Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Trailer toont Sonic the Hedgehog-film met Jim Carrey als Dr. Robotnik

Paramount Pictures heeft een eerste trailer van de Sonic the Hedgehog-film online gezet. In de live-actionfilm is alleen Sonic geanimeerd. Jim Carrey speelt bad guy Dr. Robotnik. Begin 2020 komt de film naar Nederlandse bioscopen, in België is dat eind dit jaar.

De Sonic-film gaat over het bekende figuurtje uit de Sega-games, maar het uiterlijk is wel anders dan in de spellen. In de film neemt de blauwe egel het samen met zijn menselijke vriend Tom op tegen Dr. Robotnik, die gespeeld wordt door Jim Carrey. De slechterik wil Sonic vangen en zijn krachten gebruiken om de wereld over te nemen.

Volgens IMDB is de film in Nederland vanaf 30 januari 2020 in de bioscoop te zien en komt hij in België op 17 december dit jaar uit. De Amerikaanse release is al op 8 november en in sommige andere landen, waaronder Portugal en Rusland, draait de film vanaf 7 november in de bioscoop.

Sega bevestigde in 2016 dat er een film over Sonic zou komen. Naar schatting is het budget voor de productie zo'n 90 miljoen dollar. Het Sega-personage komt sinds 1991 voor in games. De Mega Drive was de eerste console waar een Sonic-game voor verscheen. Sega was toen op zoek naar een 'mascotte' om de concurrentie met Mario aan te gaan.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

30-04-2019 • 17:48

87 Linkedin Google+

Reacties (87)

Wijzig sortering
Nee, nee, nee nee nee nee!

Zo vertrap je onze retrohartjes tot gruis :(

Dit ziet er niet uit! Waar zijn de vrolijke muziekjes gebleven en die dikke speknek van Robotnik?

Gangsta's Paradise :')
Ik zie hier ook geen sonic in, hij lijkt er niet eens op.... De ogen zijn te klein, de kleur blauw is niet juist. Sonic heeft witte handschoenen, dit beest heeft witte poten. Het klopt gewoon niet, dr robotnik totaal anders. Snap niet dat sega hier akkoord mee gaat. Ook al is het een kinderfilm.
Ik mis ook een beetje de echte Sonic feel, maar aangezien het nog 9 maanden duurt, kunnen ze wellicht nog wat bijschaven aan zijn uiterlijk.
Ik geloof daar weinig in, omdat de scenes al klaar liggen. Die ga je niet opnieuw maken.

Persoonlijk vind ik Sonic hier meer op een schattige liefkijkende puppy lijken dan op een echte held. En Robotnik is hier een echt mens zonder de dikke bierpens uit de serie? Dit gaat 'm niet worden voor de Sega- en Sonic fans.
Ja, maar je kan in de reeds opgenomen scenes toch nog steeds aan de CGI sleutelen?
Ja, maar je kan in de reeds opgenomen scenes toch nog steeds aan de CGI sleutelen?
Nee dit kan absoluut niet. Zo werkt het niet met films, in een game kun je wel makkelijk achteraf cosmetische veranderingen maken. Het is even teveel om uit te leggen maar je kan er zo achterkomen met een google hoe het werkt met cgi. Komt neer op duizenden uren extra werk, alles overnieuw doen, ontzettend veel kosten.

[Reactie gewijzigd door fpf op 2 mei 2019 11:53]

Ja, dat kan, als je dezelfde hoeveelheid tijd en geld erin kan steken.
Het is natuurlijk gewoon een kinderfilm. Verder is het duidelijk een film die op een breder publiek gericht is dan alleen de oude gamers. Die zijn sowieso al te oud. Hooguit dat ze hun kinderen willen meenemen? Kinderen die Sonic hooguit van de mobiele games kennen? Maar eigenlijk hoef je Sonic dus niet te kennen om deze film evt. interessant te vinden.

Ik vond de trailer wel aardig iig. Er zit aardig wat budget achter gezien de acteurs en CGI, en wellicht dat dit laatste op een later moment in de film flink meer wordt aangezien ze daar op de planeet van Sonic lijken te zitten getuige de paddenstoelen op de achtergrond.
"Die zijn sowieso al te oud." Met deze instelling verlies je inderdaad een groot deel van je publiek.

