrFax op 26 juli 2024 17:09]

Daarmee dat dit toestel ook alleen in Amerika uitkomt want hier zitten geen klungels ;)
Trouwens " De wet van Murphy" klinkt ook heel Amerikaans hé.

Enfin, ik zal dan ook wel een klungel zijn want ik gebruik ook altijd een hoesje.
Zelfs een waar ik ook mijn ID kaart , bankkaart en mijn rijbewijs en wat geld in kan stoppen.
Ik vind dat gewoon handig en een ongelukje is gauw gebeurd.
Mijn GSM is nog nooit gevallen en toch is voorkomen beter dan genezen.
Ik ben een mens en dus .... niet volmaakt. :+
het moet niet altijd aan jezelf liggen, je toestel kan liggen laden en iemand rukt per ongeluk aan de kabel, iemand legt iets op je bureau en schuift per ongeluk je telefoon van tafel...
ik rij ook nooit met mijn auto tegen een andere bestuurder maar heb toch een verzekering ;) ongelukjes zijn snel gebeurd hoor.
ik sluit me dus wel degelijk aan bij het feit dat producenten de telefoons standaard "active" moeten maken. dat glas en blinkende plastic is allemaal zeer mooi maar 70% van de gebruikers gooit er toch een hoesje overheen.
weer een manier van een producent om nieuwe noden te creëren en de consument bijna verplicht een hoesje te laten kopen.
edit: laat niet je account open staan.....

[Reactie gewijzigd door BluePress op 26 juli 2024 17:09]

Ik zie hetzelfde in mijn omgeving, echter valt mij daarbij ook iets anders op. Het zijn altijd dezelfde (soort) mensen met barsten in het scherm. Elke nieuwe telefoon geraakt wel eens in de 3 jaar gebarsten van deze personen. Kijk je dan wat verder in hun omgaan met allerhande producten, zijn ze gewoon minder netjes op hun spullen en geven ze er ook minder om. Een ongelukje kan gebeuren; ik zeg niet dat een gebarsten scherm mij nooit zal overkomen. Maar ik heb zo het vermoeden dat bij driekwart van deze gevallen het meer licht aan de persoon in kwestie en het handelen dan dat telefoons zo zwak van kwaliteit zijn qua scherm barsten.

Smartphones kunnen best wat hebben, maar een val of een krachtpunt op het scherm niet altijd. Desalniettemin zal voor deze personen dit soort verstevigde telefoons een uitkomst zijn en het is jammer dat er zo weinig verkrijgbaar zijn op dit gebied.
Dit geloof je zelf toch niet? "Dezelfde soort mensen" kom op zeg. Telefoons gaan gewoon stuk als iemand ze per ongeluk laat vallen. Hoeveel mensen heb jij nauwlettend jarenlang gevolgd om te zien hoeveel spullen ze stuk maken?
Eens met ToFast; van bepaalde mensen heeft de mobiel of laptop wel erg vaak een defect iets, terwijl anderen in de kring om mij heen, met soms zelfde werk / hobbies als de eerste groep, met dezelfde apparaten zelden of nooit problemen hebben. Sommige mensen weten gewoon nog altijd niet hoe ze met mobieltje of laptop om moeten gaan....
Jawel. Dit is op basis van jarenlange observatie en omgaan met die personen in kwestie. Je ziet het niet alleen aan het feit van barsten in het scherm van hun telefoon, maar aan alles in hun doen en laten wat betreft de spullen die ze gebruiken (zelfs in bruikleen). En of dit nu deels ligt aan het karakter of persoonlijkheid of iets anders, dat maakt mij niet uit. Ik zeg ook niet dat deze groep mensen verder iets gemeen hebben buiten datgene wat me opvalt qua omgaansgebruik met spullen. Misschien had ik het woord 'soort' niet moeten gebruiken.

