Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: Koploper

'Open Transport Tycoon Deluxe' borduurt verder op het idee van Transport Tycoon Deluxe, een succesvol computerspel uit 1995 waarin de speler een transportbedrijf bestuurt en het moet opnemen tegen rivaliserende bedrijven in een strijd om het grootste transportimperium. OpenTTD wordt onder de GPL uitgebracht en is voorzien van nieuwe en verbeterde features, waaronder grotere levels en de mogelijkheid om online tegen andere spelers te spelen. Hoewel OpenTTD open source is, heeft het spel wel enkele bestanden nodig van een originele kopie van Transport Tycoon Deluxe. Die bestanden bevatten auteursrechtelijk materiaal en kunnen daardoor niet zomaar gebruikt worden in een opensourceprogramma. De ontwikkelaars hebben versie 0.5.2 uitgebracht met de volgende aankondiging:

Today we have released 0.5.2, the second bugfix release of the 0.5 series. We suggest that all users of 0.5.1 and 0.5.0 upgrade to this version as it fixes a bug that could crash all clients and the server in a network game. This being a bugfix release means that no new features have been added, nevertheless you can have lots of fun with this release.

Fixed bugs since 0.5.1:
  • Fix: Bridges and tunnels were not always removed on bankruptcy, thus leaving tunnels/bridges with an invalid owner that would crash the game when clicking with the query tool on them (r9966)
  • Fix: Null pointer dereference under MorphOS and AmigaOS (r9861)
  • Fix: Loading some TTDP savegames caused an instant assertion on loading (r9857)
  • Fix: [NewGRF] Catch occurance of division-by-zero in varaction handling (r9837)
  • Fix: Only non dedicated servers cannot have 0 players [FS#765] (r9785)
  • Fix: Remove arbitrary limit on length of NewGRF strings (r9775)
  • Fix: [NewGRF] Ignore axis-bit of station tile layouts [FS#756] (r9758)
  • Fix: [win32] Dead key and open/close console. (r9728)
  • Fix: When you have closed the "Load game"/"New game" windows which you started from the "start server" menu, you shouldn't start a server when starting a new game [SF#1244842] (r9757)
  • Fix: Trains were lost after autorenewal/autoreplace [FS#732] (r9753)
  • Fix: Stop flooded towns from building roads on water [FS#598] (r9743)
  • Fix: Station signs were not resized when the language changed [FS#672] (r9741)
  • Fix: In news history, newlines were not replaced with spaces [FS#677] (r9731)
  • Fix: Crash when destroying bridge with train partially on it [FS#738] (r9726)
  • Fix: Planes made a 270 degree turn instead of a 90 degree turn on the southern runway of the intercontinental airport [FS#743] (r9725)
  • Fix: In-game private messages did not work for clients with high ClientIDs (r9719)
  • Fix: Do not allow building of rail vehicles whose railtype is not available (r9718)
  • Fix: [YAPF] The guessed path was ignored for ships [FS#736] (r9694)
[break]
OpenTTD 0.5.0 - Japan national railway OpenTTD 0.5.0 - Outback OpenTTD 0.5.0 - Overview GUI OpenTTD 0.5.0 - Japanese version

OpenTTD 0.5.2 kan in de volgende smaken binnen gehaald worden:
* Windows 32-bits Installer
* Windows 32-bits Zipped
* Windows 64-bits Zipped
* Mac OS X
* Source
Versienummer:0.5.2
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Windows Vista, Windows Vista x64
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/downloads.php
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Als ik de plaatjes bekijk lijkt dit behoorlijk op Simcity 2000.

Heeft dit spel er wat mee te maken?
Ik dacht dat je eerder Roller Coaster Tycoon 1 of 2 van Chris Sawyer zal nemen ter vergelijking. Die heeft Transport Tycoon Deluxe ook gemaakt, maar 1995 is een tijd terug dus wou men uitbreidingen, en geboren is OpenTTD. TTDPatch is ook zoiets, maar dan voor Transport Tycoon Deluxe; OpenTTD kan je gewoon draaien nadat de bestanden van het originele spel zijn over gecopieerd.
RCT1 en RCT2 zijn ook gebasseerd op de engine van Transport Tycoon.
Hij heeft de treinen vervangen door achtbaankarretjes (etc...) en wat andere aanpassingen gedaan.
(Dit is overigens op Chris Sawyer's site te lezen)

@grizzlybeer:
Niet ieder spel met een isometrisch standpunt (ruitvormige grondvakjes) is SimCity 2000
Niet echt veel nee. In OpenTTD is het de bedoeling een transportimperium aan te leggen door steden met elkaar te verbinden en aan te sluiten op de industrie. Hierbij is er ook sprake van concurrentie met andere bedrijven. De bestanden van de originele TTD zijn trouwens praktisch abandonware en bijna overal op internet te vinden.
Zijn er nog tweakers die dit nog vaak spelen. Heb het lange tijd gespeeld en zelfs een eigen server gehad maar door gebrek aan serieuze spelers verloor ik snel mijn interesse in het online spelen.

Je hebt online vooral te maken met van die kleine kleuters die niet van eerlijke competitie houden: ze bouwen blokkerende spoorbanen als je zelf wat aan het aanleggen bent. Claimen gebieden rond steden om daar later vliegvelden neer te leggen. Maar dan wel alle steden tegelijk zodat ze niet meer kunnen groeien.
Maartena's servers zijn hier altijd goed ne leuk te spelen, misschine het daar nog eens proberen?
Daar heb je altijd eigelijk wel mensen die een beetje serieus potje spelen.
Ik speel vooral voor mezelf. Online is idd een grote kleuterwereld. Tegen de AI is eigenlijk te makkelijk.
Ik vind het zelf wel lachen om een hele wereld-transport op te zetten.
waar kan ik die originele data downloaden dan?
<div class="b4" style="position: relative; color: black; border: #C6C1B4 1px solid; width: 80%; padding: 5px; font-size: 12px;"><span style="color: C00042;">Adminedit:</span>
TTD is nog altijd geen freeware en warezlinkjes zijn hier niet gewenst. Check je mail.</div>
o.o.. je mag hier niet naar die bestanden linken...
Als je slim bent zoek je even op TT-Forums. Daar staat informatie over waar je deze data kan vinden. (zowel kopen als downloaden dacht ik)
Klopt het dat er op termijn een eigen engine komt, en dat er dan ook geem bestanden meer nodig zijn van de oude TTD? Op welke termijn moet e gedacht worden?
Het draait al op een eigen engine, dat is OpenTTD dus, De bestanden die nodig zijn van de oude TTD zijn vooral alle grafische bestanden.
Dat is half waar.

Ze zijn ook bezig aan een nieuwe engine, met 32-bit graphics support en dergelijke.

Zie ook http://wiki.openttd.org/index.php/GFXDev:Main_Page
Ik zou iedereen aan willen raden om de laatste nightlies te downloaden omdat er TRAMS inzitten! Let op, je moet wel apart Newgrf's downloaden. Zie http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=32197 .
Ik zie in de screenshots dat treinstations bovenop een mijn zijn geplaatst enzo...

Is dat nieuw? Kan dat met alles (stadjes, andere fabrieken, etc)? Kost dat extra? (Ik heb wel vaak iets extra 8-) )
Bij het zien van plaatje nr. 3 denk ik dat het "Industial Stations set v0.98" is. Alleen nieuwe graphics dus.
tjonge, ik heb dit een tijdje gespeed toen het net uit was, maar er is wel veel veranderd zeg :D echt vet :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True