De Harry Potter reeks - ook al komt daar geweld in voor - is geliefd onder een publiek met enorme variatie in leeftijd. Dat had ook gekund met deze Sonic game, maar in plaats daarvan hebben ze het grandioos verpest en zich enkel op een smalle niche markt gericht. Hun goed recht, maar dikke onzin natuurlijk dan het argument "gericht op een breder publiek" te gebruiken. Dat is niet zo en juist dat is evident aan de hoeveelheid negatieve reacties afkomstig van dit breder publiek.

"Maar eigenlijk hoef je Sonic dus niet te kennen om deze film evt. interessant te vinden."

Wel jammer dat de mensen die Sonic wél kennen enorm teleurgesteld zijn. Maarja, die kleine fractie nieuwelingen is natuurlijk belangrijker dan de grote fanbase. Of nouja, groot... met dit soort besluiten wordt de fanbase steeds kleiner.
Incoming MEGA flop in 3, 2, 1.... Called it!
Incoming MSEGA flop in 3, 2, 1.... Called it!
There, fixed it for you ;) :P

Het kan misschien nog wel iets worden bij kinderen, Sonic is hier en daar nog wel bekend bij het jongere publiek door cartoons en/of mobiele games. Al is 90 miljoen geen klein budget.

[Reactie gewijzigd door D-Three op 30 april 2019 23:53]

Maar een kinderfilm met Carrey en Marsden trekt sowieso wel wat mensen en het is niet perse op de gamers gericht. Als de film niet te veel concurrentie krijgt van andere films in dezelfde categorie lijkt het me logisch dat erop verdiend gaat worden. Verder gaan ze sowieso genoeg publiciteit krijgen aangezien de grote groep midden-dertigers Sonic gewoon kennen, wat betekent dat de grote filmmedia waarvan de meeste reviewers in deze leeftijdsklasse zitten, aandacht aan deze film zullen geven.
En ...Neal McDonough :)
Dat is meer een TV-acteur die ook nog eens altijd dezelfde character speelt.
Concurrentie zoals Detective Pikachu? ;)
Nope, want die is al uit. Sonic komt pas in november uit.
Sega MEGA drive. Didn't need fixing ;)
i /bow to your awesome fix!
Je kan altijd nog aangifte doen bij de politie dat je word gedwongen deze film te kijken.
Haha!

Film ziet er prima uit, niks mis mee....
Ze leren het blijkbaar nooit, Spellen verfilmen is buiten Resident Evil films geen winst op te maken, ze floppen allemaal, behalve de Resident Evil films, maar wel in Amerika zelf flopte veel van de Resident Evil films, heel apart dat ze het toch weer proberen.

De eerste en Tweede Resident Evil films vont ik nog leuk, en Silent Hill (2006) vont ik een van de beste spel verfilmingen, en vont Mortal Kombat (1995) ook een leuke spel verfilming, en Warcraft (2016) vond ik ook een heel goede spel verfilming.

Maar ben bang dat deze spel verfilming weer een flop gaat woorden zo als 95% van alle andere spel verfilmingen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 1 mei 2019 04:03]

MK is natuurlijk een interessante case. Fans van de game vonden het waarschijnlijk een leuke film (ik wel iig), maar iedereen is het erover eens (inclusief de fans) dat het gewoon een zeer slechte film is die buiten de (jonge) fans van de game voor weinig mensen wat zal doen.

Warcraft is ook een interessant vraagstuk. De film was volgens fans (iig WoW-fans) een zeer goede verfilming van de game, maar voor het mainstreampubliek deed het niets. Dit laatste is iets dat een filmstudio niet wil uiteraard.
Ja jammer en triest allemaal, en jammer dat ze er niet van leren.
Het is natuurlijk ook een moeilijke overweging. Mensen praten altijd heel makkelijk over dit soort dingen, maar het is natuurlijk niet zo dat een studio 100 miljoen uitgeeft aan een project en verder geen marktonderzoek doen en niet praten met consultants en dergelijke. Het is ook niet zo dat ze Sonic hebben laten tekenen door een of andere scruffy ontwerper die niets kan en niet gekeken heeft naar hoe Sonic er werkelijk uit ziet. Er zit waarschijnlijk dus gewoon een idee achter.
Het is natuurlijk ook een moeilijke overweging. Mensen praten altijd heel makkelijk over dit soort dingen, maar het is natuurlijk niet zo dat een studio 100 miljoen uitgeeft aan een project en verder geen marktonderzoek doen en niet praten met consultants en dergelijke. Het is ook niet zo dat ze Sonic hebben laten tekenen door een of andere scruffy ontwerper die niets kan en niet gekeken heeft naar hoe Sonic er werkelijk uit ziet. Er zit waarschijnlijk dus gewoon een idee achter.
Nou het lijkt er wel op dat een studio 50 of 100 miljoen of meer uitgeeft aan een project en verder geen marktonderzoek doen en niet praten met consultants en dergelijke, en als je naar de dislikes kijk onder de film Trailer van Sonic the Hedgehog, lijkt het wel dat ze Sonic hebben laten tekenen door een of andere scruffy ontwerper die niets kan en niet gekeken heeft naar hoe Sonic er werkelijk uit ziet.

184.000 likes en 282.000 dislikes, dat zegt al meer dan genoeg.
Mensen zijn passievol. Focal minority die opstaat en zich laat horen. Het is maar de vraag in hoeverre dit een representatieve weergave is van het publiek waar ze zich op richten. Het is een beetje zoals Shenmue 3 waar veel mensen over roepen. Niemand wil die game behalve mensen die doen alsof ze het geweldig vinden, terwijl het maar de vraag is of ze de eerste twee delen überhaupt hebben gespeeld. Een bevriende gamejournalist heeft gesproken met mensen van Sega en het marktonderzoek is er echt wel geweest, en er was gewoon te weinig interesse in.

Sony weet dit overigens ook. Ze doen aan fanservice door de game te financieren en Yu Suzuki aan het werk te laten gaan, maar het zegt genoeg dat ze de trigger tot de beslissing via crowdfunding lieten verlopen, en vervolgens slechts een beperkt budget beschikbaar stelden. Dit terwijl wanneer je een volwaardige opvolger wil maken, je een zeer hoog budget nodig hebt.
Nou als je kijk naar andere film Trailers die meer dislikes kregen dan likes, zo als Ghostbusters 2016 die meer dislikes kreeg dan likes, en ook flopte, en zelfde met Emoji, kreeg ook veel meer dislikes dan likes, en die flopte ook, zelfde met de film Jack and Jill (2011), die ook meer dislikes kreeg dan likes en ook flopte.

Dus ja op zich zie ik wel een trend, vooral als deze film ook gaat flopen.
Op zich een aardig argument. Verschil is echter dat de dislikes van een veel minder brede groep komen.
De eerste Resident Evil was een meesterwerkje, 2 was nog wel te doen, en alles daarna absolute bagger in een steeds verder dalende lijn.

Ik hoop vooral dat de aanstaande serie "The Witcher" op Netflix goed verfilmd gaat worden.

Offtopic, vont, really? :9
Ik hoop het ook, maar ze hebben al verschillende dingen wat meer veranderd, wat niet klopt met de verhaal en niet klopt met doe boeken.

Hoop dat The Witcher goed is, en het is geen spel verfilming, de Poolse boeken waren er VEEL eerder dan de spellen, die gebaseerd is op de boeken.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 1 mei 2019 07:34]

Ik vond Tomb Raider goed te doen, en Prince of Persia was ook niet verschrikkelijk. Maar je hebt gelijk, dit zijn zeker de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Ja klopt de eerste twee Lara Croft films waren ook best wel leuk, en ook Prince of Persia, was ik helemaal vergeten, maar er zijn ook zo veel spel verfilmingen geweest, maar die 3 films waren ook grotendeels flops voor Hollywood.
Prince of Persia vond ik een ontzettend matige film. Hoewel ze wel de juiste keus maakten om zich niet te vast aan de game vast te houden (buiten wat klimscènes die er erg uitzagen als iets dat er gewoon in moest zitten en puur en alleen daarom erin zit). Tomb Raider was inderdaad best aardig, maar had ook weinig met de games te maken. Het gameverhaal en overige kaders laat ook de nodige ruimte. Ze hadden het een andere naam kunnen geven met een iets ander uiterlijk voor Jolie en het was geen TR-film geweest.
Waren opzicht staand best geinige films, maar niet bepaald goede voorbeelden van goede verfilmingen. In beiden gevallen hadden ze het net zo goed een andere titel kunne geven en had het ook gewerkt.
Zeker Prince of Persia, best geinige film, maar de game heeft een redelijk specifiek verhaal wat betreft the sands of time, en hoe dat ook tot de sequel warrior within leid. En dat kwam gewoon praktisch niet aan bod in de film.

Doom is er nog zo een, opzicht staand is het een geinige over de top actie film. Maar ze hebben de lore te veel verkracht om het echt Doom te mogen (imo) noemen.

De Resident Evil films zijn een guilty pleasure van me, de latere zijn zeker veel slechter, maar kan ze wel waarderen hoor. Scheelt wellicht ook dat ik de games nooit gespeeld heb en het originele verhaal dus niet ken. En daar ligt volgens mij het (matige) succes van die films nog wel. Mensen kennen het wel van naam, maar niet echt inhoudelijk.

Ik denk dat Sonic best kan werken, is groot genoeg dat iedereen er ooit wel eens van gehoord heeft, maar tegenwoordig niet populair genoeg onder jongeren om iets te verklooien.
Persoonlijk lijkt hij mij wel geinig, de laatste shot van carrey als robotnik is redelijk spot-on, eigenlijk alles behalve Sonic zelf, en dat is puur visueel. Iets te uncanny en creepy.
Als ze sonics design nou goed hadden gemaakt dan was t misschien nog een goeie film, maar dit ziet er echt vreselijk uit. Jim Carrey is wel grappig om te zien als dr robotnik, al vraag ik me af waarom hij niet net zoals in de game..euhh.. breed is
Ik denk dat het juist een zeer goede keus is om zich niet te veel aan de kaders van de game te houden. Er zit zoveel in de trailer dat niets met de game te maken heeft.

Ik denk dat ze voor dit uiterlijk gegaan zijn ipv een van de bekende Sonic-weergaves, omdat het makkelijker is om weer te geven mbt physics die in een reallife omgeving moeten vallen en om emoties weer te geven bijv. Verder wellicht een manier om zich verder van de game af te zetten.
Verder wellicht een manier om zich verder van de game af te zetten.
Dat lijkt mij een rare praktijk, je naam is gebaseerd op de games. Je karakter is gebaseerd op de games.
Buiten de games is er niets.

En dan wil je je verder van de games afzetten? Dan moet je gewoon een andere film maken met een andere naam.
Dan moet je gewoon een andere film maken met een andere naam.
Maar dan was dit artikel niet op Tweakers.net en zoveel andere websites verschenen.
Het is natuurlijk ook gebaseerd op de gamecharacter, dus het zou raar zijn er een andere naam aan te geven. Verder willen ze deels natuurlijk piggybacken op wat de game is en een publiek die het trekt door de bekende naam maar ze willen niet de beperkingen ervan.
Denk bijv. ook aan Thor van Marvel. Gebaseerd op de mythologische god, maar voor een flink deel ingevuld door wat Marvel wilde en over tijd ook meermaals veranderd is.

Sonic is overigens ook vaker veranderd. We hebben hem in de populaire jaren '90 tekenfilm zien zwemmen, terwijl het een specifieke eigenschap is dat hij niet kan zwemmen. In een andere tekenfilm schijnt hij krachten gekregen te hebben van een ring, waar het in de game gewoon alternatieven waren voor wat in de meeste andere games munten zijn. Zijn Dreamcast-uiterlijk (Sonic Adventure) is ook volledig anders dan het uiterlijk dat we daarvoor zagen.
Er zijn ook verschillende animaties series van sonic.
T/m 2017
https://youtu.be/h6imxorLOBk
Echter lijkt sonic in deze film op geen 1 van de animatie series.

Ogen moeten groter mond moet groter en de benen een stuk dunner, dan kom je al beter in de buurt
Op het laatste van de trailer ziet Dr. Robotnik er toch beter uit
Inderdaad, had ik even gemist ;)
Ze hebben a aangegeven dat Jim steeds meer als de bekende Robotnik gaat uitzien naarmate de film vordert. Je ziet het inderdaad ook een beetje op het einde. Heel benieuwd of die full Robotnik gaat, of dat de shot op het einde het uiterste zal zijn.
Dat is natuurlijk niet goed voor kindertjes om dikke mensen te zien, laat staan dat er wat dikke mensen beledigd door worden. En alles moet hip en anders/vernieuwend zijn etc.
Ja ik bedoel ook niet dik te zeggen, maar zo ziet hij er in de game uit dus ik dacht: huh? En inderdaad alles moet "hipper", wat zonde is altijd
Robotniks andere naam is eggman. Hij is niet per se dik, hij ziet er gewoon uit als een ei
De vraag is of het op een geloofwaardige manier te doen is, een dikke Robotnik. Zelfs in een setting als deze komt het gewoon te gemaakt over, denk ik, aangezien we allemaal weten hoe Carrey eruit ziet.
Qua idee kan zo'n film wel werken, maar Sonic ziet er zó slecht uit. Dit is hoe Sonic eruit hoort te zien. Dit is gewoon creepy. En waar komt die elektriciteit opeens vandaan? Waarom is Robotnik geen wandelde skippybal? Waarom Gangsta's Paradise? En waarom moet alles zo serieus? Dit is juist een film die zichzelf niet serieus moet nemen. Kan goed zijn dat de uiteindelijke film ook niet zo is, maar dan is de trailer dus extra kut omdat het iets anders verkoopt dan het werkelijke eindproduct.
Bij het bekijken van de trailer merk je nog niet eens meteen dat de ogen zo storend zijn, omdat het in beweging is. Bij stilstaand beeld is het veel erger. Toch hoeft men niet zulke grote aanpassingen te doen, bij het zien van deze afbeelding https://cdn.vox-cdn.com/t...739/D08PJemWsAEZt6m.0.jpg zijn de aanpassingen minimaal maar toch heeft het wel een grote invloed.

Van mij hoeft men de character exact na te maken, maar bij het zien van de trailer van de live action film van Pokemon heeft men veel beter hun best gedaan om trouw te zijn aan de characters.

Toch ziet de rest van de film er naar mijn mening aardig uit. En we zien alleen een trailer dus het is lastig om meteen wat over de muziek te zeggen. En na het zien van de trailer vindt ik het nou niet bepaald serieus. Ik ben het ook wel zat om een trailer te zien waar alle grappige en leuke momenten in zitten en dat je de halve film al hebt gezien.
Dit ziet er in stilstand inderdaad mooier uit. Maar kunnen ze de ogen net zo sprekend maken als met waar ze nu voor gegaan zijn? Ik weet ook niet of het nodig is om trouw te zijn aan hoe de character eruit ziet. Ik denk dat de het publiek waar ze zich op richten, niet perse Sonic-fan hoeft te zijn en ze dus voor een iets ander soort character gaan.
Hier een kleine vergelijking van hoe Sonic in de film uitziet, en enkele subtiele veranderingen om hem meer op zijn game-uiterlijk te laten lijken.

*click*

Maakt een enorm verschil en, imo, enorme verbetering:

Robotnik veranderd trouwens naarmate de film vordert.
Op het einde ziet Jim er al een stuk anders uit, en lijkt die al veel meer op Robotnik uit de games.
Benieuwd of dat het was, of dat ze hem nog extremer gaan maken.

[Reactie gewijzigd door Darkfreak op 1 mei 2019 11:45]

Het ziet er beter uit, maar wat als je het laat bewegen op niet-Sonic-snelheid? Ik heb het idee dat de keus die nu gemaakt is, juist is om hem wat menselijke trekken te geven.
Je bedoeld als hij de meeste tijd in een balvorm zit en het dus totaal niets uitmaakt hoe hij uitziet?
De momenten dat Sonic zich snel verplaatst, zonder in balvorm te zijn, is het altijd zo geweest dat zijn voeten simpelweg een blur zijn.

Dat zou even goed vertalen naar een uiterlijk dat meer in lijn is met het origineel (always did).
Het hele beestje is tenslotte CGI. En tevens buitenaards oid in de film.
Dan kijk je imo minder op als dingen onmenselijk/onnatuurlijk zijn.
Waar je wel van opkijkt is wanneer een personage waar iedereen al 28 jaar lang een duidelijk beeld van heeft, opeens totaal anders uitziet.
Waar ik van opkijk, is de uncanny valley. Probeert zo realistisch mogelijk te zijn, maar slaat plank toch net mis, waardoor het juist creepy over komt. Volgens mij momt dat grotendeels door de ogen en de mond, die zijn te menselijk.
Nee, ik bedoel juist als hij moet bewegen op normale snelheid en we zijn emoties moeten zien bjjv. of als ze de animatie van zijn benen op een geloofwaardige manier moeten doen zodat het in een real-life wereld past.
Zie ik daar Neil "Buck" McDonough weer terug in een militaire rol :P
Dat zijn 2 kudos voor de acteurs. Maar wat hebben ze met Sonic gedaan.. 8)7
McDonough vind ik zo'n nietszeggende B-acteur. Doet werkelijk altijd hetzelfde. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij veel meer tijd krijgt dan wat we in de trailer hebben gezien. James Marsden en Jim Carrey zijn natuurlijk wel grote namen.
Al vond ik hem best goed in Arrow.
Hij was feitelijk precies dezelfde vent in Suits, de Cadillac-reclame, etc. etc. En niet voor niets zat hij in een tv-serie als Arrow (en ook Suits loopt niet over van geweldige acteurs, op eigenlijk één na, die er geen deel meer van is, Gina Torres). TV-acteurs zijn in de regel minder dan acteurs die voor grote films gevraagd worden voor grote rollen. Dit is inclusief grote series. Series als House of Cards waarbij er een focus is op het degelijk leveren van tekst, daargelaten (maar dan heb je dus ook meteen mensen als Kevin Spacey, Robin Wright, Mahershala Ali, etc.) Soms heb je mensen die in dat soort series dan toch opvallen, maar in het geval van Arrow heb je het m.i. dan alleen over David Ramsey (Diggle) terwijl een Caity Lotz zich in fysiek opzicht laat zien als iemand die veel beter is dan een ScarJo. Maar dit laatste is voor de meeste filmmakers niet belangrijk. Maar in de regel is het talent gewoon minder tot veel minder, zeker als het om oudere acteurs gaat.
Meer een acteur voor op TV en reclames enzo. Niet bepaald een acteur met veel range en juist daarom zit hij altijd in soortgelijke rollen. Speelt feitelijk altijd hetzelfde karakter inderdaad. Heeft voor een deel ook te maken met beperkingen die hij zichzelf opgelegd heeft wegens zijn conservatieve waarden en geloof. Als je dit meeneemt is hij nog redelijk succesvol.
Oei. Sonic is echt heel erg diep in de uncanny valley hier...
Jij denkt dat iets dat een buitenaardse variant van een blauwe pratende egel realistisch te maken is?
Dat is het punt juist, dat moet je dus ook niet proberen anders krijg je zon creepy geval als dit.
Je moet dat juist een beetje gestyleerd laten, imo.
Ik denk dat ze wilden voorkomen dat het overkomt als iets dat niet in die wereld past.Door de benen wat realistischer te maken en het gezicht makkelijker te maken voor te animeren emoties, spreken ze juist de 'nepheid' aan in de weergave.
Jim Carrey ziet er best geslaagd uit. Een stuk beter dan Sonic zelf, die lijkt zelf een beetje te hoog maar.
Classic Jim Carrey
Ik kreeg toch wel een glimlach toen ik de trailer bekeek. Mede doordat Jim Carrey erin zit. Sonic ziet er natuurlijk hier niet al te best uit maar ik denk dat het toch wel een geslaagde film kan worden. Ik ga hem in ieder geval bekijken!

Oja en de laatste paar seconden zie je een beetje de echte Robotnik opkomen alleen nog niet in de dikke versie :+
How is this real?? :D Maar zonder dollen, lijkt me nog best een leuke film!
Ziet er supergeweldig monsterlijk snel uit!!!!!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True