Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Fable Legends, een cross-platform multiplayergame, krijgt het free-to-play-model toebedeeld door ontwikkelaar Lionhead Studios. Later dit jaar moet de game beschikbaar komen voor zowel de pc met Windows 10 als de Xbox One.

De aankondiging van een free-to-play-systeem voor Fable Legends is gedaan op de websites van de aankomende game. Lionhead zal in Fable Legends heroes in een roulatiemodel beschikbaar stellen. Tegen betaling, middels een reguliere betaaltransactie of met virtueel geld dat in het spel is te verdienen, kan door de speler een hero permanent beschikbaar worden gemaakt. Daarnaast zijn er ook diverse objecten in de game te koop.

De 'gratis' heroes worden elke twee weken aangevuld met nieuwe helden, met als gevolg dat de vorige lichting niet langer gespeeld kan worden. Lionhead belooft dat de geboekte voortgang wel behouden blijft mocht een hero weer ten tonele verschijnen. Verder komen alle quests beschikbaar voor niet-betalende spelers en er zijn geen tijdslimieten.

Fable Legends zal later dit jaar speelbaar zijn op Windows 10 en Xbox One. Het wordt mogelijk om de game te streamen vanaf een Xbox One naar een Windows 10-compatibele pc of tablet. Ook is de game cross-platform speelbaar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

leuk die fable beta maar de link werkt gewoon niet dus niet erg snugger om in de video mensen uit te nodigen de beta te spelen als het vervolgens onmogelijk is om je aan te melden.
Bij mij werkte hij gewoon...
krijg de mail maar na xbox life mail en pass invullen krijg ik een error pagina :(
Ook geen problemen ondervonden met aanmelden.
Free-to-play betekent jammer genoeg ook 9 van de 10 keer pay-to-win, waarbij mensen die wel betalen een gigantisch voordeel hebben op mensen die gratis spelen. Dat vind ik persoonlijk al genoeg reden om het spel niet te spelen (edit: als het spel pay2win is). Hopelijk is het in dit geval anders. Het ziet er namelijk we interessant uit, een cross-platform multiplayergame.
Edit:
Het lijkt erop dat het met deze game niet zo is, maar vaak hebben free2play games een systeem met microtransacties, je moet als ontwikkelaar toch gewoon geld verdienen. De ontwikkelaar presenteert het hier meer als een donatie die spelers aan een goed spel willen geven. Dat vind ik positief, maar een game moet wel erg populair zijn om zo winstgevend te zijn.

[Reactie gewijzigd door RichardQG op 26 februari 2015 19:20]

Ga het filmpje eerst maar even kijken ;) dat zal genoeg antwoorden geven.

Fable Legends is meer pay-to-skip-tijd, alles zul je gewoon kunnen vrijspelen, alleen kun je het dus ook gewoon kopen wat je veel tijd scheelt.
Welnee, compleet achterhaald. Zat spellen die F2P zijn en waar spullen kopen je echt niet opeens onoverwinnelijk maken.
In WOT bijvoorbeeld kan je gold ammo kopen, vaak betere penetration van je shells. Alleen als je alsnog stom speelt gooi je alleen sloten geld weg.
"In WOT bijvoorbeeld kan je gold ammo kopen, vaak betere penetration van je shells."
Dat klinkt verdacht veel als pay to win.
Echter moet men wel bedenken dat gold ammo in principe ook met credits gekocht kan worden die door het spelen verworven worden. Oftewel, p2p biedt geen opties die onbereikbaar zijn voor f2p. Alleen zul je bij f2p meer tijd kwijt zijn om hetzelfde te bereiken.
En als je verder leest staat er als je stom speelt gooi je sloten geld weg... En er zijn echt VEEL spelers die alléén gold ammo gebruiken en nog steeds geen deuk in een zacht pakkie boter kunnen slaan.
Voornamelijk omdat ze denken dat ze met goldammo niet meer op weakspots hoeven te aimen. Ik kan de keren dat ik voor hacker werd uitgemaakt niet meer tellen omdat ik goldshells bounce door mijn armor in een angle te zetten.

het is absoluut niet P2W en meer 'pay-to-loose-a-lot-of-money-when-used-wrong'
Ik moet zeggen dat ik je logica niet helemaal volg; als twee mensen even goed spelen, maar de één gold ammo gebruikt, heeft hij dan een voordeel, toch? Dat zie ik nog steeds als een vorm van pay2win. Of zorgt het kopen van gold ammo er voor dat je automatisch 'stom' gaat spelen? :)

Misschien dat het gold ammo verder weinig uit maakt en dat WoT een geweldig leuk spel blijft zonder iets te kopen, dat zou dan een voorbeeld zijn van pay2win waar het niet 't hele spel verziekt, waar ik eigenlijk best mee kan leven.
Diezelfde fout kan de non-gold ook maken en houd niet weg van het feit dat betalende mensen betere spullen hebben.
Oftwel geld WoT gewoon onder de klasse pay to win
heet dat niet freemium ..?
Ik heb echt een hekel aan free-to-play. De enige reden dat men dit doet is doordat microtransacties uiteindelijk veel meer opleveren en helemaal niet omdat ze zogenaamd de consument blij willen maken met een goed speelbare gratis versie.
Klinkt als een gezond bedrijf wat inspeelt op de markt. Als het pay2win word kan ik begrijpen dat je er een hekel aan heb, maar de genoemde reden is in mijn ogen toch wel kortzichtig.
Ik ga hem zeker proberen, maar moest ook wel een beetje gniffelend denken aan die South Park aflevering.. ;)
Zeker die met die WoW dat ze dagen gaan gamen? :)
Als ik die gast in dat filmpje begrijp, is dat op dit spel dus niet van toepassing. Het betaalmodel zal meer zoals Dota 2 werken (wel uiterlijke dingen kopen, maar niets wat qua kracht je account beïnvloed), dan als LoL, Heartstone of Planetside 2 .
Ehm met LoL kan je niet geld spenderen om je account "krachtiger" te maken.
Dat je met geld Champions kan kopen, noem ik toch wel een vorm van je account krachtiger maken. Hoe meer champions je hebt, hoe beter je een champion kan kiezen die geschikt is tegen het andere team.
Ben ik absoluut niet met je eens. Een champion pool bestaat meestal uit 5-10 characters die bij jou passen. Deze heb je al bij elkaar met voor je level 30 bent, inclusief genoeg runes.
Verder heb ik even rond gevraagd, maar van de 13 gasten die nu online zijn heeft er geen van allen ooit RP aan een champion besteed, alleen naar skins.
Tja leuk voor die 13 vrienden van jou.

Ik heb dus wel een champ gekocht voor RP omdat het grinden niet te doen was. Het ging zo belachelijk traag dat je gewoon achter de rest aan begon te lopen met je vermogen en dus constant gerapport werd omdat ze door jou verloren.

Als je van lvl 1 naar lvl 30 gaat zal je circa ongeveer 20.000 ip grinden.

Je moet dit dan besteden aan 2 sets van runes wat vrijwel per set al richting de 18.000 ip gaat. Aangezien je niet altijd 1 role kan spelen in het spel moet je er dus twee hebben om optimaal te kunnen spelen en niet achter te vallen.

De champs gaan van 450 > 7800 rp per stuk. Als je dus 10 champs wil kopen ( laten we zeggen dat ze cheap zijn ) 4500 IP voor de hele zooi.

Dan komt je uit op circa 30.000 rp dat je nodig heb.

En dan mag je hopen dat die 450 champs niet achter lopen op de rest aangezien de nieuwste champ die 7800 rp 9 van de 10x overpowered en je dus tegen zo'n vijand niet altijd het beste tevoorschijnt komt.

Tevens door een grote pool aan champions te hebben, heb je altijd een voordeel tegenover iemand die het heeft wegens nerf en boosts. een grote pool kan ervoor zorgen dat je ruime keuzen heb op krachtige gebooste poppetjes terwijl een kleine pool een pool vol met nerfs kan hebben na een patch en je dus achter valt op de rest.

Al met al 10 champs met 2 runes sets op lvl 30 is onzinnig. Je moet behoorlijk grinden om gelijk spel te creeeren. En dat is nog maar 2x rune sets wat veelal per champ ook nog is verschilt als je optimaal wil spelen.

Lol is pay to win als je een beginner bent.

Tenzij je al wat maanden speelt dan wordt het free to play, maar dan moet je wel legio's aan matches al gegrind hebben aangezien de IP maar weinig is.

Ik doe dominion en krijg op een win gemiddeld 60 IP, eerste van de dag is wel nice en dan krijg je 200. Dat is dan nog een win en die duurt 20 minuten.

Reken maar uit.

[Reactie gewijzigd door Gatygun op 27 februari 2015 15:18]

Juist, daar sluit ik mij bij aan. Zoals velen online games zal het waarschijnlijk esthetische of sociale waarde hebben. Dingen zoals Skins/outfits zijn daar een mooi voorbeeld van. Wel sluiten ze niet uit dat men shortcuts mag nemen door geld te betalen. Het gaat er dus om dat het niet verplicht is, maar wel handig (wat ik een eerlijke balans vind).
Van mij mogen ze meer cross-platform games maken, zeker voor games zoals Fable Legends/Evolve ;)
Ook cross-platform, het is juist een groot punt dat dit gebeurd. Er zijn maar heel weinig games die dit ooit deden, terwijl er gigantisch veel cross platform games zijn.
Het enige free tot play spel dat ik speel is dota2, waar ik overigens zo voor betaald had. Free tot play betekent meestal voor mij niet spelen, doe mij maar gewoon 50 euro betalen voor een spel waarbij iedereen gelijke kansen en mogelijkheden heeft.
Er zijn genoeg free to play games met ethical microtransactions (dus alleen fluf items voor echt geld)
Een voorbeeld: Path of Exile
"My main goal is to deliver this game to as many of you as possible"

Uhuh, maar hem dan wel windows 10 only maken...

Altijd doet microsoft het weer, 1 game die niet op oudere versies van windows draait, terwijl de hardware van de pc het makkelijk kan hebben, ik vind het zo belachelijk.
as possible, als de game het Win10 platform nodig heeft, is dit beste haalbaar toch?

Je weet dat 8.1 mensen gewoon een gratis upgrade naar 10 krijgen?
Dat klopt maar het gross van de mensen zitten nog op windows 7, tevens heeft windows 10 dan slechts meerwaarde als je videokaart echt direct x 12 ondersteund.
Ook voor Windows 7 owners is de upgrade gratis.
Windows 10 is straks gratis beschikbaar, waarom zou je niet upgraden?
Het is niet raar dat een bedrijf dat een OS bouwt van je verwacht dat je af en toe je OS een upgrade geeft. Al helemaal niet als die gratis is...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 februari 2015 10:13]

heb ik dat of praat hij te snel .. ?
nah het is nagesynchroniseerd denk ik. Geluid loopt net niet gelijk.
het is eerder versneld, want als ik kijk naar de lippen, en de woorden die ik hoor lijkt het versneld te zijn afgespeeld..
Crossplatform maar t is.eigenlijk beide op het nieuwe 'one windows'. Alsof je t op je desktop en je laptop hebt staan zeg maar...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True