Alternate BelgiŽ

8.569 producten en 10.493 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate BelgiŽ

Review toevoegen

Algemeen

Bestellen en betalen ging vlot. De site is niet altijd de voordeligste, maar in dit geval dus wel :-)

Verzending

Spijtig dat de verzending niet gratis is, zoals bij vele andere online winkels.
Nu moest ik het laten leveren in een postpunt (= de goedkoopste optie) en omdat mijn postpunt op maandag en dinsdag enkel in de voormiddag open is, kon ik het pakketje pas woensdag gaan halen. Ook zou het pakje al op vrijdag in het postpunt geweest moeten zijn, maar het was er pas maandag.

Alles was wel goed verpakt :-)

Algemeen

Duidelijk webshop met veel artikelen in voorraad aan een goede prijs met een eerlijke service. Ik wou al langer en review schrijven, maar ik heb in feite enkel goede ervaringen met alternate tot dusver. Ze zijn in het verleden ook al meermaals 'the extra mile' gegaan met hun service. Daar maken ze ook het verschil mee.

Klantenservice

De RMA afdeling is helaas lang wachten meestal, maar ze nemen dan ook wel de tijd voor jou. Bij mij kon in dit geval het probleem niet onmiddelijk gesimuleerd worden. De medewerker stelde dan voor om de muis zelf een dag in gebruik te nemen en zo werd het probleem ook geconstateerd. Ik kreeg prompt telefoon en mocht een nieuwe komen halen !

Bedankt! We hopen je snel in onze showroom/webshop terug te mogen verwelkomen

Algemeen

Supergoed geholpen in de winkel! Ik had per ongeluk het verkeerde moederbord gevraagd (1 cijfer verschil!) en die was niet compatibel met de CPU die ik ook vroeg.
Gelukkig dat de verkoper dit had gezien en even afcheckte of ik wel zeker was, dat bespaarde me een hoop zorgen!
Voor de rest was iedereen er ook zeer vriendelijk en behulpzaam, echt top.

De webwinkel is ook handig in gebruik en de prijzen zijn niet slecht. Ze verzenden ook via bpost, wat een grote plus is voor mij.

Verzending

Altijd correct & snel geleverd!

Klantenservice

Geen klachten, maar de klantenservice is uitmuntend.

Dat horen we graag, bedankt!

Algemeen

Tot op heden worden de pakje steeds goed en veilig ingepakt. Ze worden ook op tijd geleverd of ik wordt per SMS op de hoogte gebracht als ze op het afhaalpunt klaar liggen.

Klantenservice

Ik heb enkel nog maar bijkomende info moeten vragen. Het personeel heeft mij met veel plezier verder geholpen.

Dat is fijn om te horen, bedankt!

Algemeen

Ik wou een nieuwe computer bouwen en na prijzen te vergelijken, heb ik redelijk wat onderdelen bij hun besteld.
Zoeken naar gewenste onderdelen was makkelijk met de filters die je kan selecteren. Ook hebben ze de mogelijkheid om je build na te zien door als in te geven in hun builder.
Ze hebben een 14 dagen retour termijn en je moet zelf de kosten op je nemen.
Voor de rest was alles vlot en betalen was makkelijk.
Goed verpakte delen, kortom ik raad deze site zeker aan.

Verzending

De onderdelen komen goed verpakt aan in een stevige doos.
Als je voor 21u bestelt bij direct leverbaar dan heb je ze meestal ook de dag erna.
Nu ja, retour moet je zelf betalen en ongeacht de samenstelling betaalde ik nog steeds verzendkosten.. vandaar een "Goed"

Klantenservice

Meteen antwoord na je taal te kiezen en niet half uur menus beluisteren eer je een echt persoon aan de lijn hebt.
Hun uitleg was super to the point.
kortom uitstekend.

Bedankt voor jouw uitgebreide review!

Algemeen

Heb op 28 november een ram geheugen gekocht bij Alternate. Gekozen voor levering met Bpost in de hoop het de volgende dag te hebben. Na 3 dagen nog niks ontvangen te hebben op vrijdag 1 december klantendienst gebeld. Volgens hun zou het liggen aan Bpost en combinatie van black friday waardoor het zeer druk is. We zijn nu 6 december en nu pas is de track and trace status gewijzigd naar "verwerking door Bpost". Best jammer dat dit zo lang duurt.
Heb in het verleden nog al besteld maar toen was het altijd veel sneller. Daarmee toch nog voldoende.

Verzending

Pakket is al 1 week onderweg naar Bpost volgens track and trace. Sinds vandaag is status gewijzigd naar "verwerking door Bpost". Morgen hopelijk dus levering

Bedankt voor jouw feedback! Helaas hebben wij geen invloed op de dienstverlening van bpost :-(

Algemeen

Heel vlotte en geleide betaling tot het einde, topwerk van de mensen van Alternate. Alles kan je gebruiken voor de betaling.

Verzending

Zeer snelle verzending, voor 10 uur was alles bij mij thuis. Beste in BelgiŽ!

Algemeen

Overzichtelijke website die makkelijk in gebruik is en je goed door het koop proces gidst.

Verzending

Pakje laten afkomen in een postpunt (kost bijna §2, wat dus heel goedkoop is),maar de tarieven staan bij het afronden van de bestelling. De volgende dag was het er al en het was de dag ervoor om 21:30 besteld, je kon het ook makkelijk volgen. Het moment als het er geleverd is krijg je een SMS en deze SMS laat je zien in het postpunt en het pakket is van jou.

Bedankt voor jouw review!

Algemeen

Nieuwe onderdelen besteld (asus rog x hero z370) moederbordje. Op de website stond met WLAN , wat ik hoopte te verwachten. Pakket aangekomen, natuurlijk omdat ik de pc zo snel mogelijk in elkaar wou steken heb ik daar niet op nagekeken of het wel de moederbord met WLAN was. 2 dagen na de setup stond ik er pas bij stil dat deze dus geen WLAN had. Fijnekes de facebook messenger gecontacteerd. Ze boden hun excuses wel aan en ik mocht het moederbordje ook terug opsturen. Echter had ik niet veel zin om deze terug uit elkaar te halen. Dus vroeg ik of een cadeaubon mogelijk was. Ipv van de cadeaubon vroegen ze of ik ook tevreden zou zijn met een pci-e wlan kaartje. Hier heb ik op ingestemd.
Natuurlijk is dit een vrij standaard kaartje en had die niet de waardige verbindingen als op het moederbord (geen AC) , hier dus toch nog beetje teleurgesteld.

Zou ook niet direct de waardering slecht geven , omdat ze toch de moeite hebben genomen.

Bedankt voor jouw feedback, ik vind het jammer dat je niet volledig tevreden bent. We zorgen ervoor dat we het goedmaken bij jouw volgende bestelling!

Alvast mijn excuses voor het ongemak, de foute specificaties zijn aangepast en we zorgen ervoor dat zoiets niet meer kan voorkomen.

Algemeen

Geen levering binnen de beloofde tijdspanne.
Geen bericht van niet-verzending.
Geen hulp bij contact.
Twee weken later nog geen terugbetaling.

Verzending

Bestelling geplaatst ten bedrage van ongeveer 900 EUR voor stukken die ik de dag nadien nodig had (voor 22u besteld, dag nadien geleverd is de belofte die ze doen).
Hele dag vruchteloos thuis zitten wachten. Na geen levering en geen bericht zelf gebeld en wat bleek: bestelling was niet klaar geraakt. Antwoord aan de telefoon: "ik had ook wel erg kort voor 22u besteld".

Klantenservice

Gefrustreerd door de gelatenheid en de verloren dag annuleer ik mijn bestelling.
Veerien (!) dagen na mijn bestelling blijk ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen te hebben. Uitleg van alternate: dat is normaal. Onze boekhouding verwerkt terugbetaling enkel op maandag. Wanneer ik er fijntjes op wijs dat er al een maandag gepasseerd is, is het laconieke antwoord: “Ik heb nooit gezegd iedere maandag”.

Conclusie van dit verhaal: alternate faalt op gebied van service, communicatie, customer service en financiŽn en dat is NORMAAL.

Toekomstige klanten wees gewaarschuwd: er is een kans dat u gebruikt/misbruikt wordt als goedkoop kaskrediet en vruchteloos kan blijven wachten op uw bestelling/bericht/geld. Reactiviteit is blijkbaar “the alternate reality”...

Bedankt voor jouw feedback! Ik heb jouw review doorgestuurd naar onze verantwoordelijke. Er zijn duidelijk heel wat zaken misgelopen, onze oprechte excuses voor het ongemak.

We gaan ervoor zorgen dat zo'n misverstanden niet meer voorvallen in de toekomst. Ik hoop alsnog om je in de toekomst te mogen verwelkomen in onze showroom/webshop!

Aarzel niet om ons te contacteren mocht je nog vragen hebben!
Dit kan via Facebook Messenger, telefoon of via e-mail.

Algemeen

SLECHTE naservice! Nvidia kaart in garantie wordt niet teruggenomen ondanks telefonische belofte om wel tussen te komen daarna in de winkel niet meer...

Klantenservice

Nvidia grafische kaart stuk, binnen garantie periode van 3 jaar. Wordt niet teruggenomen omdat de registratienummer sticker er niet (meer) opkleeft . Telefonisch akkoord om ofwel te vervangen ofwel een koningsbon te geven voor nieuwe kaart. In de winkel wordt hierop teruggekomen en worden we teruggestuurd. Hebben nochtans factuur waarop registratienummer vermeld staat. Uitleg: er is veel misbruik in de wereld... Dus klanten vriendelijkheid NUL, misschien goede techniekers maar geen enkel klanten gevoel!

Hoi, kan je ons contacteren om de situatie uit te klaren. Ik zie niet direct waarover dit gaat. Contacteer ons gerust via Messenger, mail of telefoon.

Algemeen

Als ik uitleg vraag dan krijg ik die en als ik niets vraag en gewoon iets wil kopen laat men mij verder met rust. De enige mails die ik krijg zijn kopies van mijn factuur en geen commerciŽle spam.

Klantenservice

Toen ik iets verkeerd kocht mocht ik het omwisselen mits netjes in originele verpakking.

Bedankt voor deze leuke recensie!

Algemeen

Al een tijdje klant bij Alternate, tijd om mijn nieuwe pc eens te laten bouwen ter plekke. Na een eigen keuze van de onderdelen krijg je nog vriendelijke advies over compatibiliteit, prijs, assemblage mogelijkheden (ook custom waterkoeling indien gewenst). Configuratie en bestelling dus een plezier.
Gisteren alles gaan afhalen en ook zeer tevreden over de build kwaliteit. Alle bekabeling is mooi weggewerkt zoals de kast dat aangaf.
Perfect tevreden klant!

Verzending

Levering is per afhaling ter plekke gebeurd.
Supertevreden over de klanten services, afhaal mogelijkheden bij Alternate.
Vriendelijk, behulpzaam en deftige uitleg.

Klantenservice

Vragen staat vrij bij Alternate. Men helpt je zoeken naar de juiste producten zonder enige leidraad naar specifieke voorkeuren van hun kant uit.

Bedankt voor de review, we appreciŽren deze enorm!

Algemeen

Zeer goede en snelle service. Goede uitleg bij vragen over producten en bij verkoop. Vriendelijke medewerkers.

Verzending

Zeer snelle afhandeling en verzending binnen de dag.

Klantenservice

Enkele vragen die me opkwamen werden in een telefonisch deskundig beantwoord.

Bedankt voor jouw leuke recensie!

Algemeen

Ik heb nog nooit problemen gehad bij alternate, scherpe prijzen en snelle levering, echt een aanrader!

Algemeen

Scroll van mijn Roccat Tyon muis begon na 1 jaar door te slippen. Muis binnengebracht voor garantie (zou volgens voorafgaande mail 1-2 weken duren). Ter plaatse uitvoerig getest en probleem vastgesteld na meerdere uren gebruik (trad pas op na een tijd, vermoedelijk door opwarming). Muis werd vervolgens opgestuurd voor herstelling. Uiteindelijk pas na 6 weken bericht van Alternate met melding dat de fabrikant een kabelbreuk had vastgesteld en dat daardoor alle garantie verviel. Ik moest 15§ betalen om een niet-gerepareerde muis terug te krijgen. Natuurlijk niet akkoord gegaan, maar pas na meerdere mails, o.a. naar de consumentendienst en klachtendienst van Alternate, contact via Messenger en een topic hier op Tweakers mijn gelijk gekregen en verontschuldigingen. Dat duurde allemaal samen dus bijna 2,5 maand en de nodige frustratie.

Uiteindelijk het volledige aankoopbedrag teruggekregen (zonder verzendkosten), maar als ik niet had blijven aandringen had ik niets gehad. Nog nooit zo'n slechte service gezien bij een winkel, mij zien ze daar nooit meer terug.

Ondertussen van het geld een nieuwe muis gekocht van Logitech. De kwaliteit van Roccat laat blijkbaar ook te wensen over.

Klantenservice

Zie hierboven, ik ben totaal niet te spreken over de klanten/klachtenservice. Zeer lange wachttijden vooraleer je een antwoord krijgt. Proberen ook kosten door te rekenen naar de klant waar deze niet verantwoordelijk voor is en weigeren in eerste instantie onterecht om de garantie te geven waar je als klant recht op hebt.

Algemeen

Goede service, mensen weten waaroever ze praten. Ruim aanbod en goed te filteren via de website wat je echt zoekt.

Verzending

Levering bij postpunt was zeer snel en was goed verpakt.

Snelle reacties

Bedankt voor deze review!

Algemeen

Zeer bekwaam personeel, ook echte liefhebbers. Website werkt duidelijk, voldoende informatie en kan zien of het in voorraad is. Al veel zaken gekocht, en dit gaat zeker nog komen

Verzending

Verzending altijd goed op tijd en goed ingepakt. Moest verzending gratis kunnen zou leuk zijn, maar dit belemmert mij zeker geen verder aankopen hier.

Klantenservice

Ik stelde een vraag via mail, zeer snel antwoord

Bedankt voor deze complimenten roopx!

Algemeen

De service van Alternate is zeer goed, maar de levering door bpost laat te wensen over. Bij levering 24h pro verandert bpost de leveringsdatum om 16 u 00 in de namiddag naar de volgende dag. Een levering door Alternate kost U dus 2 dagen thuis zitten.

Verzending

De levering door bpost laat te wensen over. Bij levering 24h pro verandert bpost de leveringsdatum om 16 u 00 in de namiddag naar de volgende dag. Een levering door Alternate kost U dus 2 dagen thuis zitten. Excuses bpost zijn er niet bij.

Klantenservice

Telefonisch contact zeer goed, beantwoorden mails te traag. Waarom moet dat trager dan telefoon?

Bedankt voor jouw feedback!

Helaas hebben wij geen invloed op de dienstverlening van bpost :-(

Algemeen

Had wat informatie nodig over een bepaalde Be Quiet fan.
Op facebook onder de 2 minuten een reactie.

Verzending

In BelgiŽ is het nog steeds de gewoonte om te moeten betalen voor een verzending. Maar de kosten vielen goed mee en het pakketje was goed verpakt.

Dat horen we graag, bedankt!

1 2 3 ... 9

Scorekaart voor Alternate BelgiŽ

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie