Alternate België

Review toevoegen
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Fijne en eerlijke webshop waar je aan een eerlijke prijs kunt bestellen
Ik had een CPU-Koeler besteld en een paar case-fans, ook een moederbord.......

Verzending

De doos was helemaal stuk bij levering, en daar zaten wel dure spullen in...
Levering was overigens snel en alles was aangekomen..
Verpakkingen moeten wel verstevigd worden vindt ik.

Klantenservice

Reactie duurde lang maar ze beloofden dat er wat aan de verpakking ging gedaan worden en dat vindt ik correct.

Algemeen

Heb een LG 34gn850-b bij Alternate Belgie gekocht sinds ze hem daar wel op voorraad hebben. Enige betaalmogelijkheid vanaf Nederland was van tevoren het geld overmaken, wat ik zelf wel een beetje apart vond. Ben echter super goed geholpen via de klantenservice via whatsapp, wat super prettig was.

Algemeen

Ik kocht een WD40EFZX NAS disk. Alternate.be was hiervoor het goedkoopste, en de verzendkosten waren relatief laag.
De site is overzichtelijk. Bestellen en betalen verliep vlot.

Verzending

De omdoos was wel wat gehavend tijdens het versturen, maar dat kan ik Alternate niet aanrekenen vermoed ik.
De HDD zelf was nog eens heel goed verpakt. De schijf (in anti-statisch plastic) zat in een kleinere kartonnen doos, met daarin een schuimvulling geplakt. Dat doosje was nog volledig intakt.
De schijf is de dag na bestelling geleverd.

Heel erg bedankt voor de review! 😊

Algemeen: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik kan niet aanraden om bij deze winkel aankopen te doen, hun service laat te wensen over.
Ik kocht aantal weken geleden 2 monitors bij Alternate. Ik merkte vorige week dat er een defect in een van de schermen zit waardoor er een pixel rood oplicht.
Alternate verstopt zich achter een ISO norm dat zegt dat er minstens 5 pixels "lui" moeten zijn voor ze het product onder garantie willen laten vallen.
Dit wil zeggen dat de winkel een defect product mag afleveren. Je mag toch verwachten dat wanneer je een product koopt dat dit voor 100% functioneel is.

Klantenservice

Er wordt geen enkele oplossing voorzien terwijl ik als consument met een defect product zit.

Bedankt voor jouw feedback! Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over onze service… Zou je me een ordernummer kunnen doorsturen alsjeblieft? Dan ga ik dit even voor jou nakijken! Alvast heel erg bedankt!

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 3

Algemeen

Productgamma, prijzen, website overzicht allemaal prima. Maar de verzending voor "op voorraad spullen" was erg traag.
Normaal 3 punten maar owv. de vriendelijke, behulpzame en bereikbare klantendienst toch 4.

Verzending

De levering voor 'op voorraad' spullen werd in twee gesplitst. Eentje arriveerde na 3 of 4 dagen de andere pas na een week.
Bovendien géén track&trace code ofzo, dus ik kon het ook niet goed opvolgen.

Klantenservice

Klantendienst wist me dan te vertellen dat het 2 pakketten waren en waar ze in het proces zaten. Verzonden met dhlparcel.nl

Normaal had ik algemeen 3 punten gegeven maar owv. de vriendelijke, behulpzame en bereikbare klantendienst toch een 4 waard.

Hartelijk dank voor je goede review. 😊👊

Verzending: Score: 4

Algemeen

Ben tevreden , de bestelde onderdelen waren de juiste en , en op tijd geleverd , bedankt . Patjen .

OK.

Goed , geen klachten..

Heel erg bedankt voor de goede review! 👍

Algemeen

Vriendelijke & behulpzame medewerkers, die op de hoogte zijn van hun artikelen. Ze maken tijd om naar je vraag of probleem te luisteren en geven een professioneel antwoord.

Klantenservice

Had een item dat niet voldeed, en ook niet werkte.
dit werd onmiddellijk gecrediteerd (na controle).
Ik kon direct iets anders in de plaats meenemen, prijsverschil werd
aan de kassa verrekend.
Dát is service !

Heel erg bedankt voor de fantastische review! 🤗 We hopen je snel terug te zien. 👍

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Enige kennis kan je daar niet verwachten...het zijn veeleer mensen direct van de schoolbanken, die ze aannemen wegens 'money'...heb bij elke aankoop de mensen daar moeten verbeteren....maar ja, achter de hoek...

Klantenservice

Geen technische kennis daar...10 woorden ok...ik zet mijn pc's samen sinds de 386 dx40....dus reeds een hele tijd....als ik een issue heb ga ik eerst googlen....ik heb nu 2 keer (wegens geen google antwoord) tot de mensen van Alternate gegaan....en nee, de technische kennis is zeer summier....al 3 keer serieus verkeerde info gehad....gelukkig ken ik meer dan hen, ...boxmoving is ok, technisch, avoid!

Bedankt voor jouw review. Ik vind het jammer om te lezen dat je ontevreden bent over onze service. Ik kan je garanderen dat onze werknemers experts zijn in hun vakgebied, hier maken wij het verschil tegenover onze concullega's. Ik hoop je alsnog vaak in onze showroom te mogen verwelkomen en je op andere gedachte te brengen. 😊

Algemeen

Gebruiksvriendelijke website waar alle gegevens duidelijk op worden vermeld, duidelijk en concurrentiële prijzen
Vlotte bestelling

Verzending

Goed verpakt, levering was zelfs vroeger dan verwacht

Bedankt voor je goede review! 🙂

Algemeen

Goede producten, makkelijk besteld en bovendien snel geleverd. Deze verkoper is van harte aanbevolen voor hardwareproducten

Verzending

Het werd de dag erna geleverd

Heel erg bedankt voor de goede review! 😁👍

Algemeen

HD besteld s'avonds laat en deze werd al geleverd de dag nadien op de middag nog nooit zo snel iets gekregen van geen enkele online winkel

Verzending

supersnel en heel degelijk verpakt

Heel erg bedankt voor de fantastische review! 🥳

Algemeen

Alles super vlot verlopen, van een zeer overzichtelijk orderproces t/m de snelle levering. Zeer tevreden van al de producten die ik besteld heb, ik heb nl. een nieuwe PC gebouwd. Alternate heeft volgens mij het meest ruime productaanbod van alle Belgische webshops en voor zover ik gezien heb aan een zeer correcte prijs. Voor mij dé referentie !

Bedankt voor je fantastische review! 🤗

Algemeen

Goed overzicht in de webshop en heel vlotte bestelling. Betaling en facturatie-info zijn ook in orde.

Vlotte levering

Heel erg bedankt voor de goede review! 🤩👍

Algemeen

Site is zeer overzichtelijk en men kan makkelijk vergelijken. Alles verliep zeer vlot. Ook als er zich een probleem voordoet met de ingave kan je de bestelling nog makkelijk annuleren. Top!

Verzending

Alles verliep zeer vlot. Bestelling geplaatst en 's anderendaags al geleverd.

Klantenservice

Toen ik mijn voorkeuren had uitgezocht heb ik voor alle zekerheid naar de verkoopsdienst gebeld om te zien of alles compatible zou zijn. Zeer professionele uitleg gekregen en in een verstaanbare taal.

Heel erg bedankt voor de fantastische review! 👊 We hopen je snel terug te zien. 👍

wvc_ Karma 2,82K
Algemeen: Score: 4

Algemeen

Vlotte afhandeling en duidelijke communicatie rond een product dat niet op voorraad was.
Zoekfunctie op de website kan voor sommige producten misschien wel iets beter.

Goed verpakt

Duidelijke communicatie

Bedankt voor je feedback! 🤗 We zijn nog dagelijks bezig met het verbeteren van onze website. We hopen je snel terug te zien. 👍

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik heb al meermaals besteld bij Alternate. Van de 5 bestellingen heb ik 2x echt problemen gehad, 3x foutloos. Een bestelling van 2j geleden werd pas na 2 weken verzonden terwijl het gewoon 2 weken voorradig bleef bij hen (en zogezegd volgende dag geleverd). Uiteindelijk is het goedgekomen. Nu heb ik hetzelfde probleem, iets besteld dat voorradig is, blijkt niet voorradig en ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag wanneer het kan geleverd worden. Service onwaardig en we zitten hier nu al 2 weken te wachten op enig nieuws. De telefoonnummer is niet bereikbaar wegens afgesloten door drukte, geen antwoord op mail van 5 dagen geleden en ook via fb niks reacties. Jammer maar het zal mijn laatste bestelling worden. Annuleren durf ik ook niet met een bedrag van 250 euro en nooit geen antwoord. Als het te druk is om te antwoorden moet je extra personeel zoeken of op zijn minst een kort antwoord leveren.

Verzending

Iets besteld dat voorradig is, blijkt niet voorradig en ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag wanneer het kan geleverd worden.

Klantenservice

Bedankt voor jouw feedback! Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over onze service… Zou je me een ordernummer kunnen doorsturen alsjeblieft? Dan kijk ik even na wat er juist is fout gelopen! Alvast heel erg bedankt!

Klantenservice: Score: 4

Duidelijke website
Concurrentiële prijzen, vaak (bijna) de goedkoopste
Snelle afhandeling van de bestellingen
Geen hoge verzendingskosten

Klantenservice

Goede communicatie en administratieve nazorg
(nog geen ervaring met reoutrs of garantie)

Heel erg bedankt voor de goede review! 👍

Algemeen

Bestellen via web portal is zeer vlot, voorwaarden zijn duidelijk en betaling foutloos. Dit bestelling ben ik zelf op de showroom komen halen

Algemeen

Duidelijke informatie op de website. Prijzen waren vergelijkbaar met andere webshops. En het toetsenbord dat ik op het oog had werd met korting aangeboden.

Verzending

Vrijdagavond besteld, maandag geleverd. Prima!

Heel erg bedankt voor de fantastische review! 🤩 We hopen je snel terug te zien. 👍

Algemeen

Bestelde 4 x Seagate Iron Wolf HDD 4 TB. Mijn eerste bestelling bij Alternate België, dit omdat de prijs in de buurt kwam van de goedkoopste aanbieding. Omwille van de online recensies wilde ik Alternate eens proberen.

De levering was correct. De HDD waren verpakt in twee luchtkussen omslag.

Na installatie in de NAS bleken alle vier HDD te functioneren.

Op basis van mijn ervaring zal ik in de toekomst zeker nog bestellingen plaatsen bij Alternate.

Heel erg bedankt voor de fantastische review! 😁 We hopen je snel terug te zien. 👍

1 2 3 ... 24

Scorekaart voor Alternate België

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie