Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties, 20.442 views •

Ontwikkelaar Epic Games was nog nooit zo duidelijk over het verschijnen van Gears of War 2 voor pc. Volgens Cliff Bleszinski verschijnt de nieuwe versie van het schietspel alleen voor Xbox 360 en niet op pc.

Tegenover IGN maakt Cliff Bleszinski, hoofd van het ontwerpteam van ontwikkelaar Epic Games, aan alle twijfel een einde: "Gears of War is een geweldige serie die vooral gemaakt is voor de Xbox 360 en daarom richten we ons ook op dat platform met Gears of War 2. We hebben besloten dat we deze keer geen versie voor de pc maken." Er waren al langer twijfels over het verschijnen van een pc-versie. Microsoft liet eerder deze maand weten dat het meer games wil zien die exclusief voor de Xbox 360 verschijnen.

Logo Gears of War 2Tegelijk maakte Bleszinski bekend welke personages vrijgespeeld kunnen worden in Gears of War 2. Door het spel te voltooien in singleplay kunnen spelers in multiplay beschikken over het uiterlijk van hoofdrolspelers uit de singleplay-campagne als Ben Carmine, Dizzy Wallin, Tai Kaliso, Locust Kantus, de Flame Grenadier en het uiterlijk van een schurk die Epic binnenkort bekend zal maken. Epic liet eerder al weten dat spelers in multiplay beschikking kunnen hebben over het uiterlijk van een aantal hoofdrolspelers uit de eerste Gears of War. Als de speler bepaalde achievements in de eerste Gears of War behaald heeft, is het uiterlijk van Anthony Carmine, Minh Young Kim en General Raam beschikbaar in multiplay. Het maakt daarbij overigens niet uit of de achievements behaald zijn in de Xbox 360-versie van Gears of War of in de pc-versie van het spel.

Reacties (112)

Reactiefilter:-1112098+111+24+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Het feit dat Microsoft dergelijke games exclusief begint op te eisen en/of ook verschijnen op de xbox 360 (die ik bezit) heeft ervoor gezorgd dat ik dit jaar zonder veel moeite de switch heb kunnen maken naar een iMac. Het "game" argument is eigenlijk zo niet meer zo'n sterk als enkele jaren terug.

Het is ergens toch wel ironisch dat het MS zelf is in mijn geval dat ervoor kan zorgen dat ik mijn game behoeften toch nog kan invullen met goeie titels zonder dat ik daarvoor nog een "wintel" computer moet hebben.

Vraag mij af of de exclusiviteit van dergelijke titels (of een ander dominant MS game platform) dan ook niet schadelijk is in een of ander opzicht.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 31 augustus 2008 11:03]

Ik zie daar de logica niet in. Zoals ik het zie.
Consoles hebben altijd exclusives gehad.
Dus dan had je 5 jaar terug al overstag gegaan en ipv Xbox360 excl nu PC exclusive moeten missen. Je gaat er niet vooruit mee eerder achteruit.
Wil je alle games kunnen spelen moet je alle platformen hebben. Aangezien elke console platform een wat grotere groep aan highprofile AAA Exclusives heeft.
Als je Console tegen mekaar zet zou je ze alle drie moeten hebben.
Wii PS3 Xbox. Om alle topper te kunnen spelen op alleen al consoles.
PC heeft ook nog steeds aardig wat exclusives. Het is wel erg in de mode om PC dood te verklaren door blinden.

Heb zelf Wii en PS3. Die vullen mekaar goed aan. En PC windows maakt het compleet. Het vult mekaar goed aan. Omdat alle drie iets unieks hebben.
Wiimote vs Key/mouse vs controler. Wat de gameplay style zwaar beinvloed.
Daarmee aardig wat exclusives dekkend.

Die Xbox360. Hardware kwaliteit houd mij tegen. En de meeste Exclusives boeien mij niet. PC Gow en UT3 heb ik eigenlijk meer voor UnrealEd gekocht.
De xbox360 competeerd veel directer voornamelijk met PS3.

In de PC groep platformen MaC Linux Win. Heerst PC Windows aanzienlijk als meest exclusives onderling,. Consoles even buiten beschouwing. Linux moet het eerder van wine hebben emulatie, met de mogelijke compabiliteit isues van niet native support. In nijn ogen hiermee wel een streepje voor op Mac. Omdat veel window er dan toch op kan. Maar niet alles.

Dus WinPC is nog steeds de game platform.
Linux volgt op grote afstand.
En Mac helemaal achteraan.
Ze zullen mogelijk ook wat "exclusives" hebben maar niet van die highprofile dingen die mogelijk de platform pushen. Daar zijn ze te on interresant voor dev's vanwege de kleine target audience. En lage cash return van port kosten. Hooguit indipendand dev met linux of Mac achtergrond.

En met de kreet als "PC dood" is, wat is de status van linux?. morsdood! En mac? mummyfied! Ik heb eerder het idee dat Linux kwa game support groeid alleen MAC blijf achter. Maar dat ligt meer aan dat Apple Mac amper als game platform wil rpofileren. het moet allemaal uit de communitie komen en apple helpt daar niet aktief aan mee.

Volgens dev's en publisher die zich puur richten op In store retail verkopen is PC een neer gaande markt. vooral in de US. Crysis en COD4MW en GOW etc merken dat in achterblijvende verkopen. Ook Priacy hakt daar zwaarder in. En andere factoren.
Maar die zien nog niet wat Valve en andere online retail distribitie door hebben. Dat PC markt gezond is. Door hun distributie methode juist de algehele PC markt aandeel juist groeiende is. Er is eerder sprake van een distributie shift.
De PC markt is heel groot. Pak je Casual en flash deel er bij dan kan het simultaan ook de Wii en de PS2 erbij aan.

Als je PS2 pakt met zijn 120mil sales aan console. PC zit op 1 miljard maar dat zijn niet allemaal voor gamen maar als de office home 50/50 is. Veel casual en flash ook op office wordt gedaan de hardcore 'n deeltje is van de home markt .
Haal je 'n algehele markt van 100mil casual en 10 miljoen game game rigs met gemak.

Linux en MAC units is veel kleiner Die gamende aandeel is nog veel kleiner aangezien gamed aandeel daar van in verhouding ook nog eens stuk kleiner is

Na die Rectificatie en verontschuldiging van die US statisie, die steam en online distribute helemaal vergeten zijn. Is juist PC platform king. Heeft alleen wat meer last van prirate rij. Maar dat is juist de retail markt. De pure online distributie als download is zelfs goedkoper en de marges zijn veel beter en hebben in minder mate last van piraterij. .

Consoles trekken highprofile studio's aan om hun platform kunstmatig te stimuleren.
Dat is puur en alleen in belang van die console boer en niet ten goede van de consument die dan gedwongen wordt om die console te kopen. Om een exclusive toppertje te kunnen spelen.
Dat is een corporate naai beleid voor gamers.

Ik heb er minder problemen mee als een Exclusive bedoeld is om het onderste uit de kan te halen en unieke features te benuten waar het algehele game design naar gericht moet zijn.

Interactieve big story mode. MSG4
En game waar Wiimote d MAnier voor is als HID.
'n Tennis,. Baseball. Golf. etc
PC 'n Realisme simulatie tactical first person shooter. muis keybord.


xbox360 heeft niet veel unieks dat het zich onderscheid van PC. Aangezien 'n Xbox port ook de controler mee neemd. Dat het ook kwa crosspaltform dichter bij elkaar staat. De Xbox360 versie zijn vaak ontwikkeld op PC. Andersom is lastiger. Pure Keybord styel game zijn lastiger naar Xbox360 te zetten. de gameplay meot worden aangepast.

Ondanks dat ik de (over) stap naar console heb gemaakt vult het mekaar goed aan. Windows PC is een blijvertje.
Linux leuk voor intranet thuis servertje
MAC zal wel beter zijn kwa OS maar ja de games. Het is niet game gericht.

En de game task is voor mij 'n belangrijke task waarvoor ik o.a. mijn PC voor gebruik. Kan dus nog steeds niet om Windows heen. Ondanks dat ik
Geoworks, OS2Warp, diverse linux distro en BeOS ge probeerd hebt.

En voordeel heft het wel, voor pc games heb ik niet alle drie OS'sn nodig, wat eigenlijk meevalt omdat PC OS platformen minder hardware gebonden zijn. MAc is ietswat lastiger. Maar die teld minder mee.
't is maar wat je wil, ik speel enkel nog op de 360 en voor internet, office, fotobewerking, thuisbankieren etc gebruik ik linux. Het bespaart me op upgrades van windows, videokaarten en frustratie van geprul met drivers en instellingen om een spel optimaal te doen werken.
Ja, je moet echt bijna een tweaker zijn wil je op een PC iets kunnen doen.

Oh shit, hoe heet deze site ook weer?
Plaats de muis in de rechter bovenhoek. :+
Jesus wat een post :)

Je moet hem wel gelijk geven dat het de laatste 2 jaar wel erg exclusive is voor de xbox360. Steeds meer software huisjes krijgen een grote zak geld van MS om hun doosje wat exclusief te maken. De vergelijking die je maakt met operating systems vind ik dus ook niet kloppen ... heeft niet zoveel met porten te maken ... meer met een platform promoten.
Microsoft kan dat in dit geval eissen omdat het spel word uitgegeven door: Microsoft Game Studios

Voor de rest kan Microsoft niets eisen m.b.t. exclusiviteit, zolang ze niet zelf de uitgever zijn. Wat dat betreft komt dit dus niet zo heel erg veel voor.
Ja maar los daarvan is het zelf zo dat heel het bestaan van de xbox 360 de drempel wat wegneemt gezien ik toch heel wat titels (die zelf niet door Microsoft Game Studios moeten worden uitgegeven) op mijn witte box kan spelen wat voordien bij sommige titels enkel maar op de PC kon.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 31 augustus 2008 11:51]

Het feit dat Microsoft dergelijke games exclusief begint op te eisen en/of ook verschijnen op de xbox 360 (die ik bezit) heeft ervoor gezorgd dat ik dit jaar zonder veel moeite de switch heb kunnen maken naar een iMac. Het "game" argument is eigenlijk zo niet meer zo'n sterk als enkele jaren terug.
Het verleden heeft al getoond dat dit soort boycotts geen zin heeft. Iedereen koopt nog steeds Nikey schoenen, eet bij de McDonalds en werkt met Microsoft producten. In de meeste gevallen boycott je jezelf alleen maar (want zo'n Hema worst is toch niet zo tof als een BigTasty). De enige boycott die effectief is ... is ook illegaal: console flashen/modden en geen 1 spel meer legaal aanschaffen. Maar hebben we daar Microsoft of de game wereld mee?
Het feit dat Microsoft dergelijke games exclusief begint op te eisen en/of ook verschijnen op de xbox 360 (die ik bezit) heeft ervoor gezorgd dat ik dit jaar zonder veel moeite de switch heb kunnen maken naar een iMac. Het "game" argument is eigenlijk zo niet meer zo'n sterk als enkele jaren terug.
Het ligt er maar net aan welk soort games je speelt. De PC heeft nog altijd meer 'exclusives' dan de PS3 en de XBOX samen. Het zijn misschien geen kaskrakers maar dat is misschien juist ook iets waar veel mensen niet op zitten te wachten.

Daarbij komen er nog genoeg grote titels aan voor de pc zoals Empire: Total War.
PC gebruikers zijn gewoon een ander soort gamers. De MOD en community scene zijn gewoon het grootst op de pc. Ik ben bijvoorbeeld een fervent race-sim gamer, dan heb ik dus weinig te zoeken op een console (en nee, ik heb het hier niet over Gran Turismo maar over LFS, rFactor, GTR etc.).
Ook vind ik de Total War serie en bijvoorbeeld Galactic Civilizations erg goed. Je kan met een enkele game meerdere weken bezig zijn. Ik denk gewoon niet dat er ooit dit soort games voor de consoles zullen komen aangezien het niet bij de doelgroep past. Over het algemeen willen mensen die een console hebben gewoon even snel een potje spelen.

Juist omdat zoveel mensen een pc hebben kan een nichemarkt zoals die van een race simulator werken. Ik denk dus dat met name de minder 'mainstream' gamer meer plezier zal hebben van een pc.

PS Dit is geen flame richting consolegebruikers, ik wil alleen aangeven dat ik het onzin vind om pc-gaming dood te verklaren (zoals iedereen lijkt te doen tegenwoordig) alleen omdat er minder 'grote' titels uit komen. Er zijn gewoon heel veel succesvolle (bij het publiek minder bekende) pc-games waar je nooit iemand over hoort. Dit soort mensen hebben gewoon geen behoefte aan games als Assasins Creed, Halo of MGS.

[Reactie gewijzigd door Pb Pomper op 1 september 2008 01:03]

Microsoft zit wel een beetje in een spagaat momenteel natuurlijk. Windows games zijn toch voor veel mensen de reden om MS windows als besturingssysteem te gebruiken ipv bv linux of een macintosh computer dus eigenlijk wil MS zo veel mogelijk (DX only ) games uit laten komen op de pc, het liefst alleen DX10 compatible zodat ze veel vista licenties verkopen. Aan de andere kant verkopen ze weer graag Xbox games zodat ze daar weer veel winst op maken maar dat schaadt misschien weer de windows verkopen. Lastig :P
Het gaat er inderdaad op lijken dat MS voorlopig bezig is met zichzelf te beconcurreren en ook geen heil meer ziet in PC games. Strategisch zullen ze best wel weten waar ze mee bezig zijn want hun belangrijkste concurrent op gaming gebied is nog altijd Sony.

Maar het kopieeren bergijp ik niet helemaal, wat niet in het artikel staat maar gezien de reactie's hierover. Het is al lang mogelijk om game kopieen tegen te gaan doormiddel van hardwarematige oplossingen voor de PC. Vraag alleen is, is het geen haalbare kaart, of nog niet doorgevoerd, omdat het onder Windows wel valt tegen te houden en niet onder Linux/Mac ?

Ze mogen van mij best met hardwarematige oplossingen komen zolang er duidelijk word wat er allemaal in de gaten gehouden word en het geheel bullitproof is, en dan praat ik meer over het wel/niet werken daarvan dan bypasses. Het zal er toch wel van komen in de toekomst maar ze praten er al jaren mondjesmaat over maar zie nog steeds geen concrete oplossingen.

Ports van console naar PC zijn een no go. Zoals velen al terecht opmerken, er komen teveel slechte ports uit en met name de bediening en interface komt dat niet ten goed. Je mag toch wel verwachten van gameontwikkelaars dat ze een beetje meer moeite doen om het op de PC ook netjes te laten werken. Maar goed, het platform waar het allemaal ooit begonnen is word dus steeds meer in de steek gelaten en de alternatieven zijn nog steeds geen goeie.

Leuk die consoles maar nog steeds geen adequate hardware van scratch, veelal problemen met de early adapter modellen en nog steeds "nare" oplossingen voor toetsenbord gebruik en muis. Ook in deze weer een duidelijk geval dat het meer om de industrie draait dan de wens van de markt/consument. Aan de andere kant, een bordspel of een spel kaarten is ook leuk, goedkoper en minder stressvol want wat je al niet moet doen om een game draaiende te krijgen op een PC of te houden is nog nooit zo erg geweest de afgelopen jaren.
want wat je al niet moet doen om een game draaiende te krijgen op een PC of te houden is nog nooit zo erg geweest de afgelopen jaren.
Ik begrijp niet goed wat je hier precies mee bedoelt? Ik game al sinds het prille begin op de PC, en volgens mij is er weinig veranderd in al die jaren.. Nog steeds moet je regelmatig je PC hardware upgraden wil je de nieuwste games kunnen spelen, en nog steeds moet je ook zorgen dat je de juiste drivers voor die hardware gebruikt, en nog steeds komen er regelmatig patches en andere updates uit voor PC games.. Dat is in al die jaren niet echt veranderd, want dat was vroeger ook al zo en dat is nog steeds zo.. Ik denk alleen al terug naar de 1e 3D addon kaarten van Voodoo.. Het is dus echt niet zo dat dat alleen iets is van 'de afgelopen jaren'..

Voor mij persoonlijk is dat juist ook de charme van een PC, dat je er zelf mee kan 'klooien', de vrijheid ervan.. Consoles zijn afgesloten machines waar alles voor je voorgekauwd wordt, en bijna alles ontworpen is rondom de laagste gemene deler (in het Engels: lowest common denominator), allemaal om alle bezitters van zo'n console zoveel mogelijk de meest toeganglijke en zoveel mogelijk dezelfde ervaring te kunnen bieden.. Bovendien is het een stuk goedkoper produceren op die manier.. Op zich niks mis mee, maar om echt het allerbeste uit games te halen blijft de PC toch het beste platform.. Dat is altijd zo geweest en zie ik voorlopig niet veranderen, ondanks het steeds populairder worden van de (toegangelijkere) gameconsoles..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 31 augustus 2008 16:29]

Helemaal mee eens. De Pc heeft de consoles al weer ver ingehaald en het enige wat je erop kunt spelen de laatste tijd zijn slechte ports van console games.
Erg jammer voor een potentiel high end platvorm.

Aan de andere kant, de vele variaties in de de hardware van PC`s is ook erg lastig om een minimmum performance niveau aan te geven bij games. Dus het draait vaak niet lekker.

Dat Gears of war2 niet uit komt lijkt mij niet echt betreurenswaardig, als het lijkt op de gameplay van deel 1 die ik op de pc heb geprobeerd kan ie gelijk het raam uit, zo slecht.
Maar wie weet :)
Helemaal mee eens. De Pc heeft de consoles al weer ver ingehaald en het enige wat je erop kunt spelen de laatste tijd zijn slechte ports van console games.
Erg jammer voor een potentiel high end platvorm.
Ben ik het niet mee eens.. Ik vermaak me immers prima met games als Company of Heroes, Team Fortress 2, Call of Duty 4, en het inmiddels wat oudere Quake 4 op de PC.. En dat zijn nou niet echt wat je noemt slechte ports van consolegames.. De meeste van deze games zijn ook te spelen op consoles, maar spelen nog altijd beter en zien er ook alweer een stuk beter uit op de PC (als deze uptodate is)..

Als je een echte FPS, RTS, of MMORPG gamer bent kan je volgens mij nog steeds niet om de PC heen.. Want ookal komen steeds meer van zulke games ook op de consoles uit, de beste versie vind je in veruit de meeste gevallen nog steeds op de PC..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 31 augustus 2008 16:44]

De games die je opnoemt zijn dan ook helemaal geen ports, maar maximaal tegelijkertijd voor PC en Console geproduceerde games.

Feit is helaas wel dat er door die simultaan ontwikkelde games of ports, er wat brakke functies in PC FPS games kruipen, zoals bijv. het automatisch regenereren van health, of zoals bij bijv. GoW en Condemned dat je niet eens kunt springen.

Kortom, doordat er rekening moet worden gehouden met de slechte besturing die een controller te bieden heeft (waarbij je gewoon precisie mist), gaat dat ten koste van de kwaliteit van muis/toetsenbord games voor de PC, en krijg je dus een eenheidsworst, waarbij de basis van de game dus wordt gebouwd op het meerderheidsbelang van in dit geval de consoles, en zodanig de (t.o.v.de consoles) superieure kwaliteitsgraad die normaliter met PC games behaald kan worden, naar beneden getrokken wordt omdat de meerderheid gamed op een console en met een controller.

[Reactie gewijzigd door Kubrick op 31 augustus 2008 21:08]

Als zoiets (mede) een beslissing was van Microsoft dan krijg ik wel steeds meer het idee dat ze hun eigen graf aan het graven zijn. Geen games meer uitbrengen op de PC (Windows dus) betekent dat hun OS alweer een groot voordeel tov. de concurrentie kwijtraakt. Veel mensen draaien windows vanwege het kunnen spelen van games. Als die games toch niet meer uitkomen zal de drempel lager zijn om over te stappen naar een ander OS.

Ze hebben dan nog wel een aantal spelletjes als xbox only, maar de concurrentie op de consoles-markt is veel moordender dan op de besturingssystemenmarkt......
Ik heb windows er nog wel naast staan op mn mac, maar idd: het aantal kwaliteits games neemt de laatste jaren af en de echt goede komen vaak nog wel naar andere platformen.
Opzich wel jammer dat zon brak platform als windows als primair gameplatform op cd pc wordt gebruikt terwijl zowel linux als osx een betere keus zouden zijn (helaas zag ms dat aankomen en nu zitten we vast aan troep als direct3d)
Zo'n typisch marketing gelul. Trappen we toch niet meer in? Halo 3, GTA4, GOW1 enz enz zouden allemaal niet op de pc komen. Uiteindelijk dus allemaal wel, en dat is gewoon om eerst flink te verkopen op de consoles.
Hier zou je eventueel wel een goed punt kunnen hebben. Als je kijkt naar de afgelopen jaren zijn de meeste toppers geport naar de PC. Maar ook ik heb een paar keer ervaren dat de besturing gewoon niet lekker aanvoelt. Of dit nou door de port komt of niet ik zou het niet weten.....daarom heb ik er toch voor gekozen om betreffende consoles aan te schaffen :)
Inderdaad. Maar een console komt er bij mij niet in. Ik speel veel FPS games en heb daarbij nog steeds liever een toetsenbord en muis.

Ook loopt een spel op een PC toch heel wat soepeler en met de jaren steeds soepeler en soepeler.
En hoezo loopt het op een pc volgens jou soepeler dan?
Ik heb COD4 bijvoorbeeld helemaal grijs gespeelt op de PC en heb laatst de PS3 versie bij een maat van mij gespeelt en ik zag daar toch weinig verschil....Ik speel nu bijvoorbeeld Battlefield: Bad Company op de Ps3 en ook dat speelt heerlijk! En dat games op de PC met de jaren soepeler en soepeler zegt echt totaal helemaal niets over de consoles....Ook de console`s gaan met hun tijd mee.
Hoewel ik het met het eerste gedeelte eens bent, vind ik het tweede gedeelte een rare opmerking of het moet zijn dat ik het verkeerd interperteer en je bedoelt dat het soepeler speelt op de pc? Want bij mij loopt alles gewoon soepel op me consoles..
Hij bedoelt dat PC's in de loop der tijd een surplus aan kracht krijgen (ze worden immers na elke upgrade krachtiger) zodat bestaande games een stuk beter gaan draaien.. Op de consoles blijf je altijd met dezelfde hardware zitten, en dus ook altijd met dezelfde performance (die dus echt niet altijd optimaal is, zeker niet in GTA IV etc)..

Meeste games op de consoles draaien zo tussen de 30 en 60 fps max.. Terwijl voor hardcore PC FPS gamers 60+ fps heilig is (vooral vanwege de invloeden op de controls)..
En wie zegt dat de consoles op dit moment al voor 100% gebruikt worden?
Als dat niet zo is waarom is de framerate dan niet optimaal in veel consolegames?

Dat verhaal over consolegames die maar zoveel % van de hardware gebruiken is zo'n onzin.. Alle grafisch mooie AAA games die uitkomen op de consoles laten de hardware voor 100% werken, het enige wat er veranderd is dat men in de loop der tijd door optimalisaties in de software meer kan doen met dezelfde hardware.. Zelfde effect als driverupdates en patches op de PC zeg maar.. Echt hele grote stappen zal je er echter nooit mee maken, want dezelfde limitaties van dezelfde hardware blijven gewoon bestaan..

Blijf dus aub niet in die marketingpraat geloven dat consoles nog maar op 50% of whatever zitten van hun kunnen.. Dat wordt alleen maar gezegd zodat mensen consoles blijven kopen met de hoop dat zo'n ding vele jaren meegaat qua graphics etc (terwijl in werkelijkheid ze vrij snel alweer achterlopen op de nieuwste PC hardware).. Sony spant de kroon met dit soort praat (de mythe van de verborgen krachten van de Playstations)..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 31 augustus 2008 16:07]

Haha!

Da's niet waar. Crysis is een pracht voorbeeld. Is al een tijd uit maar nog steeds heb je een beestachtige PC nodig om echt ALLE toeters en bellen aan te zetten.

En ook in benchmarking, de getallen vliegen nog omhoog in oudere games, oftewel, nog steeds zitten die niet aan de maximale mogelijkheden in de game.

Misschien beetje krom maar in een benchmark, zou je een plafond moeten bereiken als zo'n game echt puur voor de hardware top van dat moment geschreven was.
Het ontwikkelen van een spel kost (bijv.) 3 jaar, dus moet je 3 jaar vooruit kijken wat dan high/highest end is (daar ging/gaat het bij Crysis om, show the world) en dat alles dan minder snel lijkt te gaan als verwacht is lastig maar voor de hardware wereld weer een mooie stimulans.
En daarna steen en been klagen dat de game niet verkoopt op de pc door piraterij!

Niet zo gek natuurlijk als iedere gamer met een xbox n pc, de game al op de xbox gekocht heeft in de veronderstelling dat hij niet op pc uit zal komen. Om nog maar niet te spreken over de tijd tussen de release van console en pc. De hype is al voorbij wanneer hij op pc uitkomt... wat ook weer resulteert in minder verkopen... maar nee, het ligt aan de piraterij en het uitsterven van pc gamers.... trlijk... |:(
Ach dit zeggen ze nu wel, maar als de tijd en druk daar is, zal deze game toch uitkomen op de PC. Het is alleen een kwestie van tijd.
Precies, dat hebben we al 10x gehoord met diverse games en als er gewoon geld verdient kan worden dan wordt ie gewoon uitgebracht op een ander medium (in dit geval de PC).
Men ziet zelf kans om titels op de DS te porten omdat het gewoon knaken oplevert en daar gaat het om in de game wereld, KNAKEN !
Top aangezien ik in deel 1 alle achievements heb, heb ik als het goed is direct beschikbaar over alle characters.

Alleen denk zelf dat GOW2 toch wel naar de pc komt. Ik denk dat ze dit meer zeggen om mensen over te halen om toch een X360 te halen, dan te wachten op een pc release.

Of ze hebben GOW1 op de pc gereleased om meer zieltjes te winnen en dan deel 2 alleen op de X360 zodat de die-hard fans een X360 halen

[Reactie gewijzigd door sekeroglan op 31 augustus 2008 11:01]

Ik heb alleen alle SP achievements uit deel 1, geen enkele MP.. Dus ik hoop niet dat ze daar ook naar gaan kijken..

Niet dat dat uiteindelijk uitmaakt ofzo, want in deel 2 zal ik waarschijnlijk ook geen MP gaan spelen, alleen de SP (hoofdzakelijk in co-op), dus ik zal die extra playermodels voor MP niet echt missen..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 31 augustus 2008 11:58]

Aan de andere kant kun je het ook zien dat ze nu meer tijd steken in de console versie wat dus kan resulteren in betere kwaliteit.
Ik ben er wel een voorstander van, waarom? Omdat ik genoeg heb van die lame ports van console naar Pc of andersom. En als je hier zoveel moeite mee hebt koop je een console. Er is genoeg hardware uitgebracht (denk aan muis+keyboard voor console etc) waardoor je toch een soort van PC feeling krijgt mocht je dat willen.
Het probleem is alleen dat veel mensen bij hun televisie geen ruimte hebben (of willen maken) voor grote objecten als een toetsenbord. Bovendien zie ik mezelf nou niet op de bank ziitten met een toetsenbord op schoot. Een computer daarentegen staat meestal op een degelijk bureau waarop de plaatsing van deze objecten niet echt een probleem is.
Hou je onzin is even voor je wil je..

niet iedereen kan kopen wat ie wil. dus ''ff'' een console kopen zit er vast niet voor iedereen in
en daarbij was GOW voor de pc geen lame poort maar een lekker wegspelend spel met zelf Extra's boven de xbox360 versie.
Nou ja als je GOW op de Pc wil spelen heb je toch een redelijke PC met benodigde hardware nodig wat toch wel meer dan 300 euro zal gaan kosten.....en hoeveel kost een xbox tegenwoordig? En ik heb het ook niet over "ff" er is ook nog zoiets als sparen.....Wat ik hiermee bedoel op jou opmerking...dus je kan wel een PC kopen maar geen console?

[Reactie gewijzigd door Ghosty op 31 augustus 2008 11:40]

Die console die "niks" meer kost is straks wel verouderd ... en waarschijnlijk kan je dan een gedeelte van je game collectie als onderzetters gebruiken (de rest zal een port zijn).
Ik heb een pc, iedereen heeft een pc dus als je er games wilt op spelen moet je misschien iets meer geven aan die pc. Als je op console wilt gamen moet je speciaal die console gaan kopen om alleen op te gamen.

Ik moet geen pc gaan kopen omdat er 1-2 games zijn die op de pc uitkomen. Ik koop standaard een pc van €1000-€1500. Die heb ik hier staan, dus daar kan ik al veel mee doen. En daar kan ik die games op spelen.

En volgens jou moet dan ook maar iedereen een PS3 en PS2 "ff" gaan kopen want daar komen misschien ook nog interessante games voor uit.
je moet ook wil je het echt mooi spelen wel * even * een LCD tv kopen en dat kan ook niet iedereen he..
Niet willen gamen op een console gaat verder dan dat.
Ik wil niet op een prefab gaming PC spelen waarvan de makers van de onderliggende hardware, omwille van financieel gewin, invloed hebben op de softwaremakers. En ze zelfs kunnen omkopen. Aan die wereld wil ik niet meedoen.
En dat is op een pc niet zo wil je beweren??
Welke PC bouwer krijgt er precies geld voor het maken van games dan?
nVidia the way it's meant to be played.

Dat duidelijk genoeg?
Gezien het feit het (in mijn ogen) een toch wat magere titel is kwa gameplay zou de verkoop voor de pc waarschijnlijk niet goed lopen (aangezien veel mensen toch de games uitproberen via downloaden en alleen kopen als het een goede titel is).
Ik heb het vorige deel wel uitgespeeld, maar je merkte in het begin al dat de besturing niet gemaakt was voor de pc. Hoewel hier natuurlijk aan gewerkt zou kunnen worden vind ik het een vrij logische beslissing om deze alleen op de consoles uit te brengen. Er hoeft dan minder tijd in het spel gestopt te worden en zoals we allemaal weten: tijd is geld.
Bummer
Heb met alle liefde van de wereld geprobeerd te gamen met een 360, ligt me niet.
Hoezo koud op je dak als fan? Lomp ja.
Krijg een CoD3 gevoel,wat ik al verraad vond als fps,er die de serie zo hoog hield. CoD4 heeft veel recht getrokken, was nodig, en nu dit.
misschien moet je niet meer naar merknamen kijken, maar naar de mensen/studio's die de games ontwikkelen. CoD3 was een gedrocht, CoD2 en 4 zijn van dezelfde studio, maar 5 word ook weer 'uitbesteed'. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd was :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True