Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Eve Onlines black-outperiode met beperking van lokale chatfunctie is voorbij

Na zo'n 66 donkere dagen vond CCP Games het welletjes. De ruim twee maanden geleden geïntroduceerde Nullsec-blackout-periode is voorbij, wat betekent dat spelers hun lokale chat weer kunnen gebruiken om te zien wie er in hun omgeving aanwezig is.

Eind juni was er al een onverwachte invasie van aliens en alsof dat nog niet genoeg was volgde in juli de black-out die de hele Nullsec-ruimte raakte. Dit was onderdeel van de eerder uitgebrachte Invasion-uitbreiding van het spel. Ontwikkelaar CCP omschreef de wijziging van de lokale chat als een 'vertraagde modus', waarbij de chatfunctie overeenkwam met de beperkte werking in een wormgat. Piloten komen dan alleen in de lokale populatielijst als ze daadwerkelijk een bericht plaatsen. Normaal gesproken bevat dit chatkanaal alle aanwezige spelers in een sterrenstelsel en hun relatie tot elkaar.

Dit had nogal wat gevolgen voor de spelers. Voordat de black-out van kracht werd, konden georganiseerde groepen spelers vijandige schepen hun territorium zien binnenkomen. Door die informatie door te geven was er een soort bescherming tegen groepen piraten. Na de black-out viel dat waarschuwingssysteem weg en werd de ruimte een stuk gevaarlijker. Dat kon niet iedereen bekoren; een Eve Online-tracker liet zien dat tijdens de tweemaandelijkse black-out de activiteit in het spel behoorlijk inzakte. Dit kan overigens ook veroorzaakt zijn door andere factoren, zoals de zomerperiode.

Hilmar Pétursson, de ceo van de IJslandse Eve Online-ontwikkelaar CCP Games, gaf onlangs aan dat de radiostilteperiode altijd al gepland was als een tijdelijk evenement, ook al zei het bedrijf bij de aankondiging dat de duur van de black-out onbepaald was. Pétursson zei ook dat het een beetje een grof instrument is en dat het bedrijf nu duidelijk weet en begrijpt wat de waarde van een geavanceerder instrument is. Hij stak daarbij niet onder stoelen of banken dat hij van mening is dat Eve Online in de laatste jaren gestagneerd is en dat er in die zin dus wel wat opschudding mag komen. Eind juli sprak Pétursson ook over de wens om een 'chaos era' te introduceren en dat spelers zich hierop moeten voorbereiden.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

19-09-2019 • 11:26

53 Linkedin Google+

Reacties (53)

Wijzig sortering
Beetje stom, laatst Eve gespeeld en naar nullsec gegaan, kijken of PvP wat was, en dacht die game is dood.

Niemand aanwezig, toen was het /uninstall.
Was het tijdens de blackout? Dan zag je inderdaad niemand in local tot ze naast je zitten en je opblazen omdat je in hun ruimte komt :Y)
overgrote deel van de 0.0 systemen zijn standaard leeg.
Meeste mensen vind je dan ineens tegen in één enkel systeem (en wellicht een paar grinding systemen daar vlak bij)
Scanner geprobeerd? Dat vraagt wel enig doorzettingsvermogen, niet iedereen is geschikt voor EVE.
EVE is niet geschikt voor iedereen bedoel je.
Zoals ZeroPunctuation het stelde: "[its like] having a second job you have to pay for to do it."
Jammer. Had permanent moeten blijven. Probleem met Eve Online is dat "nullsec" (Zonnestelsels waar geen regels zijn) véél te veilig is. En de nieuwe PoS jumpgates maken dit er niet beter op.
Ik speel al een tijd geen Eve Online meer, dus corrigeer me waar mijn informatie verouderd is. Maar ondanks dat zogenaamd nullsec altijd zo verschrikkelijk veilig was volgens een heel aantal, was toch 95% ervan compleet uitgestorven altijd. Met als enige uitzonderingen Providence en een paar alliance capitals. En Providence kon je nou echt niet bijzonder veilig noemen, ondanks dat pogingen van de locals.

Daarnaast is mijn probleem met local verwijderen altijd geweest dat de mechanismes debiel veel in het voordeel van de aanvallers geskewed zijn. Al helemaal met zaken als (black ops) bridges, waardoor je altijd veilig eerst de omgeving kan verkennen als aanvaller, en alleen als je 100% zeker bent dat je minstens 10x de vuurkracht heeft als je slachtoffer gaat aanvallen. En een aanvaller kan prima zijn directional scanner gebruiken om te kijken wat er in de buurt is, maar als potentieel slachtoffer is dat een idioot mechanisme. Misschien is dat ondertussen gewijzigd, en dat maakt het verhaal wel anders, maar toen ik stopt was de directional scanner een kwestie van omnidirectioneel zetten, en elke 30 seconde op een knop drukken en kijken wat eruit komt. En eigenlijk is 30 seconde al een te lang interval. Oftewel als je Local chat verwijderd en daardoor je gameplay veranderd in elke 30 seconde op een knop drukken, ja, dan vind ik dat geen goed idee.

En zelfs als je dat doet ben je nog steeds kansloos dood tegen de eerste de beste recon met een black ops bridge. De enige counterplay die mogelijk is, is permanent klaar zitten om weg te warpen, gezien je een seconde of twee hebt tussen wanneer hij zichtbaar is, en wanneer hij een target lock op je heeft (en dan ben je dood).

Oftewel mijn TL;DR: Local mechanisme is zeker niet perfect. Maar het onderliggende probleem is dat het een veel te binaire situatie is in Eve Online. Of je bent weg voordat de Warp Disruptor activeert, of je bent dood. Een tussenweg is er eigenlijk zo goed als nooit.
En daarbij hielp het ook niet dat bij gevechten de hele logistieke factor van de layout van de ruimte geen rol speelt. Daarmee bedoel ik weer cynos en jump bridges. Leuk als je scouts hebt die bepalen hoe groot een groep vijanden is, maar als je ze aanvalt met iets wat ook maar in de buurt komt van gevaarlijk voor ze, dan gooien ze 10 supercapitals op je van 20 systemen afstand.
Met die blackops vloten is het nog erger dan je denkt.
Ze gebruiken schepen die gecloacked kunnen warpen (covert ops). Die merk je pas op zodra ze naast je zitten en je aanvallen!

Als carrier heb je nog een kleine kans als je aligned bent en direct vlucht. Als Rorqual (capital mining schip) ben je kansloos omdat je siege je op de plek houd.

Deze wijzigingen zijn er omdat een kleine groep het janken is dat caps zo moeilijk zijn om te doden, zeker met actieve umbrella.
Het zijn capitals, ze horen sterk en gevaarlijk te zijn |:(

De cyno werkt btw niet als de aanvallers eerder een jammer (iets van 30 sec dacht ik) online weten te krijgen voor het slachtoffer de cyno aan zet.

Bron: Ik ben een van de FC's in het Imperium.

[Reactie gewijzigd door hackerhater op 19 september 2019 12:36]

Er is een verschil tussen sterk en gevaarlijk, en onstervelijk.

We komen aan op het punt dat dit het laatste wordt.. drop 4 FAXes op een rorq en je moet met een dreadbomb aan komen om een deuk te maken, anders lukt dat niet.. Vervolgens blijven die FAXes lang genoeg online om een aanzienlijke support vloot er heen te sturen.

Dit onbalans kan makkelijk verstoord zijn als capitals meer vatbaar zijn voor sub-capitals, en minder onstervelijk door capital support (lees: FAXes). De cyno changes zorgen er al voor dat capitals niet meer een extra PANIC button hebben (in de vorm van een cyno), dit forceert meer coordinatie en meer samenspel (en daarmee ook meer mogelijkheden voor content generators om content te genereren in counter-plays ).

Daarnaast klopt je issue met black-ops niet meer; nu de local blackout afgerond is kan je ze van mijlen ver aan zien komen... je weet alleen niet waar ze in zitten, maar wel dat ze er zijn. Dit geeft meer dan genoeg tijd voor competente piloten om ofwel zich afwezig te maken, ofwel om support te zoeken bij vrienden.
Plus, een Rorqual die wetend dat er hostiles in de buurt zijn, also nog in siege gaat, verdient het om een killboard entry te worden.
Ja als die cap pilot zijn support binnen weet te krijgen, dan kan je hem breken wel redelijk vergeten.

Maar als ie niet op zit te letten en je de cyno-inhib only kan krijgen (deze heeft maar 20~30 sec online tijd!) is ie zuur en gaat ie eraan.
Of als ie geen panic heeft en zijn vrienden springen niet snel genoeg naar binnen. Dan gaat ie er ook doodleuk aan. Carriers nog meer.

Je hebt geen recht op cap kills die genoeg support achter de hand hebben!
Een rorqual pilot zit cycles van 5 minuten vast op zijn plek, tijdens zijn siege tijd kan ie geen reps ontvangen.
Zelfs met een fax on grid, als die rorqual nog in siege is en geen cap injectors heeft kan je hem gewoon droog neuten en alsnog doden.

Een rorqual heeft de tankkracht van een super, is die piloot bij de les en weet ie wat ie moet doen heb je gewoon pech als aanvaller. Zoek een target die minder slim is en blaas die op.

Ik heb in mijn rorqual wel vaker vloten van me af gevochten zonder mijn vrienden in te schakelen via een cyno. Om de simpele reden dat mijn tank sterk genoeg was om niet te breken.
Omdat ik een fatsoendelijke tank-fit heb en niet afk was.

Nu met de blackout weg vallen de black-ops wel mee ja, maar met de blackout waren ze op omdat je ze simpelweg niet kon zien.

[Reactie gewijzigd door hackerhater op 19 september 2019 14:53]

Wat is er veilig aan null-sec?
Sommige gebieden van null-sec zijn alleen maar redelijk veilig door de mensen die er wonen.
Die elkaar waarschuwen voor vijanden via intel-channels.

Wat ook nog niet helpt als je niet door hebt dat er een wormgat in je system is.

[Reactie gewijzigd door hackerhater op 19 september 2019 12:14]

Hoewel je hun methodes ter discussie kan stellen, moet ik wel zeggen dat de makers van EVE regelmatig behoorlijk hard durven te gaan. Gaaf om te zien! Kunnen andere partijen soms best wat van leren (*kuch* Activision-Blizzard *kuch*)
Nou ja, eigenlijk dus niet.... Ze zijn gezwicht onder de druk van 'niet nader te noemen groepen' om dit niet permanent te maken.

Local maakt nullsec gewoon veel te veilig. Het zegt nogal wat wanneer het overgrote merendeel van de klachten toen de blackout in werking werd gesteld van het type "nu kan ik niet meer 100% veilig in nullsec afk grinden" was.

EVE is niet (meer) de game die in 2003 werd gepresenteerd. Sinds 2011 is het alleen maar verder naar 'play it safe' gegaan :(
En naast 'play it safe' ook behoorlijk 'pay to win' naar mijn mening.

Dankzij skill injectors is inmiddels alles te koop in EVE voor echt geld (indirect). Dat was de laatste horde die het nog uniek maakte voor lang spelende mensen.

Ik speel/speelde sinds 2004. Ik betaal nog maandelijks netjes voor twee accounts maar het is maanden geleden dat ik ingelogd ben geweest. Misschien toch maar eens definitief opzeggen.

Het is allemaal meer van hetzelfde, en meer en meer groepen lijken betrokken bij activiteiten die eigenlijk niet legaal zijn (botting, enz) en dat als belangrijk deel van hun inkomen hebben; of zijn afhankelijk / sterk beïnvloed door onduidelijke geldstromen. Die geheimzinnigheid en de 'long con jobs' waren natuurlijk altijd een groot onderdeel van EVE, en deels een pluspunt - maar het heeft de afgelopen jaren wel veel extremere vormen aangenomen terwijl er qua gameplay maar weinig echt nieuws is.
En naast 'play it safe' ook behoorlijk 'pay to win' naar mijn mening.

Dankzij skill injectors is inmiddels alles te koop in EVE voor echt geld (indirect). Dat was de laatste horde die het nog uniek maakte voor lang spelende mensen.
Sorry, maar dat is een drogreden, het is altijd al p2w geweest op een bepaald vlak. Als je bepaalde skills wilde hebben op een bepaald niveau dan kocht je er weer een character bij. Hell, je kon zelfs je standing laten skillen door bepaalde (legale ingame) diensten.

Wat echter nog steeds het geval is, is dat een skilled low skillpoint pilot in een relatief goedkoop beestje nog steeds de vloer aanveegt met een unskilled high skillpoint pilot is een hardstikke duur uitgeblinged scheepje. En een zwerm newbies in elcheapo ships korte metten maakt met een enkeling die veel geld heeft uitgegeven.

Dat blijft een kracht van EVE Online.

Het issue ontstaat bij gelijke skilled players, dan gaat die met betere meuk winnen, tenzij er vriendjes worden bijgeroepen. Maar als die spelers zo skilled zijn, dan is ingame isk grinden geen grote uitdaging en kan je zonder RL geld neer te tellen de beste meuk ingame aanschaffen (tenzij je Capitals wil vliegen)

Natuurlijk is de in 2003 beloofde game niet meer realistisch in dit game landschap. CCP heeft een hoop projectjes buiten de gevestigde orde van EVE Online geprobeerd en is in al die vlakken behoorlijk op het muiltje gegaan. Ik hoop echt dat ze daar van hebben geleerd, niet teveel tegelijkertijd willen doen. Ik zit trouwens nog steeds te wachten op een PC shooter in het EVE Online universum...

Het 'save' aspect is een hekel issue, een hoop van de EVE Online aantrekkingskracht zit hem in het nergens echt veilig zijn. CCP doet er goed aan hier een goede balans in te houden, niet iedereen zit op pvp all the time te wachten. Maar persoonlijk vind ik het storend dat low-sec minder veilig is dan null-sec...
Null sec is alleen veilig bij goed werkende intel-channels.
De kleine groepen kunnen zo aangevallen worden.
Wil je Delve aanvallen, tjah das een uitdaging, maar daar praat je ook over 1 van de 3 grote machtblokken.
Helemaal met je eens, ik word echt moe van de mensen die roepen dat null te veilig is.
Het is veilig omdat wij (ja ook ik ben een goon) de moeite nemen om channels aan te maken waarin we zetten wanneer we een vijand of neutraal iemand zien.
Als die channels er waren maar niemand zei er iets in dan wist ik nog niet of er vijanden onderweg zijn, ja zodra ze in het zelfde systeem zitten maar dat is vaak te laat gezien je niet altijd door je local aan het scrollen bent (heb het wel apart open staan) want vaak zijn er meer mensen in het systeem dan dan je in een oogopslag kunt zien.
Het grote voordeel van null is dat wij de eigenaar zijn van dat stuk ruimte, dus iedereen die niet bij ons hoort is een vijand en daarmee klaar, in high en low sec is iedereen een potentiele vijand gezien het gebied waar je bent niet van jou kan zijn/worden en je dus nooit weet welek intenties iemand heeft.

Maar wat ik vooral grappig vind is dat mensen denken dat ze iedere capital moeten kunnen verslaan en het gek vinden dat de verdedigings vloten er met zijn allen bovenop springen. Als je in Amerika een bommetje ergens op gooit moet je het ook niet gek vinden dat alle veiligheidsdiensten en het leger je gaan zoeken, dus waarom is het zo raar dat als je in Delve (ons land ingame om het zo maar te zeggen) een capital aanvalt je te maken krijgt met ons leger?
Het kopen van Plex/Skill injectors maakt het voor casual players zoals ik (en dan bedoel ik: geen bergen tijd te verbranden elke week) wel mogelijk om lekker te kunnen PvP'en. Ik vind ál het PvE in EVE (mining, ratting etc) teveel op werk lijken. Ik heb al een baan, ik koop Plex om te verkopen voor ISK om toch mee te kunnen doen.

Nodig is het niet, ook zonder het besteden van extra euro's kun je prima mee draaien 'in de top' (whatever that is)
Plex is ook het probleem niet. Skill-injectors wel.
Dit is exact wat je altijd al heb kunnen doen (tot op zekere hoogte). De mensen met meer geld financieren de spelers effectief die meer tijd dan geld hebben. Dat vind ik een hele leuke en aantrekkelijke feature van EVE Online.

Persoonlijk vond ik veel PvP "Uren wachten op 5min actie."... Het bouwen en ontwijken van 'piraten', trade wars, etc. was meer mijn ding...

Maar voor vele (ex) Eve spelers begon het gewoon teveel tijd te kosten voor wat je ervoor terug kreeg. Maar bij dit soort berichten begint het toch vaak weer te kriebelen...
Ik vind ál het PvE in EVE (mining, ratting etc) teveel op werk lijken.
Tot zover de reden dat ik ermee gestopt ben. De PvE gameplay is veel te veel grinding. De PvP is veel te veel wachten in de hoop dat een freighter in je gatecamp jumpt en je hem heel spannend met 20 tegen 1 vernietigd. Het aantal echt interessante PvP gevechten die ik heb gehad zijn bijna op één hand te tellen, en heb toch wel wat jaren gespeeld.

De hele player politics zijn hetgeen wat redelijk uniek is aan Eve. Maar de gameplay is gewoon bar slecht imo.
De Local blackout was altijd aangekondigd als een tijdelijk iets. Ze weigerden alleen om een timeline aan te geven om te voorkomen dat half null-sec zou uitloggen en wachten tot dat voorbij was.
Ik speel al jaren geen World of Warcraft meer, maar ik herinner me een zombie invasie met pvp tussen zombies en spelers... Tijdelijk, maar wel opschudding.
Gaaf om te zien! Kunnen andere partijen soms best wat van leren (*kuch* Activision-Blizzard *kuch*)
Vergis je niet hoeveel CCP heeft geleerd van partijen als Activision-Blizzard, ze zijn al heel wat jaartjes geleden begonnen met het 'versimpelen' van EVE Online.

Deel van de aantrekkingskracht van EVE was voor mij, naast het alles op 1 universum (cluster), dat je hele impactvolle dingen kon doen, mits je goed ging experimenteren/uitzoeken. Dat gaf EVE een reputatie van spreadsheet game, maar dat is wel wat EVE heel lang interessant hield voor mij. Het voordeel was natuurlijk wel dat het opeens meer mensen aantrok...

Waar CCP imho wel heel goed in is, is in het analyseren van de data die dergelijke wijzigingen met zich meebrengen. Of dat nu economie is, teamfights/wars of zo een 'blackout'. Het zou dus zomaar kunnen dat CCP negatieve effecten heeft gezien die ze als niet wenselijk achte.
Tja, helaas. Ik denk dat de wijze waarop ze deze "chaos" introduceren, niet de beste manier is. De Cyno-verandering die nu is geïmplementeerd lijkt ook weer een soort van impulsieve test om te kijken hoe iedereen erop reageert. Niet dat dit geen goed idee is, maar van mij part hadden ze al deze veranderingen in 1x samen doorgedrukt en dat als "Chaos Era".

De stagnatie van EVE is toch wel een behoorlijk probleem aan het worden. De meeste piloten die PVP interessant vinden sluiten zich aan bij de grote nullsec Alliances, op een handjevol lowsec/wormhole-ers na.
PVE en industry vinden vervolgens onder de hoede van deze grote nullsec alliances plaats, die te groot zijn geworden om elkaar iets aan te doen. Met alle Citadels en asset safety van tegenwoordig, wil ik niet eens weten hoeveel kapitaal zich daar bevindt.

Ik denk dat een van de oplossingen zou kunnen zijn om hele resource systeem op de schop te gooien.
Er moet weer schaarste komen, en het liefst zodat kleinere groepen die zich sneller kunnen bewegen in het voordeel zijn. Exclusieve grondstoffen die alleen in bepaalde regio's of wormholes te vinden zullen zijn, met dynamische spawning, bijvoorbeeld.
Ik denk dat een van de oplossingen zou kunnen zijn om hele resource systeem op de schop te gooien.
Er moet weer schaarste komen, en het liefst zodat kleinere groepen die zich sneller kunnen bewegen in het voordeel zijn. Exclusieve grondstoffen die alleen in bepaalde regio's of wormholes te vinden zullen zijn, met dynamische spawning, bijvoorbeeld.
In de afgelopen 16 jaar doen ze dat ook steeds door nieuwe dingen te introduceren. De EVE economie is immers niet een WoW economie. Het is best wel grappig hoe bv. een enkele speler een enorme impact kan hebben op een economie met best drastische gevolgen. Ze hebben over de jaren verschillende nieuwe zaken toegevoegd die weer nieuwe resources nodig hebben, die zijn eerst heel schaars, daarna niet meer omdat iedereen er op duikt.

Je gaat het gaat echte schaarste niet leuk vinden, want dan krijg je situaties waarbij je schaarse meuk geganked wordt zwermen goedkope meuk. Er moet een balans inzitten en die is er niet altijd, maar CCP probeert die wel steeds weer op te zoeken.
Hoe ga je dan voorkomen dat bepaalde grote alliances bepaalde regio's on lock zetten en de grondstoffen voor zichzelf claimen?
Door het dynamisch te maken, en dus niet te binden aan 1 regio. Maar tegelijkertijd het wel zo schaars maken dat alliances niet meer met 10 Rorquals (zoals nu) van belt naar belt / anomaly gaan en 24/7 door kunnen minen.
Ironisch genoeg maken die cyno veranderingen het weer een stuk moeilijker om de grote cap-gevechten te houden waarbij een hoop van dat kapitaal opgeblazen wordt.
Ben jaren geleden al gestopt met eve online. was wel leuk maar frustreerde zo dat je niet kunt cloacken nadat je door een stargate bent gejump. verloor mijn ship met een plex aan inhoud daaardoor :(
Dat kan tegenwoordig wel. Je bent sowieso al iets van 30 sec onzichtbaar en je kan direct cloacken zodra je beweegt.
Tenzij de andere partij een insta-locker naast je heeft kan je gewoon cloaken en weg sluipen.
Dat was juist het probleem. je jumped door een gate en zodra je beweegt word je zichtbaar dan moet je 1 sec wachten ofzo dan pas kan je weer cloaken. je wist nooit precies wanneer je weer kan cloacken of niet. en ondertussen wordt je gepakt. raar systeem
je wist nooit precies wanneer je weer kan cloacken of niet. en ondertussen wordt je gepakt. raar systeem
Das niet helemaal waar, je wist de lock-on times van schepen, je kon je specifieke scheepje uitrusten met zaken die er voor zorgde dat je sneller onder cloak kwam. Hoe minder snel gepakt je kon worden, hoe beperkter je uitrusting werd voor andere zaken...

Daarvoor gebruikte men vaak 'scouts' die binnen vlogen, gingen kijken wie en of er iemand in de buurt zat voordat er iets zwaarders binnen kwam die niet die veiligheidsmarge had ingebouwd. Local was/is een essentiële tool hiervoor omdat je exact kan zien wie er in je systeempje zit en als je een database bijhoud van FoF dan is daar heel goed op in te schatten of je verder kan of niet. Dit kost wel bijzonder veel tijd, maar een enkele speler met meerdere accounts kon dit prima in z'n uppie doen.

Daarnaast waren er ook nog behoorlijk wat mindtricks die je kon spelers op (groepen) mensen... Als er opeens een 10 man crew een redelijk leeg systeem invloog, geheel gecloaked met allemaal dezelfde 'familie' naam, dan zag je local relatief snel leeglopen. Als je bij een groepje piraten dat eerst deed met goed gecloakde scoutships waarvan er 1 of 2 daadwerkelijk iets gevaarlijks vlogen en je begon ze uit te scannen, dan maakte ze bijna elke keer pootjes als datzelfde groepje hun systeem binnen vloog. Ook al vlogen ze dan cloaked blockade runners met heel veel isk aan tradegoods aan boord... ;-)

@mark777 Je kan wat truukjes uithalen waardoor je over het algemeen sneller kan cloaken dan iemand je kan markeren. Er zijn issues geweest met lag, maar volgens mij zijn die allang verholpen. Gebruikte je een Covert Ops Cloaking Device?

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 19 september 2019 14:05]

ik had insta cloack op mijn ship maar werd toch gepakt omdat ik een seconde of zo niet kon cloaken. Het is een raar game mecanic heeft iemand mij ooit uitgelegd maar zeer irritant omdat je niet weet wanneer je kan cloakcen en als je constant op cloak drukt dan decloak je weer.
Je kan direct op cloak duwen, maar het kan 1 of 2 seconden duren voor het op de server verwerkt is.
Als de vijand je niet kan locken in die tijd (insta-locker) ontkom je.
Het is dan een spel: wie is er sneller?
het is geen server probleem het is een game mechnic als ik het goed begrijp. Maar zeer iritant als je het mij vraagt want je drukt op cloak maar weet niet of je dan cloacked. Dus je weet niet precies of je nu gecloacked ben of niet of kan cloaken en ondertussen wordt je gesnapt. het is een seconde kwestie want als je wel optijd ben kan ik cloacken en weg ben ik
Wat er gebeurd is dit:
1) Je beweegd en duwt direct op cloak. Dit zijn 2 commando's naar de server.

2) De vijand ziet jouw verschijnen (jouw eerste commando) en duwt op tackle.

Welk commando wordt eerst verwerkt? Jouw cloak commando of het tackle commando?
Alleen insta-lockers (die direct kunnen locken en aanvallen) hebben een kans deze tijd-race te winnen.
Elke tackle die langzamer dan dat is, zal jouw zien verdwijnen voor ie kan tacklen.

Uiteraard moet je dan direct weg bewegen omdat ze weten waar je zat en gewoon naar je toe kunnen gaan (<2KM) om je weer te decloacken.

[Reactie gewijzigd door hackerhater op 19 september 2019 13:15]

je begrijpt me niet helemaal maar het is ook lastig uit te leggen. Maar goed ik ben toch van eve online afgestapt. Speel nu civilization }:O
+ er is tegenwoordig een plex kluis voor je plex veilig te houden
het was geen echte plex maar een ruim vol met goods onderdelen etc ter waarde van een plex
Piloten komen dan alleen in de lokale populatielijst als ze daadwerkelijk een bericht plaatsen. Normaal gesproken bevat dit chatkanaal alle aanwezige spelers in een sterrenstelsel en hun relatie tot elkaar.
[..]
Dat kon niet iedereen bekoren; een Eve Online-tracker liet zien dat tijdens de tweemaandelijkse blackout de activiteit in het spel behoorlijk inzakte.
Tja, een poging om multi-account-afk-mining en bots in de perken te houden, want die docken direct op zodra er een vreemde vogel in de chat bij komt, wat dus niet meer mogelijk was met de blackout.

Hoewel het idee prima klinkt, schaadt het voornamelijk de kleinere Alliances/Corps ermee, de grote Alliances die diep in een uithoek van nulsec zitten, waar sommigen met 50-100 accounts (!) lopen te botten hebben zoveel terrein dat ze die "piraten" alsnog van ver zien aankomen.

Poging mislukt dus, want dat laatste is juist hetgeen wat eens flink opgeschud moet worden.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 19 september 2019 11:51]

heb soms het idee met het aantal ingelogde accounts op eve dat de helft bots zijn :(
en aan iedereen die zeg Null te veilig is high sec is op moment mogelijk om 500 m per uur te maken met een met 3 schepen door t5 team absyl te doen terwijl de null sec het vaak doet met 19b Super carrier om minder geld te maken dan de high sec omdat absyl in null sec zowiezo gevaarlijk is te doen
Blackout was zeker een interessant experiment om de scheef getrokken risk vs reward verhoudingen in de game enigzins proberen te herstellen. Uiteindelijk ze zullen ze wel uitkomen op een delayed blackout systeem denk ik: Als een vijand je zonnestelsel binnendringt zie je dat als speler pas na een tijdje.
Eve online is inderdaad nog al saai geworden, de grote blokken met duizenden spelers hebben nullsec in handen er houden hun piloten tevreden door van tijd tot tijd weer eens met de eeuwige tegenstander een gevecht aan te gaan, zonder dat er echt veel gebeurt. Wormholes zijn ook al niet heel erg spannend de manier om te AI te verslaan is bekend en dus is het een kwestie van simpel weg steeds maar weer door het zelfde hoepeltje springen om op die manier inkomen te genereren.
In highsec is er niets te doen en niets te bereiken anders dan een beetje rond hangen en noobs pesten met onzinnige oorlogen die niet verloren kunnen worden omdat de noobs totaal geen tegenstand kunnen bieden.
Lowsec is dan nog een heel klein beetje grappig omdat dat is waar je pvp ziet gebeuren en redelijk wat net even "slimmere noobs" zult vinden die nog steeds geen tegenstand bieden maar vaak wel veel te veel hebben uitgegeven aan hun schepen en dus een leuke prooi zijn om op te jagen.

Al met al is er weinig meer echt te doen in eve op het moment voor een speler die al van af de beta speelt is het echt niet meer spannend of leuk om nog veel tijd aan de game te besteden omdat er eigenlijk niets nieuws meer gebeurt. Misschien dat ik ooit nog weer terug kom om meer te doen dan de skill queue weer eens te voorzien van een nieuw jaar aan trainingen maar op dit moment lijkt dat onwaarschijnlijk.
Ik heb dit spel (helaas) nooit gespeeld maar het klinkt als iets wat heel veel games (met NAME de Triple-A's) missen! Een ware beleving!! I.p.v. van een grafisch opgepoetste drol.
Ik zeg dan ook dat het klinkt als iets wat ik mis bij andere games. Verder bepaal ik toch echt zelf waar ik een mening over heb of niet. Ik heb jou ook nog nooit gezien of ontmoet, maar heb nu wel een bepaalde mening over je n.a.v. je bericht 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True