Heel simpel gezegd, er is groep mensen die wat minder netjes op hun spullen zijn en bij deze groep zul je vaker een gebarsten scherm zien aangaande het gebruik van smartphones. Ik denk dat de crux hem zit in het statement 'per ongeluk'. Bij een deel van de gevallen telefoons is bij deze groep het per ongeluk vallen of stoten niet zo per ongeluk als het lijkt. En in mijn kringen zijn de mensen zich daar eigenlijk ook wel bewust van hun iets hogere 'onvoorzichtigheid'.
Moto force.. het antwoord op al u problemen.
of ben ik de enige die daaraan denkt. per slot van rekening is 90% van de schade aan telefoons die ik ken toch wel aan het scherm....
precies !

En ik denk daarnaast ook dat we sneller Andoid N hebben dan al deze samsung toestellen.

Reden genoeg dus.
De S7 is standaard al waterproof en stof bestendig dus dat moet weinig uitmaken gewoon een Spigen case halen lijkt mij. Tegen de stof in de mic ingang kan je van die dust plugs kopen die je erin kan steken.

[Reactie gewijzigd door JT888 op 26 juli 2024 17:09]

Dan denk ik toch dat wanneer Samsung zelf dit toestel speciaal hiervoor ontwerpt en dus een speciale case rondom heeft gebouwd om tegen een stootje te kunnen, dit beter is dan een case van Spigen, hoe goed die ook mogen zijn.

Garantiegewijs heb je met een Spigen case geen poot om op te staan, wanneer je toestel beschadigd na een val. Wanneer het volledige toestel zelf zo'n certificering heeft, kun je dus eerder bij Samsung aankloppen.

Ook het werken met plugjes e.d. lijkt me niet ideaal. Nog een pluspunt om voor de Active variant te kiezen.

En ook al is de S7 stof- en waterdicht, dan wil dit nog niks zeggen over of het toestel zelf gemakkelijk beschadigd (krasjes, deukjes, scheurtjes) - de S7 Active zou hiertegen bestand moeten zijn.
Ben het met je eens dat een speciaal ontwerp beter is uiteraard. Het is ook maar een optie die ik hem gaf. Dat word dus importeren darkphoenix :)
Das echt een dure grap.

Heb trouwens de S6 Active wel op eBay voorbij zien komen in UK. Dat zal dan toch schelen qua prijs/tax.
Dan denk ik toch dat wanneer Samsung zelf dit toestel speciaal hiervoor ontwerpt en dus een speciale case rondom heeft gebouwd om tegen een stootje te kunnen, dit beter is dan een case van Spigen, hoe goed die ook mogen zijn.

Garantiegewijs heb je met een Spigen case geen poot om op te staan, wanneer je toestel beschadigd na een val. Wanneer het volledige toestel zelf zo'n certificering heeft, kun je dus eerder bij Samsung aankloppen.
Of neem gewoon een Moto X Force, deze heeft 4 jaar garantie op het scherm. ;)
http://www.nu.nl/mobiel/4194663/moto-x-force-met-onbreekbaar-scherm-komt-naar-nederland.html
Ja inderdaad. Prima toestel volgens mij (:
Inderdaad, heb er een en is toppertje hoor, de review van tweakers doet m geen recht.
De s7 active kan je in nl wel op je buik schrijven. De s5 active kwam een half jaar later uit dan in de rest van de wereld. De s6 active heeft tot op heden de nederlandse schappen niet gezien. Waarom? Ik heb geen idee. Ik vind het erg zonde.
Verizon heeft een exclusieve deal voor de S6 active, dus die is nergens anders te koop, gemiste kans als je het mij vraagt!
https://www.google.nl/url...g2=MiFVmSiUAA5jozLUxbxeNA

Dat soort toestelen bestaan al :p misschien niet high end of mooi maar zeker wel iets voor een arbeider.
Een echte Bouwvakker haalt natuurlijk een CAT :)
Nu wordt er gepraat :)
wij hebben idd de b30

CAT B30

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 90831 op 26 juli 2024 17:09]

Je hebt er nog gelijk in ook. Waarom in vredesnaam heb je een telefoon nodig als je gaat timmeren of betonstorten? Ja, de leidinggevende ter plaatse wellicht, maar dat zijn er niet zo veel. Bovendien hangen die vooral in de verwarmde keet binnen rond.
Eeuwig zonde dat dit soort toestellen niet in NL worden uitgebracht. High end, maar toch robuust(er). Zeker in vergelijking met de 'gewone' toestellen. Ik vind dit soort toestellen beter dan de gewone. Alleen de hardwarematige knoppen mogen wat mij betreft op dezelfde manier worden uitgevoerd als bij de gewone toestellen. Wat mij betreft hoeven dat niet echte knoppen te zijn.
Voor de mainstream toch nog eng. Vaak kom je dan op Engelse sites. Dan ben je wat terughoudend om 600-800 euro over te maken. Geen Nederlandse keurmerken voor de webwinkel, garantie indien online fraude? onduidelijkheden over garantie bij gebreken, ondersteund het de juiste frequenties e.d. Daarnaast worden de meeste dure telefoons in combinatie met abboboment aangeschaft. Wat dus ook niet kan met een buitenlandse winkel.

Dus achterhaald is het zeker niet, en het maakt nogsteeds wat uit.
Je zit waarschijnlijk wel met problemen qua garantie, maar als je via creditcard of PayPal kan betalen ben je voor fraude beschermd.
Maar het blijft idd zonde als hij alleen in de VS komt en niet naar Nederland.
Tegenwoordig maakt het geen reet uit waar het uit komt. Bestel het via internet en je hebt het binnen een week in huis. (y) Vind dat soort dingen een beetje achterhaald.
Tegenwoordig maakt het geen reet uit waar het uit komt. Bestel het via internet en je hebt het binnen een week in huis. (y) Vind dat soort dingen een beetje achterhaald.
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Heb je enig idee wat voor kosten er allemaal bij komen als je iets besteld wat vanuit de USA moet komen? En dan heb ik het niet eens over de verzendtijd (1 week is in de praktijk meestal 2 weken).
[...]
Heb je enig idee wat voor kosten er allemaal bij komen als je iets besteld wat vanuit de USA moet komen?
Dat ligt er aan hoe de verzender zijn pakketten documenteert voor de douane. Ik bestel ook wel eens overzees, en zolang ze op de pakbon maar een bedrag van onder de 25 dollar neer zetten hoeft er geen btw te worden betaald. Ook het inklaren gaat dan veel sneller.. Veel bedrijven doen dat standaard al, maar kun je ook gewoon aan je verzender vragen.. In bv China doen ze daar geheel niet moeilijk over. Geheel op eigen risico uiteraard, dat dan weer wel..

edit:typo

[Reactie gewijzigd door micla op 26 juli 2024 17:09]

Ja, want pakketjes controleren ze nooit en als er dan een S7 (twv. een kleine €700.-) in blijkt te zitten met een opgegeven waarde van €25.- laten ze hem gewoon gaan. [/sarcasm]

Tenzij je hem laat versturen via china shipping (die worden meestal niet gecontroleerd, maar raken nog wel eens kwijt) is de kans redelijk groot dat er een naheffing komt. Dus om nou te zeggen dat het geen reet uit maakt is kortzichtig.

Verder heb je nog kans dat de frequenties die ze in de VS voor mobiele data gebruiken nog wel eens kunnen verschillen met de frequenties van je provider hier, daar zit je dan met je GPRS op je S7 Active |:(

[Reactie gewijzigd door Ultrapc op 26 juli 2024 17:09]

Joh, misschien volgende keer ff kijken op wie je reageert? |:(
Nouja dat lijkt me duidelijk: op jou in een draadje waar Justinvd zegt dat het niks uitmaakt waar je toestel vandaan komt. Het 2e deel is dus niet persoonlijk op jou gericht maar het leek me onzinnig om dat nou in een andere reactie te proppen.

Het stukje erboven is duidelijk een reactie op jou, aangezien jij begint over een imo totaal inrelevante 'tip' dat het uitmaakt hoe je je verzending laat documenteren. Wel waar trouwens, maar totaal kansloos wanneer je een telefoon van rond de €700.- laat komen. Misschien moet je zelf iets beter lezen? ;)

[Reactie gewijzigd door Ultrapc op 26 juli 2024 17:09]

Anoniem: 752137 @mugenmarco28 maart 2016 13:00
Inderdaad. Ook al is het 2016, iets importeren is nog steeds een behoorlijk gedoe, dat is mijn ervaring in ieder geval.
Nou, nee. Je betaalt toch een flinke smak extra belasting op het toestel als je 'm van buiten de EU importeert. Daarnaast is er een kans dat je toestel dan niet op alle frequentie banden werkt en dat je er garantiegewijs gedonder mee krijgt.
De s6 active vond ik de beste s6 op de markt vorig jaar. Enige gemis was de vingerafdruk scanner, maar de stevige body en veel betere batterijduur waren dat het waard. Het enige wat de s6 active eigenlijk echt miste was een sd kaart slot.
De speaker zit bij de s6 active wel aan de achterkant, maar naar mijn mening is zowel de onder als achterkant een slechte plaatsing voor een speaker. Ik ga nooit meer voor iets zonder front facing speakers.
Jammer dat ook deze net als de S5 en de S6 active niet uit komen in NL.

Ben lang tevreden geweest met mijn S4 active maar toch druk op zoek naar een ander toestel. De rugged toestellen van andere merken hebben vaak beroerde software ondersteuning dus was een Sx active een goede keus. Nu ben ik op zoek naar een ander toestel, en zal deze dan gok ik via een goeie case maar bepantseren.
Jammer dat een bedrijf als Samsung zo aan regiohandel doet.
Dat was voor mijn vorige baan (brandweer repressief) anders perfect geweest.
Misschien moeten wij als consumenten gewoon maar ons wat duidelijker uitdrukken over zoiets. Blijkbaar is hier sprake van enige dubbelzinnigheid.
Haha, koppie koppie samsung. las op twitter van EVLEAKS dat at&t hem ook al aan het testen was.
Ik zie dit ook meer als noodzaak dan een extra feature. Een ongelukje zit in een klein hoekje.

Nog nooit een defect toestel gehad door eigen schuld, net een s7 edge binnen, 2 dagen later vanaf 60cm hoog plat op het scherm gevallen, hele scherm kapot.

Zeg nooit nooit.
Het is gewoon jammer dat die Amerikaanse toestellen problemen geven met 4G in Nederland anders had ik er elk jaar een mee genomen.

Nu moet ik me beperken tot Premium Fashion Outlets.
Ze willen allemaal een telefoon van 800 euro,maar een verzekeringetje van 7 euro in de maand vinden ze te duur.
Heb zelf nu een S7 Edge en voor 7 euro p/maand ben ik gedekt voor alle schade,zelfs als ik hem zelf laat stuiteren.
Al met al zit je straks op z'n 20+ modellen aan het eind van het jaar en was het niet zo dat samsung minder telefoon zou gaan maken?
Al met al zit je straks op z'n 20+ modellen aan het eind van het jaar en was het niet zo dat samsung minder telefoon zou gaan maken?
Zolang jij je kan inhouden met het aanschaffen van alle toestellen, is er toch geen probleem ?

Waar maak jij je druk om dat er zoveel verschillen zijn ?
Dat "anderen" het niet snappen ?

Ik koop mezelf om de twee jaar een flagship, en in die range is de keuze relatief eenvoudig.
Apple brengt 2 modellen uit ( gewoon en plus )
Verder hebben de 'groten' alles online staan, dus kan ik de S8 met de 8S ( plus ) vergelijken tegen die tijd, of misschien heeft Sony wel een mooi toestel.
Persoonlijk interesseert me de hele lineup 'daaronder' ( merk-onafhankelijk ) niet eens.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.