Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: Darkvater

Darkvater stuurde ons het volgende in via de submit: "Iedereen kent het oude spel Transport Tycoon Deluxe en misschien zelfs ook TTDPatch, die het originele spel sterk uitbreidt.
Maar dit is OpenTTD, een volledige opensource rewrite/clone van Transport Tycoon Deluxe met veel nieuwe features die door de community van OpenTTD zijn geschreven. Kenners van het spel zullen zeker gaan houden van grotere mappen, multiplayer, nieuwe graphics en de magische autorail. Een zeer interessant detail van OpenTTD is dat het op bijna alle platforms draait. Officieel worden nu bijvoorbeeld Windows, Unix, Linux, Mac OS X en OS/2 ondersteund, maar het werkt ook perfect op onder meer de PSP, verschillende handhelds en wie weet nog welke andere vreemde architecturen.
" De ontwikkelaars van Open Transport Tycoon Deluxe hebben een tijdje geleden in de vorm van 0.4.7 een nieuwe versie van het spel uitgebracht. De nieuwbakken OpenTTD is vanaf deze pagina voor verschillende besturingssystemen te downloaden en kent de volgende veranderingen:

Changelog:
  • Feature: [OSX] Add support for triple-binaries (PPC, PPC970, i386) (r4102)
  • Fix: [OSX] crash when going to fullscreen (r4100)
  • Fix: Allow unused wagons to have their first cache set. Fixes faulty cache-warning message and noticably speeds up depot operations (r4094)
  • Fix: [NPF] Trains & busses were unable to find a route when leaving a depot or bus stop. (r4072)
[break]
OpenTTD
Versienummer:0.4.7
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Server 2003
Website:OpenTTD
Download:http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103924&package_id=111717&release_id=404880
Bestandsgrootte:8,17MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Topic op GoT: forum: [PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2

Dit spel draait zowat op alle platformen, FreeBSD, OpenBSD, AmigaOS, OpenSolaris, BeOS, dat moeten meer developers doen!

Bij het originele spel kon je mappen van 512x512 tiles maken, nu zijn ze maximaal 2048x2048. Afgelopen week is ook Elrails toegevoegd (Beschrijving, voorbeeld).

Verder kan je de dagelijkse ontwikkelingen volgen op:

http://svn.openttd.org/cgi-bin/trac.cgi/timeline

En gecompileerd voor verschillende platformen:

http://nightly.openttd.org/

Success met dit geweldige spel :Y) !
Origineel was 256x256 ;)
The bigger the better ;)
Niet altijd, ik heb es een 2048x2048 map geprobeerd, maar je raakt het overzicht snel kwijt :)
En het wordt leuk als je een 2048x2048 map vol met AI's hebt. Die willen allemaal non-stop berekeningen uitvoeren en dat wil soms nog wel eens voor flinke vertragingen zorgen ;)
Er zijn nog heel wat meer remakes van bekende oude spellen in de maak :).
Dit zijn een paar waarvan ik af weet,
heb ze nog niet allemaal geprobeerd:

Civilization:
FreeCivMultiplayer civilization clone die al jaren speelbaar is

UFO: Enemy Unknown (XCOM) remakes:
UFO 2000Remake van het tactische deel van XCOM
UFO Alien Invasion
Geloof ik alleen nog maar een demo van het tactische deel

Dune II
Dune - The Maker
Officiele websiteAllegro.cc website
Dune Legacy
Files
Screenshots

Great Giana Sisters
Giana's Return

Galaga Deluxe
(Deze is helaas niet gratis, maar is de voortzetting van Galaga Deluxe van de Amiga)
Warblade

Shadow of the Beast
SOTB The Remake (weet niet of die al speelbaar is)
Ik draai OTTD al tijden op mn BeOS bak, vooral leuk zijn de mogelijkheden tot hogere en 'vreemde' resoluties (1600x1200, 1024x600 en 1280x800 om maar wat te noemen). Fantastisch stukje software, natuurlijk was TTD van zichzelf al een dijk van een game :)
Wat dacht je van breedbeeld, heel veel laptops hebben 1280x800 of een ander variant, er is meer dan vierkante schermen alleen en nu worden de modernen monitoren ook ondersteund. :Y) (1600x1200 een hele normalen resolutie kijk je nooit naar benchmarks :+ )
Zo ik heb net van de week open ttd gespeeld.. ff weer tot 2050 :P maar ff to the point.. Als je een "rare" resolutie hebt. .kan je dit spel gewoon in screen spelen en vervolgens groter en kleiner maken. zoals je met elk ander schermpje doet.. het enige wat je wel zal zien is een balkje boven in beeld mja je moet er wat voor over hebben.. een topper als deze game speel je op elke resolutie :Y)
geweldig spel, speelde het nog op m`n P1 133mhz.
Toen nog 89 gulden (geloof ik :o ) betaald ervoor.

Gelukkig is het nu gratis & beter :Y)
Je hebt nog steeds de datafiles van het originele spel nodig. Tuurlijk kan je die overal downloaden, maar dat kon je met TTDX zelf ook. Legaal is het iig niet :P
Gewoon het gevoel dat je 1000 treintjes kan laten rijden en meer dan 1 miljard euro/dollar/whatever verdient in 1 jaar! Dáár doe je het allemaal voor! }>

Zie bijvoorbeeld dit topic: http://tt-forums.net/viewtopic.php?t=24197

http://www.tt-forums.net/...com_17th_nov_2020_268.png

Je verdient zóveel dat het gewoon niet meer in de GUI past, valt me nog mee dat ze het nog niet voor elkaar hebben gekregen dat ze de maximum waarde van een integer voorbij zijn :7

:Y)
In een int (unsigned) past maar 4.2 miljard... denk dat ze een long long gebruiken (op 32 bit, op een 64 bit bak is een long voldoende)
In de originele TT was dat een bug, ging je van 4 miljard ineens naar -2 miljard :-( Neem aan dat dat ondertussen wel gefixed is, aangezien er vast andere die-hards zijn geweest die zich daaraan hebben geirriteerd :-)
Nee, dat is een zeer lastig op te lossen bug aangezien het te maken heeft met de maximum waarde die het spel aan kan voor banksaldo. De ontwikkelaar van het spel, Chris Sawyer, heeft de assembly code doorspekt met limitaties. Waarschijnlijk waren die in 1995 gewoon noodzakelijk maar het gevolg nu is dat deze 'bug' niet oplosbaar is.
Waarom niet oplosbaar :?

OpenTTD is een volledige remake van de game. Geen assembly-code meer (vziw) en alle source in modern C++ waardoor limitaties in principe weggelaten kunnen worden (of in elk geval flink opgehoogt kunnen worden). Ze moeten bij zo'n probleem natuurlijk wel uitkijken dat ze op alle relevante plekken "int" vervangen door "long" (of hoe een int64 ook mag heten in C++), want C++ zeurt helaas niet over incompatible types...
Heerlijk spel, toen ik stopte met roken had ik een andere verslaving nodig om even niet aan het roken te denken. Een huisgenoot had de week ervoor OpenTTD gevonden en het draaide gewoon direct op Linux waardoor ik niet de behoefte had om direct weer gefrustreerd te gaan roken.

En het is inderdaad de lol om een zo effectief/efficiente infrastructuur op te bouwen, na 20 jaar zie je heel duidelijk de steden om je stations/vliegvelden bouwen en merk je langzamerhand hoe je het beste door kan spelen en het meeste geld kan verdienen.

Leuke sites zijn overigens:
The Transport Tycoon FAQ: http://i-want-a-website.com/about-tt/
Owen's Transport Tycoon Station: http://www.transporttycoon.net/
(Owen's site heeft ook ontzettend handige junctionmodellen voor treinverkeer.., echt een aanrader als je verder wil komen met treintjes..!)
Hé, je vergeet 'het' forum :): http://www.tt-forums.net.
Misschien ook nog even de zeer handige wiki noemen:

wiki.
Voor diegene die het originele spel legaal willen hebben,

ik heb dit enkele maanden geleden gekocht in de MediaMarkt voor 5¤, misschien liggen er nu nog wel enkele exemplaren...
Voor $4.99 wordt het nog te koop aangeboden op Amazon.com maar let goed op: vaak is dit de originele versie die alleen onder DOS draait. De later naar Windows overgezette Fish UK versie van TTDX schijnt wel regelmatig langs te komen op Amazon.
Fantastische game :9 Ga deze cker probere...ik vind het alleen altijd jammer dat er te veel stations bij een bepaalde stad zijn, en je dus moeilijk verder kunt, ook als je dan je station wil vervange voor een modernere techniek (monorail o.i.d.) en je verwijderd de orriginele, mag je geen nieuwe meer terugplaatsen :(

8-) Maar ga dees proberen :*)
Je kan gewoon een nieuw station over je oude heenbouwen zonder de oude eerst weg te halen. Het is soms puzzelen, maar dingen gewoon proberen en dan werkt het meestal. Laat je je niet in een hok zetten van de oude TTD ;)
Kijk dit doet mij goed. Ik heb het spel ook weer herontdekt. Ik kan mij nog herinneren dat ik ergens in de jaren 95 tijdens nachtdienst bij mijn collega 's nachts even een uurtje ging Transport Tycoonen.

Ook nu weer helemaal verslaafd aan deze game. Heb diverse "dure" games met hires-gfx maar wat wordt er in een verloren uur gespeeld. Juist Transport Tycoon.
Ik dacht altijd dat OTTD een from-scratch remake was, maar nu ik zie hoe goed het op het origineel lijkt ga ik het weer spelen denk ik :9~ Dit gaat me tijd kosten! De vorige heb ik echt weken aan een stuk zitten spelen... en ben er echt minstens 10 keer mee opnieuw begonnen als ik het een tijdje zat was geweest.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True