Hoofdcategorieën

Microsoft schrapt mail- en multimedia-applicaties in Windows 7

Door Dimitri Reijerman, dinsdag 23 september 2008 15:29, views: 28.476

Microsoft zal in Windows 7 standaard geen applicaties als Mail, Photo Gallery en Movie Maker meeleveren. Dergelijke applicaties zijn nog wel in Windows Vista te vinden. Daarentegen blijft Microsoft zijn Live-aanbod verbreden.

Windows Live logoMet de introductie van Windows Live zette Microsoft al een eerste stap naar het aanbieden van programma's die via internet binnengehaald dienen te worden. Bovendien zijn deze applicaties erop gericht om de online-diensten van Microsoft en die van andere bedrijven beter te benutten, waardoor de softwaregigant steeds meer lijkt in te zetten op cloud computing. Microsoft trekt deze lijn door in Windows 7; tegenover Cnet liet het bedrijf weten dat de opvolger van Vista, waar de eerste screenshots al van zijn uitgelekt, uitsluitend van een downloadapplicatie voor Windows Live-toepassingen zal worden voorzien.

Volgens Brian Hall, bij Microsoft verantwoordelijk voor Windows Live, is de beslissing om de programma's te schrappen in Windows 7 om een aantal redenen genomen. Ten eerste zou het besturingssysteem sneller verschijnen dan bij vorige Windowsversies het geval was, waardoor minder ontwikkeltijd beschikbaar is. Ook zou het weglaten van de genoemde onderdelen het nieuwe besturingssysteem veel overzichtelijker en lichter maken, en is er alleen support voor de online-versies nodig. Ten slotte zou Windows Live aan Microsoft meer mogelijkheden bieden om met partnerbedrijven samen te werken.

Ondertussen timmert Microsoft stevig door aan zijn Live-aanbod. Recentelijk is in een derde updateronde Movie Maker aan het programma-aanbod toegevoegd. Hall kan niet zeggen of er vlak voor of tijdens de release van Windows 7, die voor eind 2009 op het programma staat, een volgende verversingsronde zal plaatsvinden. Mogelijk komt de softwaregigant ook met een programma voor Windows 7 om Live-applicaties of een downloadapplicatie met nieuwe pc's te bundelen.

Volgende 16:01
Vorige 14:32

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Toch jammer, twas wel handig...Vista installeren en je was klaar.

Nu moet je weer vanalles gaan downloaden e.d.

Nee ... nu installeer je wat je zelf wil, het is flexibel, het stimuleert keuze, voor mij moest het niet perse weg, het moest wel mooi te verwijderen zijn zonder dat die gevolgen heeft voor je systeem. Zodoende installeer je wat jou het beste lijkt of ontdek je nieuwe betere apps. Bijvoorbeeld voor mensen die windows enkel nog gebruiken om te gamen gaan al deze apps niet nodig hebben, ideaal toch, mensen die geen video bewerking doen krijgen niet de movie maker mee. Naar mijn inziens begint het eindelijk de goeie kant uit te gaan.

Onder os x bvb kan je makkelijk default apps als safari wegknikkeren zonder gevolgen, windows kan niet zonder IE. Ik lees nu nog wel niets over IE maar geen outlook express of hoe het nu ook heet onder vista en andere is een mooie start.

Dan zouden ze het beter zo kunnen maken dat je applicaties kunt verwijderen.
Ik gebruik de media player wel, maar internet explorer nooit.
je moet gewoon applicaties kunnen verwijderen, zonder dat je problemen krijgt.

als je nu in vista gewoon de map van internet explorer weggooit, komt hij vanzelf terug, of je updates werken niet meer.

Wat nog mooier zou zijn is dat ze gewoon de instalatiebestanden erbij zetten op de dvd.
of een keuze menu maken dat is nog mooier.

het keuze menu is er, alleen moet je daarvoor eerst windows geinstalleerd hebben en de live installer starten, mogelijk dat die zelfs bij de eerste boot al automatisch gestart wordt.

IE7 is ook een aparte installatie die je weg kan gooien, dus kunnen we er van uit gaan dat IE8 dit ook zal zijn en dus ook uit het OS gegooit kan worden?

edit: ok, kan er niet 100% van uit gaan dat het zo is, maar ik neem aan dat MS wel geluisterd heeft naar de community en naar nellie croes

[Reactie gewijzigd door Peluso op dinsdag 23 september 2008 16:21]


IE7 weggooien ??
nog nooit in geslaagd.
Je kan inderdaad wel via add/remove alé programs en features, windows onderdelen het weg doen, maar dat verwijderd enkel enkele shortcuts.

durf je de rest manueel te verwijderen krijg je vodden.

Verder vind ik het een super initiatief, weg met de rotzooi, hoop dat de MC er ook uit gaat.
WMP 11 vind ik maar bagger, de 1à gebruikte ik nog wel, maar de 11 ....

Hoe minder rommel standaard op het OS staat hoe beter.
Dat er dan een een goeie manier bestaat om die desnoods online te gebruiken is of te downen is ook ideaal. zo kan je zelf je eigen keuze maken.

Ik heb met Vlite IE7 uit Vista gestript, en het geeft enkele problemen helaas, o.a. automatische updates voor andere MS programma's werkt niet.


Want? Omdat er Windows in de naam staat? 'Windows Live' is een product serie, het is niet de productserie 'Live' dat draait op Windows, zo zie ik het tenminste.

Dat ding heet toch Microsoft Messenger: mac? Of vergis ik mij nu?

Inderdaad hij heet Messenger:Mac (7) en nog steeds geen av in de consumer versie :[

(http://www.microsoft.com/mac/products/messenger/default.mspx)

Ach, zo heet het zelfs onder symbian; werkt het niet minder goed om ;)

En wat doe je met de mensen zonder internet, die hebben dan een lege OS waar ze niets mee kunnen aanvangen?

Dat is waarschijnlijk nu toch ook al het geval. Tenzij jij genoegen kunt halen uit een PC met Paint, Movie Maker en Mail en verder nooit iets anders installeert?

Als Microsoft dit daadwerkelijk gaat doen, dan vind ik het een mooie stap die concurrentie bevordert.

Wat heb je aan Mail als je geen Internet hebt ??

Met een normaal programma kan je je mail tenminste nog lezen...

[Reactie gewijzigd door Stukfruit op dinsdag 23 september 2008 17:36]


crontab mailt. met of zonder internet.

|:( Beetje vastgeroest in je eigen wereldje?

Wat is dat nu voor opmerking? Het is logisch dat bepaalde software je op de hoogte houdt van de status via mail. Cron b.v., maar ook b.v. logs die doorgemaild kunnen worden.
Overigens is dat via internet software halen in de Linux wereld al jaren de normaalste zaak van de wereld, MS is in mijn ogen daar heel erg laat mee, maar beter laat dan nooit. Ik zal 't iig met alle plezier gaan gebruiken voor de Windows bakken.

Voor het merendeel is internet normaal op een PC, maar er bestaan nog zeker mensen die enkel PC gebruiken voor kleine taken zoals het schrijven van een brief, het bewerken van hun homade filmpjes, ...


Ben je wel slecht bezig want Ubuntu is zelf standaard uitgerust met een office pakket, meer dan wat je nu krijgt bij Windows. Ik versta wel de keus van Microsoft maar ik stel me wel vragen bij de gevolgen die wel eens ten voordele van desktop vriendelijke linux distributies zou kunnen zijn zoals ubuntu.

(En voor alle duidelijkheid, ik gebruik zowel linux als windows)

Het punt van de meeste mensen hier is dat je bij Ubuntu wel de keus hebt om OO eruit te gooien en een ander pakket te installeren. Bij veel MS software kan dat niet via de normale wegen en via de omwegen houd je meestal een instabiel systeem over.

Als je bijv. Mandriva installeert krijg je bij installatie de keus om veel programma's wel of niet te installeren. Ik zou een feestje geven als Microsoft zoiets ook zou gaan doen in zijn installer.

(Overigens gebruik ik altijd de standalone installatie van WLM9 omdat de Live Installer meestal niet werkt en nog het een en ander aan troep mee installeert.)

[Reactie gewijzigd door Joolee op woensdag 24 september 2008 09:38]


Dit is echt pure onzin. Eerst loopt iedereen te klagen dat er applicaties meegeleverd worden want dit is misbruik van monopoliepositie (waar ik het overigens geheel mee eens ben). Nu is het eruit en dan zitten mensen weer te zeuren dat het niet normaal is omdat je niet mag verwachten dat mensen internet hebben.

Gelukkig heb je wel zelfkennis want je hebt waarschijnlijk de auto-post anti-Microsoft aanstaan. Probeer eens zelf na te denken in plaats van achter een kudde aan te lopen en klakkeloos meningen over te nemen.

ik heb zelf een maand vista gebruikt, zodat ik niet klakkeloos een mening overneem,
mij beeld van windows is er niet beter op geworden,

de techniek bestaat al tijden om aplicaties zowel offline als online beschikbaar te maken, dat microsoft hier op achter loopt bewijst alleen maar hoe zij gebruikers aan het lijntje houden, als je ook maar iets van linux zou weten zou je het er mee eens zijn, maar je zal wel blij zijn met je vista pctje....

ik heb zelf meerdere ontwikkel pc's waar ik mijn eigen distro op draai, die geen internet nodig hebben, de complete zogenoemde repositories zijn op dvd te bestellen/branden,
maar als je internet heb kan hij ze ook automatisch van het internet aftrekken, noem maar op...

microsoft zou deze technologie ook eens moeten bekijken, zodat mensen weer controle over het product hebben ipv andersom

Dat moet je toch sowieso al als je windows installeert?


Jouw probleem toch? De standaard gebruiker zal direct ná de Vista installatie, op een standaard pc, direct aan de gang kunnen.

nee,

een standaard gebruiker heeft dan meteen de problemen dat hij/zij de documenten niet kan openen en dan een aantal apparaten niet (goed) werkt.

Daar gaat het niet om, als je Vista installeert kun je al een heel eind op weg. PUNT.

Dat jij nog tig andere applicaties installeert, goed, maar die waren, zijn en worden nooit kern-onderdeel van een OS-installatie.

Nou, wat is jouw definitie van ‘kern-onderdeel’ dan? Je kan Movie Maker toch niet echt basisfunctionaliteit noemen. En of Paint of Mail daar nou wel bij horen vind ik ook te betwijfelen hoor.

Heel veel mensen tekstverwerken op hun computer. Dus volgens jouw ‘definitie’ zou Word ook standaard bij het OS geïnstalleerd moeten worden? OpenOffice.org heeft het al moeilijk genoeg.

Dankzij het bijna-monopolie van Microsoft op de besturingssysteemmarkt kunnen ze veel te makkelijk concurrenten uit de markt drukken. Zelfs al zou je Microsoft’s software kunnen deïnstalleren (wat nu vaak niet eens het geval is), dan zijn er zat mensen die omdat het er al op staat niet meer de moeite nemen om een keuze te maken, en zo wordt Microsoft dan automatisch de de-facto standaard, en zit jij daar toch mee opgescheept omdat iedereen Microsoft-bestandsformaten uitwisselt, websites voor Microsoft-browsers worden gemaakt, etc. Ik denk dat het toch wel duidelijk is wat er ongewenst aan de huidige situatie is…

Als ik met niet vergis staat er toch wordpad en notepad op. Dus basic tekstverwerker staat er op. Dus word is dan niet persee nodig. Je kan er meer mee maar kunt al beginnen met wordpad.

Dat is natuurlijk gelul. Als je Vista installeert dan heb je het OS er op en kun je een paar dingen doen. Er zitten een paar kleine appjes bij zodat je gelijk wat kunt, maar daarmee ben je niet "klaar" in enige zin des woords. Zonder Office is niemand klaar en beschaafde games was ook niet gek.

De tijd dat er veel mensen waren die een PC kochten en met alleen het OS en bijgeleverde meuk genoeg hadden, die is al heel lang achte rons. Zelfs 80 jarigen mikken er nog software bij, al was het maar Skype of iets in die geest.

Je kan inderdaad aan de gang. Mt installatie van je programma's.

Dat jij nog tig andere applicaties installeert, goed, maar die waren, zijn en worden nooit kern-onderdeel van een OS-installatie.
Correctie, die zijn geen onderdeel van een Windows installatie. Bij andere besturingssystemen kan je bijvoorbeeld wel een Office pakket installeren

[Reactie gewijzigd door Blokker_1999 op dinsdag 23 september 2008 18:53]


Nu moet je, voordat je kunt mailen en muziek kunt luisteren, de Live Installer downloaden, waarmee je meteen de Live Messenger en tig Live Toolbars en helpers kunt installeren. Voor Microsoft dus handiger om het Live Platform uit te breiden.

Is het dan nooit goed? Eerst levert Microsoft een compleet pakket met internet explorer, media player en noem maar op. Vervolgens gingen mensen klagen dat ze geen keuze hadden en nu hebben ze de keuze en is het weer niet goed. Dit is erg tegenstrijdig mensen.

[Reactie gewijzigd door Stephan224 op dinsdag 23 september 2008 15:48]


Is het dan nooit goed? Eerst levert Microsoft een compleet pakket met internet explorer, media player en noem maar op. Vervolgens gingen mensen klagen dat ze geen keuze hadden en nu hebben ze de keuze en is het weer niet goed. Dit is erg tegenstrijdig mensen.
Het zijn natuurlijk ook niet dezelfde mensen... |:(

Het zijn waarschijnlijk niet dezelfde mensen die nu klagen. ;)

Overigens vind ik dat Microsoft nu de goede richting opgaat. Het lijkt erop dat ze meer en meer naar de gebruiker gaan luisteren.


Gelukkig vertegenwoordigt Neelie Kroes de belangen van de bevolking ja.

Sorry, maar de marktwerking-saboterende praktijken van Microsoft kan je toch niet gewenst noemen.

Sorry, maar welke bevolking heb je het over? Ik behoor kennelijk niet tot de bevolking en ik weet zeker dat niet meer dan 10% van de gehele bevolking wil wat Neelie Kroes wilt. Dus naar de bevolking luisteren? Nee, ik denk dat ze naar de klagers luistert i.p.v. de bevolking. Helaas hoor je tevreden mensen niet klagen, dus daar word ook niet naar geluisterd.
De normale PC gebruiker wil helemaal niet dat ze al die programma's moeten downloaden om de PC te kunnen gebruiken. De meeste mensen snappen het niet eens. Die willen een kant en klare PC.
Windows XP N en Windows Vista N zijn ook een grote flop geworden. Bijna niemand koopt het want ze willen een compleet pakket.
Gelukkig hebben wij als systeem-bouwers geïntegreerde cd's/dvd's, want het kost alleen maar meer tijd om alles los erbij te installeren. 99% van de mensen die hier een PC kopen (op maat samengesteld) willen toch dat het er allemaal op staat. (Dan heb ik het over Media Player, Internet Explorer etc, niet al doe ongein die Dell/Acer/Packard Bell enzo installeren)

[Reactie gewijzigd door Remco Kramer op woensdag 24 september 2008 00:41]


Windows XP N en Windows Vista N zijn ook een grote flop geworden. Bijna niemand koopt het want ze willen een compleet pakket.
En hoe kan dat dan? Ik meen dat de N-versies even duur zoniet duurder waren. Microsoft is ook niet dom. Ze zijn verplicht de N-versie te maken maar willen hem liever niet verkopen omdat ze zoveel mogelijk mensen hun bijgeleverde software willen laten gebruiken. Daarbij worden er bij veel pc's de 'standaard' Windows meegeleverd en heb je niets te kiezen.

Wat een onzin, waarom is het toch altijd dat een tweaker zichzelf vergelijkt met een standaard gebruiker?, de standaard gebruiker wil helemaal NIET moeten rondzoeken naar welke browser/mediaplayer nou zo geweldig is, die wil gewoon computer kopen, knop indrukken, en raggen met de boel... Als die iets anders wil kijkt die later wel of er misschien iets beters is, maar eerst moet het gewoon out-of-the-box werken... Maar dat is iets waar een tweaker nogal moeite mee heeft om in te zien dat zij zelf GEEN standaard gebruiker zijn...

Nee misschien niet maar misschien krijgen de OEMs straks weer de kans om te kiezen wat ze op hun systemen installeren.
Ik weet dat ze veel meuk er op zetten maar het is heel lang zo geweest dat ze van MS bijvoorbeeld geen Mozilla mochten installeren als default browser en zo nog een aantal apps.
Als je het mogelijk maakt dat een OEM zelf kan kiezen wat ze gebruiken heeft dat grote mogelijkheden voor de markt.
De eind gebruiker heeft het nog steeds makkelijk alles werkt en toch meer difersiteit.

Pro: Het komt niet meer standaard mee.

Con: Je hebt niets meer te kiezen.

Een deel van de gebruikers klaagde omdat je software kreeg of je wilde of niet. Maar een ander deel vond het wel best en die zijn nu hun applicaties kwijt tenzij ze weer via Live gaan werken maar niet iedereen wil dat en werkt alles wel zonder internetverbinding ?

Pro: Het komt niet meer standaard mee.

Con: Je hebt niets meer te kiezen.
con ?? je kan het nu juist wel zelf kiezen. Vind dit juist een extra pro

Ok inet heb je nodig, maar dan nog de mensen die zonde inet werken, zijn dat gewoon en gaan ook wel naar een kennis/familie die een paar handige installs wil downen en op CD zetten.
Ok je kan dan niet voor de Windows Live dingen gaan, maar die wou je dan waarschijnlijk toch al niet.

Waarschijnlijk net als in Vista krijg je de live-installer automatisch meegeleverd.

de live installer zit er standaard bij staat in de tekst
Microsoft trekt deze lijn door in Windows 7; tegenover Cnet liet het bedrijf weten dat de opvolger van Vista, waar de eerste screenshots al van zijn uitgelekt, uitsluitend van een downloadapplicatie voor Windows Live-toepassingen zal worden voorzien.

ik vind dit anders wel handig. gewoon zelf later die apps erbij zetten als je dat wil...

Nee, eindelijk wordt Microsoft verstandig dit kan ze een hoop gezeur met mededingingsautoriteiten schelen. Bovendien hoe modulairder je het OS opbouwt hoe meer je de keuze vrijheid van de eind gebruiker vergroot. Een groot nadeel van Vista is de beperkte mogelijkheden om componenten te deinstalleren.

Een zeer mooie ontwikkeling, kwam ook al tegen in de discussies die ik op GoT lees. Op deze manier kunnen we het zelf allemaal indelen zoals we zelf willen en is de modulariteit weer een stapje dichterbij!

Nu hopen dat (zoals op GoT ook al gezegd) er geen HP Mail, Acer Mail, PB Mail etc komt, zijn we alsnog een jaar bezig om onze PC's schoon te maken ;)

Dat is natuurlijk niet aan Microsoft. Acer en HP prut komt natuurlijk van de leveranciers. Maar ik ben het met je eens, ik wil niet na aankoop van een laptop eerst moeten formatteren e.d. alleen maar omdat er zo veel zooi op zit van de leverancier.


Idd, bvb bij Zepto kan je zonder besturingssysteem bestellen. Dàn pas heb je de ultieme keuze... Daar een nLite custom xp of vLite custom Vista overheen en je hebt een systeempje dat enkel voor jouw Perfect, out of the box bijna helemaal geconfigureerd is.

Persoonlijk is mijn PC altijd a work in progress, Ik hou wel van wat experimenteren/veranderingen andere mogelijkheden uitproberen...

Ik ben 100% pro dit concept van Live installer meegooien en vanaf dan kan gebruiker zelf kiezen. Het zijn die OEM-fabrikanten die nu idd roet in het eten zullen gooien.

en dat heeft natuurlijk helemaal niets te maken met je jaren kritiek die MS heeft ontvangen over het standaard implementeren van een browser/mediaplayer etc. (misbruik monopolie positie)
waardoor ruimte voor alternatieven tot minimum beperkt is

[Reactie gewijzigd door himlims_ op dinsdag 23 september 2008 15:32]


Waarschijnlijk kan die kritiek Microsoft relatief weinig schelen. Ze zien nu gewoon in dat het marketingtechnisch praktischer is om keuze aan te bieden ;) Zo kun je in Linux al jaren je eigen applicaties kiezen, en Android gaat ook alle standaardapplicaties voor sms/mail/bellen/hoofdscherm vervangbaar maken ;)

Ben eens benieuwd wat de gemiddelde gebruiker daarvan gaat vinden. Voor diegene die er niet veel van kennen gaat er gewoon veel ontbreken...

