Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties

Samsung heeft een monitor onthuld die over een draadloze lader in de voet beschikt. Gebruikers kunnen hun mobiele telefoon op de voet leggen, waarna deze opgeladen wordt. De lader werkt op basis van de Qi-standaard.

De voet van de monitor is extra groot uitgevoerd en een cirkel geeft aan waar de gebruiker het mobiele apparaat moet neerleggen. Een led die in de voorzijde van de voet zit, gaat branden als teken dat de smartphone aan het opladen is. De lader werkt op basis van de Qi-standaard van de Wireless Power Consortium. Dit is de tot nu toe meestgebruikte standaard bij mobiele telefoons en zit onder andere in de Galaxy S6 en S6 Edge. De SE370-monitor komt in een uitvoering met 23,6"- en 27"-beeldscherm uit, beide met pls-paneel en resolutie van 1920x1080 pixels.

De S24E370DL biedt een schermhelderheid van 250cd/m2 en de S27E370DS is met 300cd/m2 iets helderder. De interfaces van het scherm zijn hdmi 1.4, displayport 1.2 en vga. Usb-poorten heeft het scherm niet. Wel is er ondersteuning voor AMD's FreeSync, dat stotteren en tearing bij het gamen tegen moet gaan. Wat de prijzen van de schermen gaan worden en wanneer ze precies beschikbaar komen is nog niet bekend.

Update 15.55: Samsung Nederland laat weten dat de SE370-monitoren vanaf september verkrijgbaar zijn voor verkoopadviesprijzen van 269 euro voor de 23,6"-versie en 369 euro voor de 27"-variant.

Samsung SE370Samsung SE370Samsung SE370

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (99)

Hoeveel energie gaat er nou verloren door draadloos te laden?
Als alle mensen met een smartphone en mogelijk nog andere devices hier gebruik van gaan maken, hoeveel energie verspillen we dan omdat we te lui zijn om een kabel aan te sluiten.

Ik heb zelf een docking station voor mijn telefoon op mijn bureau staan, en bij me ouders staat er een achter de tv. Toch bijna net zo makkelijk.

[Reactie gewijzigd door Eewokney op 27 juli 2015 09:04]

Daarjuist deze tegengekomen: https://imgur.com/a/FiFS8

En vergelijking met USB3 en draadloos opladen in snelheid en temperatuur.
Interessante grafieken, echter weet je niet welke USB 3.0 lader of wireless oplader gebruikt is. Ook daar kan namelijk best veel verschil in zitten. Dit is dus slechts een indicatie.
Ik kan het niet staven met een echt bewijs, maar op internet lees ik overal ca 60-70% efficiency.

Als ik uitga van 10Wh bijladen (ca 2700mAh) verlies je ca 3Wh per laadbeurt (70%).

eind 2014 waren er al 10 miljoen smartphones in omloop in nederland:
nieuws: GfK: aantal Nederlanders met smartphones blijft fors toenemen

Zeg dat de helft daarvan hem dagelijks oplaad (er zijn er ook nog wel wat die dagen met zo'n ding doen). Dan zou je 15MWh verlies hebben per dag door het draadloos opladen van die 5 miljoen smartphones :X

ps: berekening vol met aannames

[Reactie gewijzigd door timberleek op 27 juli 2015 08:55]

Dan zou je 15MWh verlies hebben per dag door het draadloos opladen van die 5 miljoen smartphones :X
Dat lijkt een groot getal, maar als je die energie verdeelt over 24h, dan gaat het dus om een gemiddeld constant verlies van 625KW. Dat is ongeveer een halve windmolen (windmolens produceren gemiddeld 1MW).

Valt dus best wel mee denk ik: er gaat meer stroom verloren aan bvb tv's die in standby staan, dat zie je meteen emt een extreem conservatieve inschatting. Tv's gebruiken tot 1W (Europese richtlijn standby verbruik), laten we dus optimistisch zijn en zeggen dat de gemiddelde tv slechts 0.5W verbruikt in standby.
Vervolgens hebben meer dan 97% van de 7.2miljoen huishoudens in NL een tv (bron), en laten we nog eens optimistisch zijn en zeggend at 10% van de mensen hun tv niet in standby laten staan, maar helemaal uit zetten (ik denk dat dit eerder 0.1% is maar swat). Laten we ook even alle tweede en derde tv's buiten beschouwing, en rekenen dat elk van die huishoudens 1 tv heeft.

Dan komen we uit op 0.5W x 0.97 x 7.2 miljoen x 0.9 = 3.1 MW. Dat wordt constant verbruikt door tv's die niet in gebruik zijn.

Dit is een extreem conservatieve schatting, en dat tegenover jouw erg overdreven schatting: jij ging er vanuit gaat dat de helft van alles smartphones constant via Qi zou opladen, wat nog LANG niet het geval is: ik werkt in een software development bedrijf, dus rondom mij zitten nogal wat technogeeks, en ik ben hier de enige met een Qi lader.

Al bij al valt het in mijn ogen dus nog wel mee :)

(Oh: en dan hebben we het dus enkel over tv's, alle pc's, tv decoders, DVD spelers, en ook nog zeker wifi routers (hele dag wordt er een AP opgezet die helemaal niet gebruikt wordt!)) die overdag ongebruikt thuis liggen slurpen ook een pak meer energie dan die paar Qi opladertjes ;) )

[Reactie gewijzigd door kiang op 27 juli 2015 09:36]

dat is het vervelende van gemiddeldes, die wekken een bepaald gevoel op (niet zo erg of juist wel) maar dat verandert niks aan het totaal. Gemiddeld heeft niemand last van files in Nederland als je de tijd in de fle uitdrukt als gemiddelde per tijd in de auto, of de filr lengte per totale lengte snelweg of iets dergelijks. Punt blijft dat dit energie is die anders besteed had kunnen worden.
Begin jij dan maar eerst even met allemaal LED lampen te kopen, en je PC/scherm/laptop/tablet/tv/andere apparatuur helemaal uit te zetten ipv standby te zetten ;)

Ik heb mn post aangepast, met een extreem conservatieve berekening van het sluipverbruik van tv's in standby. Dat is véél en véél meer dan de verloren energie dat ooit van Qi opladers zal komen.

edit: Ikzelf heb bvb deze: een master/slave socket voor mn PC: schermen, boxen, USB hub, etc gaan allemaal helemaal uit wanneer mn desktop uit staat. Geen sluipverbruik meer! Voor mn tv etc overweeg ik een stopcontact met timer, en ik wil als ik een nieuwe router koop ook even een optie bekijken waarbij ik kan instellen dat de WiFi uit gaat wanneer er niemand thuis is.

[Reactie gewijzigd door kiang op 27 juli 2015 09:39]

Ik vind Qi wel cool, maar ik heb het niet. Dat het minder efficient is, daar kan ik mee leven. Al bij al vind ik het een mooie oplossing van Samsung, vreemd dat dit nog niet vaker gedaan is.

Tot zo ver de on-topic opmerking. Nu om ff mee te gaan in deze off-topic discussie.

Op een bepaald moment moet je een lijn trekken tussen wat nog zinnig en wat onzinnig is. Het vervangen van al je gloeilampen door spaar of LED lampen is zinnig, want je spaart hier veel meer energie mee uit dan die halve kilowatt die je niet meer verbruikt als je je tv volledig uitzet.

Ff uitgerekend: als het gemiddelde gezien 2 x 60 watt gloeilamp, 6 x 50 watt spots, 3 x 40 watt gloeilamp vervangt door 2 x 13 watt spaarlamp, 6 x 4 watt led spot en 3 x 8w spaarlamp én gemiddeld staat elke lamp 1 uur per dag aan, dan verbruik je met gloeilampen 540wh en met de alternatieve lampen 74wh per gezin per dag.
Met 7,5 miljoen huishoudens in Nederland komt dit neer op een besparing van 7.500.000 * (540 - 74) = 3.495MWh per dag, dat zijn dus 146 ideale windmolens (24 uur lang 1MW produceren).
Je tv uittrekken bespaart 68.2MWh per dag uit als het gemiddelde gezin 2 uur per dag tv kijkt.


Just my 2 ¢

//edit: ook hier veel veronderstellingen en aannamens, maar ik heb geprobeerd conservatief te zijn met de cijfers.

[Reactie gewijzigd door Hardfreak op 27 juli 2015 13:42]

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt :) Was misschien niet helemaal duidelijk, maar dat was ook de bedoeling van mn post: ik vind het onzinnig om te klagen over Qi, als dat maar een fractie is van iets miniem als tv's in standby, een verbruik dat op zich alweer verbleekt bij dingen zoals spaarlampen, efficiëntere thermostaat, en betere koelkasten.
Vergeet ook,de ecologische kost niet om dingen te maken.
Daarom vervang ik de lamp pas door een led lamp als er eentje stuk gaat. Anders werp je perfect werkende toestellen weg.
Valt dat voor LED lampen niet mee dan, je bespaart er in ieder geval al de kosten en uitstoot van een glasblazerij mee uit . Zit je natuulijk wel achteraf met een hoop extra plastiek op de afvalberg (of is dat electronisch afval voor het containerpark ?).

Spaarlampen daarentegen zijn een ander verhaal, zit je weer met een hoop giftige stoffen en een uitstapje naar het containerpark.
Wij hebben thuis al een pak led lampen en de rest zijn spaarlampen. Heb zelfs een 50w led lamp als vervanger van een 300w hallogeen (badkamer van men moeder, voor haar make up en shit :p).
Had er ook 1 langs me staan bij de computer, maar heb die toen weer vervangen met een 10w (of 5w) ledlamp omdat die anders te veel licht gaf en ik totaal niet zoveel nodig had.

Ik ben wel verbaasd over de airo thuis (is echt nodig op mijn kamer als het warm wordt) want op high performance gebruikt die 730w en in ecomode 710w... Dat is de grootste rip off van een eco mode.
Al de rest zit in stekkerdozen waar elke stekker een aparte knop heeft, die uitgaan als ik er niet ben.

We hebben zelf zonnepanelen die echt fijn zijn (belgie)
Wij (vriendin en ik) hebben thuis een plasmatelevisie, een wasdroger, een vaatwasser, elektrische oven en stoomoven, een Quooker, koken op een inductieplaat, hebben een zelfbouw-NAS (Core 2 Duo E6600 met veel schijven) die 24/7 draait... En we hebben overal ledlampen. En toch zit ons energieverbruik op jaarbasis onder het gemiddelde voor een tweepersoons huishouden in een hoekwoning :P

Het is ook een kwestie van willen besparen en opletten op je sluipverbruik en ik denk dat ledlampen (die zeker in de winter veel aan zijn) heel veel energie besparen. Onze desktop zit achter een stekkerblok dat aan de poot van het bureau hangt, zodat je na het afsluiten alles in een keer kunt uitzetten. Tijdens vakanties staat alle apparatuur in de woonkamer ook uit.

Er is ongetwijfeld meer te doen, maar op een gegeven moment komt stroom besparen een beetje op een punt dat het comfort gaat kosten. Een volgende stap voor ons zou het monteren van zonnepanelen zijn: ons dak ligt op het zuiden, ideaal dus ;)

Om terug te komen op het eigenlijke onderwerp: ik vind het wel een goede vinding. Nu leg ik mijn mobiel op werk altijd aan het kabeltje, maar dit scheelt weer wat kabelzooi op het bureau.
Die ledlampen doen veel, buiten ons huis zijn wel nog lampen te vervangen, maar ik en men vader hebben nog geen tijd gehad, maar daar worden dan de 4x300w & 1x 500w hallogeen vervangen door 50w led schijnwerpers.
Deze lampen staan niet lang en niet vaak aan, maar het verbruik is wel hoog
Stopcontact met timer? ouderwets, maar wel nuttig.

Ik gebruik de timer voor mijn modem en alle laders, alles gaat uit tussen 00:30 en 06:00 ... mijn tablets en telefoons hoeven echt niet 8 uur lang te laden, die zijn veel sneller klaar en 99% van de keren dat ik nog mijn modem gebruik tussen die tijden is ook verwaarloosbaar. Server gaat automatisch uit dus die heeft er ook geen last van.

Daarnaast gebruik ik voor mijn tv meubel (waar alles op aangesloten staat) een klik aan klik uit systeem... (ook voor op de slaapkamer overigens), hierdoor is uit uit en gaat alles automatisch aan zodra ik iets wil doen daar.
Daarnaast gebruik ik voor mijn tv meubel (waar alles op aangesloten staat) een klik aan klik uit systeem... (ook voor op de slaapkamer overigens), hierdoor is uit uit en gaat alles automatisch aan zodra ik iets wil doen daar.
Ik neem aan, dat je met "automatisch" bedoeld, dat je zelf het klik-aan, klik-uit systeem dan gebruikt? Anders blijf je verbruik houden, omdat het systeem dan constant moet controleren of er iemand in de buurt is. ;) Hoeft niet veel te zijn, maar je houdt dan altijd wel verbruik (zij het minimaal). ;)
Een afstandsbediening die m aan of uit zet inderdaad.
Wel mooi zo'n M/S ding, maar wel duur. Je kunt hem ook gewoon met een knop erop kopen, waarmee je zelf de master bent, door hem even aan/uit te knippen bij gebruik. Dat is stukken goedkoper. Ligt naast mijn pc en werkt feilloos.
Deed ik ook eerst, maar toen zag ik er zo eentje voor 30¤, en dat was het me wel waard :) Het is een extraatje, wie minder wil uitgeven kan absoluut een manuele schakelaar gebruiken!

[Reactie gewijzigd door kiang op 27 juli 2015 11:28]

handig, dank voor de link van de master/slave opzet. daar is zeker nog veel te winnen.
Het nadeel van zo'n M/S switch vind ik persoonlijk dat sommige apparaten nu eenmaal beter niet helemaal uitgezet kunnen worden.

Als ik bijvoorbeeld van mijn KPN ontvanger de stroom afhaal, dan gaat hij bij het opstarten eerst weer alle menu's enzo ophalen... kan soms wel 5-10 minuten duren.

Dan ben ik toch net even te ongeduldig, wil niet elke keer tot wel 10 minuten moeten wachten voordat ik TV kan kijken. Bovendien moet ik dan elke keer alles 10 minuten eerder aanzetten, waardoor de winst ook weer minder is.
onderaan de link staan er een paar andere , die hebben bvb nog 2 extra contacten die wel constant aanstaan.
Nadeel, er is dan meestal zo'n aan uit schakelaar en controle led's.
die controle leds branden ook full continue.
zo een kleine LED gebruikt echt helemaal neits hoor, die zitten meestal rond de 30mW, dus 0.03W. Veel minder dan wat de meeste apparaten (tv's en monitors) in standby verbruiken (meestal 0.5-1W)
Snap ik hoor: Mijn 'smart' tv start retetraag op (1st gen WebOS...), helaas ook uit standby, dus ik snap hoe irritant het is te moeten wachten tot je tv kan kijken.
Maar we moeten dus juist de andere kant op met energie, niet meer maar minder verbruiken. We hebben campagnes om stand-by niet meer te gebruiken, we zijn afgestapt van gloeilampen etc. Dan is het niet handig om weer een technologie te introduceren die meer gebruikt terwijl er een prima alternatief is (kabeltje) die ook nog eens sneller werkt.
een vaste telefoon is ook zuiniger dan een mobieltje, ga jij die weer inruilen? ;)

Het gaat om gemak, en dat moet je afwegen tov de kost. Een halve windmolen voor heel NL, dat is denk ik wel te doen (en in het echt is het véél, véél minder!), zeker als je de cijfers bekijkt en ziet hoe veel energie er verloren gaat bij andere apparaten en toepassingen. Ik vind het onredelijk dat je op Qi zou gaan hameren als energie verspillend, terwijl bijvoorbeeld het verplicht maken van slimme thermostaten letterlijk een duizendvoud van dat vermogen zou kunnen besparen.

[Reactie gewijzigd door kiang op 27 juli 2015 11:21]

Milieutechnisch gezien moeten we naar minder energie ja. Alleen de energieboeren hebben centrale's draaien die niet allemaal uit te zetten zijn (kerncentrale's bijvoorbeeld) en moet er dus wel energie verbruikt worden om te zorgen dat ze daarmee niet in de problemen komen. Ik herinner me een documentaire van lang geleden dat dit aangekaart werd voor België, die veel energie betrok uit kerncentrale's en waarbij het dus een groot probleem zou zijn als ze op alle kleine rotweggetjes waar verlichting is, deze verlichting uit zouden schakelen.
Dat is ongeveer een halve windmolen (windmolens produceren gemiddeld 1MW).

Heb nog nooit een halve windmolen gezien....

:P
Langs de A6 tussen Almere en Lelystad ligt een losse wiek, misschien dat er ergens anders ook nog wat losse onderdelen liggen. Voor je het weet zit je op een halve molen ;)
Laten we zeggen dat een kWh 22 cent kost. Dan vind ik het bedrag wat verloren gaat nog enorm meevallen... Had vele male erger verwacht.

10Wh * 5Milj = 50MWh
50MWh = 50.000kWh
50.000kWh * 0,22 = 11.000 euro per dag wat onze mobieltjes aan stroom kosten.

kleine 3300 per dag die we dan maar verliezen.

[Reactie gewijzigd door flipkipse op 27 juli 2015 09:26]

Het is een inductieve lader waarbij de stralingsverliezen erg laag zijn t.o.v de thermische verliezen.
de efficiency is zo'n 80-95% wat gelijk is aan die van een normale schakelende voeding.
80% van een voeding/adapter. Niet 80% op het totaal. 80% van 60% (oid?) is een redelijk groot verlies.
Deze vond ik zelf wel erg interessant:
http://imgur.com/gallery/FiFS8

Voor de lazy: Draadloos opladen duurt langer en het warmt je telefoon meer op.
Regelmatig mn (oude) iPhone van een paar % naar 100% opgeladen die word gloedje heet, m'n lumia 930 zelfde cyclus word amper warm.

Verschil in opladen is er wel maar voor mij bijna niet waar te nemen.

Persoonlijk vind ik het prettig dat ik mn telefoon niet onnodig beschadig (in het donker) doordat de USB stekker langs de behuizing van mn telefoon op schaaft.
Dit wist ik zelf ook niet, maar met eventjes zoeken kom je op resultaten van 60%-70%. Dit wil uiteraard niet zeggen dat laden via een draad of eender welke adapter 100% zal zijn. Ook hier zijn kwaliteitsfactoren die de efficientie bepalen (maar meestal wel efficienter zijn dan inductie laden).
Jij gaat er dan ook van uit dat jouw docking station wel 100% efficient is, wat natuurlijk zeker niet het geval is.. En een docking station of een losse kabel zijn IMHO toch 2 compleet verschillende dingen. Een los kabeltje is wel ff wat onhandiger dan een docking station, en vergeet niet dat het gebruik van losse kabeltjes verre van goed voor je aansluiting op je telefoon is, hoe vaak mensen wel niet lomp omgaan met die dingen......
Ik begrijp de emotie en vind het ook zonde, maar hoeveel energie en grondstoffen zijn er nodig om zo'n docking station te maken? (En dat voor maar één telefoon...) En wat doe je ermee als je een nieuwe telefoon aanschaft? Die zal waarschijnlijk niet op een bestaand docking station passen. Weggooien en een nieuwe kopen dan maar?

Met een beetje geluk wordt zo'n inductielader gebruikt voor meerdere telefoons en gaat deze ook meerdere generaties mee. Iets meer stroomverlies is dan een kleine prijs die daarvoor betaald moet worden, denk ik.
is het niet wat contradictorisch dat je je zorgen maakt over energieverspilling tijdens het laden, terwijl je wel 2 dockingstations hebt staan die constant energie slurpen en geproduceerd zijn terwijl je gewoon je meegeleverde oplader zou kunnen meenemen?
Je hoeft echter straks geen laders meer mee te zeulen en iedereen kan zijn telefoon op dezelfde QI laders laden. Ze zijn overal in te integreren, waardoor het een kwestie van tijd is voor die laad punten ook verschijnen in de tafels van eet gelegenheden en cafe's. In auto's, wekkers en koffie tafels.
Kijk eens bij ikea ;-)
Die hebben dat al.
Dat is een moeilijke om te beantwoorden. Exacte efficiëntie is moeilijk aan te geven, door onder andere verschillende materialen die gebruikt worden voor de telefoons, laders etc.

Qi laders zijn er in vele soorten en maten, waarvan de goedkopere chinese laders op DealExtreme (DX) ongeveer net onder de ¤10 blijven. Zelf heb ik zo'n goedkopere en hij doet zijn werk opzich goed.

Wat DX zelf aangeeft is dat de efficiëntie vaak boven de 70% blijft.
Wanneer ik kijk naar Input en Output currents, dan zie je vaak wel dat de input 1,5A is en de output 1,0A, of van 2,0A naar 1,5A.

Ik ben geen elektrotechneut, maar die 70% conversie voor de goedkoopste Chinese rommel lijkt me (met boerenverstand) wel aannemelijk.

Neem aan dat als je een betere lader koopt, dat dit percentage waarschijnlijk een stuk hoger zal liggen.

Wat ik me echter afvraag is of Samsung deze monitor op een VESA stand heeft staan of niet. Mijn gok gaat uit van niet :P

[Reactie gewijzigd door HarmFull op 27 juli 2015 12:53]

Bij zulke ladingen is het verlies te overzien.

Electrische auto's laden met zulk verlies, not done.
Ik zou idd een auto met een capaciteit van tussen de 10 en 20 KWh niet met zoveel verlies willen laden nee. Met 70 efficientie bij 20KWh kan je een huis een dag van stroom voorzien van het verlies (6KWh) dat is enorm. Zker als je kijkt naar bv een tesla model S met 85KWh. Dat wordt een heel duur grapje.
Wat voor verlies heb je op het dockingstation als deze niet gebruikt wordt ??
Persoonlijk heb ik een hekel aan de beschadigingen die ontstaan doordat micro-usb aansluitingen nogal scherp zijn en dit krassen achterlaat op de behuizing. (zelf in het bezit van een Lumia 930).

Dan neem ik het stroomverlies voor lief, en als ik de deur uit ga is het natuurlijk ook een handeling minder. Al met al is het denk ik meer een persoonlijke keuze waar je eerst eens mee moet werken om er het profijt van te ondervinden.
Zou dit graag in een bureaublad zien :-) Gewoon draadloze muis en toetsenbord die nooit leeg zijn en ook je telefoon kunnen opladen. Zou goed kunnen werken voor een cleandesk policy
Als je een 7 gatenboor hebt kun je dat eenvoudig realiseren en voor slechts 30 euro.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80291873/

Hoewel er vast een elegantere oplossing zal bestaan middels een plaat onder, of in het hout van je buro, glasplaatje er overheen ... Met een beetje knutselen kun je deze misschien in je buro verwerken. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80289832/

edit: voor mensen met een iPhone 5-6 bestaat er dit http://www.amazon.com/iQi...ss-Charging/dp/B00H0DDVBU om ook draadloos te kunnen laden:

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 27 juli 2015 08:50]

edit: voor mensen met een iPhone 5-6 bestaat er dit http://www.amazon.com/iQi...ss-Charging/dp/B00H0DDVBU om ook draadloos te kunnen laden:
Die jij nu toont id iPhone specifiek maar voor elke telefoon is dat wel te krijgen. Of nog mooier gewoon intern inbouwbaar: http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=qi+receiver
Naar aanleiding hiervan ook gekeken of mijn Samsung S4 Mini standaard Qi heeft. Helaas niet. De mogelijkheid (aansluitingen) lijken alleen weggelegd voor de hoofdmodellen (S4, S5, etc) en hier kun je een receiver voor kopen zoals http://www.mobilefun.nl/3...oor-samsung-galaxy-s4.htm.

Voor een Mini of toestel waar geen aansluit mogelijkheid is heb je een receiver nodig met een micro usb aansluiting zoals http://www.ebay.com/itm/M...3-5-8-BC318-/321423090069.

Een nadeel wat ik zie is dat als je wilt opladen en er is geen Qi voor handen dat je dan bij de Mini de receiver moet loskoppelen.

Iemand hier ervaring mee?
Wil deze gaan gebruiken icm met de Ikea Jyssen, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80291873/.

[Reactie gewijzigd door panomi op 27 juli 2015 08:56]

Ik zou er niet aan beginnen als je niet een receiver intern in kunt zetten, gewoon een andere telefoon kopen is dan een verstandigere optie.. Of dus gewoon een los dockingstation op de plek waar je je telefoon anders normaal neer zou leggen.. Zelf vind ik het geen gezich als je dus constant een connector ziet zitten aan je telefoon, naast het feit dat die er dus dikker van wordt en de meeste hoesjes dan niet meer geschikt zijn..
Een nieuwe telefoon kopen alleen voor draadloos opladen gaat mij wat te ver. Daarnaast is het een telefoon van de zaak :). Wellicht bij de eerst volgende een model kiezen wat wel standaard intern een receiver kwijt kan of al heeft.

Ik zie het als een experiment. De kosten zijn het niet, 10 dollar voor een receiver en een lader. Hoesjes gebruik ik niet dus daar heb ik ook geen last van :). Ik ga het gewoon eens bekijken.
Wil deze gaan gebruiken icm met de Ikea Jyssen, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80291873/.
Dan kan je volgens mij beter zo 1 kopen: https://prototype-winkel....150527_083826-500x500.jpg en dan de hardware er uit slopen, en dit onder een beetje hout wat je er met een gatenboor uit haalt plakt (niet te dik uiteraard), dan heb je nog je orgineel hout/lamineer, en hoeft je alleen met kit een mooie rand te maken om het af te dichten (en zie je ook mooi waar je moet opladen).
Als ik je goed begrijp van onder af je (bureau) blad ruimte maken en dan de inhoud tegen je bovenlaag. Ik zie op filmpjes dat je best wel dichtbij moet zijn wil er geladen worden. Dit zou betekenen dat je een vrij dunne laag hebt in je blad en dit dus vrij zwak wordt.

Het is wel een idee. Ik ga hier eens mee experimenteren.
Handige feature, maar ik vind het design zoals bij dit specifieke scherm wordt getoond 3x niks.

Mijn telefoon ligt meestal links van mij op het bureau. Wat dat betreft zou er beter een bureau uitgevonden kunnen worden met enkele hotspots voor het draadloos opladen van telefoon, muis en toetsenbord. Er bestaat vast wel ergens al een hobby-versie van.
Met onderdelen van de Ikea kun je dat zelf realiseren.
Idd, even een 7-gatenboor op je buro zetten en de JYSSEN http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80291873/ erin plaatsen. Daarmee kun je zelfs je eetkamer- en salontafel van een draadloosoplaadpunt voorzien.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 27 juli 2015 08:38]

Waarom hebben die producten altijd zo'n lelijke kleur wit. Dat oogt zo ontzettend goedkoop qua plastic.
Wel een leuke feature dat je 'm in kan drukken als je alleen draadloos gebruikt, maar omhoog kan laten komen uit de tafel om de USB aansluiting toegankelijk te maken.
Dan moet je het echt mooi: aan de onderkant van het tafelblad een uitsparing frezen net tot de bovenkant en daar bevestig je dan de unit in. Wel een risico dat je iets te ver door gaat en het blad verziekt, maar als het lukt ziet het wel ubervet uit natuurlijk.
Je bedoelt tot je een heel dun laagje 'tafelblad' (wat klinkt dat ongelofelijk vaag) blijft houden om die unit onder te plaatsen. Maar dan kan ie niet meer uitschuiven. Of er een hout-look sticker overheen plaatsen in de stijl van het tafelblad. Is denk ik ook wel gaaf.
Wat een afschuwelijk lelijke lader is dat, dan koop ik nog liever voor 3 dollar op ebay een draadloze lader die 2cm hoog is en wel op het bureau ligt (nog praktischer ook eigenlijk). Maar er wel moderner en uberhaubt gedesigned uit ziet...

Als ik moet kiezen tussen een gat in mn bureau maken en die lelijke lader van ikea erin bouwen en die monitor van samsung waardoor mn telefoon niet links/rechts van mn scherm ligt is de keuze toch heel simpel de monitor...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 27 juli 2015 09:04]

Die 3 dollar eBay charger heeft een lelijke draadje en voor iets dat constant, 24/7 aan de stroom hangt wil ik toch liever iets gecertificeerd hebben.

Dat lelijke kleurtje kan makkelijk zelf wel vervangen worden.
en die 3 dollar ebay charger kan niet gecertificeerd zijn want? Enuh, een klein gaatje voor de kabel in je bureau is ook makkelijk geboord.. Naast dat er genoeg andere mogelijkheden zijn die nog veel goedkoper zijn dan deze lelijke ikea variant..
maar het is wel een lelijk en lomp ding.. ik zou zeggen, kijk op ebay/aliexpress/whatever en je kunt ze veel goedkoper vinden en dan nog veel mooier, zeker als je dan toch al aan je meubilair gaat zitten boren/zagen..
Leuke feature, scheelt weer een snoertje op het bureau. Zal nog wel aardig de hoofdprijs kosten, ook aangezien de aanwezigheid van AMDs FreeSync. Alleen dit moet al tegen de 200 USD extra kosten. Dus toch nog maar even een extra kabeltje.. :) En inderdaad handig als de oplaadbare muis/kb hier ook op gezet kan worden.
Als ik me niet vergis is AMD FreeSync gratis te implementeren en lijkt het mij nu niet dat de benodigde onderdelen voor die implementatie honderden dollars zouden kosten. Als het al niet puur softwarematig kan dan hoogstens enkele dollars aan ICs
Nog niet wakker blijkaar. NVidia's tegenhanger kost die 200 USD.

nieuws: AMD demonstreert eerste schermen met ondersteuning voor FreeSync

[Reactie gewijzigd door Association op 27 juli 2015 09:23]

Zo een optie lijkt me ook handig om in een muis te verwerken.
Bedoel je om de muis op te laden? Of om een telefoon op de muis op te laden? :+
En in heel veel andere phones behalve die van Samsung. Zoals vele Windows en andere Android phones. Da's het mooie van Qi laden. Niet eigen standaard maar de meest gebruikte standaard gebruiken. Thumbs up voor Samsung.
Ik zie de krassen al snel komen op de monitorvoet
Mooi scherm, welke refresh rate heeft het?
Ja, dat had ik gezien.. Maar daar staat de refresh rate niet bij.
S6 heeft een 2560 x 1440 pixels resolutie op 5,1 inch scherm. Maar hun 27 inch monitor krijgt een resolutie van 1920x1080!

Oppervlakte van de charger ziet er glad uit. Een bakje zoals deze monitor zou handiger zijn geweest.
S6 heeft een 2560 x 1440 pixels resolutie op 5,1 inch scherm. Maar hun 27 inch monitor krijgt een resolutie van 1920x1080!
Wat is nu je punt precies? Ze hebben ook 4K schermen van 27 inch, en ze hebben ook telefoons met 720p op 5.7 inch?

Als jij graag 4k op je 27 inch wil moetje gewoon een duurder model kopen, net als de S6 ook 1 van de duurste smartphones is die ze aanbieden...
Mijn punt is dat ik had verwacht dat de 27 inch versie 4K zou zijn.