Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 149 reacties, 45.353 views •

HTC heeft op telecombeurs Mobile World Congress zijn One-serie van smartphones onthuld. De drie smartphones, One X, One S en One V, draaien allemaal op Android 4.0. Het topmodel wordt de quadcore One X, samen met de dunne One S.

De One X draait op een Nvidia Tegra 3-processor, een quadcore met vier Cortex A9-kernen, plus een lager geklokte processorkern om lichtere taken op zich te nemen. De lager geklokte kern verbruikt minder energie en moet daardoor de accu sparen. Het is de eerste keer sinds jaren dat HTC voor een Europees model geen Qualcomm-processor gebruikt.

Het scherm van de One X heeft een diagonaal van 4,7" en een resolutie van 1280x720 pixels. Het scherm is een lcd met een op ips gelijkende techniek om de kleuren mooier te laten weergeven en de kijkhoeken te verbeteren. Het scherm is niet afkomstig van Sony, zoals schermen uit vorige modellen van HTC, maar komt bij Sharp en OU vandaan. Daarnaast heeft HTC om de dikte op 9mm te houden enkele ruimtebesparende beslissingen genomen: de simkaart is vervangen door een micro-sim, er is geen microsdhc-slot, maar alleen een ingebouwd flash-geheugen ter grootte van 32GB en de accu is niet langer verwisselbaar. De behuizing is van plastic, mede om een nfc-chip te kunnen plaatsen. Ook is whdmi aanwezig, om content draadloos te kunnen streamen naar tv's.

Het toestel heeft een 8-megapixelcamera die volgens HTC vanaf het lockscreen binnen anderhalve seconde een foto kan maken. Video's kunnen geschoten worden in 1080p bij maximaal 60fps. Het toestel draait op Android 4.0 met daarbovenop HTC's eigen skin Sense 4. Nieuw in Sense is de integratie met Dropbox en 25GB gratis opslag bij de webopslagdienst. Ook is Beats Audio geïntegreerd in het toestel. De gebruiker krijgt echter geen Beats-headset bij aankoop van de smartphone. De One X moet begin april in de winkels liggen met een adviesprijs van 649 euro.

Het tweede model is de One S. Het ranke toestel, 8mm dik, draait op een Qualcomm Snapdragon S4-processor, een dualcore met een kloksnelheid van 1,5GHz. De S4-soc heeft niet langer de oude Scorpion-core, maar Qualcomms nieuwe Krait-microarchitectuur. Daardoor moet de soc betere prestaties leveren op dezelfde kloksnelheid. Het scherm van de aluminium unibody-smartphone heeft een diagonaal van 4,3" en is een Super Amoled-paneel van Samsung. De One S heeft eveneens micro-sim-ondersteuning, een ingebouwde accu en geen mogelijkheid het interne geheugen van 16GB uit te breiden. De One S moet medio april uitkomen voor een prijs van 549 euro.

De goedkoopste smartphone uit de One-serie is de One V. Deze heeft een scherm van 3,7" met een resolutie van 800x480 pixels. De One V, die de Desire S opvolgt, heeft het kinnetje onder het scherm dat onder meer bij de HTC Hero en Legend zichtbaar was. De processor is een Qualcomm MSM8255, een singlecore met een kloksnelheid van 1GHz. De One V heeft een traditioneel simslot, een verwisselbare accu en het geheugen is uitbreidbaar via microsdhc-kaartjes.

De drie telefoons worden uitgebracht met een nieuwe versie van HTC's skin Sense. Daarmee kunnen gebruikers stills maken tijdens het schieten van video. Bovendien zou de camera sneller zijn. Daarin zit onder meer integratie met Beats Audio, Dropbox en ondersteuning voor synchronisatie met iTunes. Ook is het uiterlijk onder handen genomen. De homescreens en het hoofdmenu lijken meer op stock Android, terwijl de grote verschillen zitten in de apps en het instellingenmenu.

HTC One
One X
One S
One V
Processor

Nvidia Tegra 3,

quadcore Cortex A9 1,5GHz

Qualcomm S4

dualcore Krait 1,5Ghz

Qualcomm S3

singlecore Scorpion 1Ghz

Scherm slcd2, 4,7", 1280x720 Super Amoled, 960x540 slcd, 800x480
Geheugen

1GB ram, 32GB opslag, niet uitbreidbaar

1GB ram, 16GB opslag, niet uitbreidbaar

512MB ram, 4GB opslag, uitbreidbaar

Software Android 4.0, Sense 4.0 Android 4.0, Sense 4.0 Android 4.0, Sense 4.0A
Overig Beats Audio-integratie, nfc, max 60fps 1080p-video, 25GB Dropbox-opslag, 9mm dik
Beats Audio-integratie, max 60fps 1080p-video, 25 GB Dropbox-opslag, 8mm dik
5MP-camera, 720p-video, 25GB Dropbox-opslag
HTC One X HTC One S HTC One V

Reacties (149)

Reactiefilter:-11490145+169+29+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 7
HTC One V: 512MB ram
HTC Desire S: 768MB ram

Dezelfde processor. One V heeft 4GB opslag (+ 2 jaar gratis 25GB Dropbox) vs Desire S 1,1GB (+8GB SD). Software van Desire S is weliswaar nog geen ICS, maar staat ook op de nominatie om deze te krijgen. Camera zal wellicht iets beter zijn en Beats, maar ik gebruik mijn tel weinig voor muziek.

Desondanks zie ik nog weinig voordelen t.o.v. de Desire S, tenzij de camera echt heel goed is. Misschien dat er een betere accu in zit? Ik vind uiterlijk ook iets minder (http://www.phonearena.com...-and-1GHz-silicon_id27341), maar dat is natuurlijk smaak.

Update: 1.450mAh Desire S vs. 1.500mAh One V. Niet echt verschil. Ook geen frontface op One V, voor zover men die Łberhaupt veel gebruikt.

[Reactie gewijzigd door rajboen op 26 februari 2012 22:19]

1500mAh is teleurstellend. Ik heb voor 14 euro een 1900 mAh batterij gekocht als vervanger voor mijn Sensation die exact dezelfde afmetingen heeft. Waarom kan HTC dan niet ook batterijen met grotere capaciteit plaatsen?
Dat zijn wel 1900 'Chinese' mAh ... m.a.w. het staat er op, maar het komt er never nooit uit. Zelfde verhaal met al die andere goedkope li-ion cellen op bv deal-extreme.
heb je dat wel eens gemeten dan? Ik heb een 3800mAh ipv de standaard 1750mAh voor mijn evo. Zelfs al zitten ze er een paar proxent naast, 3500 is nog altijd beter dan wat het was.
Wellicht handig om erbij te zetten dat de 25GB Dropbox maar voor 2 jaar geldig is ;)
The One S is built around HTC's usual aluminum unibody design and is just 7.6mm thick. HTC has gone the extra mile by giving the One S a crystaline ceramic metal finish, which is achieved by baking the aluminum in plasma. This whole process transforms the aluminum into ceramic making it 4 times harder and scratch resistant.
Daarmee zijn ze dus Samsung een stap voor. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt.

[Reactie gewijzigd door Laguna op 26 februari 2012 22:17]

One S Hands-on: http://gizmodo.com/5888409/
One X Hands-on: http://gizmodo.com/588840...ing-android-phone-to-date

[Reactie gewijzigd door uNoTopia op 26 februari 2012 22:42]

Sorry, maar wat is er mis met micro-sim? Is gewoon een normale simkaart, maar dan zonder een nutteloze helft van plastic. Je kan zelfs thuis met wat precies werk je sim afknippen naar een micro-sim kaart.

Verder vind ik het uiterlijk wel een beetje achterhaald worden. Als ik een nieuwe telefoon koop wil ik wel dat deze moderner/mooier is dan mijn oude. Op zijn minst anders. En dat Beats Audio logo'tje mogen ze van mij ook wel weg laten. Breekt alleen maar het nog redelijk strakke ontwerp. Maar misschien dat andere mensen dit wel aanspreekt. Die headsets zie ik ook overal tegenwoordig.

Verder mogen ze met hun materiaalkeuze best is wat nieuws verzinnen. Gelukkig is het plastic van HTC niet verkeerd is tov. andere telefoons, bijv. de SGS2. Maar de SGS3 komt vermoedelijk met een achterkant van keramiek http://www.bgr.com/2012/0...multaneous-global-launch/ en dit http://tweakers.net/nieuw...ter-dit-jaar-te-koop.html vond ik echt helemaal vernieuwend en naar mijn mening ook erg mooi.

En een 4.7" scherm? Wanneer gaan ze de toptelefoons eens niet voorzien van een super groot scherm. Volgens mij wilt het grote publiek liever een telefoon tussen de 3.5" en 4". Ik heb vrij grote handen en vindt 4.3" eigenlijk al net wat te groot. Je kan niet comfortabel iets boven/linksboven op je scherm doen als je hem gewoon in 1 hand met je duim bedient. Kijk hoeveel succes succes de iPhone heeft met een 3.5" scherm. Natuurlijk spelen er bij iPhone andere dingen mee in hun succes, maar ik hoor meer positieve dan negatieve reacties over het scherm van de iphone met hun retina-display.

