Een jonge Han Solo in teaser voor komende Star Wars-film

Disney toont in een nieuwe teaser een jonge Han Solo, de hoofdpersoon van de komende film over de latere smokkelaar en generaal van de rebellen. In de korte video komen daarnaast andere bekenden uit het Star Wars-universum voorbij, zoals Chewbacca en de Millenium Falcon.

Nadat Disney tijdens de Amerikaanse Super Bowl de eerste beelden van Solo toonde, verscheen maandag een iets langere teaser. Daarin zien we een jeugdige Han Solo, die blijkbaar op jonge leeftijd al de bravoure en stuurmanskunsten vertoonde die in de trilogie van de jaren zeventig en tachtig te zien zijn.

In de teaser komen naast bekenden, zoals Chewbacca, Lando en de Millenium Falcon, ook nieuwe personages voorbij, waaronder de crimineel Beckett, gespeeld door Woody Harrelson, en Qi'Ra, vertolkt door Game of Thrones-ster Emilia Clarke. Han Solo zelf wordt gespeeld door Alden Ehrenreich, die eerder in Beautiful Creatures en Hail Caesar speelde. Op 23 mei komt Solo in de Benelux in de bioscopen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

05-02-2018 • 15:42

99 Linkedin

Reacties (99)

99
93
45
5
0
35
Wijzig sortering
Heb (helaas) mixed feelings hierbij. De orginele directors zijn ontslagen omdat de film te komisch zou worden. Maar als ik de trailer zo bekijk heeft de aanpassing ook niet geholpen want ik zie nou geen overtuigende Han Solo als character. Ik hoop dat ik er vreselijk naast zit en de tijd van mijn leven heb in mei maar ik gok van niet...
Heb (helaas) mixed feelings hierbij.
Dat heb ik eerlijk gezegd bij alles wat Disney produceert rondom het Star Wars universum. Ze hebben geen toekomst plannen, alles ligt in handen van diegene die ze op dat moment inhuren. Enigste wat vast ligt is dát er Star Wars films komen, maar inhoudelijk niets vastgelegd.

Normaal gesproken wordt er een overkoepelend verhaal opgezet voor een trilogy. Maar daar is geen sprake van helaas.

Heel Episode 8 was zo opgebouwd om alles wat is opgezet in Episode 7 te ontkrachten, en naar alle waarschijnlijkheid gaat Episode 9 juist weer alles terugdraaien wat men in 8 heeft verzonnen gezien JJ Abrams het roer weer overneemt van Rian Johnson.

Bronnen: Interviews (voornamelijk met Rian Johnson) die aangaf volledig vrij spel te hebben van Disney.
[...]

Dat heb ik eerlijk gezegd bij alles wat Disney produceert rondom het Star Wars universum. Ze hebben geen toekomst plannen, alles ligt in handen van diegene die ze op dat moment inhuren. Enigste wat vast ligt is dát er Star Wars films komen, maar inhoudelijk niets vastgelegd.
Dat klopt niet helemaal. Johnson had inderdaad een boel vrijheid, maar zijn input werd wel degelijk getoetst door de Story Group. Disney kiest er ook bewust voor om de regisseurs vrijheid te geven (en in het geval Lord/Miller lijkt dat dus niet helemaal goed geboterd te hebben).

Vergeet niet dat ook Lucas zelf toentertijd ook heus niet alles al zwart-op-wit had. Hij had misschien een specifieke visie maar die veranderde ook met regelmaat.
Ik moet zeggen dat ik meer uitkijk naar de Anthology films dan naar een vervolg op de Skywalker saga. Van alle nieuwe films die Disney heeft uitgepoept, is Rogue One toch wel mijn favoriet.
En zelfs na release is die nog vaak genoeg veranderd - lol!
haha ja, daar heb je helemaal gelijk in. Eeuwig zonde.
Wat is er na de release van Rogue One veranderd?
Het gaat over de visie van Lucas die de neiging heeft te veranderen. AFAIK is Lucas zelf amper bij Rogue One betrokken geweest.
AFAIK weet ik niet wat je daarmee bedoeld. Maar het is toch goedgekomen met Rogue One?
Dit gevoel heb ik nou ook, iets te speels en niet het gevoel van de "echte" Han. We gaan t beleven maar ik ben bang dat ik teleurgesteld wordt.
Ik ben er ook bang voor.
Disney heeft toen ze Lucasfilm heeft gekocht, meteen alle expanded universe doorgeschrapt en is daarmee geen 'canon' meer, maar voor veel star wars fans waaronder ikzelf, is dit zeer belangrijk.
Maar dit is het verhaal zoals ik het ken:
"Solo then entered the Imperial Academy at Carida, serving with distinction. He was kicked out, however, when he stopped an Imperial officer from beating a Wookiee named Chewbacca with a neuronic whip for resisting capture. In gratitude, the Wookiee swore a life debt to Solo, protecting him with his life."
(Bron: http://starwars.wikia.com/wiki/Han_Solo/Legends)

Dit is, naar mijn mening, een mooi verhaal, dat kenmerkend is aan Solo. Dit maakt hem wie hij is. Nu is de trailer maar beperkt, maar hier zie ik dus niets van terug.
in de huidige canon is het nog steeds Han Solo die Chewie redt uit gevangenschap, maar zeer waarschijnlijk in andere omstandigheden :)
Wellicht kunnen we tegenwoordig simpel het hoofd van een jonge Harrison Ford over het hoofd plakken van deze acteur... We have the technology!
Ik hoop dat ze dat doen, gebaseerd op de foto's van die Ehrenreich lijkt het een flinke miscast.
Ja, zeker nu ze deze trailer hebben uitgebracht en bekend is wie Solo speelt gaan ze dat vast en zeker nog doen :+
Sja, dat ging bij the Last Jedi al mis. Heel veel misplaatste humor.
Waarschijnlijk wil er zo'n studio mee liften op het succes van Guardians of the Galaxy of Thor: Ragnarok, dat ze het wel een leuk idee vonden om meer humor door te voeren.

Goede humor wil ik graag waarderen, maar bij the Last Jedi was deze te vaak misplaatst wat de magie van Star Wars voor mij (en vele anderen) voorgoed verbrak.
Persoonlijk vond ik de humor in Thor Ragnarok ook teveel... serieuze momenten die compleet om zeep werden geholpen met flauwe grappen... het is bijna alsof men geen serieuze actiefilms meer durft te maken, ze zijn tegenwoordig allemaal doorspekt met (imo vooral flauwe) humor. Een goede grap kan ik altijd waarderen, maar als films zoals Star Wars en Thor worden doorweven met goedkope humor 'for a quick laugh' dan doet dat ontzettend afbreuk aan het verhaal.
Thor Ragnarok was dan ook voor 80% geimproviseerd danwel her en der iets aangepast. Het gevolg is dat ook de mislukte grappen helaas in de film terecht zijn gekomen. Soort lama's, niet alles is raak.

Ondanks dat nog steeds de beste Thor film van de 3 naar mijn smaak
Aan de andere kant heb je de Batman serie die juist veel donkerder is geworden. Ook in de bond-films met Daniel Craig is geen humor meer te bekennen en zijn kwa sfeer veel donkerder dan eerst.
Thor: The Dark World was geen groot succes (vergeleken met de andere Marvel films) en ook veels te serieus. Het karakter ensich is ook moeilijk serieus te nemen (zelfs in de comics wordt er vaak de spot met hem gedreven). Een Shakesperiaans-pratende Noorse god met een hamer; dat mixt toch wat lastiger dan 'aardse' superhelden. Ik begrijp de het daarom wel waarom Marvel heeft gekozen om Ragnarok over een andere boeg te gooien, namelijk die van een action-comedy. Het succes van GotG zal daar vast bij geholpen hebben.
Je hebt goede grappen en flauwe grappen... de meeste grappen in Thor waren toch wel van de categorie flauw en moment dodend. Totaal geen moeite met goed getimede moppen en doordachte moppen... maar zelfs de meest serieuze momenten in die film werden afgedaan met een grap en andere waren niet meer dan een soort van slapstick. De echt goede grappige momenten waren bijna op 1 hand te tellen, de rest was flauw, verkeerd getimed of gewoon te makkelijk. Het niveau van humor in GotG vond ik toch wel een stukje hoger en beter passend, daar werd sowieso nooit luchtig omgesprongen met de serieuze momenten.

Maar goed... de discussie dwaalt wel heel ver af zo :) Het ging om deze nieuwe Han Solo film.
Mjah, het komt uiteindelijk neer op smaak hè. Ik kan het ouvre van Waititi erg waarderen (What We Do In The Shadows vind ik een van de leukste comedy's ooit); dus zijn draai aan de Thor franchise is bij mij goed geland :)
Uiteraard, over smaak valt niet te twisten... en kan Waititi ook zeker wel waarderen, alleen was de timing en het niveau niet altijd van een bijster goed niveau... kijk alleen maar naar het einde wanneer Asgard ontploft, dat is een serieus en verdrietig moment in de film maar werd om zeep geholpen door een flauwe grap terwijl ik juist de meeste grappige momenten met Korg de humoristische hoogtepunten vond... "Piss off ghost!" of het "I tried starting a rebellion, but I didn't print enough pamphlets..."
het is bijna alsof men geen serieuze actiefilms meer durft te maken, ze zijn tegenwoordig allemaal doorspekt met (imo vooral flauwe) humor.
But it worked in Deadpool!

Yeah... But it's Deadpool...

Deadpool from behind the camera at the 3rd Thor movie: But Thor is such a funny guy!
Dat is uiteraard weer heel wat anders... Deadpool is karakter en dus een film die draait om de foute grappen. Het punt is dat als bijvoorbeeld films als starwars en Thor die op een serieus onderwerp leunen alles afdoen met een grap dan slaat het de plank flink mis.
Klopt, ik vond Deadpool erg geslaagd. Maar, het verhaal van Deadpool leent zich imo wel beter tot (flauwe, vunzige) humor.
Offtopic, maar inhakend op je zin dat men geen serieuze actiefilms meer durft te maken: Ze zijn er wel, maar schaars. Een recente, serieuze actiefilm die ik echt (serieus) goed vind is John Wick (2).

Daarbij vond ik de laatste Star Wars film een teleurstelling. Maar niet door de humor.
Eens... de John Wick films zijn tenminste heerlijk ouderwetse knetterharde actiefilms zonder teveel overdreven special effects etc... maar dat is helaas wel een zeldzaamheid geworden. Dredd is ook nog een voorbeeld van heerlijk gewelddadige serieuze actiefilm... En qua film misschien niet zo bijster spetterend gedaan maar wel helemaal in de geest van een ouderwetse harde film is 'Atomic Blonde'... beetje een vrouwelijke John Wick kopie.
Voor de mensen die John Wick niks vinden, maar wel een goede serieuze thriller/actie film willen zien : Brawl in celblock 99 (van de regisseur van Bone Tomahawk) .
Laat je niet afschrikken dor de blauwe color grading en Vince Vaughn als bad ass; gewoon kijken en genieten.
de magie is er nog steeds, de 3 orginele films zijn er nog steeds, ondanks verwoedde pogingen van lucas om ze om zeep te helpen met "verbeteringen".
Alleen jammer dat de originele bioscoopreleases niet op blu-ray te krijgen zijn zonder al die onzinnige 'verbeteringen'. Als Disney die uitbrengt brengt dat geheid geld in het laatje. Juist bij de oude fanz.
Daar heb je Harmy's Despecialized Edition toch voor ;)
de 3 orginele films zijn er nog steeds,
En vergeet de Star Wars Holiday Special niet. Fun voor het hele gezin.*

* Wel eerst dronken of high zijn voordat je aan de Holiday Special begint. Bij voorkeur beide. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 5 februari 2018 17:00]

Ik denk dat er al helemaal niets is dat deze "Solo" film nog kan redden na Kinect Star Wars:
https://youtu.be/lg_FoEy8T_A?list=RDlg_FoEy8T_A&t=22
Nouja "voorgoed" vind ik een beetje overdreven. Het gevoel wat ik bij The Last Jedi kreeg was dat het meer een actiefilm met een Star Wars sausje was dan een echte Star Wars film.
Helemaal eens. Ik dacht overigens dat ik 1 van de weinige was want ik hoorde alleen maar goede verhalen. Toppunt voor mij (dieptepunt dus) de scene waarbij Luke onder vuur werd genomen en daarna de komische nooit ' of dit wel voldoende was' uitgesproken door de Empire officier. Alle haren gingen omhoog en ik dacht echt: dit is niet meer mijn star wars.

Ach ja, jeugd sentiment
Volgens mij waren Lord & MIller ontslagen omdat ze veel te veel van het plot aan het afwijken waren. Daarnaast lag de manier van filmen van de heren, veel improvisatie, Alden Ehrenreich niet echt waardoor zijn acteer prestaties niet echt heel erg waren.
Eerlijk gezegd loop ik al drie films achter.
Ik vraag mij wel af hoe de verhaal lijn loopt want dit is ver voor de Skywalkers er al waren. Aan de andere kant zijn de Jedi er nog dus het kan wel interessant zijn.
Han gelooft niet in the force/jedi in deze film. En hij heeft het ook nog nooit 'gezien'. Ik gok dan ook dat er geen jedi in deze film zit....of iig niet een die Han ziet en Force zo gebruikt dat Han snapt dat er uberhaubt iets zou bestaan wat Force is.

Daarnaast is het niet zo ver voor de Skywalkers toch? Darth Vader is er al, en ik gok dat in deze tijdlijn Luke en Leia geboren zijn, maar dat weet ik niet zeker.

[Reactie gewijzigd door Derper op 5 februari 2018 16:21]

Als Darth Vader er is dan zijn Luke en Leia geboren, he. De prequels zijn canon.
Zoals ik zei, ik weet het niet zeker. Kijkend naar de leeftijd van Ben toen hij Luke 'weg gaf' en naar Han zou het best kunnen zijn dat ze geboren zijn.
Dan vind ik het wel lomp dat ze dan een jonge acteur gebruiken als het echt zo dicht bij zou zijn dan kon hij gewoon volwassen zijn,
Deze film speelt als de republic al de empire is, dus geen Jedi en geen Luke en Leia. Misschien wel Darth Vader.
Het wordt wel gemolken zeg. Persoonlijk zou ik het leuk vinden om de Jedi weer terug te zien jwt old school met Samuel L. Jackson en zijn paarse light saber xD. Maar ja Yoda die is er niet meer maar ik zou het wel cool vinden om oude personages weer terug te zien.
Waarom het design van de Millennium Falcon veranderen!

IS ER DAN NIKS MEER HEILIG!

:(

Maar weer een leuke middag in het verschiet met mijn twee zonen van 12/13

[Reactie gewijzigd door KaiTak op 5 februari 2018 16:27]

Is het design wel echt veranderd? We krijgen nu in principe 'The Falcon' te zien toen het nog in goede staat was... ik denk dat het wel meevalt, ze kunnen het moeilijk al net zo 'afgeleefd' eruit laten zien als later in het Star Wars verhaal.
Hoe officieel is dat plaatje? Wat is de bron? Zover wat ik erover kan vinden is dat een stukje vroege concept art... er bestaan nog geen officiële afbeeldingen.
Bovendien is het prima dat ze lekker los gaan met het ontwerp, Han heeft zelf aangegeven dat hij er veel aan heeft gesleuteld. Veel mensen vergeten dat de MF geen battleship is maar een schip om vracht te verplaatsen: https://vignette.wikia.no.../latest?cb=20160117001338
Bedoel je niet "waarom zouden ze in A New Hope" het design van de Millennium Falcon hebben veranderd"? :+
Ja dat weet je toch?
Han heeft in A New Hope zelf trots gezegd dat hij veel "upgrades" aan de Millennium Falcon had gedaan :D
Het is misschien NIET de Millenium Falcon, maar gewoon een andere klasse van dezelfde fabrikant

http://nl.starwars.wikia....n_Engineering_Corporation

http://nl.starwars.wikia....300_Stock_Light_Freighter
Anoniem: 459533
5 februari 2018 16:08
Iemand anders had Han Solo moeten spelen. Ik had veel liever Garret Hedlund als jonge Han Solo willen zien. Nu krijg ik een Jack Black achtige acteur humor gevoel wat er totaal niet bij past.
Plus dat er geen ontwikkeling in karakter zit. Hij is al direct blijkbaar een super hero met over the top CGI en matige kopie van eerdere 'echte' Han Solo scenes. Jammer. Maar wie weet..
Zat hij in deze trailer dan? geen acteur gezien die ook maar een beetje lijkt op Harrison Ford.

Flinke misser, die casting.
Anoniem: 459533
@burgt6 februari 2018 11:40
nee, Alden Ehrenreich speelt de jonge han solo, maar ik vind hem lijken op de skinny versie van Jack Black qua mimiek en haar kapsel.
Geen hoge verwachting voor deze film. The Last Jedi beviel mij echter wel heel goed. Dit neigt waarschijnlijk meer naar Rogue One. Voor mij persoonlijk de minste uit de SW reeks.
Dit neigt waarschijnlijk meer naar Rogue One. Voor mij persoonlijk de minste uit de SW reeks.
Ik denk dat ik van Rogue One meer genoot dan van Episode One, om eerlijk te zijn. Dat komt echter meer door de blik die het biedt in het universum en niet zozeer door het verhaal. En de laatste paar minuten van Rogue One maken veel goed. ;)
Disney doet iig iets goed met de PR gezien het feit dat een teaser van deel 10(?) van een filmserie hier op de FP staat
gratis PR in dit geval.

persoonlijk vind ik dat dit niet thuishoort op tweakers.
33 reacties in drie kwartier, ik denk dat het onderwerp toch wel resoneert bij het publiek hier :)
Dat zal wel, maar het heeft niks te maken met technologie, het is gewoon een trailer van een standaard disney science fiction film.
Tweakers is ook niet alleen maar een technologie website. Zo staat er ook genoeg game nieuws op. Dit is een onderwerp wat veel bezoekers van tweakers.net aanspreekt dus het past prima wat mij betreft.
Is geslaagde markting naar mijn idee nog steeds de enige reden dat het op de tweakers.net staat. Afgaande op de vorige films is het iig niet de kwaliteit of specifieke geek/nerds/tweakers/gamers doelgroep of onderwerp die het vermeldenswaardig maakt

[Reactie gewijzigd door -36- op 5 februari 2018 17:07]

T is t allemaal echt net niet met die nieuwe Star Wars films... Alle 3 niet. Deze 4de gaat naar mijn idee dezelfde kant op... Allemaal te disney, te marvel...
I've got a bad feeling about this :)

Ik vind de films wel steeds mooier worden.
Ze zitten verder van het originele verhaal af, maar qua looks is het kaasje kaasje hoor.
Krijgen we ook de Kessel Run te zien? :-D
Misschien teveel Disney, maar beter iets dan niets.
Had het bij de eerste 6 of nog strikter de eerste 3 moeten blijven dan?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee