Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties

Rockstar heeft meer dan zestig miljoen exemplaren geleverd van Grand Theft Auto V, zo laat eigenaar van de studio Take-Two Interactive weten. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf, die verder aantonen dat er een aanzienlijk lagere omzet werd gedraaid.

Ondanks het hoge aantal exemplaren van GTA V dat het bedrijf wist te verkopen, kromp de omzet van Take-Two. Het grootste deel van de omzet was te danken aan de verkoop van GTA V en de games uit de Borderlands-serie, net als vorig jaar. Opvallend is dat de omzet uit digitale aankopen zoals dlc en in-game geld steeg met 45 procent ten opzichte van vorig jaar. Deze inkomsten komen waarschijnlijk voornamelijk uit GTA Online.

Bij de vorige kwartaalcijfers liet Take-Two al weten 54 miljoen exemplaren van GTA V geleverd te hebben. In het afgelopen kwartaal zijn daar dus 6 miljoen exemplaren bijgekomen. Daarmee is het een van de bestverkochte games alle tijden. Alleen Minecraft, Wii Sports en Tetris scoren hoger op de ranglijst als het gaat om games voor alle platforms. Grand Theft Auto V verscheen in 2013 voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Daarna volgden versies voor de Xbox One, PlayStation 4 en pc.

In de periode oktober tot en met december 2015 boekte Take-Two een omzet van 414,2 miljoen dollar. Een jaar eerder was dat in dezelfde periode nog 531,1 miljoen dollar. Hierdoor leed het bedrijf in het kwartaal een verlies van 42,4 miljoen dollar, omgerekend ongeveer 38,2 miljoen euro. Desondanks zijn de resultaten volgens Take-Two Interactive beter dan verwacht.

GTA V

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

Dan wordt 't nu tijd dat Rockstar tijd gaat steken in het *behouden* van hun klanten door eens iets te doen aan het eindeloze ge-mod op de servers... Tot op zekere hoogte is het leuk natuurlijk, dat er een kerstboom midden op straat verschijnt, maar geld laten regenen (en daar dan de argeloze speler die het opraapt voor bannen!) haalt het hele spel omver.

Modders hebben zoveel macht over een server dat vertrekken naar een ander portal de enige manier is om er van af te komen. Iemand in god-mode, met level 1000 en alle wapens, auto's en andere voertuigen die er zijn zonder er iets voor te hoeven doen - dat bederft de pret enorm!

https://www.reddit.com/r/...ned_for_picking_up_money/

[Reactie gewijzigd door Tukkertje-RaH op 4 februari 2016 12:36]

Iemand in god-mode, met level 1000 en alle wapens, auto's en andere voertuigen die er zijn zonder er iets voor te hoeven doen - dat bederft de pret enorm!
Ik ga er van uit dat dit alleen geld voor het online deel? Want wat zou jou het kunnen schelen dat er iemand in god-mode in zijn eigen spelletje rond loopt. Als ik het goed begrijp is er geen controle op de mods voor online? Dat is wel heel slecht!
Soms...

Ik was tien dagen gebanned nadat ik in drie sessies dezelfde hacker tegen kwam die iedereen dood maakte en zelf godmode aan had. Heb toen ff ook gemod om die lullo weer sterfelijk te maken. Hij geen ban, en ik wel.
Beter kunnen reporten via banhammer@rockstargames.com. Een voorbeeldfilmpje bijvoegen, onder vermelding van accountnaam en binnen 2 dagen *poef* weg is die gast.
Hun beleid is anders met hackers. 1e keer een ban van een paar dagen, 2e keer ban van maand 3e keer ban op het spel.
Voor wat ik heb gehoord van vrienden die zelf hebben lopen rotzooien eerst een week in Bad Sports mode, daarna een ban van een week op alles, bij de 3e keer een console ban (voor PS4 en XBox One in ieder geval).
Ik snap de frustratie en het is vooral heel zuur. Dat valt in de dezelfde categorie als iemand rechts inhalen omdat iemand anders links blijft plakken. Iedereen zal begrijpen waarom je het doet en toch breek je daarmee de regels. Als je pecht hebt, dan ben jij net degene die de boete krijgt (of in dit geval de ban). Het voelt heel oneerlijk, terwijl het van de andere kant ook weer eerlijk is (want je breekt de regels) en ook gewoon pech (jij wordt toevallig gesnapt).
je hebt toch iets anders gedaan, want godmode in online is een clientside modificatie, die niet door een andere speler ongedaan gemaakt kan worden...
Dat is ook gelijk het grootste nadeel van GTA V op de PC. Op de PS3 heeft men er overigens ook last van, maar in mindere mate (CFW met mods voor GTA zijn prima mogelijk) maar de detectiegraad is dan hoger (daar Sony ook aparte controles heeft op CFW).
Dit was bij GTA IV ook altijd al gezeik, jammer dat Rockstar hun multiplayer niet wat veiliger maakt wat dat betreft.
als je contact opneemt met rockstar support wordt je gewoon ontbanned als je onrechtvaardig gebanned bent. Verder hebben de meeste spelers die al lang op de game zitten alle wapens en een hoog level (alles boven de 150 voegt momenteel niks toe behalve een hoger nummertje, je wordt er niet beter van noch krijg je nieuwe unlocks)

Het grootste probleem met het modden is dat het erg moeilijk te onderscheiden is van het 'echte' gebeuren op de servers, door de manier dat gta werkt. bijvoorbeeld als jij iemand op straat killed, wordt dat clientside geregistreed, en de client stuurt vervolgens naar de server dat de npc dood is en er geld/snacks etc gedropped zijn. deze mods misbruiken dit door de server heel vaak te zeggen dat er geld gedropped is. (of zakjes geld, deze worden normaalgesproken gedropped bij armored transports, al zijn deze volgensmij uit het spel gehaald)
Dit zijn geen modders... Dit zijn cheaters.
Dat is cheaten, niet modden ;) De oplossing hiervoor is mijns inziens erg simpel: Dedicated servers voor de pc versie. Zo kun je bijvoorbeeld net als bij SA:MP je eigen server starten en zelf bepalen hoe streng je de toelating maakt. Zeker voor de wat fanatiekere gamers zoals ik zou dit schitterend zijn, zo heb je voor SA:MP bijvoorbeeld servers waar je je speciaal voor moet aanmelden en pas als dat wordt goedgekeurd kan je spelen.
Helaas gaat Rockstar dat nooit toelaten, al lijkt het mij een fantastisch idee, maar dan ontvangt RS geen geld van Shark Cards en dat soort dingen, vandaar ook het harde modbeleid.
Zo, das niet mis. Wel extreem jammer dat de focus totaal op het Online gedeelte is komen te liggen.
Daar vind ik persoonlijk niet veel aan. Zit met smart te wachten op nieuwe single player DLC.
Als er nieuwe SP DLC uitkomt, dan ook voor de originele releases please :) Als die te vergelijken vallen met de twee episodes van GTA IV dan wordt dat een instant buy.
Ik weet niet wat je precies onder originele releases vindt vallen, maar ik zou maar niet te veel verwachten voor de PS3 en X360. Die zitten al aan de grens met een aardig verminkte versie van GTA V (in vergelijking met wat er later op de PS4 en daarna ook nog op de PC gemaakt is).

Het lijkt mij een vrij veilige gok dat die oude consoles geen content updates meer krijgen. Ze hebben ook al niet de peyote plants (en daarmee de animal mode/director mode). Volgens mij missen ze ook al aardig wat van de nieuwe content voor GTA Online.
Nou ja verminkte versie is wel erg kort door de bocht. Het verschil met de PS4/PC versie vind ik persoonlijk wel meevallen. Alleen als je op details gaat letten. Vind het tenminste niet slecht voor zo'n oud beestje.

Voor de rest denk ik ook niet dat er veel updates komen.
Gezien niet de hele game in één keer wordt geladen en je niet alle assets nodig hebt zie ik niet in waarom er geen uitbreidingspakket als bijvoorbeeld The Ballads of Gay Tony zou kunnen worden gerealiseerd. Je hebt gelijk dat de kans klein is dat het er ook daadwerkelijk nog van zal komen, maar technisch gezien moet dat toch wel lukken :)

DIe weten wel wat ze doen, kijk wat ze nu al voor elkaar hebben gekregen ;)
Tja, de Online activiteiten brengen ook een hoop geld in het laatje. Het is een erg populair deel van de game. Maar zelf zit ik ook te wachten op een goeie uitbreiding van de singleplayer game. De DLC's van GTA IV vond ik ook erg vermakelijk.
Ik vind dat juist hartstikke leuk, weliswaar dan wel samen met iemand online. Alleen is er niet veel aan.
Tenzij je het spelplezier van anderen vergalt die wel op de bedoelde manier (dus zonder cheats) willen spelen.
Ik heb zelf de xbox360 versie, en was van plan de ps4 versie te gaan halen. Maar sinds de release is er door rockstar alleen maar omgekeken naar de Online versie, (Boekhoudkundig gezien een succes als ik het nieuwsbericht lees) en aangezien ik daar totaal niets mee heb, heb ik daarom nog steeds geen ps4 versie.

Ik wacht iig met kopen totdat er een keer een goede SP DLC ala 'ballad of gay tony' komt.
Levering houden AFAIK verkopen aan distributeurs in, dus niet verkopen aan eindgebruikers/activaties.
Hebben ze inmiddels al wat aan die bergen cheaters gedaan in de public lobby's op de PC?
Want daar mag ook wel danig aandacht aan geschonken worden...

Een random lobby joinen is geen lol aan :'(
Ik denk niet dat er nog een Single Player DLC verschijnt. Rockstar heeft dit keer gekozen om Online te supporten en Single Player links te laten liggen. Als ze nu nog komen met een Single Player DLC dan kunnen we nóg 5 jaar wachten op een nieuw spel. Dat zou zelfs voor Rockstar begrippen absurd lang zijn.
Ik vond online spelen wel leuk, en negeerde gewoon de cheaters. Maar waar ik mij wel aan irriteer is dat het gewoon niet mogelijk is om een missie te doen omdat het matchen van een online game erg lang duurt en wanneer je dan uiteindelijk een groepje hebt gaat er 1 weg. Dan ben ik het alweer zat en alf-f4 ik het spel :+
Bedoel je dan heists of de normale contact missies? Ik heb elke contact missie op hard in mijn 1tje gespeeld (behalve degene waar je minstens 2 mensen voor nodig hebt om te starten) dus dan lijkt het me niet echt een probleem als er 1of 2 van de 4 weg gaan? Heisten is met randoms toch zo goed als onbegonnen werk (helaas).

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 4 februari 2016 14:24]

Bedoel met heist missies online, ik heb dan 2 vrienden en dan is er 1 random bij en dan is het als maar wachten, of degene gaat weg of loopt te kloten. Het werkt gewoon niet goed op deze manier. Je zit eigenlijk alleen maar te wachten en te wachten.
Ja dat is zo goed als onmogelijk. Als je op de console speel kan ik je aanraden een party te maken (geen idee hoe dat op de Xbox One heet).

Dan kan je de random in die party uit te nodigen en even te vragen of hij enig idee heeft wat hij moet doen, of hij Engels praat/begrijpt en of hij niet meer in zijn luiers zit. Als het niet bevalt dan kick je hem.

Dit kan natuurlijk ook met de voice chat in GTA zelf, maar een party is alweer een stap extra voor die random. Bij twijfel altijd kicken en wachten op de volgende. Zelf heb ik samen met een vriend wat heists gespeeld met een zwaar overdrijvende Amerikaan en een puber die gewoon deed wat je vroeg en verder zijn mond hield. Sindsdien durf ik weer wat vakermet randoms te spelen ;)
Soms is het irritant, maar heel vaak werkt het ook prima en tref ik prima spelers.
what else is new on PC
"What else is new with games from developers that allow this and don't do shit about itt?" bedoel je?

Als je naar andere games kijkt, zie je in dat het probleem neit bij PC ligt, maar bij de houding van Rockstar. GTAV is echt uitzonderlijk slecht tov andere PC games, om dit representatief te noemen voor PC gaming is simpelweg onjuist.

[Reactie gewijzigd door kiang op 4 februari 2016 11:57]

het is wel degelijk representatie voor online gaming op pc platform; noem mij een game waar het niet gebeurd [...] pro-gamers cheaten wat af, cheats/hacks achter betaalmuren, 1001 download via darknet IEDERE pc game die online kan heeft hier last van. Er zijn maar heeeel weinig uitgevers en ontwikkelaars die serieus omgaan tegen hackers.

Ik ken er 1; titanfall > die zet cheaters in cheaters pool. Maar ook daar zijn dus online cheaters.
Zo'n beetje elke Blizzard / Battle.Net game is aardig cheat- en hackvrij en waar dat even niet zo is wordt er kordaat actie op ondernomen.

DOTA 2 is ook aardig cheat/hack vrij.

En dan zijn er nog talloze MMO's die ook aardig dichtgetimmerd zitten.

Het ligt vooral en eigenlijk alleen aan het beleid van de publisher/developer. Representatief is het absoluut niet. Games die veel cheaten oogluikend toestaan, overleven het niet lang online. De playerbase slinkt enorm snel of er ontstaan servers die hun eigen beleid voeren (denk aan BF3).

In de luttele X duizend uur die ik online heb doorgebracht op de PC, is cheaten en hacken absoluut niet van invloed geweest. En waar het dat wel was, was ik snel weg, maar ik heb er nog geen enkele goede game om hoeven laten liggen. Wat wél meer van invloed is geweest zijn exploits, en dat vind je ook binnen de console wereld. Maar zoals alles in PC gaming, als je het zoekt, vind je het. Dat is tegelijk de grote pré en de grote valkuil van PC gaming, het is net het echte leven...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 februari 2016 12:35]

wow/diablo beide last van cheaters / farm scripts etc.
Hebben die games er écht last van, of is het een verschijnsel dat onder een zeer kleine groep voorkomt?

Ik speelde WoW vanaf Vanilla t/m WotLK en kan nou niet echt zeggen dat het een item was. Ja er waren bots, maar er was ook veel actie tegen bots en nergens heeft het mijn ervaring belemmerd of beinvloed.

Hoe anders was het bijvoorbeeld in Elder Scrolls Online, waar bots maandenlang ongestoord hun gang konden gaan. Daar waren de bots dan ook een aanslag op de spelervaring van de spelers die gewoon speelden. Denk aan het constante farmen van boss spawns waardoor je zelf geen completion krijgt, het spammen van resource nodes, etcetera. Overigens is dat nog steeds het geval, één van de redenen dat die game het zo slecht doet.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 februari 2016 13:05]

Jarenlang gebot op WoW en op Diablo. Vrienden van mij hebben ook Hearthstone bots gebruikt. Blizzard is ook echt enorm slecht op dit punt.

Valve doet dit volgens mij nog het beste met VAC. Helaas natuurlijk niet waterdicht, maar wel behoorlijk goed.
Wat VAC betreft las ik laatst nog wat leuks:

https://www.reddit.com/r/..._3000_hackers_vac_banned/

Hulde voor deze gast :)
Nja je noemt een handje met games waar het MINDER gebeurt en dat is denk ik ook zijn punt.
Ik baalde hier ook altijd van met pc gaming, op de xbox 360 / one heb ik nergens last van op dat gebied, ja op de 360 kwam je nog weleens wat tegen maar op de one nog nooit zulke extreme dingen gemaakt als online gamen via de PC.

Het is gewoon een feit dat er meer cheaters rond hangen op het pc gamen dan in het console wereldje.

Dus ik had niks te klagen over GTA V op de console ( xbox one ) geen last gehad van cheaters en etc, ben het spel zelf gewoon beu van t teveel spelen dus is alweer een aantal maanden geleden de deur uit gegaan..
Maar de verhalen over cheaters ( pc versie dus ) laten me herinneren hoe het pc gamen was, niet leuk dus.
Jij kent kennelijk weinig online PC games. Games zoals LoL of games van Blizzard die gericht zijn competitief gamen letten zeer streng op cheating en dat wordt ook vaak hard aangepakt. Rockstar doet gewoon helemaal niks tegen cheaters in online en dat is het probleem hier.
Ik ben zelf gaan cheaten omdat het spel gewoon te grindy is. Je bent echt uren aan het grinden voor een vliegtuig. GTA Multiplayer is gemaakt om een beetje te kloten en dat word moeilijk als je niks kan kopen. Ik val nooit andere spelers lastig met cheats of wat dan ook. Ik cheat meestal alleen geld en soms wat kloten met vrienden.
Really? Dit is echt geen PC only issue hoor! Ik hoor juist allemaal gasten op de PS4 met gehackte accounts e.d.
Tsja, dat is een cultuurprobleem. Een bepaalde groep heeft nu eenmaal een mijn-ding-is-groter-dan-de-jouw-syndroom. Fairplay neemt teveel tijd in beslag. Alles om heer en meester te zijn voor hun eigen ego. Modding kan ik nog wel inkomen, zeker op PC-gebied zitten er aardige tussen. Maar op voorwaarde dat ze algemeen beschikbaar zijn voor anderen.

Reden om op de PS4 te blijven, daar is het aantal cheaters beperkt en modding is geen optie (hooguit glitches uit het verleden). Cheaters reporten werkt aardig goed. Verschillende al gemeld en een aantal zijn geeindigd als Bad Sports of zelfs console ban.

En een middagje/avondje online met wat leden van de Tweakscrew is altijd gezellig. _/-\o_
Wanneer kunnen we nieuwe single player DLC verwachten?

Ik zit te wachten op een "Trevor" based DLC of een diepere duik in de gangwars met Franklin.
Inderdaad... elke keer als er een bericht komt over DLC van GTA denk ik "YES.." vervolgens zie ik dat het alleen voor Online is en dan denk ik "NOO.."
Ik speel nooit online (geen vrienden enzo :P ) dus een offline Single Player DLC is welkom. Dan schaf ik hem meteen aan voor de PC. (Heb nu alleen PS3 liggen.. )
Online hoeft van mij ook niet zozeer.

Ik heb het een paar weken volgehouden met vrienden, maar er waren "connection issues", de Heists duren te lang om even "tussendoor" te spelen, en je moet er echt veel tijd in willen steken.

Singleplayer kan ik altijd oppakken, wanneer ik dat wil.
connection issues heb ik na de eerste maand ofzo eigenlijk niet meer gehad... wellicht is dat nu ook voor jou verholpen.. speel online nog best vaak met vrienden, alleen is er op een gegeven moment inderdaad niks meer aan...
Ik hoop echt op een goede single player DLC. Vond persoonlijk de storyline wat 'kaal'. Was er zo doorheen...

Het idee van Franklin klinkt goed, maar weet niet of daar genoeg verhaal uit te halen valt voor een hele DLC.

Persoonlijk hoop ik dat ze CJ terug kunnen laten komen (omdat er meerdere subtiele hints naar GTA: San Andreas in het spel zitten) om "unfinished business" op te lossen oid. Of dat Franklin familie van hem blijkt te zijn :P

Dus Rockstar, fix eerst je multiplayer mod issues en ga dan eens even heel gauw wat leuks maken voor de singleplayer fans!
Inderdaad! In die stad is nog zó veel te doen dat je daarmee praktisch een nieuwe game hebt. Ik zou hem direct kopen en weer uren besteden er aan.
Dus afgelopen kwartaal ruim 450 miljoen dollar kosten gemaakt. GTA VI? Of kost het online houden van de GTA V omgeving de nodige miljoenen?
precies mijn vraag, al doen ze ook andere dingen dan enkel GTA lijkt me?
Een opvolger voor Red Dead Redemption? :9~

De kosten voor de Online servers zullen wel aardig hoog liggen verwacht ik.
Jaaaa, een nieuwe Red Dead Redemption voor de PS4, instant-buy voor mij _/-\o_
Als er ook een goede pc versie komt duim ik met je mee :Y)
Nee.
Entered into a new multi-year partnership agreement with WWE granting 2K the exclusive worldwide rights to develop and publish WWE video game properties across all major platforms and distribution channels.

Launched WWE 2K16 on Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4 and PlayStation 3. Developed collaboratively by Yukes and Visual Concepts, the title received significantly improved review scores and has generated growth in sales versus last-year’s release. WWE 2K16 is being supported with downloadable add-on content, including a Season Pass.

Released Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth™ – Rising Tide for PC. Developed by Firaxis Games, Rising Tide is a massive expansion pack for the 2014 turn-based strategy title, Civilization: Beyond Earth.

Released The Borderlands Triple Pack for Xbox 360 and PlayStation 3, which includes Borderlands, Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, plus all of the games’ previously-released downloadable add-on content.

Released Evolve Ultimate Edition for Xbox One and PlayStation 4, which includes the 2014 Electronic Entertainment Expo and Gamescom “Game of Show” award-winning title along with its Monster Expansion Pack, Hunting Season 1 and Hunting Season 2 downloadable add-on content packs.

Expanded the Company’s online offerings in Asia with the commercial launch in Korea of Civilization Online, a free-to-play, massively multiplayer online game developed in partnership with renowned South Korean studio XLGAMES. 2K also plans to bring Civilization Online to Taiwan, Hong Kong, Macau and China through publishing partnerships with Game First and Qihoo 360.

Expanded the Company’s offerings for tablets and smartphones with the releases of NBA 2K16, My NBA 2K16 and NHL SuperCard for tablets and smartphones.

Announced that Battleborn™, which is currently in development for PlayStation 4, Xbox One and PC by the creators of Borderlands at Gearbox Software, is planned for release on May 3, 2016.

Announced that XCOM® 2, which is the sequel to the Game of the Year award-winning strategy title XCOM: Enemy Unknown and is currently in development at Firaxis Games, is planned for release on February 5, 2016 for PC. XCOM 2 has received outstanding early review scores, with Game Informer Magazine, GameSpot and IGN each scoring the title in the 9-out-of-10 range. According to IGN, “XCOM 2 is an amazing game,” while Game Informer Magazine called it “one of the deepest and most rewarding strategy games on the market.”

Announced that Mafia® III, the next installment in 2K’s successful organized crime series, is currently in development for Xbox One, PlayStation 4 and PC at Hangar 13, 2K’s new development studio. Mafia III is planned for release during calendar 2016 (fiscal year 2017).
2K valt onder hetzelfde financiele plaatje.
Online was een stuk leuker geweest als het niet een grote cash grab was.
Je kunt alles behalen zonder ook maar een cent uit te geven, het duurt alleen wat langer. Rockstar zou juist een aanpassing moeten doen aan het overnieuw moeten beginnen van Heists als er één iemand de heist of missie verlaat. De meeste heists en missies zijn namelijk makkelijk met drie man te doen.

Meestal speel ik met 2 vrienden, en als er dan een vierde persoon bijkomt die na één keer doodgaan direct het spel verlaat, heb je letterlijk alles voor niets gedaan. Dat kost je een hoop in-game geld en verspeelde tijd.
Je krijgt te weinig voor de dingen die je kunt doen, zo laag dat je extra geld wilt kopen.. en laatst dat ik keek was dit geen F2P titel waar dit soort dingen normaal gesproken voorkomen en in meeste gevallen terecht, je speelt dan een spel dat gratis is, dat is mijn probleem met GTA Online.

[Reactie gewijzigd door Tdocter op 4 februari 2016 13:11]

je kan het ook bekijken als 60¤ (40 ongeveer als je hem nu koopt) voor een fenomenaal singleplayer game, met daarbij een online mode die goed gratis te spelen is, maar inderdaad voor sommige content heel veel grinden, of shark cards nodig heeft...
Ik zou gta iig ook gekocht hebben als er geen mulitplayer op zat.

en dan heb je nog de modders...
Het is inderdaad wat minder geworden, want aan het begin kon je met missies en racen makkelijk 500K per avond binnenhalen . Nu is dat wat minder interessant geworden, maar als je een groepje hebt om te heisten, wat Vip missies speelt dan is 125K per speel uur nog steeds goed haalbaar.

Ten tweede is GTA 5 ooit als singleplayer game op de PS3 uit gekomen en het online gedeelte is dus wel gratis (ik snap dat als je pas bij de PS4 of pc versie bent ingestapt dat het niet zo voelt). Verder is alle dlc gratis en als je het allemaal te langzaam vind gaan dan heb je een vrij abo in de vorm van Shark Cards. Je hoeft dus niks en het is meer het probleem van alles willen hebben natuurlijk.

Zelf heb ik 55 auto's met alle upgrades, 10 appartementen (over 2 chars) en wat helicopters, vliegtuigen enz. Dit heb ik allemaal met plezier bij elkaar "gegrind" aangezien ik gelijk stop met spelen als ik ergens geen zin in heb. Even wat Vip missies en Adversery mode en dan weer snel met de BMX of Double TT nieuwe tricks zoeken bv. Het is ook maar net wat je leuk vind natuurlijk.
Tja, als het gefaseerd op verschillende platformen uit komt is er dan ook een grote kans dat mensen meerdere kopieen bezitten. Ik zelf heb bijvoorbeeld de PS3, PS4 en PC versie omdat verschillende vrienden op verschillende platformen speelde na verloop van tijd.
Ik zat net naar die ranglijst te lijken. En het verbaast me nog dat GTA V niet hoger staat omdat het voor meerdere platformen is uitgekomen. De meeste mensen die ik ken hebben GTA V inderdaad voor meerdere consoles / PC.

Overigens wel grappig om te zien die ranglijst; eigelijk doet Nintendo het best goed. Wii Sports wordt dan wel standaard meegeleverd, maar Mario Kart Wii en New Super Mario Bros niet. Grappig om te zien hoe Nintendo met een game die op 1 console/handheld draait in die lijst kan komen waar andere games echt meerdere platformen nodig hebben.
De (eerste) Wii was natuurlijk wel een enorm verkoopsucces met aantallen ergens richting de 150 miljoen stuks wereldwijd als ik me niet vergis.

Maar inderdaad mooie resultaten.
Jammer dat de omzet uit dlc en online zo hoog Is, dat betekend dat de volgende gta nog meer van die meuk heeft. Iets wat van mij niet hoeft, ik vind gta sp leuker.
Helemaal mee eens. GTA speel ik voor het toffe verhaal en zelf wat klungelen in de virtuele stad. Maar helaas verschuift de focus van Rockstar naar online, en niet op extra sp content.

Maar wie weet komen ze snel genoeg met een nieuw deel. Hopelijk dit keer niet weer LA of NYC.
waarschijnlijk binnen een jaar een single player dlc die zich waarschijnlijk wel (bijna) voledig in LA afspeelt, gta 6 zal wel ergens in 2018-2019 uitkomen (gta 4 2008-gta 5 2013), en zal waarschijnlijk in een andere stad(steden?) afspelen.
Dat is veeel geld. :Y) Maar het is ook wel echt een tof spel. Ik koop normaal niet snel een spel van 60 euro. Maar voor GTA V heb ik het er wel voor over, voor de online mode is leuk. (Op de modders na.)
Online op PC blijft een wisselende ervaring, elke sessie weer. Heb nu al twee keer gehad dat een modder/hacker miljoenen in-game dollars liet regenen op spelers. Maar irritanter is als ze onsterfelijk zijn, of drukke spawnpoints bestoken met explosieven.
Ha ha, dat plaatje onder het artikel. ;) Zulke subtiele humor kan ik waarderen.
Ik zocht in ons backend naar een plaatje van GTA V, dit was de eerste hit :Y)
Ik vind het aantal verkoopcijfers niet echt reeel: Ik heb GTA5 voor PS3 gekocht toen hij net uitkwam, daar heb ik hem op grijs gespeeld. Daarna merkte ik dat het gros van mijn vrienden hem voor PC kochten, dus toen ook maar besloten naderhand te kopen. Toen kreeg ik ook nog voor kerst een kopie van iemand voor de PS4, betekenend dat ik 3 kopieeen heb.

Ik vind het goed van Rockstar dat alles wat uitkomt voor GTA5 gratis is, daarentegen ben ik tegen het feit dat je op geen ene manier korting krijgt als je multiplatform wilt spelen of wilt upgraden naar next gen, laat staan het verhaal met je character transfer.
Tsjah, linksom of rechtsom, de schijfjes zijn verkocht. Dus de verkoopcijfers zijn reeel.

Zou wat anders zijn als ze op basis hiervan de penetratiecijfers zouden berekenen oid.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True