Bol.com Plaza

46.945 producten en 53.588 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Bol.com Plaza

Review toevoegen

Algemeen

De producten die ik nodig had waren bij verkopers op Bol.com het goedkoopst. Dus heb ik besloten om hier mijn bestelling te plaatsen.

Verzending

Er werd gezegd dat het ene pakketje dinsdag kwam en de andere donderdag. Onverwachts kwam het pakket van donderdag op dinsdag en het product dat dinsdag geleverd zou worden kwam woensdag. Helemaal prima! De producten waren prima verpakt.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Goede levering alleen pakket later als beloofd (1 dag) maar mag niet zeuren kan gebeuren!

Verzending

zoals ik al zij goede levering alleen pakket later als beloofd (1 dag) maar mag niet zeuren kan gebeuren!

Goedemorgen,

Wat een lief bericht en bedankt dat je ons die dag te laat vergeeft.

Algemeen

We bestellen op dinsdag een telefoon voor mijn jarige zoon, een mooi aanbieding. Op donderdag zou hij worden geleverd. Op vrijdag geen bericht. Op zaterdag telefonisch contact maar geen motivatie, zondag idem. Op maandag, zijn verjaardag na drie maal contact eindelijk duidelijkheid: de telefoon kan niet worden geleverd. Sorry, een iPhone die niet kan worden geleverd? Nee u bedoelt u bent te beroerd om een iPhone te leveren tegen de aanbiedingsprijs waarvoor ik hem besteld heb, terwijl het product nu alleen nog op de site staat tegen een hogere prijs. Hoe zeggen we dat ook al weer: een man een man, een woord een woord. Zodra service geld kost komt de ware aard snel weer boven. Daarom maar naar de mediamarkt gegaan om op de verjaardag van mijn zoon zijn teleurstelling te kunnen ondervangen.

Verzending

Product is nooit geleverd, want was vier dagen na de bestelling ineens niet meer leverbaar voor de prijs waarvoor hij was besteld.

Klantenservice

Uiterst beleefd en vriendelijk personeel, maar helaas is de organisatie erachter blijkbaar nog niet klaar voor echt klantgericht handelen. En hoe vriendelijk je personeel dan ook is, als een paar tientjes winst voor tevreden (voormalig vaste) klanten gaat kan je weinig goeds doen.

Beste Edriesen27,

Echt het is zeker niet de bedoeling om voor een paar tientjes klanten weg te jagen. Aan de hand van de gegevens bij jouw review, kan ik niet zien wat er precies is gebeurd. Graag kom ik met je in contact over het mislopen van je bestelling. Als je contact op prijs stelt, stuur dan een e-mail naar klantenservice@bol.com. Als je refereert naar dit bericht, wordt er contact met je opgenomen.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Product besteld via Bol.com bij een partner van hun, product was slecht leverbaar bij andere winkels en hier op voorraad. ondanks de negatieve reviews toch hier besteld.

Verzending

ben van Bol.com een T&T en een "product verzonden" mailtje gewend, beide kreeg ik niet. het product zal volgens de website op donderdag bij mij binnen zijn maar dat was de dag ervoor al.

Ik heb je net een prive bericht gestuurd.

Jolanda

Verzending: Score: 2

Algemeen

Niet het beste aanbod direkt zichtbaar. Goed opletten. Vaak goedkopere en snellere levering mogelijk. Verwacht het beste aanbod, qua prijs en levertijd bovenaan en niet ergens verborgen, tussen andere aanbieders. Misleidend
Product moeten annuleren en opnieuw moeten bestellen. Erg vervelend.
Waarschijnlijk heeft Bol.com een groter belang bij een andere partij.

Verzending

Product met een duurdere prijs en langere levertijd werd als eerste getoond, waardoor men snel teveel betaald. In ons geval een te hoge prijs (ruim 32%) en langere levertijd. Andere partij heeft het na annuleren en opnieuw bestellen, de dag erna perfect verpakt geleverd. Slechte zaak, en niet netjes van Bol.com.
Dus mensen wees gewaarschuwd.

Beste Brammetje54321,

Bedankt voor je review. Wat onhandig dat je niet meteen het beste bod gekregen heeft. Ik zou je willen vragen een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com en te verwijzen naar dit review. Dan nemen wij nog even contact met je op. Ik wens u verder een fijne dag!

Isaac

Algemeen

Het pakketjje werd retour gestuurd door (mijn) fout in de adressering (naar een relatie) maar werd kostenloos opnieuw gestuurd door MaatMeter ondanks de lage waarde (kabeltje van ¤8,50). Goede service!

Beste Jaap van Vondel,

Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over onze service en bedankt voor je review! Ik wens je nog een goede vrijdag

Isaac

Algemeen

ik bestel al jaren bij bol.com meestal boeken of speelgoed, dit keer een videokaart aangezien die het goedkoopste was zonder verzend koste.
Echter staat het wel bij bol.com op de website maar een andere winkel levert dit (Informatiqe dit keer) stond niet bij tweakers. wat ook een betrouwbare webshop is. maar bol.com is verantwoordelijk voor problemen aangezien ik het via bol gekocht heb.

via bol maar uitbesteed aan Informatiqe levering was er binnen 24u

Bedankt voor je positieve review, Larry4! Als je onze hulp in de toekomst nodig hebt, weet je ons te vinden.

Roos van bol.com

Algemeen

Product pagina was helder en de bestelling is eenvoudig uit te voeren middels verschillende betaal platformen. Correcte prijs, geen negatieve punten. Bestelling kwam uiteindelijk bij DataIO terecht.

Verzending

Bestelling is aangekomen op de geplande dag. Product is netjes verpakt, dan wel door DataIO.

Wat fijn dat je je positiviteit met ons deelt. Dankjewel.

Algemeen

Ook ik vind het vreemd om hier zoveel klachten over Bol.com te lezen, ja héél soms gaat er wel eens iets fout en zo te zien voornamelijk vanwege externe verkoper Central point.
Alles is goed te vinden op Bol.com en makkelijk te bestellen.

Verzending

De levering/en zijn bij mij altijd goed en netjes op tijd ontvangen, ik bestel al jaren via Bol.com en het is 1 keer voor gekomen dat een product een paar dagen later werd geleverd, netjes een mailtje over gekregen en als excuus een cadeau bon van ¤2,50 prima geregeld !

Klantenservice

Pas geleden een boek besteld in het Engels, helaas kreeg ik de Duitse versie, contact opgenomen via de klanten service via de "neem contact met mij op" functie op de website, binnen een kwartier werd ik al gebeld.

De medewerkster keek het direct voor mij na en er bleek een verkeerd bestelnummer bij het artikel op de website te staan. (die voor de Duitse versie)

Tsja kan gebeuren, ik kreeg direct de goede versie toegestuurd, mocht de Duitse versie houden en mijn verzendkosten werden teruggestort op mijn rekening ter compensatie, boek kwam gelijk de volgende dag al binnen (de juiste versie) en het geld stond in 3 dagen op mijn rekening.

Ik ben ook erg blij met de optie om achteraf te kunnen betalen, hoef ik niet gelijk m'n E-reader te pakken wanneer ik iets bestel en heb ik zelf nog enige controle.

Misschien moet Bol.com die Central point toko gewoon afstoten, zodra die erbij vermeld staan als externe verkoper klik ik snel door en koop het wel ergens anders.

Ik heb in het verleden al een paar keer gedoe gehad toen ik rechtstreeks bij Central point iets wilde kopen, wat een ramp is dat !

Ik vind Bol.com een prima winkel.

Beste klant,

Bedankt voor je review en wat fijn om te horen dat je zulke goede ervaringen hebt met je bestellingen!

Het gebeurt inderdaad wel eens dat er iets mis gaat, en dan proberen wij dit zo goed en snel mogelijk op te lossen voor onze klanten. Zoals ik lees bent u erg tevreden met onze aanpak en dat doet me goed om te horen.

Ik hoop je snel weer te zien in onze webshop.

Een fijne dag toegewenst!

Janneke van bol.com

Algemeen

Ik heb bij een van de plaza shops ram geheugen gekocht. Bestelling werd goed en snel verzonden en heb eigenlijk geen problemen ondervonden.

Verzending

Het latje zat goed verpakt in antistatische envelop en werd snel en goed verzonden.

Beste Verona,

Fijn dat je dit met ons deelt en bedankt voor de 5 sterren :-)

Fijjne dag en groet,

Algemeen

Had via Bol.com Windows 8.1 Pro EN besteld. 123server.nl zou mij dan uiteindelijk het product leveren. Ik had nooit gehoord van 123server , maar ik dacht, als het via Bol gaat zal het wel goed zitten. Ik had de volgende dag al het pakketje in huis. Deze Windows 8.1 versie kwam met een installatie op DVD, zoals ik had verwacht. Alles legitiem, geen problemen ondervonden. De Windows was overigens wel UK, maar volgens mij maakt dat niks uit ten op zichte van US of International English (als dat bestaat).

Verzending

Bol.com gaf eerst aan dat het vrijdag geleverd zou worden, maar de PostNL Track en Trace vermeldde donderdag (eerder dus). En inderdaad, de dag na dat ik besteld had was het al binnen.

Beste Rudi,

Dank voor je positieve review, we blijven ons best voor je doen.

Algemeen

Een bestelling gedaan met zowel plaza als bol.com eigen producten gedaan. De producten zaten weliswaar in aparte dozen, maar kwamen tegelijk aan!

Verzending

Super snel geleverd! Ik vind het alleen een beetje zonde dat er twee dozen werden bezorgd, terwijl ik bij één website heb gekocht. Ik snap dat dit pakketje van een plaza verkoper kwam en het andere van bol.com, maar kan dat niet ergens samengevoegd worden? Veel beter voor het milieu!

Klantenservice

Niet nodig gehad maar andere keren stonden ze me goed te woord, zowel van de partner van bol.com als bol.com zelf. Lijkt op goede communicatie tussen de twee, ik was verrast.

Beste lisetteh87,

Wat fijn dat je bestelling in goede orde is ontvangen.
Dat deze in twee dozen geleverd zijn, ligt inderdaad aan het feit dat je het ene product bij bol.com hebt besteld. Het andere product wordt geleverd uit het magazijn van de externe verkoper.
Je vraagt je af of het niet mogelijk is deze twee artikelen ergens samen te voegen zodat je beide producten in 1 doos zal ontvangen. Op zich een goed idee, maar op deze manier zal het milieu zwaarder belast worden. Het transport om beide pakketten op plek B te krijgen, daar zal het verpakt moeten worden (van 2 verpakkingen naar 1 verpakking).
Ook zal je bestelling er langer over doen voordat het bij jou bezorgd wordt waardoor de leverbelofte in gevaar komt.

Bedankt voor je feedback!
Groeten, Manon van bol.com

Algemeen

Op 8 augustus heb ik zakelijk, via Bol.com een (grote/zware) Eaton UPS besteld. Ik heb gekozen voor Bol.com (plaza, verkoper "PCInHuis"), vanwege eerdere goede ervaringen, een scherpe prijs en acceptabele levertijd.

De UPS die ik had besteld was een Eaton 5PX Netpack. Dit is een bundel waar ook een netwerkkaart bij zit. (De "gewone" Eaton 5PX, dus zonder "Netpack", is zonder netwerkkaart).

Het juiste typenummer stond op de doos. Op de doos waren serienummers vermeld voor de UPS en ook voor een losse (Eaton Network-MS) netwerkkaart. Echter, na installatie bleek dat de netwerkkaart niet in het apparaat zat en ook niet was meegeleverd in de doos.

De verkoper houdt vol dat ik een UPS zonder netwerkkaart besteld zou hebben (ondanks vermelding van typenaam en typecode van de versie met netwerkkaart en vermeldingen op de doos).

Bovendien ging dit contact erg moeizaam, met pas een reactie na meerdere verzoeken en na meerdere dagen wachten.

Na +/- 2 weken wachten en mailen, heb ik de klantenservice van Bol.com ingeschakeld. Tot mijn verbazing antwoordt de klantenservice alleen dat de leverancier meldt dat ik een UPS gekocht zou hebben zonder netwerkkaart. (Typenummer, foto's van de doos en informatie van de fabrikant ten spijt)

En nu heb ik dus nog maar twee opties:
- Een UPS van bijna 30kg weghalen op locatie en terug zien te sturen en hopen dat ik ooit nog iets van mijn geld zie
- Alsnog een losse netwerkkaart kopen à ¤250 en mijn verlies nemen.

Verzending

Het duurde lang voordat de UPS werd verzonden, maar verder was de verzending / bezorging prima.

Klantenservice

Klantenservice van Bol.com, die klakkeloos overneemt wat de verkoper zegt, ondanks allerlei onderbouwing en bewijs van het tegendeel. Echt heel slecht dit.

Update 30-11-2017 n.a.v. onderstaande
Direct na het zien van het bericht hieronder heb ik de helpdesk gemaild. Helaas toen weer een herhaling van zetten:
- Helpdesk heeft contact opgenomen met de verkoper
- Helpdesk antwoordt dat de verkoper zegt dat de netwerkkaart optioneel is (zonder verdere onderbouwing)
- Ik geef aan dat dat niet zo kan zijn en onderbouw dat met:
> foto's van de verpakking (juiste typenummer, serienummer van de missende netwerkkaart)
> referenties naar specificaties op de website van de leverancier (waar duidelijk staat dat de door mij bestelde versie inclusief netwerkkaart is)

En toen gebeurde er..... helemaal niets. Ik heb niet eens een antwoord meer gekregen.
Echt heel slecht dit.

Beste Bjornski,

Dit klinkt niet ok, graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Product aangeschaft op donderdag rond 11.00 uur. Bij bestellen voor 17:00 uur, morgen in huis. Dat is niet gelukt. De verkopende partij komt op mij dubieus over ondanks een groot aantal positieve reviews. De verkopende partij verdwijnt steeds als verkoper voor het betreffende product. Ook op dit moment van schrijven is de verkopende partij niet gelist op Bol.com.

Bol.com Plaza raad ik aan om te mijden. Bol.com neemt 0 verantwoordelijkheid voor de verkopende partijen, dus je bent overgeleverd aan de betreffende verkoper.

Klantenservice

De klantenservice blijft verwijzen naar de verkopende partij. Ik snap de beweegreden erachter, maar dit loopt inmiddels hoger op. Er is via de credit card betaald en de verkopende partij reageert maar niet. Ik had verwacht dat Bol.com dit probleem zou oplossen. Retour sturen kan altijd, maar vanwege principe heb ik daar gewoonweg geen zin in. Mij is een belofte gemaakt die niet nagekomen wordt, daar kan ik uiterst slecht tegen als ik daarna ook helemaal niks hoor van de betreffende partij over het feit dat het niet gelukt is vanwege x of y.

EDIT: we gaan van Slecht, naar Waardeloos.
Verkoper zou 48 uur de tijd krijgen om te reageren. Dit zou dus maandag en dinsdag behelzen. Aangezien het om een groter bedrag gaat, is de communicatie doorgestuurd naar het hoofdkantoor, die de verkoper OPNIEUW 48 uur gaf om te reageren. De verkoper heeft nog steeds niet gereageerd, maar het pakket wel opgestuurd, ondanks dat de bestelling geannuleerd was. Nu mag ik dus zelf het pakket retour gaan sturen en lange tijd wachten tot ik het geld weer retour heb. Hoe waardeloos kun je het hebben?

