Bol.com Plaza

Review toevoegen
Fern Karma 13,5K
Algemeen: Score: 3

Algemeen

Kreeg niet het product van de afbeelding, maar een andere variant die elders goedkoper was.
Uiteindelijk toch gehouden omdat het een beter exemplaar zou wezen.

Verzending

Geen t&t en product kwam pas later dan afgesproken, werd wat ongerust , contact met robot dat het waarschijnlijk iets later bezorgd wordt en warempel......

Svp. Graag t&t ook al is het maar €30,- en past het door de brievenbus.

Klantenservice

Een 🤖 die je helpt en er soms geen bal van snapt.
Lijkt ook wel dat je geen negatieve beoordeling kunt plaatsen op de site zelf, na dagen nog steeds niet geplaatst dus dan hier maar.

P.s kritiek kun je van leren.

Algemeen

Duidelijk over specs en levertijden. Bol Plaza werkt met wederverkopers en kan dus soms door hun iets mis gaan. Maar dan kan je het gewoon 30 dagen kosteloos retouneren

Verzending

Tot nog toe telkens met de vermelde levertijd. 1 Keer niet maar dat was in Corona tijd dat alle pakketten levertijd hadden

Klantenservice

Makkelijk via een telefoon nummer van Bol direct contact met de wederverkoper

robv2 Karma 1,36K
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

VGA2HMI adapter. Levertijd ruim een week, maar er volgde geen enkele update over de leverdatum, ook niet toen hij dreigde te overschrijden. Zelf maar gebeld, levering zou vandaag (hopelijk) geschieden en morgen verstuurd worden.

Verzending

Geen mailtje, en ook geen artikel ontvangen. Uiteindelijk het verzoek gekregen om zelf de bestelling te annuleren. Het grootste probleem heb ik met Bol.com, die zich wel erg makkelijk afmaakt met zijn service en dit direct doorschuift naar de proxy leverancier yorcom.nl, waardoor slechte communicatie en teleurstelling

Klantenservice

Redelijk snel een adequaat geholpen. Mijn slechte beoordeling betreft de slechte communicatie rondom de logistiek

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Bol.com Plaza is goed genoeg voor wat eenvoudige, goedkope artikelen(bijv. een aardappelschiller) , maar de electronische artikelen die er worden aangeboden zijn erg vaak namaak. Na x aantal namaakartikelen te hebben verkocht zeggen de externe verkopers de samenwerking op en zijn ze voor de klant onvindbaar. Gelukkig geeft Bol.com zelf in een groot aantal gevallen het aankoopbedrag terug, maar jammer genoeg ook niet altijd.

Klantenservice

Klantenservice is tot laat in de avond bereikbaar via chat en social media kanalen.
Men doet soms wel moeilijk bij een aanvraag voor geldteruggave in het geval van nepartikelen of slechte kwaliteit, maar dat lijkt te komen doordat Bol in het geval van Plaza enkel een bemiddelaar tussen de verkoper en klant is. De verkoper lijkt steeds na enige tijd van Plaza te verdwijnen om garantie- en terugstuuraanvragen om vermijden en Bol klantenservice dient het maar op te lossen.

Algemeen

Via Bol.com Plaza bij Digital Media Store een nieuwe adapter voor mijn Surface Pro 4 gekocht. Deze stond geadverteerd als zijnde een origineel product. Hetgeen is geleverd is voor mij zeker te weten een imitatieproduct gezien de kwaliteit en afwerking, en het product storingen veroorzaakt in mijn Surface.
Dit initieel bij de verkoper zelf gemeld, en daarnaast ook bij Bol.com zelf, omdat Digital Media Store dus blijkbaar imitatieproducten als originele producten aanbiedt.
Mening voor klantenservice zal nog worden vervolgd afhankelijk van de uitkomst. (als ik er aan toe kom)

Verzending

Product bij de AH laten afleveren, echter heeft PostNL deze daar niet afgeleverd en was het pakket enige tijd zoek. Enige tijd later bleek het bij een PostNL punt in de buurt te zijn geleverd, omdat de AH 'niet thuis' was op moment van afleveren...

Algemeen

zeer slecht ingepakt en slechte klanten service ze reageren wel snel alleen grof en bot zonder een oplossing te vinden.

Verzending

werd in een slappe papieren zak geleverd en dus schade

Klantenservice

zeer onbeleefd kost je meer kwaad dan goed om met ze in discussie te gaan

Algemeen

bol.com heeft een telefoon nummer waar je altijd iemand aan de lijn krijg die je altijd prima helpt!
Ik zie al deze slechte beoordelingen maar dat heb ik niet ervaren en koop er graag.
Als het niet goed zou wezen had ik het ook gezegd.
Je kan er alles vinden en als je 10euro voor select betaald hoef je een jaar lang geen verzendkosten te betalen gewoon TOP!

Hier het telefoon nummer: 0303104999

Als je probleem is op gelost laat dan hier even een review achter help bol.com, ik ben zelf ook ondernemer en weet dat het niet makkelijk is om iedereen telefonisch te helpen daarom hebben ze een bot die het grootste deel van het werk overneemt.
Je moet gewoon de goede vragen stellen aan de bot en dan krijg je dit nummer.
Suc6 en ik hoop dat het blijft bestaan daarom 5 sterren van mij!!!

Verzending

Kan soms wat langer duren maar dan staat het er bij gewoon goed lezen

altijd goed geholpen!
Flessen warmer gekocht.
Ging op de duur kapot binnen de garantie.
Gebeld en gevraagd hoe het met de garantie zit wand de kleine kan niet zonder zijn warme melk.
Kreeg de volgende dag gelijk een nieuwe binnen.
en een verzendbewijs in de mail om de oude terug te sturen in de verpakking van de nieuwe!
Prima geregeld bedankt bol.com ik blijf trouwe kant!

hopeloze tent, service nul. Koop nooit meer iets bij Bol.com
dan maar iets duurder uit bij een winkel die wel service levert

Klantenservice

waardeloze tent, half uur bezig voordat je voorbij die stomme achtelijke bot bent, en daarna zeggen ze mooi dat ze niets voor je kunnen betekenen. Alle bestellijstjes gewist. Ik ga er op eigen beweging niet meer naar toe

Algemeen

Product besteld bij een Partner, levert hij ook gewoon binnen 24uur, Deze was wel iets duurder, maar waar moet ik hem anders in Nederland kopen.

Verzending

Om 17 uur besteld en de volgende dag in huis! Postnl is soms eens snel.

Klantenservice

Bij klachten, even de klantenservice van Bol bellen, die pakt het sneller op dan een partner!

Algemeen

Laten we even eerlijk met elkaar zijn, BOL is BOL niet meer.

BOL was een geweldige site om te bestellen, snel voor een redelijk lage prijs met goede service.

Toen kwam BOL plaza, oftewel de, naar mijn mening, ondergang van BOL.
Scammers, dropshippers die gewoon zooi van ali aan je door sturen, onduidelijkheid en belachelijke verzendtijden.

BOL support is 0 voor hun plaza, ik heb al verschillende keren imitatie producten toegestuurd gekregen waarna BOL heel vrolijk zegt dat ze niet kunnen helpen en ik het maar retour moet sturen.

Met andere woorden: ik mag het gevecht aan gaan dat ik mijn geld terug krijg.

BOL plaza is een grap.

Verzending

Dropshipping, imitatie producten en BOL zegt gewoon dat het niet hun probleem is.

Algemeen

Deze videokaart van bol,com had ik 2 week geleden besteld en betaald coor 2000 euro en vandaag kreeg ik een bericht dat retour afzender is gegaan zonder dat ik dat wou en vervolgens staat ie weer online om te kopen voor 2399 euro.
de bedrijven waar ze zogenaamd hun spullen weghalen is gewoon een bv van bol,com en als de recensies te slecht worden gebruiken ze gewoon weer een andere naam,

niet geleverd en vervolgens weer online gezet voor 400 euro duurder

Klantenservice

schuiven de schuld af het bedrijf waar ze zogenaamd hun spullen weghalen

Algemeen

Deze Bol‐partner geeft in de pricewatch voor de Samsung Galaxy Watch4 Classic 46mm Zwart een prijs op van 299,‐. Dat is echter pas na de cashback van Samsung. Op bol.com hebben ze 349,- staan.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Na het zien van de laagste prijs voor een tv die ik op het oog had sinds de introductie ervan sloeg ik mijn slag! Dacht ik... de televisie was voor 999 ipv 1299 elders te koop, maar werd zonder pardon geannuleerd door "de partner" (Profilec Electro & Cooking) omdat deze niet meer op voorraad zou zijn. Maar kijk je op de website van bol.com, dan zie je dat exact dezelfde tv alsnog door dezelfde partner wordt aangeboden voor 1069. Dus de voorraad is er wel degelijk. Navraag bij Bol.com leert dat ze doodleuk naar de partner verwijzen en totaal geen verantwoordelijkheid nemen voor deze vreemde werkwijze. Ze hebben de klacht nog wel doorgezet, maar hierop krijg je het antwoord: "oh sorry we hadden de tv toch niet op voorraad". Voor mij geen Bol.com meer met allerhande partners die niet te vertrouwen zijn.

Verzending

Was er maar sprake van verzending. Die is in zijn geheel niet aanwezig.

Klantenservice

Enige positieve is dat ik om 12 uur 's nachts met iemand kon chatten van Bol.com om de klacht voor te leggen die de klacht vervolgens doorstuurde. Maar er wordt geen enkele verantwoordelijkheid genomen verder en de partner laat niets van zich horen.

Algemeen

Als eerste: bol.com plaza bestaat uit honderden wederverkopers, deze allemaal in één plek neer zetten zoals nu gebeurt geeft een vertekend beeld, er zijn ook goede verkopende partijeen tussen, maar die worden ondergesneeuwd en wellicht zelfs vermeden door partijen zoals onderstaande waar mijn review over gaat.
Deze toelichting gaat over 123verkopen.nl een wederverkoper van bol.com

Verzending

Product besteld waarbij de verpakking en inhoud anders waren dan het bestelde product.
Dus binnen 10 minuten besloten: deze gaat retour

Klantenservice

Toe begon het gezeik pas! Gelukkig voor achteraf betalen gekozen blijkt nu.
Product retour gestuurd, bevestiging dat deze was ontvangen en ineens een betaling herinnering. Wat? bol.com heeft het opgepakt en ik kreeg vanuit de leverancier 2 dagen later een mail met 2 hele woorden: 'retour verwerkt'. Zo leek de kous af. Tot eergisteren (ruim een maand later dan het retour) een mail van bol.com dat de verkoper had aangegeven dat ik het product toch wou houden, de retour geannuleerd was en dus het te betalen bedrag weer open stond. Gelukkig werkt de klantenservice van bol.com wel mee en is dit opgelost. De verkoper wou gewoon centen zien voor een product wat verkeerd geleverd én retour is gegaan. Erg slechte zaak. 12

Algemeen

Toetsenbord/muis Desktop set gekocht via Bol.com, verkoop door NoRRoD.nl. Het proces van uitzoeken tot bestellen/betalen tot leveren is geheel naar wens verlopen.

Verzending

Goed verpakt. Het aantal mailtjes over de status mag wat mij betreft zelfs wel wat minder ;-)

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Bestellen bij bol.com is vaak een vrij eenvoudig proces... Maar dan begint het gedoe pas

Verzending

een track & trace code die nagenoeg geen info aangeeft, waar het pakket is, wat de route is of de verwachten aankomst?

Klantenservice

Contact met bol levert op: die 24 uur levering? Tsja, da's niet helemaal gelukt. wacht nog maar 3 werkdagen, dan is die vast wel binnen.

Algemeen

Zoals velen hieronder melden kloppen de prijzen die ze rapporteren op de Pricewatch nooit met het aanbod, ook al klik je binnen een minuut van de melding al door naar de website. Hiermee doen ze de Pricewatch-notificatie-functionaliteit geen eer aan. In dit specifieke geval is er een aanbieder op Bol.com die het product (DualSense controller zwart) tweedehands met beschadigingen aanbiedt voor net iets minder dan de nieuwprijs (dus alert!), maar in de Pricewatch staat hij met de tweedehands-prijs tussen de nieuwprijzen in plaats van als refurbished product.

Algemeen

Game voor ps5 gepre ordered, vrij gevraagd van werk en extra via budbee om in de avond te leveren. Ineens was de bezorging gecanceld en heb ik nog steeds de game niet en geen nieuws over de bezorging. Erg slecht

Klantenservice

Enige wat de medewerker zei, is dat ik gewoon moest afwachten. Beetje jammer

Algemeen

Het bedrijf heeft geen service meer. Wanneer je product voor 2e keer reparatie aanbied mag je ervan uitgaan dat je je geld kwijt bent. Veel smoesjes over dat het je eigen schuld is en wanneer je ze erop aanspreekt krijg je niks terug. Waardeloos bedrijf geworden.

Verzending

Levering is altijd te laat. Wat je ook besteld, het komt altijd 2 of 3 dagen later aan. Bol.com geeft aan dat het aan postnl ligt. Maar PostNL levert andere producten bij andere bedrijven wel. Daarnaast geeft PostNL aan dat Bol.com het nog niet geleverd heeft.

Klantenservice

Klantenservice hebben ze niet meer. Wanneer product kapot is, is de taak van de klantenservice om zo snel mogelijk de mond te snoeien. Na 2 berichten reageren ze dan ook niet meer of gaan ze het op de man spelen. Logisch natuurlijk, want niemand die jouw chatberichten kan controleren. Daarnaast hebben wij ook ervaring als affiliate: hier wordt je er gewoon zonder reden uitgegooid en wordt het geld dat uitbetaald had moeten worden nooit meer uitbetaald. Dit is gewoon diefstal, maar ook hier kun je als enkeling uiteraard niks tegen doen.

Algemeen

Mijn ervaring met bol.com is tot op heden positief. Besteld producten zoals omschreven op de site en vaak vlot (dag erna) ontvangen.

Verzending

Product was goed en mooi verpakt en snel ontvangen.
Verzending van het product wordt door een 3de partij gedaan, dus kwaliteit van de verpakking kan per leverancier wisselen lijkt me. In dit geval was het mooi in papier ingepakt. Niet alleen de standaard bol.com doos met je product in origineel verpakking (wat ook oke is voor mij).

1 2 3 ... 8

Scorekaart voor Bol.com Plaza

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie