Alternate België

10.512 producten en 12.490 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate België

Review toevoegen

Algemeen

Bestelling geplaatst op 5 mei, alle onderdelen waren op voorraad tijdens de bestelling. Er werd zogegd de volgende werkdag geleverd. Netjes betaald maar de dag erop 6 mei krijg ik email dat er 2 items niet op voorraad is. Voor 1 item wachttijd van 4 werkdagen en de andere item maar liefst 13 werkdagen. Dit vinden ze blijkbaar heel normaal bij alternate. Ik heb voor dit reden de order geannulleerd. Hou u actuele voorraad dan ook echt bij A.u.b. .Als klant vind ik dit misleidend, had dringend onderdelen nodig.Het is niet de eerste keer dat ik hier problemen mee heb. De ene keer loopt het goed en de andere keer loopt het mis. Heb ondertussen al 2 mails gestuurd om mijn geld terug te storten maar steeds geen reactie.

Klantenservice

Ik heb steeds geen reactie gehad over mijn terug betaling.

Bedankt voor je feedback! Jammer om te vernemen dat er wat mis is gelopen met je bestelling. Kan je mij je ordernummer bezorgen? Dan kijk ik dit graag voor jou na. Alvast bedankt!

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Aankoop nieuw product bleek een reeds gebruikt product te zijn. Een vergelijkbaar product bestellen leek niet meer mogelijk door end of life van product. Een tweede maal kreeg ik het origineel product aangeboden als nieuw, maar het was het reeds gebruikte exemplaar dat mij eerst was verkocht.

---

Ik ga de producten meestal ophalen daar. Altijd vlotte ervaring.

Verzending

Ik ga men producten meestal ophalen en dat is altijd een snelle en fijne ervaring!

Klantenservice

Bij aankoop en openen van een nieuw moederbord bleek dat het om een reeds gebruikt moederbord ging (PCIe clipjes afgebroken, krassen, schroef-gaatjes reeds gebruikt, ...). Alternate geeft dit ook toe en wilt mij graag een duurdere vervanging aanbieden, mits bijbetaling. Geen probleem: missen is menselijk.

Doordat de producten echter end of life zijn (sTRX40), krijgt Alternate de vervanging niet meer besteld. Ook dit is te begrijpen.

Echter hadden ze toch plots terug hetzelfde type moederbord op stock dat ik eerst bestelde en boden me dat aan als alternatief. Ik had al argewaan dus zei dat het geen probleem was maar dat ze toch even moesten dubbelchecken om te bekijken of dat niet om hetzelfde tweedehandse moederbord ging.

En ja hoor! Het bleek om hetzelfde, reeds gebruikte moederbord dat ik bij men orignele bestelling reeds had gekregen.

Hun volgende voorstel was om dit moederbord aan gereduceerde prijs aan mij te verkopen. Ik heb echter geen idee wat de geschiedenis is van dat product en als er PCIe clipjes afgebroken zijn, dan heeft de vorige eigenaar mogelijks niet al te lichtzinnig omgesprongen met het moederbord. Dus: "nee, dankjewel".

Ondanks het tot tweemaal toe een tweedehands product aan mij te willen verkopen als nieuw en de nodige tijd verloren te hebben, bieden ze geen compensatie aan.

Dan maar zelf iets voorgesteld maar dit werd afgeschoten: Omdat dit product nu einde productie is, ben ik genoodzaakt om tweedehands moederbord te gaan zoeken. Daar vond ik echter enkel een XL-ATX bord. Aangezien ik daarvoor een grotere case nodig heb, stelde ik voor om de bij hen aangekochte case (om dat "nieuwe" moederbord in te bouwen) gratis om te ruilen naar een grotere (en 60 euro duurdere) behuizing, ter compensatie van hun fout. De verpakking van behuizing die in mijn bezit is, is echter wel al geopend. Product nog niet gebruikt. Een "Njet" was het antwoord.

Tot tweemaal toe het vertrouwen van een klant beschamen door een (hetzelfde!) tweedehands product aan hem proberen te verkopen, doch niets ondernemen om iets van compensatie voor te stellen. Dit lijkt me geen juiste manier van handelen.

Een spijtige zaak, want anders altijd zeer tevreden bij Alternate en reeds regelmatig onderdelen besteld.

Algemeen

In oktober 2021 kocht ik bij Alternate een Docking Station voor de prijs van € 99,90 (twee jaar garantie). Na een paar maanden bleken de USB poorten hiervan niet meer te werken. Het enig wat Alternate mij kon aanbieden was de terugname van het product om deze terug te sturen naar de fabrikant om te laten nakijken. Ondertussen was het voor mij niet mogelijk om zonder Docking Station verder te werken. Een nieuwe, werkende, wou Alternate mij ondertussen niet geven. De enig mogelijkheid voor mij bestond er dus in om voor de periode dat de Docking Station bij de fabrikant in herstelling was, een nieuwe te kopen om te kunnen verder werken. Alternate laat op die manier de klant volledig in de kou staan. Dit is van Alterante uit toch wel een hele aparte invulling van het begrip garantie. Dit is service beneden het vriespunt zoals ik, de eerlijkheid gebiedt me dit te zeggen, elders nog nergens ben tegengekomen. Nooit meer bij Alternate!

Klantenservice

De garantieservice van dit bedrijf is ondermaats. Er worden geen vervangartikelen geleverd. Service is onbestaande!

Bedankt voor je feedback, Hugo! Jammer om te vernemen dat je niet tevreden bent van onze service..

Helaas kunnen wij niet meteen een nieuw product voorzien. In vele gevallen kunnen producten hersteld worden en dienen wij dit dan ook op te sturen naar de fabrikant.

Wij kunnen niet voor elke RMA case een vervanging voorzien om de tijd dat het weg is naar de fabrikant te overbruggen.

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Onze excuses voor deze vervelende situatie.

Anti competitieve marktpraktijken.

Alternate weigert blijkbaar sinds recent om te leveren aan zakelijke klanten die ook maar iets van overlap hebben in diensten of producten en hanteert daarbij de breedste interpretatie van die definitie.

Dat is aan de ene kant hun goed recht, aan de andere kant best anti competitief en anti consument als ze via bodemprijzen elke vorm van concurrentie uit de markt spelen.

Dat is best jammer, want als kleine hobby-ICT'er die in bijberoep wat bijklust, wordt 't je zo nog moeilijker gemaakt. Alternate schiet zichzelf hiermee in de voet, aangezien ik hen regelmatig aanraadde bij cliënteel voor kleine aankopen die voor mij niet eens de moeite waren om me mee bezig te houden.

Misschien als consument niet te veel op aan te merken, maar dit soort Amazon-praktijken verdient vanuit een ethisch perspectief wel een negatieve review.

Bericht van Alternate:
Door de continu veranderende markt werd er door onze directie besloten om vanuit Alternate België onze diensten en producten niet langer aan (in)directe concurrentie of resellers aan te bieden.

De aanhoudende en zeer grote vraag binnen ons assortiment, zowel vanuit de zakelijke als de particuliere markt maken het voor ons niet verder mogelijk om onze producten aan te bieden voor de wederverkoop.
Hierdoor is het voor u niet langer mogelijk om te bestellen via Alternate België, je huidige bestelling wordt nog wel verwerkt.

Als dit bericht in geen geval zich kruist met uw professioneel aanbod, gelieve ons dan te contacteren.

Bedankt voor je feedback! Helaas is het inderdaad niet meer mogelijk om als wederverkoper bij Alternate aan te kopen.

Door de huidige marktsituatie en de evolutie daarvan is er dan ook besloten om ons te focussen op onze klanten welke deze niet aankopen voor wederverkoop. Indien je verdere vragen hebt hieromtrent mag je zeker onze zakelijke dienst contacteren!

Algemeen

Ik was op zoek naar een nieuwe grafische kaart voor mijn gaming pc, ik had even via de klantendienst contact opgenomen voor advies, ik werd vlot via Telefoon en social media ter woord gestaan

Verzending

De verzending verloopt volledig vlot en stipt via Bpost, ik werd uitgebreid op de hoogte gehouden van de status van de verzending

Klantenservice

De klantenservice heeft me goed geholpen voor het nodige advies bij aankoop van de grafische kaart

Heel erg bedankt voor je fijne review! 😉 Geniet van je nieuwe grafische kaart.

Algemeen

Geduld is toch een schone deugd, nietwaar? Betaling loopt daar zoals altijd vlekkeloos. Super toch.

Verzending

Eergisteren besteld, vandaag geleverd. Artikel was niet in voorraad. Maar geen probleem voor mij. Tijd zat, ik heb het geduld om te wachten.

Klantenservice

Harde schijf van mijn laptop had de geest gegeven. Ter plaatse inde winkel gelijk om hersteld. Zelfs met een nieuwe Windows installatie. Recovery stond natuurlijk op de defecte schijf. Heel vriendelijk personeel met de nodige skills.

Heel erg bedankt voor je goede review, Bruno! 😄

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Al meerdere producten besteld en telkens de eerst volgende werkdag in huis. Eenmalig eens iets defect gehad aan een product (niet Alternate hun fout) en mogen terugsturen en geld teruggekregen.

Verzending

Telkens het artikel de eerst volgende werkdag in huis. Super.

Klantenservice

Zeer vriendelijke mensen. Enige minpunt is bij de aanvraag tot terugsturen van het product. Hier moest ik foto's doorsturen, dit ging moeilijk omdat ze geen externe links konden openen (Google Photos album/Drive folder) en de file-size-limiet van de mail stond vrij laag, terwijl er langs alle zijden foto's verwacht werden. Dit was dus wat omslachtig.

Heel erg bedankt voor je goede review, Louis! 😄

Algemeen

Goeie prijs, snelke levering. Niet te maken gehad met klantendienst, dus daar kan ik niets over zeggen...alles tiptop

Heel erg bedankt voor je goede review, Tom! 😃

Algemeen

Product besteld op de website. Stond dat dit binnen de 1-5 werkdagen ging geleverd worden.
5 dagen later nog altijd niets van gehoord.
Ondertussen was de productbeschrijving aangepast op de website naar pre-order.
10 dagen later nog altijd niets van gehoord.
Mail gestuurd naar de klantendienst en blijkt dat ze zelf geen idee hebben wanneer het product beschikbaar zal komen en of het nog beschikbaar zal komen.
Ondertussen is het product ook niet meer terug te vinden op de website.

Ik heb dan maar de bestelling geannuleerd. Ik kan hier niet blijven wachten op niets.

Bedankt voor je feedback! Jammer dat je bestelling niet goed verlopen is. Kan je mij een ordernummer bezorgen? Dan kijk ik graag voor jou na wat er exact misgelopen is. Alvast bedankt!

Algemeen

Een Samsung SSD gekocht. Zeer goed en overzichtelijk website. Kon de SSD ook makkelijk terugvinden. Prijzen en eventuele verzendkosten werden duidelijk getoond. Bestellen en betalen ging ook vlot.

Verzending

Wauw. Bestelling was snel geleverd en zeer goed verpakt met schuim. Zo ben ik zeker dat de kans op schade zeer klein is.

Heel erg bedankt voor je goede review! 😃

Algemeen

Na aankoop van een door hun gebouwde pc op maat bleek er een case fan stuk te zijn bij levering en werd die ook niet in de bios herkent. Deze was dus van in het begin reeds stuk maar werd bij het testen van het systeem dus niet opgemerkt. Ook werden de cpu temp. redelijk hoog. Na wat over en weer chatten via FB en mail word verzocht de pc op te sturen of binnen te brengen. Daar ik zelf geen vervoer kon regelen of heb moest ik hem dus opsturen. Na een week bel ik met de vraag hoe ver ze staan en ze waren de laatste testen aan het doen.3 dagen later ontvang ik de pc terug, met een nieuwe case fan maar die werd verkeerd aangesloten (op de waterpomp aansluiting waardoor deze niet juist kon geconfigureerd worden in de bios) en de cpu koeler bleek los te staan. Ik meld dit onmiddellijk in een boze mail en vraag me af wat hun technische dienst eigenlijk inhoud?! Ik vraag hun ook waarom de schroeven draaier die normaal bij de cpu koeler zit niet meegeleverd werd. Na veel en over en weer mailen en bellen krijg ik 2 dagen later uiteindelijk bericht dat ze de schroevendraaier zullen opsturen zodat ik de koeler kan vast zetten. Na een week nog niets ontvangen. ik bel en mail nog enkele keren maar ontvang niets, ook geen mail meer van hun. Ik heb verschillende pc's gekocht in het verleden bij Alternate, maar ik koop daar niets meer

Verzending

Ofwel zijn ze daar te koppig om hun onkunde toe te geven ofwel zijn het amateurs die denken professionals te zijn.

Klantenservice

Veel bla bla, beloften en excuses maar echt iets doen gebeurt er niet.

Bedankt voor je feedback! Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent van onze service.. Kan je mij een ordernummer bezorgen? Op je username kan ik niet meteen iets terugvinden. Alvast bedankt!

Verzending: Score: 1

Niks ontvangen !!
Op 17 september een RTX3090 gekocht bij ALTERNATE aan de toen nog lagere prijs van €2500. Sturen mij een verkeerd product op. Zij zagen dit niet als computerwinkel zijnde !! Dat zegt al heel wat.. Hele heisa om dit terug te sturen..
Daarna een week later toen ik aan het werk was krijg ik een bericht van bpost dat er een pakje van ALTERNATE gaat geleverd worden, een uur later krijg ik opneiuw bericht van Bpost dat het geleverd was op een veilige plaats. Was nog 6 uur op het werk aanwezig voor ik naar huis kon, nergens een pakje te bespeuren.Toen ik dit aanhaalde kwam ALTERNATE met een foto van Bpost aanzetten dat toont dat het aan de voordeur op straat was achtergelaten, op het pakket staat in het groot met rode letters ALTERNATE te lezen vanop de foto. Nu al weken discussie met ALTERNATE, zij hebben mijn €2500 en ik heb geen pakket. Maar zij zeggen dat het geleverd is en op een veilige plaats is achtergelaten. Is dit een veilige plaats volges Bpost en ALTERNATE ? De voordeur aan straat waar 6uur aan een stuk mensen passeren die het zo maar kunnen meenemen ? Laatste bericht van hen, dan moet je maar klacht indienen bij de politie voor diefstal en "That's it". Waarom heb ik geen verwittiging gekregen van ALTERNATE dat het zou verzonden worden de dag of enkele dagen voordien ? In mijn account is zelfs geen nieuw order aangemaakt of iets, net of er niks verzonden is.. ik wist van niks.
Nu weigeren zij al sinds verleden week enig van mijn berichten te beantwoorden.
Zeer trieste service daar en een totaal gebrek aan respect en verantwoordelijkheid naar hun klanten toe. Kort samengevat, een incompetent bedrijf zonder verantwoordelijksheidszin en gebrek aan kennis.

Koop hier niks, dat bespaart je heel wat problemen.

Deze DIEVEN hebben immers nog steeds mijn €2500 !!
Klantenservice is onbeschoft, bot en reageert gewoonweg niet meer na tal van berichten.

Op 20-10-2021 nog steeds geen reactie of oplossing ..

Niks ontvangen !!
Nu weigeren zij al sinds verleden week enig van mijn berichten te beantwoorden.

Koop hier niks, dat bespaart je heel wat problemen.

Deze DIEVEN hebben immers nog steeds mijn €2500 !!

Verzending: Score: 3

Algemeen

Ze hebben een goed filter systeem om per product-categorie snel te zoeken op criteria. Veel producten op voorraad, vaak ook goede prijs.

Verzending

Bij bestelling van mijn laptop kon ik de dag kiezen waarop geleverd wordt. Jammer dat er bij sommige producten nog verzendingkosten bovenop komen, en je de retourkosten voor eigen rekening moet nemen. Het is gelukkig wel mogelijk om een product gratis zelf terug te brengen naar hun fysieke winkel.

Klantenservice

Ik had een laptop gekocht, maar pas na het openen van de verpakking gezien dat er geen webcam op dit model zat. Online besteld, maar mijn geld terug gekregen zonder problemen. Dus zeer snelle en vriendelijke service.

Heel erg bedankt voor je fijne & eerlijke review! 😄 Wij nemen je feedback zeker met ons mee.

Alternate,
Meer een begrip dan gewoon een naam van een bedrijf.
Wat je ook zoekt, of wat je ook wilt combineren als het op de website zelf niet lukt kan je altijd even bellen met de winkel.
Daar krijg je professioneel, en eerlijk antwoord.
Het is niet hun doel om VEEL klanten te krijgen, maar om TEVREDEN klanten te krijgen.
Want die komen namelijk altijd weer terug omdat ze goed en eerlijk geholpen zijn.

Verzending

Goed verpakt, netjes een mail met T&T om je zending te volgen.
En meestal binnen 2 dagen geleverd (mits op voorraad uiteraard)
Ben er al een tijd klant en zeer tevreden

Klantenservice

Ik had een vraagje over mijn nieuwe moederboard, daar zat een extra aansluiting voor power op wat ik niet terug vond "waarom" en de stekker zat ook niet aan mijn voeding.
Ze wisten precies wat ik bedoelde en blijkt alleen voor "OC power" nut te hebben
en dat ga ik niet doen en ze probeerden niet een nieuwe voeding te verkopen, maar zeiden dat mijn voeding ruim voldoende was.

Heel erg bedankt voor je fijne review! 😊 Wij zijn blij dat we je verder hebben kunnen helpen.

Algemeen

Producten zijn makkelijk te vinden op de site en ook vergelijken hoort daar bij wat ook zonder problemen gaat.

Verzending

Bestelling was gemakkelijk en vlot geleverd

Heel erg bedankt voor je fijne review! 😉

Algemeen

Ik lees soms tussen soms negatieve reviews betreffende Alternate waarvan dikwijls software de schuldige is en niet de hardware zoals vele klanten denken, mijn ervaringen met Alternate zijn echter zeer positief. Een mistevreden klant deelt zijn ervaring gemiddeld 7 maal terwijl een tevreden aankoop slechts 3 maal wordt gedeeld op allerlei fora en reviews, Ik heb er nu reeds meerdere malen besteld en meerdere keren personeel aan de lijn gehad waarbij deze telkens vriendelijk en geduldig waren. Het laatste wat ik heb besteld is een complete desktop en nadien nog een CPU koeler. Geen klachten wel integendeel. Dat ik nadien nog redelijk wat werk had om de nieuwe PC volledig te configureren is niet meer dan normaal volgens mij met alle software die er achteraf nog op geïnstalleerd is. Een opmerking is dat ik graag had gezien dat er een bios update was gebeurd welk ik nu zelf heb moeten doen. Voor de rest een netjes gemonteerde nieuwe pc onder mijn bureau.

Verzending

Heb nog nooit een product ontvangen dat zo netjes verpakt was, zelf de binnenzijde was voorzien van een plastieken zak gevuld met PU schuim om het trillen van de komponenten tegen te gaan tijdens het transport. Puik!

Klantenservice

Zeer vriendelijk personeel en veel geduld, ook hier een pluim.

Heel erg bedankt voor je geweldige review! 😁

Algemeen

Ik heb onlangs een Synology NAS Diskstation DS218 aangekocht bij Alternate in Aartselaar en ik moet zeggen dat de service uitmuntend is. De manier waarop zij op een professionele en snelle manier omgaan met de aankoop maar ook service t/m de installatie en eventuele problemen is schitterend. Er was een probleem bij mij met één van de Seagate IronWolf schijven en ze hebben dit zonder problemen en heel professioneel opgelost. Ik ga hier zeker nog terug. Eerlijke prijzen, snelle levering en service na verkoop. Super!!!

Klantenservice

Professionele na-verkoop service. Snel geholpen.

Heel erg bedankt voor je fantastische review! 🤩

Algemeen

Heb een RTX 3060 besteld toen ie nog zeker 4 dagen out of stock was, kreeg hem na 5 dagen geleverd. Echt een super service

Heel erg bedankt voor je fijne review, Serhat! 😄

Algemeen

Een NZXT Kraken Z63 besteld en afgehaald. Zoals gewoonlijk dezelfde dag beschikbaar om af te halen. Is niet mijn eerste keer dat ik bestelling plaats bij ALTERNATE, en nog nooit teleurgesteld geweest.

Klantenservice

Scherpe prijzen, uitstekende service en vooral een betrouwbaar hardware shop!

Heel erg bedankt voor je fijne review! 😄

Algemeen

Uitstekend bestelproces en snel geleverd. Dadelijk track & trace gekregen om de bestelling op te volgen.

Hartelijk bedankt voor je review! 😄

1 2 3 ... 27

Scorekaart voor Alternate België

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie