Hoofdcategorieën

Microsoft kondigt Zune HD aan

Door Pieter Molenaar, woensdag 27 mei 2009 13:18, views: 20.836

Microsoft heeft zijn nieuwe Zune-mediaspeler uit de doeken gedaan. De Zune HD is uitgerust met een 3,3"-oled-touchscreen en is voorzien van een internetbrowser. Het Zune-platform wordt geïntegreerd in de Dashboard-interface van de Xbox 360.

Nadat eerder al beelden en enkele specificaties van de nieuwe mediaspeler waren uitgelekt, heeft Microsoft de Zune HD dinsdag eindelijk officieel gepresenteerd. De Zune HD heeft een 3,3"-oled-display met een resolutie van 480 bij 272 pixels, een metalen behuizing, en ondersteuning voor onder andere multitouch en wifi. Via een los verkrijgbaar docking station met een hdmi-poort kan de Zune HD 720p-videocontent op een hdtv afspelen.

Microsoft heeft een internetbrowser in de Zune HD geïntegreerd die het gehele scherm kan gebruiken, en die afgestemd is op multitouch-bediening. De speler is verder uitgerust met een HD Radio-ontvanger. Dit systeem biedt niet alleen betere kwaliteit, maar ook extra informatie over bijvoorbeeld muzieknummers of artiesten als een radiostation het HD Radio-systeem ondersteunt.

Microsoft maakte verder bekend dat het de Zune-dienst zal integreren in de Dashboard-interface van de Xbox 360-console. Zune krijgt volgens het bedrijf de eerste positie in de Xbox Live Video Marketplace. Microsoft zegt dat het op de E3 een game-changing entertainment experience zal presenteren voor de manier waarop Zune in Xbox Live wordt verwerkt, maar daar is verder nog geen informatie over bekend.

De Zune HD zal in de herfst in de Verenigde Staten worden uitgebracht. Het is nog niet bekend of en wanneer de Zune HD ook naar Europa komt. Geruchten daarover deden in het verleden wel de ronde, maar Suzanne Bouten, van de Nederlandse Entertainment and Devices-divisie, wilde dit tegenover Tweakers.net bevestigen noch ontkennen. "Deze aankondiging is alleen voor de Verenigde Staten", aldus Bouten.

Zune HD

Volgende 13:52 AMD introduceert DirectX 11-gpu's in vierde kwartaal - update
Vorige 12:29 Canonical werkt aan Android-emulator in Ubuntu

Reacties

«  1  2  3  4  5  »


Dus omdat Apple marktleider is, ben je van deze niet zo'n fan? :?

kan je zien hoe hard de apple marketing ingeslagen is......

Opvallend dat zo'n soort opmerking nooit gemaakt wordt over Windows.
Dan is het altijd dat er zoveel software en peripherals voor te krijgen zijn.
Dat is nu ook met de iPod, maar dan is het opeens hype en marketing...

microsoft hyped haar producten niet, maar maakt er enkel reclame voor. Dat is een groot nuance-verschil.

Verder is het als gevestigde waarde die microsoft toch is ook moeilijker om een radicale verandering aan te kondigen, juist omdat ze heel zwaar steunen op die verankering. Zelfs bij anti-microsofters zit die gedachte er in gebetoneerd

Apple producten worden door Apple niet meer gehyped dan Microsoft dat doet, dat kan je eigenlijk ook niet vaststellen want dat is een interpretatie van één ieder. Het zijn bij Apple vooral de enthousiaste gebruikers die de Apple producten maar al te graag de hemel in prijzen.



Ver niet zo veel als de iPod range wordt gehyped, nee. Dat Microsoft meer spendeert aan RECLAME komt omdat hun markt veel groter is, maar de hype (Uitlekken van design specs, plaatjes, etc) is veel kleiner dan de iPod en iPhone modellen van Apple. Ook de spelletjes worden zeker niet zo veel gehyped.

Windows 7 wordt inderdaad wel gehyped, maar is ook veel, veel beter is _dan_ Vista. Het werkt veel sneller, preciezer, en logischer dan Vista.
Media zijn verantwoordelijk voor een hype. Voordat een marketingteam erin slaagt een ware mondiale meerjarige hype te creëren vallen kerst en sinterklaas op dezelfde dag.

De reden dat Apple producten in veel grote mate dan MS producten worden gehyped is omdat 1) Apple expres zelf niks over haar producten loslaat voordat ze uitkomen en 2) de gebruikers van Apple producten over hun aankopen 100x enthousiaster zijn dan de gebruikers van Microsoft producten.

In 2001 is Apple begonnen met 0,0% marktaandeel in een al redelijk volwassen markt (lees: draagbare muziekspelers waren er al meer dan 10 jaar en de eerste mp3-jukeboxen waren ook allang uit). Tóch zijn ze nu dominant marktleider op wereldwijde verkopen. De mensen die er vanaf het eerste uur bij zijn geweest hebben misschien al wel 3-4x een nieuw apparaat gekocht. Laten we eerlijk zijn; als jij gaandeweg de levensduur van een aankoop (wat dan ook) merkt dat het niet bevalt, of ziet dat de concurrent écht iets beters heeft, dan koop je het toch niet weer? Als de iPod écht niet de beste is geweest de afgelopen vijf jaar, was het ook niet zo gegroeid en populair geworden. Je kunt veel over marketing en hypes lullen. Maar dit is een doodeenvoudig economisch principe.

"microsoft hyped haar producten niet, maar maakt er enkel reclame voor. Dat is een groot nuance-verschil."

Hoe hypocriet of naief kun je zijn. Vista was het antwoord op al je problemen, als je XP bleef draaien was je een oen. Als dat geen hype was?! Maar ja dat is de gemiddelde tweaker. Die wil gewoon niet geweten hebben dat ook hij zeer vatbaar is voor hype. Blijkbaar is mn hier de Ghz hype vergeten. De tijd toen elke windonees er prat op ging dat zijn PC sneller was omdat men in Ghz dacht en een mac nog steeds in Mhz werd geadverteerd. En ze gingen voor die hype hoor ze geloofden echt dat hun computers sneller waren.

[Reactie gewijzigd door Bazilfunk op woensdag 27 mei 2009 19:30]


Je beweert dat microsoft haar producten niet hyped, maar wat doet de directeur Balmer dan in deze video's?
http://www.youtube.com/watch?v=tGvHNNOLnCk
http://gizmodo.com/505268...uts-again-to-sell-windows

Beetje vreemde instelling.

Het grote verschil tussen apple en andere draagbare muziek spelers is dat apple het voor elkaar heeft gekregen om van de iPod reeks een hype te maken dit door middel van goede reclame gericht op de juiste doelgroep.

Als je even de merknamen weg laat en je gaat puur kijken wat de apparaten kunnen en ze gaat beoordelen op de volgende punten: Geluidskwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, hardware, firmware en bijhorende software.

Ik heb meerdere male geluisterd naar muziek op iPod spelers en ik vind op het gebied van muziek kwaliteit toch echt achterlopen zeker als dit gaat vergelijken met merken zoals Cowon, SanDisk en Samsung is er gewoon echt een groot hoorbaar verschil.

De iPod gebruikers interface zit opzich wel goed in elkaar en is meer een persoonlijke keuze ik vind zelf de gui van de (nieuwe) zune, samsung p2, Shure etc fijner.

De hardware is toch zeker een punt waar de iPod reeks wel redelijk achterloopt geen bluetooth, matige muziek chip en de batterij duur is ook niet het juh van het.

Firmware is nog zo iets ook verbonden aan het kunnen van de hardware ik luister zelf alleen maar naar flac bestanden dus voor mij is de ondersteuning van lossess erg belangrijk.

Bijhoorende software voor op je pc... ik heb echt een *beep* hekel aan iTunes echt een vreselijk programma imho. De software is meestal maar matig ongeacht het merk maar die van samsung en zune vind ik goedwerkbaar een daarnaast heb je natuurlijk ook veel spelers zonder extra software gewoon usb in de pc en copy pasta en klaar.

Dus de vraag is.. wat zoek je in een media speler? Wil je laten zien dat je "er bij hoort"? Dan is een iPod een goede keuze maar als echte muziek liefhebber moet je misschien toch wat meer onderzoek doen naar het apparaat dat je aan gaat schaffen zeker omdat die dingen al niet echt goedkoop zijn wil ik toch weten wat ik krijg voor mijn geld. Dit zijn keuzes die je zelf moet maken. Ik ga voor kwaliteit en wil hier ook extra moeten en geld in steken als jij het type bent dat de eerste beste winkel binnen loopt en vraagt wat het meest verkocht wordt en binnen 5 minuten weer buiten staat.. so be it. Jou keuze.

edit: beetje lange post geworden :p

[Reactie gewijzigd door Tenshi818 op woensdag 27 mei 2009 15:45]


*kuch* AppStore *kuch* Onbegrijpelijk dat je toevallig(?) de allerbelangrijkste feature vergeet.

Het is echt geen toeval dat de iPod Touch pas echt is beginnen verkopen (in vergelijking met de iPhone) na de introductie daarvan...

De Zune heeft dan misschien geen AppStore, maar je kan je software gewoon downloaden zoals je een willekeurige setup.exe van het net haalt. Of beter nog, met behulp van XNA kan je er zelf software voor schrijven. Ik voel een iPitty-port komen...

Laat maar eens zien hoeveel goede software er voor de Zune bestaat.

Wil je laten zien dat je "er bij hoort"? Dan is een iPod een goede keuze maar als echte muziek liefhebber moet je misschien toch wat meer onderzoek doen naar het apparaat dat je aan gaat schaffen
Wat een onzin. Dus als je een iPod koopt loop je achter de meute aan en ben je geen muziekliefhebber? Misschien heeft iemand andere eisen dan jij, maar het is nogal onzinnig om dan maar meteen een waardeoordeel over die persoon uit te spreken.

Maar ok, jij je zin. Ik ben zo'n simpele ziel die een iPod heeft gekocht, dus vertel me maar welke mp3 speler voor mij een betere keuze is dan de iPod. De enige echte eis die ik heb is dat de boordcomputer/navigatiesysteem van mijn auto perfecte ondersteuning heeft voor dat apparaat. Dus netjes selectie via het stuur, weergave zowel op het lcd display tussen mijn kilometerteller als op het touchscreen van het navigatiesysteem. Geluidskwaliteit is van minder belang aangezien ik hem voornameljik in de auto gebruik, en de akoustiek van een willekeurige auto niet bepaald geweldig te noemen is.

Als dat met de nieuwe Zune kan ga ik hem direct bestellen zodra hij leverbaar is.....

[Reactie gewijzigd door Jeroen V op woensdag 27 mei 2009 16:26]


De enige echte eis die ik heb is dat de boordcomputer/navigatiesysteem van mijn auto perfecte ondersteuning heeft voor dat apparaat.
En wat is de reden dat je hier geen autoradio voor kan gebruiken? Vaak kunnen autoradio's dit beter!

Ik vind het vreselijk onhandig om een autoradio in mijn binnenzak te steken.

Maar smaken verschillen...

Maar dat was geen eis..

Wat een onzin. Dus als je een iPod koopt loop je achter de meute aan en ben je geen muziekliefhebber?
Cursus begrijpend lezen nodig? Hij zei, en ik citeer:
Wil je laten zien dat je "er bij hoort"? Dan is een iPod een goede keuze
Niets mis met die stelling. Het "erbij horen" is een prima reden om een iPod te kopen. Wat niet meteen impliceert dat, als je een iPod koopt, je erbij wilt horen - dan draai je de zaak om.

Verder zei ie:
maar als echte muziek liefhebber moet je misschien toch wat meer onderzoek doen naar het apparaat dat je aan gaat schaffen
Lijkt me ook een valide argumentatie. Muziekliefhebbers moeten wellicht wat meer onderzoek doen, ipv gewoon blind voor de iPod gaan "omdat iedereen die heeft". Wat ook weer niet wil zeggen dat je ná dat onderzoek om weloverwogen redenen niet alsnog voor de iPod kan kiezen.

Echter, in de praktijk kopen de meeste mensen een iPod omdat ie "hip" is, niet omdat het de beste speler is die er te krijgen valt, want dat is het volgens hem niet en dát is de kern van zijn post. Het is geenszins een sneer naar mensen die een iPod kopen, en als je dat er wel in leest zit je er gewoon falikant naast.

.edit @ hieronder: mijn god :X *schaam*

[Reactie gewijzigd door .oisyn op woensdag 27 mei 2009 18:01]


Echter, in de praktijk kopen de meeste mensen een iPod omdat ie "hip" is, niet omdat het de beste speler is die er te krijgen valt, want dat is het volgens hem niet en dát is de kern van zijn post. Het is geenszins een sneer naar mensen die een iPod kopen, en als je dat er wel in leest zit je er gewoon falikant naast.
Inderdaad, gelukkig zijn Apple gebruikers mensen die meelopen, en hip proberen te zijn, en daar producten voor nodig hebben, het zou werkelijk in niemand opkomen dat het mischien gekocht wordt omdat het toch fijner werkt, want hee, dat kan toch niet als de speceficaties van het apperaat lager is dan een apperaat van dezelfde prijs?

En wanneer men een spelletje zit te spelen op de iPhone, nieuws op zoekt, of even internet, is dat niet omdat het apperaat dat nu eenmaal goed kan en dit snel kan. (Want hee, wees eerlijk, hoevaak zie je iemand met een WinMo toestel prutsen?) Dan is dit natuurlijk alleen maar om te showen dat diegene een iPhone, of iPod heeft. Want goed werken? Nee dat kan niet om de boven genoemde reden.

Ach, je went er aan dat mensen vinden dat je meeloopt, en dat je zelf geen onderzoek doet. Maar ik weet wel beter :)

That is, ik heb wel onderzocht, en uit mijn onderzoek kwam, ik wil iets gebruikersvriendelijk, en laat Apple nou eens heer en meester op dat gebied zijn ook al zijn de speceficaties soms wat minder. Maar hee, wat maakt dat uit, de meeste Apple producten werken alsnog sneller dan de 'snellere' concurenten als het om specificaties gaat!

Nu is het geen rant tegen de persoon hierboven, maar soms word je er gewoon erg moe van om telkens te lezen, dat bijna alle Apple gebruikers het kopen om mee telopen. Ze zelf geen onderzoek hebben gedaan.

Of natuurlijk, een geliefd argument, gewoon meegaan met de hype, want wat hyped Apple hun producten ook, op elke hoek van de straat is er wel een reclame bord wat schreeuwt, Koop een Apple, dan ben je cool! Of zie je juist nooit reclame voor Apple producten?

De enige reclame die ik ooit van Apple heb gezien (op tv) is af en toe reclame van Tmobile voor de iPhone, ik heb nog nooit een reclame gezien gericht op een ander Apple product.

Nee, mischien zijn de verwachtingen van Apple producten gewoon wat hoger, en word er daarom ook meer over gepraat van 'wat zou het volgende product worden' werkt dit net zo fijn als de vorige, of mischien zelfs beter?

Maar hee, dat moet je je niet afvragen, want dan denkt men dat je met de hype meeloopt.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op woensdag 27 mei 2009 20:26]


Zucht, moet ik mijn post nog een keer herhalen omdat jij óók een cursus begrijpend lezen nodig hebt? Ik zeg toch helemaal niet dat Apple gebruikers meelopers zijn? Als jij je aangevallen voelt omdat het nou eenmaal een feit is dat veel gebruikers meelopen met de Apple kopers ligt dat geheel aan jezelf. Het is (blijkbaar) mens eigen om mee te gaan in hypes. Dat heet commercie, en dat wordt ten volste benut in de marketing. Het is in het geheel niet gerelateerd aan Apple, maar op het moment dat een Apple een hype heeft (want de iPod en iPhone zijn een hype - wat overigens ook niet meteen wil zeggen dat het verder slechte producten zijn) mag je dat ineens niet meer zeggen? Kom nou.

Prima als jij voor een Apple product hebt gekozen omdat het zoveel fijner werkt. Good for you. Ik zeg toch ook helemaal niet dat dat niet kan, of dat je dan meteen een meeloper bent? Of is het stiekem dat jij eigenlijk helemaal niet wilt dat het een hype is, omdat je dan wellicht gezien kan worden als meeloper? Dan heb ik nieuws voor je: tough luck. Het is nou eenmaal een hype, en daar is niets mis mee.

En even voor de goede orde: ik heb zelf ook een iPod. Dus nee, ik ben ook niet anti Apple. En ik vind mezelf ook geen meeloper.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op donderdag 28 mei 2009 13:57]


van zune weet ik dat die iig goed werkt met ford sync: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sync

Vergeet Sony ook niet, zijn mooie spelers aan het uitbrengen met lekker geluid. Zelf geen fan van Sony maar mag bij het lijstje voor mensen die je reactie lezen als research voor een nieuwe aankoop :)

Beetje vreemde instelling.

Het grote verschil tussen apple en andere draagbare muziek spelers is dat apple het voor elkaar heeft gekregen om van de iPod reeks een hype te maken dit door middel van goede reclame gericht op de juiste doelgroep.
wat voor reclame heb je het over? ik heb nog nooit reclame van Apple zelf in Nederland gezien. In Amerika hangen er een paar billboards, in Nederland staan de iPods pas nadat het marktaandeel van de iPod de 50% was gepasseerd op een prominente plaats in de gemiddelde MediaMarkt folder. Apple heeft (buiten de VS) niet tot amper reclame gemaakt, en de rest maakten pas reclame toen de strijd al gestreden was.
Als je even de merknamen weg laat en je gaat puur kijken wat de apparaten kunnen en ze gaat beoordelen op de volgende punten: Geluidskwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, hardware, firmware en bijhorende software.

Ik heb meerdere male geluisterd naar muziek op iPod spelers en ik vind op het gebied van muziek kwaliteit toch echt achterlopen zeker als dit gaat vergelijken met merken zoals Cowon, SanDisk en Samsung is er gewoon echt een groot hoorbaar verschil.
Wanneer je in een geluidsgeïsoleerde ruimte op een peperdure headset naar exact dezelfde geluidsbestanden (256kbit AAC bijv) gaat luisteren dan wil ik geloven dat je verschil kan horen. Echter, in 99,0% van de gevallen waar een iPod wordt gebruikt is dit verschil onhoorbaar door omgevingsgeluid. Het is muziek voor onderweg, niet je superdure geluidsinstallatie thuis.
De iPod gebruikers interface zit opzich wel goed in elkaar en is meer een persoonlijke keuze ik vind zelf de gui van de (nieuwe) zune, samsung p2, Shure etc fijner.
Over de interface van de iPod Nano en Classic valt wat te zeggen. Wat betreft de iPod Touch met coverflow denk ik niet dat de interface overtroffen wordt. En zeker het overzicht wat deze interface blijft bieden met >5.000 nummers op je iPod is imo onovertroffen.
De hardware is toch zeker een punt waar de iPod reeks wel redelijk achterloopt geen bluetooth, matige muziek chip en de batterij duur is ook niet het juh van het.
Wat hebben jullie tweakers toch met specs... Wat moet je met Bluetooth in je iPod? 1.000 nummers er opzetten in ANDERHALF uur?
Firmware is nog zo iets ook verbonden aan het kunnen van de hardware ik luister zelf alleen maar naar flac bestanden dus voor mij is de ondersteuning van lossess erg belangrijk.
Wederom de stille ruimte. 256kbit AAC (> cd kwaliteit) met een degelijke headset is voor onderweg niet merkbaar te overtreffen. Het zit tussen je oren...
Bijhoorende software voor op je pc... ik heb echt een *beep* hekel aan iTunes echt een vreselijk programma imho. De software is meestal maar matig ongeacht het merk maar die van samsung en zune vind ik goedwerkbaar een daarnaast heb je natuurlijk ook veel spelers zonder extra software gewoon usb in de pc en copy pasta en klaar.
iTunes is een beetje lomp op de pc. Dat klopt. Maar ja, dat is je OS en je anti-virus software ook al dus dat matcht goed.

Copy-pasten van muziek met Windows Verkenner is kudt. Het is 10x sneller om je muziek 100% goed te taggen met iTunes dan elk bestand los met (kan je wel taggen met Windows Verkenner? En meerdere bestanden tegelijk?). Ook muziek selecteren gaat 10x sneller met iTunes dan het opzoeken van allerlei losse mapjes en bestandjes op je computer. MITS je je muziek goed tagt. Probeer op zo'n los beheerde speler maar eens het nummer te vinden wat je graag wil horen uit 5.000 stuks. Tegen de tijd dat je hem hebt ben je alweer thuis.
Dus de vraag is.. wat zoek je in een media speler? Wil je laten zien dat je "er bij hoort"? Dan is een iPod een goede keuze maar als echte muziek liefhebber moet je misschien toch wat meer onderzoek doen naar het apparaat dat je aan gaat schaffen zeker omdat die dingen al niet echt goedkoop zijn wil ik toch weten wat ik krijg voor mijn geld. Dit zijn keuzes die je zelf moet maken. Ik ga voor kwaliteit en wil hier ook extra moeten en geld in steken als jij het type bent dat de eerste beste winkel binnen loopt en vraagt wat het meest verkocht wordt en binnen 5 minuten weer buiten staat.. so be it. Jou keuze.

edit: beetje lange post geworden :p
Beschouw jezelf niet als de enige muziekliefhebber. Er zit je namelijk een hoop tussen je oren wat er eigenlijk écht niet is (tenzij je in geisoleerde toestand je muziekspeler aan zet) en een hoop muziekliefhebbers gaan juist wél voor een iPod. Sterker: juist muziekliefhebbers hebben de iPod eerst omarmt, terwijl het plebs nog met een goedkoop creative of (ander) Chinees stukje kudtplastic liep. Omdat de kwaliteit goed (niet merkbaar minder dan de rest) is, het vriendelijke en overzichtelijk werkt en het ook grafisch vet is. Met artwork en coverflow enzo.


[...]
Wederom de stille ruimte. 256kbit AAC (> cd kwaliteit
de iPod/iPhone heeft ook lossless support, dus dat is het probleem ook niet.

Ik snap niet helemaal waarom jouw artikel zo omhoog wordt gemod, ik vind de helft ervan 'fanboisme'.

"wat voor reclame heb je het over? ik heb nog nooit reclame van Apple zelf in Nederland gezien. In Amerika hangen er een paar billboards, in Nederland staan de iPods pas nadat het marktaandeel van de iPod de 50% was gepasseerd op een prominente plaats in de gemiddelde MediaMarkt folder. Apple heeft (buiten de VS) niet tot amper reclame gemaakt, en de rest maakten pas reclame toen de strijd al gestreden was."

Geen reclame op TV of in foldertjes maken wil niet zeggen dat er niet een bepaalde marketing strategie was opgezet door Apple waardoor ze indirect enorm veel reclame maakten. Neem het voorbeeld van HTC, adverteerde tot voor kort heel weinig (nog steeds niet veel) en toch vliegen de toestellen (ook oudere modellen) de deur uit.

"Wanneer je in een geluidsgeïsoleerde ruimte op een peperdure headset naar exact dezelfde geluidsbestanden (256kbit AAC bijv) gaat luisteren dan wil ik geloven dat je verschil kan horen. Echter, in 99,0% van de gevallen waar een iPod wordt gebruikt is dit verschil onhoorbaar door omgevingsgeluid. Het is muziek voor onderweg, niet je superdure geluidsinstallatie thuis."

Juist op een dure en mooie (stereo) HiFi installatie ga je het verschil merken tussen een iPod/Cowon en dure CD speler. De CD speler zal de Apple en Cowon gewoon overtreffen omdat de connectie van de speler met de versterker veel beter is, daarnaast is de algehele verwerking van het signaal bij een cd speler rond de 500/600€ een stuk beter. (zoek maar een HiFi zaak op en merk het verschil zelf).

"Over de interface van de iPod Nano en Classic valt wat te zeggen. Wat betreft de iPod Touch met coverflow denk ik niet dat de interface overtroffen wordt. En zeker het overzicht wat deze interface blijft bieden met >5.000 nummers op je iPod is imo onovertroffen."

Interfaces zijn persoonlijke meningen, niet gebaseerd op harde feiten dus die laat ik buiten beschouwing.

"Wat hebben jullie tweakers toch met specs... Wat moet je met Bluetooth in je iPod? 1.000 nummers er opzetten in ANDERHALF uur?"


Heeft meer te maken met draadloze BT headsets, maar naar mijns inziens niet echt van belang omdat batterij duur daaronder lijdt.

"Wederom de stille ruimte. 256kbit AAC (> cd kwaliteit) met een degelijke headset is voor onderweg niet merkbaar te overtreffen. Het zit tussen je oren..."


Wederom het verhaal van dire HiFi, wel te merken en dure CD speler zal alsnog beter geluid produceren. (het gaat niet alleen om kwaliteit van bestand maar ook om kwaliteit van converter en andere componenten in het systeem.

"iTunes is een beetje lomp op de pc. Dat klopt. Maar ja, dat is je OS en je anti-virus software ook al dus dat matcht goed.

Copy-pasten van muziek met Windows Verkenner is kudt. Het is 10x sneller om je muziek 100% goed te taggen met iTunes dan elk bestand los met (kan je wel taggen met Windows Verkenner? En meerdere bestanden tegelijk?). Ook muziek selecteren gaat 10x sneller met iTunes dan het opzoeken van allerlei losse mapjes en bestandjes op je computer. MITS je je muziek goed tagt. Probeer op zo'n los beheerde speler maar eens het nummer te vinden wat je graag wil horen uit 5.000 stuks. Tegen de tijd dat je hem hebt ben je alweer thuis."


Dit vind ik echt fanboisme van de eerste klas, je OS is niet traag en mijn anti virus ook niet. Het feit dat iemand Windows gebruikt maakt het niet gelijk tot iemand die een trage PC heeft. En moet iedereen met een iPod maar Mac gaan gebruiken? Is dat de oplossing voor al je problemen op IT gebied, volgens mij hoef ik het antwoord niet te geven, het is weer een kwestie van smaak en gewenning. Ideale OS bestaat niet. iTunes is gewoon een log programma op Windows, slecht aangepast voor Windows, wat dat betreft kan Apple een hoop leren van de MS programma's die voor de Mac uitkomen (Office:Mac heb ik het dan over).

"Beschouw jezelf niet als de enige muziekliefhebber. Er zit je namelijk een hoop tussen je oren wat er eigenlijk écht niet is (tenzij je in geisoleerde toestand je muziekspeler aan zet) en een hoop muziekliefhebbers gaan juist wél voor een iPod. Sterker: juist muziekliefhebbers hebben de iPod eerst omarmt, terwijl het plebs nog met een goedkoop creative of (ander) Chinees stukje kudtplastic liep. Omdat de kwaliteit goed (niet merkbaar minder dan de rest) is, het vriendelijke en overzichtelijk werkt en het ook grafisch vet is. Met artwork en coverflow enzo."

En jij bent de Elite die denk door een iPod te bezitten 'anders' te zijn dan de rest? Nog een reden om de iPod overgehyped te vinden. Creative spelers zijn qua geluid zeker niet zoveel slechter dan een iPod. Cowon was ook al sinds 2000 op de markt met een speler (onder naam iAudio operend), ik heb er nog eentje die goed werkt, helaas weinig MB. Dus zo vernieuwend voor de musicofiel was Apple nou ook weer niet.
Uit jouw betoog moge opgemaakt worden dat je weinig tot geen ervaring hebt met een echte HiFi installatie. En wil je een media player met een mooie installatie gebruiken neem dan een Cowon, ik heb er een voor in de trein/metro en ja dat is een Apple, omdat Cowon geen 100+ GB spelers heeft (helaas).

Je moet niet in studio's zitten om te luisteren naar mzuiek hoor. Met een IEM van €60 horen de meeste mensen al dat de iPod iets minder geluid heeft.

edit: Apple werkt overigens vooral langs het internet. Social networking is een manier om mensen sneller zaken als waarheid te laten slikken dan de klassieke reclame waar m'n sceptischer naar kijkt. Die weg vraagt meer tijd om goeie penitratie te krijgen maar het is wel veel goedkoper.
BT is makkelijk voor draadloze oortjes en nog veel makkelijker als je autoradio BT heeft.

[Reactie gewijzigd door Rizon op donderdag 28 mei 2009 09:15]


Vergeet je niet gewoon het gemak van de Ipod? Ik ken genoeg mp3 spelers die zoo omslachtig zijn als het gaat om mp3's uploaden, sorteren, kopen, afspeellijsten maken etc.

Het voordeel van een Ipod vind ik persoonlijk het gebruiksgemak, dat is bij mij doorslaggevend geweest. "Kabeltje der in, prik prak in het dingetje.. k heb hem zelf ook" ;) Dat is bij mij dus ook het geval.

Ikzelf had het probleem (ben niet echt een Apple fan) dat ik een speler wilde met 100+ GB aan opslag, nou dan kom je dus bij de Classic uit aangezien er geen andere spelers zijn die zo'n opslag hebben (archos daargelaten, maar dan kan ik net zo goed mn laptop meenemen).

Qua kwaliteit is Apple idd zeker niet de beste, ook die 'gare' beperking op max. volume is irritant. Zet maar eens een Cowon volledig hard en je bent binnen 3 minuten doof. Niet dat ik doof wil zijn, maar als ik hem via 3,5mm aan stereo koppel mis ik gewoon power.

Daarnaast heeft Cowon echt de beste geluids decoderchip, die van Apple is ook niet verkeerd, maar de versterker bij Apple is gewoon ruk (waardoor de kwaliteit van de chip lijkt tegen te vallen).

Het is een beetje net als met Tom Tom in de navigatiewereld, TT en Apple hebben zeker niet de beste apparaten maar verkopen wel enrom veel (Garmin is gewoon way better op alle vlakken). Dit is puurt marketing en hype creeren, waardoor het inburgert, hoeveel mensen zeggen voor elk navi systeem TT en voor elke MP3 iPod. Hierdoor onstaat er een apparate positie voor jou in de markt, want de consument die wil zich niet informeren, maar koopt gewoon het eerste de beste wat ze kennen. Slimme consumenten kijken ook naar de alternativen.

Beetje zeer vreemde instelling hoor. Al die bedrijfjes proberen maar hip te zijn en lopen in en mute achter Apple aan en dan ga jij zeggen dat mensen die iPods kopen dit vooral doen om hip te zijn? Moet ik dan stellen dat mensen die geen iPods kopen een mp3 speler kopen bij een bedrijf dat net zo hip wil zijn als Apple?

Het is gewoon hip te zeggen dat je geen Apple wil omdat de rest er een heeft. Gelukkig kan ik dat dan balancen met mijn Mac computer want iedereen die hip wil zijn koopt natuurlijk een windows pc omdat de rest er één koopt.

Wat ben ik blij dat ik enkel dan maar in de mp3 speler hype ben gestapt en niet in de windows hype want anders was ik uberhip geweest.

In welk opzicht loopt een bedrijf als Cowon of iRiver achter Apple aan dan?

Ik heb het namelijk niet over de goedkope Apple imitaite bedrijven....

Vreemde reden.

Je gaat toch ook geen windows kopen omdat MS de marktleider is hun OS....

Of toch? Volgens mij is het in dat geval voor veel mensen ineens een heel legitieme reden. Maar MS heeft daar natuurlijk ook wel heel goede marketing voor opgezet.

En na de Wow van Vista hebben we nu de Windows 7 hype weer.

En zoals anderen hele pagina's kunnen vullen met redenen waar iPod slechter zijn in gebruik enz. kunnen we dat met Windows ook doen. Maar voor de meeste mensen is dat toch geen reden om naar een ander OS uit te zien. Dus waarom wel naar een alternatieve iPod?

Natuurlijk zijn er mensen die nog nooit een andere mp3 speler geprobeerd hebben, daar bij voorbaat al een menig over hebben en nooit iets anders zullen kopen. Maar ook dat is regelmatig te zien bij het gebruik van een OS.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met bovenstaande posts in een ander kader te plaatsen......

Is deze nou ietsje smaller dan een iPod touch ?

Net desing. Nu nog mee kunnen bellen want ik ga niet met een player en een telefoon rondlopen van dat formaat. :)

[Reactie gewijzigd door maratropa op woensdag 27 mei 2009 13:19]


Hier stip je gelijk het allergrootste nadeel hiervan aan. De consument verwacht deze functionaliteiten inmiddels op een telefoon. Feitelijk komt dit te laat.
Ze zullen op termijn wel de vruchten plukken door de vergaarde kennis te integreren in het telefoon-platform.
@ arjankoole: dan bedoel ik dat zune technologie naar windows mobile gebracht gaat worden. Interface, programmatuur, abonnementen etc. Zeg nou allemaal zelf: over een jaar of drie is dit apparaat ondenkbaar.

[Reactie gewijzigd door snirpsnirp op woensdag 27 mei 2009 14:25]


Ze zullen op termijn wel de vruchten plukken door de vergaarde kennis te integreren in het telefoon-platform.
Twijfelachtig, want dan zou het Zune platform direct gaan concurreren met Windows Mobile. Dat is niet echt de aard van het Microsoft beestje.

Net zoals die lompe zakken hooi niet met zichzelf gingen concurreren met Play4sure Vs. Zune DRM ?. Enige nobele punt van MS dat het bij het over lijken gaan ook niet te beroerd is om over zijn eigen karkas heen te lopen.

En toch gaat het er komen: nieuws: Screenshot toont Zune-software in Windows Mobile 7

Steve Balmer had dat enige tijd geleden ook aangekondigd (kan alleen de link niet vinden).

Ik wacht nog wel even :9~

Ondertussen voldoet mijn TytN met WM6.5 met S2P het nog aardig.

[Reactie gewijzigd door babyxl op woensdag 27 mei 2009 14:42]


Wel jammer dat ze niet serieus de concurrentie aan willen gaan met Apple.
Breng dat ding gewoon wereldwijd uit.

Ik denk eigenlijk dat ze het eerst willen uitproberen op een kleiner publiek en pas wereldwijd uit gaan brengen als het aan slaat. Dat is iets handiger vanuit een commercieel oogpunt, want zo'n ding meteen wereldwijd uitbrengen zorgt voor grotere verliezen als het flopt.

Maar dat hadden ze dan toch ook met de Zune 1 kunnen doen? Dat leek mij juist eerder de test-fase.

Wel goed om te zien dat men de concurrentie aan wilt gaan met de iPod Touch (dat is overigens in een statement letterlijk aangegeven). Wel moet ik dit apparaat nog in werking zien, want op basis van de features alleen lijkt het mij niet zo'n "ik laat de iPod Touch links liggen"-apparaat. Radio is wel geinig, oled schermpje leuk, maar echt denderend is dat nu ook weer niet. Bij de eerstvolgende iPod Touch update is men alweer verder. En uiteraard.... het staat of valt met een eventuele app-store, want dat is naast een paar geinige features natuurlijk het sterkste punt van de iPod. Integratie met de Xbox en bijv. spelen van games via de Zune, dan komen ze echt met iets nieuws.

ps. De geintegreerde browser is IE. Hopelijk is die ook wat verbeterd.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op woensdag 27 mei 2009 14:08]



HD afspelen op een tv, ook leuk ja, maar denk je nu echt dat mensen dat zoveel gaan doen? Het moet via een dock, dat heb ik ook voor m'n iPod Touch en ik doe het echt nooit, teveel gedoe, ik stream tegenwoordig alles. Ook HD afspelen vind ik gewoon geen feature voor een mobiel(!) apparaat wat ik zeer interessant vind. Je kan er wellicht een paar films op kwijt in HD?

Met de oude zunes kan t in ieder geval ook gewoon via de aansluiting voor de koptelefoon. Er zijn trouwens ook geruchten dat er een hdmi uitgang op komt maar ik zou niet weten waar die er nog op zou kunnen passen als ik dit zo zie.

Er is toch al een mini HDMI aansluiting?
Weet niet of de Zune die gaat krijgen, maar zou wel een ideale kandidaat zijn.

nieuws: Fabrikanten tonen eerste mini-hdmi-connectors

ik denk het niet want dan zou het niet zo lullig staan op http:www.zune.net/zunehd
"Watch supported 720p HD movies, TV shows and videos in high definition on your HDTV through the Zune HD & AV Dock (sold separately). Or take them with you for premium entertainment on the go. Additional dock and HDTV are required.*"

Maar dat hadden ze dan toch ook met de Zune 1 kunnen doen?
Of met de Zune 2.
Wel teleurstellend dat het dus niet zeker blijkt te zijn of deze naar de rest van de wereld komt want ik heb er best oren naar. Ik vind het ontwerp erg geslaagd en de interface van de Zune lijkt me ook erg fijn.

ik denk dat ze aan het aftasten zijn, de zune liep in amerika matig, en in de rest van de wereld dramatisch slecht. Ik denk dat ze eerst de thuis markt willen testen, voor ze de gok gaan wagen. (en uit een business perspectief: makes a damn lot of sense)

Hoe kan die in de rest van de wereld DRAMATISCH slecht verkopen als die alleen in amerika wordt verkocht? De mp-3 speler markt heeft al enorm veel keuze en ik denk niet dat mensen speciaal hum mp-3 speler uit Amerika laten bestellen, aangezien er zoveel ander producenten zijn.

De Zune is tot nu toe alleen in de VS en Canada beschikbaar geweest, dus je praat onzin als je zegt dat hij in de rest van de wereld dramatisch slecht verkocht is.

ik ben 'm hier in het wild ook tegengekomen, officieel, via microsoft.

De Zune 'Classic'..? Volgens mij heeft half Microsoft er een....ach..via eBay is hij eenvoudig te bestellen...

Via deze link kan je op ebay kijken naar internationale (ok VS) veilingen van zunes die naar nederland verzenden.

Misschien komt dat en in de rest van de wereld dramatisch slecht misschien omdat hij niet te koop is in de rest van de wereld....? Gelukkig kun je hem wel via eBay aanschaffen, maar goed....de hoofdreden dat hij amper verkocht wordt buiten de VS heeft toch vooral te maken met het feit dat hij hier officieel niet verkocht wordt...

Dat aparaat is net zo groot als een mobiele telefoon. Ik ga toch niet met 2 zulke apparaten rondlopen?

Maak of een mooie kleine MP3 speler óf maak zoiets als de iPhone.

Maar naast m'n telefoon nog een zelfde formaat apparaat meeslepen voor enkel muziek? Beetje fail.

Een touchscreen is alleen handig als het scherm groot genoeg is. Daarom wordt een iPod Touch nogsteeds prima verkocht, want niet iedereen hoeft perse te bellen met z'n MP3-speler...

sterker nog, ik bel liever niet met m'n mp3 speler.Ik heb een iPhone en een Zune 80GB. Stel je nu voor dat je batterij leeg is van zo'n duo apparaat dan kan je én niet meer bellen én geen muziek meer luisteren. Als je het splitst kan je vaak nog 1 van 2en als de batterij leeg is.

Inderdaad, dus ik zei al: maar maak hem dan wat kleiner van formaat om mee te dragen!! En je kan ook altijd gewoon een 2e accu meedragen toch? dat maakt weinig verschil in jouw stelling.

[Reactie gewijzigd door Only.Holoris op woensdag 27 mei 2009 15:50]



Serieus, hoevaak ga je nou 'onderweg' je accu vervangen.. dat is toch iets wat niemand doet, of heb ik het mis?

Daarnaast zou ik niet meerdere accu's mee willen slepen, heb je ook altijd een zonnepaneeltje bij je om de lege accu op te laden?

Nee zo'n ding moet het gewoon even uithouden (minimaal een dag) dan kan je hem thuis weer in de lader steken, snachts bijvoorbeeld, dan gebruik je hem toch niet, want je slaapt dan.

Accu vervangen van een iPhone? Hallo voor de iPhone bestaan er juicepacks. (externe batterij)

Misschien moet je je er dan eens in gaan verdiepen hoe succesvol de iPod Touch is.
Deze heeft ook dezelfde afmetingen dan de iPhone.

De iPod Classic is een ongelooflijk lelijke (ja, ja, mijn mening ;)) retro koelkast, zonder mogelijkheid om er bier in te zetten, en wordt ook nog steeds goed verkocht.

Ik vind deze Zune een mooi uiterlijk hebben, niet direct mooier dan de iPod thouch, maar ook niet lelijker. Vind alleen de schroefjes op de achterkant wat minder. Maar misschien hebben ze het wel expres gedaan om het geheel iets van een industrial look te geven. Ik bedoel het zal toch ook niet moeilijk zijn geweest om die weg te werken.

@wiels: Ik vind die schroefjes niet lelijk of zo. Misschien is het zo wel mooier dan zonder. Microsoft zal waarschijnlijk tijdens het onwerp ook wel een versie zonder schroefjes hebben bekeken.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op woensdag 27 mei 2009 13:52]


Ik vind die schroefjes juist mooi. Je ziet, smaken verschillen. Persoonlijk vind ik hem schoner dan de iPod. Jammer dat hij in Amerika blijft.

Tja, ik heb een classic, voor mij geen touch want die bijna niet bestaande opslag die een touch biedt is verwaarloosbaar t.o.v. een classic (160Gb in mijn geval). Er zijn mensen die puur muziekverwachten uit hun muziekspeler. Ik gebruik mijn classic om muziek in de auto en in het vliegtuig te luisteren. Als muziekliefhebber wil ik graag zoveel mogelijk van mijn muziek (tot nu toe nog alles) bij me hebben.

Voor mensen die zoveel opslag nodig hebben en het geheel een beetje mobiel moet blijven, is de classic inderdaad nog steeds ver de beste oplossing.
Markt is bijna volledig overgegaan op flash geheugen wat voor de meeste hun verzameling niet groot genoeg is met de huidige gebruikte limiet van 32GB.

Microsoft kan dus wel een mooi ontwerp maken! Mocht de software ook goed zijn dan kan dit wel eens een goede concurent worden voor de iPod Touch.

Zo hier op de foto's vind ik het een plaatje. Zou wel eens een model in handen willen hebben.

Het is heel persoonlijk wat je van het ontwerp vind natuurlijk. Als je kijkt naar de iPod Touch, geen zichtbare schroefjes, echt ongelooflijk dun, metaal en glas... mwoa, dat trekt mij dan weer meer. Dit design is heel aardig, lijkt een beetje op de iPhone 1 qua back-cover.

2 schroefjes onderaan, tenminste toch bij mijn iPhone 3G

Geen bij een iPod Touch 2G

Een "mooi toestel" vind ik wel een over-statement. Je kan wel stellen dat het MS gelukt is van toestel op de markt te brengen dat niet lelijk is en toch niet een pure apple rip off is.

Ik vind de Zune niet lelijk maar qua design scoort ie toch niet zo heel hoog naar mijn inziens. Wat wel in het voordeel spreekt van dit design is dat het origineel is wat op zich heel moeilijk is nadat Apple het minimalisme heeft geïntroduceerd in mobiele apparaten. Ik had van MS iets veel lelijkers verwacht, dus toch wel chapeau.

Ziet er netjes uit. Dit zal zeker een geduchte concurrent worden van de iPod touch. Als alles feilloos werkt natuurlijk, maar dat mogen we toch wel verwachten van microsoft. Het zou dan ook erg jammer zijn als dit apparaat niet naar Europa zou komen.

Dat mogen we zeker verwachten, maar om MS nu als het voorbeeld van feilloze integratie van OS en apparaat te zien.... daar ben ik juist een beetje bang voor. De Zune 1 was in het begin ook niet het meest fijne apparaat om mee te werken, zelfde geldt een beetje voor WM en pda's (hoewel daar de meningen over verschillen). De Zune HD draait op Windows CE, het staat of valt met hoe men dit systeem heeft kunnen aanpassen zodat het echt lekker werkt. Dat is namelijk, om de een of andere reden, voor veel fabrikanten nog erg lastig. Maak maar eens een OS wat er en super-cool uitziet, en echt zo simpel is dat m'n zoontje van 1.5 het kan bedienen (echt, mijn zoon scrolled al door m'n foto-album en begint de functie van die ene knop te snappen op m'n iPod Touch).

