Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 122 reacties
Submitter: DutchCrownNL

Atari brengt Rollercoaster Tycoon World op 30 maart uit op Steam Early Access. Wanneer de versie van de game uitkomt die af is, is nog altijd onbekend. De game zou eerst in december beschikbaar zijn, daarna schoof de ontwikkelaar dat door naar begin 2016.

Er is sinds begin dit jaar een testgroep van spelers die feedback geeft en nu is de game klaar om in elk geval op Early Access beschikbaar te zijn, zegt ontwikkelaar Nvizzio Creations. De ontwikkelaar benadrukt dat het niet gaat om de finale versie van de game, waarvoor de ontwikkelaar nog altijd geen datum noemt. Nvizio noemt de ontwikkeling van de game een 'lange achtbaanrit met ups en downs'.

Vanwege het uitstel kunnen mensen die de game hebben gepreorderd tot 31 maart hun geld terugkrijgen. Rollercoaster Tycoon World zou eigenlijk begin 2015 uitkomen, maar de uitgever besloot de game voor de release nog grafisch op te poetsen. De pc-versie lijkt alleen te verschijnen op Steam. De laatste op pc's speelbare Rollercoaster Tycoon-game verscheen meer dan tien jaar geleden. Rollercoaster Tycoon World stond eerder bekend als Rollercoaster Tycoon 4 en zou het spel oorspronkelijk eind 2014 uitkomen.

Update, zaterdag: In dit artikel stond niet gemeld dat de pc-versie op 31 maart uitkomt. Die release staat nog steeds op de planning.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (122)

Weet iemand hoe duur hij gaat worden want die all die beta gameplay video's hebben mij wel overtuigd. :)
Rechts naast het artikel wordt aangegeven dat het spel 38,95 kost.
Ik weet niet of dit de "early access prijs" is, zo wel, vind ik dat nog wel aan de hoge kant voor een early access game.
In de store van Steam staat hij voor 45,99 of 54,99 voor de deluxe edition.

Voor die 10 euro extra krijg je volgens de omschrijving:
  • De basis game
  • Panda mascotte
  • 2 extra maps
  • Extra terrein textures
  • Gouden toeganspoort
  • en een digitaal artbook

[Reactie gewijzigd door ThePope90 op 25 maart 2016 08:31]

Ik vraag me af hoe Planet Coaster met dit soort lucratieve 'features' omgaat. Prima dat je DLC's uitbrengt voor geld, maar dit lijkt er meer op dat ze features uit het spel hebben geknipt om los te verkopen.
Features uit het spel geknipt? Nee, dat is hier denk ik niet van toepassing. Het zijn niet eens "features", het zijn een paar extra ingame items. Een Panda mascotte? Een gouden toegangspoort? En wat andere extra's. (Digitaal artbook, yeah!...) Lijkt me totaal het geld niet waard, en volgens mij hoeven we niet bang te zijn dat je veel mist zonder deze zaken.
Echter is de panda een van d iconen van Rollercoaster Tycoon.

Het is alsof je een Disneyland-park gaat bouwen maar alle referenties naar Mickey Mouse verwijdert.

Geen feature, maar wel een heel rare zet en een doorn in 't oog van de fans.
Niets nieuws binnen de huidige game-industrie :-).
Aangezien ze modding gaan ondersteunen (ook al is nog niet helemaal duidelijk in welke mate) zullen ze niet teveel features weg laten voor DLC, omdat dat er dan ingemod wordt.
Daarnaast hebben ze gezegd dat ze het modden / dlc willen aanvliegen zoals Cities: Skylines: Dus nieuwe dlc uitbrengen naast de community mods
Dat ligt eraan wat mod-baar is.
Alles, als de mod-tools niet goed genoeg zijn vinden modders er wel een weg omheen :)
Uiteraard hebben ze dat gedaan..

Ik heb de alpha van Planet Coaster... die game is zo awesome, NU AL... maargoed, dat is van Frontier Games.. ik had ook niet anders verwacht van ze.. nog een beetje meer diversificeren en een paar ijzersterke titels en ze kunnen zo naast Blizzard meedoen met Excellent Game Designers... iets waar die B-AAA-partijen zoals EA en Ubisoft nog wat van kunnen leren!
Op de steam pagina staat het volgende:
Zal de game anders geprijsd worden tijdens en na vroegtijdige toegang?
“At this time we expect pricing will remain consistent. There might be times where we participate in promotional sales but this will not affect the price of the base game.”

Bron: http://store.steampowered.com/app/282560/
Ik ben eerder benieuwd wat ze met de mensen gaan doen die een pre-order hadden gedaan om toegang te krijgen tot de beta. Krijgen deze nu ook gegarandeerd de early access versie?

Overigens zijn de reacties in de aankondiging op Steam zelf ook niet altijd van de lucht. Ook vind ik de volgende opmerking daarin wat vreemd:
Our planned feature list is HUGE! Here’s a sneak peek at a few of the FREE updates to look forward to in the coming months:
  • Piece-by-Piece Custom Built Structures
  • Scenario Editor
  • Mini-rides and Dark Rides
  • Additional scenarios
  • Transport Rides
  • Fence Builder
  • New and expanded decoration themes
  • Additional Flat-rides
  • Weather
  • Custom music
  • New Rollercoaster types
Ik mag hopen dat dit vr de officiele release is, maar dat staat er niet bij.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 25 maart 2016 11:33]

Als je een pre-order doet krijg je zsm toegang tot de Game.

Zo heb ik destijds "Squad" gepreordered en verschillende Alpha/beta's gespeeld.
Toen kwam die voor Steam als beta/early Access en die "kreeg" ik ook. Dit is niet ongewoon binnen early Access en eigenlijk normaal te noemen :+
Misschien een beetje off-topic, maar is Squad al goed speelbaar en vooral ook al een beetje gevarieerd? Ik ben ArmA 3 zat en Insurgency was niet helemaal mijn ding, dus ik kijk zeer uit naar Squad.
Dat zijn allemaal basisfeatures van de vorige games, dus ik neem aan dat dit de features zijn die je sowieso nog gratis krijgt voor de release.

De manier waarop ze het zeggen geeft eigenlijk al aan dat na release nieuwe content uitsluitend DLC zal zijn. En ik vertrouw ze eigenlijk niet daarmee.
Ik heb hem via cdkeys.com voor 17,42 gekocht kreeg per mail netjes een steam code opgestuurd
27 Euro via keysites.
18 euro als je even goed zoekt, maar nog steeds ik ben benieuwd of deze game weer zo goed woord als 1 en 2 man daar heb ik veel tijd in gestoken :P
Op Kinguin staat de Beta Acces nu te koop voor 26.99
Ben ik de enige die vind dat die producer van Atari (eerste persoon in filmpje) het er nogal dik aan het omsmeren is dat zij de opvolgers zijn van RollerCoaster Tycoon? En als zijn uitspraken het spel moeten verkopen, kan je beter voor open rollercoaster tycoon gaan. "we hebben gekeken wat vroeger werkte en dat hebben we grafisch opgepoetst" is zowat letterlijk wat die zegt.
Tja, ik snap het wel. Vanuit marketing technisch gezien wil je wel de oude fans natuurlijk overhalen. Het mooie is, mensen trappen er minder snel in na Sim City. Volgens mij is de community er nagenoeg unaniem over eens dat City Skylines vele malen beter is. Dat heeft menig gamers een zure nasmaak gegeven die ze nu nog proeven.
Niet alleen trappen mensen er waarschijnlijk niet zomaar meer in, het is ook niet waar wat Atari zegt. De grote concurrent Planet Coaster wordt ontwikkeld door RCT3 ontwikkelaar Frontier Developments, een grote aandeelhouder van Frontier is Chris Sawyer, de bedenker van Rollercoaster Tycoon. Ik kan mij niet voorstellen dat hij geen inspraak in het project heeft.

Atari was de uitgever van RCT 2 en 3 maar meer hebben ze er ook niet mee te maken, ze proberen een loopje te nemen met de franchise. En ze voelen nu blijkbaar de hete adem van Planet Coaster in de nek want die is sinds deze week als Alpha te spelen.
Het is wel waar, ze hebben immers de rechten. Nee, er zit een ander team achter maar dat maakt verder niet uit. Vervolgen worden vaker door andere teams gemaakt.

