Bol.com Plaza

Gebruikers over webshop Bol.com Plaza

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Onlangs goodkoop een camera langs zien komen. Verwacht aangezien 't bol.com was dat het wel allemaal prima zou zijn. Niet bewust van het feit dat er 3rd party verkopers tussen zitten die de boel neppen. Camera order op dezelfde dag gecancelled, toen maar ff wat gegoogled en gezien dat de betreffende shop (Index tp trade zoals andere in de reviews ook al aangegeven hebben) een neppe boel was.

Dus tip: Kijk welke partner van Bol het betreffende item verkoopt. Als het een shop is zonder beoordelingen en die pas korte tijd actief is, lekker links laten liggen.
Deze shops komen en gaan en worden niet snel aangepakt door Bol dus dit probleem zal blijven voorkomen.

Klantenservice

Lopen zoeken naar een telefoon nr van bol, maar de enige mogelijkheid van contact was via een chat-persoon.

Algemeen

Geen service, veel onbetrouwbare partijen en laten je stikken waar ze bij staan. Ik zou hier NOOIT MEER bestellen.

Verzending

Artikel bij Inpex tp trade wordt niet geleverd en ben niet de enigste. Te snel geklikt op de mooie prijs. Nu aangifte doen bij de politie en anders zelf maar even op bezoek bij het bedrijf...

Klantenservice

bol plaza heeft geen klantenservice, het is dan ook moeilijk om hier 10 woorden aan vuil te maken.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Ook mijn price alert hing af op een aantal WD en Seagate HDD voor prijzen die eigenlijk niet te geloven zijn

Zelfde als bij Nebulasky2 hieronder Inpex tp trade die in delft in een woonhuis en bestaat sinds april 2020. Nou woon ik zelf in Delft maar toch ga ik de confrontatie niet aan. Zal wel een dropshipper zijn, of niet. Slechte reviews op Bol zelf.

Doe ajb altijd eerst onderzoek voordat je wat koopt.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Mijn Prijs alert ging zojuist af. Een Galaxy A50 voor 179 euro.40 ipv 300 euro plus bij bol.c Plaza
Dat lijkt natuurlijk te mooi om waar te zijn ( dus op onderzoek uit )

De aanbieder Inpex tp trade zit in delft in een woonhuis en bestaat sinds april 2020. Kan zijn dat het een prima toko is maar dit is wel een gevalletje better safe than sorry - Afijn het kan geen kwaad om even goed na te gaan waar de dingen die je bestelt vandaan komen en dan een goede afweging te maken.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Meestal gaat het wel goed maar als er iets mis gaat ben je het haasje.

Klantenservice

De chatbot is een frustrerende irritante barrière die bijzonder weinig begrijpt. Uiteindelijk wordt je doorverwezen naar de achterliggende partij die simpelweg niet reageert. Of je krijgt een onbruikbare reactie van de stagiaire van de week.

Algemeen

Ook ik hoor bij de opgelichte mensen.
Onwetend bleek ik een apparaat in België te hebben gekocht.
Deze is nooit bij mij afgeleverd, ondanks de melding van de Belgische vervoerder.
Die geeft alleen aan bij buren te hebben geleverd.
Knap, want ik woon vrijstaand in de polder. Eerste buren 1 km verderop.
Die weten uiteraard van niets, er is ook geen handtekening.

Bol doet HELEMAAL NIETS voor me.
Ik moet het maar met de derde partij uitzoeken.
Hoezo? Ik koop toch bij Bol?
Waardeloos.

Verzending

Er zou zogenaamd een verzending zijn, maar deze is volledig in mist gehuld.

Klantenservice

Ik kom niet verder dan of de chatbot of uiteindelijk een persoon die vertelt me niet te kunnen helpen.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

voor producten onder de 20,- die niet makkelijk zijn na te maken durf ik het wel aan om te bestellen bij de bol.com plaza, heb nu een telefoonhoesje en screenprotector besteld (bij twee verschillende aanbieders).
via de plaza is goedkoper dan via de website van de verkoper zelf.

