Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

Smartphones krijgen in de toekomst niet veel grotere schermen. Dat zegt HTC Benelux-directeur Mark Moons in antwoord op vragen van diverse tweakers. Wel komen er compactere toestellen die over veel grafische kracht beschikken.

Huidige toptoestellen van diverse fabrikanten hebben een scherm met een diagonaal van 4,7" en volgens HTC-directeur Moons gaan ze niet veel meer groeien. "De groei van de schermen is aan het afnemen. We blijven een beetje hangen op 4,7", omdat het dan voor veel mensen nog met één hand te bedienen is. Dat is voor ons het criterium."

Samsung en LG hebben wel modellen gepresenteerd met grotere schermen, maar volgens Moons is het dan al niet meer duidelijk of het om een smartphone gaat. "Je ziet dat ze het niet duidelijk een smartphone noemen, maar een beetje twijfelen tussen smartphone en tablet."

Smartphones kregen in de afgelopen jaren veel grotere schermen. Waar toestellen voor de massamarkt eerder schermen hadden met een diagonaal van 3,2" of 3,5", groeiden vooral Android-toestellen naar 4,3". Vorig jaar werd de stap gemaakt naar 4,7", met onder meer de HTC Titan en Galaxy Nexus.

Ook komen er volgens Moons in de toekomst toestellen die veel grafische kracht combineren met een compacter formaat. "Nu zie je vaak dat de toptoestellen ook de grootste zijn." Moons antwoordde op vragen van tweakers tijdens een evenement van Tweakers.net en HTC rondom de introductie van de HTC One X, de eerste smartphone met quadcore-processor op de Nederlandse markt. Daarbij mochten 25 tweakers de telefoon uitproberen, waarna ze een gebruikersreview publiceren op Tweakers.net.

HTC Sensation XE, Galaxy Nexus, HTC One X, Samsung Galaxy Note

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

*houdt zijn iPad tegen zijn oor*
Zeker weten HTC :+ ??
Ik heb een collega met zo'n budget 7" tabletje van iBood, met belfunctie. Hij blijft het ding koppig zijn "smartphone" noemen, voornamelijk omdat er een sticker op zit waar opstaat dat het een smartphone is.

Hij heeft er ook een 3G kaartje inzitten. Werd hij erop gebeld, zat hij dus echt met een 7" table aan zijn oor. Het ziet er gewoon niet uit, alleen om die reden al zal het nooit een succes worden :D
Ach er zijn zo veel mensen geweest die bijvoorbeeld zeiden dat mensen met paars haar of groen en roze er toch niet uitzien en dat nooit iemand dat zou dragen... andere voorbeelden zijn mannen met lang haar, vrouwen met een mini rok en natuurlijk mensen zonder hoed.

Ik denk dat dat ziet er toch niet uit heel snel vervangen is door een je moet toch het grootste deel van de dag handsfree bellen en de headsets kunnen een stuk kleiner worden dus waarom zou je de tablet aan je oor houden? Als je het ding gebruikt om je werk op te doen (ik ken aardig wat mensen die bedrijven runnen met een iPad) dan kun je je voorstellen dat ook een simpele headset voldoende kan zijn om gewoon te blijven werken op de tablet terwijl je toch een gesprek voert, wel zo handig als je gesprekspartners refereren aan een presentatie en je de presentatie kunt bekijken op je tablet toch?

Ik denk dat het idee groter voor een smartphone lastig is om te bepalen want zo als in het interview al aan gegeven waar houd een smartphone op en begint een tablet. Mensen vinden dat een telefoon in hun broekzak moet passen terwijl een tablet dat niet hoeft te kunnen. Als je die definitie aanhoud kan een smartphone simpel weg niet groter worden om dat dat niet past. Maar of een smartphone zo als we die nu kennen gemeen goed blijft of dat we langzaam maar zeker toch naar een tablet oplossing gaan...
Persoonlijk vermoed ik dat we de eerste 1080p smartphone zullen zien bij de volgende generatie telefoons de huidige zal waarschijnlijk niet boven de 720p uitkomen tot Apple de volgende iphone uitbrengt. Het formaat zal niet groter worden de pixel dichtheid wel (eindelijk)
Ik vermoed dat we daarna een tijdje weinig echte beweging zullen zien nog hogere resoluties zullen weinig uitmaken omdat het simpel weg te klein wordt om echt te kunnen zien op zo'n klein schermpje en omdat het verbruik dan simpel weg te snel stijgt. Ik denk wel dat OLED meer een eigen plaats gaat krijgen en dat we mede daardoor een dunnere telefoon zullen krijgen. Meer cores lijkt me sterk op zijn best een verdere integratie van de bestaande chips in een soc maar meer dan 4 cores lijkt me voor een telefoon simpel weg te veel van het goede tenzij de cores echt worden geoptimaliseerd voor bepaalde taken en je dus eerder van losse processoren binnen de soc kunt spreken in plaats van meerdere fysiek gelijke cores.
Het ziet er gewoon niet uit, alleen om die reden al zal het nooit een succes worden :D
En daar draait het natuurlijk ook ALLEMAAL om :P Boeie dat ik iets meer voor aap sta als ik bel met mijn Note, daar krijg ik wel een veel fijnere desktop/internet/media experience voor terug :) Voo rmij veel belangrijker dan hoe ik er uit zie jammer dat de rest van de wereld blijkbaar wel zo kortzichtig is (/wordt).
Helemaal gelijk in, alleen geldt dat voor jou en mij, maar de gemiddelde consument zal zich daar wel druk over maken. Dat is de grootste groep en ergo, dat zou het succes kunnen temperen.
Tijd voor een mini-handset die opgeborgen kan worden in je phone. Zou een prima oplossing zijn. Zeker ook omdat ik tijdens het bellen nogal eens mijn telefoon wil bedienen voor bv email.
Zoiets als dat pennetje dat bij een padfone zit?
Ach, 8 jaar geleden zat ik ook met mijn pda in de metro te webbrowsen/chatten terwijl iedereen mij aankeek alsof ik gek was. En moet je nu is kijken.
Dat kwam niet door die pda :+
Bluetooth oortje erbij misschien?
Maar dan graag een stapje slimmer.

BT kost nogal wat accu. Als fabrikanten nu een oortje/handset ontwikkelden die je in het toestel kan opbergen. Alleen activeren als je daadwerkelijk het ding gebruikt. Bij opslag in het toestel kan het meteen opgeladen worden met de telefoon.

Voor in de auto gebruik ik een oortje maar vergeet het ding regelmatig om bij te laden. Of juist om van de lader af te halen (en heb hem dan niet in de auto).
Is jouw iPad een smartphone? Wauw. :-D
Nee ik snap HTC wel. Het moet wel handzaam blijven en in m'n broekzak passen. Goed dat ze zelf gewoon aan de rem trekken en niet oneindig doorgaan op de hype!
Als ik tijdens mijn vakantie toeristen foto's / video's zie maken met een IpAD, dan kan je er donder opzeggen dat er idioten zijn die het als een smartphone gebruiken.
hehe I know geintje moet kunnen af en toe imho.
In any case denk zelf dat max scherm formaat om en nabij de 5 inch zit tho.
Veel groter en het is eerder een tablet dan dat het een telefoon is :)
En zo verschilt dat dus voor iedereen. De één wilt liever 5 inch. de ander (lees: ik) vindt de 4.3 inch van de S2 al groot, en de 3,5 inch van de iPhone weer net iets te klein.

Zo zijn er ook merken, OS's, formaten, etc. voor ieder wat wils.. ik vind de 5,3 inch een tikkeltje groot en vraag me echt af of dat nog wel comfortabel in je broekzak zit.

Fabrikanten moeten zich vooral niet beperken.. er zal vast wel een markt zijn voor 5.8 inch (om maar wat te noemen) smartphones/tablet-combinaties. 8-) Vooraf was de Note toch echt te groot, en toch wordt ie verkocht. Fabrikanten mogen zo nu en dan wel es experimenteren.. of het aanslaat is altijd maar de vraag.
De Note is weer een Note :? , niet echt een smartphone. Als de Note geen pennetje had was de kans groot dan dat hij minder verkocht werd dan nu.
Je zegt wel geintje, maar ik ken iemand die het doet.
Geen budget voor een smartphone en een tablet, en bellen met zijn Samsung tablet werkt goed genoeg. Het staat wat vreemd in het openbaar, maar daar heeft hij schijt aan ;)
heb je hem al eens ingefluisterd dat een bluetooth headsetje amper 10¤ kost ? ;)
Ik vraag me dan wel af hoe groot zijn broek/jas zakken zijn
Zijn tablet is een stukkie kleiner dan een Ipad en past in de binnenzak van zijn winterjas.
Daarnaast heeft hij een leren bescherm hoes/tas waar lussen op zitten waardoor hij het aan z'n riem kan haken.
Of ie ook een bluetooth set erbij heeft weet ik niet.
Maar als je eerlijk bent is een smartphone en een tablet gewoon exact hetzelfde. Het enige verschil is dat je bij een tablet standaard minder functies krijgt (GSM, 3G enz) terwijl het net ietse groter is. Er is dus helemaal geen echt verschil. Je hebt dus al een hele reeks mobile devices die allemaal tot eenzelfde groep behoren
En laptop is gewoon desktop die je tas kan doen, en brommer is motorfiets met kleinere motor. Ik zie geen verschil, behalve dat het toch andere dingen zijn al lijken ze op elkaar. ;)
Tot zover de neutraliteit van Tweakers.
Ja want die 25 gebruikers zijn allemaal gedwongen een positieve review te schrijven en Daniel stond er zelf achter met de kettingzaag om eventuele vingertjes die negatieve dingen schreven te verwijderen :')
Wat een rare reactie, Arnoud Wokke heeft dit bericht kunnen schrijven omdat HTC en Tweakers een speciaal event hadden om de One X feestelijk op de Nederlandse markt te introduceren.

Tijdens dit event heeft Mark Moons dus uitgesproken dat hij verwacht dat de HTC Smartphones niet groter zullen worden dat de huidige HTC One X

Betreffende je tweede punt, waarom zou Tweakers haar neutraliteit kwijt zijn? Omdat HTC gebruikers beloond wanneer ze een een review schrijven? Kom zeg, dat is iets tussen HTC en de gebruikers die zijn ingeloot.

Zo ongefundeerd jij het nu brengt lijkt het alsof je bevangen bent door enige vorm van jalousie.

Nogmaals, Tweakers heeft tussen de deal van HTC en reviews niets van doen anders behalve dat Tweakers.net de plek is waar de review moet komen te staan....

Tweakers faciliteert in deze alleen maar, niets meer en/of minder.
Tot zover de neutraliteit van Tweakers.
Wat een gelul. Je hebt geen idee wat in het contractje staat dat ze hebben getekend, maar je gaat er ZONDER VERDER ENIGE KENNIS VAN TE HEBBEN maar vanuit dat er geschreven MOET worden dat het een fantastisch toestel is !? Als je geen idee hebt waar het precies over gaat, plaats dan ook niet van die belachelijke opmerkingen.
Je kunt die iPad wel leuk tegen je oor houden, bellen gaat niet.

De grootste smartphones zijn nu 5 inch. De kleinste tablets zijn 7 inch. Daar zit nog een kleine marge in. HTC heeft gelijk dat deze niet veel groter meer worden, maar die paar inch zitten er nog wel in

[Reactie gewijzigd door Ezequiel op 3 april 2012 08:55]

Kijk eens op kinguin.com ... ;)

Ja, dit is als grap bedoelt, ja!!!! (Voor alle notoire -1-evangelisten...)
Jammer! Ik heb nu twee weken mijn Galaxy Note maar ik wil echt niet meer naar een kleiner toestel. En hij is makkelijk met één hand te bedienen hoor.
Maar zou je nog een grotere willen dan? als de note 2 gewoon weer 5,3" is vind ik het prima. Ik vind het een top toestel. Heb er amper last van dat hij zo groot is. maar wel heel vaak profijt als je filmpjes kijkt of iets aan het lezen bent. Van mij hoeft het ook niet meer kleiner qua scherm.

Wel zou ik graag zien dat ze em wat compacter maken. Dunnere randen rondom het scherm. Misschien scherm een beetje naar binnen leggen. Want op die manier kun je em toch een paar mm kleiner maken. Zie ook de HD2 die amper randen rondhet scherm heeft. Waardoor deze heel mooi compact is en toch een groot scherm heeft.
Groter is prettiger voor de ogen en makkelijker te bedienen. Het toetsenbord en de meeste knoppen zitten toch onderin het scherm, maar als je niet zoveel typt maar meer consumeert is een groot scherm een uitkomst. Ik kan echt niet meer werken met kleine schermpjes, wat een gedoe.

Als is formaat S2 wel de max, kan misschien iets groter als de fysieke knoppen vervangen worden maar dan houdt het ook wel op voor mij persoonlijk. Heb dan ook kleine handen.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 3 april 2012 10:13]

Heb je hem dan op tafel liggen om hem te bedienen, want het is mij nog niet gelukt hem met 1 hand vast te houden en tegelijk met die hand hem te bedienen :P.

Persoonlijk ben ik wel tevreden met mijn lumia, het beeldscherm had wel iets groter mogen zijn, maar niet veel groter!
Heb je hem dan op tafel liggen om hem te bedienen, want het is mij nog niet gelukt hem met 1 hand vast te houden en tegelijk met die hand hem te bedienen :P.
Nergens voor nodig, ik heb hele kleine handen maar kan overal bij, misschien is mijn hand gewoon leniger oid?
En kan je dan ook overal net zo prettig en soepel bij als een toestel welke wat kleiner is? Verder moeten reiken is mogelijk, maar hoeft niet perse prettig te zijn.
Een collega van mij heeft ook een note en het verschil wat ik zie tussen hoe hij zijn telefoon bedient en ik het doe kan dit verklaren. Als ik mijn telefoon beetpak dan doe ik mijn hand eromheen en klem ik hem als het ware aan beide zijkanten vast. Als hij zijn telefoon vasthoud en bediend legt hij hem als het ware op zijn hand en gaat hij er eigenlijk niet omheen. Persoonlijk werkt dat niet voor mij, de achterkant is te glad en bedienen gaat heel wankel. Hij heeft er echter geen enkele moeite mee. Ik denk dat je qua telefoon groottes gewoon niet iedereen over 1 kam kan scheren en dat de voorkeur voor maximale grootte variert ergens om en nabij de 5" afhankelijk van de persoon.
Inderdaad, ik heb pas ook even een Note vastgehad, maar ik moet zeggen dat het formaat me alles meeviel. Ik zie over een jaar de nieuwe high-end smartphones wel over de 5 inch heen gaan qua schermgrootte. Zeker als je nagaat dat browsen steeds belangrijker wordt dan bellen.
Heb zelf op dit moment een HTC Sensation, welke ik nog net met 1 hand kan bedienen. Iemand ervaring hoe de bediening is met 1 hand op een 4,7 inch scherm?

Mijn gevoel zegt dat 4,7 inch namelijk net iets te groot is...
Heb een 5.3" galaxy note en die is makkelijk te bedienen met één hand. Ligt wel een beetje aan je handen natuurlijk maar een beetje vent moet dat makkelijk lukken :+
Ik heb een Note vastgehad en vind hem echt te groot om met 1 hand te bedienen. Mijn HTC Desire HD is al op de grens vind ik (4.3"), groter vind ik persoonlijk niet prettig.
Dat kan. Zoveel mensen zoveel smaken. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij het fijnste vindt werken.

Zelf vind ik een groter scherm (zoals de Note) heel prettig werken ookal kom ik niet met mijn duim overal op het scherm.
Het lukt mij ook prima om m'n Note met 1 hand te bedienen, al kan ik me goed voorstellen dat iemand met kleine handen dat niet kan.
Ik heb zelf een galaxy nexus, deze vind ik zeer prettig in de hand liggen. Mijn vriend heeft een galaxy note maar deze vind ik toch al wel te groot.
(die tweede van links is de galaxy nexus, just in case ;) )

[Reactie gewijzigd door Zoedek op 3 april 2012 08:52]

Klopt, helemaal mee eens. Ik vind 4 tot 4,3 inch het meest ideale formaat. Niet alleen vanwege de bediening, maar ook qua opbergen in de broekzak...
Ik vind dit wel een beetje een open deur in trappen. :) Niet echt een voorspelling waar ik warm voor loop. Elke simpele ziel kan toch wel bedenken dat ze niet veel groter kunnen worden. Ze passen dan niet meer in je broekzak en zijn niet meer lekker hanteerbaar. Gesteund door het feit dat nu al veel mensen niet voor de grootste telefoons gaan maar wel een high end telefoon willen en dan niet kiezen voor bijv de Galaxy Note vanwege de grootte.

Met 1 hand je telefoon bedienen is voor mij ook wel een vereiste.

Stating the obvious....
tja grotere broekzakken en dan kunnen we weer een tijdje verder.... :)
Cargo pants :) is weer HIP :+ Toestel in de knievakken :+

Nee toestelen zijn groot zat.. in 99 of zo was het juist de bom als het kleinste toestel had, in 2004 was het de bom als je het dunste toestel had.

Nu in 2012 ben je een held als je het grootste display hebt (dus een grotere phone) ;)
Is ook inderdaad zoiets.
Als je vroeger een wat grotere telefoon had, dan had je gelijk een 'koelkast' aldus de rest om je heen, en tegenwoordig hoor je er niet meer bij als je geen grote telefoon hebt ..

Ik ben gelukkig niet zo'n kudde dier, en vind 3.5 inch perfect ;) browsen werkt perfect, WhatsApp ook, mail ook, muziek ook, spelletjes ook, dus waarom moet ik een groter scherm .. Om erbij te horen? Naahh ik maak zelf wel uit wie ik ben :).
Ik ben gelukkig niet zo'n kudde dier, en vind 3.5 inch perfect ;) browsen werkt perfect, WhatsApp ook, mail ook, muziek ook, spelletjes ook, dus waarom moet ik een groter scherm .. Om erbij te horen? Naahh ik maak zelf wel uit wie ik ben :).
+1 grappig?
Ik ken een zekere telefoon met een 3,5" scherm dat nochtans mateloos populair is en waarschijnlijk zelfs meer verkocht wordt dan ieder ander toestel met een 4+" scherm. In ieder geval in Nederland lijkt het erop dat je eerder buiten de boot valt met een ander toestel.

Maargoed, ontopic. Ik denk dat de schermen best nog wat groter gaan worden. Formaat moet waarschijnlijk niet veel groter worden voor prettig gebruik, maar op de bezel kan nog veel winst gemaakt worden. Telefoons met (vrijwel) randloos scherm kunnen makkelijk 5" aan. Sinds de smartphone is het simpelweg prettig om een zo groot mogelijk scherm, met zo hoog mogelijke resolutie te hebben. Althans, voor hen die er veel gebruik van maken.
Wel een gevaarlijke uitspraak om te doen van HTC, want je weet nooit hoe de markt zich gaat bewegen. Maargoed, ze zijn er weer even mee in het nieuws.
[...]
Ik ken een zekere telefoon met een 3,5" scherm dat nochtans mateloos populair is en waarschijnlijk zelfs meer verkocht wordt dan ieder ander toestel met een 4+" scherm. In ieder geval in Nederland lijkt het erop dat je eerder buiten de boot valt met een ander toestel.
Dat de iPhone zo populair is, heeft meer met design en het OS te maken dan met het formaat hoor. Ik ben ervan overtuigd dat de volgende iPhone ook een >4 inch scherm heeft. Dat is de toekomst en de concurrentie laat zien dat de consument dat ook wil.

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 3 april 2012 10:38]

Waarom zou de iPhone 5 een 4" worden als het best verkochte formaat 3,5" is? Ik snap niet goed wat je bedoelt met 4" is de toekomst en dat de consument dat wil. Als 3,5" het best verkochte formaat is dan wil de consument toch duidelijk geen 4".

Mensen gaan heus niet met een teblet gaan bellen hoor. De smartphone is voor mobiel gebruik en dan moet je dat gewoon met één hand kunnen bedienen en dan blijft 3,5" nog steeds het beste formaat.

Voor Android fabrikanten is het belangrijk om onderling te concurreren en dat kan bijvoorbeeld met een groot scherm. Maar een groter scherm gaat mij echt wel niet voor Android doen kiezen eerder omgekeerd zelfs.
Wat een vreemde redenatie en een hoop generalisatie. Je kunt het woordje best(e) in jouw comment beter vervangen door enigste. Wat de consument wil is helemaal niet duidelijk bij iPhones daar er geen enkel ander formaat scherm is dan 3,5".

Het hebben over een 4" scherm en dan beginnen over dat mensen niet met een tablet willen bellen is al helemaal vreemd. Lijkt mij dat een 4" scherm niet als tablet kan worden bestempeld. Daarnaast vindt Apple het zelfs niet eens vreemd om te bellen met de iPad, het noemt het dan alleen FaceTime.
Het hele idee in de mode is dat door steeds te veranderen mensen bljven kopen. Als je hip wilt zijn ga je immers niet rondlopen in de mode van vorig jaar. Daarom komen de modehuizen ieder half jaar met een nieuwe lijn zomer/winter-mode en zij er ieder seizoen nieuwe kleuren en een nieuwe snit. De mobieltjes-markt sluit daar graag bij aan.

Wie zich niets aantrekt van de mode kan zijn kleren jaren dragen en voor de mobieltjesmarkt geld iets soortgelijks, terwijl ieder half jaar de modellen veranderen zijn kiezen de consumenten meestal per heel jaar of per twee jaar een nieuw toestel, simpelweg omdat de abonnementen één of twee jaar lopen. In sommige kringen geld je als loser als je rondloopt met een toestel dat meer dan een half jaar op de markt is.
Dit snelle afdanken van elektronica is trouwens heel slecht voor het milieu..

Het toestel zelf gaat meestal veel langer mee (al is dat o.a. bij Nokia anders geweest) en normaal is het de batterij die als eerste de geest geeft. Vanwege dit modeverschijnsel zijn voor de meeste toestellen vervangende batterijen nauwelijks verkrijgbaar. Ben je wars van alle mode en tevreden met je toestel, dan moet je na een paar jaar toch een ander toestel nemen.
Het werd tijd dat ze het door hebben dat er ook mensen zijn die niet van grote smartphones houden, maar wel van snelle/sterke smartphones.
Het voordeel van een groot scherm is, dat je er veel achter kan stoppen qua hardware.
De hardware (muv het scherm dan) in de One X had je waarschijnlijk nooit in een 3,7" kwijt gekund..

En bedrijven zouden volgens jouw redenering ook door moeten hebben dat sommige mensen niet van een touchscreen houden, en toch zit blackberry nog steeds in een vrije val. Het feit dat er een markt is, hoeft niet te betekenen dat die rendabel is.
Zoveel maakt dat echt niet uit. Denk je echt dat een S3 chip veel kleiner is dan een S4 bijvoorbeeld? Een kleinere telefoon kan bovendien ook wel iets dikker zijn zonder onhandzaam te worden.
Ik ben zeker geen expert op het gebied van het in elkaar zetten van mobiele(smart) phones, maar het lijkt me logischer dat extra batterijgrootte, grotere chip , en bv relatief gezien een micro-usb poort, microfoon en speaker op een kleinere telefoon meer ruimte kost tov een 4,7" telefoon. Dat is engineering 101.
En toch verkoopt de Galaxy Note zeker niet slecht. Er zijn sinds de launch in Azië en recentelijk in Amerika en Europa al 5 miljoen exemplaren verkocht, wat neerkomt op 1 miljoen per maand gemiddeld. De Galaxy SII is weliswaar al ruim 20 miljoen verkocht sinds April 2011, maar ik en velen met mij hadden niet verwacht dat de "phablet" zo goed zou verkopen. Blijkbaar is er nog steeds vraag naar supersized telefoons...

http://androinica.com/201...million-in-just-5-months/
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2400625,00.asp

[Reactie gewijzigd door Struikrover op 3 april 2012 08:54]

Ik heb sinds februari de Samsung Note en ik kan er alleem lof overspreken. Eindelijk eens een degelijk toestel. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik een tablet tegen mijn oor houd.

Ik ga zelf een zeer krasse uitspraak doen. 6" smartphones komen er zeker. In de breedte kan je zeker nog een inchke uithollen. Ook eenmaal men een oplossing heeft gevonden om de rand rond je telefoon te verkleinen, kan het scherm weer groter worden.

90% van de tijd bel ik niet op de Samsung Note. Waarom zou een mobiele telefoon zich alleen moeten beperken tot bellen en SMS'en? Welkom in de 21ste eeuw.
Inderdaad een logisch gevolg wat mij betreft.
Heb zelf geen Iphone, maar apple snapt dat een high end telefoon gewoon handzaam moet zijn. Persoonlijk vind ik een telefoon van 5 inch meer een tablet dan een telefoon.....
Voor personen die veel in de trein zitten of op het werk internetten zonder dat de baas steeds ziet wat ze doen is zo'n grote telefoon natuurlijk wel handig ;)
Heb zelf geen Iphone, maar apple snapt dat een high end telefoon gewoon handzaam moet zijn.
Waar haal je uit dat ze dat snappen, de rede dat ze geen groter scherm nemen is natuurlijk omdat hun eigen retina-claim dan onderuit op ze gat gaat :)

Daarbij is 3.5 nou weer het andere uiterste, 4.3 is prima handzaam voor 80% van de bevolking, dat er een paar zijn die hoger willen (ik bijv.) en een paar zijn die lager willen (of persee iOS en dan kan je niet anders dan 3.5 inch, als er een 4 of 4.3 inch versie was weet ik vrij zeker dat die meer verkocht zou zijn, zelfs veel vrouwen lopen met een galaxy note! van 5.3 inch!)...

Er is dan ook geen perfecte maat want iedereen heeft andere behoeften en dan vind ik juist dat Samsung en HTC dat WEL weer snappen in tegen stelling tot Apple die maar 1 telefoon aanbied.
[...]
Waar haal je uit dat ze dat snappen, de rede dat ze geen groter scherm nemen is natuurlijk omdat hun eigen retina-claim dan onderuit op ze gat gaat :)
Daarom dat ze met de iPad een 9,7" retina hebben zeker? ;)

Apple snapt het juist wel. Grotere foons is gewoon een hype die snel weer overwaait. Tablets zijn de toekomst en laat Android nu net daar een probleem hebben. Waneer het Android eindelijk lukt om met tablets door te breken zal er nog weinig behoefte aan grote foons zijn. Ik snap best dat je zonder tablet behoefte hebt aan een grotere foon maar eens een tablet wordt je foon gewoon een foon en dan is kleiner gewoon beter.
Ik heb een iPad gehad en naar een maand of drie ook weer verkocht omdat ik deze gewoon niet meer gebruikte. Hartstikke leuk zo'n tablet maar voor mij had deze bijzonder weinig toegevoegde waarde. Ik pak veel sneller mijn telefoon (4,3") of mijn laptop (15,4").
En dat is nu weer het mooie van Android. Jij mag kiezen. Vind je 5,3" te groot. Dan koop je toch een kleinere. Vind je 3,5" te klein, dan koop je een grotere. Je hebt diverse keuzes, ook in het top segment (al voert groot daar wel de boventoon)
Ik heb een Samsung galaxy s2, veel groter hoeft het scherm van mij niet. Kan nu nog net met 1 hand typen en heb al vrij grote handen.
Dan is er echt iets mis met je techniek.
Ik heb vrij kleine handen, maar ik kan met gemak een 5.3 inch telefoon in één hand houden en met deze zelfde hand het volledige scherm bedienen.
Je vouwt je vingers (waar de telefoon op ligt) ongeveer 90 graden en bedient zo met je duim de linkerbovenhoek. (als je rechtshandig bent.)
Gelukkig worden ze niet groter!
Je moet nu 's ochtends al nadenken of je links- of rechtsdragend bent die dag, zodat je je telefoon aan de andere kant kan doen i.v.m. ruimtegebrek :+

[Reactie gewijzigd door Floris-K op 3 april 2012 08:51]

Ik kan me daar wel in vinden, persoonlijk vind ik de Samsung Galaxy Note het perfecte toestel voor mij maar groter dan dat word overkill. Daarbij heb ik zelf nog redelijk grote handen wat de Note dus ideaal maakt met zijn 5.3''

Resumerend: Ik denk dat rond de 4.7'' wel zo'n beetje de max is voor het gemiddelde persoon. :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True