Degene die er niet veel van weet, koopt een standaard Dell pc of zo, en die komen voorgeinstalleerd met allerlei meuk zodat men toch uit de voeten kan.

Microsoft zorgt dan niet voor een complete out-of-the-box experience, dat doen de integrators zoals HP en Dell die de pc's samenstellen.

nadeel is dus dat je dan geen eenduidig soort systeem hebt, omdat dell/hp/PB allemaal andere programma's kunnen gaan gebruiken. is niet echt gebruikersvriendelijk imho..

Hangt er van af welk merk je koopt dan. Als het niet gebruiksvriendelijk is heb je het verkeerde merk gekozen :+
En als je bedoelt dat het niet hebben van standaard applicaties niet gebruiksvriendlijk is: onzin. Wat je dan eigenlijk bedoelt is dat je wilt dat anderen jouw applicaties ook maar moeten gaan installeren. Kun je ook wel gaan klagen dat er standaard geen winamp of VLC bij windows gelevert wordt. Is niet gebruiksvriendelijk, want dan moet ik dat los installeren... of zoiets?

Inderdaad, er wordt vaak commentaar gegeven op MS dat ze teveel soft integreren in hun OS, en voor Tweakers is dat misschien ook zo, maar 95% van de gewone consument vind dit gewoon normaal en zijn dus ook perfect tevreden zo...
edit:
Reactie op mcstrat...

[Reactie gewijzigd door Fire69 op dinsdag 23 september 2008 15:49]


Als tweaker doorloop je toch het menu om de extra onderdelen te installeren/verwijderen. We krijgen dus een extra stap om ergens te geraken.

Ik denk dat microsoft gewoon na het installatie van Windows duidelijk moet weergeven dat die mogelijk er is en waarvoor het goed voor is. Dan is het voor die gebruikers ook niet meer zo moeilijk ;)

Goed nieuws! Op een goede weg naar een modulair besturingssysteem :) Ik hoef al die mail/extra applicaties niet, ik gebruik ze nu ook nooit.

Yep! Scheelt een hoop verwijderen c.q. vinkjes zetten. Nu nog om maar wat te noemen dat Paint dat toch niemand gebruikt er uit, die domme spelletjes en ga zo maar door.

Ik ben bang dat de meeste van die domme applicatie vaker worden gebruikt worden dan je denkt. Ikzelf gebruik paint bijna dagelijks. Niet om te tekenen, maar om een screendump na PrtScr kleiner te maken tot alleen het relevante stukje voor bv. een mailtje.
Ik weet niet of notepad straks ook wegvalt, maar die zou ik ook erg missen. Alleen maar om de opmaak weg te halen bij knippen uit een browser en plakken in een andere applicatie.
En volgens mij zijn er legio mensen die toch graag minesweeper of solitaire spelen.

En daarnaast ben ik ook benieuwd hoe je Opera, Firefox of Chrome gaat downloaden als MS geen internet Explorer meer zou leveren. En natuurlijk ook geen ftp.exe of telnet.exe. Succes.

Het is eigenlijk ook nooit goed. Ik ben wel blij dat er standaard minder shit geinstalleerd gaan worden, maar ik voorzie genoeg problemen voor mensen die minder kaas gegeten hebben van computers. Ook ben ik er niet van te spreken (ondanks dat snelle, stabiele internetverbindingen nu gewoon zijn) over allerlei online applicaties als enige optie te hebben. Ik wil ook gewoon standaard windows apps kunnen gebruiken en installeren.

Dit kan alleen maar positieve gevolgen hebben. Iemand die een pc koopt, koopt toch een standaard machine van Dell, HP, etc. Die zorgen heus wel dat ie compleet is. Als er geen MS app meer is, zetten ze er iets anders op, bv Thunderbird voor mail en VLC voor media.

Het verwijderen van die ouwe troep-apps zorgt juist voor een verhoging van de kwaliteit van software op windows pc's. Ik denk namelijkk niet dat er iemand ooit voor windows media player zou hebben gekozen als het er niet standaard bij zat. Het is een van de vervelendste players die ik ooit gezien heb (op oude versies van realplayer na). Hoe meer van die standaard windows crap ze er uit halen, hoe vaker je betere kwaliteit programma's tegen gaat komen, aangezien mensen nu ineens betere software gaan installeren.

ben ik dan de enige die graag met wmp werkt... oke om er je muziekbib mee te ordenen suckt het maar ik wekr toch altijd via mijn verkenner om muziek af te spelen... itunes vind ik een lompe draak

maar ik voorzie genoeg problemen voor mensen die minder kaas gegeten hebben van computers.
Misschien is het juist wel eens goed dat mensen zich iets meer verdiepen in het aanbod van software. Als je 5 minuten moeite doet vind je via internet heel makkelijk enkele reviews. Het rare is dat mensen er dagelijks mee werken maar op de 1 of andere manier minder belangrijk vinden dat een praktische auto oid. Als mensen op deze manier gedwongen worden om zelf naar alternatieven te zoeken is dat misschien in het begin even vervelend, maar daarna zien ze misschien in dat het zeker de moeite waard is.

leuk. het is ook nooit goed. "miscrosoft voegt X applicatie toe" en iedereen staat z'n achterpoten. nu is het andersom en is het ook niet goed.

Inderdaad, misschien zou het wel eens wenselijk worden om met het Windows besturings CD een handboekje mee te sturen in diversen talen waar men in uitlegt waarvoor bepaalde software dienst doet in windows zelf, dat kan zelfs uitgebreid want een licentie is al duur genoeg en de kosten van een uitgebreide manual zal op die honderdenmiljoenen cd's de prijs ook niet wezen. Als men het nu ook nog eens in Jip en Janneke voorschotelt aan de gewone consument zou dat al erg veel problemen met keuze's oplossen.

Ik herinner mij nog eens een BBS software "Telix"dat een goed handboek bezat waar zelfs leken mee overweg konden (en dat is zomaar eens stukje oude Nederlandse software uit de tijd dat engels nog de hoofdmoot voerde in computerland. Tegenwoordig lijkt het er op dat fabrikanten liefst zoveel mogelijk willen verkopen, met zo min mogelijk documentatie op papier.

[Reactie gewijzigd door Athalon1951 op dinsdag 23 september 2008 15:50]


Omdat niet iedereen dezelfde mening heeft. Ik ben iemand die voorstander is van een kaal OS. Ik ben tegen geïntegreerde zooi als IE, WMP en MSN. Mij zul je hier dan ook geen anti-MS comments zien posten, want ik vind dit een goede stap. Degenen die nu klagen hielden vorige keer hun mond, want die vonden het wel best dat al die troep in hun maag werd gesplitst :+

Ach..>Live Messenger zat ook niet in Vista en moest je ook al apart downloaden, enneh daaribj je hoeft maar EEN setup te downloaden..eenvoudig aanvinken welke Live apps je wilt en klaar is Klara

Ik vind dit eveneens een geweldige keuze van MS. Ik wil als gebruiker graag zelf de controle hebben over wat ik wel en niet draai. Ik schrok in het begin bij Vista echt van het aantal draaiende processen..

goed iets dat ze o.a. dit hiermee terugdringen :)

Gaat er niets aan terugdringen want die programma's draaien niet bij het opstarten.

het aantal draaiende processen onder vista valt, itt wat mensen beweren, echt wel mee..
een kale vista start echt niet zo gek veel shit op...

In het nieuwsbericht van de chinese blogger zie ik anders wel windows media player staan met als extra functie notities toevoegen.

dat is dan ook nog een beta eh... Je moest het verschil tussen de eerste longhorns zien en dan vista rtm!

Ja, lijkt me sterk dat ze die er uit gaan halen. Het is namelijk de basis van media functionaliteit in windows. Wat je toch nodig hebt om internet multimedia af te spelen. Hoe denk je dat ze een online moviemaker kunnen maken als het OS zelf geen media af kan spelen?
Net als IE, dat gaat er ook nooit uit, want dat is nodig om die live-sites te openen.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:01
Vorige 14:32
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: