GTA San Andreas komt uit voor PlayStation 3

Grand Theft Auto San Andreas is uitgekomen voor de PlayStation 3. Zonder enige aankondiging verscheen de game in de PlayStation Store. Eerder verscheen de game al voor de Xbox 360 en mobiele platforms als Android en iOS.

GTA San Andreas staat sinds 1 december in de Store. Het spel is te koop voor 14,99 euro. Het gerucht ging al langer dat Rockstar een PS3-versie van het spel zou uitbrengen, maar de uitgever kondigde er tot nu toe niets over aan.

De game is 2,1GB groot. Volgens Polygon verschilt er alleen een achievement met de variant voor Xbox 360, maar op welke resolutie en met welke framerate hij draait is onbekend. San Andreas kwam oorspronkelijk uit in 2004. Het spel kwam onder vuur te liggen vanwege de expliciete seksuele content, waarna Rockstar medio 2005 een patch uitbracht. De game kwam afgelopen jaren uit voor onder meer de Xbox 360, Windows Phone, Android en iOS.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

02-12-2015 • 20:07

69

Submitter: M.l.

Reacties (69)

69
66
56
3
0
0
Wijzig sortering
Over een paar dagen ook op disc te koop. Bij oa bol

[Reactie gewijzigd door Jasphur op 24 juli 2024 01:47]

20 euro, die zijn gek.
Inderdaad... op Stoom kun je om de zoveel weken het gehele GTA-pakket afnemen voor een tientje. Komt elke sale, elke nieuwe Rockstar release of anniversary datum in de verkoop.
Ik zag het vrijdag in de mediamarkt staan.....?
Zou kunnen weet ik niet. Maar ik denk dat dat de XB360 versie is. Die is al een gehele tijd uit.
Ik zag een aantal doosjes (meer dan 10) PS3 GTA San Andreas staan vrijdag bij de mediamarkt (vrijdag avond, op de zwarte vrijdag). Ik had hem bijna meegenomen maar dacht dat ik eerst maar eens thuis zou gaan overwegen.
Ik wil die nog wel een keer spelen denk ik maar vraag me af of ik dat op een tablet of op mijn PS3 wil spelen.
Kleine side note aan het artiekel wat ik me afvraag: Aan het eind is geschreven dat in 2005 een patch is geweest die de (hot-coffe) mods blokkeerde. Nu heb ik om deze reden altijd buiten steam om GTA gespeeld zodat ik online mods kon gebruiken.

De steam versie is echter ongewenst aangepast nadat de muziek licentie was verlopen, alle eigenaren van de game kregen ineens een gekke versie die veel lijkt op een mobile port voorgeschoteld met veel bugs, corrupte gamesaves en zonder deze muziek.

Ik vraag me dan ook af welke versie de PS3 variant gebaseerd is vermoedelijk de nieuwe.
Dit en het FiveM incident heeft mij toch behoorlijke vraagtekens laten ontwikkelen bij het kopen van rockstar producten.

Bron : http://www.pcgamer.com/gr...songs-resolution-options/
Ik vraag me dan ook af welke versie de PS3 variant gebaseerd is vermoedelijk de nieuwe.
Dit en het FiveM incident heeft mij toch behoorlijke vraagtekens laten ontwikkelen bij het kopen van rockstar producten.

Bron : http://www.pcgamer.com/gr...songs-resolution-options/
Volgens http://www.bol.com/nl/p/g...eas-ps3/9200000051152904/ ook de port. Erg jammer en dan durfen ze ook nog eens €20,- ervoor vragen? Is een aangepast versie vanaf ps2 of pc zo moeilijk voor rockstar?
20,- EUR dat is 1/3de van retail-prijs nieuwe A+ Titels

Nee. sorry, als je het doet uit "goedheid" en "nostalgie" hang er dan ook een symbolisch bedrag aan van bijv 2,- of 4,- euro

Dan blijft het leuk voor iedereen. Ik denk niet dat veel mensen 20eu neerleggen voor een game die ze al lang geleden grijs gespeeld hebben.

Voelt wat als geldklopperij zo... uitmelken van franchise
Wacht eventjes...
GTA:SA is uit 2004, en de PS3 is uit 2006.
Inmiddels is het 2015. Achja, beter laat dan nooit...

[Reactie gewijzigd door Peetz0r op 24 juli 2024 01:47]

hadden ze hem ook wel op de ps4 uit kunnen brengen .:D
Misschien is Sony op de achtergrond bezig met de PS4 compatible te maken om PS3 games erop te spelen? Daar zullen we over een paar weken/maanden achterkomen :?
nou denk niet dat ze dat snel doorvoeren,zullen eerst wel een jaar of 2 de deur dichthouden zodat ze de ps4 spellen goed blijven verkopen.

Maar kan het ook mis hebben natuurlijk
De PS4 heeft een ander processortype dan de PS3 en is waarschijnlijk niet krachtig genoeg om een PS3 te emuleren. Willen ze PS3 games uitbrengen voor de 4, dan zullen per stuk omgezet moeten worden en dat kost tijd en geld. Mogelijk komen er ooit betaalde downloads van PS3 games beschikbaar voor de opvolger, maar simpelweg direct spelen van een schijf gaat er echt niet komen.
Onzin. GTA SA was een PC game. De PS4 is eigenlijk een PC, dus een port is veel makkelijker naar de PS4 dan naar de PS3, die een totaal andere architectuur heeft.
Ik zei niet dat je geen port zou kunnen maken, maar binaries voor een PS3 (zoals op de schijfjes staan) draaien op een PS4 gaat niet werken. Je zou alles moeten vertalen van instructies voor de Cell processor naar instructies voor een x86 APU en de kracht daarvoor heeft de PS4 waarschijnlijk niet.
Ohja, excuses, ik zie nu inderdaad dat jouw reactie ging over het compatible maken van de consoles, niet over een port. Geneste reacties lezen is soms verwarrend :+

In dat geval moet ik je gelijk geven. De PS4 heeft een hoop kracht maar niet genoeg om een cell-processor te emuleren met genoeg snelheid voor games. Wat echter wel zou kunnen is dat ze gaan samenwerken met developers om specifieke games te hercompileren voor de PS4. Ik denk dat GTASA ook nog wel op de PS4 uit komt.
Gta SA was een ps2 game welke later pas na andere platformen kwam, net zoals gta 3 en vice city.
Dat was m'n punt niet. De hele GTA serie vanaf versie 3 kwam altijd eerst uit op de playstation, zelfs GTA5 nog.
Mijn punt was dat de PC port toch al bestond en daarom een port naar PC-achtige systemen zoals de PS4 makkelijker is dan naar een compleet andere architectuur zoals de power-gebaseerde cell processor.
Een Pentium Pro uit 1995 denk ik ook. Alleen net iets langzamer. Dat heeft meer te maken met de instructieset van de cpu en niet zozeer de naam van een cpu.
Als ze toch bezig zijn ook meteen de Xbox One, Wii en Wii U, en Linux. Dat laatste is gewoon een kwestie van wine meeleveren ;)
Of wat verder doorkijken met de Mac versie gezien beide onderliggend Unix zijn en dus het begin vd poort voor Linux al aanwezig is. :D
De Mac versie is er volgens mij al.
Klopt. Dat zegt ie ook.

Die is overigens wel goed en de non-bugged mobiele port versie.
Dat is voor binnen een jaar of 8 en zal 30 eurotjes kosten... . ;)
Ja zal me niets verbazen tot de ps5 er is iig
Ach, consoles zullen altijd achter de feiten aanlopen, as well as it's users.
Ik heb deze ook al een tijdje op mn ipad, waar gaat dit ineens over? :D
Als het dezelfde code is als voor de x360 dan betreft het eveneens de android port. Een verschil met de PS2 is het weglaten van een aantal effects zoals heat haze. Dit doet wat af aan de sfeer volgens sommigen. Oordeel zelf: https://youtu.be/Kl_wN50HXjQ
Helemaal mee eens.
De port mag er dan qua details beter uit zien, vind ik die felle kleuren afdoen aan het geheel.
De pc versie vind ik er het beste uitzien.
Volgens mij hebben de nieuwere versies ook niet alle liedjes op de radio ivm licenties.
Ik had laatst ook op steam voor een paar euro GTA SA gekocht. Deze game is gewoon weer tof om te spelen na zoveel jaar.
ja heb je helemaal gelijk in ,ik heb hem ook een paar weken terug even gespeeld!
had hem al eerder met een aanbieding op steam gekocht maar ging nu even spelen.
super tof maar de besturing laat toch wel de wensen toe hoor als je gta v en al die snelle spellen van nu gewend bent .
Valt wel mee tegen woordig zit er xbox controller ondersteuning in, en na een paar uur ben je ze zo gewoon dat je eigenlijk nog sneller kunt spelen als in gta V
Oh dat zal ik dan eens proberen ,heb wel een ps3 controller op de pc maar weet niet of die werkt met GTA sa ,wel met al me nieuwe spellen zoals ,GTA v ,project cars,The crew etc .en anders maar eens een Xbox achterige controller voor de pc kopen want al die spellen hebben die layout .
Ps3 controller werkt ook als hij geconfigureerd is als Xbox controller
Ja dat klopt en dat werkt ook perfect maar als er staat druk X om terug te gaan is dat op mijn controller vierkantje .
Ja, das waar
Persoonlijk gebruik ik tegenwoordig een ps4 controller, was effe wennen, maar na een tijdje merk je het niet meer. Ik kijk dan ook nooit naar de knoppen terwijl ik game
Ik snap hier niets van. Ik heb dit spel jaren geleden al gekocht in de PS store op de PS3. Was hij uit de store en nu weer terug? Of is dit een geremasterde versie met een hogere resolutie? Aan de grootte te zien niet. Toch?
Nee, dat was een PS2 classic versie, en deze nieuwe versie vervangt die..
Dus als je de oude versie al had kun je upgraden?
Geen idee, maar op een andere site las ik dat die de PS2-classic versie verving, dus het zou me niet verbazen dat als je nu inlogt op PSN en je de PS2-classic versie ahd je nu die nieuwe versie in je collectie zult zien staan..
GTA SA is natuurlijk een geweldige classic, maar misschien toch net té recent om met nagenoeg dezelfde graphics echt goed te verkopen. Waarom trouwens die hyperlink naar een Koefnoen-fragment aan het begin van het artikel?
Arnoud was tijdens het schrijven van dit artikel ook bezig met het kijken van leuke filmpjes op Youtube. Moet kunnen. :)
Komt hij nog goed weg met een onschuldig Youtube-linkje ;)
Ik heb deze al op de PS3, maar dan als PS2 classic. Wat is het verschil hiermee? Betere graphics en achievements?
Ik denk dat die PS2 classic een simpele 1-op-1 conversie is naar de PS3. Quote over de PS2 classic uit de store:
This title has been converted from the original PlayStation®2 version to the PS3™ system. Consequently, there may be times where the title plays differently from the PlayStation®2 version, or where some features may not function properly.
De nieuwe port zal hoogstwaarschijnlijk wat verbeteringen met zich meebrengen, zoals een hogere resolutie en draw distance. Dit was namelijk het geval bij de Xbox360 versie, wat overigens een port van de Android versie bleek te zijn.
De gaming business wordt, voor mijn gevoel, steeds harder. Vroegâh kocht je een spel, tegenwoordig betaal je zodat je het spel mag spelen. Je bent dus niet eigenaar van je gekochte exemplaar - je koopt het namelijk niet. Nu wordt er content uit een game gehaald omdat de ontwikkelaars ... hun werk niet goed hebben gedaan? "oh jee nou we hadden echt niet verwacht dat het spel zo lang populair zou blijven" is waarschijnlijk een kaart die ze zullen spelen. Dat probleem zou je niet hebben wanneer consumenten het speel daadwerkelijk konden kopen i.p.v. leasen (bij gebrek aan een beter woord).

Met alle microtransacties, DLC, pre-order exclusive content (en nu ook tijdelijke content), monthly prescriptions vind ik het niet gek dat er trainers/bots/exploits en onofficiële patches komen. Waar zien we die trend nog meer? Oh ja, online streaming. In die business is het een publiek geheim dat de consument niet op nummer één staat, bij de online game community is dat geheim nog echt geheim. Ik speel nog steeds spellen die meer dan 10 jaar oud zijn. Alpha Centauri, Dune 2, Command & Conquer. drama mode Mijn kinderen kunnen later geen spellen spelen die 10 jaar oud zijn want dan zijn de rechten verlopen of wordt het spel niet geen gehost of wat voor smoes er dan ook is end drama mode.

Wat een onzin zeg. :(

[Reactie gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 24 juli 2024 01:47]

Eens met deze dramaqueen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.