Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Chinese gigant Tencent neemt Brits gamebedrijf Sumo over voor 1,1 miljard euro

De Chinese techgigant Tencent neemt de Britse Sumo Group over voor 919 miljoen pond, omgerekend zo'n 1,1 miljard euro. De 14 studio's van Sumo werkten mee aan tal van grote games, waaronder die in de Forza Horizon-serie, Hitman en LittleBigPlanet.

Tencent en Sumo Group hebben een overeenstemming bereikt over de overname, schrijft Reuters. Het Chinese Tencent had al een aandeel van 8,75 procent in het Britse bedrijf en wil dat nu in zijn geheel overnemen. Sumo Group is eigenaar van Sumo Digital en alle bijbehorende studio's. Het Britse gamebedrijf heeft in totaal 14 studio's en meer dan 1200 werknemers in dienst volgens Reuters.

De studio's van Sumo werken vaak samen met andere ontwikkelaars aan games. Zo heeft het bedrijf bijgedragen aan de Forza Horizon-games, Forza Motorsport 7, Crackdown 3 en Hitman 2. Verder is Sumo Digital bekend van LittleBigPlanet 3 en Sackboy: A Big Adventure. Deze games zijn in samenwerking met Sony gemaakt, exclusief voor PlayStation-consoles. Wat de gevolgen zijn van de overname, is nog niet bekend.

Sumo Digital werd in 2003 opgericht door vier voormalige werknemers van Infogrames. Het Chinese Tencent Holdings is een van 's werelds grootste techbedrijven en bijvoorbeeld eigenaar van sociale netwerken, zoekmachines en chatapps voor de Aziatische markt. Het is wat omzet betreft het grootste gamebedrijf ter wereld. Die verdiensten komen voornamelijk uit free-to-playgames. In de afgelopen jaren heeft Tencent tal van studio's en gamebedrijven gekocht, of daar een aandeel in genomen.

Tencent is eigenaar van Riot Games, bekend van League of Legends. Ook TiMi Studios is van Tencent. Dat is de studio achter de smartphonegames Call of Duty: Mobile, Honor of Kings en Arena of Valor, waaraan miljarden verdiend worden. Ook heeft Tencent 40 procent van Epic Games in handen. De totale omzet van Tencent was vorig jaar omgerekend zo'n 62 miljard euro. Daarvan was 20 miljard euro afkomstig uit games.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19-07-2021 • 10:19

184 Linkedin

Reacties (184)

Wijzig sortering
Tot nu toe hebben de overnames van Tencent weinig veranderingen in de bedrijven teweeg gebracht. Waarschijnlijk blijven deze studio's dus gewoon doen waar ze al mee bezig waren.
Reageer
Ligt eraan over wat voor soort veranderingen je het hebt. Normale bedrijfsvoering zal wel hetzelfde blijven, maar Tencent (en de Chinese overheid) zijn vooral geïnteresseerd in het vergaren van data. De games zullen wel op dezelfde manier uitgebracht worden, maar dan zie je maar weer dat er op de achtergrond calls worden gedaan naar servers van Tencent, waarbij specifieke datasets worden gedeeld.

Zie bijv. nieuws: Apple blokkeert Chinese trackingtechniek CAID van Tencent en TikTok

Het zou mij niks verbazen dat met de invloed van Tencent soortgelijke methodes in de games ingebouwd zullen worden
Reageer
De meeste van deze studio's maken alleen zelf geen games, maar worden gebruikt voor outsourcing. Je kunt niet zomaar data-collectie toe gaan voegen aan het product van een klant.
Reageer
Als het verkeer via servers loopt kun je data al gaan toevoegen.
In de software alleen via een update.
Reageer
Technisch kan het natuurlijk, ze hebben alleen de bevoegdheid niet. Het zijn niet hun games.
Reageer
Dit doen Ubicrap EA en Activision toch ook?
Reageer
Ja, maar die delen het niet met de Chinese overheid ;). Het is maar de vraag aan wie je jouw data aan het einde van de dag toevertrouwt.
Reageer
Dat is aan het einde van de dag niet anders dan de rest van de dag. ;)

Maar uiteindelijk vertrouw ik Amerikaanse bedrijven ongeveer net zoveel als Chinese: niet. Allemaal slecht voor je.

[Reactie gewijzigd door Spatienazi op 19 juli 2021 13:12]

Reageer
Maar wel met de Amerikaanse overheid, het zal allemaal wel. China wordt constant afgeschilderd alsof ze slecht zijn terwijl zij precies hetzelfde doen als google/facebook etc.
Reageer
De Amerikaanse overheid wel.
Reageer
Klopt. Facebook verdiend alleen geld met moslims (en vrijwel iedere groep mensen) zichzelf te laten radicaliseren, met alle mogelijke gevolgen. Véél minder erg inderdaad, totaal niet samenleving ontwrichtend.
Reageer
Nee maar die speelt wel gegevens door aan de Amerikaanse overheid, en ja die sluiten Moslims gewoon op (Guantanamo Bay), maar die vermoorden ze ook gewoon massaal, maarja dan gaat het om massavernietigingswapens (die nooit gevonden zijn).

Wat ik bedoel te zeggen is dat niemand heilig is, en elke keer vingertje wijzen naar China omdat ze zogenaamd evil zijn maar wij in het westen niet is erg naïef.

[Reactie gewijzigd door Rzarect0r op 19 juli 2021 11:02]

Reageer
Behalve dat je argument nergens op slaat (zij doen ook slechte dingen!) klopt het ook voor geen meter.

Amerika volgt geen bevolkingsgroepen in het buitenland:
https://www.nytimes.com/2...nce-racial-profiling.html

Amerika pakt je niet op voor het uiten van kritiek op hun president of regime:
https://www.nbcnews.com/n...-wuhan-reporting-n1252403

In Amerika wordt je niet gedwongen gesteriliseerd:
https://japan-forward.com...lization-of-uyghur-women/
Reageer
Toch heeft ook Amerika, zich in zijn geschiedenis ook vaak van zijn slechte kanten laten zien, Guatonomo en Irak zijn zeker voorbeelden, maar ook als we verder terugkijken:

https://isgeschiedenis.nl...en-in-de-verenigde-staten

Of heden te dage met de kind / ouder splitsing aan de grens:

https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Reageer
Klopt wat je zegt echter wel even een kant tekening plaatsen betreffende het kind/ouder splitsing gedeelte.

Amerika begaat fouten maar je kunt naar de rechtbank en ze zijn nu in alle macht bezig om de ouders / kinderen bij elkaar te krijgen zoals je ook in je bron ziet.

Is het dan in 1 klap geen probleem meer? , zeker niet en je mag er keihard op reageren dat het een belachelijke policy is maar er is nogal verschil tussen de 2 landen.

China:
Chinese authorities have housed countless children whose parents are detained or in exile in state-run child welfare institutions and boarding schools without parental consent or access.
“The Chinese government’s forced separation of children is perhaps the cruelest element of its oppression in Xinjiang,” said Sophie Richardson, China director at Human Rights Watch. “Children should be either immediately returned to the custody of relatives in China or allowed to join their parents outside the country.”
https://www.hrw.org/news/...ildren-separated-families
Reageer
ik vel dan ook geen oordeel, over welke ik slechter vind in dit geval, dat word een eindeloze discussie, ik wil alleen maar zeggen dat beide beslist geen schone handen hebben.

Trouwens heeft Amerika ook gedwongen sterilisatie toegepast tussen 1849 em 1981: https://www.greelane.com/...-in-united-states-721308/
Reageer
CGTN:
CGTN is registered under the State Council of the People's Republic of China and is under the control of the Propaganda Department of the Chinese Communist Party.General Secretary of the Chinese Communist Party Xi Jinping described CGTN's goal as to "tell China's story well."
https://en.wikipedia.org/...Global_Television_Network

Dan kijken we nu even naar beelden die niet van de staatsomroep komen :)
Undercover video reveals brutal treatment of Falun Gong prisoners inside Chinese labor camps
https://www.youtube.com/watch?v=CedVnJOgwg4&t=322s

Trouwens het filmpje van CGTN komt wel mooi overeen met een filmpje van 80 jaar geleden ...

https://www.youtube.com/watch?v=_Rkjyw4003Q

Moet je kijken hoe goed het volgens de duitse overheid ging met de joden in de concentratie kampen ... niks mis mee .. move on ..

Je moet wel wat beter je best doen om je staatspropaganda praatje en whataboutism te verhullen tegenwoordig merken nogal veel mensen op tweakers het op :+

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 20 juli 2021 02:15]

Reageer
Dus de gevangenen in Guantánamo bay stel je gelijk aan een bevolkingsgroep als de oeigoeren.

Bijzondere vergelijking.
Reageer
Oeigoer sprookjes? Meen je dat nu echt? Mensen worden in heropvoedingskampen opgesloten…
Reageer
Weer die propaganda of het anders voorstellen dan de werkelijkheid... Hij is niet naar de prullenbak verwezen zoals jij wilt laten geloven.

As China is not a party to the Rome Statute, and hence, the ICC does not have the territorial jurisdiction over the crimes allegedly perpetrated there,

https://www.forbes.com/si...-uyghurs/?sh=38bc6aa52fe3

Ze kunnen het niet vervolgen omdat China het hof niet erkent ... dat is wat anders dan in de prullenbak gooien

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 20 juli 2021 02:17]

Reageer
International court declines to investigate China for Uyghur persecution, = zaak naar de prullebak vverwezen
Nee zo werkt het niet :)

Het staat letterlijk in je eigen bron waarom ze het niet in behandeling kunnen nemen.

Misschien een lesje begrijpend lezend volgen? ( zie tekst van je eigen bron)
China is not a state party to the Rome Statute of the International Criminal Court, a 1998 treaty which makes genocide, crimes against humanity, war crimes, and the crime of agression as international crimes. Tajikistan and Cambodia, however, are signatories of the Rome Statute.

Per the report, however, the International Criminal Court lacks jurisdiction in this case, “since the actus reus of each of the above-mentioned alleged crimes appears to have been committed solely by nationals of China within the territory of China, a State which is not a party to the Statute.”
Ze kunnen het niet in behandeling nemen dus er is ook niks naar de prullenbak verwezen ook al zouden er boekwerken vol zijn... ze kunnen het simpelweg niet behandelen omdat het niet onder hun jurisdictie valt aangezien de CCP ze niet erkent ook bij deze bron probeer je een ander beeld te schetsen dan de werkelijkheid.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 20 juli 2021 02:32]

Reageer
[...]


Nee zo werkt het niet :)
JA zo werkt het wel _/-\o_
Het staat letterlijk in je eigen bron waarom ze het niet in behandeling kunnen nemen.

Misschien een lesje begrijpend lezend volgen? ( zie tekst van je eigen bron)
[...]
Zo te zien heb je zelf een lesje begrijpend lezen nodig als je uberhaupt kan lezen.

'International court declines to investigate China for Uyghur persecution' = afgewezen = naar de prullenbak verwezen.
Ze kunnen het niet in behandeling nemen dus er is ook niks naar de prullenbak verwezen ook al zouden er boekwerken vol zijn... ze kunnen het simpelweg niet behandelen omdat het niet onder hun jurisdictie valt aangezien de CCP ze niet erkent ook bij deze bron probeer je een ander beeld te schetsen dan de werkelijkheid.
Er is onvoldoende bewijs 'The OTP says there is insufficient evidence now, but further evidence can be provided which can lead to an investigation being opened.
Ook al zouden ze in behandeling nemen, zonder bewijs wordt de zaak ook naar de prullebak verwezen.
Niet in behandeling genomen = naar de prullenbak verwezen.
Als je iets eist via de rechtbank en de rechtbank acht zich niet ontvangkelijk. Dat betekent gewoon wegwezen = naar de prullenbak verwezen. Op welke rechtenfaculteit heb jij gezeten dat zulke klinkklare onzin uitkraamt.?

[Reactie gewijzigd door llee op 20 juli 2021 23:24]

Reageer
Er is onvoldoende bewijs 'The OTP says there is insufficient evidence now, but further evidence can be provided which can lead to an investigation being opened.
Ook al zouden ze in behandeling nemen, zonder bewijs wordt de zaak ook naar de prullebak verwezen.
Niet in behandeling genomen = naar de prullenbak verwezen.
Als je iets eist via de rechtbank en de rechtbank acht zich niet ontvangkelijk. Dat betekent gewoon wegwezen = naar de prullenbak verwezen. Op welke rechtenfaculteit heb jij gezeten dat zulke klinkklare onzin uitkraamt.?
Snap je het nou echt niet?

Het maakt niet uit ook al hebben ze boekwerken vol met bewijs en geeft Xi hetzelfs toe .... Ze kunnen het simpelweg niet vervolgen dus nemen het ook simpelweg niet in behandeling... God man leer is begrijpend lezen

en wat je aan het quoten bent is niet wat het hof gezegd heeft:
“The (Office of the Prosecutor) has in effect asked for more evidence if it is to be able to open an investigation,” said Rodney Dixon, QC, the lead barrister who submitted the complaint, said in a press release on Tuesday, December 15.
Niet het hof woorden in de mond leggen. Dat Rodney Dixon dit gezegd heeft dat klopt maar die is niet van het hof :)

Hier ook nog even de definitie van : in effect
used for giving a summary of what you think the situation really is

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 20 juli 2021 23:31]

Reageer
[...]


Snap je het nou echt niet?

Het maakt niet uit ook al hebben ze boekwerken vol met bewijs en geeft Xi hetzelfs toe .... Ze kunnen het simpelweg niet vervolgen dus nemen het ook simpelweg niet in behandeling... God man leer is begrijpend lezen

en wat je aan het quoten bent is niet wat het hof gezegd heeft:

[...]
zo te zien snap JIJ het echt niet. Ook al zou de zaak ontvangkelijk zijjn bij onvoldoende bewijs wordt dezaak simpelweg naar de prullenbak verwezen... God man leer ieen zelf begrijpend lezen

bovendien niet onvangkelijk is ook naar de prullenbak verwezen.
Niet het hof woorden in de mond leggen. Dat Rodney Dixon dit gezegd heeft dat klopt maar die is niet van het hof :)

Hier ook nog even de definitie van : in effect
used for giving a summary of what you think the situation really is
quote staat in het artikel: https://www.catholicnewsa...na-for-uyghur-persecution
Ik heb niks zelf getypt en ook geen woorden in de mond gelegd. Maar goed ik weet dat lezen moeilijk is voor jou.l.
Reageer
naar de prullenbak verwezen
God man leer nederlands


Synoniem:
naar de prullenbak verwijzen (verwerpen) `Het was een onzalig plan, dat het bestuur gelukkig direct naar de prullenbak verwees.`

De definitie is dat iets in behandeling genomen is....... ze hebben het niet in behandeling genomen ... god man leer Nederlands :)
Reageer
[...]


God man leer nederlands


Synoniem:
naar de prullenbak verwijzen (verwerpen) `Het was een onzalig plan, dat het bestuur gelukkig direct naar de prullenbak verwees.`

De definitie is dat iets in behandeling genomen is....... ze hebben het niet in behandeling genomen ... god man leer Nederlands :)
zo je hebt ook weer geleerd op iets op google te typen en daarna zonder te kijken op Tweakers dumpen.
ga zelf eerst Nederlands leren.

Maar laat ik voor eens en altijd je uitleggen
Volgens NL recht kan de eiser nog bij de civiele rechter procederen als de zaak niet behandeld wordt door de strafrechter maar als de zaak door de strafrechter is afgewezen is geen rechtsgang meer mogelijk bij de civiele rechter.
Deze zaak bij ICC wordt dus niet behandeld = de eiser heeft de zaak VERLOREN = eis is in dit geval verworpen = naar de prullenbak verwezen. 8)7
Vertel wat wil jij nou duiden met jouw verhaal dat de zaak niet wordt behandeld?

[Reactie gewijzigd door llee op 21 juli 2021 23:03]

Reageer
Zoals hieronder aangegeven, het strafhof heeft geen bevoegdheid, china erkent het immers niet. De onderdrukking en heropvoeding van de oeigoeren is een vaststaand feit, dat jij loopt te roepen dat het een fabeltje is, verandert daar niets aan.
Reageer
Echt waar weer CGTN als bron gebruiken en ja dat youtube filmpje is CGTN... God man laat je echt alles op de mouw spelden?

Je bent verbaasd dat een oeigoer een bevestigend antwoord geeft als de Chinese Staat aan hun vraagt of ze iets te klagen hebben.

CGTN is registered under the State Council of the People's Republic of China and is under the control of the Propaganda Department of the Chinese Communist Party.

https://en.wikipedia.org/...Global_Television_Network

Moet ik even de propanda van de duitsers erbij pakken in WW2? En hoe goed de joden het wel niet hadden volgens die video en foto's.....

https://www.youtube.com/watch?v=_Rkjyw4003Q&t=529s

Zo goed man .... echt niks mis daar in Nazi duitsland |:( |:( |:( |:(

Ik ga niet je hele stuk onderuit halen want dan pak je me reactie op Illee maar aangezien je echt totaal niet weet waar je over praat en letterlijk de chinese staatspropaganda staat na te praten.

Heel simpel als de CCP echt zo overtuigd is dan moet het toch geen probleem zijn om onafhankelijke journalisten naar xinjiang te laten gaan zonder dat ze constant tegen gehouden worden of onder politie controle. De europese unie is aardig duidelijk geweest we gaan niet op een excursie die de CCP voorbereid aangezien het dan identiek verloopt aan het WHO onderzoek , je krijgt een propaganda stukje opgevoerd dat alles goed gaat beetje zoals Noord Korea het doet ;) .

Hierzo een journalist heeft het geprobeerd :)

https://www.youtube.com/watch?v=IsIR2_Vp4yY


En nu komen we op het belangrijkste punt waarom de EU het niet gedaan heeft.

Zo staat het op jouw propaganda linkje :
Oh, on the other hand, the US and the EU even refused to visit these camps. It’s a lot easier to sit back and spread fake news.
Maar kijken we naar de feiten en wat er gezegd is door de EU.
But with the virus abating, China is now refusing to let them go because they want to meet a prize-winning Uighur activist who is serving a life sentence on charges of separatism.

Europe's "expectations include ... access to specific locations, and the terms of access to those locations, as well as a visit with European Parliament Sakharov-prize recipient Ilham Tohti," an EU spokesperson told EUobserver on Tuesday (16 March).

"EU ambassadors would be visiting - should the conditions for a meaningful visit be acceptable to us - without any presumptions or partiality, but precisely to establish the facts," the spokesperson added.

https://euobserver.com/world/151262

Raad je aan om toch wat betere bronnen in het vervolg te zoeken.
Lijkt me nogal logisch dat de EU dan wel een paar van die kampen wil bezoeken en niet degene die de CCP heeft uitgezocht.

En als het allemaal leugens zijn ... leg deze documenten dan eens uit :)
https://www.nytimes.com/i...a-xinjiang-documents.html

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 20 juli 2021 18:02]

Reageer
Ben je een malloot ofzo?
Het gaat hier om dat BCC een documentatie van CGTN jat en en met knip- en plakwerk het hele narratief verdraait.
Het BEWIJS van BCC dat oeigoeren ingezet wordt voor slavenarbeid, daar hebben ze CGTN als bron gebruikt.
Dus CGTN is propaganda, maar CGTN wordt wel als bron gebruikt om jouw waarheid te vertellen. HOE ABSURD!!!

Blijkbaar ben je zo geradicaliseerd in liberaal extremisme dat je het verschil tussen objectief, bias en demonisering niet meer ziet.

Als er goed nieuws uit China komt dan is het propaganda, alleen slecht nieuws uit China is de waarheid. Daarmee vermoord je elk vorm van ideologische discussie.

Heb je ooit even bij stil gestaan dat China er misschien zelf heilig van overtuigd is dat ze volgens hun ideologie niets fout doen en al helemaal geen genocide. Daarom dat ze boos en heftig reageren. Als China zelf laat zien dat de Oeigoerse kinderen ook les krijgen in de Oeigoerse taal, schrift & cultuur. Hoe De Fuck is dat propaganda? En de oeigoerse schrift afgedrukt op chinese papiergeld.. ook propaganda?

Waarom China geen westerse journalisten toelaat? Ze werden eerst wel toegelaten, de journalisten kwamen er echter niet voor objectief nieuws, maar om haat en verdeeldheid te zaaien. Kijk maar naar fox news, CNN, MSNBC, BCC.. en kijk dan naar hoe verdeeld en gepolitiseerd de bevolking daardoor wordt. China heeft geen trek in dat ratten gedrag die de samenleving destabiliseerd.

Vanuit jouw ideologie kan je zeggen vrijheid van meningsuiting, maar dat is de westerse liberale ideologie. China heeft hier geen kind aan want daar is de sociale harmonie belangrijker. De Chinese ideologie is dat van confucianisme, taoisme & legalisme..

En over de xinjiang documents.. kan je chinees lezen of niet? Als er ergens letterlijk staat dat ze de oeigoeren willen uitroeien, moet je dat maar quoten. Ik zie alleen dat ze extremisme, radicalisme, separatisme & terroristen bestrijden.
Reageer
Ben je een malloot ofzo?
Het gaat hier om dat BCC een documentatie van CGTN jat en en met knip- en plakwerk het hele narratief verdraait.
Het BEWIJS van BCC dat oeigoeren ingezet wordt voor slavenarbeid, daar hebben ze CGTN als bron gebruikt.
Dus CGTN is propaganda, maar CGTN wordt wel als bron gebruikt om jouw waarheid te vertellen. HOE ABSURD!!!
CGTN is inherent propaganda ... het is letterlijk geproduceerd door de chinese staatspropaganda |:( |:( |:( |:(

Ja feiten betreffende culturele genocide zijn haat en verdeeldheid zaaien ... god hebben we weer een 50 cent army of wumao in de comment sector ... Illee is dit je 2de account ofzo?
Vanuit jouw ideologie kan je zeggen vrijheid van meningsuiting, maar dat is de westerse liberale ideologie. China heeft hier geen kind aan want daar is de sociale harmonie belangrijker. De Chinese ideologie is dat van confucianisme, taoisme & legalisme..
Waarom staat hetgeen jij net beschrijft dan in hun grondwet ;)
En over de xinjiang documents.. kan je chinees lezen of niet? Als er ergens letterlijk staat dat ze de oeigoeren willen uitroeien, moet je dat maar quoten. Ik zie alleen dat ze extremisme, radicalisme, separatisme & terroristen bestrijden.
Ja alleen trekt de CCP de definitie van extremisme wel heel erg breed.
Reageer
Dit IS TOCH ECHT DE BBC die hier propaganda verspreid https://www.youtube.com/watch?v=-mqga0a6H8I
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Welke feiten over culturele genocide dan? De oeigoerse taal, schrift en cultuur wordt gewoon behouden. Hier een feit dat de oeigoerse schrift erkend wordt als een officieel minderheidstaal van China, het staat gewoon afgedrukt op hun papiergeld: https://numismag.com/en/2...hinese-central-bank-2019/
Heb je een tegenfeit dan?
''Geregistreerd op 31 mei 2005'' account is 16 jaar oud.

Wat staat in hun grondwet?

Ze trekken de definitie van extremisme wel erg breed, en daarmee hebben ze al 4 jaar geen terroristische aanvallen gehad.
Covid19 maatregelen trekken ze ook erg breed, en daarmee hebben ze ook nooit zulke uitbraken gekend als Europa.
Corruptie bestrijden trekken ze ook erg breed, 2 miljoen ccp leden gepurged en sommige kregen zelfs de doodstraf waaronder Lai Xiaomin.
Uitstoot van CO2 trekken ze ook erg breed, voor elk dollar wat de VS uitgeeft aan klimaat maatregelen geeft China er drie, terwijl ze een armer land zijn.
Bitcoin miners gebanned omdat ze zoveel nutteloze energie verspillen.
Armoede bestrijding trekken ze ook erg breed, 90% van alle armoede bestrijding van het afgelopen 10 jaar wereldwijd gebeurde in China.

[Reactie gewijzigd door bladerash op 21 juli 2021 02:26]

Reageer
Article 35 of the 1982 Constitution proclaims that "citizens of the People's Republic of China enjoy freedom of speech, of the press, of assembly, of association, of procession, and of demonstration."[6] In the 1978 constitution, these rights were guaranteed, but so were the right to strike and the "four big rights", often called the "four bigs": to speak out freely, air views fully, hold great debates, and write big-character posters. In February 1980, following the Democracy Wall period, the four bigs were abolished in response to a party decision ratified by the National People's Congress. The right to strike was also dropped from the 1982 Constitution. The widespread expression of the four big rights during the student protests of late 1986 elicited the regime's strong censure because of their illegality. The official response cited Article 53 of the 1982 Constitution, which states that citizens must abide by the law and observe labor discipline and public order. Besides being illegal, practicing the four big rights offered the possibility of straying into criticism of the Chinese Communist Party, which was in fact what appeared in student wall posters. In a new era that strove for political stability and economic development, party leaders considered the four big rights politically destabilizing. Chinese citizens are prohibited from forming new political parties.[8]
https://en.wikipedia.org/...e_note-1982constitution-7
Dit IS TOCH ECHT DE BBC die hier propaganda verspreid https://www.youtube.com/watch?v=-mqga0a6H8I
Je moet misschien naar hun tekst luisteren en ze zeggen toch ook duidelijk dat het een state media report is die ze gebruiken.

New evidence of China moving Uighur minority workers in order to uproot communities - BBC News

Dit is de titel ...

Het is toch ook gewoon bewijs dat de chinese staat dit aan het doen is en er druk achter zet door langs huizen te gaan en mensen onder druk te zetten? Je ziet het letterlijk in de video |:(

Ze zijn verplicht om 100 mensen uit die stad over te plaatsen en gaan deur na deur en ze worden toch ook onder druk gezet om het te doen als ze het zo graag wouden zouden ze toch wel naar de tafel gegaan zijn waar ze er informatie over kon opdoen :)

Woon je in Nederland?
Zou jij het waarderen dat de overheid even jouw huis binnenkomt om druk te zetten dat je een baan aan moet nemen duizenden kilometers verderop?

Hij vroeg : wil je gaan .. zij zegt nee ... en hij pusht door .... hoe is dit niet druk zetten? :)

Als die optie er was dan zou je toch zelf wel naar de gemeente gaan , of zou je het meer waarderen als ze je een kaartje sturen met de informatie en niet langs je huis komen en als je nee zegt toch door blijven gaan? :)

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 02:32]

Reageer
En dit is de oorspronkelijke bron van New evidence of China moving Uighur minority workers in order to uproot communities - BBC News .

https://www.youtube.com/watch?v=07NjqkQAgs8

CGTN is propaganda, maar de BBC gebruikt het als bron en bewijs voor hun propaganda met wat knip en plak werk. |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Reageer
CGTN is propaganda, maar de BBC gebruikt het als bron en bewijs voor hun propaganda met wat knip en plak werk.
Nee dat staat er niet .... het CGTN stuk laat duidelijk zien hoe er druk gezet wordt op oeigoeren om naar andere plekken te verhuizen om te werken duizenden kilometers verderop waar hun cultuur niet aanwezig is .... je kunt gerust discussieren hoe groot die druk is maar die druk zie je toch zelf ook wel. Zij zegt Nee en hij accepteert het antwoord niet en zet druk om toch ja te zeggen.

Ik zou hem even voor je vertalen in het Nederlands. Wat is hier gelogen aan volgens jouw?
Nieuw bewijs dat China arbeiders uit de Oeigoerse minderheid verplaatst om gemeenschappen te ontwortelen - BBC News.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 02:40]

Reageer
Waarom ben je zo traag van begrip... :(

NOGMAALS: Het BEWIJS dat de BCC gebruikt voor z'n propaganda, is een videofragment dat ze hebben gejat van CGTN. Mijn bijhorende link is naar de oorspronkelijke documentaire waar de BCC zijn bewijs uit heeft gehaald. Het oorspronkelijke documentaire is van CGTN.
Reageer
Nogmaals :

Wat maakt dat uit of het staatspropaganda is in dit geval?

Letterlijk de Chinese staat zelf laat dus zien hoe ze druk uitoefenen op oeigoeren om te verhuizen en dat is wat de BBC feitelijk constateert en daarover rapporteert gecombineerd met documenten van de chinese staat waar dit bevestigd dat het beleid is.

Of ontken je volledig dat er druk wordt uitgeoefend op basis van videobeelden die zelf goedgekeurd zijn door de CCP aangezien ze door CGTN uitgezonden worden?

Hier ook nog even de definitie van : Druk zetten
drukken (ww) :druk uitoefenen, duwen, klemmen, knellen, knijpen, platdrukken, samenknijpen, uitknijpen, uitpersenbewerken (ww) :bepraten, druk uitoefenen, lijmen, ompraten, overhalen, overreden
Lesje begrijpend lezen raad ik je aan :)

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 02:56]

Reageer
Heb je die hele documenaire gezien van 25 minuten? Het is een armoede bestrijdings progamma uitgezonden in 2017 waar ze mensen in arme achtergesteld wijk een kans bieden op een beter bestaan.
Het idee dat niemand achtergesteld mag worden in een steeds welvarender China.

Aangezien het in 2017 is uitgezonden, lijkt dat mij onmogelijk een anti-propaganda te zijn van de ccp want toen was er nog geen propaganda dat er een culture genocide was op de oeigoeren, dat kwam van 2 jaar later.

aub.. Kijk eerst die hele docu van 25 minuten, vergelijk het daarna met hoe de BBC het negatief weet te spinnen. Ik word letterlijk kotsmisselijk van de BBC.
Reageer
Nogmaals de documentaire die door de chinese staat is gemaakt kan nog zo mooi zijn ... maar je ziet toch zelf ook wel dat er druk uitgeoefend wordt?

Of dat iets goed of slecht is kan je over discussiëren maar als je zelfs de simpele feiten van onder druk gezet worden niet kan erkennen op basis van videobeelden die door de chinese staatspropaganda zelf zijn gemaakt .. heeft helaas een discussie simpelweg geen zin met je.

Hier nogmaals de definitie voor je :)

drukken (ww) : :bepraten, druk uitoefenen, lijmen, ompraten, overhalen, overreden


En toeval dat die documentaire toen uitkwam?

wanneer begon de genocide grotere vormen aan te nemen :)
In August 2016, Chen Quanguo, a well-known hardline Communist Party secretary in Tibet,[109] took charge of the Xinjiang autonomous region. Chen was branded as responsible for a major component of Tibet's "subjugation" by critics.[110]

Following Chen's arrival, local authorities recruited over 90,000 police officers in 2016 and 2017 – twice as many as they recruited in the past seven years,[111] and laid out as many as 7,300 heavily guarded check points in the region.[112] The province has come to be known as one of the most heavily policed regions of the world. English-language news reports have labelled the current regime in Xinjiang as the most extensive police state in the world.[113][114][115][116]
https://en.wikipedia.org/...%20provincial%20committee.

En kan je nog herrineren dat de CCP simpelweg zei dat er geen vocational training of concentrantie kampen in Xinjiang waren ... todat de videobeelden naar buiten kwamen van de kampen of ben je dat toevallig vergeten :)
Since 2016, evidence has emerged that the Chinese government has been operating huge, fortified centers to detain its Uyghur citizens
https://edition.cnn.com/i...arakax-document-intl-hnk/

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 03:11]

Reageer
Wat is er mis mee de vrouwen overhalen te emanciperen zodat ze meeprofiteren van de toenemende welvaart? Het alternatief is dat ze worden uitgehuwelijkt, moeder worden en voor de rest van hun leven op het platte land blijven afhankelijk van hun man.

In de docu gaf de man ook aan dat als ze het niet bevalt, ze terug kunnen komen. Ze kopen voor hun een retour ticket. Maar op z'n minst, probeer het uit.

Je praat over onder druk zetten alsof het iets slechts is, er is niks slechts aan emancipatie van oeigoerse vrouwen.

Maar blijkbaar is dat te extreem voor jullie, emancipatie is culturele genocide. Het cultuur van de oeigoeren is dat de vrouwen thuis moeten zitten op de kinderen passen, ze mogen niet werken want alleen de mannen mogen dat. Als je ze laat werken, is dat culturele genocide.
Reageer
Conclusie je bent het met me eens dat er druk gezet word.... dus waar is het BBC artikel dan fout in?
emancipatie is culturele genocide
Nee dat is het opsluiten van de oeigoeren in concentratiekampen en chinezen in oeigoerse families zetten om ervoor te zorgen dat ze zich wel aan de regels houden....

Ga jij het waarderen als ik bij jouw in huis kom wonen om er zeker van te zijn dat je niet iets pro-ccp zegt op straffe van naar een kamp gestuurd te worden? Nee ik denk dat jij dat ook niet zo graag zou willen... dus waarom het dan wel verdedigen als het andere overkomt?

All animals are equal, but some animals are more equal than others

Of denk je dat : CCP=China

..... want dat wordt er ook nogal veel ingeprent.. ik heb er jaren gewoond en hele goede vrienden gemaakt en ja elke cultuur is anders en de CCP is er inderdaad erg goed in om vanaf kinds af aan elke aanval op de CCP gelijk op te pakken als aanval op Han-Chinezen.... probeer die is van elkaar te scheiden :)

Taiwan is ook han-chinees en daar wordt toch vooral positief over gesproken door de gehele wereld en klaarblijkelijk is het mogelijk voor han-chinezen om een rijke samenleving op te bouwen waar mensenrechten wel in orde blijven.

CCP = Een 100 jaar oud dictatoriaal regime dat mensenrechten schend en genocide pleegt.

China = Een oude beschaving dat inderdaad bijv porselein heeft uitgevonden en er is helaas veel cultuur verloren gegaan tijdens de cultural revolution


En ja ik kan erg slecht tegen mensen die wel graag gebruik maken van onze kernwaarden zoals vrijheid van meningsuitging ... maar het andere mensen niet gunnen om hun mening te kunnen uiten. Hypocriet noem ik dat :)

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 04:13]

Reageer
De BBC zit fout met hun narratief dat er een culturele genocide op de Oeigoeren gepleegd via een scheme terwijl het hele project draait om armoede bestrijding. Lekker de boel negatief draaien. Notabene CTGN gebruiken als een bron terwijl ook claimen dat het staatspropaganda is. Je kunt niet beide hebben.. wat is het nou?.. Wel een betrouwbare bron of niet?
Als het geen betrouwbare bron is, waarom gebruik je het dan als bron?

Concentratiekampen is een hoax, de kern van de waarheid zit hem in dat China te maken heeft met terroristische aanvallen van moslim extremisten. Hun doel was Xinjiang afscheiden van China en Oost-Turkestan oprichten. Zware straffen voor de aanslag plegers en mensen met een separatistische ideologie deradicaliseren is het meest humane wat de ccp kon doen. Het verschil met een concentratiekamp is dat het de bedoeling is dat ze terugkeren in de maatschappij. Heb jij een beter alternatief dan?

De CCP= de regering van China

Maar denk je dat China=Han-chinezen

Dat denken nogal veel mensen.. China is een beschaving dat bestaat uit 56 officieel erkende ethniciteiten waaronder de Oeigoerse-chinezen, Tibetaanse-chinezen, Mongoolse-chinezen ect..
probeer die maar van elkaar te scheiden.. :) Oh wacht.. voor racisten is het uiteraard een fluitje van een cent mensen te onderscheiden in ethniciteit en ras.
Je hebt er jaren gewoond, maar snapt er blijkbaar nog steeds niks van. Na de Qin-dynastie, Han-dynastie, Tang- , Song- , Yuan-, Ming- & Qing-dynastie, wordt de ccp gezien als de dynastieke opvolger van de Qing. Het systeem is weliswaar verandert van feodaal naar socialist, maar de ideologische legitimiteit is niet verandert. Daarbij kunnen ze het regeren alleen legitimeren als ze het mandaat van de hemel claimen. Het hemelse mandaat zegt dat ze deugdzaam moeten regeren en aan de bevolking welvaart en voorspoed moeten leveren. Slagen ze hier in, dan behouden ze het hemelse mandaat en mogen ze blijven regeren. Falen ze, dan komt de bevolking in opstand om de regering omver te werpen en verliezen ze het hemelse mandaat.

''All animals are equal, but some animals are more equal than others'' Leuk, een boek van George Orwell , notabene een brit, gebruiken om een analogie te trekken met China. Westerse literatuur gebruiken om een Oosterse cultuur te beschrijven. }:O

Als je een quote hebt uit de vijf klassieken en vier boeken (The I-Ching, The Classics of Poetry, The Classics of Rites, The Classics of History, The Spring and Autumn Annals, The Analects of Confucius, The Works of Mencius, The Doctrine of the Mean, and The Great Book of Learning) uit de chinese literatuur of een gedicht van Li Bai om een analogie te trekken dan gaf ik je een _/-\o_ .
Maar George Orwell.. 8)7

Taiwan is inderdaad een liberaal democratie geworden. Een liberaal democratie heeft nou eenmaal de voorkeur voor een ander liberaal democratie. Dat is een politieke bias voor iemand met dezelfde ideologie. Als je een D66 stemmer bent, dan spreek je eerder positief over een ander D66 stemmer dan over FvD. Wij van links liberaal spreken positief over links liberaal.. :9~
Dat Taiwan politiek een faalstaat wordt, dat zien jullie niet omdat de media alleen maar positief nieuws rapporteert of stil blijft als het negatief is, politici die stoelen naar elkaar gooien en met elkaar op de vuist gaan.? .. Ooit hier iets van meegekregen in de media..

Over genocide gesproken, heb je ooit iets meegekregen dat India moslims onderdrukken in Kashmir? Ironisch dat het enige westerse land dat hier iets over zegt Engeland is, alleen omdat er veel Pakistanen in het Britse parlement zitten. Dit is niet whataboutism.. Dit is de media die bepaalt waar jullie positief, negatief of helemaal niets over moeten denken.

Ccp die mensenrechten schendt... Dat krijg je aangepraakt en geindoctrineerd ja. Mensenrechten is bij voorbaat een social construct. Mensenrechten is verzonnen om de samenleving naar eigen ideeen over rechtvaardigheid te optimaliseren. Ooit in jou opgekomen dat die ideeen verschillen van cultuur tot cultuur, beschaving tot beschaving. Je kunt jouw westerse ideeen over mensenrechten niet aan een ander cultuur opleggen. Dat is white supremacy denken, ''mijn ideeen over mensenrechten is superieur aan die van jou, dus jij moet je aanpassen aan onze mensenrechten''
Dat is exact wat de hele westerse beschaving aan het doen zijn, soms is het succesvol. Voorbeelden zijn: Taiwan, India, Japan..
Bij landen waarbij je faalt ga je lopen haten en propaganda oorlog op voeren: China, Iran, Irak, Libie, Saudi-Arabie, Noord-Korea, andere delen van het midden-oosten & Afrika.

Ik gebruik helemaal niet graag kernwaarden zoals vrijheid van meningsuiting. Het is een kut ideologie want de meeste mensen hebben toch niks zinnigs te zeggen en kunnen beter hun mond houden. Ik vind dat wij allemaal maar alleen bezig moeten houden met Natuurkunde, Wiskunde, Scheikunde & Biologie.. Dat is exacte kennis. De rest is toch alleen maar sociale flauwekul.. Maar ik gun je je mening, daarom zitten we in deze discussie. ;)

Weet je wat hyprocriet is, westerse liberale democratische regimes. Prediken dat ze tolerant zijn en staan voor diversiteit, maar totaal intolerant staan tegen elk ander vorm van bestuur in de wereld.
Chinese eenpartijstaat: DICTATUUR! MENSENRECHTEN SCHENDING!
Pakistaanse Theocratie: DICTATUUR! MENSENRECHTEN SCHENDING!
Irakeese Theocratie: DICTATUUR! MENSENRECHTEN SCHENDING!
Iraanse Theocratie: DICTATUUR! MENSENRECHTEN SCHENDING!
Cubaanse communisme: DICTATUUR! MENSENRECHTEN SCHENDING!
Overal en nergens in Africa: DICTATUUR! MENSENRECHTEN SCHENDING!
Russische democratie: DICTATUUR! MENSENRECHTEN SCHENDING!

Heck.. De liberale democratie regime is zelfs intolerant tegen zichzelf: Hongarije, Polen..
Hoe absurd!
Reageer
Ik ben het volledig met je eens :)

Woon je in Nederland want ik vind je wel erg CCP extremistisch :) dus geef je adres even en dan zetten we je in een kamp neer ... er is geen rechtstaat in china die onafhankelijk is, dus als we jouw voorbeeld pakken dan kun je er ook in dit geval niks tegen in brengen want ik pas letterlijk identieke regels toe die je goedpraat voor de CCP :)

Of als het om jouw gaat dan moet het in 1 klap op een andere manier?

Of heb je een betere oplossing ? :)

Genocide goedpraten gadverdamma ... jij en Illee zijn van hetzelfde laken een pak.

Alsjeblieft ga in China wonen onder het juk van de CCP en kom niet terug als je zelf de absolute basis voorwaarden van mensenrechten niet kan waarderen en andere mensen ze wilt ontnemen terwijl je er wel zelf gebruik van maakt..

Echt wat zijn jullie 2 absoluut walgelijk... genocide goedpraten en simpelweg niet kunnen / willen snappen dat je zelf die rechten ( vrijheid van meningsuiting) optimaal benut om dit walgelijke punt te maken........

Jullie zijn wel goed in doublethink :)
Doublethink is a process of indoctrination whereby the subject is expected to simultaneously accept two mutually contradictory beliefs as correct.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 11:35]

Reageer
Genocide goed praten zal ik nooit doen. Er is echter geen fucking genocide in China!

Jij bent bekend met het 1 kinds politiek in China?.. Dan ben je ook bekend met het feit dat ethnische minderheden waaronder de Oeigoeren gevrijwaard waren van die 1 kinds politiek. Over welke genocide hebben we het dan als de oeigoeren meer kinderen mochten hebben dan de han?

Jij bent echt een walgelijke white supremacist. Het koloniseren van de wereld om het christendom te verspreiden was niet genoeg. Nu moet je ook liberaal democratie over de wereld verspreiden. Je moet perse intolerant zijn en de wereld jouw eigen ideologie opleggen.

Absolute basis voorwaarden van mensenrechten.. Dat is NIET objectief. Mensenrechten is een verzinsel, in grote lijnen is de wereld het er mee eens dat ze er moeten zijn. Maar op details verschilt mensenrechten nou eenmaal tussen een beschaving dat gebouwd rond het christendom- christendemocratie - liberalisme, mensenrechten in de islam en mensenrechten in China.
Erken gewoon dat de wereld divers is, er is ruimte voor meerdere vormen van bestuur.

De Sharia bijvoorbeeld.. Als een islamitisch land dat heeft, dan is dat wettig en legitiem. Je kunt niet vanuit een moreel superioriteit positie er op gaan zeiken dat ze mensenrechten schenden volgens jouw eigen liberale ideologie. Je hebt helemaal geen moreel superioriteit. De soevereiniteit van een land is absoluut. Net zoals Hongarije hun homo wet zelf mag bepalen. Verandering kan, maar dan moet het van Hongarije zelf, niet van welke intolerante EU land dan ook die met de vingers gaan wijzen hoe een ander land zijn wetten moet invullen.
Net zoals China, wilt het land gaan liberaliseren en democratiseren.. dan moet het van binnenuit van de Chinese bevolking zelf. Niet van een of andere kut hollander die wel denkt beter te weten wat goed is voor China. Bemoei je er niet mee.
Reageer
Genocide goed praten zal ik nooit doen. Er is echter geen fucking genocide in China!
Nee je ontkent het gewoon. ja dat werkt ook |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

en mensenrechten heb je wel zelf graag maar andere mensen die het niet met je eens zijn wil je het niet geven... walgelijk gedrag en ik weet niet wie je opgevoed heeft ( klinkt also het de CCP is) maar mochten je ouders het zijn dan hebben ze echt flink wat steken laten vallen.

Mocht je ondertussen al in China wonen onder het CCP juk dan blijf daar alsjeblieft :) ook zodra het niet meer zo goed gaat met China ;)
Absolute basis voorwaarden van mensenrechten.. Dat is NIET objectief. Mensenrechten is een verzinsel, in grote lijnen is de wereld het er mee eens dat ze er moeten zijn. Maar op details verschilt mensenrechten nou eenmaal tussen een beschaving dat gebouwd rond het christendom- christendemocratie - liberalisme, mensenrechten in de islam en mensenrechten in China.
Erken gewoon dat de wereld divers is, er is ruimte voor meerdere vormen van bestuur.
China is not only a signatory to the UDHR, but also played an important role in writing it. Among the nine members of the UDHR's drafting committee in 1948 – which included Eleanor Roosevelt as U.S. representative and chairperson – was vice-chair Dr. Peng-Chun Chang (Zhang Pengchun), representing what was then the Republic of China. Chang is noted for his integration of Asian thought, including the teachings of Confucius, into the UDHR so that it would be truly universal. The People's Republic of China has since reiterated its endorsement of the UDHR on numerous occasions, including on the document's 60th anniversary in 2008, even as China has continued to grossly violate the fundamental human rights enshrined in the document.


The fact that the UDHR and other core international human rights instruments exist at all, and that most U.N. member states including China have endorsed them, means that these rights are not merely "Western" concepts but are universal. It also means that human rights are not an "internal affair" of any country, but are the world's business. When the government of any country violates the human rights of its citizens, it is the right and the duty of the international community to speak out against it. Criticism of China's human rights behavior, therefore, does not constitute "interference in China's internal affairs."

https://www.usnews.com/op...-poor-human-rights-record

De CCP heeft zelf meegeholpen en onderschrijft zelf ook de mensenrechten dus het is toch niet iets westers wat jij loopt te zeggen :)

Net zoals Illee heb jij ook problemen met definities en probeer je me punten af te doen met white supremacy

white supremacist
a person who believes that white people constitute a superior race and should therefore dominate society, typically to the exclusion or detriment of other racial and ethnic groups, in particular black or Jewish people.
Ik geef letterlijk nog geen bericht daarvoor aan dat het de CCP is die fout is en dat het echt 0.0 te maken heeft met huidskleur of ras het is een politieke partij ..... Leer lezen en niet iedereen die je punten ontkracht wegzetten met racist :).

Wat kan mij het schelen welk ras / huidskleur je bent? Na 5 jaar china heb ik inderdaad racisme wel gezien :) met grote regelmaat tegen mensen met een donkere huidskleur in China ( zijn allemaal criminelen , hebben aids) dat komt de CCP wel mooi uit en die houdt het ook goed in stand :)

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 13:51]

Reageer
Nogmaals, dit mag je niet negeren: Jij bent bekend met het 1 kinds politiek in China?.. Dan ben je ook bekend met het feit dat ethnische minderheden waaronder de Oeigoeren gevrijwaard waren van die 1 kinds politiek. Over welke genocide hebben we het dan als de oeigoeren meer kinderen mochten hebben dan de han? Je negeert hier een mega rode vlag.
Ik wil zeker geen genocide ontkennen, maar ik ga zeker niks erkennen als het bewijs uiterst zwak is en overal hangen rode vlaggen die een genocide ontkrachten. Uiteindelijk moet je je afvragen waar gaat dit over en wie heeft er het meeste belang bij. Heeft China er belang bij genocide op de Oeigoeren te plegen? Nee
Heeft de VS er belang bij een propaganda oorlog uit te voeren op China? Ja, De economie van China gaat als een tierelier en dat bedreigt de hegemonie van de VS op alle flanken. Van petrodollar tot militair, geopolitieke macht en zeggenschap. Wanneer China de nr. 1 positie overneemt, zal de VS merken dat nr. 2 positie in de wereld een stuk minder rooskleurig uitziet dan nr. 1. Gezien dit feit, zullen ze er alles aan doen om China economisch te onderdrukken. Gezien de geschiedenis van de VS, (weapons of mass destruction in Irak, incubation babies in Kuwait), zijn ze er niet vies van een propaganda oorlog te voeren op tegenstanders. Die sancties hebben als doel ook helemaal niks te maken met mensenrechten, maar om China arm te houden. Boycott op Xinjiang producten geproduceerd door Oeigoeren. Ja, dan maak je de Oeigoeren werkloos. Gefeliciteerd

https://www.youtube.com/watch?v=hrufheMU-WQ

En over universele mensenrechten.. Hier zit het probleem bij de UDHR
''Chang is noted for his integration of Asian thought, including the teachings of Confucius, into the UDHR so that it would be truly universal.'' Daar is uiteindelijk weinig van terecht gekomen. Onder meer de Chinese overheid heeft betoogd dat 'harmonie' de voorkeur heeft boven het vastleggen van individuele rechten. Het collectief belang boven dat van de individu.. Uiteindelijk werd China niet serieus genomen en overwon individualisme & liberalisme binnen de UDHR.
Heb je gekeken naar de andere 9 landen? 5 Daarvan is de US, Australie, UK, France & Cananda !!!
Hoe bedoel je niet een westers? Overduidelijk een westerse bias wat draaide om Christendom, Liberalisme & democratie.. De Sovjet stemde niet eens mee ondanks dat ze onderdeel waren van de 9 landen.

5 jaar China, kan je 1 gedicht van Li Bai voordragen? Er zijn in China heel veel verfilmingen van Han Wudi, Tang Taizong & Kangxi.. Heb je 1 daarvan gezien? Zo ja, dan is het onmogelijk om niet de 3000 jaar oude bestuurscultuur sinds de Zhou-dynastie in de ccp te herkennen. Bijvoorbeeld dat bureacraten gekozen worden op kunde en niet op populatiteit, meritocratie vs democratie. Ook moeten ze toetsen afleggen, het staatsexamen, om promotie te krijgen.
De ccp ziet hun bestuur niet als vanzelfsprekendheid, alleen als ze presteren behouden ze hun legitimiteit, Het hemelse mandaat.
Als het enige wat uit jou komt een dictatuur is, dan heb je blijkbaar niks van begrepen, zonde van die 5 jaar.
Reageer
Ok nou ik ga je hele punt stuk voor stuk ontleden alsjeblieft snap dat dit enigzins vermoeiend is en ik ook een full time baan heb :).
Nogmaals, dit mag je niet negeren: Jij bent bekend met het 1 kinds politiek in China?.. Dan ben je ook bekend met het feit dat ethnische minderheden waaronder de Oeigoeren gevrijwaard waren van die 1 kinds politiek. Over welke genocide hebben we het dan als de oeigoeren meer kinderen mochten hebben dan de han? Je negeert hier een mega rode vlag.
Oh nee hoor je hebt gelijk dat ze inderdaad enige voordelen hadden tegenover han-chinezen en inderdaad meerdere kinderen mochten/mogen hebben. Alleen kijken we naar de laatste paar jaar in xinjiang dan komt er gewoon een heel ander beeld naar voren en forced abortion etc bij han chinezen keur ik ook ten zeerste af en tevens weer een signaal waarom de CCP inherent slecht is voor de Chinese samenleving.
“One thing we found is that in other provinces of similarly high minority populations … the birthrate climbed by about 3% in the last decade,” said Ruser. “So these policies seem to be very deliberately targeted towards the community of Xinjiang and the Uyghur community. When they talk about those general minority figures, I think you have to keep in mind there are 55 other minorities.”

The authors of the report, Nathan Ruser and James Leibold, said they compiled it using publicly available Chinese government statistics to create datasets of county-level birthrates from 2011 to 2019, and comparing counties with higher proportions of Uyghur and other Muslim minorities.

It covered the period before, during, and after the implementation of the Chinese Communist party’s campaigns against “illegal births” in April 2017, when authorities also stopped publishing statistics on the birthrates of separate minority groups.

Aspi’s report found the birthrate across Xinjiang fell by 48.74% between 2017 and 2019. In counties where the population was at least 90% non-Han Chinese, the birthrate dropped by an average 56.5% between 2017 and 2018. By examining county-level statistics, the report provided further evidence of “the systematic targeting” of communities, it said.
https://www.theguardian.c...ll-in-xinjiang-birthrates
En over universele mensenrechten.. Hier zit het probleem bij de UDHR
''Chang is noted for his integration of Asian thought, including the teachings of Confucius, into the UDHR so that it would be truly universal.'' Daar is uiteindelijk weinig van terecht gekomen. Onder meer de Chinese overheid heeft betoogd dat 'harmonie' de voorkeur heeft boven het vastleggen van individuele rechten. Het collectief belang boven dat van de individu.. Uiteindelijk werd China niet serieus genomen en overwon individualisme & liberalisme binnen de UDHR.
Heb je gekeken naar de andere 9 landen? 5 Daarvan is de US, Australie, UK, France & Cananda !!!
Hoe bedoel je niet een westers? Overduidelijk een westerse bias wat draaide om Christendom, Liberalisme & democratie.. De Sovjet stemde niet eens mee ondanks dat ze onderdeel waren van de 9 landen.
Maar China heeft het wel ondertekend.. ze hadden ook simpelweg hetzelfde kunnen doen als de russen en niet tekenen of er afstand van nemen maar in 2008 endorsen ze het weer. Als ik iets endorse dan mag je er toch van uitgaan dat ik akkoord ga met hetgeen ik endorse?
The People's Republic of China has since reiterated its endorsement of the UDHR on numerous occasions, including on the document's 60th anniversary in 2008,
5 jaar China, kan je 1 gedicht van Li Bai voordragen? Er zijn in China heel veel verfilmingen van Han Wudi, Tang Taizong & Kangxi.. Heb je 1 daarvan gezien? Zo ja, dan is het onmogelijk om niet de 3000 jaar oude bestuurscultuur sinds de Zhou-dynastie in de ccp te herkennen. Bijvoorbeeld dat bureacraten gekozen worden op kunde en niet op populatiteit, meritocratie vs democratie. Ook moeten ze toetsen afleggen, het staatsexamen, om promotie te krijgen.
De ccp ziet hun bestuur niet als vanzelfsprekendheid, alleen als ze presteren behouden ze hun legitimiteit, Het hemelse mandaat.
Als het enige wat uit jou komt een dictatuur is, dan heb je blijkbaar niks van begrepen, zonde van die 5 jaar.
Nee ik kan geen gedicht voordragen , grappig genoeg geen enkel gedicht ook niet van nederlandse dichters ... mijn interesse ligt nou niet bepaald bij de dichtkunst.

Grappig genoeg ken ik wel Sun Tzu the art of war uit me hoofd aangezien het nogal handig was om de Chinese CEO te overtuigen waarom zijn strategie niet werkte op internationaal vlak.

Maar was je van mening dat het systeem van een keizer/koning goed is voor de samenleving en voor jouw als persoon?

Er is een reden waarom landen bovenaan de economische ladder er geen koning / keizer de macht heeft maar gestoeld is op democratie tevens ook de reden dat jij hier iets kan schrijven zonder de risicos dat je opgepakt wordt door de overheid zolang je niet oproept tot geweld.

En ik ontken ook niet dat de chinese cultuur anders is en ik heb veel moois gezien en meegemaakt in China en chinezen vrienden maar ik heb ook de uitwassen gezien en het niet mogelijk maken om de problemen in de samenleving in het licht te gooien zonder censuur / straf en hoe dit ervanaf kinds af aan al ingeprent wordt op school.

Ik heb een zuster in het ziekenhuis gehad die bijv echt de allerbeste was die ik ooit heb gehad maar ik ben ook gewoon weggestuurd met een open vleeswond van drie andere hospitalen en 3 uur in de rij staan terwijl ik bloed verlies en de chinese dokter die simpelweg zegt . Je bent buitenlander ga maar naar een buitenlandse kliniek ( ik betaalde netjes al me belastingen en social insurance dus ja ik heb recht op behandeling in een chinees ziekenhuis) en ik had voor het gemak ook nog me ex meegenomen die vloeiend chinees spreekt , en waar kan ik een klacht indienen? nergens .. want het enige wat gebeurt is dat ik als buitenlander gedeporteerd word omdat ik recht heb op iets waar ik jaren voor betaald heb en het lef heb om het op te eisen :) .

Ja je hebt klootzakken en eikels in elke samenleving op de wereld we zijn nou eenmaal mensen en daar moet je niet een samenleving op afrekenen maar je mag wel de overheid erop afrekenen die verantwoordelijk ervoor is dat dit plaats kan vinden en ze het simpelweg negeren en dat is ook hetgeen dat ik doe :).

Je huidskleur/seksuele geaardheid/leeftijd maakt me echt 0.0 uit en ik reken mensen er niet op af .. het is niet alsof het een keuze is...

Geloof / Politieke voorkeur ja daar neem ik geen blad voor de mond aangezien dit keuzes zijn van jouw als persoon en ik mag het daar gerust mee oneens zijn. Ik ben trouwens zelf nou niet bepaald gelovig , mocht er een god zijn dan gok ik dat hij geen regeltjes opstelt en hij/zij/het me 2 vragen stelt als ik voor de poort sta :

1: Heb je het leven dat ik je gegeven voluit geleefd?
2: Heb je goed voor het andere leven dat ik geschapen heb gezorgd of alleen je eigen leven?

Mocht hij daar niet om geven ... waarom zou ik in een hemel willen wonen met een stel egoisten die vooral op eigen gewin uit zijn :+ :+
De ccp ziet hun bestuur niet als vanzelfsprekendheid, alleen als ze presteren behouden ze hun legitimiteit, Het hemelse mandaat.
Dat klopt alleen het probleem is ... ze hebben ondertussen zo goed controle over alle communicatie van de normale chinees dat een demonstratie er simpelweg niet in zit of snel van het internet verwijderd word.

De moeder van me ex is veel geld kwijt geraakt met het hele shadowbanking gebeuren en toen ze bij ons op bezoek wou komen in beijing. Kreeg ze wel een bezoekje van politie in haar thuisstad om te vragen wat ze ging doen in Beijijng en of ze niet van plan was om te demonsteren. Het mandaat van de hemel is niet heel moeilijk te houden zolang je iedereen die het in twijfel trekt oppakt / bestraft. Er is een reden waarom er 3x zoveel geld uit gegeven word aan de interne veiligheidsdienst.

Mocht je echt bereid zijn om naar de feiten te kijken betreffende of China nr1 word dan kan ik je deze serie van pollymatter aanraden en ook waarom het voor de CCP en China zo goed als onmogelijk word om nr1 te worden en dat heeft niks met Amerika te maken maar weeffouten die de CCP zelf in het systeem toegepast heeft ( 1 kind politiek is misschien wel het beste voorbeeld van niet verder kijken dan 10-20 jaar) en het verklaart ook de propaganda waar je in China tegenwoordig mee doodgegooid word en waarom ze het doen.

Demography — China's Reckoning (Part 1)
https://www.youtube.com/watch?v=vTbILK0fxDY&t=917s

Housing — China's Reckoning (Part 2)
https://www.youtube.com/watch?v=EgVXRtq5EIg&t=626s

Water — China's Reckoning (Part 3)
https://www.youtube.com/watch?v=nRUc4gTO-PE&t=909s

National Insecurity — China's Reckoning (Part 4)
https://www.youtube.com/watch?v=y87R3Lp0jd0


En we pakken nog even de definitie van een dicatuur:
Totalitaire dictatuur
Een dictatuur waarin de staat een sterke controle uitoefent op de samenleving en het persoonlijke leven van mensen controleert of poogt te controleren.
The social credit initiative calls for the establishments of unified record system for individuals, businesses and the government to be tracked and evaluated for trustworthiness.[12][13][14][15] Initial reports suggested that the system utilized numerical score as the reward and punishment mechanism;[16][15] recent reports suggest there are in fact multiple, different forms of the social credit system being experimented with.[17][18] Numerical system has been implemented only in several regional pilot programs, while the nationwide regulatory method has been based primarily on blacklisting and whitelisting.[5][17][19] The credit system is closely related to China's mass surveillance systems such as Skynet,[20][21][22] which incorporates facial recognition system, big data analysis technology, AI and Project Maven.[23][24][16][25][26]
Ze voeren letterlijk de definitie van een Totalitaire dictatuur uit in hun eigen plannen.. dus ja ze zijn een dictatuur.

https://en.wikipedia.org/wiki/Social_Credit_System

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 17:07]

Reageer
Voorheen genoten ethnische minderheden voordelen bij het 1 kind politiek, in 2016 werd het gelijk getrokken. Voortaan mochten iedereen in de stad 2 kinderen en op het platte land 3, onafhankelijk van ethniciteit. En nu is er een 3 kind politiek. Daarnaast vond er ook als het ware een vrouwen emancipatie plaats onder de islamitische Oeigoeren waarbij ze gingen werken en financieel zelfredzaam werden.
Het fenomeen dat de geboortecijfer daalt bij een moderniserende samenleving is niet uniek in China, dat zie je overal in de wereld. Dat de geboortecijfers van de oeigoeren procentueel het hardst daalden, is niet zo vreemd. Ze gingen van 6 kinderen naar 2/3 kinderen, andere ethnische minderheden hadden voorheen minder kinderen. Ik zie geen genocide, de regels zijn gewoon gelijk getrokken voor iedereen.
Ik vind niet dat je zomaar over een genocide mag praten, dat gaat echt over volkenmoord waarbij een bevolking wordt gedecimeerd. Populatie controle zodat de bevolking niet explodeert, daar kan je ethisch over debatteren over wat zwaarder weegt, overpopulatie voorkomen of zelf mogen bepalen hoeveel kinderen je neemt.. Dat maakt het nog geen genocide.
Maar nu zijn de geboortecijfers te laag om de bevolking in stand te kunnen houden, dat is een probleem en dat erkennen de chinezen ook. https://www.youtube.com/watch?v=J_0QfZlvfYU

Je kunt hun 1 kind politiek wel uitlachen dat het nu zo heeft uitgepakt, maar hadden ze dat niet gedaan dan keek je nu tegen 2,4 miljard chinezen aan ipv 1,4 miljard, dus you're welcome.

De landen bovenaan de economische ladder hebben ironisch genoeg hun gouden eeuw doorgemaakt onder een keizer en hun weg naar de top geplunderd/gekoloniseerd. De Nederlandse gouden eeuw gebeurde onder een koning. De Britten onder hun Victoriaanse monarch. De VS had hun grootste bloei periode toen ze genocide pleegden op de Indianen, land afpakten van de Mexicanen en zwarte slaven konden uitbuiten. Plunderen, uitbuiten, koloniseren.. dat is hoe ze allemaal rijk zijn geworden.
Liberaal democratie kwam pas veel later, toen waren ze al rijk en konden ze teren op wat ze voorheen hebben opgebouwd. De sociale structuur na de industriele revolutie voor wetenschap en innovatie was er namelijk al, daar op konden ze verder bouwen. Maar dat alles heeft niks te maken met een democratie. Democratie is namelijk een idee van de rijken. Als je arm bent, is jouw prioriteit voedsel en onderdak. Alleen als je rijk bent, wil je mee kunnen beslissen.. De bourgeoisie wilden zeggenschap, hadden hun Koning onthoofd en zo ontstond de eerste democratie in Frankrijk.

Het enige wat ons nu welvarender maakt, is innovatie & technologische vooruitgang. Niks met democratie te maken. Sterker nog, wetenschap is niet democratisch. Topsport trouwens ook niet. Twee gebieden waar behaalde resultaten er toe doen draaien om individuele prestatie/meritocratie en niet om democratie. Waarom zou je dan denken dat een democratische regering wel weet te presteren? Het antwoord is dat een democratie helemaal niet presteert. Het falen van de democratie wordt het afgelopen eeuw nog gemaskeerd door onze wetenschappers en ingenieurs. Hitler was democratisch gekozen, maar dat was een ongelukje. Totdat er een pandemie langs komt en kunnen ook de wetenschappers het niet meer maskeren. Ja, ze ontwikkelen nog vaccines om ons te redden.. Dat kost tijd en in de tussentijd..... zit je dus met je democratie.

Het idee van een democratie is leuk, maar de grootste voorwaarde voor een werkende democratie is dat de mensheid rationeel gedraagt en rationeel stemt.
De mensheid voldoet NIET aan de voorwaarde van rationaliteit.. Wij gedragen ons emotioneel en stemmen ook emotioneel...
Feitelijk maken wij emotionele keuzes over hoe het land wordt bestuurd.. Dan heb je echt een probleem.

China heeft ook een probleem, nog steeds. Er zit een hoop immorele klootzakken in de Chinese samenleving. De Ccp zit vol met corruptie en mensen die alleen maar bezig zijn met hun eigen social credit score. Ze zijn als de doods voor burgers die hun een slechte review geven want dan zijn hun kansen op promotie verkeken. Wat is een dictatuur.. De regels die de ccp de bevolking oplegt, wegen nog zwaarder voor hunzelf. Zo mogen ze geen affaire hebben, wie daar op wordt betrapt gaat de gevangenis in. Voor steekpenningen riskeer je zelfs de doodstraf (Lai Xiaomin). Voor Xi Jinping was de ccp een corrupte wespennest, maar Xi lijkt deugdzaamheid onder het hemels mandaat wel erg serieus te nemen. Iedereen zegt dat het draconischer is geworden sinds 2013, maar de gewone burger merkt hier amper van wat. Het zijn de machthebbende die moeten oppassen. Uiteindelijk denk ik niet dat het corruptie gaat elimineren, maar het wordt wel een stuk verminderd. Sinds 2013 zijn er bijna 2 miljoen ccp leden gepurged van hoog tot laag.
Reageer
Het enige wat ons nu welvarender maakt, is innovatie & technologische vooruitgang. Niks met democratie te maken. Sterker nog, wetenschap is niet democratisch. Topsport trouwens ook niet. Twee gebieden waar behaalde resultaten er toe doen draaien om individuele prestatie/meritocratie en niet om democratie. Waarom zou je dan denken dat een democratische regering wel weet te presteren? Het antwoord is dat een democratie helemaal niet presteert. Het falen van de democratie wordt het afgelopen eeuw nog gemaskeerd door onze wetenschappers en ingenieurs. Hitler was democratisch gekozen, maar dat was een ongelukje. Totdat er een pandemie langs komt en kunnen ook de wetenschappers het niet meer maskeren. Ja, ze ontwikkelen nog vaccines om ons te redden.. Dat kost tijd en in de tussentijd..... zit je dus met je democratie.
heel simpel ... waarom denk je dat juist de innovatie van een vrije samenleving komt waar je kan zeggen wat je denkt?

Ik snap je ideaal wel wat je bedoelt het communisme is een prachtig ideaal iedereen gelijk... alleen is het nu al zo vaak geprobeerd en op 1 of andere manier weten de mensen die inderdaad slecht zijn aan de top te komen. Het hele probleem met macht maakt corrupt en absolute macht maakt absoluut corrupt.
Voor Xi Jinping was de ccp een corrupte wespennest, maar Xi lijkt deugdzaamheid onder het hemels mandaat wel erg serieus te nemen. Iedereen zegt dat het draconischer is geworden sinds 2013, maar de gewone burger merkt hier amper van wat.
Het is nog steeds een corrupt wespennest en ja voor xi was het er 1 maar nu nog steeds. Het enige wat Xi gedaan heeft is de oude garde van Jiang Zemin gezuiverd, ze eigen kliek in de CCP is ongeschonden eruit gekomen en ik hoop niet dat je gelooft dat die niet corrupt zijn aangezien het inderdaad de laatste 30 jaar standaard practice is geweest en nog steeds is.
at is een dictatuur.. De regels die de ccp de bevolking oplegt, wegen nog zwaarder voor hunzelf. Zo mogen ze geen affaire hebben, wie daar op wordt betrapt gaat de gevangenis in. Voor steekpenningen riskeer je zelfs de doodstraf (Lai Xiaomin). Voor Xi Jinping was de ccp een corrupte
Grappig want ik heb vrouwen gekend die werkte als hotel manager bij grote hotels in China ... en je zult verbaasd zijn hoeveel overheidsdienaren niet vies zijn van een snuivje en een hoer of steekpenningen ( want hoe kun je anders dure hotelkamers betalen van een staats salaris? :) )

Alles wat je zegt klinkt prachtig op papier ... maar het probleem is dat de realiteit toch echt net even anders is , mocht je niet in china gewoond hebben dan kan ik het aanraden want die idealen zijn mooi maar na een paar jaar in beijing kom je erachter dat de idealen niet overeenkomen met de werkelijkheid in China :)

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 22 juli 2021 00:06]

Reageer
heel simpel ... waarom denk je dat juist de innovatie van een vrije samenleving komt waar je kan zeggen wat je denkt?
Corrolatie betekent niet causaliteit. Je trekt een verkeerde verband, innovatie wordt gedaan in een samenleving met de grootste technologische voorsprong. Als je voorop loopt moet je innoveren om verder te komen. Als je achterop loopt, innoveer je ook, alleen dat heet dan een inhaalslag en wordt niet officieel erkend als innoveren. De voorsprong in het westen is opgebouwd in de 18e eeuw met de industriele revolutie die begon in Engeland. Er was best veel slavenhandel en kolonisering toen.. Wil je zeggen dat dat een vrije samenleving was?
De grootste vraag nu..Is China in staat te innoveren? Zo ja, dan heb ik gelijk. Zo niet, dan heb jij gelijk.
5G, 6G, AI, Quantum Computing.. Game on.
Ik snap je ideaal wel wat je bedoelt het communisme is een prachtig ideaal iedereen gelijk
Eerlijk gezegd vind ik communisme ruk, ik geloof wel in gelijke rechten en gelijke kansen voor iedereen. Maar niet dat iedereen gelijk is. Iedereen is verschillend met verschillende talenten, hobbies en intresses. Mensen met meer talenten die meer bijdragen aan de samenleving zijn waardevoller dan mensen zonder talenten. Niet eerlijk want talent is aangeboren, maar het is nou eenmaal zo. De samenleving kan het beste georganiseerd worden door ieder een rol te geven die het beste bij hun past naar kunde. Een meritocratie
Het enige wat Xi gedaan heeft is de oude garde van Jiang Zemin gezuiverd
2 miljoen mensen gepurged waarvan de meesten of al met pensioen waren en geen officiele positie meer bekleden, of lage posities hadden en nooit een politieke rivaal van Xi kon zijn. Politici (vooral hun kinderen) mogen ook niet met rijkdom pronken. Kind begaat fout, vader wordt vervolgd. Ze mogen ook niet in restaurants meer bestellen dan ze op kunnen eten. Voedselverspilling wordt gerapporteerd en ze kunnen ook hier disciplinair voor worden vervolgd.
Nee.. volgens mij gaat het echt verder dan een simpele macht consolidatie.
Grappig want ik heb vrouwen gekend die werkte als hotel manager bij grote hotels in China ... en je zult verbaasd zijn hoeveel overheidsdienaren niet vies zijn van een snuivje en een hoer of steekpenningen ( want hoe kun je anders dure hotelkamers betalen van een staats salaris? :) )
Ik geloof je hier 100%, dat het gebeurt staat buiten kijf. China staat echter bekend snel te kunnen veranderen en handelen. De vraag is dus hoeveel van dat gebeurt er nu op dit moment nog.
Reageer
2 miljoen mensen gepurged waarvan de meesten of al met pensioen waren en geen officiele positie meer bekleden
Ja logisch dat ze met pensioen waren dat is Jiang Zemin ook maar toch had hij de macht ten tijde van Hu Jintao.
Nee.. volgens mij gaat het echt verder dan een simpele macht consolidatie.
Oh jazeker aangezien zoals je de polymatter videos ziet gaat China een periode van lagere groei tegemoet en heeft enkele structurele problemen en dan staat het niet heel goed als de dochter / zoon van een overheids medewerker het geld laat rollen :)
Ik geloof je hier 100%, dat het gebeurt staat buiten kijf. China staat echter bekend snel te kunnen veranderen en handelen. De vraag is dus hoeveel van dat gebeurt er nu op dit moment nog.
Dit was al tijdens de crackdown periode , ja je hebt volledig gelijk de dagen van iphones kado en dure tasjes etc zijn allemaal verleden tijd ( tenmiste niet zo opzichtig als vroeger) maar Xi ze eigen familie is ook niet schoon.
WHILE the incoming boss of the Chinese Communist Party, Xi Jinping, was instructing new cadres to study Mao Zedong Thought and avoid the lure of money, his siblings were quietly amassing a private fortune worth well over $US1 billion.

Most of the identifiable assets have been acquired by the family of Mr Xi's elder sister, Qi Qiaoqiao, in the past 10 years, but obscured beneath assumed names and layers of holding companies, according to a Bloomberg investigation.

Their 33-year-old daughter owns $US50 million worth of Hong Kong real estate, for example, including a $US31.5 million waterside home in Hong Kong that remains empty.
https://www.smh.com.au/wo...llion-20120629-218qi.html

het probleem is gewoon dat iedereen het doet en xi jingping heeft zelf ook gedaan , ipv dat ze bijv zeggen : ok alle corruptie laten we toe tot dit moment .. maar vanaf nu staat de doodstraf erop .. dan kan je met een clean slate beginnen over de gehele overheid ( ja het is oneerlijk aangezien het corruptie is en strafbaar is ... maarja je moet ergens beginnen anders hou je dit spelletje met facties die telkens wisselen in stand)

Het probleem is alleen en dat heb je hopelijk ook in de polymatter stukken gezien , De CCP kan hun eigen fouten uit het verleden niet toegeven ( zie de honderd jarige canon waar alles negatief verbloemd is van paar weken terug).

Juist als overheid moet je terug kunnen kijken naar het verleden en zeggen : Dit hebben we fout gedaan en dit mag niet meer gebeuren. Je zult ik gok maar heel weinig nederlanders tegenkomen die zeggen : ja slavenhandel moeten we weer invoeren . er word in Nederland toch wel erg stilgestaan bij onze fouten uit het verleden tijdens je middelbare school periode.

Ik heb les gegeven aan een chinese primary school voor de lol.. en ze krijgen met de paplepel ingegoten dat de CCP alles perfect doet en dat ze nooit fouten maken.

Is een democratie perfect?

Zoals Winston Churchil zo mooi zei:
Democratie is de slechtste regeringsvorm, op alle andere methoden die al geprobeerd zijn na

Ik persoonlijk vind dit soort disucssies top aangezien je het van beide kanten kan zien en jij inderdaad niet zoals onze grote vriend Illeee CGTN als je bijbel gebruikt en ja 5 jaar terug zou ik het grotendeels met je eens geweest zijn

Maar na 5 jaar in China weet ik ook wat de gevolgen van het systeem zijn en een discussie zoals dit kan simpelweg niet plaatsnemen in China aangezien de risico's te groot zijn. Ik heb ook tibetaanse vrienden en die kan simpelweg geen passpoort krijgen en nee hij is geen separatist of iets in die trant en heeft gewoon een baan en opleiding.

Een dictatuur is top zolang je het eens bent met de dictator :).


=----- Extra stukje:

Dit bedoel ik dus na honderd doden in duitsland staat de chinese staatspropaganda er bijna van te genieten ... walgelijk ...

https://www.globaltimes.cn/page/202107/1228965.shtml
In contrast to the West, China has demonstrated its great advantages in governance in recent years, whether facing COVID-19 or natural disasters. China has a powerful central government and ruling party. Both have a remarkable ability to deploy and coordinate national resources. At the local level, the country's authorities can quickly set up communication and assistance mechanisms in the face of disasters to minimize harm. Moreover, the Chinese people have a strong sense of trust in the government. The interaction between people and the government is seamless - even when disasters occur.
Kijk nu is hoe het westen reageert op de overstromingen in China die op dit moment gaande zijn, je hoort geen krant zeggen : kijk ons systeem is beter

Het enige wat je hoort is hoe erg het is en hoe heldhaftig brandweermensen bezig zijn om mensen te bevrijden uit de situatie en ja zelfs de BBC heeft er een stukje over gedaan en je hoort echt 0.0 van vrolijkheid over de doden.

https://www.youtube.com/watch?v=LCO0_vxkRp4


Deze is net binnen op het AD

https://www.ad.nl/buitenl...tie-ik-was-bang~adeb2a78/

Noem je dit normaal gedrag van een volwassen regering?


En hier zie je de eerste problemen voor millenials.
https://www.sixthtone.com/news/1008028/The

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 22 juli 2021 12:21]

Reageer
het probleem is gewoon dat iedereen het doet en xi jingping heeft zelf ook gedaan
Zelf denk ik niet dat Xi Jinping financieel heeft geprofiteerd van corruptie. Zijn zus is blijkbaar wel rijk geworden, dat is meer dan 10 jaar geleden en zij heeft volgens mij een eigen bedrijf. Voordat Xi secretaris-generaal werd. Natuurlijk is het dan aantrekkelijk om te denken aan corruptie, voor 99% is het ook corruptie. Maar feit is ook dat als jouw broer Xi Jinping heet, dan trek je bedrijven aan. Als je vader Joe Biden heet trouwens ook. Of als Vladimir Putin jouw zwager is. Zakenmensen komen vanzelf naar jou toe en willen zaken met jou doen. Je hoeft niets te doen, krijgt een nietszeggende adviseurs titel met een hoog salaris en aandelen pakket. Je hoeft niet eens voor hun te lobbyen. Je bent dan gewoon hun uithangbordje: ''kijk eens, een van onze senior board members is de zus van Xi Jinping'' Alle bedrijven in China willen dan zaken met jouw bedrijf doen.
Is dit dan corruptie.. Tja, voor mij zit het in een grijs gebied. Het alternatief dat ccp leden en familie helemaal geen zaken meer mogen doen is onmogelijk. Staatskapitalisme is immers het model van China.
Misschien verklaar je mij nu voor gek, maar stel je eens voor wat als Xi echt alleen maar die $22k verdient, een zuinig leven leidt, geen corruptie.. ect.. Dan gaat zijn populariteit naar de maan en blijft hij president voor het leven. Geen enkele politieke tegenstander die het tegen deze 'heilige' zal durven op te nemen. Alleen als hij zelf ook corrupt is, zal zijn positie ooit in gevaar kunnen komen.
Geld is slechts een ruilmiddel om mensen aan het werk te zetten voor het produceren van goederen of diensten. Xi heeft de macht om 1,4 miljard chinezen aan het werk te zetten, waar heeft hij dan nog prive geld voor nodig. Onze samenleving is zo geindividualiseerd dat het ieder voor zich is en we geld gebruiken als een mate voor individuele rijkdom. Een land kan geld gewoon bijdrukken.
De CCP kan hun eigen fouten uit het verleden niet toegeven
Dat doen ze wel.
Wang Yu zei namens de CCP in januari 2004 over het falen van de ontwikkeling in eigen land:
De productie stagneerde voor lange tijd. Er was maar weinig verbetering van levenskwaliteit en de kloof tussen China en andere, ontwikkelde economieën werd breder en breder. Al deze zaken zorgden ervoor dat Chinese communisten zich dezelfde vragen keer op keer stelden:Waar in godsnaam was de superioriteit van het socialisme gebleven? Wat is revolutie en wat is zijn doel? De theorie van het bouwen van socialisme met Chinese karakteristieken, die de verdere ontwikkeling van de productieve krachten als fundamentele taak heeft, zag het levenslicht te midden en als een gevolg van deze reflecties en overzichten.
Maar als je doelt op: de grote sprong voorwaarts, de culturele revolutie of tiananmen1989.
Het verhaal ligt een stuk genuanceerder dan wat westerse media & geschiedschrijvers ons hebben voorgeschoteld. De grote sprong voorwaarts was een blunder. Bij de culturele revolutie & tiananmen1989 speelden er veel grotere belangen. Lang verhaal, maar als je geintresseerd bent, kan ik het je wel de andere kant van het verhaal vertellen.
Zoals Winston Churchil zo mooi zei:
Democratie is de slechtste regeringsvorm, op alle andere methoden die al geprobeerd zijn na
De perfecte regeringsvorm bestaat niet. Je moet daarom ook niet vasthouden aan een regeringsvorm, maar je regeringsvorm blijven updaten en kunnen hervormen naar een steeds betere versie ervan.

Onze democratie is vrijwel nog steeds hetzelfde als 200 jaar geleden. In de 70 jaar ccp, hebben ze talloze hervormingen doorgevoerd om zichzelf te verbeteren. Vroeger kon iedereen partij lid worden, nu worden mensen die zich aanmelden gescreend op de juiste deugden, ze gaan daarbij je hele stamboom af. De focus ligt op deugdzaamheid, jaarlijks studeren er 10 miljoenen Chinezen af, talent genoeg. Daarnaast krijg je trainingen en moet je examens afleggen. Jackie Chan heeft aangegeven ccp lid te willen worden, maar aangezien hij affaires heeft gehad en zijn zoon aan de drugs, mag hij het wel vergeten.
De partij ideologie voor de ccp is dat je jezelf moet wegcijferen om de burgers te dienen.
De praktijk is dat afgestudeerden vooral lid worden om carriere te maken, deuren gaan dan open voor je als ambtenaar of bij een staatsbedrijf. Dus ik denk dat die anti-corruptie campagne nog wel even moet aanblijven, tenzij die trainingen heel succesvol zijn om de partij ideologie bij die mensen in hun hoofd te stampen.
Ik heb ook tibetaanse vrienden en die kan simpelweg geen passpoort krijgen en nee hij is geen separatist of iets in die trant en heeft gewoon een baan en opleiding.
Veel van hun voorgangers verlieten het land voor een rijk land en gingen dan politiek asiel aanvragen, ook als ze niet onderdrukt werden verzonnen ze wel een onderdrukkingsverhaal. Je verruilt een ontwikkelingsland voor een rijk land met een gratis woning en uitkering.. Tja.. best aantrekkelijk, waarom niet. En vanuit het rijke land, zijn ze opeens wel separatist. I kid you not, zomaar lopen er opeens Tibetanen in Zwitserland met Free Tibet vlaggen. Waar komen die nou weer vandaan? Niet om het goed te praten, maar het is wel oorzaak en gevolg.
Een dictatuur is top zolang je het eens bent met de dictator :).
Een top dictator is eentje die doet wat de bevolking wilt. De ccp vroeg aan de bevolking waar ze het meeste zorgen om maken. De chinese bevolking gaf 3 dingen aan: klimaatverandering/milieu, ongelijkheid & corruptie.
En kijk eens aan.. van de ene dag op de andere moesten bedrijven voldoen aan uitstoot regels anders wordt het bedrijf gesloten. Geen protest of in beroep mogelijk. Crypto miners die te veel nutteloze stroom gebruiken gebanned. Grootschalig planten van bomen in woenstijnen.. ect..
Om ongelijkheid(armoede) te bestrijden, werden staatsbedrijven en rijke steden ingezet om de bevolking in arme gebieden uit armoede te helpen. Huawei, Tencent, Alibaba.. ect.. werden ingeschakeld om het hele netwerk, platform en infrastructuur op te zetten waar afgelegen boeren hun producten nationaal konden verkopen. Ccp leden gingen de bergen in en gedroegen zich als social media influencers om plekken te promoten voor toerisme: https://www.youtube.com/watch?v=vGK25bSFF0c
En over corruptie bestrijding hoef ik het niet meer te hebben.

Een dictator die verantwoording aflegt aan de bevolking en doet wat de bevolking vraagt, kan dat echt? Niet als ik mijn democratische educatie regime die mijn hele leven is aangepraat moet geloven. Een dictator doet altijd aan zelfverrijking, zelfverheerlijking en onderdrukt z'n bevolking.
Dit bedoel ik dus na honderd doden in duitsland staat de chinese staatspropaganda er bijna van te genieten ... walgelijk ...
Kijk nu is hoe het westen reageert op de overstromingen in China die op dit moment gaande zijn, je hoort geen krant zeggen : kijk ons systeem is beter
Het enige wat je hoort is hoe erg het is en hoe heldhaftig brandweermensen bezig zijn om mensen te bevrijden uit de situatie en ja zelfs de BBC heeft er een stukje over gedaan en je hoort echt 0.0 van vrolijkheid over de doden.
Dit is China die zich nu van zich afbijt. Decennia lang hebben we China zitten te bashen en decennia lang hebben de chinezen hun hoofd laag gehouden. We zitten trouwens nog steeds China te bashen: dictatuur! mensenrechtenschending! genocide!.. Roepen voor democratie in China. Bemoeien ons met Hongkong, Tibet, Xinjiang, Taiwan. We zijn hier een stel geradicaliseerde liberalen die het liefst alle regeringsvormen in de wereld willen omver gooien om daar een democratie te stichten zonder ook maar enig respect voor soevereiniteit. Misschien sta je er niet bij stil dat hier iets mis mee is omdat je zelf een religieuze aanhang bent van democratie. Maar hoe zou je voelen als radicaal islam hier komt om de democratie omver te werpen en een islamitische staat van Nederland te maken?
je hoort geen krant zeggen : kijk ons systeem is beter
Dat hoeft niet.. Wij zitten al 70 jaar tegen de ccp te zeggen dat onze democratie beter is en dat zij net als ons moeten worden.
Genoeg is genoeg, of het nou een democratie is, een islamitische staat, een autocratie of een dictatuur... Het maakt niet uit, respecteer gewoon de soevereiniteit van een land. Daar hebben we verschikkelijk veel moeite mee.

Denk je dat westerse media zich niet walgelijk gedragen? Toen Covid19 toesloeg in China en Wuhan in lockdown moest. Denk je dat de journalisten eruit werden geknikkerd omdat ze te veel sympathie toonde voor de China? Je bent te gast in mijn huis. Mijn huis staat in brand en je loopt te haten dat ik alles fout doe terwijl ik dit ook nog nooit heb meegemaakt, sodemieter dan maar lekker op. Je bent niet meer welkom.
Noem je dit normaal gedrag van een volwassen regering?
Een verhaal heeft 2 kanten, ik wil eerst de andere kant van het verhaal lezen. Een eenzijdige verhaal is niet eerlijk te beoordelen.

P.S.: Ja, de discussie is best vermakelijk

[Reactie gewijzigd door bladerash op 23 juli 2021 00:03]

Reageer
Ik reageer dit weekend wel even, ik ben van mening dat ik goed me due diligence moet doen.

Wel een voorbeeldje van hoe de media in China loopt.

Ik ga ervanuit dat je ook wel op de hoogte bent van ZhengZhou en dan zie je dat de CCP simpelweg net doet alsof hun neus bloedt en dat er niks aan te doen was want het was een storm van eens in de duizend jaar.

Ga je echter de tijdlijn combineren met social media direct uit china dan krijg je toch een heel ander beeld van de werkelijkheid

https://www.youtube.com/watch?v=llogBNfo0Q0

Pak je de vergelijking met duitsland , de plotseling vloedgolf is duidelijk gedocumenteerd en er wordt kritisch gekeken naar waar het fout gegaan is en het niet afdoen met : Ja is extreem en zeldzaam je gaat kijken waar de fouten in de organisatie zitten.


https://www.bbc.com/news/world-europe-57867773
A critical dike broke along the Elbe River in Germany on Monday, and several more threatened to break, flooding a number of villages, triggering thousands of evacuations and blocking major train arteries between Berlin and much of the rest of Germany.
Even heel simpel gezegd : Het kan nog zo hard regenen , het is niet alsof binnen 5minuten er plotseling een halve meter extra water bijkomt alleen op het moment dat een dijk breekt of water geloosd wordt krijg je plotseling verhoging van het water ipv geleidelijke verhoging.

Verantwoordelijkheid nemen voor je fouten is wat een overheid gezond houdt en elke overheid maakt fouten en het voordeel bij een democratie is dat als je ziet dat ze niks van hun fouten leren kun je ze wegstemmen.

https://www.youtube.com/watch?v=pPTdp7KUQiQ

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 23 juli 2021 16:07]

Reageer
Natuurrampen gaan we niet voorkomen. Wat Duitsland doet is gewoon voor de buhne, vast weer een socioloog of een jurist die de leiding neemt om zoiets nutteloos te doen. Bij de volgende natuurramp krijg je hetzelfde liedje: we hebben niks van onze fouten geleerd en begint het circus toch opnieuw. Niet voorbereid zijn is geen fout, het is een keuze gebaseerd op kosten baten. Onze infrastructuur is erop gericht om regelmatig voorkomende extreme natuur fenomenen te doorstaan, niet de zeldzame. Onze mindset is dat we niet heel veel zin hebben om dure maatregelen te nemen voor iets wat wellicht generaties wel of niet zal kunnen voorkomen. Daar moet je gewoon realist in zijn dat we heel veel dingen niet gaan voorkomen terwijl we het wel hadden kunnen voorkomen. Ik had ook de loterij kunnen winnen.

Toen global times Duitsland bekritiseerde, ging het niet om de ramp zelf of het aantal doden, maar om het feit dat Duitsland zo traag reageerde. De ramp is je overkomen, maar juist bij een ramp waarbij elke minuut telt, moet je als Land laten zien dat je snel je hulptroepen kunt mobiliseren om de mensen zsm te redden. Feit is dat China hier veel sneller in is. Zelfs de chinese kassa medewerkers zijn sneller dan die van hier. Maar ze hadden het wat mij betreft er niet in hoeven wrijven.
Even heel simpel gezegd : Het kan nog zo hard regenen , het is niet alsof binnen 5minuten er plotseling een halve meter extra water bijkomt
ik weet het niet. Als het water van de bergen geconcentreerd in een soort van trechterbeweging op je af komt, kan het hard gaan. Anders hebben ze een stad opgeofferd om andere steden te redden. Ik weet niet of er bergen zijn rond Zhengzhou.
Verantwoordelijkheid nemen voor je fouten is wat een overheid gezond houdt en elke overheid maakt fouten en het voordeel bij een democratie is dat als je ziet dat ze niks van hun fouten leren kun je ze wegstemmen.
Oh ja?.. Rutte en de Jonge zitten er nog steeds. Ik kan me niet herinneren dat een overheid was weggestemd omdat ze fouten hadden gemaakt. Wel zie ik dat een overheid weggestemd wordt als de bevolking ontevreden is over de sociaal-economische staat van het land ongeacht of het een fout is van de overheid of niet.

9/11 2001 aanslag op de twin towers zorgde bij de bevolking voor een gevoel van bedreiging van radicaal islam. Opkomst van nationaal-socialisme. Opkomst van Pim Fortuyn. In 2002 stemden we het kabinet van Wim Kok weg.

In 2008 kwam de kredietcrisis overwaaien van de VS. economische crisis. In 2010 stemden we het kabinet van Balkenende weg.

Ik zie niet waarom Wim Kok PvdA verantwoordelijk is voor de aanslag en ook niet waarom Balkenende CDA de schuld krijgt voor de bankencrisis in de VS. Rutte heeft wel fouten gemaakt met de toeslagen affaire, maar hij mag aanblijven.

Dus ''...als je ziet dat ze niks van hun fouten leren kun je ze wegstemmen.''. Tja, alles kan. Ik heb het alleen nog niet zien gebeuren.

Aan het einde van de dag... Een democratie.. of een eenpartijstaat van China.. Het is slechts een systeem. Uiteindelijk zijn het de mensen die in die overheid zitten en regeren.
Het systeem bepaalt alleen wat voor soort mensen er in de overheid komen en regeren.

In een democratie gaat het om de populariteit, dus je krijgt mensen met populaire praatjes die de harten van de bevolking weet te veroveren.
In de eenpartijstaat van China gaat het minder om hoe mooi je kunt praten. Iedereen begint onderaan de partijladder. Je moet toetsen afleggen en je komt alleen in aanmerking voor promotie als je dingen gedaan krijgt. Over verantwoordelijkheid gesproken, meer dan 3000 partij leden hebben straffen gekregen vanwege covid19.
Dit is niks nieuws.. Dit is al 1400 jaar oud, net zo oud als de staatsexamen zelf die begon bij de Sui Dynasty. Sinds het begin werd er al fraude gepleegd. Corruptie en fraude is gewoon onderdeel van de chinese beschaving. Maar dat neemt niet weg dat de reden dat mensen worden getoetst is omdat we de beste mensen willen selecteren.


lol.. due diligence.. maak niet uit joh, gewoon debatteren en gedachten uitwisselen is prima. Ik heb ook niet altijd gelijk. Ik probeer wel zo logisch mogelijk mijn argumenten te onderbouwen.
Reageer
Sorry ik doe even deze snel.


https://www.ad.nl/buitenl...-overstromingen~a6d38a4b/
Ondertussen zou een aantal bewoners zijn opgepakt en beboet wegens ‘opruiing’, omdat ze op sociale media waren uitgevaren tegen falende bestuurders. ‘De metro’s bleven gewoon rijden en niemand werd gewaarschuwd’, klaagde een man. Bij het Zhenzhou Centrum voor Watersnoodpreventie zou de telefoon niet meer zijn opgenomen. Vooral door elkaar te waarschuwen in de Chinese ­sociale media konden bewoners erger voorkomen. Beelden van slachtoffers van de overstromingen zijn door de Chinese autoriteiten wel verwijderd van internet.
https://www.youtube.com/watch?v=REwX63jzzLw

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 24 juli 2021 15:36]

Reageer
klein voorbeeld: https://www.theverge.com/...hstone-hong-kong-protests
On Friday, Riot Games said that League of Legends broadcasters should “refrain” from discussing “sensitive topics” on the air, following a controversial move from Blizzard to ban a Hearthstone player who voiced support for the Hong Kong protesters over the weekend.
Eigendom tencent.

Ben je speler in 1 van de games van tencent dan moet je je vooral niet negatief of kritisch over china uitlaten, dat kan een ban betekenen.
Zelf als je dus in het westen zit waar dat mag.
Stel je dan de vraag hoe wenselijk dat allemaal is.
Reageer
Ik blijf het voorval van Blizzard toch dubieus vinden.
Al sinds Blizzard toernooien en streams bestaan is het verboden om te demonstreren waar dan ook voor en een ban daarvoor krijgen is dan ook een logisch gevolg.
Ik denk dat als er iemand een evenement gekaapt had om te demonstreren voor Trump of iemand anders, dat hij ook een ban aan zijn broek had gekregen.
Overigens ook terecht, ongeacht of het voor een goed doel was of niet. Veel mensen spelen zo'n spel om zich even te verliezen en even in een andere wereld zonder de drama van de echte wereld te moeten ervaren.

Neemt natuurlijk niet weg dat de mening van Rzarect0t toch wel heel erg kort door de bocht is.
Om te beginnen houd whattaboutism geen steek in dit verhaal. Dat iemand anders het doet (al is ook zijn voorbeeld behoorlijk discutabel), betekent niet dat een ander het dan ook maar mag.
China staat wereldwijd al decennia lang door elke relevante media bekend om het schenden van mensenrechten. Het is een autoritair land waar je niet je mening mag uiten, waar mensen in concentratiekampen zitten op basis van ras en afkomst, waar protesten gewelddadig worden neergeslagen, waar democratie niet bestaat, welke andere landen annexeert en mee neemt in zijn misere, enzovoort.. Het lijstje kan nog wel even door gaan.
"China wordt constant afgeschilderd alsof ze slecht zijn".
Klopt. Dit zijn ze ook.
Het land is niet alleen schadelijk voor zichzelf, maar ook voor ons en de rest van de wereld.
Reageer
Whattaboutism is een heel leuk buzzwordje dat veel wordt gebruikt sinds Trump, maar goed het houdt zeker wel een steek in dit verhaal, want het is altijd erg makkelijk om zelf een vingertje te wijzen naar een ander land terwijl je zelf geen haar beter bent. Dan kan je wel heel leuk whattaboutism roepen, maar waarom houd je China aan een andere standaard dan het Westen?
Reageer
Whattaboutism is letterlijk de manier van beargumenteren die jij gebruikt. Buzzword of niet.
Het heeft verder ook niets met Trump te maken, maar met jouw manier van communiceren.

We hebben het hier dan ook niet over het westen, die overigens overduidelijk niet op hetzelfde niveau zit van het schenden van deze mensenrechten, maar over waarom het onwenselijk is dat China is al onze privégegevens zit te bladeren. Het westen is daarnaast een nogal grote overkoepelende term, want daar valt zowel Amerika onder als Nederland, terwijl deze twee in feite weinig met elkaar gemeen hebben.
We hebben het dan ook niet over het oosten, maar specifiek over China.
Ook een mooi onzinnig stukje over dat China haar regels heeft en dat wij er maar niets over te vinden hebben, maar China is heel duidelijk bezig zijn invloed op andere landen uit te oefenen. Dat doen ze door datavergaring, maar ook door te dicteren wat wel en vooral wat niet mag, in bijvoorbeeld de entertainmentindustrie. En daar ondervinden wij toch zo langzamerhand wel de gevolgen van.

Een rare vergelijking met Israël en de holocaust is wederom whattaboutism en nog eens feitelijk onjuist ook. Komisch wel dat je eerst zegt dat een land regels heeft, ongeacht wat wij er van vinden, alsof het dan maar geen probleem meer is, maar dan wel de holocaust als argument gebruikt.
Vind je dat dat geen probleem was, omdat het nu eenmaald wettelijk vastgelegd was in Neurenberg? Het waren immers de regels.
Reageer
Nee, wij hebben lijsten met frauderende mensen, slechte crediet historie, enz.

Overigens zijn alle inwoners van Nederland op de meest rigoreuze manier geregistreerd. Nergens ter wereld is een andere overheid in staat om alle persoonlijke belastingaangiftes vooraf in te vullen!!
Reageer
Nergens ter wereld is een andere overheid in staat om alle persoonlijke belastingaangiftes vooraf in te vullen!!
België heeft ook zo’n voorstel vereenvoudigde aangifte waar veel (de meeste) gegevens vooraf ingevuld zijn. Bron
Reageer
Ha, bedankt, weer wat geleerd. We hebben hier in de lage landen veel gemeen. Doen ze bij jullie ook automatisch de flitspaal gegeven koppelen aan de auto-eigenaar en dan automatisch een betalingsverzoek naar het bijbehorende adres?

Bij ons is dat ook bedoeld om de kilometerregistratie van leaseauto's te controleren. In deze wereld is niets meer verborgen voor de overheid. |:(
Reageer
De verwerking van de meeste boetes van flitspalen gebeurt idd al automatisch. Het betalingsverzoek komt zelfs in je e-box van de overheid toe (ook op papier). De leasewagens is in België nog anders geregeld, hier is (voor zover ik weet) nog geen systeem van bijtelling en onderscheid privé/werk kilometers (let wel, ik heb geen leasewagen en volg de regeling niet zo goed, ik kan dus mis zijn :p).
Reageer
Wie zou dit in Nederland moeten doen? De overheid? Die is juist heel blij met oplettende mensen met betrekking tot China, aangezien dit een reële zorg is voor de AIVD, MIVD en dergelijke.
Waarom zouden ze dan een lijst bij houden van mensen die een anti-China sentiment hebben?

In tegenstelling tot China, mag je dat in Nederland namelijk gewoon hebben en dit is helemaal niet relevant voor de Nederlandse overheid. Pas als je extremistische gedachtes er aan over houd en die tot uiting brengt, kom je in Nederland op lijsten te staan.
Reageer
Wie zou dit in Nederland moeten doen? De overheid?
De chinese overheid houdt vast lijsten bij met "buitenlandse dissidenten".
Reageer
Wie zou dit in Nederland moeten doen? De overheid? Die is juist heel blij met oplettende mensen met betrekking tot China, aangezien dit een reële zorg is voor de AIVD, MIVD en dergelijke.
Waarom zouden ze dan een lijst bij houden van mensen die een anti-China sentiment hebben?

In tegenstelling tot China, mag je dat in Nederland namelijk gewoon hebben en dit is helemaal niet relevant voor de Nederlandse overheid. Pas als je extremistische gedachtes er aan over houd en die tot uiting brengt, kom je in Nederland op lijsten te staan.
Hoe weet je wat voor lijsten er überhaupt worden bijgehouden door de AIVD en dergelijke instanties?
Reageer
Blijf dat maar geloven.
Reageer
Nouja. Die dienst bestaat en tikt de AIVD regelmatig op de vingers. Niet alles is een complot, omdat je het niet begrijpt hoor.
Reageer
"Absence of evidence is not evidence of absence"

Maar goed, genoeg dingen waar snowden aan het licht bracht waren ook maar complot theorieën tot ze aan het licht werden gebracht.
Reageer
We kunnen het ook omdraaien:
"Evidence of absence is not absence of evidence"

In dit geval stel je alleen maar een reeks vage vragen, maar ga je nergens serieus op in, maar dan verwacht je wel dat mensen het begrijpen.
Dit is niet zoals het werkt.
Als jij van mening bent dat de Nederlandse overheid lijsten bij houd van mensen met een anti-China sentiment, dan raad ik je aan dit aan te tonen.
Onderbuik gevoelens tellen hier niet.

Dat China dit soort dingen wel doet is algemeen bekend en bewezen. Sterker nog, ze hebben een heel sociaal kredietsysteem. Wanneer je daar als " onbetrouwbaar" te boek staat word je onderaan de wachtlijst gezet in ziekenhuizen, mag je niet met al het openbaar vervoer, kan je sommige banen niet krijgen, etc. En uiteraard word dit systeem ook gebruikt voor repressie op religieuze minderheden.
China houd niet alleen bij welke religie je aanhangt en of je netjes je belasting betaald, maar ook waar je shopt, welke games je speelt, waar je bent, het houd je gezondheidsdata bij, of je hond aan de lijn loopt, met wie je date en nog veel meer.
Ook is het bekend dat de algoritmes mensen alvast preventief als staatsgevaarlijk heeft gemarkeerd of als "onvoldoende aangepast aan de maatschappij".
Het word je allerlei vrijheden ontnomen, zonder dat daar een rechter bij komt kijken.
Geen wenselijke zaken dus.
En allemaal zaken die in "het westen" niet aan de orde is.

Het artikel gaat over Tencent die Sumo overneemt, terwijl Tencent er om bekend staat nauw samen te werken met de Chinese overheid.
Dat zal het deels doen uit eigen motivatie, maar ook omdat de overheid dat eist.
Het is ook bekend dat games die met Tencent in zee zijn gegaan een stuk minder kritiek op China tolereren en daarmee maken ze zich zo een marionet voor de wensen van de overheid.
Dat ze in China die regels hebben, wilt niet zeggen dat deze regels geen invloed hebben buiten China.
Er zijn al genoeg voorbeelden van gamers die een ban hebben gekregen voor het uiten van anti-Chinese sentimenten.
Reageer
Die quote was meer een knipoog naar het feit dat de ministerie van defensie van de VS dit gebruikte om de inval van Irak goed te praten. Waren de dingen die Edward Snowden aan het licht gebracht heeft ook niet waar totdat ze aan het licht zijn gebracht?
Reageer
dat volgt rechtstreeks op het selectief winkelen van jou of van de vorige poster.
Nee, dit is gewoon Whataboutism.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
we hebben helemaal niet over waarom het onwenselijk is dat China is al onze privégegevens zit te bladeren, aangezien het geen issue is waarom het (on)wenselijk is dat USA is al onze privégegevens op een veel grotere schaal.
Daar hebben we het in deze draad dus wel degelijk over. Misschien toch nog eens even terug lezen.
We hebben het niet over de USA. De Amerikaanse overheid koopt geen gamestudios of uitgevers op.
Dit is dus ook wederom whataboutism. Er is hier werkelijk niemand die ontkent of goed praat dat Amerikaanse overheidsdiensten ook veel te veel in de gaten houden. Echter hebben die er hier niets mee te maken.
Helemaal geen rare vergelijking. Zoals wettelijk vastgelegd was in Neurenberg zo heeft China ook wettenlijk regels vastgelegd. Is wederom ook weer selectief winkelen.
Dus je bent er ok mee dat mensen in concentratiekampen verdwenen (en in China's geval nog steeds overigens) en dat we dat maar moe(s)ten negeren, omdat het nu eenmaal de regels waren? Frappant!
Reageer
Op het moment dat je enige argument is "ja maar wat amerika doet is ook niet goed", dan valt dit onder whataboutism. Dat kan dan misschien deels onder selectief winkelen vallen, maar dat maakt niet dat het geen whataboutism is. Er word namelijk niet alleen een vals dilemma gemaakt, alsof je moet kiezen tussen twee slechten, maar er word helemaal niet ingegaan op de beschuldiging en gaat meteen over naar een "maar zij doen dit".
Lang verhaal kort: Het zijn allebei drogredenen en ze lijken erg op elkaar.
Misschien toch nog eens even terug lezen. We hebben het ook niet over China maar ove raankoop van Sumo door Tencent. De Chinese overheid koopt ook geen gamestudios of uitgevers op. Weer selectief winkelen. Goed dat werkelijk niemand die ontkent of goed praat dat Amerikaanse overheidsdiensten ook veel te veel in de gaten houden idem dito voor China. Echter laten we niet hebben dat China de enige is
Toch moet je nog even goed terug lezen dan. Het artikel zelf mag daar misschien niet op in gaan, maar deze discussie volgt na een reactie van de gebruiker Guneyd. Dit is de discussie die hier nu gevoerd word.
Dus je bent er ok mee dat mensen in concentratiekampen verdwenen (en in USA's geval nog steeds overigens in Guantanomo en langs de Mexicaanse grens) en dat we dat maar moe(s)ten negeren, omdat het nu eenmaal de regels waren? ook Frappant!
Nee en daarom heb ik ook nooit enig signaal afgegeven dat dit geen belangrijk thema is.
We hebben het hier dan ook over China en niet over de VS.

Daar komt bij dat Guantanamo Bay geen concentratiekamp is, waarbij mensen louter opgesloten zitten, omdat ze geboren zijn in een religieuze kring, maar omdat er verdenkingen zijn op deelname aan een terroristische strijd. Nog steeds heeft de gevangenis een discutabele reputatie, maar dat doet niet terzake aan de discussie.
Naar schatting zitten er meer als een miljoen Oeigoeren in kampen. Toen Obama zijn post verliet, zaten er 41 gevangenen in Guantanamo Bay. Ook nogal een groot verschil.
Ook de ICE detentiecentra zijn geen concentratiekampen (misschien die definitie eens opzoeken). Dat ICE dit ook bizar aanpakt, op zijn zachtst gezegd, gaat het hier niet om het isoleren van bevolkingsgroepen op basis van etnische, religieuze of sociale kenmerken. Het gaat hier om mensen die illegaal een land binnen proberen te dringen. Heel sneu allemaal en het gaat allemaal veel te ver, maar de definities liggen nogal ver uiteen.

Feitelijk een onjuiste vergelijking en een klassiek voorbeeld van whataboutism.
Daarnaast pas je de logica van een ander toe op mij, alsof ik die mening heb geuit. Wat duidelijk niet het geval is.
Reageer
Wilde je vertellen dat geen enkele van de media grootmachten over deze misstanden heeft bericht?
Reageer
Nee, een andere kijkhoek kan verhelderend werken en de blik verruimen. De mening en invalshoek van CNS, MSN, Fox, De Telegraaf e.d. zijn wel bekend sinds de Vietnam oorlog. Tijd voor een andere kijk op de wereld. Van iets meer afstand in dit Ruimtevaart tijdperk.
Reageer
Uiteindelijk zijn dit wel gevestigde media die betrouwbaarder zijn als een poster op het Tweakers forum.
Reageer
Volgens mij het het hebben van kritiek op de staat Israël geen probleem, je wordt er dagelijks mee geconfronteerd.

Maar het meest trieste voorbeeld dat je gebruikt is het in twijfel trekken van de holocaust. Leg mij eens uit waarom je een gebeurt feit uit de geschiedenis in twijfel moet trekken ?
Het enige doel daarvan is ontkenning van een massamoord op een bevolkingsgroep..
Reageer
Het gaat erom dat wij het hebben verboden als land, en dat je je aan die regels dient te houden, net zoals China haar eigen regels heeft en de bevolking die dient op te volgen ongeacht wat wij er van vinden.
Reageer
Net zoals Hitler gekozen is, regels invoerde en die dan maar geaccepteerd moeten worden ?
Er bestaat nog zoiets als mensenrechten en die mensenrechten worden door te veel staten geschonden al dan niet in die landen volgens hun wetten gelegaliseerd. Als heeft een land regels dat maakt het niet minder fout als het om mensenrechten gaat.
Reageer
Punt blijft jij kan dat hier schrijven en roepen net als ik dat kan.
Dat het niet perfect is, is iets anders.
Maar als je je mening niet openbaar meer mag geven en daarvoor vervolgd, opgesloten en heropgevoed moet worden gaat dat toch heel veel stappen verder.
Reageer
Daarom, wij krijgen hier van onze staatsmedia voorgeschoteld hoe slecht china het wel niet doet en hoe lekker divers en inclusief wij bezig zijn. Andersom krijgen zij weer anti-westerse materiaal te zien, we zijn beiden niet perfect, maar het heeft geen zin om elke keer te wijzen wie er nou slechter bezig is. Pak gewoon wat je pakken kan en ga door met je leven.
Reageer
Nederland heeft publieke omroep die je staatsmedia zou kunnen noemen maar over het algemeen zijn die toch redelijk onafhankelijk. Geen stijl heeft overal lak aan dus staatsmedia.

Als je met termen als wij krijgen hier via staatsmedia zaken voorgeschoteld kraam je onzin uit.
Daarnaast hebben wij hier in tegenstelling tot China geen grote door de staat gecontroleerde firewall en kunnen we dus via internet toegang krijgen tot media in de hele wereld.
Reageer
Hou toch is op met je propaganda spuwen en de chinese staatsomroep voor te houden als betrouwbaar :+
China Global Television Network is the international division of the state-owned media organization China Central Television (CCTV), the headquarters of which is in Beijing, China. CGTN broadcasts six news and general interest channels in six languages.CGTN is registered under the State Council of the People's Republic of China and is under the control of the Propaganda Department of the Chinese Communist Party.[2][4] General Secretary of the Chinese Communist Party Xi Jinping described CGTN's goal as to "tell China's story well."
https://en.wikipedia.org/...Global_Television_Network

Letterlijk de Chinese Staatsomroep ... alles wat daar vandaan komt is van het niveau : wij van wc eend adviseren wc eend

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 20 juli 2021 01:53]

Reageer
Hou toch is op met je propaganda spuwen en de chinese staatsomroep voor te houden als betrouwbaar :+


[...]


https://en.wikipedia.org/...Global_Television_Network

Letterlijk de Chinese Staatsomroep ... alles wat daar vandaan komt is van het niveau : wij van wc eend adviseren wc eend
Hou toch zelf op met je propaganda en leugen spuwen en de jouw verschillende staatsomroepen voor te houden als betrouwbaar
https://en.wikipedia.org/...eke_Omroep_(organization)
Letterlijk de Nederlandse Staatsomroep ... alles wat daar vandaan komt is van het niveau : wij van wc eend adviseren wc eend
https://en.wikipedia.org/wiki/BBC
Letterlijk de Britse Staatsomroep ... alles wat daar vandaan komt is van het niveau : wij van wc eend adviseren wc eend

who's next
Reageer
God man ..... zie je nou echt het verschil niet tussen de NPO die al gezeik kreeg met de documentaire van kaag en de staatsomroep van de CCP die andere meningen niet toelaat......

je bent echt een hopeloos geval. Kun je me wel 1 dingen beloven?

Zodra het minder gaat in China dat je dan niet terug naar NL komt en in 1 klap niks van je woorden kan herrineren wees dan ook een echte man en geef je NLse staatsburgerschap op als je het zo perfect vindt... of toch dat mooie goede veiligsheidnet heb waar je veel kan zeuren zonder gevolgen ? :)
Reageer
God man ..... zie je nou echt het verschil niet tussen de NPO die al gezeik kreeg met de documentaire van kaag en de staatsomroep van de CCP die andere meningen niet toelaat......

je bent echt een hopeloos geval. Kun je me wel 1 dingen beloven?

