Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties

Tijdens het Windows 10-evenement kondigde Microsoft aan dat er een pc-versie komt van Fable Legends. De pc-versie draait op de nieuwe versie van het OS. Tot nu was alleen bekend dat Fable Legends voor de Xbox One zou verschijnen.

Microsoft kondigde niet alleen aan dat Fable Legends speelbaar is op Windows 10, de game is zelfs cross-platform speelbaar met de versie voor Xbox One. Dat kan in coöperatieve multiplayer, al kondigde Microsoft ook aan dat er een competitieve multiplayer-variant komt, die asymmetrisch is. Net als in shooter Evolve nemen vier spelers het op tegen één speler, die in Fable Legends de grotere en sterkere Villain speelt.

Microsoft maakte niet bekend wanneer de game op de markt komt, al liet het eerder doorschemeren dat het hoopt om Fable Legends dit jaar uit te kunnen brengen. Tijdens de Windows 10-presentatie maakten de ontwikkelaars van de game bovendien duidelijk dat de game gebruikmaakt van DirectX 12 en dat het gemaakt wordt met Unreal Engine 4. Microsoft liet niet los of de pc-versie van de game ook gaat draaien op oudere versies van Windows. Dat is ook minder belangrijk na de aankondiging dat gebruikers van Windows 7 en 8.1 gratis kunnen upgraden naar Windows 10.

Fable Legends op Windows 10

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Microsoft liet niet los of de pc-versie van de game ook gaat draaien op oudere versies van Windows.
Ik heb het vermoeden dat dit net zo'n verhaal gaat worden als met Halo 2 destijds.
Je moest Windows Vista hebben anders zou het niet spelen, dit terwijl andere mensen het wel 'werkend' konden krijgen op XP.

Ik ben benieuwd of het mogelijk gaat worden of niet?
Waarom zou dit hetzelfde verhaal worden als destijds met Halo 2? Nu kan men gratis upgraden van Windows 7 en 8.1 naar Windows 10, toen der tijd moest men ervoor betalen om van Windows XP naar Vista te gaan.

Ik juich eigenlijk dit soort implementaties van Microsoft toe! Het is eindelijk het begin van crossplatform gamen en hopelijk volgen er meer developers.
Windows 8 / 8.1 -> Windows 10 was een gratis update, over 7 waren ze nog niet zeker en ik denk zelf ook niet dat het gaat gebeuren?
Nope, gemist eerlijk gezegd anders zou ik het niet aanhalen :P
Mooie marketing manier om gebruikers over te halen naar Windows 10 dus, met deze game. ;) Zo geweldig vond ik Fable III nu - spijtig genoeg - ook niet (en ik ben door wat recentere (andere) games wat skeptisch geworden over het niveau van de gamesindustrie anno 2015), dus dat het de bedoeling is om de PC gamer over te halen naar Windows 10 zou me niets verbazen.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 23 januari 2015 00:10]

gratis of niet ik blijf bij windows 7. Dis is gwoon een lokkertje voor de gamers.
maarja windows 10 is en blijft gewoon nog steeds windows 8 problemen houden die ze eerst mogen oplossen.
Ik blijf lekker bij windows 7 en ik weet zeker dat deze game de dag van de release gewoon op windows 7 werken gaat al is het in offline mode only.
Windows 7 is uit de phase dat er features voor gereleased worden dus er kan een kans zijn dat directx 12 alleen voor windows 10 zijn.
Het moet voor MS gewoon een selling point worden voor Windows 10. Los daarvan word de upgrade gratis, dus het is vooral de sceptici die op oudere versies blijven plakken.
Ik gok ook dat DX12 niet uit gaat komen voor <10, al zal die best op 8.1 kunnen draaien door dat Windows 10 zo dicht op 8.1 gaat lijken.
En dat was ook mijn punt, mogelijkerwijs zal het gewoon draaien op oudere versies van Windows / DX maar ze gebruiken het dus om Windows 10 te pushen.
aangezien ze gisteren hebben aangekondigd dat de upgrade van 7/8/8.1 naar windows 10 voorlopig gratis is, lijkt dat me geen enkel probleem
Aangezien de upgrade gratis is, is er amper een excuus beschikbaar om het niet te doen. Als mensen nou nog gaan zeuren over dit terwijl je de gratis update kan krijgen weet ik het ook niet meer.
Het enige argument wat ik kan bedenken, is dat sommige mensen zullen wachten omdat de drivers van hun programma's niet zullen werken. (compatible gemaakt dienen te worden) Ook kan er wat tegenslag zijn omdat bepaalde programma's waar je graag me werkt niet goed zullen werken.
Simpele oplossing voor.

windows image backup maken > updaten > backup maken > backup oude OS terugzetten en je heb permanent gratis windows 10 als je er interesse in heb.
Gratis of iet as het iet naar wens werkt heb je er geen drol aan. ik blijf dus ook gewoon bij windows 7 omdat de interface nog steeds beter is.
Zo simpel is het.
Al geven ze me 100 euro toe ga ik me niet lopen ergeren voor 100 euro.
Interface is al weer grotendeels hetzelfde als windows 7 dus dat is best een drogrede.
2 van de de 3 belangrijkste punten voor mij zijn nog altijd hetzelfde als n 8.1 en die vind ik niet acceptabel.

ribbon en taakbeheer zijn gewoon waardeloos om meerdere redenen en start menu is halfbakken en gewoon nog steeds niet zo goed als het classic menu.
Er staan nog steeds knudde tiles in.
Misschien moet je maar eens taakbeheer in windows 8+ uitproberen want het is 10x beter als de oude. Meer functionaliteiten van windows er in te vinden en dingen zijn beter te beheren.

Ribbon is minimaal en wel makkelijk de dingen in te vinden.

En het is niet dat ik het start menu in windows 7 ooit gebruikte behalve de zoek functie. Alleen die shortcuts soms maar die kan je net zo goed als tiles er in zetten.
Menubalk > ribbon elke dag van de week en ik vind de oude taakbeheer simpelweg overzichtelijker.
https://dl.dropboxusercon...2015-01-23%2007.18.25.pngDie tiles kun je simpel verwijderen, verkleinen of groter maken maar wat betreft het start menu zelf dat is niet te vergelijken (nog) met W7.

[Reactie gewijzigd door racinfo op 23 januari 2015 07:25]

maar dat maakt het nog geen windows 7 start menu waarvan ik ook de rechterkant regelmatig gebruik. en dus is het geen alternatief.
Mee eens, het is niet te vergelijken. Met start8 los je dat probleem overigens wel snel op en ben je meteen van de tiles af.
Misschien heb je gelijk hoor maar er zijn nu twee verhalen.

1. je hebt een jaar lang de tijd om gratis over te stappen als je een licentie hebt van win 7 of 8(.1). Dus geen abbo of iets dergelijks. De reden van gratis weg geven is dat Microsoft mensen willen overhalen om win 10 te gebruiken.

2. Je mag een jaar lang win 10 gratis gebruiken en daarna moet je een abbo afsluiten.

Ik denk persoonlijk het eerste omdat win 8 bij de introductie ook maar 30 euro was. Ze verdienen toch niet direct met windows aan de consument. Groot deels krijgt nieuwe windows door een nieuwe laptop/desktop.

Gaan ze toch voor de tweede dan krijgen ze weer gezeik van de media. Als mensen al een nieuwe startmenu erg vonden en windows daarvoor helemaal afbranden. Lijkt me dat ze nu verstandig zijn om weinig negativiteit over win 10 te creëren.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 22 januari 2015 14:11]

https://www.security.nl/p...kers+van+Windows+7+en+8_1
Iets duidelijker uitgelegd hier denk ik.
De upgrade naar het besturingssysteem kan een jaar lang na de lancering gratis worden gedownload. Volgens Microsoft gaat het hier om meer dan een "one-time upgrade". Zodra een machine naar Windows 10 is geüpgraded zal Microsoft het besturingssysteem op de machine kosteloos blijven ondersteunen gedurende de levensduur van het apparaat.
volgens mij is er maar één verhaal, maar het was inderdaad wel wat onduidelijk verwoord. Maar Nadella heeft het gisteren toegelicht als volgt:

In a Q&A with press following the event, Microsoft CEO Satya Nadella clarified that Microsoft's vision for Windows as a service doesn't mean the company is changing its business model for Windows to a plan with an annual fee, or any kind of subscription.

All customers running Windows 7, Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 will be able to upgrade to Windows 10 for free within a one-year period following the operating system's launch later this year. After that period, users will have to pay for the upgrade as they would have with previous versions of Windows.


bron: http://www.polygon.com/20...free-7-8-1-phone-one-year
Ok thanks dus geheel gratis upgraden een jaar lang de tijd. Heb ik geluk dat ik toen voor 30 euro twee licenties heb gekocht.

Maar aan Rolfski zijn comment te zien blijkt dat er onduidelijkheden zijn en er zijn dus twee verhalen ontstaan.
lijkt me geen probleem aangezien we gratis kunnen upgraden naar w10. of je moet allergisch zijn voor windows 10 en deze echt niet willen dan houd het op denk ik
Dus eigenlijk pas als pasen, pinksteren, ramadan én kerst op één dag vallen......

Waarom draai je dan geen "brakke" 10 op een oud bakkie (of dualboot) zodat je via de feedback aan kan geven wat volgens jou allemaal schort aan Windows 10 en het traag maakt.
Daar vragen ze immers om, input van de community, hoe negatief ook. ;)
omdat mensen het al in windows 8 windows 8.1 en windows 9 aangegeven hebben en MS het gewoon negeert.

Het zijn wat mij betreft 3 simpele punten die geen vooruitgang zijn en weg moeten en dan negeer ik het feit dat de nieuwe venster en menu opbouw veel minder mooi en overzichtelijk is als Aero uit windows 7.

en ik heb momenteel simpelweg de HDD niet om een dual boot te draaien. Die harde schijven vallen bij bosjes tegenwoordig.
heb er zoveel liggen dat ik er denk ik maar een kunstwerk van ga maken haha.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 22 januari 2015 20:35]

Sorry, je loopt gewoon te trollen.
Dat je nog bloedserieus ook durft te schrijven dat mensen het ook al zo geprobeerd hebben in Windows 9 is jouw bewijs van onvermogen dat je totaal niet weet waar je het over hebt maar gewoon lekker MS zit te bashen.
Vanaf het begin van ontwikkelen heeft MS iedereen bij W10 willen betrekken, om zo het beste Windows ooit te bouwen.
Dat afwimpelen als "ze luisteren toch niet" is net zulke onzin als verklaren dat ze dat immers in W9 (dat nooit bestaan heeft) ook niet deden.
Beetje in dezelfde grootte als de kul die je hier en daar leest over de gratis update naar W10 die zou zijn om je in hun betaalservice te lokken zodat je de rest van je leven abonnementsgeld moet gaan betalen.

Bij mij vallen de HDD`s nooit, daar kunnen ze inderdaad niet tegen.
Als ze bij jou bij bosjes vallen dan zou ik eens wat voorzichtiger proberen overal mee om te gaan.
Dan blijven ze draaien, ik heb de afgelopen 10 jaar 1 defecte HDD meegemaakt, van de 14.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 23 januari 2015 00:10]

verklaar dan eens waarom er letterlijk miljoenen klachten op internet te vinden zijn over deze puur interface klachten en dat er nog steeds niet geluisterd word naar wat mensen echt willen.

en nee hdds vallen niet echt zucht... maar de fail rates zijn sinds 2011 echt dramatisch. ik ben al zeker 400 euro lichter aan backup schijven die bij elkaar nog geen 100 uur aangestaan hebben...
Imo zijn die miljoenen klachten van mensen die elkaar napraten of hun pc niet inrichten zoals ze willen.
Vanaf dag 1 ongeveer kon je dat "gehate" metro simpel vervangen met 3rd Party software, gratis of voor een drol.
Maar een systeem moet wel alles tegenwoordig out of the box op 60fps kunnen draaien, maar een klein progje om je irritatie weg te halen kan niet. ;)

Binnen 100 uur? (Ik snapte de beeldspraak en dat je ze niet liet vallen ;) )
Valt (no pun) dat dan niet onder garantie?
of misschien moet je die klachten eens serieus nemen ipv dat jullie steeds hetzelfde zeggen en zeggen dat ze er geen hol vanaf weten en elkaar napraten...
dat MS met babystapjes ons gelijk geeft zecht genoeg lijkt me.

3rd party software is NOOIT de oplossing het is minder stabiel en ik wil het er gewoon niet op hebben mijn pc draait minimale software en iedereen die er gebruik van maakt vind het een heerlijke supersnelle stabiele bak (al sinds xp) dus misschien moet het standaard gewoon goed zijn.


En nee niet onder garantie schijven waren wd greens extern en zijn enkel gebruikt om data eenmalig op te zetten als backup en zijn daarna de kast in verdwenen.
Bij opnieuw aanzetten werkte ze niet meer.
Garantie van een jaar en dus kan ik de pot op. voortaan maar Hitachi of een tientje meer betalen voor 3 jaar garantie denk ik...
Je kan zeggen dat MS rijkelijk laat is met inspraak, maar geef dan ook voorbeelden van bv Android of OsX waar je zulke invloed uit kan oefenen als user bij de bouw van de nieuwste versie.
Want ook daar blijft niet alles bij het oude in nieuwe versies en beslist de ontwikkelaar, en wordt ook niet altijd alles teruggedraaid na klachten van een deel van de gebruikers.

Het goede is dus dat ze dat nu bloedserieus nemen met W10.
Jou wordt gevraagd wat je er van vindt, jou wordt gevraagd wat je aan zou passen of anders zou willen, jou wordt gevraagd wat je mist..........
Doe je daar niet aan mee dan heb je imo weinig te klagen, zoiets als niet stemmen en dan klagen over wie verkozen is. ;)
Natuurlijk zullen niet al jouw wensen verwezenlijkt worden maar ook hier geldt de big data, als genoeg mensen die aanpassing wensen dan zal MS dat doorvoeren, met miljoenen moet dat lukken. ;)
En hoe vroeger je instapt, hoe meer kans je hebt dat veranderingen doorgevoerd worden.
Hoewel ik verwacht dat de consumerpreview hetzelfde concept heeft, zal daar uiteindelijk minder aan veranderd gaan worden omdat het al grotendeels af is dan.

En dat 3th party software nooit de oplossing kan zijn omdat dat onstabieler is ben ik niet met je eens.
Ik draai al jaren Object Desktop om mijn systeem zo te tweaken zoals ik wil, soms weinig, soms een hele andere UI (met een muisklik), maar nog nooit instabiliteit gehad daardoor.
Van dezelfde Stardock die door MS ooit ingehuurd werd om de UI skinnable te helpen maken (Al bleef hun eigen engine met eigen skins sneller)

Daarnaast zijn al die applicaties die je draait ook 3th party, die zijn toch ook niet instabiel? Of maken je systeem instabiel?
Jouw minimale software, wat voor jou fijn werkt, is voor anderen misschien wel veel te basic.
En misschien is die kale Windows wellicht ooit voortgekomen uit een oude cpu met weinig RAM en langzame opslag.
Fully bloated (ca 20 programma`s) start W8.1 bij mij vanaf SSD in 20 seconden op.

Of meen je dat alleen Windows nodig zou moeten zijn om alles, maar dan ook alles, te kunnen doen, out of the box?
Dat Microsoft dus alle softwarebedrijven ter wereld op moet kopen en alles integreren, niet echt minimaal meer maar je kan alles out of the box doen, zonder 3th party, en out of the box verwijderen/niet installeren wat je niet nodig hebt.
Zoals je nu al vindt van al die meegeleverde "bloatware" die jouw systeem traag maken, maar dan een graadje of 20 erger.

Maar "zegt het voort" dan, alleen niet tegen mij, maar tegen Microsoft dmv de Insider Hub app..

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 23 januari 2015 20:46]

De enigste software die ooit op mijn systeem crashed hangt of zelfs de pc laat rebooten is 3rd party dus ja dat is gewoon een probleem.
Het zou gewoon beter zijn als MS een aangepast kernel of iets dergelijks zou leveren via optionele update waarmee je gewoon de standaard ui terug kan zetten.
Het zat er tot windows 8 beta gewoon in en ze hebben het er bewust uitgehaald om mensen te forceren metro te gebruiken. Ze hadden het er gewoon in kunnen laten zitten en niemand had geklaagd.

het is dan ook echt MS die dit op moet gaan lossen en klanten moet gaan geven waar ze om vragen of accepteren dat mensen over 5 jaar nog steeds klagen en ze een slechte naam geven.

Kleine moeite van hun kant om alle problemen op te lossen maar ze kiezen er moedwillig voor om dit niet te doen.


dat het onder de kap allemaal iets beter is kan ik niet ontkennen maar die interface is voor velen het zwakke punt en dat is nou net hetgeen waar je mee werkt.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 23 januari 2015 21:06]

Echt, je moet dat aan Microsoft vertellen, niet aan mij. :Y

Mij zal het roesten dat jouw pc steeds crasht op 3thP software.... ;)
Ik heb sinds 8beta één keer een blue screen gezien, en dacht al haast dat ze dat er eindelijk uitgehaald hadden. :+
Bleek vanwege een beeldscherm driver probleem uit de log.
Nieuwe ATI drivers, opgelost.

Ik zou waarschijnlijk wel de ontwikkelaar van die software aanspreken dat het niet compatible is met jouw Windowsversie als je geen probleem kunt vinden.
En daar proberen verhaal te halen, met een crashreport of logfile erbij natuurlijk.
Of iemand even naar dat logfile/crashreport laten kijken of hij een fout ziet waar het op vastloopt.

Zo heb ik ooit de hele support van een ontwikkelaar en de importeur voor typemiepen uitgemaakt nadat ik, na maanden correspondentie; "nee het is echt compatible, uw probleem kennen we niet en kunnen het niet reproduceren, uninstallen, installen etc", de bug zelf gevonden had.
Ik was toen een half jaar met een pc bekend.
Zelfs XP prof (oem) aangeschaft om dat uit te sluiten.
Ik was het uiteindelijk zo zat dat ik ben gaan zoeken naar data waarop eea gepubliceerd was zodat ik kon aantonen dat het niet compatible was toen ik het kocht en kwam uit diep in de krochten van Microsoft.
Daar vond ik iets over een stackoverflow bij sommige CAD programma`s die de boel liet crashen.
Stack vergoot, starten, lopen, en nooit meer problemen gehad. :)
Ik heb ze de oplossing gegeven(Benelux & America) met dus de mededeling dat als ik, met een paar maanden "basic kennis" die bug wel kon vinden en oplossen dat al die support ITers wel zeker typemiepen moesten zijn.
Volgende dag stond mijn onbekende bug in de FAQ op nr 1 bij veel voorkomende problemen ..... 8)7
Wel met mijn naam erbij als oplosser, dat dan weer wel, en ik mocht 100 euro software uitzoeken bij de importeur, als dank.

Of laatst met ManyCam waarvan ik na enige gedocumenteerde correspondentie over niet goed uitvouwen van het hoofdmenu, uitvond dat het niet compatible was met WindowBlinds,
Ook aangegeven dat ik toch echt niet mijn eigen vensters opgaf voor MC en ik inmiddels ook een workaround had gevonden.
Ook dat is opgelost, hetzij door ManyCam hetzij door Stardock,

Het ligt dus niet altijd aan Windows maar zolang het niet bekend is bij ontwikkelaars kan er niet aan een oplossing gewerkt worden.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 24 januari 2015 00:09]

Windows 9 ?? Weet je wel waarover je praat?
windows 7 reserveerd ook extra geheugen, en ik weet niet hoe het er uit ziet in w10, ik ga hem zeker wel even testen om te zien of ik niet gillend gek word
dat kan je gewoon uitzetten. ik heb 8 gb in mijn pc en daar is gewoon 6.8 gb van vrij.
Als ze dit willen gebruiken om de gamers over te halen, slaan ze toch echt de plank mis. Halo MC collection en/of Halo5 waren een stuk interessanter geweest.
Dat zou fantastisch zijn maar ze zouden hun xbox divisie wel flink in de voet schieten. Maar wie weet wordt de volgende console een windows 10 gaming pc met console trekjes.
De X1 is al een halve Windows PC waarop je kan gamen, dus de stap is niet bijzonder groot :)
Nog mooier zou zijn als we straks xbox games native op windows kunnen draaien. :)
^ Dit. Ik denk ook dat MS hier naartoe wil werken.

De Xbox heeft dan ook reden om de focus te verleggen naar de peripherals zoals Kinect, de controller, en andere randzaken die het gamen 'comfortabeler' of 'completer' maken. En als je ze ook nog crossplatform kan spelen met één aankoop, dan is dat een schot in de roos. Daarmee zou MS dan het beste van twee werelden bieden: een 'Steambox' en een Windows library die samenwerken. Dat is wel even wat anders dan Steam's '80k linux ports', ze zouden de Steambox vrijwel volledig uit de markt duwen denk ik.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 januari 2015 13:22]

hun motto was toch zon'n beetje Win10 op alle devices, 1 OS voor alles;
maar daarbij zwegen ze wel over de Xbox maar het zou logisch zijn.
Behalve dat buiten het console "gemak" er geen reden meer is om een X1 te hebben.
Xbox krijgt ook Windows 10, daar is al meermaals informatie over los gelaten.

XBO draait zijn eigen OS + Windows 8.1, straks 10.
Ik denk dat we dat tot op zekere hoogte toch wel kunnen verwachten. Gezien de aankondiging van 'als je een spel op je xbox hebt, maar de tv is bezet, kun je het op elke pc met windows 10 alsnog spelen'.

Als je dan een game maakt die niet W10 geschikt is, maar vervolgens toch op W10 speelbaar, zal niemand dat goed kunnen snappen of uitleggen.

Ik denk eerder dat dit betekend dat veel minder (of zelfs geen) game meer platform exclusief zal worden - en dus games als Halo ook terug komen naar de PC.
Een pure shooter crossplatform kunnen spelen is natuurlijk een stuk uitdagender (als 1 van die platformen andere invoermethodes ondersteunt) dan een RPG met schietelementen. Daarom is de keuze voor Fable wat mij betreft een stuk logischer. Waar ik me dan wel druk om maak (en ook een grote reden is waarom ik pc gaming links heb laten liggen) zijn cheats. Op de console kom je deze amper tegen maar op de PC was het schering en inslag.
dit lijkt me nog niet eens zo heel erg, als ze dx12 niet op ouder dan windows10 uitbrengen dan is het wel iets wat gamers over de streep moet trekken.
Phil Spencer heeft aangegeven dat er meer gaming-gerelateerde aankondigingen volgen, waarschijnlijk tijdens de GDC in maart. Het is dus mogelijk dat bijvoorbeeld Halo Collection, Halo 5, Forza of Forza Horizon ook naar de PC komt. Het blijft afwachten.

Maar inderdaad, Microsoft is weer bezig met hun gebruikelijke exclusiviteits-strategie om mensen over te halen naar de nieuwe Windows. DirectX 12 wordt waarschijnlijk ook Windows 10 only. Helemaal verkeerd is dat niet, want iedereen die bekend is met software-ontwikkeling weet dat het zeker positieve kanten heeft als gebruikers tijdig overstappen naar de nieuwste versie. Een ontwikkelteam kan moeilijk al die oude versies eeuwig blijven ondersteunen met updates en uitbreidingen. Dat kost een hoop mankracht die daardoor niet naar vernieuwing en innovatie kan gaan. Beter om te werken aan 1 of 2 versies.

Ik denk trouwens dat mensen minder overtuiging nodig hebben om over te stappen op Windows 10, omdat de upgrade gratis is. Het zou ook best eens een beter OS kunnen worden dan Windows 8 en misschien zelfs 7. Op dit moment zie ik nog geen redenen om niet over te stappen eigenlijk.
De laatste zin van mijn reactie is gemakkelijk verkeerd te lezen ;)

Lees 'm nog maar 's. Wij zijn het dus helemaal eens :D
:) was net wakker mijn excuus :P
Dat is ook minder belangrijk na de aankondiging dat gebruikers van Windows 7 en 8.1 gratis kunnen upgraden naar Windows 10
Ja want ook iedereen wil upgraden naar Windows 10 |:(
Ja, denk het wel. Waarom zou niet iedereen willen upgraden van 7/8.1 naar 10?
Het percentage dat dat niet zou willen zal marginaal zijn. Verwaarloosbaar ;)
Waarom zou je iets willen vervangen wat nog goed werkt. Voor DX12 zal ik het niet hoeven doen toch? Mijn videokaart is 11.1
Cortana lig ik ook niet wakker van
Met die instelling kan je ook Windows 98 nog met success en plezier blijven gebruiken.

De hoeveelheid verbeteringen in WIndows 10 ten opzichte van 7 (gok dat je daar op zit) is echt enorm. Alleen al om de performance en security is het al een goed idee om te upgraden.

Buiten dat is Win10 een gratis upgrade en word dit een rolling release met lifetime support. Moet wel gek zijn om op Win7-8 te blijven in mijn ogen, maar dat ben ik.
Meeste videokaarten die 11.1 ondersteunen zullen ook met paar van de belangrijkste features van dx 12 werken.

Belangrijkste feature kan 40% en meer performance boost geven bij games.
Je hebt dus liever een OS zónder support dan eentje mét support? Terwijl het ook nog eens gratis is?

Okay.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 januari 2015 13:20]

als ik na 1 jaar dan ineens een OS-abbonnement zou moetenbetalen , ja.
Waar haal je dat vandaan?
De upgrade naar het besturingssysteem kan een jaar lang na de lancering gratis worden gedownload. Volgens Microsoft gaat het hier om meer dan een "one-time upgrade". Zodra een machine naar Windows 10 is geüpgraded zal Microsoft het besturingssysteem op de machine kosteloos blijven ondersteunen gedurende de levensduur van het apparaat.
Zijn speculaties die de ronde gaan en hierboven ook al geuit werden.

met slechte wil kan je het ook distileren (heeft geen last van ei of ij :P ) uit de zin
"Will only be free in the first year after release" dus betalen in het 2e jaar ??.

Beetje zoals bij telecom ed. promoties "nu 1 maand gratis".
Ja maar Microsoft heeft al duidelijk aangeven dat zodra je (danwel gratis vanaf 7/8.1) upgrade naar Windows 10 je de rest van de levensduur van het apparaat (technische vorm van levenslang) kosteloos ondersteuning blijft krijgen. Ondersteuning is wel half twijfelachtig woord, maar bij MS betekend dit dus ook updates, de ondersteuning is voor Windows 7 ook al gestopt.
Windows 10 lijkt een rolling release te worden a la OSX/Linux, de laatste Windows voor de vooruitziende toekomst.
tuurlijk betalen in het 2de jaar :) net zoals je nu een upgrade licensie zou kopen om van w7 nr w8.1 te gaan.Maar is een klein bedrag voor een fix licentie, gn subscription.Dus eenmalig, en dan nog is ENKEL als je niet in het eerste jaar upgrade.Is niet eerste 3 maand ofzo, valt toch mee?

[Reactie gewijzigd door dwelfusius op 22 januari 2015 16:16]

Dan kan je altijd nog terug naar 7 want daar heb je gewoon een schijfje van...

@Ron79: tja terugvallen op een 32 bit OS 'omdat je het fijner vindt werken'. Moeten we die mensen serieus nemen? Ik ben ook niet met elke upgrade meegegaan, maar stappen terug zetten is toch wel een hele dikke no-no in deze markt. Ik zit nu nog op 7, de enige reden daarvoor is dat een upgrade kosten met zich meebrengt die zich niet rechtvaardigen in een voordeel dat groot genoeg is voor mij. Maar eerst kosten maken en vervolgens térug? Tja...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 januari 2015 13:54]

kan ik beter niet upgraden en mij een extra installatie uitsparen.

Hangt natuurlijk een klein beetje af van de huurprijs, maar principieel ben ik tegen dergelijke constructies, maakt het voor ons consumenten onnodig duur.
Windows 7 werd ook bij een nieuwe PC geleverd, en is dus betaald . Hoeveel zijn er terug gevallen op XP omdat ze het fijner vonden werken? ;)
En die zitten allemaal nu nog op XP?
Of nu toch maar met lange tenen naar 7 over?
Of gaat dit over jezelf? En vind je XP eigenlijk fijner dan de 7 die je "opgedrongen" is doordat support verviel?

En over naar W10 is dan natuurlijk uit den boze omdat men alleen weet hoe XP werkt, 7 is al wennen en over 8 niets dan slechts gehoord.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 22 januari 2015 19:58]

De eerste week dat Windows 7 uit was, had ik deze al gekocht. Ik heb zelf een hekel aan XP, maar dat Windows XP 13 jaar is geworden zegt genoeg lijkt me ;)

En nu is Microsoft bang dat hetzelfde gaat gebeuren met Windows 7, en gaan ze zieltjes winnen door Windows (voorlopig?) maar gratis te maken, haha!
Wat krijgen we daarna? Per maand betalen?

[Reactie gewijzigd door Ron79 op 22 januari 2015 21:08]

Wat zegt dat dan? Dat 7 sucks?
Of 8(.1)?
Of 10?
Of dat MS zijn klanten die niets nieuws kunnen aanleren door onvermogen(bv geen geld voor nieuwe apparatuur) niet laat vallen?
Ik gebruik 8.x sinds het begin, kan alles ermee, sneller en veiliger dan 7 en het is al tijden zo in te richten dat je metro helemaal niet ziet.
Ik heb zelfs Aero.
En een hekel aan XP??? XP was een heel goed OS, in zijn tijd.
Net als 7.
Inmiddels zijn we stukken verder met ontwikkelingen.
De hackers ook. ;)

Die abonnementskolder moet je gewoon uit je hoofd zetten, of zal ik ook gaan proberen elk woord wat jij zegt verkeerd uit te leggen?
Niet zo moeilijk hoor.....
Of wil je dat ik begrijp en lees wat jij schrijft?
Probeer dat dan ook bij Microsoft, hoe het bedoeld is is in de presentatie duidelijk door Satya Nadella uitgelegd, op de MS site en W10 filmpjes duidelijk verwoord en ook in dit topic een keer of 10 aangehaald en naar gelinkt ter verduidelijking voor als je geen engels begrijpt. ;)

Of ligt daar het probleem? De W10 Tech Previews zijn niet in het Nederlands?
Vrees niet, W10 zal gewoon in het Nederlands verkrijgbaar zijn bij de RTM, die je het eerste jaar na uitbreng gratis mag installeren met support tot je device er mee ophoudt. ;)

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 23 januari 2015 00:41]

Je prijst 10 al de hemel in terwijl de RTM nog geeneens in de winkel ligt.

Gevalletje fanboy "nieuw is beter, en dat wil ik"

Bij ME + Vista ging dat mis. Maar blijf gerust verder dromen ;)

Einde discussie

[Reactie gewijzigd door Ron79 op 23 januari 2015 01:47]

Waar prijs ik dat dan aan als fanboy??
Gevalletje ik lees er alleen uit wat ik er zelf uit wil lezen maar niet wat er staat, zoals je met de gratis upgrade gedurende het eerste jaar ook doet?
En dan kom je met twee systemen van 15 en 10 jaar geleden waar het misging volgens jou? Blijf gerust in het verleden leven. ;)
En XP heb je een hekel aan zeg je.
Maar 7 kocht je wel gelijk toen het uitkwam......of was dat ook ruk toen het uitkwam. :?
Gevalletje anti Windows?

Persoonlijk alle horror nooit meegemaakt, Vista was voor mij een prima OS en 8 ook. (en XP, 7 en 8.1 ook).
Natuurlijk had ik ook hier en daar met overstappen in het begin een missend drivertje, glitch, oid, maar heeft niet elk systeem zijn beperkingen en problemen? Ook XP of 7 die zo geroemd worden tov andere versies?

Maar om dan wel W10 aan te prijzen zoals je graag uit mijn post leest; ;)
W10 Tech preview draait inderdaad vrijwel stabiel als dualboot bij mij.
Mooi, veilig, strak en snel OS imo met veel potentie.
Imo zal de RTM inderdaad nog beter werken, maar dat had ik nergens geschreven eerder.
En als ik vind dat iets anders moet of beter kan dan geef ik dat door via de feedback app. :)

Klagen op T.net, of mij allemaal uitleggen wat er ruk is aan Windows zet namelijk geen zoden aan de dijk, MS vertellen wat je wilt wel. ;)

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 23 januari 2015 02:40]

Waarom zou je niet willen upgraden naar Windows 10?

Edit: Je hebt je telefoon toch ook naar Android 5.0 geupgrade.

[Reactie gewijzigd door Triogap op 22 januari 2015 12:57]

LOL

Mijn Samsung Galaxy S3 (9305) van T-Mobile draait nog steeds Andriod 4.3, omdat ze zelfs 4.4 nog niet doorgevoerd hebben.

Misschien eens nadenken, dat niet iedereen een custom (Cyanogenmod) Android versie draait ;)
Was een voorbeeld, ik bedoel als je die optie hebt natuurlijk. Ikzelf draai Windows Phone 8.1 en zit druk te wachten op de Windows 10 preview voor de telefoon. Al gaat die nog op mijn oude telefoon, er zal maar een bug inzitten :).
Er kan altijd een bug inzitten......sterker nog, de eerste complexe doorontwikkelende software zonder bugs moet nog geschreven worden. ;)

En doorgaans zijn de tech previews, die voor de consument vrijgegeven worden, vrijwel vrij van bugs en crashes.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 22 januari 2015 19:50]

Je hebt helemaal gelijk, maar Microsoft adviseert het niet gelijk op je primaire communicatie apparaat te zetten. Al is dat natuurlijk om zichzelf in te dekken.
Dat klopt voor de W10 versie voor pc`s.
We hadden het nu over WP8.1>W10.
De tech/dev previews daarvan zijn vrijwel bugfree,
Dat zal voor 10 ook zo zijn, dualbooten op je telefoon gaat nog niet en MS wil graag feedback.
Met een continu crashende OSupgrade maak je geen vrienden, ook al is dat een beta.
Wil je helemaal bugfree dan moet je inderdaad wachten op de W10 voor telefoons RTM versie.
Zoals ik al aangaf heb ik nog een "oude" Lumia 620 liggen. Zetten we het daar eerst op. Kijken of het niet meteen uit elkaar valt en dan gaat het gewoon op mijn huidige telefoon.
wat houd je tegen het draait super op de S2 dus de S3 mag geen probleem zijn.
(behalve misschien driver die niet meer uitgegeven werd of zo iets waardoor er slechter support was voor die modellen.)
Hoewel het niet echt de Fable is waar ik op zit te wachten, ben ik hier wel blij mee. Ook al is dit waarschijnlijk grotendeels gedaan om meer mensen naar Windows 10 te brengen.
Het vier tegen een spelen begint als paddestoelen uit de grond te slaan (D&D-mode in mijn opzicht). Niet alleen Evolve, Shadowrealms en nog een aantal spellen gaan deze modus gebruiken of gebruikt dit al. Kunnen ze op zijn minst niet variëren met het aantal spelers dat tegen elkaar speelt.

Een voorbeeld hiervan is om behalve 4 vs 1 ook 5 vs 2 toe te voegen of een andere combinatie, hiermee kunnen ze zich meteen afscheiden van de andere games welke alleen deze optie gebruiken.

De crossplatform optie is natuurlijk te mooi om waar te zijn. Maar ja, de meeste mensen hebben al hun consoles in huis en is al aan verdiend. Maar als ze dit gaan implementeren op andere nieuwe spellen kan hun marktpositie wel degelijk vergroot worden ten opzichte van de consoletak van de andere bedrijven. Microsoft heeft natuurlijk de optie om dit te doen aangaande zij de software ontwikkelen voor Windows en Xbox. Voor Sony en Nintendo gaat dit natuurlijk moeilijker worden.
Erg leuk. Dit was wel een game waar ik naar uit keek en waar ik eventueel een X1 voor zou kopen. Nu dus gewoon op de PC spelen.
hmm..we shall see.. De laatste fable was ontgoocheling enorm qua..alles.Hoewel de controls zo buergh (lees console) waren dat ik niet verder dan een paar uur erin ben geraakt.Graphics waren ook niets om over naar huis te schrijven.

Komaan mannen, geen DA:I'ke doen he =)