Overigens heb ik meer vertrouwen in Sawyer zelf dan Atari maar dat is een ander verhaal ;)
Nou ja, het is de aloude discussie van de naam dragen of de geest dragen van het oorspronkelijke werk. Wie is daarvan 'echt'?
Deze Atari is ook enkel Infogrames met de naam Atari erop geplakt en heeft niets met het oorspronkelijke bedrijf te maken.
Chris Sawyer heeft de rechten. Bron http://www.eurogamer.net/...r-of-rollercoaster-tycoon een aanrader om te lezen!
Het is zijn eigendom, maar Atari heeft de gebruikrechten.

Chris Sawyer: I own the RollerCoaster Tycoon IP and Trademarks, and the rights to create and market new RollerCoaster Tycoon games are licensed to Atari Interactive.
Atari heeft de rechten op de franchise RollerCoaster Tycoon en is dus wel meer dan enkel de uitgever. Geen idee dus wat je verder wilt zeggen met jouw post. Heb zelf die ene beta die uit kwam van RCTW mogen spelen, maar toen begon ik te twijfelen. Recent overgestapt op PlanetCoaster en blij dat ik dat heb gedaan. Al wil ik RCTW ook een kans geven. Ik wacht de reviews van mensen op Stem af.
Hij heeft (deels) gelijk.

Atari is de uitgever en eigenaar van RollerCoaster Tycoon.

Atari heeft nooit RCT ontwikkeld laat staan bedacht. Die eer gaat naar Chris Sawyer en later Frontier - en die zitten allebei achter Planet Coaster.
Zelf ben ik inderdaad ook erg benieuwd of Rollercoaster Tycoon: World vs. Planet Coaster net zoiets wordt als Simcity vs. Cities: Skylines.
Op basis van wat nu allemaal al bekend is, zet ik al mijn geld in op Planet Coaster.
Ook nu is planet coaster een enorm goede vervanger hiervoor! Van wat ik tot nu toe gezien heb is planet coaster veel uitgebreider, maar je kan het ook op een "simpele" manier spelen.
Heeft Planet Coaster uitgebreide ondersteuning voor Steam Workshop/custom content/mods? RCT:W namelijk wel en dat gaat het verschil maken, want dat maakt ook het verschil bij Cities: Skylines. De basis van de game moet goed zijn, maar daar vertrouw ik wel op bij zowel Planet Coaster en RCT:W, maar de game met de meeste mogelijkheden voor spelers zal uiteindelijk precies zo aanvoelen als dat spelers willen. Mods geven mij altijd dat gevoel. Dan heb ik het idee dat het spel klopt, of in elk geval bepaalde onderdelen net even wat beter zijn dan zonder de mod.
planet coaster is nog niet naar steam geport.

maar de developers hebben wel een geheel communitie waar ze naar kijken wat de mensen willen.
daarnaast is het spel veel beter in terain editting tot dit moment, bij rtcW is net nog niet mogelijk om tunnels te maken in overhangende landschappen.
bij planet coaster is dit weer wel het geval.

---------------------------------
bij RTCW is dit minder het geval, omdat je dan met workshop aan de gang moet voor wat je wilt te kunnen krijgen.
PC komt niet naar Steam.

Ook word de Modding van PC gesloten en is alleen te uploaden en te sharen ingame. Daarbij worden Mods eerst bekeken door de Developers, omdat ze niet willen dat er Mods te downloaden zijn die niet in scale zijn met de Game.
Heb je een bron voor deze uitspraak?
De ontwikkelaars gaven bij de alpha release namelijk het volgende aan;

Q: Will the alpha be available on Steam.
A: The alpha will only be available from the Frontier Store. We aren’t able to confirm any details regarding Steam just yet but one thing is for sure if we launch on Steam we will make sure that everyone that has purchased on our store will have access to a steam code, should they wish to add it to their library.

Ook op de FAQ wordt iets soortgelijks gezegd. Ze zeggen niet dat ze (uiteindelijk) naar Steam komen, maar het wordt hier ook niet uitgesloten.
Gisteren gehoord in een Stream waarvan de Streamer zelf een Interview heeft gehad met Frontier.
en die stream heeft toevallig geen youtube kopie? :+
Durf ik niet te zeggen! Planet coaster is nu in ieder geval nog niet op Steam.

Maar, van wat ik nu heb gezien, is t spel zo rijk aan content dat mods misschien nieteens nodig zijn. T word in ieder geval heel interessant!
PC krijgt als het goed is die support ook, dacht ik voorbij te horen komen in een van de livestreams.
Maar, serieus, jij vertrouwt erop dat RCTW een goede basis heeft? Dan heb je de beta niet gespeeld. Ik had er vertrouwen in, tot ik de beta speelde. Ik zal m niet refunden, maar als we bij Holland Casino zaten, zou ik alles op planet Coaster zetten. (Parchitect hou ik buiten de vergelijking, vind ik echt geen gelijke hierin. Leuk spel, maar niet gelijk aan PC of RCTW)
Zelfs zonder mods is Cities: Skylines ongeveer 20x beter dan de reboot van Sim City. Ben het er mee eens dat mods veel extra's toevoegen maar ze hebben echt geen verschil gemaakt in de strijd tussen Cities: Skylines en Sim City.
Er is wel meer dat Skylines beter maakt dan Sim City dan alleen de workshop support. Denk bijvoorbeeld aan de grotere stad die je kan maken.
De goede workshop integratie is inderdaad top, maar dat is niet wat de game zoveel beter maakt dan Sim City. Dat doet de game toch echt zelf al.

Ik denk dus niet dat RCTW zo geweldig gaat worden als zij zeggen. Ik heb de beta van RCTW gespeeld, maar ben 'overgelopen' naar Planet Coaster en ben blij met die stap! De coaster editor van Planet Coaster werkt veel beter dan de 'beta' dat deed van RCTW en dat terwijl Planet Coaster een alpha is! Het is mij toch wel enigszins duidelijk dat RCTW vooral gerushed wordt en dat zie je ook aan het feit dat opeens de game in early access moet komen. Dan vangen ze immers al geld, terwijl de ontwikkeling nog door kan gaan, terwijl er voor de pre-orders (minimaal) twee beta's zouden komen voorafgaand aan de release, waar nu dus ook weer van afgezien wordt.

RCTW heeft in de ontwikkeling dus vreemde sprongen gemaakt en blijft dat dus (schijnbaar) doen. Dat kan positief zijn, maar door de ervaringen die ik heb opgedaan met de beta, denk ik eerder dat het negatief is. Zo zijn er gedurende het ontwikkel traject meerdere malen uitstellingen en wisselingen van ontwikkelaar geweest. En dan heb ik het nog niet gehad over de heisa die onstond na de release van een trailer, waarin grafisch gezien achteruitgang werd vertoond.

Wat dat betreft verbaasd het mij eigenlijk een beetje dat 'out-of-the-blue' deze stap gemaakt wordt, het was immers even stil rond deze game (of ik heb wat gemist in de tussentijd).

Ook is het wel de bedoeling dat Planet Coaster user-generated content gaat krijgen en iig iets met een community integration. Wat dat inhoudt is echter nog onbekend, net als Steam support. Al is dat met Elite: Dangerous ook uiteindelijk gekomen, dus dat schept hoop.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 25 maart 2016 11:22]

De spellen zijn niet hetzelfde. Mods gaan niet het verschil maken, de spellen zelf en wat ze al vanaf het begin bieden.

In mijn ogen gaat Planet Coaster meer bieden voor dezelfde prijs.

Daarbij valt het niet uit te sluiten dat PC ook een goede modding community gaat krijgen, en je Cities: Skylines comparison is vrij onzinnig. Dat won al van SimCity vanaf het moment dat het werd aangekondigd.
Jij hebt echt geen flauw idee wat echte mods doen. Tip: kijk naar Skyrim (zelf geen ervaring mee), Cities Skylines, en zelfs Farming Simulator. De laatste twee spellen zou je zonder mods na 100-200 uur echt wel klaar mee zijn, tenzij je echt een diehard bent. Met mods kan je oneindig doorgaan, en zelfs compleet nieuwe dingen toevoegen aan het spel.
Nou, dan weet ik niet naar welke mods jij kijkt, maar als je bijvoorbeeld de workshop van Cities: Skylines bekijkt, dan zit deze vol met nuttige en mooie mods en assets, van simpele gebouwen tot gamechanging mods die je bijvoorbeeld volledig controle geven over het traffic systeem (zoals voorrangswegen, voorsorteer vakken en zelf stoplicht schedules). Dat is echt een toevoeging aan de game.

Een groot nadeel van mods, is dat als je er eenmaal een beetje mee aan het spelen bent, en de ontwikkelaar brengt een grote update uit, dat ineens veel mods het niet meer doen en je met een "kapotte" save game zit.
Helemaal mee eens hoor. Na diverse discussies weet ik echter wel dat er veel mensen zijn die mods geweldig vinden en minder mensen zoals jij en ik die liever een degelijke vanilla ervaring willen.

Ik vind persoonlijk 99% van de steamworkshop gewoon rommel wat ik niet eens op mijn pc zou willen aantreffen. Alsnog zijn er altijd geniale mods hier en daar, maar ook die zou een echt goede game niet nodig moeten hebben.

Ik speel echt goede games meer dan 1000 uur per stuk (Worms Reloaded, Rocket League, Skyrim, GTA IV/V) en geen van allen heb ik ooit gemod of daar een behoefte voor gehad.

Ik vind voor een spel als RCT dat alles in de base game hoort te zitten. Ik ben niet van plan om eerst wat te spelen om daarna handmatig allerlei dingen toe te voegen om het spel voor mij leuker te maken. Wel prima dat dit voor andere mensen beschikbaar is, maar mij zul je dus niet in de Steam Workshop vinden.
Gelukkig is de base-game van (bijvoorbeeld) City: Skylines ook goed en hoeft die game het niet eens te hebben van de mod-community. Daarnaast zijn er meer dan zat mods die de game naar een hoger niveau tillen. Terwijl in tegenstelling tot RCTW de base-game (toen ik die beta speelde) verre van goed was. Mag hopen dat RCTW bergen verzet heeft en nu een stuk degelijker voor de dag kan komen dan toen. De game is al niet voor niets een extra jaar uitgesteld...
Sorry maar eerlijk gezegt red die mod-community de reputatie van city skylines. Als je de base game bekijkt is het gewoon een simpele city builder, de simulatie is ver weg en je zal het je vervelen achter een paar minuten want de "challenge" feeling is er niet. Dan begin ik nog niet over de slechte game performance en compatibiliteit nadat je mods gebruikt...
compitabliteit na mods > niet de dev z'n probleem daar zijn het mods voor, zij kunnen nooit achter user generated content staan

Simulatie ver weg? Oke, het water is wat onrealistisch, maar het verkeer is des te beter gedaan dan menig city builder. Iedereen blairt gelijk dat het vol bugs zit omdat ze dit niveau niet gewend zijn. Electriciteit had ik zelf ook liever wat uitgebreider gezien door kabelwerk met capaciteiten etc, maargoed dat zijn de puntjes op de I

Door de mods is het verkeer al zeer gedetailleerd te maken. De rest komt vanzelf! _/-\o_
open de workshop van cities skylines even en dan zul je zien wat modders mogelijk maken in een game. Een ander voorbeeld, arma 3, farming simulator (serie, 2009, 11, 13, 15) etc.
Dat viel mij ook op. De personen in de video zeggen ook vaak "really" om hun standpunt aan te scherpen. Ik vind het ook wel grappig dat ze veel beelden hebben van mensen die naar iemand's beeldscherm wijst om aan te geven dat ze elkaar zo helpen. Dikke marketing laag.

Ik ben nog niet helemaal verkocht eerlijk gezegd.
Zoiets van "Shit, dat doen ze goed bij Frontier, zoiets moeten wij ook doen ><". Zullen best hard werkende mensen zijn bij Atari, maar een indie geeft voor mij toch wat meer edge. De gamewereld is big business geworden en dat trekt verkeerd volk aan in de top.
Plus de herhaling van "Rollercoaster Tycon Franchise". Prima dat je de chte opvolger wilt zijn van een franchise, maar laat je spel spreken. Hoe meer je wilt benadrukken dat een spel d opvolger is met woorden, hoe minder mensen er waarde aan hechten.

Ik denk overigens dat een designteam (Frontier) meer kans heeft om een waardige opvolger te maken dan een uitgever (al moeten ze dat natuurlijk wel waar maken). En als ik de beelden bekijk, Planet Coaster ziet er gewoon aantrekkelijker uit, meer af, meer detail, iets wat voorbij smaak gaat.

Ik wil beide spellen een kans geven, maar ik krijg gewoon zin in Planet Coaster, en moet het bij Roller Coaster Tycoon World vooral van beloftes hebben. Deze 'first appeal' heeft simpelweg invloed hoe ik een spel beleef.

Al met al, ik wacht nog even rustig af totdat Planet Coaster uitkomt. Het is duidelijk dat beide partijen hebben geleerd van de haast van SimCity, maar het heeft mij geleerd niet meteen een spel te kopen.
Ben ik de enige die vind dat die producer van Atari (eerste persoon in filmpje) het er nogal dik aan het omsmeren is dat zij de opvolgers zijn van RollerCoaster Tycoon?
Sterker nog; strict gezien gaat Atari ook inderdaad de (officiele) opvolger uitbrengen van RollerCoaster Tycoon. Zij bezitten namelijk de rechten op de RollerCoaster Tycoon-franchise. Dat de game gemaakt wordt door een andere ontwikkelaar doet daar niets aan af natuurlijk.
Heeft u slecht geslapen ofzo?! zij zijn gewoon heel er gepassioneerd over hun product en als je het mij vraagt is dit een zeer net interview zonder dat het een hoog gehalt Hollywood show is.

Ik vind het een verwelkoming voor de game industrie dat er eens iets anders wordt uitgebracht dan shooter na shooter welke verziekt worden door hackers! of de 200ste mmo/rpg grind games!
Ook voor de jonge generatie is het goed om iets anders te zien/spelen dan moord en doodslag.

Als deze mannen klaar zijn met RollerCoaster Tycoon dan mogen ze van mij (ik speel het nog steeds) Transport Tycoon weer nieuw leven in blazen ;)

[Reactie gewijzigd door pancake82 op 25 maart 2016 09:33]

Ik heb zeker niet slecht geslapen, en ik was wild van TT en RCT. Ik heb mijn broer aangeraden om voor mijn neefjes OTT te installeren. Dus ik weet wel wat goed is voor klein mannen, ook al heb ik er zelf geen. :P

Maar als ik gepassioneerd ben door mijn product, dan zet ik mijn product in de verf, eventueel een kleine verwijzing dat dit past in de lange traditie. Maar die producer van Atari (pas op h, dat is de uitgever, die heeft alleen een zak met geld gegeven met verwachting om grotere zakken met geld terug te krijgen), zit vooral te focussen op die (verderzetting van die) franchise, en zit te focussen op de goede onderdelen van vroeger.

Op korte tijd verschijnen meerdere spelen van dit type. Dan weet je als uitgever dat er soort van oorlog zal ontstaan en dat er vergelijkingen tussen jouw game en de concurrentie zullen worden gemaakt. Dan maak je toch reclame voor jouw USP (Unique Selling Point/Proposition). Als het verleden jouw USP moet wezen,... Dan nog te weten dat Atari dit verleden alleen maar kan gebruiken omdat ze de rechten hebben op deze naam (en dan nog bij puur geluk omdat ze het niet verkocht kregen in 2013)

Bij mij gaat het niet over slecht geslapen, bij mij gaat het erover dat ik vind dat deze video hun, in mijn ogen, geen goed doet. En ja, ik vind dit spijtig.
RollerCoaster Tycoon World kan dan in rechten wel de opvolger zijn, mijn gevoel zegt dat de geestelijke opvolger Planet Coaster zal wezen. (puur afgaand op wat ik op het net gezien heb van trailers en teasers. Ik heb ook nergens banden of financieel gewin bij deze of gene game)

edit : typo

[Reactie gewijzigd door Arator op 25 maart 2016 10:08]

Goede uitleg en geheel mee eens ;) we zitten weer op 1 lijn.

Ik zeg op naar een nieuwe TTD met hedendaagse technieken, briljante game _/-\o_
Off topic, maar een medetweaker mag je toch een hint geven
Ik zeg op naar een nieuwe TTD met hedendaagse technieken, briljante game _/-\o_
Ik weet niet in hoeverre je de setting van de treinen, vliegtuigen en bussen belangrijk vindt, maar ik was vooral gepassioneerd om zo efficint mogelijk gebruik te maken van de resources en mijn infrastructuur. En dit vind ik momenteel terug in "Factorio"
Misschien ben jij nog niet helemaal wakker, maar de discussie gaat hier over twee Rollercoaster games en niet in vergelijking met een shooter :+
Ik ben zeker wakker :O die games zijn ook niet te vergelijken en daar doel ik ook niet op, het gaat mij erom dat het wat te kort door de bocht is om deze mannen te bekritiseren dat het een opgepoetste game is terwijl het zoals ik het zie/hoor een waardige opvolger gaat worden en een verwelkoming tussen alle andere genres die uitgemolken worden.

[Reactie gewijzigd door pancake82 op 25 maart 2016 10:02]

Dit houd dus in dat er 2 nieuwe rollercoastergames uitkomen. Welke zal de betere zijn?

Ik speel af en toe nog deel 3 op mijn. Macbook, maar de game is gewoon te makkelijk, te weinig diepgang. Ben wel toe aan iets nieuws.
En dan niet te vergeten Parkitect, die het meeste lijkt op de originele RCT: http://themeparkitect.com/
En dan nog een 'nieuwe' vierde: de originele RCT2 door Chris Sawyer geport naar iOS :) Eindelijk lui op de bank Rollercoaster spelen op de tablet :D
Dat is goed nieuws! Ik kan niet wachten totdat die uitkomt!
3 volgens mij:
- parkitect
- planet coaster
- Rollercoaster tycoon world

Edit: En dan nog de remake OpenRCT2 (tnx Gamebuster)

[Reactie gewijzigd door vdvoort op 25 maart 2016 10:41]

En je vergeet OpenRCT2, wat ook een waardige concurrent is
dat is imho gewoon een remake niet een waardige concurrent.
Dat is niet alleen een remake "naar jouw mening", het is een daadwerkelijke remake.
Rollercoaster tycoon world zou de slechtere variant zijn volgens de precies op YouTube.
2 games die bijden volop in ontwikkeling zijn, en dan de een boven de ander verkiezen? We moeten gewoon wachten tot ze bijden af zijn, dan pas kun je een oordeel beginnen te vellen
This brings back memories :)
Hopelijk gaat er een Linux versie zijn, dan koop ik het direct.
Volgens de website van Rollercoaster Tycoon zal de game voor windows, mac en linux/steamos uitkomen.

Maar als ik op steam kijk staan daar alleen de specs voor windows.

Dus misschien dat de game later wordt gereleased voor mac en linux
Quote: De pc-versie lijkt alleen te verschijnen op Steam.

Volgens het artikel gaat dat waarschijnlijk dus niet gebeuren.
Dit is wel echt nostalgie. Wellicht dat ik hem ook een keer oppik in de sale want een kleine 40 euro is nogal aan de prijs.
Even een kleine update voor jou, Steam is ook op Linux en OS X beschikbaar. Die qoute zegt dus helemaal niks ;)
Ah dat is inderdaad een goed punt :>
Don't get your hopes up.

Wat ik ervan gezien heb, is het een zwaar versimpelde en kreupele versie van iets dat RCT lijkt te willen zijn. Als je aan een kind zou uitleggen wat RCT3 is, en dat kind zou dan een game maken, dan zou er RCTW uit komen.

Met andere woorden: speel deze game niet als je RCT3 kent en liefhebt. Je zult gegarandeerd teleurgesteld raken. Je kunt beter wachten tot Planet Coaster uitkomt.
Vraag me af of deze aankondiging iets te maken heeft met de Alpha release van Planet Coaster.
Beide partijen hijgen in elkaars nek. Je kunt ook zeggen dat Planet Coaster nog wat extra informatie naar buiten heeft gebracht om fans te laten zien dat er ng een game aankomt.
wat ik zoal gezien heb van beide games ziet Planet coaster er veel beter uit .Grafisch echt heel mooi!
Maar welke van de drie zal het lekkerste spelen? (Misschien leuk om Tweakers.net eens ze alle drie naast elkaar te leggen als ze uit zijn )
Ik zit zelf al eventjes in Parkitect te klooien en het spel is met de release steeds beter geworden.
De mod community is al best groot en er zijn mensen die complete real life parken hebben nagebouwd.
Hmm, had hem vorige week gepreorderd voor 17 euro. Zou 31 maart uitkomen, wel jammer dit.
Nergens was de datum van 31 maart bevestigd (buiten dat een aantal verkopers het op hun site hadden gezet). Laat dit een leer zijn voor jezelf en pre-order games wat minder snel :)
Of ik het nu koop of over een paar maanden :)
Maakt verder voor mij niet.
Dan was de game waarschijnlijk Q1 aangekondigd, veelaal word de laatste dag van het kwartaal als placeholder neergezet.
Planet Coaster al een half jaar terug gepre-ordered. Helaas wel zonder alpha release erbij, dus gespeeld heb ik het nog niet. Echter, wat zo te zien is van beide games dan ben ik nog steeds blij met de keuze voor PC ipv RCW. Niet alleen ziet het er beter uit, maar lijkt het ook wat fijner te spelen. Daarnaast is het prijsverschil best groot.
Inderdaad. Na de alpha van Planet Coaster te bekijken en te vergelijken met het filmpje hierboven van RCTW, dan is het verschil eigenlijk zelfs een beetje lachwekkend. Alles lijkt beter te zijn in Planet Coaster en ik denk niet dat RCTW dat gat nog kan dichten aangezien Planet Coaster nog maar in alpha zit.

Enkele voorbeelden:
- Terraforming is vl uitgebreider in Planet Coaster, terwijl hier zie ik alleen maar verhogen of verlagen.
- Paden aanleggen is uitgebreider in Planet Coaster
- De graphics van Planet Coaster zijn realistischer, bij RCTW lijkt de achtbaan van plastiek te zijn. Er lijkt ook geen 'lijn' te zitten in de graphics van RCTW, sommige zaken zien er erg cartoony uit in vergelijking met bijvoorbeeld het station van een achtbaan.
- In RCTW loopt iedereen hetzelfde, er lijkt totaal geen aandacht te zijn gegaan naar animaties. Het zijn allemaal afzonderlijke mannetjes, een beetje zoals vroeger maar dan in 3D, terwijl dit in Planet Coaster veel beter is uitgedacht. Ze lopen ook gewoon door elkaar,...
- ...
Wel een beetje raar, er was toch ook een soort platinum pakket voor dit spel zodat je enkele beta's exclusief kon spelen? Ik heb maar 1 beta gezien voor zo ver ik weet en nu komen ze met een early access versie. Ik kan er compleet naast zitten hoor maar dit is de indruk die ik krijg.
Ben wel benieuwd naar het spel en de verhouding tot Planet Coaster.
Vergis je je niet met PlanetCoaster? :9
Nope, heb het even opgezocht.

De game verschijnt op Steam in drie versies, namelijk een standaard-editie voor 45,99 euro, de DeLuxe-versie voor 54,99 euro en de Ultimate Bundle met behalve de nieuwe game ook enkele eerder uitgekomen Rollercoaster Tycoon-games voor 69,99 euro. In de DeLuxe-versies zitten een paar extra maps en meer opties. Bovendien krijgen DeLuxe-kopers vijf keer voor de release een weekend lang toegang tot de bta, bij de standaard-versie is dat twee keer.

nieuws: Rollercoaster Tycoon World komt 10 december uit op Steam
Oude tijden herleven (hopelijk)! Wat een luxe dat er straks twee RCT-achtige games uitkomen. Maakt de kans toch wat groter dat er een goede bij zit, aangezien ze nu met elkaar moeten concurreren. Iedereen gaat die twee games natuurlijk vergelijken. Ik heb zelf RCT1-3 inclusief uitbreidingen in bezit, maar speel alleen het origineel met Loopy Landscapes nog actief. Zal het dan nu, 16 jaar na dato, eindelijk lukken om de magie van dat spel te overtreffen? De video van Planet Coaster deed mij in ieder geval watertanden. Maar alles staat of valt met gameplay... Het origineel is niet het grafisch meest indrukwekkende spel, maar de gameplay overtrof alles wat ik tot nu toe in mijn leven op mijn computer heb gehad. Ik hoop dat het ze lukt om nu het totaalplaatje goed te krijgen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Samsung Galaxy S7 edge Athom Homey Apple iPhone SE Raspberry Pi 3 Apple iPad Pro Wi-Fi (2016) HTC 10 Hitman (2016) LG G5

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True