Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties
Bron: MSXBox.com

MSXBox.com heeft een interview gepost met nVidia's Derek Perez, over de NV25 graphics chipset die nVidia momenteel voor de Microsoft X-Box in ontwikkeling heeft. Echt interessante zaken komen we in het interview helaas niet te weten...

MSXbox: At the incredible rate processors are increasing, doesn't it seem the X-Box's 600 mhz system released at the end of 2001 will be considered on the low-end?

DP: I believe that with 600Mhz of CPU power and our X-GPU, this will STILL be the fast gaming console on the market.

MSXbox: Along the same lines, will that cpu have enough power to keep up the graphics processor of the console? I believe you said the GeForce is about 10 to 25% of what the final X-Box GPU will be. If that's the case, it seems to me the CPU will be a bottleneck, becoming a barrier for the system to reach it's full potential.

DP: There are many bottlenecks in our industry, but if game developers use the hardware T&L engine correctly - the CPU will be more than enough horsepower to push the XBOX

Uit de benchmarks in de GeForce2 review van Dokter Tom blijkt dat de snelheid van de CPU in games met T&L acceleratie nog steeds grote invloed heeft op de framerate.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (16)

Hmm ... MSX-box klinkt toch weer NOG een stukkie ouder... :)

Maar inderdaad, 600 Mhz is misschien genoeg voor een hele goeie games-machine ... maar high-end? Let wel: dit ding moet de concurrentie aangaan met zowel de PSII als de PSIII. Het enige wat positief zou kunnen uitwerken is het kunnen draaien van al bestaande PC-software. (doet ie echter niet ... er zijn altijd aanpassingen nodig, dacht ik)
Een gamesconsole zit heel anders in elkaar als een pc.

Een gamesconsole heeft niet de hoge kloksnelheid nodig die een pc nodig heeft omdat een gamesconsole gemaakt is voor 1 ding, games.
Dat is dan ook wat ze het beste kunnen.

Al kopen veel mensen een pc om games te kunnen spelen, een pc is en blijft ontworpen voor verschillende applicatie's.
Een pc laad ook bij het opstarten veel dingen die je bij games niet nodig hebt waardoor veel resources verloren gaan.

Bij een gamesconsole heb je daar geen last van, de game is zowat het enige wat er geladen wordt.
Ik vraag me af in hoeverre die X-Box op PC monitors loopt..., als hij alleen op tv's kan worden aangesloten net als de game consoles dan hoef je alleen maar lagere resoluties voor alle spellen te gebruiken. In een resolutie van 640 x 480 kun je vooral bij 3d spellen veel gemakkelijker hoge framerates halen :)
600mhz lijkt me idd meer dan genoeg.

Ter verglijking:

Psx 1 33mhz
N64 90mhz
Snes 8mhz :)
Psx 2 300mhz
DC 200mhz
Dolphin 400mhz
Het uiterlijk van het kastje zal de meeste gamers een reet roesten, uiteindelijk draait het toch om de games. En Microsoft mag dan wel geen ervaring hebben met consoles maar aangezien ze geld zat hebben kopen ze die kennis wel. Dat is de standaard tactiek van M. koop bedrijfjes met nieuwe technologie op en integreren maar.

En uiteindelijk zal diegene van de consoles winnen die met de meeste en beste spellen uitkomen, 1 van de redenen dan de PSX beter aansloeg dan de N64 is vanwege de hardere meer op volwassen gerichte spellen.
toevoeging op paashaas:::

Amiga 500: 7,31Mhz

hehehehe
N64 was 200mhz, PS2 was ook maar iets van 400mhz ofzo. Ik dacht dat X-Box op Athlon 1000 ging draaien. :) dat moeten ze doen ook...
Reaktie gepost door Titan - Maandag 1 Mei 2000 - 20:56 (Score: 0)
N64 was 200mhz, PS2 was ook maar iets van 400mhz ofzo. Ik dacht dat X-Box op Athlon 1000 ging draaien. dat moeten ze doen ook...


Ik denk dat Microsoft eerder voor een Intel product gaat.
die 600mhz worden niet opgeslokt door de prog's die je op je desktop wel hebt hierdoor zullen die 600 mhz-jes echt niet te kort schieten

en de ps2 (die ooit nog eens in nederland komt) heeft 128 Bit "Emotion Engine" 300 MHz CPU

600/300= nog altijd 2x zo veel

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True