Bol.com Plaza

31.057 producten en 37.395 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Bol.com Plaza

Review toevoegen

Algemeen

Een bestelling plaatsen gaat makkelijk bij Bol.com, ook het betalen gaat soepel, daarna beginnen de problemen. Witgoed artikel wordt geleverd met deuken en krassen. Verdere toelichting zie bij het kopje Verzending en klantenservice.

**Update:
Als je een probleem hebt met de klantenservice dan blijkt een negatieve review beter te werken dan contract op te nemen met de klantenservice. Er zijn kennelijk 2 soorten "klantenservice" bij Bol.com

Verzending

Product beschadigd bij aflevering. Bezorgdienst wil artikel niet gelijk mee retour nemen. Laat hem maar omruilen wordt er gezegd we hebben geen plaats om hem nu weer retour te nemen. Vervolgens klantenservice gebeld omruilen kan niet, ze kunnen wel een retour aanvraag indienen en dan moet ik maar een nieuwe bestellen. Ik moet dus eerst 2 keer het product betalen en dan zou ik later wel weer mijn geld van het retour product terug krijgen. Het retour werd vervolgens niet goed verwerkt en moest ik er ook nog achteraan om mijn geld terug te krijgen. Uiteindelijk wel geld terug gekregen, maar dit vind ik geen service.

Klantenservice

Probleem met klantenservice gehad bij de levering van Witgoed product, helaas bleef het hier niet bij. Witgoed product ging binnen 2 jaar tijd 3 keer stuk, steeds zelfde probleem en dit werd opgelost door iedere keer weer een reparatie uit te laten voeren, bij de 3e keer hadden wel al de vraag gesteld aan het reparatie bedrijf of het probleem nu echt wel verholpen zou zijn en wat als hij nu weer problemen geeft. Reparateur gaf zijn volledige toezegging dat het probleem opgelost moet zijn. Helaas product ging na paar maanden weer in storing met weer het zelfde probleem. Klacht aangemeld bij klantenservice van Bol.com dat we er nu wel een beetje klaar mee zijn en we geen vertrouwen meer hebben in het reparatiebedrijf en het product en een alternatieve oplossing gevraagd.
Reactie was dat er weer een monteur zo worden ingepland. Deze is vervolgens niet eens komen kijken en heeft op basis van de klacht diverse onderdelen besteld. Er kwam zowel vanuit de reparateur als Bol.com geen enkele status update. Meerdere weken moest ik zelf bellen om te horen te krijgen dat de onderdelen morgen binnen worden verwacht. Toen ik na 4 weken hier klaar mee was heb ik aangedrongen op creditering daar ik recht heb op een deugdelijk product en dat reparatie binnen een redelijke termijn uit moet worden gevoerd. Ik kreeg hierop per mail een toezegging dat als binnen 6 weken het product niet gerepareerd zou zijn er tot creditering over zou worden gegaan.
Na 6 weken was het product niet gerepareerd, dus dien ik het verzoek voor creditering in (wat immers toe was gezegd). Ik krijg van de klantenservice nu de reactie dat er geen recht is op creditering omdat dit een aan huis reparatie betreft. (dat ze een toezegging hebben gedaan wordt gewoon genegeerd)
Zelfs als ik aandring op hetgeen wat mij toe is gezegd wordt er gewoon niet meer op gereageerd. Ik krijg nog wel een reactie dat er over 2 dagen een monteur komt om het product te repareren... En daarmee denkt Bol.com dat deze zaak af is gedaan!

***Update ***
Naar aanleiding van negatieve review op tweakers is er contact met mij opgenomen en is er een goede oplossing geboden.

Toch blijf ik het een vreemde situatie vinden dat ik als klant pas serieus genomen wordt, nadat een negatieve review wordt geplaatst.
Ik heb de waardering omhoog aangepast van waardeloos naar voldoende en hoop dat Bol.com zijn klantenservice proces nog eens onder de loep neemt.

Beste Klant,

Wat een ontzettend vervelende situatie, graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Fijne dag & groet,
Milly van bol.com

Algemeen

Super slecht! Heb je een dag vrij genomen om je tv te ontvangen krijg je een mail dat de levertijd langer wordt omdat de tv groot is. Terwijl overal op de website de datum stond die ik vrij nam. Laatste bestelling die ik daar gedaan heb!

Klantenservice

Contact gehad met iemand van bol.com via de livechat maar die kon mij ook niet helpen met dit probleem.

Beste IIspeedII,

Wat een vervelende situatie. Mijn excuses voor het ongemak. Dit is niet de service die je van bol.com kunt verwachten.

Ik kan helaas geen klantgegevens van je vinden. Zou je een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com en verwijzen naar deze review?

Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen om een gepaste oplossing te bespreken.

Algemeen

ik heb daar een videokaart besteld op 11-07-17, er stond dat hij op 04-08-17 bezorgd zou worden, maar op die dag kreeg ik een mail van bol.com binnen met dat het nog een maand gaat duren. meerdere keren naar de klantenservice gebeld en het enigste wat ze zeggen is dat hij niet op vooraad is of dat ik me bestelling moet annuleren en hem op nieuw moet bestellen, (de prijs is ondertussen 70 euro duurder geworden). En als ik op de website kijk staat er "voor 22:00 bestellen morgen in huis", WRM MOET IK DAT 8 WEKEN WACHTEN....
Ik raad iedereen aan om hier niks te bestellen, want ze houden zich niet aan hun eigen voorwaarden
0/10

Verzending

Waardeloos, ze houden zich niet aan de bestel datum en blijven uitstellen

Klantenservice

Waardeloos, ze komen alleen met excuses waarom hij niet optijd geleverd kan worden. Blijven aandringen dat ik me bestelling moet annuleren en opnieuw moet bestellen, met andere woorden "Wij vinden dat u tewijnig heb betaal voor dit product" want hij is van 331,99 naar 399,- gegaan.

Beste Aerion,

Dit klinkt niet ok, graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Fijne dag & groet,
Tony van bol.com

Algemeen

Er werd misleidende informatie bij de levertijd verstrekt. Verder is de site van Bol natuurlijk prima.

Verzending

Er stond bij dit product - Voor 22:00 uur besteld, morgen in huis. Dat was donderdag, dus het zou er vrijdag moeten zijn. Maar nee hoor, het komt na de pasen op dinsdag. Het komt uit BelgiŽ, dus de informatie is gewoon misleidend.

Beste Petitbarzun,

Wat vervelend dat je bestelling vertraging heeft. Graag kijk ik even met je mee. Zou je, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je refereert naar dit bericht en je bestelnummer noemt, wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Algemeen

Hele fijne winkel, zeer goede garantie afhandeling en snelle levering van producten. Koop steeds vaker bij deze winkel, ook omdat het zo makkelijk is om bij de Albert Heijn je pakket te laten afleveren maar ook kosteloos retourneren is heerlijk. Kortom, fijne winkel!

Verzending

Net zoals ik hierboven al aangeef. altijd stipte levering.

Klantenservice

had ooit een camera ruim jaar geleden gekocht die stuk was gegaan. Kon niet meer gerepareerd worden, en BOL.com gaf direct hele aankoop bedrag terug!

Beste mouse86,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze service. We zien je graag terug in onze winkel.

Klantenservice:

nog nooit een probleem gehad met bol.com
bestel er zeker eens per maand en nog nooit iets mis gegaan

Beste AFGPoro,

Bedankt voor je review. Leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over bol.com.

Algemeen

Mijn algemene beleving is prima, snelle levering, goede communicatie, perfecte en vlotte klantenservice. Daar kunnen veel bedrijven nog wat van leren.

Verzending

Snelle levering, wordt goed op de hoogte gehouden middels email, app e.d.
Alles verloopt soepel.

Klantenservice

Zeer goede klantenservice, zelfs in het weekend tot laat in de avond bereikbaar en geen lange wachttijden aan de telefoon. Helaas was het door mij aangekochte product technisch niet geheel in orde. Deze terug gestuurd na contact met de klantenservice. Enkele dagen later al een nieuwe gekregen.

Beste ErikT5952,

Bedankt voor je review. Goed om te lezen dat je zo tevreden bent.

Algemeen

Mooie webwinkel, alles goed te vinden. Ook de levering door derden gaat goed. Je bent natuurlijk wel afhankelijk van de derde partij. Ik zou daar wel een beetje op letten. Ik zit inmiddels op 150 bestelingen bij Bol.com en ben dus een vast klant. Dat is niet omdat de service zo slecht is natuurlijk!

Het bestelde product was binnen 24 uur in mijn bezit. Dus prima

Klantenservice

ik heb in het verleden weleens contact gehad met de klantenservice en zij hebben altijd keurig geholpen. Ik snap werkelijk de negatieve reviews niet.

Beste nvanroon,

Bedankt voor deze positive review. Goed om te lezen dat je zo tevreden bent met het bestellen en de klantenservice.

Fijne dag gewenst,.

Groet, Didi van bol.com

Algemeen

Bestelling was makkelijk te plaatsen. Het pakket was goed verpakt. Werd wel 2 werkdagen later bezorgd.

Verzending

Niet op tijd bezorgd. Veder was het pakket goed verpakt.

Klantenservice

We zijn al 2 maanden bezig om een een defecte product aan te melden voor RMA. Volgens borsa.nl hebben maar 3 maanden garantie en niet volledig 2 jaar. Weggegooide geld van bijna §100. Ik zal nooit meer een bestelling plaatsen bij bol.com

Beste Hamed,

Bedankt voor je reactie.
Jammer dat je niet helemaal tevreden bent. Als wij nog iets voor je kunnen doen, kun je een bericht sturen naar klantensevice@bol.com en refereren aan je melding op Tweakers. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Groeten,
Manon van bol.com

Klantenservice:

6 maanden terug telefoon besteld.Binnen een dag was ie bezorgd. Ik lees vele reviews waarin men om kleinigheidjes probeert bol.com af te kraken.Het kan wel eens misgaan want waar mensen werken worden er eenmaal fouten gemaakt.Ik kijk puur naar prijs,de overige is een bijzaak,dagje eerder,dagje later maakt me helemaal geen moer uit .

Beste hastasiempre74,

Fijn om te lezen dat jouw bestelling goed is bezorgd. Bedankt voor je review.

Klantenservice:

Mij na een vorige slechte ervaring met bol.com Plaza toch weer laten verleiden om er iets via te kopen. Deze keer het spel "Ticket To Ride - Nederland" via Dobeno. Op het eerst gezicht leken zij wel goede beoordelingen te krijgen dus ik dacht ik probeer het nog eens een keer. Dinsdag besteld, zou Donderdag geleverd worden. Donderdag niks ontvangen, tevens geen aanpassing van de leverdatum op de order status pagina. Vrijdag maar eens gemaild (via bol.com) wanneer ik mijn bestelling kon verwachten, daar krijg je dan een automatisch antwoord op dat een reactie tot 2 dagen kan duren. Beetje raar als dat net zo lang is als de hele beloofde besteltermijn, dat zou niet meer dan 24 uur mogen zijn als je een fatsoenlijk bedrijf bent. Aangezien er uiteraard Vrijdag ook niks meer is gekomen, toen nog maar eens goed naar met name de negatieve reviews gekeken en dan zie je toch redelijk wat mensen klagen over slecht levering, geen communicatie etc. Vrijdag avond toch maar de order geannuleerd want ik was er wel klaar mee. Nu hoop ik maar dat ik zsm. mijn geld terug krijg. Het is nu echt de laatste keer geweest dat ik via Plaza heb besteld en misschien zelfs via bol.com zelf! Vooral zo doorgaan bol.com, heel goed voor jullie imago!