Verder is het voor sommigen van ons wel jammer dat er geen ruimte meer is voor een microsdhc-slot. Maar ik denk dat de meeste mensen het met 32gb ruimte makkelijk kunnen redden.

En dan nog de accu. Niet verwisselbaar? Ik vind het zelf super handig om mijn tweede accu in mijn portemonnee te hebben zitten. En merk in mijn omgeving dat ook steeds meer mensen een tweede accu aanschaffen. Dat zijn lang niet allemaal tweakers, ook "normale" mensen willen langer dan 1 Š 2 dagen met hun telefoon kunnen doen. En een accu van 1800mAh icm. een 4.7" scherm is nou ook niet echt de van het.

[Reactie gewijzigd door Zenjol op 27 februari 2012 00:05]

Ik maak ook gebruik van 2nd battery cradle en zou niet zonder kunnen.


XE
geen normale simkaart?
geen microsdhc?
geen vervangbare batterij?
behuizing van plastic?

Komop zeg HTC?! :(

het leek een heel leuk mobieltje te worden, de specs zijn verder uitstekend natuurlijk maar nu ik dit lees.. ;(
Wat een onnozele reactie zeg.
Micro sim wordt gewoon de standaard, get used to it. Waarom zou dat een probleem zijn, bij de meeste providers kun je gewoon een micro aanvragen. Ooit wel eens goed naar je simkaart gekeken? Blijkbaar niet anders had je wel gezien dat meer dan het helft gewoon loos plastic is wat geen nut heeft.

Geen microsd ? Nee de X heeft standaard al 32GB geheugen, wou je nog meer? dan heb je pech want 32GB is momenteel de max voor microsdhc.

Hoe vaak in je leven vervang jij je batterij van je telefoon, in deze weggooi economie doen we maximaal 3 jaar met een telefoon? (uitzonderingen daargelaten) Dat houd je accutje echt wel vol hoor.

Behuizing van plasic? goh heb je onder een steen gelegen of ben je gewoon niet zo snugger. Waar zijn 90% van alle mobiels van gemaakt? juist...

[Reactie gewijzigd door kaasaanfiets op 26 februari 2012 22:05]

@ koekoek2003nl

"goh heb je onder een steen gelegen of ben je gewoon niet zo snugger"

Het zou je sieren door in je reactie niet zo arrogant te doen en te pretenderen dat jij de waarheid in pacht hebt, nu lijkt het wel alsof die 2003 in je naam je geboortedatum is..

Het kan toch best zijn dat mensen een metalen unibody (zoals mijn Desire HD die heeft) prefereren boven een plastic behuizing?
Als er ook microsd mogelijk zou zijn geweest hadden we 32+32= 64GB geheugen. Mooier toch? Verder is een vervangbare batterij altijd handig. Je kunt er een zwaarder exemplaar indoen, een reservebatterij op na houden, maar ook een nieuwe aanschaffen op het moment dat je merkt dat hij minder wordt..
Ik vind het zelf ook allemaal erg jammer. Vooral de body (en Sense) waren voor mij sellingpoints van HTC vs. Samsung.

[Reactie gewijzigd door knaakbert op 27 februari 2012 00:08]

Geweldig jou reactie heeft fanboy's. jeeej
Wat moet ik nou van jou reactie zeggen dan? Ik ben niet arrogant ik "state the obvious" dat jij dat arrogant vind, zegt meer over jou tekort aan kennis van het onderwerp. Niet alleen aan het onderwerp maar ook in mensenkennis in het algemeen, als je mijn reactie vind corresponderen met mijn gebruikersnaam en geboortedatum.

Klopt dat was niet zo aardig, ware het niet dat 90% van alle mobiels van plastic zijn. Om een mobiel af te branden omdat een persoonlijke voorkeur bij een metalen unibody ligt, slaat nergens op.

Je hebt nu 32+25GB(dropbox) = 57GB opslag. Als je dan gaat lopen zeiken dan zeik je niet omdat je het mooier vond als er een sd kaart in kon maar omdat je gewoon het merk even wil trashen.

Mensen begrijpen niet dat als verreweg het merendeel van de mensen bepaalde opties of dingen niet gebruiken, dat een bedrijf dan opties niet meer gaat implementeren.
Dat jij en nog 10% van de kopers een extra accu aanschaffen is voor een bedrijf geen reden om dat te blijven hanteren. Als een batterij kapot gaat zal je hem zelf nog wel kunnen vervangen. De Iphone4 bijvoorbeeld is ook een toestel waarbij de accu niet vervangen ""zou kunnen" worden. Ware het niet dat je gewoon 2 schroefjes en een connector moet losmaken om de accu te vervangen.

En hoeveel % denk je nou echt dat 32GB + 32GBsd volledig gaat gebruiken op zijn telefoon. Ja er zijn altijd mensen die dat doen maar dat HTC voor die paar procent geen rekening houd vind ik geheel terecht.
Ik snap niet zo goed waarom plastic nu ineens zo slecht zou zijn. In verschillende high-end industrieŽn wordt gebruik gemaakt van plastic, zoals de luchtvaart/ruimtevaart et cetera. Plastic kan extreem duurzaam en sterk zijn anders.
Plastic is niet zo zeer slecht, alleen het verschil in gevoel tussen een SGS2 en bijvoorbeeld mijn Desire HD is heel erg hoog, een metalen kastje voelt kwalitatief een stuk beter aan!

Daarom zijn er ook meer toestellen op de markt :) 1 plastic, ander metaal, 1 snapdragon 1ghz en ander dual core en nu quad core.. Kwestie van smaak en de vraag waar je hem allemaal voor gebruikt
Plastic is lichter, dunner, goedkoper en steviger. Sommige mensen vinden metaal mooier, maar verder is er geen enkele reden waarom je geen plastic zou willen.
Batterij niet kunnen vervangen is wel echt een minpunt hoor.
Hier voor mij HTC Desire heb ik gewoon een extra reserve batterij, zo kan ik een weekendje weggaan zonder mijn oplader mee te nemen, reserve batterij zit gewoon in mijn portemonnee.
Dus heeft niet alleen te maken met dat je batterij het niet vol houd die 3 jaar.
Maar gewoon met andere functionaliteiten.

Lijkt nu gewoon een iphone aan het worden alles dicht gegooid je mag er niks zelf mee doen.

+ Plastic is inderdaad wel een verschil maar vergelijk weer mijn mijn eigen Desire als je dat plastic met de samsung plastic vergelijkt was de HTC echt een dikke + en de samsung echt een dikke -
Als HTC gewoon zo soort plastic blijft gebruiken als in de Desire is het een goede stap.
Helemaal mee eens. Ik heb voor m'n Desire ook 2 extra accu's gehaald en op vakantie is dat echt reuze makkelijk :) (past makkelijk in portemonnee want ze zijn aardig plat)

Het plastic van de Desire is inderdaad echt STUKKEN beter dan die van de Samsung Galaxy S. Die telefoon voelt hierdoor echt cheap aan. (no offense naar het S toestel hoor, qua specs is hij echt goed :))

Ik vind het echt heel jammer dat HTC het top-toestel niet van Amoled voorziet, mijn huidige is dus ook met Amoled, en ik denk dat ik met (S)LCD me snel ga ergeren aan het 'grijze' ipv zwart..
Je kan toch een microsd kaart erbij stoppen en dan 64 gig hebben? Nu zal 32 gig al meer dan zat zijn voor de meeste mensen.

Ik denk dat sommige mensen die hun telefoon veel gebruiken misschien graag een reserve accu gebruiken om zo niet zonder te komen zitten, en dan is een vervang bare accu wel handig.
En als je telefoon nou vast komt te lopen kan je niet effe je batterij er uit halen en opnieuw aanzetten?

En ja plastic als het gewoon stevig is en goed aanvoelt waarom niet? alleen sommige telefoons die voelen een beetje goedkoop aan dat moet je inderdaad niet hebben.
Microsim kan je maken door de randjes van je huidige simkaart er voorzichtig af te snijden.
* Micro simkaart tov normale simkaart maakt niets meer uit aangezien je toch alle nummers tegenwoordig in google contact opslaat(een nieuwe micro simkaart ontvang je toch wel bij een nieuwe abbo).
* Microsdhc met 32gb intern geheugen totaal niet meer nodig. Door WHDMI, WLAN en USB zijn gegevens gemakkelijk over te zetten.
* Vervangbare batterij: Tja sommige hechten waarde aan een extra batterij. Deze telefoon gaat efficienter om met energieverbruik dankzij de quadcore processor en tegenwoordig zijn de externe batterijen van bijv. duracell ook populair, wat het verwisselen overbodig maakt. Nu kan er wel een dunnere efficientere batterij in.
* Behuizing van plastic is bij de Samsung Galaxy S2 als postief bevonden, omdat het niet krast en erg sterk is. Voor de 'feeling' is het inderdaad minder prettig.

Verder zie je dat je weldegelijk meteen wat aan die quadcore hebt, aangezien de camera erg snel kan opstarten en dat er efficiŽnt met de energie omgesprongen kan worden.
Het hoeft niet om een extra batterij te gaan, kan ook een vervanging zijn. Ik had problemen met de batterij van mijn Sensation omdat de gebruiksduur met zeker een derde afgenomen was na een half jaar. Nu kon ik simpel mijn batterij vervangen voor een andere met zelfs meer capaciteit dan de originele batterij en heb ik 50% langere gebruiksduur dan origineel.
Heb ik een telefoon waarvan de batterij niet vervangbaar is hou je een waardeloze telefoon over in deze situatie.
De camera van de Xperia S is sneller en 12mp en dat toestel heeft nog een dual core.
Synchronisatie met iTunes? Dat vind ik een hele aparte. Ik kan mij herinneren dat Palm dit met de Pre's ook probeerde met hak- en breekwerk. Maar dit lukte totaal niet. Ben benieuwd wat HTC hiermee bedoelt. Voor de rest vind ik het typisch HTC van de laatste jaren en dus weinig boeiends. Het is allemaal niet slecht, maar werkelijk niets is een echte systemseller. Of je moet enorm van Sense houden.
1280*720 is nog erg zeldzaam, quadcore, unibody, nfc, 60fps 1080p, ICS (wonderbaarlijk genoeg ook nog steeds een zeldzaamheid), F/2.0 camera. Genoeg om blij van te worden! De 1800mAh valt me wel wat tegen, alsook de kunstof behuizing en het verdwijnen van de menu knop, maar om nou te stellen dat deze HTC werkelijk niets heeft om een systemseller te zijn...
Het missen van de menuknop is simpelweg meegaan met de tijd: ICS wil die knop uitfaseren (ik meen dat de vervanger ervan die 3 kleine stipjes boven elkaar in de Action Bar zijn), en ook de Galaxy Nexus heeft hem bijvoorbeeld niet. Alle apparaten met softbuttons hebben tot nu toe slechts 3 knoppen (Home/Back/Multitask), en dat blijft ook wel zo denk ik.

En terecht overigens, het is niet handig om opties te moeten zoeken onder de menu-knop, omdat ik soms nog wel eens meemaak dat de meest praktische en essentiele zaken juist daar verborgen worden: iets wat gewoon waardeloos is. Het belangrijkste wil je naar voren halen, maar zolang men vast blijft houden aan de menuknop zullen er altijd wel mensen zijn die geen kaas hebben gegeten van een goede layout qua structuur en positionering van knoppen, en nu er eenmaal toestellen uit zijn met 3 knoppen kan je ook niet meer vast blijven houden aan de menuknop: de nieuwe doelgroep (lees: komende nieuwe generatie telefoons) zal hem waarschijnlijk ook niet hebben, en alles wat je dan onder MENU stopt is onbereikbaar.

Een terugstap maken is nu dus vrijwel onmogelijk (of je moet naar toestellen zoals de GNexus en de Xoom OTA's pushen die de knop toevoegen, en dat is al te laat voor toestelen zoals deze), en dat is maar goed ook.
Synchronisatie met iTunes kan gewoon hoor. De informatie over je muziek-bibliotheek staat netjes in XML bestanden opgeslagen die voor de uitwisseling gebruikt kunnen worden door iedereen, niet enkel door Apple.

Het probleem wat eerder speelde, was dat apparaten zichzelf als een iPod identificeerden via de USB connectie. Dat was een stomme zet. Als ze op de officiŽle manier de iTunes library hadden uitgelezen was er niks aan de hand geweest.

[Reactie gewijzigd door mddd op 26 februari 2012 23:21]

Mooie lijnup, jammer dat de One X geen Super Amoled Plus scherm heeft.
One X heeft echter wel Super LCD 2. Ben benieuwd hoe dat zich verhoudt tegenover de SAMOLED.
Samsung zal in haar Galaxy S III waarschijnlijk ook een nieuwe Amoled type introduceren. Bij de Sensation vs. Galaxy S2 was Samsung de winnaar, maar misschien kan dit anders uitpakken. Ben benieuwd.
Super Amoled HD? niks nieuws aan hoor.
Niks nieuws? :D

Wat wennen mensen tegenwoordig snel aan technologie.
720p, oneindig contrast, en dat op zakformaat.

Het zat mss al in de Nexus, maar komaan, hoe wij dingen voor vanzelfsprekend nemen tegenwoordig...
Anyway, sorry voor de rant.

Ontopic: een verbeterde lcd technologie is altijd interessant, maar ik vraag me af in hoeverre het uberhaupt mogelijk is om in de buurt te komen van de OLED technologie? Die laatste lijkt voor een gewone consument amper nadelen te hebben. en LCD heeft er toch wel een paar... (contrast, kijkhoek, backlightbleeding)
Het zat mss al in de Nexus, maar komaan, hoe wij dingen voor vanzelfsprekend nemen tegenwoordig...
Hier heb je volledig gelijk! De jeugd van tegenwoordig neemt alles maar voor lief. Alsof het doodnormaal is dat er computers zijn en ze zich vanzelf doorontwikkelen. De jeugd heeft de ballen verstand van techniek en gebruikt het zonder er ook maar over na te denken hoe het werkt. Helaas is dat goed terug te vinden in de hoeveelheid leerlingen die een technische opleiding op hoger of universitair niveau gaan volgen.

Op meer vlakken is dit terug te vinden, denk bijvoorbeeld aan het maken van websites. Hoeveel mensen kunnen werkelijk een website programmeren vanaf niets, met enkel notepad, puur code kloppen. De jeugd van tegenwoordig kan alleen een joomla, wordpress of magento site configureren. Maar programmeren is ook voor de meesten niet weggelegd, enkel omdat het allemaal zo gewoon is, even een siteje in wordpress maken. De jeugd van tegenwoordig waar ik het over heb is niet zo gek veel jonger als mij, maar ik merk wel een enorme generatie kloof. Ook in respect, respect naar elkaar, maar ook respect naar de techniek. Jammer...

Ontopic:
Ik kan het erg waarderen dat er nog steeds zulke ontwikkelingen plaats vinden op smartphones gebied. Ik vraag me alleen af, wat is de grens, waar houdt het op. We zien dit nu ook bij PC's, daar kennen we nu al jaren quadcores en daar blijft het nu wel zo'n beetje bij. De software vraagt niet meer. Ik denk dat dit ook binnen korte tijd binnen het smartphone segment komt. Wat is dan de truc om elkaar de troef af te steken. Wellicht komen er dan langzaam aan betere accu's?

Edit
Ben wel benieuwd wie mij op ongewenst mod... heb ik iemand beledigd?

[Reactie gewijzigd door Timo002 op 27 februari 2012 09:36]

Op meer vlakken is dit terug te vinden, denk bijvoorbeeld aan het maken van websites.

Helemaal mee eens, met het meeste wel eigenlijk uit de tekst. Probleem is dat mensen niet meer weten hoe iets tot stand komt. Er zijn er zelfs bij die niet eens weten dat spinazie van het land komt en denken dat het uit het vriesvak komt als blokjes (echt waar!).

Als je bijvoorbeeld websites maakt heb je er een 'nieuwe' uitdaging bij en dat is overtuigen dat een goede website maken veel inzicht vereist en dat er serieus veel tijd in kan gaan zitten dat de prijs weer bepaald. Hoe vaak ik al niet heb gehoord: "Dat zet/maak je er toch even bij" ofzoiets dergelijks. Mensen denken dat het een soort Word document is of dat het bijna vanzelf gaat. En de zogenaamde zolderkamer programmeurs zorgen voor een verkeerd beeld. Want tja, als je naar "Klussen doe je zo" kijkt dan is het allemaal appeltje-eitje. ook zich verbazen over de rommel die het in huis oplevert wanneer je keuken laat verbouwen, dat zien we niet terug op TV.. Ze vergeten de kwaliteit (en techniek) en zien alleen maar de buitenkant. Dat ziet er dan best leuk uit maar wat doet het op langer termijn. Als je een huis bouwt met goedkope materialen, staat deze er dan nog over een paar jaar. Alles eenvoudiger maken verbergt ook de techniek.

Dit is net zoiets als bij Games. Afzeiken is heel gemakkelijk, ook de nono's bij de GameKings. Weten niet eens wat het is om een game te maken, praten erover alsof je in een weekje (of misschien zelfs wel een dag) een game in elkaar zet. Zitten ze te zeuren over de grafische kwaliteit. Dan nog maar te zwijgen over het IQ van deze "coole dudes".

We zijn veel te veel verwend met alles en zien niet meer de exclusiviteit ook al voldoet het prima. Duurzaamheid is ver te zoeken, het is allemaal niets meer waard lijkt wel. Kijk maar op marktplaats, goed spul voor weinig, idioot eigenlijk.

Inderdaad, waar ligt de grens en wanneer gaan we nu echt inzien dat een beetje internetten en bellen echt wel voldoende is op een apparaat met een relatief klein scherm. Een fimpje kijken op een telefoon is leuk maar daar heb je geen Quad-core voor nodig. Wanneer je een film gaat kijken op een mobiele telefoon dan .... nou ja.

Trouwens al die telefoons lijken op elkaar. Vind het niet echt bijzonder afwijkend eruit zien dan alle andere dus is het nodig..... of zijn we op zoek naar de ultimate 007 device..... kun je onderweg wat spijkers uit je mobiel laten vallen om de banden van je achtervolger plat te leggen....

[Reactie gewijzigd door Erwines op 27 februari 2012 05:31]

We zien dit nu ook bij PC's, daar kennen we nu al jaren quadcores en daar blijft het nu wel zo'n beetje bij.
Is dat zo? Er zijn anders allang hexa en octacore cpu's, en nog wel CPU's met meer cores ook. AMD is hier al iets langer mee bezig maar bij Intel komen ze nu ook. Zo verschrikkelijk lang bestaat de quad core toch ook nog niet?
Quad cores bestaan toch al ruim een jaar of 4 op de consumentenarkt. De Intel i7 processor stamt al uit 2008.

4 jaar is niet verschrikkelijk lang, maar gezien de ontwikkelingen op dat gebied is het wel lang. Daarnaast zie ik nog geen octacore cpu's in gangbare PC / laptop systemen. Dus ja, ik blijf erbij dat ik vind dat de ontwikkeling op PC gebied een beetje stil staat. Vooral als je dat vergelijkt met de jaren voor 2009.
ze blijven dan misschien hangen op quadcores, maar dat betekent niet meteen dat ze blijven hangen op prestaties...
De eerste mainstream dualcores stammen uit 2006.
De eerste quad-core stamt zelfs alweer uit eind 2006 / begin 2007. Bijvoorbeeld de Core 2 Quad Q6600.
De eerste hexa-core voor de consumentenmarkt stamt uit 2010?

Dus de ontwikkeling van quad naar hexa en octocore heeft toch enige tijd geduurd.
lcd knop 1 punt wel flink uitblinken, namelijk zijn intensiteit. Die nieuwe smartphones van Sony zullen buiten veel beter bruikbaar zijn.
Ik probeer gewoon nog steeds "verwonderd" te zijn over de huidige ontwikkelingen ipv te zeggen "pfff, 720p, wanneer komen ze nou met 1080p, zucht" of "Pentile? Seriously? Wat een losers die bij Samsung". Een type reactie die we met de snel evoluerende mobiele techniek steeds meer en meer zien: het is nooit genoeg.

@NSS: Je poging tot trollen en trollbait met je iPhone statement is behoorlijk zwak, dus laat in het vervolg je poging tot "reaguren" achterwege.

Ok, de PPI is niets nieuws ivm de iPhone, maar heeft het nut hoger te gaan? Ik zou denken dat dat amper meerwaarde heeft. En wat betreft het pentile scherm. Het is nog niet zeker dat het pentile (hoewel waarschijnlijk) zal zijn. En dan nog, op die PPI lijkt me dat ook weer behoorlijk onbelangrijk.
Super Amoled HD Plus dan toch? Een 720P amoled scherm (dat we kennen uit de Nexus) maar dan niet een pentile versie.
Nou Samsung was zeker niet op alle fronten de winaar hoor....
Ja, maar het blijft LCD, dus met backlight. Zwart is gewoon zwart bij (am)oled. Dat is wat ik zeker in mijn volgende weer wil (nu SGS2).
Het is en blijft LCD.

OLED heeft de toekomst, vooral als het goed factory calibrated wordt.
qft.

Ik zie heel vaak mensen met een scherm dat veel te veel blauw heeft. Wit is dan soms een beetje koud maar soms ook gewoon lichtblauw. Ik zou me helemaal kapot ergeren als 'wit niet wit is'.

Dan heb ik nog liever sLCD.
Kleuronderscheiding is een aanleg.

90% van de gebruikers ziet het verschil op een telefoon niet tussen donkergrijs en zwart.

Net als dat 90% van de mensen het verschil niet kan horen tussen de noten C en F in een muziekstuk.
( ik hoor alleen maar of iets vals is, omdat ik DAT heel goed kan, valse noten spelen)

Die enkeling die er (echt) kijk op heeft, zal er ook niet over vallen dat het geen wit of heel lichtjes blauw is, en de persoon die het noodzakelijk vindt, zal voor een hogere kwaliteit scherm gaan voor nabewerking
Wat ik persoonlijk ook een misser vindt is dat de ondersteuning voor externe MicroSD kaartjes ophoud... Ik heb liever een iets dikker toestel met sd slot zodat ik er goedkoop nog 32GB bij in kan stoppen.

Ook het feit dat een 720p scherm bijna alleen maar in 4,7Inch+ voorkomt blijf ik jammer vinden aangezien ik schermen die groter als 4,2Inch zijn, toch wat te groot vindt.
Ik ben nog blij met the Galaxy Nexus en zijn 4,65". Die past bij mij nog in de hand maar ik heb al mijn icoontjes dichter bij de rechter onder hoek ipv links boven.
Wel mis ik die MicroSD ondersteuning. Toen ik die 32Gb SDHC kaartje van Samsung voor ~30 euro dacht ik, "Waarom heeft deze geen sdhc slot??"
Dat snap ik dus ook niet maar ik weet wel dat een micro sdhc slot niet per definitie gelijk staat aan een dikker toestel... Dat hoeft zeker niet iig want zo'n kaartje is dun dus zo'n slot kan makkelijk in een toestel wat 9mm dik is...
Tot nu toe is er alleen nog de Sony Xperia S met 4.3 inch scherm en 720P-scherm. De rest is idd een heel stuk groter.
Die heeft dan helaas weer een achterhaalde CPU, vergeleken met het geweld van de andere phones...
Geweld? Mijn oude HTC HD2 lag laatst naast een Samsung Galaxy Nexus, maar ze deden elkaar niks hoor. :P

Ik heb niks tegen meer cores en hogere kloksnelheid, maar net als bij moderne pc's zit de cpu het grootste gedeelte van de tijd niks te doen. Alleen in benchmarks zie je eigenlijk het verschil. De meeste apps zijn niet zo cpu-intensief en games zijn vaak ook van het type casual. Zoveel belang zou ik er dus ook weer niet aan hechten.
Wat top! de persconferentie van htc is nog bezig, en tweakers heeft al een heel artikel klaar staan!!
Ik ben toch wel benieuwd wat ze verwachten van die data storage op Dropbox, dat zal vast voor veel dataverkeer zorgen... en met de huidige abonnementen is dat niet echt haalbaar..

[Reactie gewijzigd door Twixell op 26 februari 2012 22:15]

Nee hoor, je haalt alleen een file-list op in plaats van alle files. En als je iets in je dropbox zet wordt dat geupload maar volgens mij kan je ook instellen dat je grote files via WiFi wilt uploaden ipv via gprs/3G/HSDPA.

Valt allemaal reuze mee, en ik ben er blij mee. Gebruik dropbox erg veel en werkt super goed. Ik sla documenten op de PC op in dropbox. Klap mijn laptop met tethering open en werk verder in de trein. Enig nadeel is dat als je een tijdje niet gesynct hebt en je doet het via tethering de dropbox op de PC wel gelijk alles synct, maar dat kan je pauzeren ;).
haha.. deze info hadden ze allang. u bent niet bekend met NDA's?
NDA? Die gegevens zijn samen met de productfoto's eerder vandaag al "gelekt" hoor :Y

http://www.androidplanet....ficiele-aankondiging-mwc/
Jammer van het kunstof, het verdwijnen van de menuknop en de niet vervangbare accu! Verder vind ik de X er prachtig uitzien en is het voor mij een goede opvolger voor de Desire HD. Ik zie dit best tijdelijk het bestverkopende androidmodel worden (waarschijnlijk tot de Galaxy SIII).
De menuknop is verdwenen omdat deze voor android 4.0 niet meer gebruikt wordt, die knop is vanaf nu vervangen door software.

Verder geef ik je gelijk, de niet vervangbare accu, het gebrek aan micro SD slot en de compleet plastic behuizing maken voor mij de X en de S compleet non-interessant. De V is vervolgens kwa specs weer een re-hash van de Desire S, die op zijn beurt een re-hash van de Desire was. Mijn bijna twee jaar oude Desire is hardwarematig bijna gelijk.

Ik gok dat ik ergens in november toch een samsung ga halen, de Ace 2 ziet er tot nu toe veelbelovend uit.
Ik weet het, maar je ziet dat andere fabrikanten de menuknop nog wel toevoegen, ik had het hier graag ook gezien.
Het scherm van de aluminium unibody-smartphone heeft een diagonaal van 4,3" en is een Super Amoled-paneel van Samsung.
De One S is van aluminium, dus dan verwacht ik dat de One X ook zo'n behuizing heeft.

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 26 februari 2012 22:32]

1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True