Beste Fab1Man,

Milly van bol.com

Algemeen

Ik ben heel erg tevreden. Ik had een video kaart besteld (ASUS Strix RX 580 8 GB), maar deze bleek te groot voor mijn pc. Het was geen probleem om die terug te sturen en een ander exemplaar te kiezen (ASUS Dual RX 580 8 GB)

Verzending

Het product werd binnen een dag geleverd. Netjes verpakt door de leverancier

Klantenservice

Mocht een niet passend onderdeel terugsturen en vervolgens een ander artikel aanschaffen. Ik werd hierbij netjes te woord gestaan door de klantenservice.

Beste Ruud1978,

Bedankt voor je review en fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze service.

Algemeen

Ik kocht een Samsung Evo Plus 128 GB Micro SD, echter blijkt het een namaak te zijn. verkocht via Bol.com namens Vendall shop. Na uur googlen en alles vergelijken kwam ik er achter dat het nep was. Kaartje werkt overigens wel en heeft 124gb,

Originele barcode op de verpakking is handig afgeplakt door een nieuwe, op de adaptor achterkant mis ik de Samsung logo en gegevens er van, op de kaartje zelf is de serienummer omgekeerd uitgeprint, zijkanten van de kaartje horen wit te zijn en niet zwart. Het is leuk dat jullie de goedkoopste zijn qua prijs, alleen jammer weer dat het niet echte kaartje is. Morgen gaat alles retour naar jullie.

Verzending

Zondag besteld, maandag binnen.

Beste Vedrano,

Vervelend om te lezen dat je bestelling niet naar je verwachting voldoet. Graag kijk ik met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Een bestelling plaatsen gaat makkelijk bij Bol.com, ook het betalen gaat soepel, daarna beginnen de problemen. Witgoed artikel wordt geleverd met deuken en krassen. Verdere toelichting zie bij het kopje Verzending en klantenservice.

**Update:
Als je een probleem hebt met de klantenservice dan blijkt een negatieve review beter te werken dan contract op te nemen met de klantenservice. Er zijn kennelijk 2 soorten "klantenservice" bij Bol.com

Verzending

Product beschadigd bij aflevering. Bezorgdienst wil artikel niet gelijk mee retour nemen. Laat hem maar omruilen wordt er gezegd we hebben geen plaats om hem nu weer retour te nemen. Vervolgens klantenservice gebeld omruilen kan niet, ze kunnen wel een retour aanvraag indienen en dan moet ik maar een nieuwe bestellen. Ik moet dus eerst 2 keer het product betalen en dan zou ik later wel weer mijn geld van het retour product terug krijgen. Het retour werd vervolgens niet goed verwerkt en moest ik er ook nog achteraan om mijn geld terug te krijgen. Uiteindelijk wel geld terug gekregen, maar dit vind ik geen service.

Klantenservice

Probleem met klantenservice gehad bij de levering van Witgoed product, helaas bleef het hier niet bij. Witgoed product ging binnen 2 jaar tijd 3 keer stuk, steeds zelfde probleem en dit werd opgelost door iedere keer weer een reparatie uit te laten voeren, bij de 3e keer hadden wel al de vraag gesteld aan het reparatie bedrijf of het probleem nu echt wel verholpen zou zijn en wat als hij nu weer problemen geeft. Reparateur gaf zijn volledige toezegging dat het probleem opgelost moet zijn. Helaas product ging na paar maanden weer in storing met weer het zelfde probleem. Klacht aangemeld bij klantenservice van Bol.com dat we er nu wel een beetje klaar mee zijn en we geen vertrouwen meer hebben in het reparatiebedrijf en het product en een alternatieve oplossing gevraagd.
Reactie was dat er weer een monteur zo worden ingepland. Deze is vervolgens niet eens komen kijken en heeft op basis van de klacht diverse onderdelen besteld. Er kwam zowel vanuit de reparateur als Bol.com geen enkele status update. Meerdere weken moest ik zelf bellen om te horen te krijgen dat de onderdelen morgen binnen worden verwacht. Toen ik na 4 weken hier klaar mee was heb ik aangedrongen op creditering daar ik recht heb op een deugdelijk product en dat reparatie binnen een redelijke termijn uit moet worden gevoerd. Ik kreeg hierop per mail een toezegging dat als binnen 6 weken het product niet gerepareerd zou zijn er tot creditering over zou worden gegaan.
Na 6 weken was het product niet gerepareerd, dus dien ik het verzoek voor creditering in (wat immers toe was gezegd). Ik krijg van de klantenservice nu de reactie dat er geen recht is op creditering omdat dit een aan huis reparatie betreft. (dat ze een toezegging hebben gedaan wordt gewoon genegeerd)
Zelfs als ik aandring op hetgeen wat mij toe is gezegd wordt er gewoon niet meer op gereageerd. Ik krijg nog wel een reactie dat er over 2 dagen een monteur komt om het product te repareren... En daarmee denkt Bol.com dat deze zaak af is gedaan!

***Update ***
Naar aanleiding van negatieve review op tweakers is er contact met mij opgenomen en is er een goede oplossing geboden.

Toch blijf ik het een vreemde situatie vinden dat ik als klant pas serieus genomen wordt, nadat een negatieve review wordt geplaatst.
Ik heb de waardering omhoog aangepast van waardeloos naar voldoende en hoop dat Bol.com zijn klantenservice proces nog eens onder de loep neemt.

Beste Klant,

Wat een ontzettend vervelende situatie, graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Milly van bol.com

Algemeen

Super slecht! Heb je een dag vrij genomen om je tv te ontvangen krijg je een mail dat de levertijd langer wordt omdat de tv groot is. Terwijl overal op de website de datum stond die ik vrij nam. Laatste bestelling die ik daar gedaan heb!

Klantenservice

Contact gehad met iemand van bol.com via de livechat maar die kon mij ook niet helpen met dit probleem.

Beste IIspeedII,

Wat een vervelende situatie. Mijn excuses voor het ongemak. Dit is niet de service die je van bol.com kunt verwachten.

Ik kan helaas geen klantgegevens van je vinden. Zou je een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com en verwijzen naar deze review?

Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen om een gepaste oplossing te bespreken.

Groet,
Imro

Algemeen

ik heb daar een videokaart besteld op 11-07-17, er stond dat hij op 04-08-17 bezorgd zou worden, maar op die dag kreeg ik een mail van bol.com binnen met dat het nog een maand gaat duren. meerdere keren naar de klantenservice gebeld en het enigste wat ze zeggen is dat hij niet op vooraad is of dat ik me bestelling moet annuleren en hem op nieuw moet bestellen, (de prijs is ondertussen 70 euro duurder geworden). En als ik op de website kijk staat er "voor 22:00 bestellen morgen in huis", WRM MOET IK DAT 8 WEKEN WACHTEN....
Ik raad iedereen aan om hier niks te bestellen, want ze houden zich niet aan hun eigen voorwaarden
0/10

Verzending

Waardeloos, ze houden zich niet aan de bestel datum en blijven uitstellen

Klantenservice

Waardeloos, ze komen alleen met excuses waarom hij niet optijd geleverd kan worden. Blijven aandringen dat ik me bestelling moet annuleren en opnieuw moet bestellen, met andere woorden "Wij vinden dat u tewijnig heb betaal voor dit product" want hij is van 331,99 naar 399,- gegaan.

Beste Aerion,

Algemeen: Score: 2
Algemeen

Er werd misleidende informatie bij de levertijd verstrekt. Verder is de site van Bol natuurlijk prima.

Verzending

Er stond bij dit product - Voor 22:00 uur besteld, morgen in huis. Dat was donderdag, dus het zou er vrijdag moeten zijn. Maar nee hoor, het komt na de pasen op dinsdag. Het komt uit België, dus de informatie is gewoon misleidend.

Beste Petitbarzun,

Wat vervelend dat je bestelling vertraging heeft. Graag kijk ik even met je mee. Zou je, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je refereert naar dit bericht en je bestelnummer noemt, wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Femke van bol.com

Scorekaart voor Bol.com Plaza

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie