Hoofdcategorieën
Device Settings

'Google Me zal in mei geïntroduceerd worden'

Door Bauke Schievink, zondag 13 maart 2011 16:17, views: 52.835

Volgens nieuwe geruchten gaat Google zijn sociale-netwerkfunctionaliteit Google Me in mei aankondigen. De dienst, die al geruime tijd in ontwikkeling is, moet een concurrent gaan worden van de sociale-netwerksite Facebook.

De internetgigant zou zijn ontwikkelaarsconferentie I/O op 10 en 11 mei willen aangrijpen om Google Me aan te kondigen, zo meldt The Next Web. Er kwam echter niets naar buiten over de features die Google Me zal hebben, waardoor het afwachten is hoe de sociale-netwerkfunctionaliteit er uiteindelijk uit zal zien.

Eerder geruchten wijzen erop dat Google spelletjes en zijn Buzz-dienst in Google Me wil verwerken. Buzz is een sociale-netwerkdienst die erg lijkt op Twitter. Gebruikers kunnen korte berichten posten en anderen volgen. De dienst lijkt echter niet erg populair.

Google zou de introductie van zijn sociale-netwerksite eerder al uitgesteld hebben vanwege problemen met de ontwikkeling. Toen werd een mogelijke release in maart of april van dit jaar genoemd. Een aankondiging op Google I/O in mei lijkt echter aannemelijker, omdat de internetgigant wel vaker zijn eigen bijeenkomst gebruikt om nieuwe producten aan te kondigen. Vorig jaar kondigde Google op I/O Android 2.2 en Google TV aan.

Volgende 08:58 Hacker jailbreakt iPad 2
Vorige 15:54 Ballmer: 'mobiele apparaten belangrijk voor ontwikkeling Windows'
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Daar gaan we weer:

Google Search - Zoeken naar alles wat je wil, ten koste van het feit dat Google weet waarnaar je zoekt.
Google Mail (Gmail) - Lekker grote mailbox, maar google weet met wie je mailt, wat je mailt en hoevaak je mailt.
Google Picassa - Google weet waar je foto's van maakt.
Google Chrome - Snelle browser en elke Request wordt naar Google doorgespeeld.
Google maps - Google weet waar je woont, waar je werkt en hoe je van a naar b gaat.
Google Android - Google weet met wie je belt, wanneer en wat je zoal meer met je telefoon doet.
Google Me - Google weet nu ook de andere dingen die je doet maar nog niet met de voorgaande dingen van je te weten is gekomen.

Google Earth - World Domination at it's best.

Je kan er ook geen gebruik van maken, het is geen moeten. :)

Nee, maar als je iemand kent die het wel gebruikt worden er toch snel veel dingen over jou door Google verzamelt. Als die kennis bv jou een mail stuurt via Gmail.

Google biedt 10tallen leuke functies gratis aan, en wordt hierdoor razend populair. Maar ook Google is gewoon een bedrijf en wil gewoon winst maken.

Ze verdienen heus wel aan je, en dat doen ze via reclame banners en het verkopen van prive gegevens.

Google's motto is "don't be evil" maar wat verstaan ze onder evil?

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op zondag 13 maart 2011 16:37]



Nee, het is gewoon gezond verstand wat ik zeg.

Google = bedrijf
Bedrijf: maakt winst of gaat failliet.

Google: maakt winst of gaat failliet.

Hoe maakt Google winst? Precies door dingen te verkopen.
Wat verkoopt Google? Advertenties.

Maar is dat genoeg om google draaiende te houden?
Nee.

En ja, ik heb een Gmail account sinds Gmail bestaat, zo ongeveer. Maar ik vind google steeds enger worden met wat ze over hun klanten te weten (willen) komen.

Plus. Ik heb veel liever een alu-hoedje dan een bord voor mn kop.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op zondag 13 maart 2011 16:45]


Dus volgens jou kan google NIET leven van zijn advertentie verkopen?

Volgens jou verkoopt google prive gegevens (en dan bedoel ik wel degelijk verkopen aan 3e partij buiten je weten en echte prive gegevens) ?

Dan mag je beide beweringen toche ens aantonen waar je die haalt, want google zelf zijn cijfers laten uitschijnen dat de advertentie inkomsten niet enkel google betalen maar enorme winsten opleveren en men GEEN prive data verkoopt .

Een bedrijf in leven houden is niet genoeg voor aandeelhouders. Die willen zo veel mogelijk winst in zo'n korte termijn als mogelijk. Maximaliseren die winst anders dumpen ze je aandeel. Een bedrijf evenveel waard houden is niet interessant, groeien moet het. Het liefste ten koste van al het andere, anders gaan ze ergens anders graaien.

Dit is wel een erg kortzichtige reactie, waarin je voor het gemak ook nog even alle aandeelhouders ter wereld over 1 kam scheert.
Het profiel dat je schetst van 'een aandeelhouder' lijkt meer op een (activistisch) hedgefund (en ook daar zijn weer uitzonderingen op natuurlijk) dan een aandeelhouder. Uiteraard zijn er zeker korte termijn denkende aandeelhouders, maar enige nuance in je reactie is hier wel op zijn plaats.

Voor de zekerheid dit is @hiostu natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door f.h op zondag 13 maart 2011 21:05]


Huh? Google heeft een standaard fee voor data inquiries van overheden hoor. Kan me niet precies herinneren of het $10 or $25 was, maar in elk geval veel lager dan bijvoorbeeld Microsoft.

Prive data verkopen doet men dus wel degelijk. Weliswaar niet aan commerciele bedrijven, maar dat is hoofdzakelijk omdat ze daarmee hun eigen producten zouden ondermijnen.

Ze verkopen misschien niet rechtstreeks jouw privedata, maar ze tonen wel relevante advertenties bij jouw op basis van jouw gegevens, hierdoor krijgt de adverteerder indirect ook weer informatie over jou.. Misschien snap jij het niet, maar er zijn meer manieren om informatie over jou te krijgen zonder dat je rechtstreeks toegang hebt tot iemands privedata..

Google zou prima van de advertenties kunnen leven… maar stilstand is achteruitgang. Dus wordt er veel gelanceerd, wordt er weer eens iets in de prullenmand gekieperd en blijven er zaken klein maar wel bestaan.

Alleen met advertenties zouden de miljoenen miljarden al binnen komen stromen. Het is alleen niet vernieuwend genoeg om dat 10 jaar vol te houden en verder niks te ondernemen.

Noem 1 goede reden waarom google hun informatie zou doorverkopen? Hier zijn al vast wat tegenargumenten.

1. Ze zouden het dan aan een concurrent moeten verkopen... lekker slim om je concurrent de informatie te geven die jou dienst zo succesvol maakt.
2. Zodra het bekend wordt krijgen ze alle privacy organisaties op hun dak -> niemand wil meer google gebruiken.

Google verzameld enorm veel info over je, maar zolang ze dat alleen intern gebruiken, om je betere advertenties en diensten te leveren heb ik daar weinig problemen mee. Het wordt pas een probleem als google failliet zou gaan en de curator besluit de gegevens door te verkopen, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.


Zo werkt het niet bij Google.

De adverteerders zeggen ik wil 'adverteren' bij de doelgroep 18 jaar, die zoekt op auto's (oid). De adverteerders sturen de advertentie naar Google, en Google toont het wanneer de gebruiker (bijvoorbeeld in Gmail / Google of op een website met Adsense) matcht met de gegeven informatie.

De adverteerder krijgt dus niet 'informatie' van Google. (Nja, ze zullen wel statistieken enzo krijgen met waar x% van de gebruikers vandaan komen e.d.) maar niet iets specifieks over persoon y.

Inderdaad, ze verkopen geen informatie ... maar gebruiken die informatie om succesvol te kunnen adverteren.

Je bent zelf redelijk onwetend als je denkt dat Google letterlijk persoonlijke informatie doorspeelt naar adverteerders. De adwords worden gekoppeld aan woorden, en dat gebeurt automatisch d.m.v. een computersysteem.

Dus zelfs dan zit er niet een medewerker van Google jouw informatie door te spitten.

ps Google zou zichzelf ongelooflijk in de vingers snijden als blijkt dat ze niet goed omgaan met persoonlijke informatie. Als dit uitkomt (en dat gebeurt bij dit soort zaken) zal Google niet alleen financieel kapot gaan, maar waarschijnlijk ook nog eens te maken krijgen met overheden en burgers die rechtszaken zullen aanspannen.

eh ik gebruik ad words maar ik kan je verzekeren dat ik jou gegevens niet te zien krijg. Ik kan aangeven dat ik mijn ad aan een bepaald publiek wil tonen maar ik kan niet zeggen "doe mijn ad maar aan ackermans1973 je weet wel die ene die tussen zo en zo laat op tweakers was en een blauwe auto type dit heeft en gister buiten huis at daar en daar." zo werkt het niet.
Wel kan ik het op tweakers of dergelijk tonen of aan mensen met een interesse in auto's of zelfs locatie gebonden.


Ik zie de overeenkomsten niet. MobileMe is geen social network, Google is geen telefoonfabrikant, en Chrome OS heeft geen overeenkomsten met OSX anders dan dat het een besturingssysteem is.

Apple fanboys zien overal samenzweringen / ripoffs in.

Je mag gerust Google afbreken maar:

Google Me = sociaal netwerk
MobileMe = synchronisatiedienst

2 verschillende soorten diensten me dunkt.


Chrome OS - OS X : totaal niet te vergelijken: Chrome OS is een OS waar bijna alles in een browser draait (Chrome) ; je kan hier bijna spreken van een thin client voor Cloud based services van Google

Android vs. iOS: ok - misschien wel - anderzijds kan je dit ook zeggen van andere mobiele besturingssystemen, zoals bv WebOS

Chrome OS is m.i. niet eens een OS maar een bootable browser...

Dat dus, Chrome OS is inderdaad niet te vergelijken met OSX. Het zou vergelijkbaar zijn met OSX als je daarin enkel Safari op kon starten :')

Bovendien was me.com vroeger van Novell, die daar onder "Digital Me" gratis e-mail addressen enzo uitdeelde. Zo origineel is Apple dus ook niet geweest met z'n Mobile Me.

iOS was natuurlijk ook niet het eerste smartphone os, ook had het geen ondersteuning voor multithreading dus valt de vergelijkenis wel mee.
het is meer omdat het op dat moment zo was dat letterlijk alles vergeleken werd met hoe het was in vergelijking met ios, oh touchscreen en werkt iig zal wel een apple kloon zijn :P

Het is soms wat lachwekkend want ios is natuurlijk ook elders afgekeken.

't Is dat ChromeOS en OSX met mekaar te vergelijken valt...

en met behulp van picasa face recognition en name tags, weten ze ook nog wie iedereen is, koppelen aan je adresboekgegevens, streetview en location based services heeft Google ons ingepakt in een mooie 3D wereld 8)7

Haha, advertentie inkomsten niet genoeg om google draaiende te houden. LOL.
Jij weet duidelijk niks van google, want met zaken als add-sense en sponsored links (advertenties dus) verdienen ze gigantisch, het is de motor van google.

En aan iedereen die meteen weer gaat mekkeren over dat "al je gegevens bij google staan"...

A. Daar kies je dan zelf voor.
B. Dat is bij een willekeurige isp ook zo.
C. De hele ict service markt is 1 groot out-source festijn, je "gegevens" staan vaker wel dan niet bij een 3e partij.

En bedenk vooral ook bij punt c dat bijvoorbeeld overheidsgegevens (uitkeringen, gba, etc) ook bij 3e partijen staan. Een atos origin of een getronics of een cap gemini.
En daarin is helemaal niets te kiezen!

Maar nee, google. Die heeft het gedaan.

Hypocriet is het.

Die fout blijft iedereen maken. Een bedrijf wilt geen winst maken, een bedrijf is een organisatie die goederen of diensten levert. Een onderneming is een bedrijf dat wilt winst maken.

Google is dus een onderneming.

Een onderneming is een bedrijf dat gericht is op het genereren van winst. De term bedrijf gebruiken voor een onderneming is niet fout, andersom wel.

Waarom is de verkoop van advertenties niet genoeg om Google draaiende te houden?

Ik ben absoluut geen expert maar is het niet zo dat er enorm veel bedrijven zijn die duizenden euro's per maand uitgeven aan AdWords campagnes terwijl Google deze hele dienst geautomatiseerd heeft en dus in principe weinig kosten heeft om dit draaiende te houden.

Daarnaast rekenen ze ook nog geld voor Google Apps, Google Storage, Earth Pro, maps API key's, verkoop van landkaarten, android market apps en nog veel andere diensten.

Het merendeel van de inkomsten van Google komt van bedrijven. De gemiddelde consument krijgt alles van Google gratis en merkt niets van de kosten die bedrijven aan Google uitgeven.

'Weinig kosten heeft om draaiend te houden'

Idd, die anderhalve PC en een stopkontakt kosten niet veel.
|:(

[Reactie gewijzigd door RielN op maandag 14 maart 2011 01:01]


Dat is juist de reden dat ik google al mijn informatie geef. Zo dat zij de wereld kunnen overheersen!, is toch juist vet?

Ontopic: denk trouwens niet dat Google me een erg goede naam is, aleen al omdat Facebook beter klinkt.

[Reactie gewijzigd door OMGitsCHICKEN op zondag 13 maart 2011 17:55]


Google is een bedrijf wat op een hele slimme manier winst weet te maken, door de community te voorzien van gratis software (op welke manier dan ook) en daarmee snel en relatief makkelijk een grote userbase op te bouwen wat bijna vanzelf adverteerders aantrekt.

Ze verdienen aan je doordat je zelf op diezelfde reclame klikt, niets anders wat het gros van alle websites doen, neem bijvoorbeeld t.net (op enkele abbo's van t.net na)

Het verkopen van prive gegevens zal Google nooit en te nimmer doen, hiermee zouden ze zichzelf in 1 keer volledig kapot maken. Als er iets van waarde is binnen Google dan zijn het juist de privégegevens, Google zal er dus alles aan doen om deze nooit in opspraak te laten komen door deze bijvoorbeeld door te verkopen.

Het gaat Google juist om het grote aantal gegevens wat ze hebben, hoe meer cijfers, hoe exacter ze advertenties op gebruikers kunnen afstemmen == meer geld verdienen en meer adverteerders aantrekken.

offtopic:
Ik snap overigens nog altijd niet hoe mensen de illusie kunnen hebben dat Google geïnteresseerd zou kunnen zijn in hun enige enkele zieltje en daarvan de privegegevens zou monitoren, wake up, zo interessant ben je ook weer niet.
Als je achternaam Obama zou zijn zou het een ander verhaal zijn maar dan geldt het bovenstaande verhaal, zodra Google daarvan de gegevens zou inzien, zijn ze in 1 klap kapot

Uit het privacy beleid van google:

http://www.google.com/intl/en/privacy/privacy-policy.html
Information you provide – When you sign up for a Google Account, we ask you for personal information. We may combine the information you submit under your account with information from other Google services or third parties in order to provide you with a better experience and to improve the quality of our services. For certain services, we may give you the opportunity to opt out of combining such information. You can use the Google Dashboard to learn more about the information associated with your Account. If you are using Google services in conjunction with your Google Apps Account, Google provides such services in conjunction with or on behalf of your domain administrator. Your administrator will have access to your account information including your email. Consult your domain administrator’s privacy policy for more information.
Alstu.

Wat wil je hiermee zeggen? Je bevestigd mijn verhaal:
Het gaat Google juist om het grote aantal gegevens wat ze hebben, hoe meer cijfers, hoe exacter ze advertenties op gebruikers kunnen afstemmen == meer geld verdienen en meer adverteerders aantrekken.
Snel vertaald:
We mogen de informatie die je invoert in jouw Google account combineren met informatie van andere Google services of externe partijen
Niets wat erop wijst dat ze data verkopen of what so ever

of externe partijen
Dit wijst er wel op dat ze zich juridisch indekken en is dus wel een indicatie dat het al zou kunnen gebeuren of dat het in ieder geval juridisch mogelijk is in de toekomst.. Als je als bedrijf dit zeker niet wilt doen ga je het ook niet juridische ondersteuning creeren..

Persoonlijk vind ik Facebook al eng maar Google ga ik niet nog meer van mijn privicy schenken, het spijt me.. Daarnaast vraag ik me af hoeveel plek er nog is voor nog een concurrent al hebben ze wel al een grote userbase en kunnen ze dit natuurlijk ook prachtig combineren met Youtube en Picasa...
Ik begin zowiso een beetje moe te worden van dat social networking gedoe dus al Google de grootste word en ik me daar weer "moet" aanmelden is dat wel een prima tijd om daarmee te stoppen denk ik :)

Wat? Ze zeggen dat zij info van derden gebruiken, niet hun info aan derden geven. Begrijpend lezen is blijkbaar heel moeilijk.

Nee want die externe partijen is geschreven als INPUT, niet als informatie uitgeven aan andere partijen. Maar binnenhalen.

Wat is dat nou over data willen verkopen? Aan wie en waarom? Als iemand gegevens van duizenden gebruikers zou hebben is het waarschijnlijk dat Google die zelf wil kopen.

Wat gebeurd er met al die verzamelde data? Precies datgene wat Google er nu mee doet: lifestyles in kaart brengen en slim adverteren.

Dat stukje niet aar dit wel:
Information sharing
Google only shares personal information with other companies or individuals outside of Google in the following limited circumstances:

•We have your consent. We require opt-in consent for the sharing of any sensitive personal information.
•We provide such information to our subsidiaries, affiliated companies or other trusted businesses or persons for the purpose of processing personal information on our behalf. We require that these parties agree to process such information based on our instructions and in compliance with this Privacy Policy and any other appropriate confidentiality and security measures.
•We have a good faith belief that access, use, preservation or disclosure of such information is reasonably necessary to (a) satisfy any applicable law, regulation, legal process or enforceable governmental request, (b) enforce applicable Terms of Service, including investigation of potential violations thereof, (c) detect, prevent, or otherwise address fraud, security or technical issues, or (d) protect against harm to the rights, property or safety of Google, its users or the public as required or permitted by law.
De regel met "We have your consent" is meteen al van toepassing op het moment dat je www.google.com bezoekt, want dat ga je impliciet met de Google voorwaarden accoord.

Dus zodra je op www.google.com terecht komt, kan google al de verzamelde data van je doorsluizen, omdat je impliciet met de voorwaarden accoord gaat. Zo simpel is het.

Dat is niet zo en is ook geen 'opt in'.
http://www.google.com/intl/nl/privacy/privacy-policy.html
DAarmee ga je akkoord.

Ackermans1973, je leest ook alleen maar wat je wilt lezen.

Wat ze zeggen is, vrij vertaald: "We delen je persoonlijke informatie met derden alleen in de volgende beperkte omstandigheden: 1. Als we jouw toestemming hebben. We hebben jouw toestemming nodig om het delen van gevoelige persoonlijke gegevens mogelijk te maken. [..]"

Kortom, pas als jij toestemming geeft (wat dus niet automatisch zo is) mag Google jouw persoonlijke gegevens delen met andere partijen.

Ik weet niet waarom je zo paranoïde bent, maar dit is al het zoveelste geval op deze pagina waar iemand in gebrekkig Nederlands probeert uit te leggen hoe graag Google personeel wel niet al jouw gegevens met de hele wereld wilt delen.

Als ik zo vrij mag zijn: Van die enkele miljarden mensen die van Google gebruik maken ben jij echt niet zo interessant. Dat jij advertenties voorgeschoteld krijgt die op jou zijn toegespitst wilt niet zeggen dat iemand jouw profiel zit te bekijken. Jouw gegevens staan in een extreem complexe, grote en wereldwijde database waarop Google zijn algoritmes loslaat om zo jou beter te kunnen bedienen.

Persoonlijk vind ik het wel prettig. Geen viagra advertenties meer aangezien Google doorheeft dat ik een 20-er ben. Mijn zoekresultaten van de afgelopen 3 jaar zijn opgeslagen, en nu krijg ik enorm veel relevante zoekresultaten omdat Google doorheeft dat ik een web-ontwikkelaar en grafisch vormgever ben - als ik op "ajax" zoek krijg ik web-gerelateerde resultaten, en geen informatie over de voetbalclub.

Google dient ten eerste zijn vele gebruikers, ten tweede zijn adverteerders, ten derde zijn investeerders. En dat is volkomen logisch, want zonder veel gebruikers heb je geen adverteerders, en zonder adverteerders heb je geen investeerders.

Zo simpel is het. (PS. dit soort toevoegingen komen extreem arrogant over in een discussie, want "zo simpel" is het echt niet.)

[Reactie gewijzigd door Blue-eagle op maandag 14 maart 2011 07:49]


Ze hoeven het ook niet te verkopen om "kwaad" te kunnen doen.

Wellicht krijgen wij straks allemaal een link naar een aanbieding van CZ verzekeringen. Maar jij krijgt hem niet omdat Google bepaald heeft dat jij een vehoogd risico loopt door jouw interesse in sigaren. (Ik noem maar wat.)

En dat zouden ze dan waarom doen?

Wellicht wil CZ adverteren bij een doelgroep die niet naar sigaretten- of lonkankergeorienteerde sites gaat. Daar zou google aan kunnen voldoen, maar de opdracht komt van de verzekeraar. Ik denk dat je die moet gaan aanpakken mocht dit voorkomen. Of heb jij geen internet, omdat internet kinderporno faciliteert? Oh, dan zou je natuurlik ook niet op tweakers kunnen komen...

Graag even de bron dat Google prive gegevens zou verkopen.

Reclame schotelen ze je wel voor, maar bovenstaande m.i. toch echt niet. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de KvK en het voormalige 'belenschrijfmenietregister' toen dat over de kop ging (ik heb het dus niet over dat huidige register).

jullie zijn echt dom als je denkt dat google de grote bedreiging is... alle gegevens die google van je heeft staan al ergens op het net. denk je echt dat google geen verband kan leggen tussen identiteiten op andere sites. sterker nog ze hebben nu sinds kort zelfs als een database van alle mensen op foto's die herkent worden door het systeem. als jij een hyves profiel foto op je pagina zet. kan google er meteen een naam en naw gegevens aan koppelen.

je moet overal op internet op passen wat je zegt en post.

aangezien ik overal onder de zelfde naam ga, is de kans groot dat google met hun bots al alles van mij weten, waaronder deze posting...

daarnaast maak ik me niet zo druk... ik ben toch maareen oninteressant individu voor google.

je eerste punt geld natuurlijk niét Voor gmail en google docs. daarom ben ik voor mijn documenten share al over gestapt op mijn eigen nas en eat ben ik ook van plan met mijn email.

verder maak ik prettig gebruik van de andere diensten van google :D

ik heb liever ICT gerelateerde reclame dan weer de duizendste Viagra pill..

google ftw!

Denk je?

Google DNS? Meeste mensen weten het niet, maar Google is al bezig om DNS 'Google-style' te beginnen.

Google Ads? Is ondertussen ook overal te vinden.

Google Earth van mijn huis? Die haal je echt niet even weg hoor!

GMail? Gaat even jouw mails doorlezen als je iemand op een @gmail account een mailtje stuurt.

Google scholar? Die hebben binnenkort je masterscriptie, en die kan je d'r niet makkelijk weg laten halen.

Google auto's die je wifi even komen beluisteren?

Google ... ga maar door!

Mijn huis in Duitsland is 3 dagen na aanmelden onherkenbaar gemaakt via een simpele online form, dus ik hecht ook niet teveel belang aan je overige beweringen...

Leuk maar ik heb hier al 3x getracht een eigen (sloop) pand onherkenbaar te laten maken wat nog steeds niet is gelukt. En dan nog: al maak je het onherkenbaar: een zwarte of geblurde vlek in een straat maakt jouw pand alleen maar interessanter.

En iemand die met de wagen door je straat rijdt... die ziet dan ook die zwarte plek ?
Of iemand die met een vliegtuigje boven je wijk vliegt ?

M'n punt is gewoon dat men in de "publieke ruimte" gewoon al sinds mensenheugenis foto's mag nemen van alles wat men van op diezelfde "publieke ruimte" kan zien. Dus wat maakt het nu uit dat men een foto neemt van de bovenkant van je huis ? Of een foto vanuit een rijdende auto ? Iedereen kan toch gewoon in je straat komen kijken naar datzelfde huis ?

DNS is al eeuwenoud.

8.8.4.4 gebruik het met veel plezier.

[Reactie gewijzigd door RielN op maandag 14 maart 2011 01:07]


Inderdaad. Gemakkelijk te onthouden, dus altijd voorradig als ik vermoed dat een probleem wel eens aan niet bereikbare DNS kan liggen :)

Het wordt steeds meer en meer moeten. Toen ik over het laatst youtube checkte bleek dat mijn gewone youtube login niet meer voldeed. Ik moest deze linken aan een google account?

Toen ik diezelfde dag een flickr account aanmaakte bleek dat ik hiervoor ook een google of yahoo account nodig had? Zegt genoeg lijkt mij.

Nee, ten eerste heb je keuze uit Google of Yahoo. En ten tweede zijn er nog tien tallen concurrenten van Flickr...

Sigh, doe eerst eens wat onderzoek voordat je van alles roept. Op Flickr kun je inloggen met een Yahoo ID, Facebook en Google account. Dit komt doordat Flickr OpenID ondersteunt en niet omdat Google graag informatie verzameld, zoals je probeert de beweren met de eerste zin van je reactie.

Daarnaast is het logisch dat Youtube accounts worden omgezet of gelinked aan Google Accounts aangezien Youtube al enkele jaren van Google is. Dan wordt het op den duur tijd de login systeem te combineren zodat je de bezoeker beter kan bedienen en het technische onderhoud ook verminderd.

Goed, maar wie gaat van elke persoon kijken naar de punten die jij opnoemt? Van die miljoenen gebruikers? Niemand, juist.

Als er in mijn inbox nu reclame staat die mij interesseert of niet, ik zal er niet op klikken, als Google daar geld mee verdient, des te beter!

Mijn zus krijgt in haar mailbox van hotmail (geen mails maar echte reclame) reclame voor poezen accessoires het kan geen toeval zijn dat ze veel van poezen houd.

Voor Google Chrome is er uiteraard al een variant die deze informatie niet doorspeeld: Chromium. Voor Google Search is er Bing en voor Picassa is er Flickr. Daarnaast zijn er uiteraard nog meer voorbeelden te vinden voor het 'opdelen' van de benoemde diensten over verschillende bedrijven.

Ontopic:
Ik denk eigenlijk dat Google de boot gemist heeft als het gaat om sociale netwerken. Hoewel Twittter zichzelf nu in de vingers probeert te snijden door de developers 'weg te sturen' (zie artikel gisteren), heeft Facebook - op de privacy stunts na - nog niet echt een problematische reputatie: waarom zouden mensen dan over willen stappen. Dan moet er toch echts iets totaal nieuws en boeiends aanwezig zijn in Google Me.

Als google wel de gebruiker op een degelijke manier de privacy laat regelen, en wat meer controle geeft op wat er wel en niet op een wall te zien is, dan ben ik zo over. Filters maken , zodat ik alle muziek en filmpjes van m'n wall af kan krijgen, zonder daarvoor mensen te moeten blocken, of elk nieuw filmpje moet blocken..

En het zal vast goed integreren met m'n android devices. De Facebook app draai ik niet, zolang ik niet zelf een gedeelte van de gewenste permissies uit kan schakelen. De mobiele website functieneert ook zonder die permissies, dus indien nodig red ik het daarmee ook wel.

Ik vertrouw eerder Google met mijn informatie dan Facebook, aangezien Google de informatie niet doorgeeft(dacht ik)

Ja, idd zo denk ik er ook over. Facebook heeft namelijk al van die schandalen gehad. Omdat ze zelf niks met die informatie kunnen gaan ze het verkopen.

Google integendeel kan wel wat met de informatie en verkoopt het niet graag maar houdt het juist voor zichzelf!

Dus in principe zijn je gegevens relatief gezien veiliger bij google dan bij facebook!!!

Microsoft, Ziggo, KPN, waar je ook je e-mailaccount hebt, weet naar wie je mailed. So what?

Erger nog, ze zijn door onze overheid verplicht die informatie op te slaan... En er is vervolgens geen log van wie al deze informatie bekijkt.

Kwaliteit van deze e-mail dienst zijn ook verschrikkelijk achterhaald. Nog steeds POP3 in plaats van IMAP. En ontiegelijk klein opslag ruimte online zodat je je mail moet ophalen en dan later nergens terug kan zien online.

Nee, ben heel tevreden met gmail. Ook al weet ik dat de google motor mijn mail doorkijkt. Maar dat doen alle gratis e-mail aanbieders!

Ik ben het er wel mee eens.

En vergeet google analytics niet, die op zo ongeveer iedere website staat tegenwoordig.

Ik zag laatst ook nog een pagina van google latitude, waar grafieken te zien zijn over wanneer je je waar bevindt en hoeveel tijd je op je werk bent, en hoe lang je onderweg bent.

Het zou me niets verbazen als ze ook zoiets bijhouden via android ofzo..

In een clean Rom build van Android staat geen enkele code die informatie doorspeelt naar google. En gelukkig is het opensource, dus kan je dat ook checken.

Echter.. de diensten die bovenop Android draaien geven wel informatie door. Zoals google search, youtube, gmail, marketplace, etc..

Als je niet inlogt met je Gmail account op je ANdroid telefoon zal er niks doorgespeeld worden naar google. Je kan in principe ook een andere search gebruiken, andere mail, andere videokanaal met flash en een andere soort app store.

Dus in principe kan je je Android telefoon helemaal google vrij maken als je wil.. (weer die keuze he!)

Je kan ook het volgende gebruiken:

Microsoft Bing! Yahoo
Microsoft Hotmail of het mailadres van je provider ;)
Microsoft Internet Explorer / Firefox / Chromium / Safari
Routenet.nl
WebOS of iOS of Phone 7, Symbian^
Hyves / Facebook
etc.

Of je trekt de stekker van je Internet eruit maar daar is het waarschijnlijk al te laat voor ;)


Inderdaad, en als het al zo zou zijn, dan zou het wel héél erg makkelijk te bewijzen zijn ook... Packet sniffer er tussen en je kent het antwoord !

Voelt iemand zich aangesproken om dit even te testen ? 8-)

Ik heb even Wireshark open gegooid en bij het surfen naar gathering.tweakers.net gaat de eerste request naar 213.139.154.32, welke een *.tweakers.net DNS-verwijzing heeft. Op het eerste zicht lijkt het dus nogal mee te vallen :)

Wanneer je in Google Chrome in de adresbalk typt en de optie 'instant' staat aan, staat daar de melding bij:
Instant inschakelen voor sneller zoeken en surfen. Invoer in de omnibox kan worden opgeslagen.

Bij mij staat deze echter af. Ik weet niet meer of ik dit zelf afgezet heb, of dat dit standaard zo is (ik vermoed het eerste).

Wanneer die optie aanstaat, wordt telkens je iets in de adres/zoekbalk typt, de inhoud daarvan naar Google gestuurd, zodat ze je instant zoekresultaten kunnen bezorgen. Logisch ook, want anders zou die functionaliteit niet werken. Een nadeel is echter dat dan ook URL's doorgestuurd worden die je wil bezoeken, aangezien Chrome geen aparte adres- en zoekbalk heeft.

Je vergeet een belangrijke, Google Analytics. Google weet welke sites je bezoekt, ook als je daar niet via Chrome of de Google zoekmachine terechtkomt ;)

Gelukkig lijkt google de zaakjes tot nu toe beter in de hand te hebben dan de meeste andere bedrijven aangezien ik (m.u.v. de introductie van Buzz) me geen grote privacy gerelateerde problemen kan herinneren. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Facebook welke hierover al meerdere keren negatief in het "echte" nieuws is gekomen (dus geen theorieën, maar de werkelijkheid).

Maar goed, als je dit niet aanstaat kan je natuurlijk jezelf hier enigzins proberen tegen af te schermen. Gebruik yahoo mail, blok google analytics, gebruik bing maps. Koop een Nokia telefoon en gebruik één van de vele andere image hosts.

Doe niet zo mal! Dat soort dingen weet ELKE website beheerder. Het staat nl allemaal in je serverlogs. Google Analytics laat je niets bijzonders zien. Het enige bijzonder is dat het lekker makkelijk is en dat je geen duur analysepakket nodig hebt.
In 1995 of daaromtrend had ik een website waar ik de analyse met WebTrends deed. Heel duur pakket, en ik wou dat ik toen GA had.

Iedereen strooit maar te pas en te onpas met het 'P' woord, maar geeft ondertussen zélf net zo makkelijk telefoonnummers en emailadressen weg voor domme belspelletjes en talentenjachten. En maar klagen over Google.

Men zou Google eens moeten gebruiken om meer en beter geïnformeerd te raken.

Wat meneer bedoelt is dat google analytics van google is.
Google kan dus jouw ip van alle sites die je bezoekt die google analytics gebruiken koppelen met jouw ip waarmee je op jouw google account inlogt.
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar mogelijk is het zeker.

vanaf mijn bedrijf gebruiken 15 mensen hetzelfde ip. Ik als persoontje gebruik 5 verschillende ip's. Algoritmes zijn knap maar veel succes met vaststellen wie wie is op basis van ip's.

Daar gaat het niet om. Dat een webmaster weet dat jij zijn website heb bezocht kan hij gebruiken om zijn website te verbeteren, maar verder kan hij er niet zoveel mee.

Google echter heeft niet de logs van een enkele website, maar van zo'n beetje de helft van alle websites die jij bezoekt. Die informatie gebruiken ze om een zogenaamde decision engine te voeden.

Momenteel maakt deze alleen beslissingen over welke advertenties aan jou getoond moeten worden, maar het is niet onwaarschijnlijk dat later ook andere beslissingen door deze engine genomen gaan worden.

Het is juridisch lastig vaarwater voor Google om dit nu aan te bieden. Maar als de juridische bezwaren uit de weg geruimd zijn kon een bank jou wel eens een lening ontzeggen omdat Google's decision engine weet dat veel gok websites bezoekt.

Dit soort beslissingen worden nu al op een heel basaal nivo aangeboden door Maxmind etc. die dat doet op basis van de IP adres en vrijwillig ingevoerde adresgegevens, maar aanbieders en afnemers van dit soort producten staan te popelen om betere informatie.

Daarvoor hoeft Google overigens helemaal geen data te verkopen. Ze hoeven alleen maar de beslissing te verkopen met eventueel een summiere toelichting. Hoe dan ook, je bent het haasje.

Dan maak je toch gewoon geen gebruik meer van internet? Want google kan je makkelijk vervangen door een andere willekeurige naam, als je mijn website bezoekt heb ik ook prive gegevens van jouw beschikbaar.

Het internet is gratis te gebruiken, maar er zijn wel kosten om het internet beschikbaar te maken, zo ook de diensten van google. Zodra google 20 euro per maand gaat vragen voor al zijn diensten begint ook iedereen te klagen dat het zo duur is. Men wilt geen geld uitgeven aan dit soort dingen, en het opofferen van privacy gevoelige informatie is de prijs die je daar voor moet betalen zodat Google de kosten van de server parken etc. kan betalen. Kan je daar niet mee leven, dan zit er (bijna) niks anders op dan geen internet gebruiken.

We hebben op school nu een vak dat gaat over privacy en internet, en het valt me op dat iedereen verdomt negatief doet over die combinatie. Aan de ene kant wel begrijpbaar, aan de andere kant, wat wilt een bedrijf met jouw informatie doen? Google gebruikt het om inzicht te krijgen in de wensen van klanten en de gebruikers ervaring te verbeteren door advertenties te geven die passen bij de wensen van de klanten. Waarom zou google al jouw e-mailtjes gaan doorlezen om te kijken wat jij naar Pietje stuurt?

Het zal wel zijn dat ik tot de "nieuwe" generatie behoor en me dus totaal geen zorgen maakt om dit alles, als ik me hier zorgen om moet gaan maken dan blijft er niet veel leuks meer over in het leven denk ik...

Je vergeet Google Apps, google weet dus ook al je bedrijfsgeheimen en documenten.

Ben benieuwd wat Google ons brengt. Ik ben gewend van Google dat ze goeie producten maken, maar denk toch dat Facebook de grote winnaar is op dit gebied.

Het is moeilijk concurreren... Het is niet moeilijk om een betere site te maken als facebook, dewelke toch best veel kritiek krijgt van eigen gebruikers. Maar als al je vrienden op facebook zitten, en blijven zitten, ga je niet als enige overschakelen.

Facebook? Facebook, is een site die even vergeten is waar een social netwerk site om draait. De laatste tijd lijkt Facebook een site te worden die ALLES binnen 1 site wil. En wordt ook steeds vaker met AOL vergeleken. Een bedrijf dat ook alles wilde zijn en uiteindelijk overal middelmatig in was en nergens goed in.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2375715,00.asp
http://kottke.org/07/06/facebook-is-the-new-aol
http://www.newser.com/sto...headed-for-aols-fate.html

Persoonlijk verwacht ik dat mensen en-masse over zullen stappen.

Ze hadden toch al zoiets geprobeerd met Buzz oid ?

Ik vrees dat Google gewoon een beetje *laat* hiermee komt. Zelfs als ze een beter product leveren dan facebook, dan nog lijkt de kans me klein dat iedereen en-masse overstapt...

Als het een Orkut kopie is die nu groots wordt ingezet dan zullen ze nog niks winnen gok ik zo.

Voor de mensen die bang zijn voor hun privacygevoelige dingen: trek meteen die UTP uit je modem, zet een aluminium hoedje op en ga onmiddelijk in bed liggen. Je hoeft helemaal niet lid te worden van welke dienst van Google dan ook, iets met eigen keus enzo…

Veel mensen waren overgestapt van hyves naar facebook. Ik denk dat het kwam, omdat de site wat internationaler was en bovendien gelikter en gebruiksvriendelijker.
Vraag is of er meerwaarde zal zijn om van facebook naar google me over te gaan; of om het naast facebook en twitter te hebben.

Wat wel grappig zou kunnen zijn is om bijvoorbeeld facebook/twitter/last.fm/linkedIn en dergelijke onder 1 dakje te hebben, maar ik vind het eigenlijk wel fijn om dat apart van elkaar te houden, voor privé redenen en om de connecties apart te houden.

Windows ME maar dan anders?

Nah, eerder Mobile Me ;)

[Reactie gewijzigd door ZpAz op zondag 13 maart 2011 16:39]


Ik geloof nooit dat dit zal werken. Orkut? Werkt alleen voor een relatief kleine groep. Google Buzz, de Twitter concurrent? Werkt niet. Google Video, de YouTube concurrent? Werkt niet. Veel projecten van Google die moeten concurreren met bestaande en populaire producten werken gewoon niet, simpelweg omdat die ander eerder was en populairder is en blijft.

Google Video is een zoekmachine die linkt naar video's op sites, YouTube is de videosite van Google.

Google Video was eerst een YouTube concurrent, totdat Google YouTube overnam.

Aha dus Google is zo succesvol omdat al hun projecten falen :P Dat verklaart de marktwaarde...

Niet allemaal, maar ze proberen in elk geval constant iets.
Niks mis mee, toch?

Absoluut niet :) maar volgens YopY blijkbaar wel...

Die zegt, project 3 en 15 zijn gefaald (en alles er tussen in niet maar goed dat laat ie achterwegen) dus omdat die 2 zijn gefaald moet project 20 ook falen...

Wat heeft Google allemaal veroverd of een flinke voet binnen het terrein en is dus al succesvol bewezen?
Online documenten (G-docs)
Mail (gmail)
Zoekmachine (google)
Mobiel OS (android)
Web statestieken (anlytics)
Web advertenties (adsense/adwords)
Videodienst (ja overgekocht toen het al enig succes had maar minder is het niet geworden, youtube en hun eigen video zoekmachinge google-video)
Fotodienst (picasa)

En die kan ik zo even met me zieke lichaam (ja ben ziek) op de vroege ochtend bedenken :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op maandag 14 maart 2011 11:19]


Net zoals Android, wat 10 maanden na de release van de eerste iPhone geintroduceerd is? Nee dat zal nooit groot worden... :+

als twitter zo blijft doen zoals ze nu doen met de clients, dan twijfel ik heel hard of dit niet eens een opvolgertje kan gaan worden....

Skype deed exact hetzelfde, kwaliteitswaarborging door niet elke random programmeur een programma te laten maken die jouw dienst moet representeren. En Skype is nog steeds zowat de standaard.

Klopt. Maar als google talk verbeterd wordt. Zal dat nog wel een goede concurrent worden. Omdat je dat overal online kan gebruiken via de browser + op alle android mobieltjes tablets en weet ik waar. En dat allemaal met video/geluid/chat en telefoon etc..

Dat skype de grootste is, komt door de combinatie van (grote) userbase en het propriatary protocol.

Iedereen die naar zijn Google services kijkt ziet al hoe het eruit komt te zien want Google is de laatste maanden stap voor stap features aan het toevoegen waarin je al exact kan zien hoe de interface van Google Me eruit komt te zien.

https://profiles.google.com/

Het lijkt nog op Facebook ook.

[Reactie gewijzigd door sohus op zondag 13 maart 2011 16:40]

«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 08:58 Hacker jailbreakt iPad 2
Vorige 15:54 Ballmer: 'mobiele apparaten belangrijk voor ontwikkeling Windows'
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011