Zodra het minder gaat in China dat je dan niet terug naar NL komt en in 1 klap niks van je woorden kan herrineren wees dan ook een echte man en geef je NLse staatsburgerschap op als je het zo perfect vindt... of toch dat mooie goede veiligsheidnet heb waar je veel kan zeuren zonder gevolgen ? :)
Ongelooflijk, je bent nog achterlijker dan ik dacht maar ik help je. Ik heb al vaker achterlijke mensen geholpen op Tweakers: Er zijn altijd verschillen immers niets is identiek en er zijn altijd wel overeenkomstne Zo is NPO niet in handen van private partijen en heeft een wettelijke taak!

Doe me nou even een plezier en voor zover je niet in NL zit te trollen, blijf daar aug en kom niet terug. Ik blijf jouw fabels en leugens doorprikken. Als jij jke NLse staatsburgerschap opgeeft en oprot naar je geliefde USA om daar verder met je propaganda te trollen dan raise ik ook mijn stake!
Wees dan ook een echte man en trek je keutel niet in, OF ben je altijd een slechte bluffer met poker?

[Reactie gewijzigd door llee op 21 juli 2021 01:21]

Reageer
Ik hoef mijn NLse staatsburgerschap niet op te geven omdat ik niet de genocide van de CCP goedpraat en hun schendingen van mensenrechten sta goed te praten waarom je altijd Amerika erbij haalt snap ik niet :+

Waarom ik het zeg?

Als je het zo met de CCP eens bent je woont er al ... geef je NLse passpoort op zodat je echt chinees staatsburger bent en er zo heilig van overtuigd bent dan stop je ook met VPN gebruik ( je breekt de wet Illee daar staat 6 maanden cel op in China :) ) ...

Dus als het dan toch niet je sprookje wordt dan kun je niet net zoals de ISIS mensen met je staart terug naar het veilige NL vluchten :)


Dit is trouwens het laatste bericht waar ik op ga reageren, zoals je misschien ondertussen al gemerkt hebt zijn meerdere tweakers je chinese propaganda meer dan zat ( of denk je dat al die -1 komen omdat je zo goed je punt weet te maken? :) )

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 21 juli 2021 01:48]

Reageer
Een staatsomroep in een dictatoriaal land en dan gematigd 8)7
Het eerste wat leiders in dit soort landen doen is media onder controle krijgen om zo kritiek te elimineren.
Turkije, Erdogan doet het. Hongarije, Orban ook goed op weg, Rusland Poetin allemaal landen die omroepen of elimineren als ze kritisch zijn of hun staatsomroep als propaganda spreekbuis opzetten.
In China is het dus niet anders.
Hong Kong nog mooier voorbeeld, kritische media zijn geëlimineerd.

Je bevestigd dus wederom dat jij niet in staat bent je kritisch over China uit te laten.

Daarnaast hoor ik je ook niet over de stelling van @Rzarect0r dat wij in Nederland staatsmedia hebben, de grootste onzin die er is.
Geen Stijl kun je als jij dat wil als cabaret zien maar ook smaken en verschillen. Media plaatsen in het verleden bijv weg paginagroot (telegaaf) foto met dood bloedend hoofd van Fortuijn wat je ook smakeloos kan noemen.
Filmpje van Peter R de Vries werd wel als een van de weinige door geen stijl geplaatst, ook smakeloos maar andere media wilde er niet aan en toen wel.
Hoe je het dan ook wil zien ze doen het en ondanks kritiek en hoe smakeloos het ook mag zijn toont het aan dat er nog persvrijheid in Nederland is.

Die persvrijheid is afwezig in China en in Hong Kong geëlimineerd.
Reageer
Leuk gevonden en wat boeit het mij in deze discussie dat je voor 0.12 euro 25 km kan reizen. Voor dat geld kun je in sommige landen ook gaan eten.

Maar leuke wiki link. Er zit toch een verschil tussen media die deels betaald worden door de staat en deels nog steeds door reclame inkomsten zoals in Nederland waarbij er in dit bestel heel veel verschillende omroepen zijn met verschillend kleuren die alle hun vrijheid hebben.

Staatmedia en dat weet ook jij heel goed zijn media die onder controle van de staat zijn waarbij de inhoud ook door de staat wordt bepaald. Dat het heb je dus in China en nu ook in Hong Kong.

Fake nieuws, ik wist niet dat je nu als pro china betaalde aanhanger Trump aan het napraten bent met fake nieuws termen. Of doe je nu aan het bekende Chinese kopieergedrag ? Valt me toch vies tegen.

Je maakt jezelf echt belachelijk, smakeloze publicaties, smaak en verschillen en niemand verplicht iemand om naar iets te kijken. Smakeloos of niet het is de keuzevrijheid die er is.

Maar net als Trump benoem jij nieuws dat je niet bevalt in bijv Hong Kong ook fake nieuws. De juiste term voor fake nieuws zoals dat tegenwoordig gebruikt wordt is iets fake te noemen als de waarheid je niet bevalt.

Maar je volgende antwoord zal dan in de gekopieerde stijl van Trump ook wel alternatieve Chinese feiten zijn.
Reageer
gaat het om china komt llee altijd naar voren.
standaard het amerika excuus, zo voorspelbaar weer.

Feit blijft wij kunnen hier nogh schrijven en roepen wat we willen in Nederland, daar hebben we het over, zelf in de uSa kun je roepen hoe goed slecht Trump of Biden is.

Doe je dat over China in China of Hoing Kong of in een game of toernooi waar chinees bedrijf achter zit heb je een probleem. Mooier kan ik het ook niet maken.

Llee komt nu weer met boel andere vooral Amerikaanse voorbeelden om het vooral niet over China te hebben. De standaard taktiek van een 50 cents soldaat.
Reageer
Ja tuurlijk loopt Japan te janken over China, die ontkennen ook de rape of nanking en hun misdaden in de 2e wereldoorlog en krijgen nu gewoon een koekje van eigen deeg.
Dat ontkennen ze helemaal niet.
Reageer
Waaruit blijkt dat dit relevant is voor games die gemaakt worden door studios waar Tencent in investeert?
De games zullen wel op dezelfde manier uitgebracht worden, maar dan zie je maar weer dat er op de achtergrond calls worden gedaan naar servers van Tencent, waarbij specifieke datasets worden gedeeld.

Het zou mij niks verbazen dat met de invloed van Tencent soortgelijke methodes in de games ingebouwd zullen worden
Leuke speculatie hoor, maar Tencent steekt al minimaal 10 jaar geld in (Westerse) game studios en zover ik weet gebeuren dit soort dingen niet doordat Tencent nu toevallig geld schieter is in studios. Daarnaast zijn de Sumo studios voornamelijk art outsourcing studios, dus irrelevant.

[Reactie gewijzigd door drdelta op 19 juli 2021 11:08]

Reageer
mensen zijn bang voor wat ze niet weten. hetzelfde gebeurt met China. de beste manier om met een groeiend China om te gaan, is dit land te begrijpen. aannames en desinformatie uit het westen vertonen tegenwoordig een slechte trend. het is gevaarlijk. hiervoor ben ik het met Cyrus Janssen eens dat het westen een manier moet vinden om zich samen met China te ontwikkelen. conflicten en vechten zijn voor niemand goed op deze planeet.
https://www.youtube.com/watch?v=GD6F0uYsIUA
Reageer
Mijn probleem met overnames door de Chinese overheid is vooral dat als je dan games blijft kopen van die partijen dat (een deel van) de winst naar China gaat, wat al dan niet indirect gebruikt kan worden voor het onderdrukken van hun eigen bevolking, Oeigoeren, Hongkong, etc.
Reageer
Chinese bedrijven zijn slim als het om overnames gaat. Kijk ook maar naar Geely: die hadden domweg de merknaam Volvo kunnen overnemen en alles in China gaan ontwerpen. Maar die hebben heel slim de hele ontwerpverantwoordelijkheid in Gothenburg laten zitten. Daar zitten immers de mensen die Volvo maken tot wat het is.
Reageer
Vergaren van data, afzetten van markten, vingers in de pap bij het introduceren van Chinese elementen die terugkomen in games om andere culturen meer open/accepterend te zijn voor Chinese cultuur vind ik allemaal behoorlijke zorgelijke ontwikkelingen.

China en Tencent hebben lang een verhaal proberen te verkopen dat de twee met elkaar in gevecht waren alleen het bericht onlangs over de controle van het nachtelijk gamen van Tencent lijkt het me vrij duidelijk dat ze op dezelfde golflengte zitten.
Reageer
Maar referenties naar Taiwan en Winnie the Pooh en dergelijke zul je niet meer tegenkomen.

Het mag dan wel legaal zijn om dingen op te kopen, maar nog een dergelijke gigant, en dan ook nog een Chinees staatsbedrijf zijnde, is niet wenselijk voor de consument.
Reageer
Dat en censuur is natuurlijk lastig te signaleren, hoe weet je wat je niet te zien krijgt?

Doet me denken aan subtiele wijzigingen zoals laatst dat artikel over het veranderen van vlaggen in Street Fighter. Zeker als je kijkt hoe Hollywood nu al naar de pijpen van China danst heb ik heel erg m'n bedenkingen bij deze ontwikkeling, afgezien dat het in mijn ogen sowieso onwenselijk is om maar enkele miljarden bedrijven over te houden ipv een paar honderd miljoenen bedrijven.

Zag net een ergens (Reddit of Google news) dat CyberPunk's marketing budget >140 miljoen was... Kunnen we niet gewoon terug naar "goede waar verkoopt zichzelf" (jaja, wishful thinking in deze tijd van influencers/betaalde reviews etc)
Reageer
Niet helemaal waar, Tencent heeft bij de investering in bijvoorbeeld Epic Games (Fortnite) flink wat kennis en ervaring meegenomen betreffende microtransactie en die ingezet om het model van Fortnite verder te optimaliseren.

o.a. hier te lezen met externe bronnen:
https://en.wikipedia.org/...rship_(2012%E2%80%932018)

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 19 juli 2021 15:38]

Reageer
Is er geen marktautoriteit die dat hele Tencent een keer goed kan doorlichten? Hier valt toch niet tegen op te concurreren.
Reageer
Hoe zo? Ze hebben absoluut geen monopolie, ze zijn gewoon groot.
Als ze geen patenten hebben op bepaalde game mechanics is er hier geen vuiltje aan de lucht.
Iedereen kan op de verschillende appstores hun eigen games uitbrengen zonder last te ervaren van ten cent.
Reageer
Heb je ooit een spel proberen uit te brengen in China?

Succes als het onverhoopt toch een slaand succes word ...dan staat de CCP vooraan om je te bannen in China.

Het is niet heel moeilijk om concurrend te zijn op de wereldmarkt als je een grote domestic markt hebt die keihard dicht gehouden wordt door de overheid en alle titels moeten samenwerken met een chinese partij.
Any foreign gaming companies looking to operate in China are legally obliged to have a local partner. For Chinese firms such as Tencent and NetEase, this was a goldmine. These tech giants, the Chinese equivalents of Facebook or Google, have regularly part-acquired foreign video game firms and then helped them access the lucrative Chinese gaming market. One of the first and biggest deals came in 2011 when Tencent made an agreement with the American developer Riot Games. Riot went all in, selling a 93% stake to Tencent for a reported $400m. Four years later, it sold the remaining equity and become a wholly owned subsidiary of Tencent.
https://www.theguardian.c...-tencent-netease-blizzard

Misschien wordt het tijd dat het westen zegt tegen de CCP .. wil je handel drijven met het westen dan
hanteren we identieke regels totdat jullie je eigen markt ook open gooien.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 19 juli 2021 11:06]

Reageer
Misschien wordt het tijd dat het westen zegt tegen de CCP .. wil je handel drijven met het westen dan
hanteren we identieke regels totdat jullie je eigen markt ook open gooien.
Dat zit er inderdaad dik aan te komen. China heeft vooralsnog een WTO "developing country" status, en maakt daar goed gebruik van. Grote kans dat zij die status gaan verliezen, en daarmee allerlei wereldhandel voordelen en voordeeltjes gaan verliezen. Gezien de huidige status van de Chinese economie zou het eerlijker zijn wanneer dat gebeurd.
Reageer
Strikt genomen klopt dat developing country label ook nog steeds. Als je naar de gemiddeldes kijkt. Ja, het is een hele grote economie, maar per capita is het opeens een stuk minder. De Nederlandse economie is dan 6 keer groter.

[Reactie gewijzigd door Frame164 op 19 juli 2021 11:36]

Reageer
Zodra een developing country miljarden heeft voor een space progamma en een defensie apparaat van de grootte die China heeft dan kun je nou niet echt meer van een developing country spreken.

De centen die ze uitgeven aan die onderwerpen kan ook besteed worden om de GDP per persoon aan te pakken en ja als je het deelt door het aantal inwoners dan krijg je die vergelijking.

Grappig genoeg volg ik ook de domestic chinese nieuwskanalen en daar komt het woordje developing country weinig voor , het is vooral hoe china de nr2 van de wereld is en een supermacht is.
Reageer
Zodra een developing country miljarden heeft voor een space progamma en een defensie apparaat van de grootte die China heeft dan kun je nou niet echt meer van een developing country spreken.
heb je dit zelf verzonnen of is dit nog ergens officieel vastgelegd?
Defensie is nog geen 2% van Chinese GDP terwijl Eritrea meer dan 20% bedraagt.
De centen die ze uitgeven aan die onderwerpen kan ook besteed worden om de GDP per persoon aan te pakken en ja als je het deelt door het aantal inwoners dan krijg je die vergelijking.
Is het niet dat elke land dat kan doen?
Grappig genoeg volg ik ook de domestic chinese nieuwskanalen en daar komt het woordje developing country weinig voor , het is vooral hoe china de nr2 van de wereld is en een supermacht is.
Vertel.. welke domestic chinese nieuwskanale volg je zowel? Is dat niet ook zo bij India. De defensie uitgaven van India in % van GDP van India is veel hoger dan bij China.
Reageer
De grote van de economie heeft geen invloed op de status:
  • There are no WTO definitions of “developed” and “developing” countries.
  • Members announce for themselves whether they are “developed” or “developing” countries.
  • However, other members can challenge the decision of a member to make use of provisions available to developing countries.
Het is vooral het laatste punt waarop het nu speelt.
Reageer
Wat ik dan enigszins pijnlijk / grappig vind is dat als je naar historie kijkt .. dit letterlijk de reden is waarom de opium oorlogen begonnen

China wou wel exporteren maar niet importeren en weigerde om eerlijke handel te drijven. History repeats itself.
In de 16e eeuw vonden verschillende Europese landen hun weg naar Azië, als eerste Spanje en Portugal. In de 17e eeuw kwamen de Nederlanders en de Britten. De Britse Oost-Indische Compagnie zond in 1635 haar eerste schip naar de stad Kanton. De officiële contacten van de westerlingen met de Chinese autoriteiten verliepen volgens het Kantonsysteem waarbij de hong (officieel geautoriseerde bedrijven) een bevoorrechte positie hadden gekregen en verantwoordelijk waren voor de goede gang van zaken in het contact met de buitenlanders. China liet buitenlandse handel slechts mondjesmaat toe en hield er een ferme grip op. Alleen in de Dertien Factorijen in Kanton werd beperkte handel toegestaan.

Lange tijd hebben de Europeanen zich geschikt in deze strikte handelsvoorwaarden. De Britten kochten naast porselein en lakwerk vooral thee, de Chinezen hadden daarentegen weinig interesse voor Westerse producten. Ze importeerden alleen wat specerijen, katoenen weefsels en Europese vuurwapens. Zo was de Europese handelsbalans in de 17e en 18e eeuw ten opzichte van China negatief. Engeland gaf veel geld uit in China, maar ze kregen weinig inkomsten terug van de Chinezen. Na 1800 veranderde dit doordat de Britten steeds meer Indische opium in China gingen invoeren. Deze gevaarlijke stof zorgde ervoor dat tegen 1830 zeker 15.000 mensen verslaafd waren.[1] Hierdoor veranderde de handelsbalans voor de Britten al snel van negatief naar positief.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opiumoorlogen

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 19 juli 2021 11:16]

Reageer
Je moet het wel correct vertellen hè? Niet de boel omdraaien vanwege jouw extreemrechtse partijdigheid. China had inderdaad porselein en allerlei mooie spullen in de aanbieding. De britten alleen drugs (opium). De britten wilden de Chinezen in die regio verslaafd maken aan drugs en intussen profiteren van de mooie Chinese spullen die ze ervoor in de plaats kunnen meenemen. Omdat het lokaal gebeurde hadden ze er federaal geen weet van tot ze er achter kwamen dat de buitenlanders drugs opdringen aan de lokale bevolking en staken ze er een stokje voor.

Het waren gewoon ordinaire buitenlandse drugsbaronnen die daar opium opdrongen en mooie spullen jatten uit China. Ze verzochtten die buitenlanders netjes te stoppen met het opdringen van drugs aan de bevolking. De britten reageerden erop met het starten een oorlog en hadden Hongkong 100 jaar bezet.

Waarom zou China méér drugs willen kopen in ruil voor waardevolle spullen? Jij praat bananen recht omdat het bij jou alleen maar om jouw extreemrechtse agenda gaat, wat niks met de feiten te maken heeft.
Reageer
Kun je niet lezen?

China liet buitenlandse handel slechts mondjesmaat toe en hield er een ferme grip op. Alleen in de Dertien Factorijen in Kanton werd beperkte handel toegestaan.

Lastig verkopen als de Chinese overheid het niet toestaat om je producten aan de man te brengen of te verkopen in China :) dus misschien je geschiedenis goed leren en ik praat de opium handel niet goed ..

Extreemrechts ...... ja inderdaad zo rechts om bij de feiten te blijven en me op die manier proberen te diskwalificeren erk kinderachtig :).

Maar wat vind je van de drugsbaronnen in China die op dit moment aan de macht zijn?

Ben je ook hun bereid te veroordelen helemaal met de kennis dat ze het zelf 100 jaar geleden ervaren hebben en zouden moeten weten hoe slecht drugsverslaving voor een land is ( of is het dan ineens geen probleem meer ;) )
For years, China has been a primary source of fentanyl trafficked into the United States. It is a powerful prescription drug for severe pain that's made and sold illegally. It led to more than 37,000 overdose deaths in the U.S. in 2019, part of a national opioid crisis that has worsened this year during the coronavirus pandemic, according to federal health authorities.

Under international pressure, China's government banned the production and sale of fentanyl and many of its variants in May 2019, resulting in a significant reduction in the country's illicit fentanyl trade.

But more than a year later, Chinese vendors have tapped into online networks to brazenly market fentanyl analogs and the precursor chemicals used to make fentanyl, and ship them directly to customers in the U.S. and Europe as well as to Mexican cartels, according to an NPR investigation and research from the Center for Advanced Defense Studies, or C4ADS, a nonprofit data analysis group. (The center receives some of its funds from the U.S. and U.K. governments.)
https://www.npr.org/2020/...d-new-routes-to-drug-user

En dan hebben we het nog niet over een culturele genocide , forced organ harvesting , south china sea , tibet ..

Wel grappig he hoe de CCP nu harstrikke hard huilt over 100 jaar terug .. maar het nu zelf net zo hard doet dat noemen we volgens mij HYPOCRIET

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 20 juli 2021 21:37]

Reageer
Kun je niet lezen?
Kun JIJ niet lezen?
so1999 zei dat de britten alleen drugs (opium). Er was simpelweg niet veel wat de Britten te bieden hadden wat China wilde kopen voordat ze met opium kwamen.
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-36781368
China liet buitenlandse handel slechts mondjesmaat toe en hield er een ferme grip op. Alleen in de Dertien Factorijen in Kanton werd beperkte handel toegestaan.

Lastig verkopen als de Chinese overheid het niet toestaat om je producten aan de man te brengen of te verkopen in China :) dus misschien je geschiedenis goed leren en ik praat de opium handel niet goed ..
Waar komt deze NL wikipedia tekst vandaan?
dit staat niet in Engelse wikipedia, ook niet in de Chinese wikipedia en ook niet op Brittanica
https://en.wikipedia.org/wiki/Thirteen_Factories
https://zh.wikipedia.org/...5%8D%81%E4%B8%89%E8%A1%8C
https://www.britannica.com/event/Canton-system

Canton (huidige Guangzhou) had een alleenrecht op buitenlandse handel net als de Brtish East India company alleenrecht had op opium handel.
Er is alleen niet veel wat de Chinezen van de Britten wilden kopen.
Extreemrechts ...... ja inderdaad zo rechts om bij de feiten te blijven en me op die manier proberen te diskwalificeren erk kinderachtig :).
inderdaad bovendien winkelt Zyphlan nog zeer selectief jn zijn extreemrechte agenda
Maar wat vind je van de drugsbaronnen in China die op dit moment aan de macht zijn?

Ben je ook hun bereid te veroordelen helemaal met de kennis dat ze het zelf 100 jaar geleden ervaren hebben en zouden moeten weten hoe slecht drugsverslaving voor een land is ( of is het dan ineens geen probleem meer ;) )


[...]
https://www.npr.org/2020/...d-new-routes-to-drug-user
welke drugsbaronnen zijn op dit moment aan de macht in China? China voert een zero tolerance beleid tav drugs.
wie veroordelen over wat?
Als je even verder leest in jouw eigen link dan kun je lezen dat het al lang illegaal is ' China's government banned the production and sale of fentanyl and many of its variants in May 2019, '
Het gaat bovendien ook om een geneesmiddel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fentanyl

Wat vindt jij dan van de drugsbaronnen die op dit moment aan de macht zijn in USA en Europa?
https://www.drugdiscovery...l-companies-in-the-world/
En dan hebben we het nog niet over een culturele genocide , forced organ harvesting , south china sea , tibet ..

Wel grappig he hoe de CCP nu harstrikke hard huilt over 100 jaar terug .. maar het nu zelf net zo hard doet dat noemen we volgens mij HYPOCRIET
'culturele genocide' heeft geen enkele status in het Internationaal recht en dat is maar goed ook want het wordt anders een glijdende schaal met bijvoorbeeld Amerikaanse economische genocide tegen Iran
https://www.carnegiecounc...logue/2_12/section_1/5139
https://ebhome.ngo/en/ava...ty-end-economic-genocide/

Waarom heb je het nog niet over een culturele genocide , forced organ harvesting , south china sea tibet ..? Je mag over alles hebben niets moet alles mag. Wat is er met Tibet, south china sea, organ harvesting, ?
PS onvrijwillige orgaantransplantaties zijn al lang verboden in China

Erg grappig ja LOL |:(
Reageer
Kun JIJ niet lezen?
so1999 zei dat de britten alleen drugs (opium). Er was simpelweg niet veel wat de Britten te bieden hadden wat China wilde kopen voordat ze met opium kwamen.
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-36781368
China liet buitenlandse handel slechts mondjesmaat toe en hield er een ferme grip op. Alleen in de Dertien Factorijen in Kanton werd beperkte handel toegestaan.

Lastig verkopen als de Chinese overheid het niet toestaat om je producten aan de man te brengen of te verkopen in China :) dus misschien je geschiedenis goed leren en ik praat de opium handel niet goed ..
Waar komt deze NL wikipedia tekst vandaan?
dit staat niet in Engelse wikipedia, ook niet in de Chinese wikipedia en ook niet op Brittanica
https://en.wikipedia.org/wiki/Thirteen_Factories
https://zh.wikipedia.org/...5%8D%81%E4%B8%89%E8%A1%8C
https://www.britannica.com/event/Canton-system
Misschien moet je een lesje onderzoekjournalistiek volgen... letterlijk Opium war intikken op google en dit is de eerste hit

https://en.wikipedia.org/wiki/First_Opium_War

en moet je kijken ... goh daar staat het ook
The system was highly regulated by the Qing government. Foreign traders were only permitted to do business through a body of Chinese merchants known as the Cohong and were forbidden to learn Chinese. Foreigners could only live in one of the Thirteen Factories and were not allowed to enter or trade-in any other part of China. Only low-level government officials could be dealt with, and the imperial court could not be lobbied for any reason excepting official diplomatic missions.[22] The Imperial laws that upheld the system were collectively known as the Prevention Barbarian Ordinances (防範外夷規條).[23] The Chong were particularly powerful in the Old China Trade, as they were tasked with appraising the value of foreign products, purchasing or rebuffing said imports and charged with selling Chinese exports at an appropriate price.[24] The Chong was made up of between (depending on the politics of Canton) 6 to 20 merchant families. Most of the merchant houses these families ruled had been established by low-ranking mandarins, but several were Cantonese or Han in origin.[25] Another key function of the Chong was the traditional bond signed between a Cohong member and a foreign merchant. This bond stated that the receiving Cohong member was responsible for the foreign merchant's behavior and cargo while in China.[26] In addition to dealing with the Chong, European merchants were required to pay customs fees, measurement duties, provide gifts, and hire navigators.[26]
Doe nou een keer je onderzoek ....
Reageer
[...]


Misschien moet je een lesje onderzoekjournalistiek volgen... letterlijk Opium war intikken op google en dit is de eerste hit

https://en.wikipedia.org/wiki/First_Opium_War

en moet je kijken ... goh daar staat het ook

[...]

Doe nou een keer je onderzoek ....
Miscchien moet jij maar eerst eens leren lezen.i
Jouw quote duidt meer op toegestane volume (mondjesmaat toegestaan)
China liet buitenlandse handel slechts mondjesmaat toe en hield er een ferme grip op. Alleen in de Dertien Factorijen in Kanton werd beperkte handel toegestaan.
Dat is staat niet in de engelse en Chinese wiki. Ik heb zelfs voor je in 1 regel samengevat:
Canton (huidige Guangzhou) had een alleenrecht op buitenlandse handel net als de Brtish East India company alleenrecht had op opium handel.
Dit ziet op procedurele eisen. Je kunt zelf lezen 'The system was highly regulated by the Qing government.' Regulation (EU is ook een regulation machine) is geen handel mondjesmaat toelaten. Kernpunt was gewoon dat de Britten niks te bieden hadden.-> 'European goods remained in low demand in China, ensuring the longstanding trade surplus with the European nations continued. De zware restricties kwamen pas op gang na opium handel.

Bij de huidige handelsconflict USA-China couden Chinezen heel goed kunnen denken 'wat in hemelsnaam moeten wij nou kopen van de Amerikanen' Wat ze willen kopen is niet te koop en voor de reste hebben ze niet (veel) te koop

[Reactie gewijzigd door llee op 21 juli 2021 22:46]

Reageer
weigerde om eerlijke handel [in opium] te drijven ... LOL |:(

[Reactie gewijzigd door llee op 21 juli 2021 00:53]

Reageer
welke drugsbaronnen zijn op dit moment aan de macht in China? China voert een zero tolerance beleid tav drugs.
wie veroordelen over wat?
Als je even verder leest in jouw eigen link dan kun je lezen dat het al lang illegaal is ' China's government banned the production and sale of fentanyl and many of its variants in May 2019, '
Het gaat bovendien ook om een geneesmiddel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fentanyl

Wat vindt jij dan van de drugsbaronnen die op dit moment aan de macht zijn in USA en Europa?
https://www.drugdiscovery...l-companies-in-the-world/
En dan hebben we het nog niet over een culturele genocide , forced organ harvesting , south china sea , tibet ..

Wel grappig he hoe de CCP nu harstrikke hard huilt over 100 jaar terug .. maar het nu zelf net zo hard doet dat noemen we volgens mij HYPOCRIET
'culturele genocide' heeft geen enkele status in het Internationaal recht en dat is maar goed ook want het wordt anders een glijdende schaal met bijvoorbeeld Amerikaanse economische genocide tegen Iran
https://www.carnegiecounc...logue/2_12/section_1/5139
https://ebhome.ngo/en/ava...ty-end-economic-genocide/

Waarom heb je het nog niet over een culturele genocide , forced organ harvesting , south china sea tibet ..? Je mag over alles hebben niets moet alles mag. Wat is er met Tibet, south china sea, organ harvesting, ?
PS onvrijwillige orgaantransplantaties zijn al lang verboden in China
Reageer nou is hierop en niet op iets van 100 jaar geleden, of is het geen probleem als de CCP het doet?
Reageer
[...]


Reageer nou is hierop en niet op iets van 100 jaar geleden, of is het geen probleem als de CCP het doet?
reeds gereageerd (zie onderstaand)
PS is iets van 100jaar geleden al gesettled? Nee dan blijft het terugkomen totdat het afgewikkeld is.

welke drugsbaronnen zijn op dit moment aan de macht in China? China voert een zero tolerance beleid tav drugs.
wie veroordelen over wat?
Als je even verder leest in jouw eigen link dan kun je lezen dat het al lang illegaal is ' China's government banned the production and sale of fentanyl and many of its variants in May 2019, '
Het gaat bovendien ook om een geneesmiddel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fentanyl

Wat vindt jij dan van de drugsbaronnen die op dit moment aan de macht zijn in USA en Europa?
https://www.drugdiscovery...l-companies-in-the-world/
Reageer
Iedere acquisitie is natuurlijk een stapje dichter naar een potentieel monopolie. Ook via economy of scale wordt de gap tussen kleine ontwikkel huizen en deze giganten groter en groter. Keuzes worden minder gemaakt vanuit passie voor games of omdat je eens iets nieuws/innovatief wil proberen, maar vanuit financiële return. Wat meestal verstandig is als je eigenaar bent, maar niet altijd in de best interest van de gamer.

Sja, altijd dubbel, als eigenaar van Sumo zou ik zeggen, joehoew, vanuit een globaal socio-economische standpunt....
Reageer
Iedere acquisitie is natuurlijk een stapje dichter naar een potentieel monopolie. Ook via economy of scale wordt de gap tussen kleine ontwikkel huizen en deze giganten groter en groter.
Klopt, maar dat is ook iets waar doorgaans geen wetgeving tegen bestaat. Niet goed voor kleine bedrijven, wel goed voor grote. Geld maakt geld.
Keuzes worden minder gemaakt vanuit passie voor games of omdat je eens iets nieuws/innovatief wil proberen, maar vanuit financiële return. Wat meestal verstandig is als je eigenaar bent, maar niet altijd in de best interest van de gamer.
Klopt, maar bij studio's van enig formaat is dat sowieso al het ding. Een kleine (indie) studio met 20 man heeft al minimaal 1-2 miljoen euro/dollar nodig om van rond te komen, dus dan kun je ook niet zomaar een game maken zonder die financiële kant héél nauwlettend in je achterhoofd te hebben.
Reageer
Hoe wil je ook concurreren met de chinese overheid?
Reageer
Volgens mij kan de EU hier in principe een stokje voor steken, mochten ze willen. Maar correct me if I'm wrong.
Reageer
In dit specifieke geval niet meer, want Brexit.
Dat de Britse Mededingingsautoriteit hier iets van moet vinden, zal duidelijk zijn
Reageer
Ha... Ja daar had ik even niet over nagedacht! :P Die brexit zit nog niet helemaal in mijn hoofd denk ik, na al die jaren onderhandelingen.
Reageer
Volgens mij kan de EU hier in principe een stokje voor steken
Hoe zouden ze dat moeten doen? Het is geen EU bedrijf, het is Engels, de UK is uit de EU gestapt...
Reageer
[...]

Hoe zouden ze dat moeten doen? Het is geen EU bedrijf, het is Engels, de UK is uit de EU gestapt...
Ze zitten niet meer in de Europese Unie (EU), maar wel in Europa, maar ja ben blij voor Engeland dan de EU en juist Brussel niks meer kan verplichten voor hun, hun land zegt wat er in hun land gebeurd, en niet ongekozen mensen uit Brussel.

Dat ze zelf alles verkopen is een stom iets maar EU doet het zelfde dus, heb niks te klagen over Engeland dat die dat ook doet.
Reageer
Het enige wat de EU kan doen is de spellen die ze uitgeven verbieden, en/of EU data regels toepassen en verifiëren.
Reageer
Maar je ziet de antiEU reacties wel voor je denk ik als ze dat doen.
Reageer
Helemaal mee eens, ze kopieren gewoon het gedrag van Facebook etc. - onder het kopje "beter goed gejat dan slecht bedacht". Het verdient en is blijkbaar nog niet verboden (genoeg)

Als je ziet wat de marketing budgetten van AAA games zijn, daar valt idd niet tegenop te concurreren als je geen miljarden bedrijf bent.
Reageer
Op welk gebied? Naar mijn weten kun je met een goed spel makkelijk om een bedrijf als deze heen. Tenzij zij eigenaar zijn van een platform waar je nauwelijks omheen kan (zoals steam) en ze alleen spellen maken zie ik het probleem niet zo.
Reageer
Tencent is het grootste gaming bedrijf ter wereld, maar concurreert wel met o.a. Alibaba en Bytedance, twee andere Chinese giganten. Dit verklaart volgens analistenbureau Niko Partners deels waarom ze de laatste twee jaar zo'n agressieve investeringsstrategie volgen. In 2021 heeft Tencent al in minstens 62 gamebedrijven geïnvesteerd.
Reageer
Wow die Tencent heeft echt ongelimiteerd geld.
Hoop dat we die Chinese life-invader truuks zo lang mogelijk bij ons vandaan weten te houden.

https://hitechglitz.com/d...e-na-de-avondklok-spelen/
Reageer
Dit is al eens op Tweakers geweest. En je vergeet dat tencent zich gewoon aan de wet houdt daar. Ik zie echt 0 reden waarom Tencent in de EU je speeltijd zou willen verlagen. Want hoe meer je speelt des te groter de kans dat je geld uitgeeft aan hun games. En dat willen ze je natuurlijk niet ontnemen.
Reageer
Ja nou klopt ook wel maar het gaat natuurlijk gewoon om controle.
Het excuus is ‘we willen dat kinderen niet verslaafd raken aan gamen’
De praktijk is dat het normaal wordt dat de overheid in detail bepaald hoe jij je leven moet leiden.

Het is meer dat ik denk dat dit soort praktijken uiteindelijk ook ons zullen bereiken. De chinese overheid wil dat de burgers ‘ideaal’ gedrag vertonen, en ze krijgen steeds meer en meer macht, mede door dit soort enorme bedrijven.
Reageer
Maar dan heb je een probleem met de Chinese overheid(prima hoor). Maar dit is een overnamen tussen 2 bedrijven. En 1.1miljard is niet zo extreem. Bethesda is door MS voor 7.5 miljard overgenomen. (Terwijl ze minder omzet en winst maken).

En ja waar gaan daar ook naar toe. Maar dat heeft toch niets met deze overnamen te maken?
Reageer
Krijgt Tencent niet gewoon eindeloze funding van de CCP?
Reageer
Jammer, dit kan ik dus echt niet toejuichen, dit soort overnames door gigantische Chinese bedrijven. Vooral met dit soort nieuws/techniek achter zo'n bedrijf.
Reageer
Precies dit, wilde ik dus ook net aanhalen!


Ik hoop niet dat dit ten koste gaat van ontwikkeltalenten van deze studio's voor consoles/PC, als zij zich meer gaan bezig houden met FTP en mobile gaming, zou ik dat zonde vinden...
Reageer
Ik hoop het ook niet, maar dat is dan niet de schuld van Tencent maar de eigenaren van Sumo die veel (heel veel) centjes ruiken.
Reageer
Ik vindt dit een kwalijke zaak, kunnen jullie nog herinneren dat iemand free Hongkong riep tijdens een blizzard evenement?

Tencent krijgt steeds meer grip en invloed, alleen maar slecht voor de vrijheid van meningsuiting.
Reageer
De vraag is hoe groot de invloed is van de CCP op Tencent. Als ik het zo lees is Naspers, (Zuid-Afrikaans bedrijf) via het Nederlandse Prosus de grootste aandeelhouder. Niet dat dit de CCP zal tegenhouden om invloed uit te oefenen. Met name de oprichters zijn de zwakke schakel in dit verhaal denk ik, die zijn het gevoeligst voor druk van de CCP. Al met al geeft dit wel aan dat privacy een steeds heter hangijzer wordt in de digitale wereld en daarmee een goed teken dat veel mensen deze overname zien als een gevaarlijke ontwikkeling.
Uiteindelijk is het nooit echt leuk als een markt vol kleine ontwikkelaars wordt opgekocht door grotere partijen als Tencent. Ook EA heeft heeft dit jarenlang gedaan. Ik vind het ten koste gaan van creativiteit en innovatie. Maar helaas mag het wel.
Reageer
Binnenkort Hitman zonder huurmoorden, en LittleBigPlanet (dat schrijf je aan elkaar) zonder poppetjes die teveel op Winnie the Pooh lijken.
Reageer
Dit is echt slecht nieuws. Hopelijk wordt hier een stokje voor gestoken.
Reageer
Door wie? BoJo die alle "investeringen" door buitenlandse bedrijven in de UK claimt als een brexit overwinning?
Reageer
Maakt me niet uit door wie 😬
Reageer
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom China zo graag zoveel geld in "games" propt, vooral door overnames. Totdat ik mij laatste realiseerde dat zij hetzelfde gaan doen met games voor China wat Hollywood gedaan heeft voor de VS. De jeugd van nu groeit op met games zoals wij opgegroeid zijn met films van Hollywood.
In die films was de VS altijd de 'good guy' en de tegenstander de 'bad guy'. Met wie identificeer je in een film 9 van 10 keer?

Propaganda!
Reageer
Heb je ook een bron voor Chinese games waarin het westen slecht is en China goed?

En waarom zou dat ineens een probleem zijn als wij dat ook doen.
Reageer
Zucht....weer een paar games die ik links kan laten liggen.
Reageer