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op woensdag 27 mei 2009 14:16]


"Als alles feilloos werkt natuurlijk, maar dat mogen we toch wel verwachten van microsoft. "
Bedoel je niet:
"Als alles feilloos werkt natuurlijk, maar dat kunnen we niet verwachten van microsoft. "

Ik vind het wel een mooi apparaat eigenlijk. De interface geeft ook gewoon aan wat hij moet doen. Ik zou wel met twee apparaten lopen, omdat een iPhone of vergelijkbaar gewoon te groot is voor in je zak. Deze gooi je gewoon in je tas, en je telefoon in de broekzak.

Maar mijn ervaring met MS spullen is dat je het echt in je handen gehad moet hebben om te zien of alles werkt zoals beloofd...

Gaat er vooral om of er al niet te veel concurrenten zijn voor de touch. Als de Zune HD zich aan een touch kan meten dan moet je nog altijd iedereen aanraden eerst bij Sony rond te kijken. Schiet Ms niets mee op.

Op foto ziet ht er netjes uit en als het recht uit de doos komt zal het ook wel een juweeltje zijn, maar daarna is het echt allemaal gissen hoor.


Qua software heb ik zowiezo al mijn bedenkingen want het blijft toch maar een microsoft product en die blinken echt niet uit zo uit in hun software (ik beperk me momenteel tot het mobiele gedeelte en laat effe office achterwege).

Verder is het bouw materiaal ook heel belangrijk. Als ik naar mijn bijna 1 jaar oude iPhone kijk sta ik versteld van hoe goed de kwaliteit van de gebruikte materialen zijn. Ondanks het eene onzichtbare haarscheurtje dat er al snel in zat ziet mijn iPhone er nog steeds gloednieuw uit, zonder jasje of screenprotector. Geen enkel barstje geen enkel stukje afgebroken plastic zoals je dat bij alle andere phones wel hebt eens die de grond raakt. Ik ben iemand die zeer onzorgvuldig omgaat met hardware en daar is het Apple dus geslaagd de perefecte behuizing voor mij te maken. Ik vraag me dan ook af hoe deze zune er zal uitzien na een paar maanden gebruik.

overview van de volledige specs:

3.3 inch OLED full touch screen.
NVIDIA Tegra powered.
4GB, 8GB, 16GB, 32GB, and 120GB versions.
HDMI Connection to stream straight to your TV.
HD Radio.
Web Browser.
WiFi compatible, with wireless marketplace.
Home AV packs, Car packs, Charge packs.
Mogelijkheid om games te kopen via xbox kanaal en op de Zune HD te plaatsen?

http://www.neowin.net/new...s-talk-some-zune-hd-specs

edit/ @ beneden, je hebt geljik. gecorrigeerd ;)

[Reactie gewijzigd door Praetextatus op woensdag 27 mei 2009 14:42]


dat zijn zeker geen misselijke specs :)

Klopt geen ene r**t van ;)

- GEEN 120GB Editie
- GEEN wereldwijde launch
- GEEN HDMI connectie

Oftewel, dit is nep ;)

Je linkt naar 'n bericht van 15 april jongstleden :+

[Reactie gewijzigd door CLB op woensdag 27 mei 2009 13:51]


Overigens is 120 GB doorgestreept.


Ohohoo, begrijpend lezen word steeds moeilijker......
Via een los verkrijgbaar docking station met een hdmi-poort kan de Zune HD 720p-videocontent op een hdtv afspelen.
Het is dus niet het schermpje, maar via een dock kan je mogelijk HD content afspelen op je TV. Met andere woorden, HD content is mogelijk om met deze Zune af te spelen, maar niet op je interne schermpje.

Ik kan wel zeggen dat het misleidend is.

Bijv. 'CRT TV HD' klinkt mooi en gaaf omdat het HD kan weergeven, maar die tv kan slechts 576i weergeven, om hem in HD te kunnen kijken moet je hem aan een echte 1080p HD-monitor te sluiten. |:(

misleidend?
Ik heb geen enkel moment het idee gehad dat je 720p kon afspelen op een 3,3" scherm.
Als je het de laatste tijd een beetje volgt, dan weet je dat dit nog niet mogelijk was.
Voor mij was het dus vanzelfsprekend dat dat extern moest zijn.

HD Camera's (Film of Video) hebben toch ook geen 1920x1080P scherm ingebouwd?

Noemt M$ 480 x 272 High Definition? Hahahaha :+
dat zal het scherm zijn, de HDMI uitvoer zal op z'n minst HD-ready (720p) moeten zijn.

@Johnkeates
Er is niets mee mis, maar dan moet je vooral ook $ony, To$hiba, en elk ander bedrijf met een S zo schrijven, want alle bedrijven proberen winst te maken...
Het toppunt van kinderachtigheid wordt met de "M$" posts van mensen toch wel elke keer opnieuw bereikt

@ Yottabrain: Je zou toch verwachten dat iemand geboren in 1975, die dan nog eens software ingenieur is, ook een beetje verstand heeft en zich volwassen zou gedragen -_-

[Reactie gewijzigd door Ali3nSt0rmz op woensdag 27 mei 2009 18:28]


/offtopic
Jah maar weet je mensen gaan van kind naar volwassen en dan gaan ze weer van volwassen naar kind ;). Kijk maar naar oude mensen, je hebt ook luiers voor oudere mensen en ze moeten ook worden gewassen door mensen, op een gegeven moment bereiken we ons hoogtepunt en dan gaat het weer berg afwaarts. Dus gewoon soort van homeostase alleen dan ligt de evenwicht dus meer aan de onderkant :P (Met alle respect meneer Yottabrain ik bedoel niet dat u zover oud bent en dit is dan ook niet als een persoonlijke aanval bedoelt :) )
/offtopic

/ontopic
Maar jah ik vind het alsnog toch wel leuk dat MS met zo'n product komt. Mss dat dit kan concurreren met de psp, ds(i), ipod touch als er veel en leuke (en goedkope 8-) ) games voor uit komen, wie weet :9~
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 13:52 AMD introduceert DirectX 11-gpu's in vierde kwartaal - update
Vorige 12:29 Canonical werkt aan Android-emulator in Ubuntu
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009