Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

De ontwikkeling van zombiegame Dead Island 2 is overgenomen door Sumo Digital. In de afgelopen zomer had uitgever Deep Silver maker Yager Productions van de sequel gehaald, waarna Yager faillissement moest aanvragen.

De shooter werd aangekondigd op de E3 in 2014, waar Tweakers de tijd nam een preview van Dead Island 2 te maken. Volgens MCV vindt Klemens Kundraititz, ceo van de uitgever van het spel, Koch Media, dat Sumo duidelijk liet zien veel begrip te hebben van het merk, dat Sumo creatieve ideeën had en dat het een vergelijkbaar beeld had als Koch Media voor de game. Daarom had het volgens de ceo zin om het project door te schuiven naar Sumo Digital. Koch Media is volgens de ceo in ieder geval al erg blij met de voortgang.

Sumo Digital maakte onder andere LittleBigPlanet, Forza, OutRun Online Arcade, Xbox Fitness en Sonic & All-Stars Racing Transformed. De studio werkt ook aan Crackdown 3 voor Microsoft.

E3-trailer van Dead Island 2

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Sumo Digital maakte onder andere LittleBigPlanet, Forza, OutRun Online Arcade, Xbox Fitness en Sonic & All-Stars Racing Transformed. De studio werkt ook aan Crackdown 3 voor Microsoft.
Dat is dus LittleBigPlanet 3, de Xbox 360 port van Forza Horizon 2 en iets aan Crackdown 3 aangezien Reagent Games daar voor vermeld staat als developer. De andere games hebben ze als het goed is wel geheel gemaakt.

Goed om te zien dat er weer aan Dead Island 2 gewerkt word. De trailer zag er interessant uit en ik vond de eerste games (afgezien van de bugs) erg leuk om coop te spelen.
Vergeet echter niet: de eerste games waren ontwikkeld door Techland, met hun eigen game engine, Chrome Engine 5. Techland heeft inmiddels Dying Light (uitgegeven door Warner Bros.) gemaakt wat als een (spirituele) opvolger wordt gezien. Met een nieuwe versie van hun eigen engine, Chrome Engine 6.

Dead Island 2 zal dus door een ander studio (met daarbij engine) worden ontwikkeld. De gameplay trailer (van Dead Island 2) was ook helemaal anders qua gameplay en mechanics dan de eerste games (ontwikkeld door Techland).

Dat het een goede game moet zijn moeten we nog afwachten. Maar de eerdere games kunnen niet als leidraad worden genomen gezien het gewoon compleet anders is. Het enige wat Dead Island 2 gemeen heeft met de eerdere games is de naam. Zie het als Far Cry (Crytek) en Far Cry 2 (Ubisoft), zelfde naam maar twee compleet verschillende games.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 11 maart 2016 16:30]

Hmm ten eerste heb jij er zo te zien behoorlijk wat verstand van.. Maar of het echt een compleet andere game wordt weet ik niet?
Het is dat je het nu zegt over FarCry 1 en 2 maar dat heb ik nooit geweten, het voelde voor mij hetzelfde, was gewoon een echte FarCry game, voor mij waren het dus niet 2 compleet verschillende games.
Indien dat bij Death Island ook zo wordt ( zelfde verschil als bijv FarCry 1 en deel 2 ) dan ga ik niks te klagen hebben.
Death Island 1 heb ik echt grandioos veel gedaan op de xbox 360, indien nu deel 2 op de xbox one komt dan ben ik er zeer zeker nieuwsgierig naar, of die goed wordt is natuurlijk nog even afwachten.
Met veel games krijg ik de laatste tijd het idee dat ze meer tijd en geld in de trailer steken dan in de game zelf.
Doe mij maar liever gewoon helemaal geen -lekker maak- trailers, maar gewoon ingame (gameplay) beelden van de spelers.
Mja deze trailer is dan ook even onwijs oud, heb die een hele lange tijd geleden hier ook voorbij zien komen.

[Reactie gewijzigd door JeroenC op 11 maart 2016 17:22]

Dat "iets aan Crackdown 3" hoeft niet zo te zijn hoor. Het is in de gamesindustrie vrij normaal om een game volledig door een andere studio te laten maken terwijl de studio die uiteindelijk prominent in beeld komt als developer "slechts" toezicht heeft gehouden en het intellectual property beheert.
Ja Dead Island en trailers... De uiteindelijke game valt dan toch weer tegen.
Ooh, vindt Sumo Digital wel een goede dev maar ze hebben volgens mij niet zoveel ervaring met shooters.
Hun sterkste games zijn racinggames zoals de Outrun2 releases en de Sonic racing games.

Maar goed we merken het wel. Het mag een wonder heten als DI2 zonder kleerscheuren alsnog uit development hell weet te komen. De originele dev (techland) heeft het ip inmiddels verkocht en is inmiddels al verder met andere projecten.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 11 maart 2016 16:31]

Off-topic:
Is maar goed dat de Dead Island serie vooral op melee wapens gericht is/was, en niet al te veel op de guns gefocused is/was. :P

On topic:
Hopelijk komt de game snel uit, kijk er eerlijk gezegd best al een tijdje naar uit, heb flink genoten van Dead Island en Riptide. Heb van de (blijkbaar veel voorkomende) bugs bijna niets meegekregen.

Was best hilarisch om die grote Brutes van een bergwand af te meppen met een mokerhamer en ze te zien vliegen :P

Om nou te zeggen dat Techland met Dying Light zich heeft gebeterd is naar mijn mening een misvatting, hoewel 't parkour-element een leuke toevoeging was tegenover Dead Island valt de game echt in 't niet tegenover zijn voorganger.

Hiernaast zijn, naar mijn mening, de storylines en vooral ook het einde van de Dead Island games honderden keren beter dan die van Dying Light (in zowel het basis spel, als de The Following uitbreiding)
Ik kon gewoon niet in DI komen. Maar vind DY geweldig.
dat je je wapens kwijt bent na ze in een zombie gesmeten te hebben omdat ze toevallig er op vallen en van die vervelende zaken zijn tenminste opgelost.
voor de rest nog maar heel weinig bugs tegen gekomen bij DL.
Slecht 1 keer wegens brakke internet lijnen (bij 2 van de 4 spelers) kan ik mij niets herinneren.
Dus storende bugs zoals bij DI, zeker niet.
en dat noem ik inderdaad een verbetering.
Vind het hele idee nog altijd een leuk concept. Maar helaas was het eerste deel overhyped en eigenlijk amper multiply te noemen... De delen erna pure uitmelken en goedkope producties voor de hoofdprijs verkopen..
Ik wacht wel even af... mn vingers nu vaak genoeg gebrand aan overhyped games..
Speelt er nog iemand watch dogs on 2016?
Inderdaad ook echt waard geweest die 60 euro..
Anno 2250 of whatever het nummer was.. zonde van je geld..
En zo kan ik een enorme lijst noemen met games die de noemer triple a niet waard zijn..
Ik wacht Wel tot de hype over is.. net als bij the division . . Over een maandje kost dat spel minder dan de helft en is de support eindelijk klaar met de fouten die er al lang uit hadden moeten zijn..
Deze game is denk ik niks wat hierin verandering in gaat brengen... De franchise heeft vooral de reputatie . .. het had zo mooi kunnen zijn..
We wachten af...
Machtig ,deze trailer ,hopen dat er ook een pc versie komt of zal het ps4 only zijn?
jammer.. door deze vette trailer was ik voor het eerst weer eens geinteresseerd in een zombie game -O-
Ok dit gaat dus vermoedelijk vertraging krijgen dan. Misschien dat de nieuwe crew verbetering brengt.
Wel grappig dat spellen als Sonic Race en Littlebigplanet 3 ook door hun gemaakt zijn.. eens zien wat nog breien aan een horror.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Samsung Galaxy S7 edge Athom Homey Apple iPhone SE Raspberry Pi 3 Apple iPad Pro Wi-Fi (2016) HTC 10 Hitman (2016) LG G5

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True