Rockstar maakt Bikers-dlc voor GTA Online beschikbaar

Rockstar brengt dinsdag een gratis uitbreiding voor GTA Online uit. De update voegt nieuwe wapens, voertuigen, kleding en spelmodi toe aan het spel. Spelers krijgen de mogelijkheid om samen een groep bikers te vormen en missies uit te voeren.

De update is beschikbaar voor pc, Playstation 4 en Xbox One. Het belangrijkste nieuwe element in de update bestaat uit de 'bikergangs'. Spelers kunnen in groepen van maximaal acht personen zo'n groep starten. Binnen de gang kunnen de spelers verschillende rollen aannemen zoals Prospect en President. Leden van de groep kunnen samen missies uitvoeren en clubhuizen kopen, kondigt Rockstar aan.

Het bikerthema wordt vergezeld van nieuwe spelmodi, voertuigen, wapens, kleding en tatoeages. Het motorrijden is verder uitgebreid met nieuwe mogelijkheden, zoals het gebruik van een slagwapen tijdens het rijden. Voorheen was het op een voertuig alleen mogelijk om geweren en explosieven te gebruiken.

Het is niet de eerste keer dat Rockstar een uitbreiding aanbiedt die zich richt op motorgangs. De spelontwikkelaar bracht voor Grand Theft Auto IV de The Lost and Damned-dlc uit. In die dlc werd het verhaal van Johnny Klebitz verteld, een lid van de Lost Motorcycle Club.

GTA Online Bikers-dlcGTA Online Bikers-dlcGTA Online Bikers-dlcGTA Online Bikers-dlcGTA Online Bikers-dlcGTA Online Bikers-dlc

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

04-10-2016 • 13:48

105

Reacties (105)

105
101
65
6
1
26
Wijzig sortering
Ik blijf van mening dat veel game-makers een voorbeeld mogen nemen aan de manier waarop Rockstar Games omgaat met GTA V. Iedere paar maanden een gratis nieuwe DLC met leuke extra content, waarbij je bij andere Game Makers de helft betaald van wat de game nieuw gekost heeft.

Ze maken uiteraard de items steeds duurden, als je geen geld (of enorm veel tijd) steekt in GTA V is het haast niet te doen om de nieuwste voertuigen te kopen, maar dat snap ik wel, want als je dat wel wil, dan betaal je er voor. Mensen die voor de lol wat willen freeroamen hoeven niet per se de nieuwste supercar die 2 km/h harder gaat dan degene die ze (door lang sparen) al hebben.

In mijn ogen krijg je dus een gratis DLC en is de keus aan jou om geld uit te geven als je echt alles wil kopen wat die DLC te bieden heeft. Ik zie regelmatig mensen zeuren over de hoge bedragen van nieuwe items in GTA V, maar je kan dan ook denken "bij een andere uitgever had ik 20 euro neergelegd voor de DLC op zich, nu kan ik 15 euro uitgeven en heb ik genoeg in-game cash om van alles uit de gratis DLC te kopen!". De mensen die veel tijd in het spel steken (de echte hardcore-GTA V spelers) kunnen dus zonder extra geld uit te geven genieten van alle nieuwe content, zo komt Rockstar Games eigenlijk iedereen wel tegemoet.
Zelf speel ik GTA Online vrijwel niet, en ik zou liever een uitbreiding voor de SP zien. Dus zie mijn reactie meer in zijn algemeen dan op GTA specifiek.

“Ze maken uiteraard de items steeds duurden, als je geen geld (of enorm veel tijd) steekt in GTA V is het haast niet te doen om de nieuwste voertuigen te kopen, maar dat snap ik wel, want als je dat wel wil, dan betaal je er voor. ”
Dat is nou precies wat ik het probleem bij veel MP spellen vindt tegenwoordig. Die hele cash-shop methodiek is in mijn ogen echt de rot aan de game industrie.

Precies wat je hier zegt gebeurd massaal. Leuke dingen kun je wel in-game verdienen maar met een enorme grind. Persoonlijk koop ik een spel om het te spelen, niet op er extra dingen voor bij te kunnen kopen en ook niet om hersenloos te gaan zitten grinden. Het kopen van items met geld is niet leuk, en grinden is niet leuk. Daarmee worden veel games dus niet meer leuk.

“Mensen die voor de lol wat willen freeroamen hoeven niet per se de nieuwste supercar die 2 km/h harder gaat dan degene die ze (door lang sparen) al hebben.”
Nee, maar er zijn heel veel mensen die z’n soort spellen juist spelen om die nieuwste supercar te krijgen (daar spelen ze nu ook op in). Pre-cash-shop betekende dat dan bijvoorbeeld dat je een doel moest halen, quest moest afronden of ander soort missie moest voltooien (vaak afhankelijk van het spel), nu is het vaak domweg grinden voor een of andere valuta, of gewoon kopen met geld.

Vaak hoor je dan nog het argument ‘maar die dingen zijn optioneel’ (in feite doe jij dat hier nu ook). Dat kan wel zo zijn, het hele spel is optioneel. Maar bij genoeg games, vooral MMORPG's (Iemand zegt hier dat GuildWars 2 goede DLC hebben, maar dat spel heeft precies dit zelfde probleem) draait het veel mensen toch om het verzamelen van skins (zoals in GTA van auto’s), toys, mini’s enz. Dat het dan misschien niet ‘pay to win’ is doet er weinig toe, ook al wordt het vaak als excuus gebruikt. Daar komt inderdaad nog bij dat ze ,zoals je al aan gaf, vaak er ook nog veel voor vragen. Niet dat dat veel uit maakt, of het nou goedkoop is of niet, het ondermijnd de plezier van het spel vaak.

Nee dan zie ik liever een goede game, met fatsoenlijke expansies en als er al een cash-shop bij zit, dan voornamelijk met dingen die meer een uitbreiding of aanpassing op je account zijn, zoals meer opbergruimte.

[Reactie gewijzigd door Devata op 23 juli 2024 05:44]

Speel het graag met vrienden. Echt een klein percentage spelers rijd in de nieuwste bakken rond, en als je een beetje slim speelt heb je zo een paar miljoen bij elkaar. Wel héél erg handig om een paar vrienden te hebben in de game dat wel.
Maar de meeste spelers hebben lak aan de nieuwste supercars, en er zijn wisselende aanbiedingen. Zo heb ik een hydra helicopter (gunship) op de kop getikt voor 1 mil vorige week. Je moet echt een dwaas zijn wil je dat niet bij elkaar krijgen. Koste me niet al teveel moeite iig.
2x de laatste heist doorlopen en je bent er al.

Net zoals bij een hoop andere games, is het een klein deel van de spelers die er geld aan uit geeft. Veelal mensen die maar een paar uurtjes in de week de tijd hebben, en uiteraard genoeg verdienen om een tientje of 2 te kunnen missen af en toe.

En voor de 'ik heb al €50 aan de game uitgegeven' mensen. Dat was voor de uberdikke single-player. Vond je die niet uitgebreid genoeg, ga eens voor de 100% dan praten we verder. Bizar veel leuke en goed uitgewerkte content.
"Echt een klein percentage spelers rijd in de nieuwste bakken rond, en als je een beetje slim speelt heb je zo een paar miljoen bij elkaar."

Misschien ook wel omdat de mensen die dat leuk vinden dus door deze methodiek ondertussen zijn afgehaakt.

In de SP heb ik na het afronden van de missies als eerste de 100% achivement gaan halen en daarna ben ik speciale auto’s gaan verzamelen (helaas is de parkeerruimte erg beperkt). Ik ben dus iemand die dat leuk vind.

Het ligt natuurlijk een beetje aan het spel. Bij WoW ging ik ook voor die zaken, bij Overwatch interesseren die skins me totaal niet (om even twee bekende spellen te pakken), daar gaat het meer om de gevechten. Ontwikkelstudio’s weten ook waar de wens ligt en zullen er vaak ook zo op inspelen dat ze dat verkopen.

GuildWars 2 kwam net al even aan bod. Die studio richt zich enorm op skins, lokt daarmee ook mensen die daar geïnteresseerd in zijn, en wat doen ze vervolgens? Ze zorgen dat het verzamelen van die skins of een enorme saaie grind is of je koop ze gewoon voor geld. Ondertussen berusten ze zich op het verhaal… Maar kopen en grinden is optioneel want het zijn maar skins. Dat is uiteindelijk enorm slecht voor een spel dat verder op enkele punten na heel erg goed in elkaar zit. Op andere plaatsen waar skins minder belangrijk zijn zie je dan ook vaak meer een focus op grind of betalen voor power (betere wapens enz).

Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, maar de omschrijving van miicker deed bij mij wel al wat alarmbellen afgaan. Het is in mijn ogen hoe dan ook een ‘gevaar’ voor de game-industrie, en in een game als GTA ben ik weldegelijk op zoek naar speciale auto’s.

Ik zeg ook niet dat die 50 euro voldoende is en dat ik dus alles gratis zou willen… Nee, ik wil prima betalen, maar niet op deze manier omdat het veel spellen negatief beïnvloed. Dan betaal ik liever nog eens 50 euro voor een fatsoenlijk expansie waar dan die nieuwe supercars ook in zitten maar waar ik ze vrijspeel via leuke missies.

Ik hoop vooral dat aan deze verkoop-methodiek ook wel snel een einde komt. De oorspronkelijke Buy-2-Play methodiek vindt ik toch nog altijd het beste omdat het het minste impact op het spel zelf heeft.
Ja luister. Ik heb geen zin in deze discussies om eerlijk te zijn. Ik wou gewoon even aangeven dat het allemaal niet zo moeilijk is, en het moeilijk gemaakt word.
Nogmaals: JIJ gaat achter die luxe auto's aan. Wat ik niet echt geloof, de meeste kosten miljoenen en je bent echt van den zotte als je daar elke keer voor gaat sparen. Nagenoeg IEDEREEN heeft 1 super sportauto, en vervangt die eens in het half jaar mocht het de moeite waard zijn.
En waarom wil je ze allemaal, dat JIJ zo'n verzameldrift hebt. Niet iedereen is een digitale 'hoarder'. Man man man wat een gezeur.

En dat gelul over skins, waar je keer op keer over begint. "Zorgelijk dat de gameindustrie"
Je hebt het niet eens over GTA verdomme, kunnen we ff ontopic blijven?! Hoezo krijgt dat een +2. Wat is de bijdrage van jouw gezeik aan dit topic.

Heb de single-player nu al 3 keer 99% gespeeld omdat er weer een missie gebugged was, en de savegame corrupted. Ben wel klaar met de single-player, en ben erg blij met de multi-player content.
>Nogmaals: JIJ gaat achter die luxe auto's aan. Wat ik niet echt geloof, de meeste kosten miljoenen en je bent echt van den zotte als je daar elke keer voor gaat sparen.

Dan heb je niet goed opgelet. Ik gaf aan dat ik in de SP naar speciale auto's ging zoeken. Er zijn een aantal zeldzame spawns. Dat is leuk en dat is game-play voor iemand die dat verzameld. Zoals je zelf al zegt ga ik natuurlijk niet achter auto's aan die miljoenen kosten, dat is namelijk een saaie grind en dan komen we precies bij wat ik aan gaf.

Dit soort methoden beïnvloeden het spel. Ik zou graag achter dat soort auto's aan gaan, maar deze methoden maakt het achter zo'n auto's aan gaan een saaie grind, in plaats van een interessante zoektocht. Op die manier is het dus slecht voor spellen, want dit geld zo voor alle spellen waar ze zo'n methoden hanteren. Of het nou mini pets in een MMO zijn of wapens in een of andere shooter.

Verzamelen is een element dat veel mensen in veel spellen graag doen, en de cash-shop methodiek speelt daar op in door het een saaie grind te maken en via geld je direct toegang te geven.

"Je hebt het niet eens over GTA verdomme, kunnen we ff ontopic blijven?!"

Dit is OOK zo voor GTA maar ik sprak inderdaad in het algemeen, dat deed ik al in de oorspronkelijke reactie. Als je dat een probleem vind reageer er dan verdomme niet op. PS: Auto's zijn skins.
Speel het graag met vrienden. Echt een klein percentage spelers rijd in de nieuwste bakken rond, en als je een beetje slim speelt heb je zo een paar miljoen bij elkaar. Wel héél erg handig om een paar vrienden te hebben in de game dat wel.
Maar de meeste spelers hebben lak aan de nieuwste supercars, en er zijn wisselende aanbiedingen. Zo heb ik een hydra helicopter (gunship) op de kop getikt voor 1 mil vorige week. Je moet echt een dwaas zijn wil je dat niet bij elkaar krijgen. Koste me niet al teveel moeite iig.
2x de laatste heist doorlopen en je bent er al.
Krijg je last van digitale verzameldrift, tjah dat doe je toch echt zelf. Naar mijn mening een drogargument, ondanks de goeie onderbouwing.

Net zoals bij een hoop andere games, is het een klein deel van de spelers die er geld aan uit geeft. Veelal mensen die maar een paar uurtjes in de week de tijd hebben, en uiteraard genoeg verdienen om een tientje of 2 te kunnen missen af en toe.

Single-player DLC is uiteraard welkom, maar om dan de gratis content voor de gratis multi-player af te branden vind ik wat scheef.
Voor de mensen die wel graag online spelen, is dit weer erg dikke DLC.
Probeer het eens zou ik zeggen. De tweakers crew is niet heel erg actief, maar er zijn zeker nog een aantal. Via reddit en dergelijke heb je zo een dik heist team bij elkaar.
Doe ze allemaal achter elkaar zonder dood te gaan, en je scoort zo 12 mil. Kun je meteen CEO van je criminele emporium worden. Warehouses vullen, sparen voor een yacht of wapentuig.
Erg leuk om in een drukke game een CEO missie te starten, je yacht verdediggen en gretige noobs om zeep te helpen. Of een stunt race dodn over trackmania achtige parcours. Of een potje TDM met weirde power-ups. Of je lowrider pimpen, kijken wie het langst en hoogst kan bouncen. Of een van de vele steeds uitgebreidere missies checken.
Top vermaak, daar doet het ontbreken van single-player DLC niets aan af.

En voor de 'ik heb al €50 aan de game uitgegeven' mensen. Dat was voor de uberdikke single-player. Vond je die niet uitgebreid genoeg, ga eens voor de 100% dan praten we verder. Bizar veel leuke en goed uitgewerkte content.
Gewoon ff klooien is al dik vermaak!

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 23 juli 2024 05:44]

Op zich heb je een punt, maar specifiek in dit geval vind ik het toch zuur dat Rockstar voor het grote geld kiest door zich alleen maar op multiplayer te richten. Ik snap het wel, elk bedrijf gaat in principe voor de hoogste winst, maar ik mis de single player uitbreidingen.

En ja, het is wel degelijk kiezen voor het grote geld. Ze zijn alleen slim en realiseren zich dat je met dit soort gratis DLC veel meer mensen aan het spelen houdt waardoor ook meer mensen die shark cards blijven kopen. Wederom, niet dat daar nou echt iets mee mis is, vind het alleen jammer... GTA was echt een singleplayer spel. Er waren mensen die de wens hadden voor een multiplayer GTA, en die hebben nu meer dan hun wens gekregen, maar singleplayer fans zijn (na de overigens uitstekende basis game) nogal aan de kant geschoven daarbij.
Naja, het grote gros dat niet beter gewend was. Ik denk degenen die het hardst hebben geschreeuwd om een MP nog steeds in de kou staan - mensen die ooit SA-MP hebben gespeeld, met dedicated servers met leuke kleine communities er omheen en elk een custom script. Nu is GTA Online met de nieuwe uitbreidingen ook behoorlijk wat (geen sarcasme), maar toch zie ik nog steeds gemiste kansen.
weet je hoeveel tijd er gaat zitten in SP content? Ik begrijp het wel, plus SP ben je op een gegeven moment klaar mee, MP blijft leuk. Kudo's voor Rock* dat ze dit gratis doen tot nu toe.
Nou dat is toch persoonlijk. Ik heb de multiplayer nooit leuk gevonden, dus dan 'blijft' het ook niet leuk. En zoals ik zeg begrijp ik het ook wel van Rockstar (geld is geld), maar ik vind het jammer, vooral van een traditioneel singleplayer serie.

Ik vind multiplayer eigenlijk zelden echt (lang) leuk, met als enige uitzondering coop, maar dat is eigenlijk gewoon samen singleplayer spelen. Bij multiplayer mis ik al snel een overkoepelend doel... Het voelt alsof ik steeds hetzelfde aan het doen ben en dat ik mijn tijd verdoe. En ik weet dat dat in feite bij alle games zo is, maar dan nog wil ik niet zelf dat gevoel krijgen.

Tegenwoordig heb je wel vaak doelen online in de vorm van unlocks of levels maar toch is dat voor mij een stuk minder interessant dan het echt ergens naar toe werken in een singleplayer campagne. Zelfs games als rocket league, vind ik erg leuk, maar heb het niet veel gespeeld omdat ik dan toch liever een game start waarbij ik een verhaal heb om doorheen te werken of een karakter om te bouwen.

Nou heeft GTA online daar ook wel wat van, maar het andere wat me stoort aan multiplayer is dat er een groot aandeel eikels speelt. Ik heb geen behoefte aan in feite hetzelfde doen wat ik ook in singleplayer kan doen, alleen nou lopen er een stel 12jarigen (fysiek of geestelijk) me kapot te schieten als ik het waag in de buurt te komen. Voor mij is de lol er dan snel vanaf. En helemaal als je ook nog uit moet gaan kijken voor cheaters... Tja, hou maar op.
Mee eens, echter verwacht ik dat er nog wel 1 of 2 grote single player DLC's zullen komen in de toekomst. Door de jaren heen zijn ze er bij Rockstar erg goed in geworden om hun games maximaal te laten renderen: mega lange release cycles, meer platforms, singleplayer DLC en nu multiplayer DLC. Ik denk dat ze de singleplayer DLC al lang gepland hebben maar gewoon wachten tot ze denken elk laatste beetje geld uit de basis game te hebben geperst, om daarna het vuurtje weer op te stoken met een flinke single-player DLC. Met daarin uiteraard ook het een en ander aan nieuwe locaties, voertuigen, personages en activiteiten die ook in de multiplayer beschikbaar komen.
Persoonlijk heb ik al 300+ uren in GTAV singleplayer doorgebracht. De verhaallijn heb ik al 3 keer uitgespeeld, en ondertussen zal ik alle side missions ook wel al gedaan hebben denk ik. Extra content in de singleplayer zou voor mij dus wel welkom zijn.

De online spreekt mij niet echt aan. De paar keren dat ik gespeeld heb, heb ik bijna enkel free roaming gedaan omdat de loading screens wel echt op zenuwen begonnen te werken. Was de online een "seamless" ervaring geweest zoals de singleplayer, dan had ik het waarschijnlijk wel meer gespeeld.

Toch vermaak ik me na al die uren nog enorm met de singleplayer. Af en toe kom je zo'n bizarre dingen tegen, het spel blijft verassen. Maar als je ziet hoeveel liefde de online krijgt van Rockstar, dan kan je als singleplayer-player enkel jaloers toekijken. En mods installeren natuurlijk ;)
Na zo veel jaar is iedereen wel een beetje door de single player heen.
Uhm nope, ik heb de single player nog niet rondgespeeld en heb hem al vanaf het begin. Eerst op de 360 en daarna op de One. Als ik het speel raak ik ook zo makkelijk "side tracked" en ga ik lekker free roamen in het spel haha. Maar goed, uiteindelijk zullen we hem wel een keer uitspelen. De online variant kan me niet zo bekoren.
Nou ja; ik heb de 100% completion onlangs gehaald, geloof niet dat je dat zonder hulpmiddel voor elkaar kan krijgen, tenzij je elke pixel van de map heb bezocht.
Ja klopt het kost alsnog wat moeite en ja je hebt hulpmiddelen nodig. Maar om het echt als bijna onmogelijk te noemen zoals @Nimja deed vind ik een beetje overdreven.
Het was speels bedoeld, niet gemeen. GTA V is ontzettend groot en 100% completion in single-player is ontzettend lastig. Lastiger dan eerdere delen.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik las het verkeerd denk ik.
Ben het bijna helemaal met je eens. Ik vind dat ze de prijzen voor dat ingame geld wel wat lager mogen leggen. Het is echt belachelijk wat je neer moet leggen. €75,- voor $8(!) miljoen ingame geld.... Dat is echt absurd gezien de prijzen van sommige voertuigen hoor.

Voor $8 miljoen kan je qua nieuwe voertuigen niet zo gek veel kopen/upgraden.
Eens dat nieuwe aankopen steeds duurder worden maar ondertussen komt er wel nieuwe gratis DLC uit die natuurlijk meer toevoegen dan voertuigen/bezit: spelmodi, 'maps', missies etc.
Eens, maar ik denk dat als ze de prijs omlaag schroeven, meer mensen overgaan tot aankoop i.p.v. mensen die papa's creditcard gebruiken of YouTubers.

Een keer voor €15- €20 $8miljoen aanschaffen vind ik een stuk aantrekkelijker en die drempel is een stuk lager.

Ik weet dat het geld kost, maar ik denk dat je die kosten beter met goedkopere shark card kan opvangen dan die dingen zo intens duur maken.
Mij lijkt een lagere drempel ook interessanter maar iets zegt me dat hier wel wat onderzoek achter zit om de winst te maximaliseren.

Even 75 euro betalen om de in game cash meteen uit te geven aan een nutteloos jacht ;(
Ik heb begin juli 2 Megalodon sharkcards gekocht, er was toen een actie dat je 40% korting kreeg, dus had ik er 2 voor iets meer dan de prijs van 1 full priced sharkcard en ze hadden ook een rebate actie dat je bovenop de korting ook 50% extra ingame geld kreeg. dus uiteindelijk had ik 24 miljoen ingame cash voor ong. 90 euro.

Nog steeds een smak geld maar gezien de content die gratis ter beschikking wordt gesteld en de speelduur was het (voor mij) het zeker dubbel en dik waard.

Met een beetje geduld en goede timing kan je dus wel veel meer waar voor je geld krijgen.
90 euro voor een jacht en 10 mooie auto's vind ik echt wel heel duur eigenlijk, ondanks de actie. Ik zou zeggen dat een euro per miljoen mij een stuk redelijker en laagdrempeliger lijkt. Maar zoals hiervoor als is gezegd zullen ze er wel een deugdelijk rekenmodel achter gezet hebben en leveren de huidige prijzen de meeste winst op. Ik hou niet zo van die praktijken en heb daarom ook nog nooit een shark card gekocht. Ooit wel een keer van een hacker 15 miljoen gekregen. Als je het geld zsm uitgeeft en een weekje een laag saldo hebt, dan accepteert Rockstar dat. Ze ontdekken het namelijk wel, maar nemen alles wat je ervan gekocht hebt niet bij je weg.

Zelf vind ik de MP wel leuk en speel ik het nog geregeld. Ingame $$$ zijn voor mij dan ook geen probleem. Maar als je relatief snel 12 miljoen wil verdienen dan geeft het spel daarvoor de mogelijkheid door de Criminal Mastermind Challenge te voltooien. Dwz dat je alle heists in de juiste volgorde speelt op hard met dezelfde mensen en zonder dat er een ooit iemand doodgaat. Met spelers die de heists al diverse keren gespeeld hebben is dat niet zo heel erg moeilijk, zeker als je het goed plant en er goede voice communicatie is. Uitspelen moet in 2 avondjes wel lukken. Als iemand nog interesse heeft hierin dan wil ik met het account van mijn zoon het nog wel een keertje doen. I know the drill.
Zoals hier boven al vermeld was, er zijn hardcore-GTA V spelers die wel degelijk in een paar dagen speel tijd 3 miljoen kunnen ophoesten, die sharkcards zijn over het algemeen bedoeld voor de mensen die geen zin hebben om geld op te sparen maar gelijk willen uitgeven.
Persoonlijk vind ik het verdien model van GTA V goed. Aangezien op rank 135 niks meer speciaals te unlocken valt op welk gebied dan ook. Een speler die 2-3 uurtjes per dag spendeert kan gemakkelijk binnen 2 tot 3 weken deze rank behalen en daarbij het overige geld mee verdienen wat ze ermee zouden willen kopen. Het moment dat je alles al hebt gekocht wat je wilt kopen haal je daar ook een doel mee weg.
Mee eens. Als je met een paar mensen speelt kun je op een dag behoorlijk wat geld binnen harken. Sommige voertuigen zijn wel echt een flinke grind maar dat geeft je wel voldoening. Je hebt dan hard gewerkt voor je nieuwe voertuig. Bij deze DLC vallen de prijzen me heel erg mee. De motoren zijn prima geprijsd en het clubhuis is met prijzen van 200k tot ik meen rond 650k ook niet overdreven duur, dat is met een heist te verdienen.
Anoniem: 351019 @casd185 oktober 2016 14:53
Zit wel een nadeel aan het gene (wat je echt wilt kopen) dat zijn de businesses die in 5 catogorieen beschikbaar zijn. Die kosten (je betaald voor locatie) ook aardig veel rond de 700k tot 1.8m. En daar verdien je het echt geld mee, ook vind ik de work en challenges van de MC niet echt bijzonder speciaal. Race to Point en Joust vond ik wel de leukste. Heb nog geen business work gedaan en ook nog geen contract work. Maar volgens mij zijn dat wel 1 van de betere taakjes die de MC mee brengt. Naast zijn overige features die deze update heeft meegeleverd. (Tons of bug fixes, 250 nieuwe kleding stukken en 50 tattoo's met 13 nieuwe bike varianten) Maakt deze update wel een aardige statement voor maar 1.84GB erbij.

EDIT: Was nog vergeten dat je daar ook personeel voor moet inhuren en dat dit werk niet continu aandacht vereist. Enkel supply vullen. en wanneer de product gevuld is kan je verkopen. Puur gebaseerd op werknemers.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 351019 op 23 juli 2024 05:44]

Ze verdienen er wel grof geld mee. Dat verklaart ook meteen waarom ingame prijzen vaak zo absurd hoog zijn. Nu valt het met deze DLC wel mee, maar in vorige DLC's zaten voertuigen die qua prijs totaal uit verhouding waren met de rest. En dat ruikt heel erg naar 'koop Shark Cards :> "

Ik ben er inmiddels op uitgekeken en speel nu met m'n GTA V-buddy Forza Horizon 3. Veel leuker aangezien we toch voornamelijk deden racen in GTA :)
Als je met vrienden een paar keer wat heists doet dan heb je dat in een weekendje wel bij elkaar en nog flink plezier erbij ook. GTA is ook tussendoor haten op elkaar en dat soort shenanigans. Dat maakt het leuk. Dat je exotische dingen kan kopen voor exorbitante prijzen is meer bijzaak imo. Als je echt alleen maar streeft naar een dikke Yacht en alle duurste huizen en auto's in je garage moet je gewoon meer spelen of meer vrienden "verzamelen" en dan lukt het wel. :P
Ik had liever betaalde DLC (desnoods voor de singleplayer) waar ik dan in het spel niet dagen hoefde te besteden om één voertuig te verkrijgen. Ik ben zeer allergisch voor grinding voor iets als een auto o.i.d. en als je er story-wise nou nog iets mee bereikte...

En over de shark-cards(online dus), de prijs die je in echt geld betaalt om je 'gratis' spul te bezitten tonen aan dat het eigenlijk het omgekeerde van goedkoop is.

Oftewel, ik heb het al maanden niet meer aangeraakt. Want de content is er wel, maar ik moet er hard voor werken, of geld aan uitgeven(en dus alsnog écht werken). Dan betaal ik liever grof voor een seasonpass eerlijk gezegd.

Bottom-line: Je krijgt het alleen gratis als je heel veel tijd in je spel stopt. En dat maakt andere mensen dan weer lekker die er dan wél geld voor willen betalen(omdat niet iedereen zoveel tijd in dit spel kan stoppen).
Zoals vaker gezegd: Er zit meer in de DLC dan alleen wat te kopen voertuigen.
Verandert er niks aan dat ik het liever betaald beschikbaar had onder singleplayer(en eventueel multiplayer). Ik had veel liever een EFLC opvolger gezien én er voor betaald. Want hoe je het ook wendt of keert, dit wordt driedubbel betaald. Ze weten bij Rockstar van gekte niet wat ze met het geld moeten doen wat met de verkoop van shark-cards binnenkomt.

Het is alleen gratis als je er heeeeeel veel tijd in stopt.

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 23 juli 2024 05:44]

Natuurlijk, zolang jij nieuwe maps en speelmodi etc niet als extra content ziet dan komen we er niet uit :)
Het is wel extra, maar voegt voor mij te weinig toe(ik zie liever singleplayer-storyline content). En de reden dat het er is, is om mensen Sharkcards te laten kopen. Dus je mag ze dankbaar zijn, maar ze doen het omdat 'gratis' content zich(nog) dubbel en dwars terug verdient. Het is gewoon een Candycrush/Clash of Clans model en ik hoop dat niet teveel games dit gaan overnemen.

Het is mijn mening natuurlijk, maar ik zie veel liever het afgekaderde bedrag wat je voor DLC betaalt, dit verdienmodel beïnvloedt de manier waarop je een spel speelt veel minder(het is veel minder gericht op erg veel tijd(of geld) besteden aan het behalen van extra's). Je moet er voor werken, letterlijk of figuurlijk. En als je dat prima vindt snap ik dat ook. :)
Helemaal mee eens. Het Clash of Clans model is op zich niet verkeerd maar wel als het een betaalde game is. Dan wil ik ook alles kunnen zonder er extra geld in te steken of 2-3 uur per dag in het spel te steken.
Amen.

Ik kom in de multiplayer de grootste idioten tegen. Mensen die bij cops vs robbers simpelweg midden op straat lopen, geen dekking zoeken, waardoor je uiteindelijk met twee man vs 5 robbers staat.

Lui die een heist verkloten door gewoon niet naar de aanwijzingen te luisteren.

Nah, multiplayer GTA is niet aan mij besteed. Geef mij maar een goede singleplayer missie. Dan betaal ik met geld, in plaats van tijd en frustratie.
Helemaal klaar met al die :+ die de game verknallen, daarom speel ik het gewoon niet meer.
Meh, dit gaat om online DLC, waarbij Rockstar flink kan cashen aan ingame currency.

Veel andere online-only spellen krijgen ook enorme uitbreidingen, gratis voor de spelers, omdat het grote geld zit in het besteedgedrag van enkelingen. Aziatische MMO's leggen soms hele continenten bij in een patch, gratis. Imho doet Rockstar dan ook iets wat perfect logisch is gezien de insteek van online only games.

Een voorbeeld nemen? Liever niet. Binnenkort is alles online en multiplayer, en zit je weer op precies hetzelfde niveau van gameplay als met andere MMO's. Grinden of betalen voor de leukste gear...
Zijn wel meer ontwikkelaars die gratis DLC beschikbaar stellen hoor. Overkill doet dat bijvoorbeeld voor PayDay 2 ook regelmatig, lang niet altijd, maar ze doen het wel. :)
Regelmatig? De laatste gratis DLC is van 2014 ergens. En volgens mij was er ook maar 1 DLC gratis. Als ik het zo zie enkel de Infamy update.


Verder vind ik de aanpak van Overkill wel goed. De DLC wapens stellen weinig voor (is meer voorkeur dan wat anders) en de heists zijn ook zonder DLC te spelen door friends of een lobby te joinen.

Het is ook niet moeilijk om friends te vinden die al die DLC's hebben gelukkig, het is 1 van de meest vriendelijke online games die ik gespeeld heb.
Regelmatig? De laatste gratis DLC is van 2014 ergens. En volgens mij was er ook maar 1 DLC gratis. Als ik het zo zie enkel de Infamy update.
Zijn genoeg nieuwe heists gratis, die niet als DLC vermeld staan. ;) Zo is er sowieso met Halloween een graits heist. Maar eens in de zoveel tijd komt er wel degelijk gratis content naar PD2. ;)
Nu je het zegt, die christmas heists ook natuurlijk.
"bij een andere uitgever had ik 20 euro neergelegd voor de DLC op zich, nu kan ik 15 euro uitgeven en heb ik genoeg in-game cash om van alles uit de gratis DLC te kopen!".
Ik geef liever €20 uit aan DLC die ik offline kan spelen dan dat ik gratis een online game speel.
Ga zeker deze DLC in-game bekijken. Had nog genoeg te doen in GTA V, en hoe meer content hoe beter :). De nieuwe content ziet er weer belovend uit.

@miicker Daar ben ik het ook mee eens, dat makers hier een voorbeeld aan kunnen nemen. GTA V is echt een spel waar je naast de basis game geen cent hoeft uit te geven aan betaalde content zoals Cash Sharks. Er is meer dan genoeg content om jezelf te vermaken met GTA V.

En ik snap niet dat sommige mensen zoveel lopen te klagen dat het allemaal zo moeilijk is om geld te verdienen in GTA V, en dat je toch zoveel moet grinden. Ik heb GTA V helemaal niet extreem veel gespeeld, en ik heb echt niet het gevoel gehad dat ik zoveel moest doen om bijv. 1 miljoen in-game currency te verzamelen. Natuurlijk moet je de game spelen om de nieuwste items te krijgen, het zou toch wat zijn als je de game opstart en dat de nieuwe content gratis aan je gegeven werd. Want dan gaan mensen weer klagen dat het spel zo snel verveeld omdat je alle content al hebt unlocked.

Het is natuurlijk ook de definitie van "grinden" en "veel werk". In GTA V zijn er zoveel manieren om geld te verzamelen, je kan Heists doen (en voor de betere gamers onder ons kan je achievements halen voor extra currency), je kan veel missions doen die gemiddeld enkele uren actief zijn, je kan met vrienden werken aan je eigen Business waar je ook best veel geld mee kan verdienen en nog veel meer. Je kan tegenwoordig als CEO minimaal $100.000 verdienen binnen 1 uur. Als je goed bent met races dan kan je al zo gauw $10.000 per race winnen (ongeveer 4 minuten lang) en noem het maar op. Natuurlijk krijg je het geld niet zomaar.

En persoonlijk heb ik helemaal geen hekel er aan als ik een Heist vaker moet doen, als het maar geld op brengt. Of elkaar chasen en neerschieten in missions is ook erg leuk om te doen. Zo'n mission duurt vaak iets langer, maar daarentegen heb ik wel veel plezier in de game.

Maar goed, zo heeft ieder z'n mening. En ik moet zeggen dat van de vele bedrijven Rockstar het erg goed doet. De game is heel erg goed geoptimaliseerd, erg veel content, in multiplayer is alles gratis te krijgen, genoeg in-game deals waarbij je korting krijgt op auto's en mocht je toch geld willen uitgeven dan is er regelmatig een sale waarbij je shark cards voor veel minder geld kan krijgen.

Ik vind het grappig dat sommige mensen graag willen betalen voor betaalde DLC in plaats van dat je echt tijd in een game moet steken voor progressie (gratis content), terwijl een paar jaar geleden niemand moest weten van DLC content (bij bijv. EA games), omdat dit het totaal niet waard was en dat je eigenlijk voor een halve game betaald. Vroeger dacht ik altijd hoe dat toch kon, dat bedrijven deze richting op gingen van betaalde DLC, terwijl hier vroeger helemaal geen sprake van was. Of dat je kan betalen voor bepaalde items die bepaalde dingen makkelijker maakt. En dan zie je toch dat de "casual" gamer en gamers die minder tijd hebben (mensen die ouder worden, kinderen krijgen, baan etc.) niet zoveel tijd willen steken in games om over een langere tijd progressie te zien. Ik snap dat dit geen raar iets is, maar het is dan ook niet zo vreemd dat bedrijven hier gebruik van gaan maken op welke manier dan ook.
Ik betaal graag voor DLC met kwaliteit, Guildwars 2 met living stories, kwaliteit, nieuwe instances, nieuwe PVP/PVE aspecten, toegankelijk voor 99% van de mensen.

De DLC's in GTA zijn 99% 'sharkcard' promoties mbt de auto's, miljoenen ben je kwijt aan zo'n huis, de missies zelf zijn of copy&paste van voorgaande missies, zijn grindfest tot je je hardverdiende centjes weer aan een zwaar overpriced auto wegzet, of zijn leuk voor 3x.

Maar dan inhoudelijk zelf.. singleplayer, wat is daar ooit nog van gekomen? Freaking liniaire storyline met 3 opties aan het einde, onzin collectables zoals elke game ze wel heeft voor de gamerscore, wat is daar ooit nog mee gedaan?

Waar zijn de nieuwe heists ooit gebleven? Waar is variatie buiten de meest efficiente route vinden in een heist (bij voorkeur exploits) om na 1,5 uur eindelijk 500k te mogen bijschrijven? Waar zijn de echt functionele DLC's van GTA, in plaats van elke keer wat cheapy copy&paste (en modscene inspiratie) werk? Modscene trouwens, heb je gezien wat ze daar kunnen bouwen? Superhelden, speciale auto's, werk modus, politie modus, taxi-service, dingen die mensen gewoon casual lekker kunnen doen met wat vrienden zonder weer overal overhoop te worden geschoten omdat 1 of andere missie toevallig weer PVP is?

QOL features zoals grotere garages, gedeelde club-garages, head-to-head sprintrace (dus niet in aparte instance), groter/beter matchsysteem voor heists en missies, nog nooit veranderd.

Nee, er zijn heel andere bedrijven waar de markt een voorbeeld aan mag nemen, Rockstar is er absoluut geen van. Zij hebben enkel goed gekeken hoe EA dit deed met Fifa, zo slim waren ze wel weer.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 23 juli 2024 05:44]

Ja alleen jammer dat het alleen beschikbaar is voor online gaming, dus je hebt ook een playstation plus abbo nodig. Ik heb dat niet dus heb niks aan al deze `gratis` dlc.
Ik vind het mooi dat Trevor in GTA V Johnny Klebitz tegenkomt (en afslacht) O+
Helemaal mee eens, snap het gezeur niet :O
Toch wel opvallend te noemen dat Rockstar hun single player echt volledig heeft genegeerd met uitbreidingen. Waar GTA 4 echt steengoede SP DLC had (Lost and the Dammed, The Ballet of Gay Tony) wordt voor GTA 5 puur online support gegeven. En dat is toch best jammer.

Want ik schat dat echt het grootste gedeelte van de gamers GTA toch voornamelijk single player speelde, en nu dus al bijna 3 jaar niets heeft kunnen doen in dat universum. En dat is toch echt jammer.

Aan de andere kant, wellicht heeft Rockstar nu alle pijlen gericht op GTA 6. Een GTA die niet meer op de 360/ps3 hoeft te draaien, en weer echt stappen kan gaan zetten.

Sowieso is het al 3 jaar stil bij die jongens, hopelijk komen gaan ze toch snel met een nieuwe game komen. Of dat nu een Red Dead Redemption is of een nieuwe GTA. Dat maakt me niet zo gek veel uit, als het maar geen remasters zijn van het een of ander.
Geef ze nog 2 jaar. Tussen IV en V zat 5 jaar! :D
ben benieuwd.. ik weet dat ze nu hard met RDR2 (red dead redemption 2) bezig zijn.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit ook een "kaskraker" gaat worden.
zodoende denk ik dat de ontwikkeling van gta 6 iets langer op zich zal laten wachten.

want natuurlijk moet dit ook weer een mega game gaan worden (om 5 te overtreffen)
of dit dezelfde studio is weet ik niet maar het zou mij niets verbazen als sommige mensen hieraan werken bijv.
Is dat zo? Als dat zo is dan ben ik heel erg benieuwd!

Heb je misschien een bron? :)
voor zover ik weet zijn er al screenshots / ingame maps gelekt..

zie bijvoorbeeld
http://www.techradar.com/...dead-redemption-2-1319101

https://gamerant.com/red-dead-redemption-2-release-date-337/

http://www.digitalspy.com...s-trailer-name-rebellion/

zo zijn er nog wel meer sites die duidelijk wijzen op de ontwikkeling van RDR2

(zit hier zelf enorm op te wachten had bijna weer een xbox aangeschaft om RDR te kunnen spelen)

natuurlijk is het nog niet officieel.. maar het lijkt mij dat het duidelijk genoeg is :)

nog een youtube commentator die misschien wat meer duidelijk maakt
https://www.youtube.com/watch?v=1z3hKOR04ko

[Reactie gewijzigd door eehbiertje op 23 juli 2024 05:44]

Anoniem: 454358 @MenN4 oktober 2016 15:34
Inderdaad, ik vind het ook bijzonder jammer dat ze van het originele concept aan het af stappen zijn. Geen grappige SP, maar enkel en alleen online. Auto's kopen doe ik uit principe niet in GTA, de T staat toch nog altijd voor Theft.
Verwoest je auto's van andere spelers, krijg je een Bad Sport waarschuwing.
Ik weet niet hoor maar GTA is toch alle dingen opblazen?
En bovendien krijgen de spelers toch altijd hun auto's terug.
Ja dat onzin van mensen straffen om autos op te blazen snap ik ook niet goed.
ik vind dat zolang je de verzekering kunt betalen ze jouw geen verdere straf mogen geven maar jah probeer maar eens tegen zo'n bedrijf iets te zeggen...

met die bikers DLC ben ik niets mee
misschien wat spelers omver rijden in freeroam thats it.
Plots heb ik geen haat meer voor de geld modders Los Santos is gewoon Shark Card Valley.
X2 , ik speelde alleen singleplayer, maar na 2 x uitspelen en wat roaming ben ik er wel klaar mee en heb het al een jaar niet meer gespeeld.
Méér DLC voor méér Shark Cards :)

Scripters brengen nu enige content en proberen online-content te emuleren, maar dat is ook maar houtje-touwtje werk. Volgens mij kan het hele online-gebeuren niet eens zo worden geport omdat alles van het netwerk af komt en missie-scripts niet offline worden gehouden. Erg jammer, ik zou de MP-content zeker leuk hebben gevonden in SP.

Ach ja, V op zich is (technisch gezien) een lekkere ondergrond om op voort te bouwen voor modders. Stabiele goed presterende base-game die er ook nog eens goed uit ziet zonder er tig shaders overheen te hoeven gooien, map-support zonder CitizenFX te gebruiken komt er gestaag aan en hoewel FiveM niet meer bestaat, bestaan er wel enkele projecten die er nog steeds aan door werken, alhoewel met een wat trager tempo dan NTA origineel.

Ik denk dat er nog een paar jaartjes plezier aan bij komt voor SP als iemand gaat modden. Hopelijk strooit Rockstar hier niet al te veel roet in het eten :)

Vanavond maar eens kijken of ik mijn mods moet updaten...
Heb je ook de naam (of link) van die nieuwe multi-player mods?
FiveReborn is volgens mij nu een van de populairdere.
Het is eerder het probleem dat de scripts voor de online-functies afhangen van het draaien in deze volledige omgeving - het dumpen van de cloud-scripts is redelijk makkelijk, maar zolang er geen fatsoenlijke methode is om RAGE-scriptbestanden (#sc) te patchen, zullen deze features toch nooit correct geport worden.
1 woord, nou ja, eigenlijk twee: shark cards.
De baas van 2k heeft aangegeven dat de nieuwe games van rockstar binnenkort worden aangekondigd, alleen wat is binnenkort?
Ik vind t niet vreemd. GTA verdiend heel veel geld aan de shark dollar cards die je kan kopen om in game weer spullen te kopen. Single player valt niet veel aan te verdienen waarbij multiplayer een goudmijntje is en het hun alles aan gelegen is om updates te blijven uitbrengen zodat mensen het blijven spelen.

De makers zitten er om geld te verdienen niet om gamers te pleasen waar je niets aan kunt verdienen. Misschien niet leuk maar wel de realiteit. (Recurring omzet is veel belangerijker dan 1x geld ontvangen)
Ze zullen best heel wat geld verdienen aan GTA online, maar gta 5 heeft meer dan 60 miljoen exemplaren verkocht. Zoiets kunnen ze ook verwachten van een deel 6.
Ik weet het niet..
Heb alle GTAs gespeeld, maar bij GTA5 heb ik de singel playe rniet aangeraakt en geen behoefte voor ook. Ik denk dat Rockstar wel goede statistieken heeft en op basis daarvan een keuze hebben gemaakt. Het zou mij niets verbazen als GTA6 alleen maar online is.
Vind ik ook.
Ik speel het alleen off-line omdat ik geen zin heb in al die pubers.
Erg jammer dat ze geen DLC voor de off-line mode uitbrengen.
Prijzen van de nieuwe bikes:
  • Shitzu Defiler $412.000
  • Nagasaki Chimera $210.000 (trike)
  • Western Zombie Chopper $122.000
  • Pegassi Faggio Mod $55.000
  • Pegassis Faggio Sport $47.500
  • LCC Avarus $116.000
  • Western Nightblade $100.000
  • Western Zombie Robber $99.000
  • Western Wolfsbane $95.000
  • Nagasaki Streetblazer $81.000 (quad)
  • Maibatsu Manchez $67.000
  • Western Rat Bike $48.000
  • Western Bagger $16.000
Helemaal geen slechte prijzen. :) Ik verwachtte echt prijzen van 700K+.

Jammer dat we nog steeds geen SP DLC hebben....
Bij The Lost and Damned was er een heel offline spel (missies). Is dit bij deze DLC ook zo? Ik durf concluderen van niet, want het gaat om een GTA Online update.
Dat is wat ik momenteel het meeste mis voor GTA V: singleplayer DLC zoals je in GTA IV wel had. Ik snap dat de focus voorlopig op Online blijft liggen i.v.m. de inkomsten voor Rockstar, maar ik hoop echt dat ze voor singleplayer nog wat leuks in petto hebben.
Ik zit daar ook gewoon op te wachten.
Er is geen enkele single player DLC voor GTA5.
De titel zegt het al he: "Rockstar maakt Bikers-dlc voor GTA Online "
Wel tof, alleen zijn motorfietsen zo kwetsbaar in het spel. Er zijn toch veel mensen die kwaadaardige bedoelingen hebben en zo'n rijtje motorfietsen is dan een makkelijk target met een groot voertuig... :/
Anoniem: 87301 @Menesis4 oktober 2016 14:00
Dat klopt dan toch aardig met de realiteit!?
Naja in het echt doe ik dat niet, maar in het spel wel. Dus het kan knap vervelend zijn om een biker gang te spelen als je steeds overhoop wordt gereden door tanks/trucks/limousines met luchtafweer op het dak etc :D
Maar we zullen zien :)

[Reactie gewijzigd door Menesis op 23 juli 2024 05:44]

En voor je het weet zit je samen met alleen maar mensen met kwaadaardige bedoelingen bij elkaar en kun jij rustig met je buddys blijven rijden.

Daar was toch online een check and balances voor?
Hmm...een beetje GTA gamer weet toch de zwakheden in dit spel te zitten om wat geld te verdienen.
Sure, dat haalt het 'verdien' aspect wel een beetje uit het spel, aangezien je zo'n beetje alles kan kopen wat je maar wilt op een gegeven moment.

Lijkt mij wel leuk deze optie. Ik ben benieuwd of de missies niet teveel neigen naar het speelbaar zijn in alleen een groep van 8. Met zijn 2en of 3en rond touren en een missie uitvoeren lijkt mij wel gaaf.

Komen er ook nieuwe vuurwapens uit?
Enig idee hoe groot de update is?
Als het missies zijn a la die corporations/CEO missies zijn dan valt me dat vies tegen. Het zou toch mooi zijn als er een beetje verhaal in zit, of afwisseling (of een nieuwe Heist!).
Heist DLC zit ik op te wachten :)
Uiteraard, duim omhoog voor het verstrekken van gratis content.

Aan de andere kant, single player content aub! Ik ben niet zo van dat multiplayer gedoe...
Grappig, ik heb ineens helemaal niets meer met singleplayer modus van GTA.
Heb alle GTAs gespeeld (die op PC en PS2 in elk geval), maar in 5 heb ik helemaal geen singleplayer gespeeld..
Tbh mag de online gameplay wel aangepast worden: Eerst 5 min laden voor je ingame bent, dan je garage uit: weer laden, naar vriendje rijden om te heisten, wordt je gemold door random stranger. Dan ben je eindelijk in een heist, medio missie quit een van medespelers en wordt je uit heist gegooid. Dan joint gta nieuwe sessie en vriendjes in andere server.... De tijd dat ik naar wolkjes heb zitten staren... |:(
Nu maar eens ff kijken of ik een Terminator 2 achtige Chopper kan scoren :)
De tractor uit die film heet een "Harley Fatboy", te herkennen aan de dichte wielen.
Leuk! Als ik de plaatjes zo zie, krijg ik er een beetje een 'Full Throttle' gevoel bij. Vooral het kunnen werken met slagwapens.

Het zou lachen zijn als ze een missie zouden bedenken waarbij je met de andere Polecats de ouwe Corley zou moeten begeleiden naar zijn aandeelhoudersvergadering. :) :

[Reactie gewijzigd door OCU-Macs op 23 juli 2024 05:44]

Kan niet wachten om de DLC uit te proberen
en inderdaad andere Game ontwikkelaars kunnen een voorbeeld nemen aan rockstar. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.