Verzending

beide producten (2 aparte leveranciers) waren netjes verpakt binnen gekomen, de ene een dag eerder dan verwacht, de andere een dag later. T&T code werkte niet (voor brievenbuspakje).

Algemeen

Verkeerde product geleverd. Retour lukt maar niet. Bol communiceert andere dingen dan de externe partij. Bij problemen geen reactie Bol of ze kunnen niks voor je doen.

Verzending

Verkeerde product geleverd. Retour gedoe en lukt gewoon weg niet.

Klantenservice

Ze doen niks voor je, want externe partij (terwijl ik toch echt bij bol bestel)

Algemeen

Gaat om de webshop OOTB / Amazing Company via bol.com. Heb daar woensdag begin van de middag een T300 stuur besteld. Voor 2200 besteld = volgende dag levering.
Op donderdag een mail met excuses voor vertraagde bezorging, zou vrijdagavond geleverd worden. Prima.
Vrijdagmiddag krijg ik een mail van bol.com dat mijn order is geannuleerd omdat het product niet op voorraad is.
Gebeld, gevraagd waarom ik eerst een mail kreeg over vertraging, maar men had "geen idee".

Klantenservice

Medewerker was niet genegen om enige moeite te doen om de gang van zaken te verklaren.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Veel gekocht, zeker laatste tijd. Geen problemen gehad. Laatste product was een surface go. Goed verpakt en de volgende dag ontvangen.

Algemeen

Nog nooit problemen gehad en al veel besteld van vijver pomp tot pc hardware etc.

Altijd netjes verpakt

Algemeen

Hanteert lage nepprijzen om prijsalerts te triggeren en verhoogt dan snel de prijzen weer. Inmiddels meerdere keren meegemaakt.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Dit gaat over de reparatie service. Na 2 maanden vertoonde de monitor die ik had vast zittende pixels. Advies van de klantenservice was om hem op te sturen. 15 Werkdagen later kreeg ik een totaal andere monitor terug. Mijn monitor bleek na 2 weken uitzoeken kwijt te zijn. Het voorstel dat ik kreeg was, dat ik de verkeerd opgestuurde monitor terug zou sturen en dat ik dan het aankoop bedrag van mijn monitor terug zou krijgen. In de tussentijd is de monitor die ik had niet meer leverbaar en is de prijs trend omhoog gegaan. Lekker dan.

Al met al een teleurstellende ervaring.

Verzending

De monitor was goed verpakt. Het was alleen de verkeerde monitor.

Klantenservice

Ik heb vooral contact gehad met de live chat service. Het contact was vriendelijk. Ze leken behulpzaam en hun best te willen doen. Maar vaak kwam al snel het antwoord dat ze verder niet veel voor mij konden betekenen. En dat ik maar beter weer een paar dagen kon wachten.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 4

Algemeen

Let goed op wanneer je op bol.com iets van een zgn. partner van bol.com koopt! Wanneer dat geen Nederlandse maar bv een Belgische partner is, gelden niet de Nederlandse maar de Belgische aankoopvoorwaarden. Als er een probleem is, zoals wij helaas ervoeren, blijkt dat bol.com niets voor je doet. Je moet het zelf maar uitzoeken met die partner. Dat is dus misleidend! Je denkt dat je bij een Nederlandse webshop koopt, maar helaas is dat niet automatisch het geval. Ik vind dat zeer kwalijk en adviseer dan ook om niet bij bol.com partners te kopen. Uit ervaring weet ik dat Amazon het beter doet, die neemt wel zijn verantwoordelijkheid!!!

Verzending

De levering was prima, maar de garantie-afhandeling achteraf deugt niet!

Klantenservice

Na meer dan 2 jaar ging de koelkast kapot. Dat zou in Nederland nog geen probleem zijn, maar we bleken via bol.com bij een Belgische zaak te hebben besteld. Bellen naar de klantenservice van bol.com leverde niks op. We moesten maar contact met de partner opnemen en het met hen uitzoeken. Bol.com neemt geen verantwoordelijkheid en stuurt je met een kluitje in het riet.

Algemeen

Bol.com heeft voor mij altijd goed gewerkt met goed klant contact en regelmatig dingen retour gestuurd zonder problemen.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Altijd super snel geleverd. Mocht het een keer fout gaan is de klantenservice altijd coulant. Sinds ik het Select lidmaatschap heb bestel ik zelfs mijn tandpasta online.

Algemeen

Zoals door meer mensen gemeld werkt bol.com mee aan oplichtingspraktijken. Winkels die bewust de boel flessen kun je melden bij bol.com maar ze doen er niks mee. Je moet het zelf maar uitzoeken met betreffende winkel. En ondertussen laat bol.com de betreffende winkels gewoon actief. Ik blijf dus maar weg bij bol.com, want veel van de aanbiedingen blijken via derde partijen en je hebt dus geen idee hoe betrouwbaar die zijn, want ook de reviews op bol.com kloppen niet! (ikzelf kon geen eens een review plaatsen bij betreffende winkel!

Verzending

Veel gezeur en na retourzending niet al mijn geld terug gehad met één of ander vaag verhaal van verkoper dat de wet kopen op afstand niet op gaat.

Klantenservice

Als je bij een derde partij koopt via bol.com doet de klantenservice helemaal niets. Je zoekt het maar lekker zelf uit. Bol.com heeft zijn geld al binnen.

Algemeen

Defect en tweedehands product. Bol.com werkt gewoon mee aan internetoplichting. Service is niet aanwezig, na betaling zoek het maar uit

Verzending

Opgelicht via Bol.com !!!
Op 10-10-2019 een tv besteld bij tv-plaza en deze op 12-10-2019 geleverd gekregen. Bij uitpakken leek het er al op dat het gebruikte tv was. Er ontbraken onderdelen en hij was slecht verpakt. Na 1 week kreeg ik een zwart scherm en deed de tv niks meer.Ik heb hen retour gemeld en terug gestuurd. na 1 dag kreeg ik een mail dat de tv 29 branduren had gehad en ik geen recht had op een andere tv. Telefonisch contact gehad met Bol.com en die vertelde mij niet te kunnen helpen en dat ik het maar met tv-plaza uit moest zoeken.Een dag later kreeg ik nog een mail van tv-plaza met het bericht dat het mankement niet onder de garantie viel en ik de reparatie zelf moest betalen. Bol.com geeft geen gehoor meer en kan niets meer betekenen.tv-plaza blijken oplichters te zijn die verkopen met medeweten van Bol.com !! Dus mensen wilt u nog iets bestellen in de sinterklaasperiode ,wees gewaarschuwd voor Bol.com !!

Klantenservice

Klantenservice is onkundig en bestaat uit stagiaires die geen antwoord hebben. Ze raden aan als je geholpen wil worden moet ke maar terug bellen.

Algemeen

Ik had een mobiele telefoon gekocht via Bol.com. Een leuke Motorola G6 plus.
Ongeveer een jaar later was deze zo dood als een pier. Ik heb het product retour gestuurd. Aangezien er een kras op het scherm zat, wil men hier geen garantie laten toepassen. Het defect doet er dan niet meer toe. Ik sta dus met lege handen.

Klantenservice

Slechte klantenservice in mijn optiek. Er worden geen oplossingen aangeboden. Ze komen hun afspraken over terugbellen niet na. Ze bieden geen alternatieve oplossingen. De fabrikant wordt niet ingeschakeld. Er is geen sprake van coulance, of van een tegoedbon. Heel slecht dit.

Algemeen

Na het bestellen van de TV pas de reviews hier gelezen. Was op het ergste voorbereid. Bezorger belde netjes van te voren dat hij er bijna was. Stond helemaal op scherp: zou het wel inde originele verpakking zitten? Kloppen de nummers wel? Nederlands model? Maar het viel alles mee. Prima verpakt. Origineel. Super prijs. Netjes in de woonkamer geplaatst. Vond het toch nodig om hier te reageren, gezien de vele negatieve reacties.

Verzending

Enige kleine puntje van kritiek: het was niet duidelijk met welke vervoerder het artikel zou komen. Blijkt dus dat ze zelf vervoeren.

1 2 3 4 5

Scorekaart voor Bol.com Plaza

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie