Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 92 reacties

Microsoft heeft in Japan in samenwerking met een aantal fabrikanten nieuwe Windows 10-smartphones getoond. Op het evenement maakte Vaio bekend dat het een Windows-smartphone voor de zakelijke markt ontwikkelt.

Dat blijkt uit een verslag van de website impress.co.jp. Hoewel Vaio nog niets toonde, maakte het bekend te werken aan een Windows 10-smartphone die begin 2016 op de markt moet komen. Het zou gaan om een midrange toestel, gericht op de zakelijke markt, met ondersteuning voor Continuum.

In maart toonde Vaio zijn eerste smartphone, een Android-toestel met 5"-scherm. Er gingen geruchten dat dit model ook naar Europa zou komen, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Vaio was tot begin 2014 onderdeel van Sony en de merknaam waaronder Sony-laptops werden verkocht. De elektronicagigant verkocht de divisie aan een Japanse durfinvesteerder.

Diverse Aziatische smartphone-makers toonden op het Japanse evenement wel hun nieuwe hardware. Het meest opvallende toestel is de NuAns NEO, vanwege zijn houten accenten. Specificaties zijn niet bekend. Third Wave presenteerde de Digginos Mobile DG-W10M, een budgetmodel met hd-scherm en 16GB opslagruimte. Acer was van de partij met de Jade Primo.

NuAns NEONuAns NEO - foto: impress.co.jp

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (92)

De zakelijke markt zou voor Microsoft erg interessant kunnen worden. Blackberry is vrijwel overal uitgefaseerd, de adoptie van Android is lastig door de enorme verscheidenheid aan Android-distro's (en alle security ellende), en ik hoor overal geklaag over het beheer/integratie van iPhones in de corporate netwerkinfra. Daar moeten kansen liggen voor Windows Phone. Continuum kan flinke besparingen betekenen, zeker als je bedenkt dat het interne beheer van systemen erg prijzig is, met Continuum halveer je het aantal te beheren devices.

En niet onbelangrijk, in het zakenleven speelt het vreselijk onhippe imago van Microsoft totaal niet.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 15 oktober 2015 10:30]

Helemaal met je eens!

Zeker nu met Continuum moet Microsoft een enorme slag kunnen slaan op de zakelijke mobiele markt. Mensen kun je nu gewoon laten inpluggen op flex plekken met hun telefoon en dan kunnen ze vanuit daar in ieder geval zaken als Excel, Word en Outlook op een volwaardige dektopmanier gebruiken.

Ik vermoed dat we heel veel Microsoft gaan zien de komende tijd. Ik zou het ze ook wel gunnen. Ze hebben echt ingespeeld op de vraag en goed geluisterd naar hun gebruikers.

Dit Vaio model vind ik niet zo heel strak overigens... Half hout, half metaal... Het voelt een beetje geforceerd qua uiterlijk.
Verkeerd gelezen, merci @coenox!

[edit: aangepast n.a.v. @coenox zijn opmerking]

Die Vaio vind ik overigens ook niet heel bijzonder uitgevoerd, maar goed. Mijn voorkeur gaat dan nog steeds uit naar een Lumia.

[Reactie gewijzigd door Tsux op 15 oktober 2015 10:55]

Het toestel op de foto is de NuAns NEO. De Vaio: nieuws: Vaio toont zijn eerste smartphone
Dat is echter een Android toestel. Of heeft de WP Vaio bijna exact t zelfde model maar alleen een ander OS?
Ja, het is bijna hetzelfde toestel. Zien we de laatste tijd steeds meer. o.a. Acer en HTC brachten al een Andriod telefoon uit met WP/WM. Nu WP/WM ook aan touchknoppen doet zijn er eigenlijk geen grote aanpassingen nodig aan de hardware om van een Andriod toestel een WP/WM toestel te maken.
Excel op een volwaarde desktopmanier gebruiken. *proest*. Maar dat is niet 100% correct.
Continuum is mooi, maar ook hier is er nog geen ecosysteem. As simple as that!

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 16 oktober 2015 07:47]

In zakelijk wereld heb ik toch liever een 'dumb'phone dan een smartphone, zodat je altijd wel goed te bereiken bent en je met je batterij lekker lang kan blijven doorwerken. En als er iets mis gaat en het is stuk dan is het stukken goedkoper dan een nieuwe iPhone kopen ;) .
Een telefoon wordt tegenwoordig ook in een zakelijke omgeving niet alleen voor het bellen gebruikt. Steeds meer wordt er gebruik gemaakt van de mail/agenda functionaliteiten van de toestellen. En met continuum heb je op den duur helemaal geen apart station meer nodig. Een dock, invoerapparatuur, scherm zou dan voldoende moeten zijn voor de simpele office applicaties.
Met Linux op je foon heb je in theorie ook geen station meer nodig... maar toch gebruiken we het weinig. Misschien omdat een high-end-foon dan degradeert tot een medium computer met te weinig geheugen, opslag en USB-poorten? Daarnaast zijn docking-stations lastig te maken voor al die verschillende modellen, en krijg je bijvoorbeeld beeld nog niet goed doorgelust naar je monitor. Het totale kostenplaatje is gewoon niet interessant.

Misschien nog wel erger aan Continuum is dat je eigenlijk alles moet virtualiseren om het beheer(s)baar te houden voor systeembeheer op je werk, als iedereen een eigen config heeft worden ze er gek.
Met Linux op je foon heb je in theorie ook geen station meer nodig... maar toch gebruiken we het weinig.
Je kan niet gebruiken wat niet bestaat - er is nog geen Linux telefoon met een desktop environment. Ubuntu heeft er eentje als concept voorgesteld, maar dat duurt nog wel minstens twee jaar voordat we die zien. Android (ook Linux natuurlijk) heeft het ook nog niet.
Het is gewoon een USB-C kabeltje die naar je telefoon loopt. Je zet hem nergens 'in' of 'op'. Alle fabrikanten zouden er dus iets mee kunnen doen.
Je kan een smartphone natuurlijk ook prima als dumbphone gebruiken - zet WiFi, GPS en mobiele data maar eens uit, wis/verberg alle apps behalve de dialer en je contacts, en je zal zien dat je accuduur met sprongen omhoog gaat.
Dan nog haalt welke smartphone dan ook het niet bij de accuduur van een dumbphone. En dat weet jij ook wel.

Apart dat iemand dit negatief is gaan beoordelen. Waarom mag diegenen mij dan eens uit gaan leggen.

[Reactie gewijzigd door repeP op 15 oktober 2015 13:58]

Wat voor zakenman ben je dan dat je het te druk hebt om voor het slapen je oplader je in telefoon te steken?

Ik heb ooit ook een stukje gelezen dat de top CEO's nog oude nokia's gebruiken, maar denk dat dat mooie praatjes zijn net zoals de "wij zijn in onze garage begonnen" verhalen.

Als contact belangrijk is in je bedrijf dan kan je een smartphone alleen maar toejuichen

[Reactie gewijzigd door churchill9 op 15 oktober 2015 16:46]

"Ik heb ooit ook een stukje gelezen dat de top CEO's nog oude nokia's gebruiken, maar denk dat dat mooie praatjes zijn net zoals de "wij zijn in onze garage beginnen" verhalen."
Ik zou graag willen weten waar je dit hebt gelezen!
Ik kan het stukje niet meer vinden maar hier is er iets dat erop lijkt.
http://www.entrepreneur.com/article/230305
Menig ICT-bedrijf is niet happig op privť-smartphones op de werkvloer. En al helemaal niet op dergelijke toestellen in overlegruimtes.
Ten eerste is de zakelijke markt veel groter dan ICT alleen.

En in de "overleg ruimte" kan je telefoon uit of ingeleverd worden.
Smartphone waar de batterij niet uit kan uitzetten en meenemen in de overlegruimte? Dacht het niet. Idem ten aanzien van andere ruimte waar bedrijfsgevoelige informatie wordt uitgewisseld.
BYOD is echt geen vreemd pricipe. En in de echt veilige ruimtes mag er gewoon niets mee naar binnen, accu eruit of niet. Als 'accu eruit' en punt was dan zou de iPhone ook niet zo groot zijn op de zakelijke markt.
Denk dat het gros van de bedrijven er echt niet happig op zijn: http://www.computable.nl/...tsbare-eindgebruiker.html
ik denk het gros wel.

Ik denk dat jij je blind staart op de ict maar het bedrijfsleven is veel groter.
Veel bedrijven hebben niet eens echt grote geheimen.

De meeste mensen die ik ken hebben gewoon een high-end android of een iphone als bedrijfs telefoon.
Gaat niet alleen om ICT-bedrijven hoor. Elke onderneming heeft informatie die je niet op straat wilt hebben. Wat denk je van patiŽnten- c.q. cliŽntendossiers? Zijn voor zorgverleners bepaald belangrijke data. En zo kun je nog wel even door gaan.

Kwam elders op internet een aardig artikeltje hierover met goede aanbevelingen, zo je persť BOYD wilt toepassen: https://www.security.nl/p...lt+niet+te+bagatelliseren

Los daarvan raad ik je aan het artikel in de Computable nog maar eens te lezen. Komt niet zo maar dat tig bedrijven hun BOYD heroverwegen: http://www.computable.nl/...tsbare-eindgebruiker.html
ja en voor elke website die jij kan vinden zijn er tientallen die zeggen dat het opkomend is.

http://www.redriver.com/c...pularity-rises-so-does-uc

en dan als nog bedrijven die zelf de smartphones uitgeven.

De mensen die ik ken werken voor grote bedrijven zoals de belastingdienst, kpmg, deloitte, en 2 artsen geen van allen heeft een dumpphone als werk telefoon.
veel mensen hebben geheimen op het werk maar het zijn geen geheimen waar je je telefoon voor moet afschermen.

De echte belangrijke geheimen waar je zo voorzichtig mee om moet gaan heeft meestal maar met een klein groepje te maken uit het bedrijf.
Want denk je nou echt dat ze iedereen controleren die de salaris administratie doet? ookal is het "geheim" wat ze doen.
Een individuele opmerking als die van jou staat niet voor de zakelijke markt, daar is een telefoon tegenwoordig toch iets mee dan alleen bellen.
Ik zit nu dus in een bedrijf waar ze dit toepassen en ja het is een technologiebedrijf. Mensen hier zijn niet vies van programmeren, maar het behoort zelfs toe tot een van de kerntaken ;) .
Als tech bedrijf werk je denk ik ook niet meer met een xt uit het jaar 1980 of een 15 inch scherm ?
Natuurlijk kun je met een dumpphone bellen en daar is het ding idd goed voor als dat je enige doel is.
Veel zaken op een smartphone zijn ook overbodig maar andere zijn toch handig. Er zit zelf al gebruik je niet alle opties dus een meerwaarde aan een smartphone.

Als we zouden redeneren zoals jij dat doet zou je tech bedrijf niet meer bestaan, ook tech bestaat uit vernieuwing.
En jouw bedrijf is representatief voor alle bedrijven ter wereld... Juist ;)
Heb ik dat ergens gezegd? Ik bedoelde alleen dat het niet per se nodig was, maargoed :? :/
En hoe doe je dan zaken als email, lync en meer van dat soort zaken?
Ooit gehoord van een laptop/desktop? De Dumbphone was enkel om in contact te kunnen blijven ;) .
Lync is zo 2002,

Ontopic: als bedrijf zijnde wil je innoveren, daarbij is het van belang dat je steeds meer en meer toch om je heen ziet veranderen. Waaronder de smartphone .
En niet onbelangrijk, in het zakenleven speelt het vreselijk onhippe imago van Microsoft totaal niet.
Misschien slechts mijn mening, maar het lijkt er op dat JUIST Microsoft de enige partij is die met iets nieuws en verfrissends komt/durft te komen.
Ik vind met name Apple en Android een duf en onhip imago hebben.
(als ik om mij heen kijk welke mensen dit soort mobieltjes nog gebruiken)
Vond het ook al een vreemde opmerking.
Met een Apple heb je een product dat redelijk safe is, met een Android-toestel moet je meer afgaan op de producent, veel te veel toestellen die nog steeds 4.4 draaien,
richting van Microsoft is redelijk duidelijk, richting een toestel dat meerdere functies vervult dat de desktop moet kunnen vervangen.

Hoe daar invulling aan moet worden gegeven is aan producenten, Microsoft is meer software dan hardware.
Microsoft is goed bezig en positioneert zichzelf erg strategisch met deze zet. Veel bedrijven werken al met Windows Phones omdat Outlook (Exange) daar ook is geÔmplementeerd. Ben benieuwd hoe dit over een paar jaar is.

Ik zou graag een duidelijk artikel op tweakers of elders willen zien over Continuum. Ik heb namelijk de indruk dat het een soort RT versie is van Windows waar je niet super veel aan hebt als je meer wilt dan de Office Suite en Windows Apps. Klopt het dat je geen Win32 apps kan draaien?
Voor Continuum zijn er de Windows Universal Apps. Meer info daaromtrent kun je elders op tweeakters.net vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1642118 en op de site van Microsoft: https://social.msdn.micro...pps-forum?forum=wpdevelop
Continuum werkt idd alleen met winRT apps. Effectief is een W10M toestel in een dock hetzelfde als een Surface RT in een dock, maar dan met een hoop extra rekenkracht.

Wim32 apps zullen eerst geport moeten worden naar WinRT apps. In de praktijk moet je er rekeing mee houden dat je niet heel veel verder komt als de basis office taken waarbij je edge of ie als browser gebruikt.
Hoewel ik direct Windows over andere zou kiezen, heeft de term 'ipad' heel de term 'tablet' al verdrongen in vele plekken waar ik kom in zakelijke wereld. Loop je rond met een surface, hey een ipad met een keyboard? Foto van een surface book? Oh is dat de nieuwe macbook?

Aantal werken ook met op maat gemaakte apps voor iOS, komt vraag of die ook voor WP/Win komt? 'nee, de kosten van een ipad liggen lager dan een app maken, koop maar een ipad'.
Vandaar waarschijnlijk dat Apple met IBM een samenwerking heeft opgezet om hun ecosysteem verder uit te breiden, of beter, om een zakelijk ecosysteem op te bouwen.

EDIT: link

[Reactie gewijzigd door Jack77 op 15 oktober 2015 22:08]

Bedrijven zitten vast te wachten op de absurde hoeveelheid informatie over gebruik en positie die MS doorstuurt naar eigen servers.
Ik denk niet dat er meer private data wordt verzonden door Windows 10 Mobile (inclusief apps) dan door Android (inclusief apps).
Voor Microsoft is de data uit Windows vooral belangrijk voor het verbeteren van de gebruikerservaring van hun software en die hoeft dus veeal ook niet gepersonaliseerd te ziijn terwijl voor Google vooral om je prive informatie al marketing tool in te zetten en je privacy dus veel meer in het geding is.
Wie gebruikt er geen Windows op het werk?
ideale omstandigheden voor mij zouden zijn dat als ik op mijn werk kom, mijn smartphone inplug en daar gewoon via het zelfde toestel mijn desktopapplicaties kan blijven gebruiken. zo ben ik onafhankelijk van 'de cloud' en internet maar kan ik toch overal mijn gegevens gebruiken. (en dit dan eventueel in combinatie met een cloud omgeving)
meestal zijn dit toch taken die niet zo hardware intensief zijn.

dit is momenteel een wens die ik enkel in vervulling zie gaan door Microsoft Windows. mobiele platformen (android en ios) bieden inderdaad niet de juiste resources en zijn te laat op de markt gekomen om Microsoft op dit vlak te kunnen bijbenen.
Dit hangt samen met Windows 10, waar in dit artikel en comment over wordt gesproken.
Systeembeheerders kunnen systemen echt wel zo configureren dat Windows 10 niets naar MS stuurt. En anders blok je dit in de firewall.
Alsof een zzp-er of een kleinbedrijf een systeembeheerder in dienst heeft.
Wat je gewoon uit kunt zetten, dus wat is het probleem.
Daar heb je downloads: O&O ShutUp10 1.1.1348 voor, een tooltje die zeer makkelijk werkt en je Mobieltje niet kreupel maakt zoals zoveel andere tools voor andere OSsen

[Reactie gewijzigd door zion op 15 oktober 2015 13:11]

Ja, maar je businessmodel opbouwen op basis van "hopelijk zal Apple geen verbeteringen doorvoeren" is ook maar een beetje los zand.
True, maar dat is het idee ook niet... Het idee is dat zij betere verbeteringen doorvoeren dan Apple, en het liefst nog sneller ook. Echter... als je als eerste iets groot in de markt zet krijg je de aandacht, en daar is Apple goed in. Dus het blijft wat riskant, maar het kan wel degelijk.
Hier op de zaak werken wij met iPhone's en Androids's en alles wordt beheerd door 'Good for Enterprise'. Als gebruiker werkt het systeem voor mij goed en eenvoudig, mijn ervaring is beter dan de vorige toestel BlackBerry.

Ik vermoed wanneer je als bedrijf je telefoon systeem goed in handen hebt, je maar nogmaals moet gaan kijken naar goed beheerders software.
Good is toch alleen een container achtig iets dat op bes servers en clients draait? Het is wel recent door BlackBerry overgenomen heb ik hier Op tweakers gelezen.
En niet onbelangrijk, in het zakenleven speelt het vreselijk onhippe imago van Microsoft totaal niet.
Foute statement. In het zakenleven speelt het hippe imago, alleen op bepaalde afdelingen en/of sectoren minder nadrukkelijk. Niets mis mee om betere te voelen/te zijn, met gezond verstand werkt dit competitie in de hand zorgt voor vooruitgang. Alleen het gezonde verstand is schaars.

edit: Krijg wel de indruk dat Windows10 wel eens hipper kan worden dan Android in het bedrijfsleven, mijn grootste argument: Security. Momenteel een groot drama op Android. Bij de live presentatie door Panos Panay melde dat de telefoon gewoon zijn updates binnen krijgt zoals Windows10 op een desktop.

https://youtu.be/Uzp4TMVBrv4?t=28

[Reactie gewijzigd door sokolum01 op 15 oktober 2015 13:59]

Helemaal mee eens. Persoonlijk vind ik Microsoft trouwens helemaal niet onhip. Windows 10, zowel op pc als mobiel zien er prachtig uit. En de surface pro tablets vind ik de mooiste die er zijn.
Eindelijk meer keuze dan die plastic van Microsoft.

Hopelijk is er meer keuze straks met W10 i.p.v. alleen MS.
Plastic polycarbonaat is beter.
- krast minder snel
- vangt schokken beter op, minder deuken en minder belasting op interne componenten
- lichter
- materiaal temperatuur is fijner in de hand
- warmte kan beter kwijt
- beter voor de antennes/signaal
Ach voor de nieuwe Lumias kan je hele mooi cover krijgen. Let op deze vervangen de volledige back covervan de normale telefoon. Dan ben je van al het plastic verlost.
Ik vind die nog wel erg prijzig
Nouja, die covers komen bij mozo accessoires vandaan en kosten §48,50 en voor een echt lederen achterkant met metalen ramden(metal coated polycarbonate) vind ik de prijs mee vallen. Ik zou het er voor over hebben in ieder geval.
Same here. En je hoeft niet zo voorzichtig doen als met phones met direct een metalen achterkant. Want, als je toch beschadigingen krijgt, is je phone met een nieuwe back weer 'nieuw'. Zal wel erbij zijn, want polycarbonaat is wel het fijnst. En het meest clean.
Ja en als je een alternatieve cover koopt blijft de originele helemaal mooi, dus als je een screenprotector gebruikt kan de telefoon eigenlijk (behalve bij valschade) niet kapot gaan.
Ja, dat moet ik misschien toch wel met je eens zijn.

Maar ja voor de LG G4 met leren achterkant was de advies prijs ook 50 euro hoger dan met een plastic achterkant.
Wel erg kort door bocht. Waarom vind je die prijzig?

Zal ik dan maar.
Je weet dat het meer dan een achter op plak cover is?
Het leer echt leer schijnt te zijn?
Dat er knoppen opzitten?
Als ook NFC?
Als ook draadloosladen?
Dat de prijs van een goede cover sowieso al rond de 50 euro zit?

De prijs valt dan juist mee. Mij in ieder geval.
En het is SUPER dat ze er zijn. Door de optie van replaceable backs van de Lumia 950/XL/640/XL.
Eigenlijk zou iedere phone de optie moeten hebben van replaceable backs.
In plaats van er nog iets op moet plakken/schuiven als je je phone wil beschermen/personaliseren. Moet je al die metalen phones zien met een hoesje/case bijvoorbeeld.
Dan is dit een veel mooiere optie. Wordt niet dikker of zwaarder. En ook geen kans op viezigheid tussen de cover (vies/onhygiŽnisch/krassen)
Ik zeg: koopje :)
.

[Reactie gewijzigd door Sake op 15 oktober 2015 22:30]

Ik vind het echt een ouderwets apparaat zoals hij er uit ziet, vroeger was ook alle elektronische apparatuurr met hout laminaat/plastic lijkend hout omhuld. :)
Moet je eens kijken hoeveel hoesjes dat ook hebben. Zo ouderwets is het blijkbaar niet.
Het apparaat zelf, geen hoesje dan kan alles, ik heb geen apparaat van jonger dan 30 jaar oud gezien in deze stijl (nagenoeg alles had deze stijl).
Ha, ik was duidelijk niet de enige die een Atari 2600 vibe van die telefoon kreeg. Ik vind het wel wat, persoonlijk. :)
Jammer dat de huidige telefoons waarschijnlijk niet geschikt zijn voor Continuum. :'(
Quote: "Continuum for Phones will require special new hardware, capable of supporting the phone screen and the PC screen to work independently. That means none of the current Lumia models will support Continuum."
Bron: http://www.windowsphonear...s-10-turns-phone-into-pc/

[Reactie gewijzigd door BUR op 15 oktober 2015 11:29]

Ik kan op mijn Lumia 830 met Windows 10 preview heel makkelijk een groot scherm, toetsenbord en muis aansluiten.
Als ik Word open dan kan ik daar gewoon in werken als een desktop app. Alleen is het niet mogelijk de telefoon op te pakken en even te bellen zonder dat het grote scherm ook de belapp laat zien, het is niet mogelijk twee verschillende dingen te doen op beide schermen.
Het zou vreemd zijn als zelfs de Qualcomm 800/801 telefoons dit niet zouden ondersteunen. In elk geval wel weer typisch om het zo te laten werken dat mensen een nieuw apparaat moeten aanschaffen.
Het zal vooral belangrijk zijn dat de GPU twee onafhankelijke schermen kan aansturen met ieder eigen content. Het kan best zijn dat dat op huidige Lumia gpu's niet werkt maar alleen op nieuwere hardware
Precies. En die functionaliteit druppelt vanzelf door naar mid end phones.
Nee hoor dat is niet zo vreemd - je hebt sowieso een gpu nodig met support voor 2 hi-res schermen, en veel oudere Qualcomms hebben dat niet. Verder moet het toestel genoeg RAM hebben om zowel de telefoon UI en de desktop environment tegelijk te draaien.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 15 oktober 2015 12:15]

De foto is dus niet de Vaio, dat dacht ik even in eerste instantie. Die heeft overigens ook het design van de gemiddelde aansteker overgenomen, zo lijkt het.

Mijn Japans (en translate) zijn niet goed genoeg om veel info uit de overige devices te halen, maar zitten nog wel wat aardige toestellen tussen. Echter niets dat me wegblaast.
Het enigste wat ik zie wat nog intrassant kan zijn voor Europa is die low/mid-end Acer. De huidige Acer WP toestellen kan je ook in NL kopen, dus deze komt waarschijnlijk nog deze kant uit.
Windows 10... op x86 of ARM hardware?
x86 misschien op termijn, maar vooralsnog houdt Microsoft het voor zichzelf heel simpel: Windows Phone draait alleen op een kleine selectie aan Qualcomm chips. Als ze voor de Lumia 950 een Intel chip hadden gebruikt (de Moorefield zou bv perfect zijn daarvoor) hadden ze een gigantische bak extra werk moeten doen: alle telefoon apps (ook de ingebouwde) hercompileren voor x86, alles debuggen, testen en porten naar een totaal andere gpu architectuur (PowerVR ipv Adreno) en totaal andere baseband chips (de Intel XMM modems ipv de Qualcomms). Dat is wel te doen, maar er is wel een deadline, en al dat werk doe je dan enkel voor 1 topmodel, want Intel doet geen low-end chipjes als de Snapdragon 200/400, en je kan het ook allemaal niet backporten naar al die oude WP devices.
Ik denk dat het, zeker door de huidige move naar Universal apps, op den duur zeker niet ondenkbaar is dat er een x86 telefoon met Windows 10 uit zal komen. Een paar weken terug was er bij sommige insiders op hun desktop systeem opeens een Telephone app te vinden. Het ding deed niets, maar riep wel de vraag op wat de functionaliteit zou kunnen zijn. Bellen wanneer je een SIM kaart in je laptop hebt zitten misschien? Dan wordt de stap naar een x86 helemaal eenvoudig.
ik ben geen insider... op mijn PC met Win10 staat ook een telefoon app.
dus ik veronderstel ondertussen bij de meesten...
Veel apps draaien al op x86 voor de tablets dus het maakt minder uit dan je denkt.
Er zijn nog altijd grote hoeveelheden Windows Phone apps (waaronder de dialer/sms apps etc) die niet op de x86/tablet Store beschikbaar zijn. Het komt ongetwijfeld wel op termijn, maar het zou nog een paar maanden extra kosten en Microsoft wil overduidelijk W10M niet nog langer uitstellen.
Logisch antwoord. Enige wat ik anders zie zijn de low en mid range SoC's. Er zijn behoorlijk wat goedkope tablets met een Intel SoC, die ook nog eens heel redelijk presteren. Voor telefoons dus ook best te regelen.
Goede vraag. Ik denk dat telefoons met W10 mobile ICM een Intel Atom processor best interessant kunnen zijn. ICM continuum kan je dan misschien wel desktop apps draaien. Echter zie ik het niet snel gebeuren. (er zijn nog geen W10mobile devices met intel)
Er zijn wel sterke geruchten dat Microsoft aan zo'n telefoon bezig is. Die zou medio volgend jaar moeten komen. Officieel ondersteunt W10M x86 niet eens voor zover ik weet.

Dat Android x86 ondersteunt komt ook alleen, omdat Intel hier jaren werk in heeft gestoken.
Ik denk dat als de lijn van Microsoft goed doorgaat (want Continuum ziet er goed uit maar kan beter uitgevoerd worden), maar ik denk dat Microsoft echt wel weer mee gaat doen zeker in de zakelijke markt! Hoe makkelijk is het als je ten alle tijde je werkstation bij je hebt. Ontwikkel dit plan verder en er zal straks enkel nog voor (zwaardere programma's en taken daargelaten) je Microsoft SMART phone nodig zijn, die dock je, en dan kan je werken. :D
Vaio.. Vaio.. dat was toch van Sony? Klopt tot 2014..
nieuws: Sony verkoopt Vaio-tak en schrapt 5000 banen

Heb een beetje het onder-een-steen-geleefd gevoel, ergens toch gemist dat dit gebeurt was, verder doet de (edit) NuAns NEO telefoon mij wel denken aan een door Nokia gebouwd toestel.

[Reactie gewijzigd door GewoonWatSpulle op 15 oktober 2015 10:43]

Offtopic: Staat ook in het artikel hoor..