Beste Arnova,

Wat vervelend om te lezen dat je bestelling vertraging heeft opgelopen en dat je hebt besloten te annuleren! Ik heb je gegevens gevonden, we gaan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

Roos van bol.com

Klantenservice:

Waardeloos. Een Bosch koelkast gevonden voor een mooie prijs en besteld (Plaza, dus levering via derden, in dit geval het bedrijf "Buky v.o.f.") . "Voor 17u besteld, morgen in huis"; 31 augustus 's avonds besteld, dus 2 september verwacht. Maar nee, 1 september om 17.01u krijg ik een mail: de bestelling geannuleerd, want het artikel is niet meer leverbaar.
Twee zwakke punten van Bol.com Plaza: 1) kennelijk is voorraadbeheer bij derden niet robuust (bol.com zou dit moeten kunnen ondervangen). En 2) een geannuleerde bestelling ontneemt mij de mogelijkheid een beoordeling achter te laten van de betreffende verkoper.

Beste Woetert,

Heel vervelend dat de leveringsbelofte niet is nagekomen. Ik kanhet me voorstellen dat je nog graag een beoordeling achterlaat over de betreffende verkoper.

Om je de mogelijkheid tot beoordelen te geven, hebben wij jouw gegevens nodig. Als je een email stuurt naar klantenservice@bol.com en in die mail aangeeft dat je de mail schrijft omdat je graag een beoordeling geeft over een verkoper en dat je dit niet lukt, wordt je, zeker weten, geholpen.

Jolanda van bol.com

Klantenservice:

Op zoek naar een laptop tegen de Fujitsu Lifebook S710 (VFY:S7100MF011NL) aangelopen. De informatie op Tweakers wijkt behoorlijk af van hetgeen op Bol.com Plaza te vinden is, m.n.:
Ten eerste: Product wordt op Tweakers aangeboden als zijnde een nieuw product, terwijl het na verder onderzoek bij Bol om een tweedehands exemplaar blijkt te gaan.
Ten tweede: De hdd blijkt niet 500 GB groot te zijn, maar 160 GB.
Ten derde: De garantietermijn is niet 36 maar 12 maanden!

M.i. had dit product onder "Vraag en aanbod" moeten staan.

Het is niet erg wanneer een product tweedehands wordt aangeboden, maar ben daar eerlijk in. Net zoals over de specs!

Beste ErwinFeijns,

Waar dit mis is gegaaan, weet ik niet precies. Ik ga hier navragen hoe dit kan gebeuren.
Mijn excuses voor de verwarring.

Met vriendeljke groet,
Jolanda van bol.com

Algemeen

Tja, eigenlijk is het niet eerlijk om heel bol.com plaza als een geheel te beschouwen; het hangt van de dealer in kwestie af. In dit geval Twizzo.nl. Niets op aan te merken. De kast was op voorraad, volgende dag bezorgd. Betaling achteraf altijd fijn ivm eventueel annuleren en veiligheid bij langere levertijden.

Verzending

De kast was afdoende verpakt dus geen extra verpakking aan toegevoegd. Prima zo.

Beste klant,

Bedankt voor je review.
Goed om te lezen dat je tevreden bent over de service van Twizzo.nl en over de betaalmogelijkheden die wij aanbieden!

Kirsten van bol.com

Algemeen

Twee keer achter elkaar maken ze het niet waar dat indien je voor 23.00 besteld ook echt de volgende dag geleverd krijgt.

Verzending

Ze leveren niet op de beloofde volgende dag. Beide keren bij een AH ophaalpunt laten bezorgen omdat ik zelf overdag werk. De eerste keer was het een bestelling via Bol.com bij een 3e partij. Die was er maarliefst pas op dag 3! De verjaardag was inmiddels al geweest en ik heb het pakketje dus maar niet eens opgehaald,
De tweede keer een bestelling rechtstreeks bij Bol.com, artikel was op voorraad en en heel ruim voor 23.00 besteld en betaald. Hier lijkt de bezorging door (?) Kiala het probleem te zijn. Het pakket is er volgens track&trace om 01.15 aangekomen in het sorteeercentrum maar sindsdien is er niets meer mee gebeurt. Volgens de live-chat bij Bol.com kan ik het nu morgen na 15.00 ophalen maar dat is te laat.
Het was dat we een cadeaubon van Bol.com hadden gekregen maar als die eenmaal geind is koop ik echt nooit meer bij Bol.com. Ik betaal liever iets meer bij Coolblue maar dan weet ik ook zeker dat ik het de volgende dag heb. Zij hebben mij daarin nog nooit teleurgesteld.
(edit: 's avonds om 18.30 alsnog mail gekregen dat het pakketje opgehaald kon worden. De helpdesk heeft dus blijkbaar niet meer inzicht in de status dan op de website van Kiala zelf. Dit is uiteindelijk dus nog (net) op tijd bezorgd.)

Klantenservice

De medewerkers staan je vriendelijk te woord maar kunnen niets voor je betekenen.

Heel vervelend dat het zo gelopen is.

Ik kan je gegevens niet achterhale via dit bericht.

Als je nog graag contact wil, kan je een mail sturen naar klantenservice@bol.com en refereer naar deze review. Ik neem dan contact met je op.

bol.om

Algemeen

Pas na 4 maanden van klachten over defecte Sony Bravia TV, kwamen ze m ophalen. Nooit meer BOL & Sony!

Niets op aan te merken.

Klantenservice

Waardeloos. Gaat over te veel schijven, te veel verschillende mensen, te onduidelijk en niet oplossingsgericht.

Klantenservice:

Product gekocht via bol, prima en netjes de volgende dag in de brievenbus met track and trace te volgen.

Algemeen

Ik heb een mindere en een goede ervaring met bol.com plaza. In principe werkt het allemaal hetzelfde als het gewone bol.com echter wanneer het niet helemaal aan de verwachtingen voldoet is de service wel minder dan je van bol.com gewend bent.

Verzending

De levering is prima, wel iets minder snel dan bol.com zelf.

Klantenservice

Ik heb de klantenservice wel gebeld toen mijn bestelling niet helemaal naar wens was. Zij hebben mij toen in contact gebracht met de verkoper en mij gerust gesteld dat zij er altijd zijn om als tussenpersoon te fungeren.

Algemeen

Ik bestel regelmatig bij BOL en ondervind daarbij geen noemenswaardige problemen, de site vind ik overzichtelijk en producten zijn makkelijk te vinden.
Soms zijn de prijzen wat hoger dan van andere webshops, maar ze hebben ook vaak genoeg mooie aanbiedingen. Net zoals anderen hier verbaasde ik me ook over de slechte beoordeling, maar dat komt vermoedelijk omdat juist de mensen met klachten eerder en vaker reageren dan de mensen waarbij het goed ging

Verzending

Tot nu toe heeft Bol altijd op tijd geleverd aan mij, op 1 keer na, maar dat betrof een game die bij post.nl is "zoekgeraakt"

Klantenservice

De ene keer dat ik gebruik moest maken van de klantenservice, ben ik snel en goed geholpen en ook ben ik op de hoogte gesteld van wat er mis was gegaan

Algemeen

Via bol.com plaza (bij AML Telecom) een nieuwe orginele batterij besteld voor mijn HTC Desire S telefoon. Na ontvangst bleek deze batterij namaak (voor het uitgebreidere verhaal zie mijn shop review voor AML Telecom). Na dit meerdere malen bij bol.com gemeld te hebben, hebben ze het bewuste artikel nog steeds niet van hun website verwijderd dan wel het woord "orgineel" weggehaald.

Verzending

Product werd welliswaar niet meteen de volgende werkdag geleverd, zoals beloofd maar 2 dagen vind ik nog wel te doen.

Klantenservice

Om te huilen. Als mensen melden dat er via jouw website namaak artikelen worden verkocht als "orgineel", en nadat hier meermalen melding van gemaakt wordt doe je hier niks mee, dan ben je gewoon mede verantwoordelijk voor oplichterij. Iets anders kan ik er niet van maken. Vroeger bestelde ik graag bij bol.com maar deze plaza helpt hun hele reputatie naar de knoppen. Volgende keer koop ik mijn spullen iig ergens anders.

Scorekaart voor Bol.com Plaza

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie