Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 90 reacties

Rockstar heeft een gratis uitbreiding voor GTA Online uitgebracht. Cunning Stunts voegt zestien stuntraces toe aan de game en bevat ook nieuwe auto's en personages. De stuntraces zijn op de kaart te herkennen aan een roze stipje.

De racebanen waarop de stuntraces zich afspelen, doen denken aan de bizarre creaties in games als Trackmania. De races spelen zich niet alleen af op de weg, maar ook op banen in de lucht tussen wolkenkrabbers, halfpipes, schansen en andere fantasieconstructies.

Verder brengt de update dertien nieuwe voertuigen naar GTA Online. Het aanbod bestaat behalve uit race- en rallywagens ook uit nieuwe motoren en muscle cars. Cunning Stunts is beschikbaar op de pc, PlayStation 4 en Xbox One. De uitbreiding wordt vanzelf toegevoegd na het updaten van de game.

Later moet het voor spelers mogelijk worden om zelf nieuwe stuntraces te maken. Dat zal moeten gebeuren met de Stunt Race Creator, die Rockstar op 2 augustus wil uitbrengen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (90)

Mag ik even benadrukken dat dit op dit moment de enige uitgever is die ik ken die zó ontzettend veel content blijft maken en vooral deze DLC's gratis beschikbaar maakt.. waar zie je dat tegenwoordig nog?

Vaak zijn DLC's vandaag de dag de bouwstenen die een game compleet maken hoe hij als origineel had moeten zijn, alleen maar om te cashen van de DLC's.

Ze hebben toentertijd ook gezegd dat GTA Online als een soort 'standalone' game moet werken die ze constant blijven updaten, ik hoor van mensen dat ze graag nieuwe singleplayer content willen zien, maar dat is voor Rockstar natuurlijk minder interessant. Online heeft Sharkcards waarmee spelers ingame geld kunnen kopen dmv echt geld, hier krijgt Rockstar nu de grootste omzet van, dit is dan ook een platform met potentie en veel belangrijker voor het brood van Rockstar.

Rockstar +1

[Reactie gewijzigd door infernal_nl op 12 juli 2016 16:20]

Mag ik even benadrukken dat dit op dit moment de enige uitgever is die ik ken die zó ontzettend veel content blijft maken en vooral deze DLC's gratis beschikbaar maakt.. waar zie je dat tegenwoordig nog?
Absoluut waar dit! Maar... veel nieuwe content is absurd duur ingame. De heists heeft iedereen al helemaal grijs gespeeld en met normale missies verdien je niet gek veel (en ook die heeft iedereen inmiddels wel gezien). Je moet dus flink grinden. Of je kunt Shark Cards kopen! Ik heb al langer het idee dat Rockstar meer oog heeft voor inkomsten uit Shark Cards dan het maken van bijvoorbeeld nieuwe heists/single player dlc.
Zorg voor een squad en doe de 10m heists challenge. Met het juiste team doe je hier ongeveer 2 dagen over en je kunt dit zo vaak doen als je wilt :)
Voor niets gaat de zon op. Rockstar verdient bakken met geld met Shark-currency (heet dat zo?) ingame en hebben er alle baat bij dat spelers lang en actief in GTA 5 blijven hangen.

Desalniettemin welkom hoor ;)
Dat zal, maar je bent er altijd nog zelf bij bij het aanschaffen van dat soort spul. Het is optioneel en niet zo'n erge vorm van microtransacties naar mijn mening. Ik heb alleen maar veel lof betreffende rockstar en GTA

[Reactie gewijzigd door ToFast op 12 juli 2016 17:12]

Daar kan ik het mee eens zijn. Wilde ermee aangeven dat Rockstar het heus niet uit pure liefde voor de fans doet. Maar, je bent er inderdaad nog altijd zelf bij; als Rockstar wel vaart bij de microtransacties en iedereen verder tevreden is: win-win.
Aan de andere kant, dit eet natuurlijk ook veel resources binnen R*. Resources die ze ook hadden kunnen inzetten in de volgende single player GTA. En ik denk dat ze daar echt veel meer mensen een plezier mee doen.
Maar daar verdienen ze dan ook minder aan aangezien het een enkele aankoop is tegenover de oneindige Shark cards
Nou, dat is maar de vraag. GTA 5 heeft echt gigantisch goed verkocht. Een groot deel van de gamers speelt uberhaupt niet gta online. Maar die gamers zullen zonder ook maar een moment te twijfen 60 euro neer leggen voor de volgemde SP gta game.
Dat is zeker waar. Zodra de pre-order beschikbaar wordt voor GTA VI koop ik hem meteen, maar ik refereerde naar de singleplayer DLC opties. Ze waren bij GTA IV niet echt goed verkocht (en de mensen die het daar niet mee eens zijn hebben ze over het algemeen zelf wel gekocht). Daarnaast speelt het merendeel van de community meer online dan offline, dus valt er voorlopig nog wel een hoop geld te halen in het uitbrengen van nieuwe gratis DLC waarin die nieuwe Supercar net weer wat sneller is dan de vorige en ook net weer 500.000$ meer kost.

[EDIT]: vergeten te zeggen dat GTA VI wel degelijk in de ontwikkelingsfase zit. Bij deze.

[Reactie gewijzigd door Thipje op 16 juli 2016 10:23]

Dice & EA gooit anders ook heel wat DLC de deur uit voor niks. Maar u heeft gelijk, Rockstar blijft hierin de beste!
Zoals bij battlefield is dat puur uit eigen belang denk ik. De gratis DLC daarvan was allemaal tegelijk met de promotie voor BF1. Ik ga ervanuit dat het alleen is om oude spelers weer even aan te trekken, en de nieuwe game promoten. Vrijwel niemand die daar nog dlc van gaat kopen. Die DLC die vrijkwam werd daarvoor trouwens sowieso amper gespeeld.
"Die DLC die vrijkwam werd daarvoor trouwens sowieso amper gespeeld."

Ook een reden denk ik om die weg te geven, proberen weer wat leven in te blazen. En idd BF1 promotie.
Het fragmenteren van de spelers zorg er ook voor dat het eerder doodbloed. Hou er nooit zo van.
U heeft een punt, maar alsnog, het blijft gratis ;)
Makkelijk praten als je 10 miljoen keer een remake verkoopt voor de volle prijs op de ps4.
Dan nog steeds heeft de consument de keuze om dit wel of niet te kopen.

En die 10 miljoen zal wel een reden hebben... Waarschijnlijk omdat het een top spel was / nog steeds is.
Nu alleen nog de single players uit de kou halen. :) Online is leuk hoor, maar zou ook graag de beloofde single player DLC willen spelen(kopen), en ik ben niet de enige. Ben ik denk dat we in de kou blijven staan, het is erg stil rond om dat topic.

Denk dat ze GTA4 single player DLC tegenvaller nog aan het verwerken zijn, was ook stom om die exclusie voor Xbox te maken. Zou tof zijn al spelers zelf stories zou kunnen maken voor de single player mode, GTA maker. :+
Hadden ze daadwerkelijk singleplayer DLC beloofd of is het maar een gerucht? De game is uit 2013, dus dat zou dan ondertussen wel eens uit mogen zijn.

Persoonlijk hoop ik natuurlijk nog wel dat het er komt, maar verwacht het niet.
Op de ps3 / Xbox 360 komt anders vrijwel niets meer uit.
Dat is een console van meer dan 7 jaar oud waar je hebt over hebt.. dat is praktisch gezien een dinosaurus in de techwereld waarbij dingen morgen al oud zijn.. die kunnen de game gewoon niet meer aan dus dat is ook niet gek dat deze niet meer ondersteund worden.. als ze die willen blijven ondersteunen staat die de innovatie van de current gen in de weg, die veel meer kunnen.
Helemaal met je eens _/-\o_

Ik heb GTA 5 al 2x gekocht (op Xbox 360 en PC) en zal deze ook weer kopen op de PS4/Xbox One als ik ga upgraden, puur omdat het zo'n mooi spel is en blijft dmv de updates. :) Rockstar, ga zo door
Hier kan ik het niet oneens mee zijn. Klopt als een bus wat je zegt.

Maar toch verwacht ik dat als R* singleplayer uitbreidingen uitgeeft. Danwelniet gratis of betaald, dat deze prima verkopen.
Geheel met je eens en speel het ook nog graag , maar die enorm lange wachttijden is toch enorm kansloos. Uurtje heisten is vaak 15 minuten loeren naar laadschermen. En verlaat er een speler , dan kan je opnieuw gaan opstarten van je heist.
Nadeel is dat de balans wat zoek is geraakt door de exorbitante ingame prijzen die gehanteerd worden. Alles is duidelijk geijkt op het zo aantrekkelijk mogelijk maken van de Shark cards. Nieuwe auto's kosten regelmatig miljoenen dollars per stuk of worden pas interessant nadat je er miljoenen in hebt geïnvesteerd bij één van de mod shops. Voor de verstokte speler die er uren per dag instopt wellicht geen grote drempel, maar voor de doorsnee speler wel. Speel zelf nog steeds met plezier online en de toevoeging van gratis nieuwe spelmodi en gameplay-elementen juich ik toe, maar nieuwe speeltjes moet ik regelmatig aan me voorbij laten gaan.
Ik betaal liever voor (goede) DLC dan die walgelijke vorm van microtransacties van ze, welke heel GTA om zeep helpen en het pertinent weigeren om online content naar SP te brengen.

Daarnaast vind ik 3 kwart van de DLC (zoals deze) complete meuk of de ingame items kosten zo belachelijk veel geld, dat het voor de casual GTA speler niet te doen is om die bij elkaar te sparen. Zelf zou ik drie kwart van hun uitgebrachte DLC's dus never nooit gekocht hebben.

Als ik van tevoren had geweten hoe ruk online zou gaan worden/zou zijn, was ik never nooit aan online begonnen en had de game of enkel voor SP gehouden of verkocht.
Zeker waar.

Maarja, daarna heb je weer -1 omdat 90% van alle servers op PC vol zitten met hackers.
Nu nog een singleplayer uitbreiding. Nu ligt het spel een beetje te verstoffen op de digitale plank.

Multiplayer lijkt me een beetje laat om nu nog aan te beginnen.
Mwah, valt mee hoor. Ben pas ook opnieuw aan de multiplayer begonnen, en is allemaal goed te doen. :)
gaat nog prima hoor, juist veel mensen die 0% cut doen in heists omdat ze toch al zat hebben en anderen willen helpen, het puur voor de lol doen. Dan verdien je leuk bij met sommige heists, zeker als je 2 van zulke mensen treft :+
Ze kunnen de naam van GTA beter maar eens veranderen.
Grand Buy Auto ofzo.

De essentie van GTA is aan het verdwijnen, en dat vind ik persoonlijk jammer, maar goed, ze verdienen gigantisch aan Online.
Juist, ze moeten al die nieuwe content (met name voertuigen) eens naar single player gaan brengen.

Ik ben gestopt met grinden in online. Kostte me gigantisch veel tijd en kreeg er amper wat voor terug, het grinden is totaal niet leuk/de moeite waard meer en zonde van je tijd. Een beetje glitch wordt met één dag dicht gepatched en met makkelijke enigszins korte klusjes, goed geld verdienen is er niet bij.

Ik speel het af en toe met maten en dan ben ik vervolgens in 4 uur $50.000 lichter omdat ik maar wat aan loop te klooien.. Sodemieter toch op met je "Shark Cards" en laat mij lekker miljonair zijn in GTA (in ieder geval dezelfde voertuigen in SP) zonder een gemodde PS4 account te hoeven kopen.
Microtransacties hebben het hele hart van GTA om zeep geholpen. Zonder het kopen van cards of een gemodde account, ben je gewoon een pauper in de GTA wereld.

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 12 juli 2016 21:00]

Wat eigenlijk weer gigantisch grappig is, aangezien GTA 5 SP juist een enorme parodie was op de in elkaar gestorte american dream en het kwaad van het neo liberalistisch kapitalisme.
Gemodde accounts?
Hoewel deze uitbreiding mij wel interessant lijkt, ben ik eigenlijk wel helemaal klaar met online. Heb nu de offline modus 3 keer uitgespeld (elke keer een ander einde en andere keuzes in missies) en dat was tof. Misschien ligt het aan mij, maar de online modus lijkt (op de PS4) redelijk vol te zitten met "no-life'ers". Even rustig een auto jatten kan al niet zonder neergeschoten of overreden te worden.

Ik zou graag zoiets zien als toen met GTA IV met "The ballad of gay Tony" of "The lost and Damned". Dat waren zeer leuke stroymode uitbreidingen.

[edit] woordje toegevoegd

[Reactie gewijzigd door Jasphur op 12 juli 2016 15:51]

Bedoel je dan de nieuwe storymode of de multiplayer uitbreidingen?
Excuus. Ja storymode
Je kan prima rellen online als je daar zin hebt zonder telkens neergeknald te worden.

Het ligt net aan de lobby en wellicht het tijdstip waarop je speelt.

Ik speel eigenlijk altijd laat in de avond en ervaar bovenstaande soms, maar 9 van de 10 keer niet.


Ik kijk wel uit naar deze update. De laatste "CEO" update zit ik nog midden in.


Heel veel props voor Rockstar!
Het is inderdaad erg relatief aan de lobby, waar je in zit. (ik speel GTA online on and off)
Ik zit bijvoorbeeld in de ING clan, puur en alleen omdat daar veel man in zit om sneller te kunnen matchen.
Juist bij deze knakkers is het aantal trolls/cheaters inmens groot. (alleen de constante smeeekbedes om geld te laten droppen)

Het probleem bij mij is een beetje, dat GTA online me 11/12x bij de verkeerde regio dropt met Chinezen en/of Russen, wat het spel nogal k-t maakt. (veel lag + chinezen/russen communiceren niet altijd graag in Engels)
Je kan ontzettend leuke tijden beleven, als je de (te jonge) kinderen, cheaters en trolls weet te omzijlen.

Snap er alleen niks van dat het online verbinden nog steeds zo ontzettend bagger slecht is. Plus het fijne van console-port games is dat je geen enkele vorm van informatie erbij krijgt. De eerste keer gaat het meestal goed. Gaat het 1x fout, kan je eigenlijk 24 uur niet meer echt spelen.
Ik heb net 3uur online gespeeld en eigenlijk reden we maar wat doelloos rond.
Het is meer een sociale aangelegenheid geworden ik spreek mensen over heel te wereld over diversen zaken. En ondertussen rijd je wat rondjes over de kaart.

Je kan doen wat je zelf wil en dat is het mooie van online.
En ben niet 1x overhoop geschoten.
Waarom nou alleen maar online; Ik speel graag offline en zou óók daar graag nieuwe auto's zien om op te customizen e.d. :O
En wat nog erger is, de DLC auto's zijn ook niet eens beschikbaar in singleplayer, zodat mensen ze niet uit kunnen proberen maar in ONLINE moeten kopen.
Je kunt de auto's van vrienden uitproberen. Dus als die één van de nieuwe hebben kan jij die misschien ff testen om te kijken of het wat voor je is.
Ben je wel weer afhankelijk van het hebben van vrienden :') :+

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 12 juli 2016 16:00]

Beter dat zij een auto kopen die achteraf bagger blijkt te zijn dan dat jij die pech hebt! Beetje leedvermaak is ook fijn in zo'n geval toch!

[Reactie gewijzigd door Biogi op 13 juli 2016 12:14]

En wat nog erger is, de DLC auto's zijn ook niet eens beschikbaar in singleplayer, zodat mensen ze niet uit kunnen proberen maar in ONLINE moeten kopen.
Kopen?

GTA$ zijn geen echte dollars, hé.
Zelfs als je maar 1 avondje per week speelt ben je al snel multimiljonair en kan je al die leuke hebbedingetjes ingame kopen met ingame geld.
in SP pakken we gewoon even de trainer erbij om puur te klooien (waar GTA eigenlijk grotendeels voor bedoeld is volgensmij :+) Vind het ook jammer, waarom niet gewoon in SP plempen naast MP
Moet je me toch even vertellen hoe je dat doet... ik speel geregeld meerdere avondjes per week maar heb ternauwernood 2 miljoen verdient... na uitgaven. Ik verdien op een avond gemiddeld 80 a 90k. Met missions.
Ik speel 1 a 2 avonden per week online. Combinatie van vip dingen, missies en heists. Als je eenmaal een supercar en helicopter hebt komt het geld sneller binnen dan je het kan uitgeven. Ja ok, als je 8M moet sparen voor een jacht, dan ben je wel even bezig natuurlijk.
Dat was met eerdere updates wel zo dacht ik? Gewoon naar de garage van je karakter gaan en dan kon je die DLC auto's via een menu selecteren.
Ja na PS4 en Xbox ONE versie werd die optie weggehaald.
Alleen op de ps3 en de Xbox 360 inderdaad, koop je daarvoor de luxe editie van GTA V..
Ja dat is wel beetje gemist, zou zonder al te veel moeite toegevoegd kunnen worden en zonder dat je erg bang hoeft te zijn dan de game uit balans raakt.
Omdat er online geld valt te verdienen. Ik klaag niet, zo blijft het op de PS4 tenminste speelbaar. :)
Ook offline valt geld te verdienen hoor. denk dat genoeg mensen 5-10 euro betalen voor de. Singel player versie van bepaalde updates. dus ook daar valt gewoon geld te verdienen. Of ga je zeggen dat er geen geld is verdiend met just caused 3. Daar is immers geen MP variant. Zeker die update waar je een CEO kon worden van je bedrijf. met AI zou het extreem goed doen als SP DLC. Neem er af en toe een swat invasion bij je warehouse van tijd tot tijd(gestuurd door je concurrenten). zou echt nieuw leven kunnen blazen in de SP versie.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 12 juli 2016 16:40]

Een (wellicht) interessante link over de titel van de update:

https://en.wikipedia.org/wiki/Spoonerism

[Reactie gewijzigd door CoenRan op 12 juli 2016 15:57]

Dus... Stunning Cunts :?
Jazeker! Rockstar games steekt al vanaf het begin de draak met alles rondom GTA, dat hoort ook bij het imago en vind dit doorgaans persoonlijk ook best humor! Nu is het ook nog eens zo dat Cunning sluw of listig betekend, waardoor het niet alleen Rockstargewijs Stunning Cunts van te maken is, maar het ook daadwerkelijk Listige Stunts heet!
Cunning stunts komt toch van Stainless (Carmageddon) en niet van Rockstar? Letterlijk overgenomen als hommage aan Carmageddon?
Wat mij betreft gewoon gejat van Carmageddon.
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht...
Wel een grote update hoor, een aantal nieuwe auto's en die races lijken net alsof het recht uit trackmania komen.
Het lijkt wel een nieuw spel.
De stijl van Fatal Racing / Whiplash bevalt me wel. Leuk!
Nou, ik kan Trackmania wel deïnstalleren. Ziet er in ieder geval erg leuk uit.

[Reactie gewijzigd door DeathMaster op 12 juli 2016 15:48]

Weer een DLC waar ik me een uur mee kan vermaken op de ps4, daarna ga ik toch echt terug naar pc met mods.