Alternate België

9.551 producten en 11.630 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate België

Review toevoegen

Algemeen

Super service altijd vriendelijk en super gasten allemaal . hun kennis is ook altijd spot on kan deze jongens alleen maar aanraden

Verzending

Samsung q led tv en game pc

Super

Algemeen

Voor Alternate is de afhandeling uitstekend alléén B-post is de zwakste schakel in het systeem.

Verzending

Het volgen van het pakje via de site van B-post is onontwikkeld en als je pakket nog niet heb gekregen ga eerst kijken aan de voordeur. Waarschijnlijk hebben ze het pakje daar neergelegd bereikbaar voor iedereen.

Algemeen

Prachtige PC-samensteller met overzichtelijke informatie. Makkelijk uit te wisselen onderdelen bij de samenstelling. Je kan opslaan. Je kan afprinten naar *.pdf bestand. Zeer goede interface.

Verzending

Correcte levering en service. Ik had op het laatste moment mijn SSD 850 EVO veranderd in een 970 M.2 en was verbaasd over de snelheid van aanpassen en de correcte levering daags nadien. 10/10!

Klantenservice

Bij de installatie van de rig bleek de Ryzen 2700 niet out-of-the-box compatible met de X370 MSI M4 motherboard BIOS. Snelle hulp en duidelijke analyse aan de telefoon. 100% goede service.

Algemeen

Onze eerste aankoop was een speelgoeddoos van Lego. Scherp geprijsd. Vlot kunnen bestellen. Snel verstuurd. En goed verpakt. Wat wil je nog meer van een online winkel?

Verzending

Het origineel product, goed verpakt, vlot verstuurd.

Algemeen

Telkens wanneer ik computeronderdelen bestel, doe ik dat bij Alternate. Nog nooit problemen gehad, altijd gekregen wat ze beloofden. Scherpe prijzen en ruime keuze. Overzichtelijke shoppingwebsite.

Verzending

Ik ga er gemakshalve van uit dat wanneer je iets op maandag bestelt, je dat dinsdag geleverd krijgt. Bij mijn laatste bestelling (op maandagmiddag) bleef het track & trace-nummer tot dinsdagmiddag zeggen dat het pakketje door de winkelier klaargemaakt werd maar nog niet bij bpost terechtgekomen was. Erg is dat natuurlijk niet, maar een spijkerharde garantie dat het product de volgende dag geleverd wordt, is toch iets wat bepaalde andere webwinkels voor hebben op Alternate.

Algemeen

Heb reeds meerdere keren besteld bij Alternate. Dit ging altijd vlot. Vroeger haalde ik het af in de winkel, maar de laatste tijd laat ik het altijd opsturen. Tot nu toe altijd correct geleverd via BPost. Heb ook al gevraagd om een onderdeel dat ze bij Alternate duitsland hadden, maar niet op de website stond bij Alternate België, te kopen en dat was geen probleem. Gewoon enkele dagen langer wachten.

Verzending

Levering via BPost. Makkelijk kiezen uit een postkantoor dicht bij werk of dicht bij huis. Wat het beste uitkomt met de openingsuren. Levering in een BRINGME-box doen ze ook.

Klantenservice

Ík hebben zelden vragen gehad, maar bij degene die ik al eens had, is dit professioneel afgehandeld.

Algemeen

Is in orde, alles gebeurde zoals voor gesteld, de betaling en communicatie met e-mails was zeer overzichtelijk.

Verzending

Ik heb 3 dagen langer moeten wachten, probleem bij de transporteur zegt men maar daar ben ik niets mee. Heb een contract met Alternate, vandaag besteld morgen geleverd.

Klantenservice

Onze excuses voor de vertraging en dat is het.

Algemeen

Bestellen ging zeer vlot, je werd goed op de hoogte gehouden via email. 's avonds besteld en de volgende dag was het al in huis.

Verzending

Verzending was zeer snel via bpost, je krijgt ook een track&trace code waarmee je je pakje goed kan volgen.

Algemeen

Ik had een Seagate Ironwolf 4TB gekocht. Na het partitioneren en kopiëren van de data van de schijven die na jaren gebruik eindelijk op pensioen mochten, begon de Seagate raar te doen. Rare geluiden, drops in snelheid, ik vertrouwde ze niet meer. Terug naar de winkel dus. Na meerdere dagen testen hadden ze nog steeds geen problemen gevonden, maar S.M.A.R.T. uitlezen gaf een betrouwbaarheid van minder dan 50%. Ondanks dat de schijf de rare kuren natuurlijk niet vertoonde in de winkel, hadden ze daar toch wel door dat er wel degelijk iets niet klopte, alleen konden ze, net zoals ik, niet meteen een oorzaak aanduiden. Zonder moeilijk te doen hebben ze toch besloten van een nieuwe schijf mee te geven. Ben dan toch maar voor de WD Black gegaan. Puntje bij paaltje: klantendienst was zeker capabel om dit probleem samen op te lossen, en ze zijn er op en er over gegaan om dit te verwezenlijken. Absoluut top.

Dat horen we heel graag, bedankt om jouw ervaring te delen!

Algemeen

Zondagavond product besteld (s9) was op stock, met dinsdag levering. Echter op dinsdag avond toch maar contact opgenomen. Vertellen ze mij doodleuk dat dit pas voor woensdag zal zijn ... dan moet je de informatie niet op de website zetten. Een teller aanpassen bij een bestelling kan toch niet echt zo moeilijk zijn ...

Verzending

Te laat aangekomen, dinsdag was beloofd volgens de website ... nu komt dat op woensdag aan en zal er niemand thuis zijn, dus bijgevolg zal dit ook pas donderdag kunnen opgehaald worden

Klantenservice

Geen oplossing geboden, alleen ja sorry er was een fout met het systeem. Maar daarmee is mijn probleem niet verholpen. Zal mij leren van niet bij coolblue te bestellen

Hi, bedankt voor jouw feedback! Kan je ons via Messenger of WhatsApp contacteren dan bekijken we wat er exact misgelopen is?

Xiaomi Huami Amazfit Bip black smartwatch
ik heb eerst bij een bekende site gekeken, via twaekers eens gekeken of er reviews over het product stonden, via twaekers alternate.be ontdekt .
zeer goede ervaring, en daarbij nog eens goedkoper ook, top site + een winkel in aartselaar .
@Xiaomi nadeel van smartwatch is dat naam van beller er niet op komt.
anders zeer tevreden over

Verzending

levering is goed verlopen en op tijd .
via link DHL kon je het pakketje volgen TOP!!!

Jij blij = wij blij!

Algemeen

Had erg veel bang om een IPS scherm te kopen. Alternate had veruit de beste prijs voor mijn Asus XB271HU. Geïnformeerd naar het showroom-model (veel goedkoper). Kreeg eerlijke info terug (kleine krasjes op scherm en kleine vetplekken van vingers). Daarom geopteerd om toch nieuw scherm te kopen.

Garantie gekregen dat als ik kocht en het me niet aanstond, ik gewoon mocht terugsturen zo lang het netjes terug verpakt is (en terecht). Was helemaal gerustgesteld door de transparantie, gokje gewaagd, goed scherm gekregen, tevreden klant.

Verzending

Op tijd, zoals beloofd. Plakband was wel overgesneden aan 1 kant, maar dat stoorde me uiteindelijk niet echt. In de doos zag alles er immers normaal uit.

Klantenservice

Stelde 3 vragen in 1 messenger bericht. Kreeg een snel, volledig en eerlijk antwoord op alle 3 vragen. Zelden dat ik een klantendienst zie die zo duidelijk is in hun antwoorden. Ben teamleider in een contactcenter/klantendienst; ik let er dus wat meer op dan de gemiddelde persoon.

Leuke review! Veel plezier met jouw nieuwe scherm

Algemeen

Ik vond bijzonder gemakkelijk een chromebook dat aansloot bij mijn vraag en dat tegen de laagste prijs die ik kon terugvinden op het net.

Verzending

Alles mooi en netjes geleverd, zij het in een bijzonder grote doos.

Bedankt voor jouw feedback!

Algemeen

Goede webshop, je kunt zeer makkelijk en duidelijk je product opzoeken, ZEER gunstige prijs,snelle en correcte levering in een stevige verpakking. Je wordt goed op de hoogte gehouden over het traject/verloop van je bestelling en levering. Zeker een aanrader om bij Alternate te bestellen;

Verzending

De verzending verliep snel ( 2 werkdagen), was goed verpakt en je werd goed op de hoogte gehouden, via een link van de transporteur waar ze mee werken (DHL)

Dat horen we graag, bedankt voor jouw feedback!

Algemeen

Goede stock, degelijke prijzen (méér dan eens zelfs gewoon de beste prijs), vaak ook speciale acties met gratis levering, vakkundig personeel, mooie en makkelijk bereikbare winkel ook trouwens! Al bij al een zeer goede ervaring!

Verzending

Verschillende mogelijkheden, maar probeer echt bpost te vermijden: keer op keer een teleurstelling - andere levermethodes (zowel gratis als betalend) zijn wél adequaat

Klantenservice

Super ervaring mee! Correct, snelle afhandeling, ... as it should be :-)

Bedankt voor de uitgebreide review!

Algemeen

Goede website, goede service ter plaatse. Ook via verzendingen nog nooit problemen ervaren. Voorlopig nog niks moeten terugsturen.

Verzending

verzending op tijd en goed verpakt, te volgen via bpost. geen beschadigingen of defecte exemplaren. nog niks moeten terugsturen.

Klantenservice

goede en vriendelijke bediening in de winkel ter plaatse.

Dat horen we graag, bedankt!

Algemeen

Alternate heeft een fijne showroom en een handige website die gemakkelijk in gebruik is.

Vorig jaar heb ik een Intel desktop laten samenstellen bij één van hun verkopers. De verkopers weten waar ze over spreken en zijn fijn in de omgang. ALS het over Intel gaat.

Onlangs naar de showroom geweest om een AMD Ryzen build te laten samenstellen.
Hier had ik toch meteen het gevoel dat de verkoper hier weinig van afwist, wat uiteindelijk resulteerde in een verkeerde offerte...Jammer! Dan maar zelf het internet afschuimen.

Uiteindelijk geen slecht woord over Alternate. Het blijft mijn favoriete winkel voor computer onderdelen, maar hoop toch in de toekomst iets professioneler geholpen te worden als het gaat over AMD processors en AM4 moederborden.

Bedankt voor jouw uitgebreide review! Jij blij = wij blij.

Algemeen

pc in onderdelen gekocht bij Alternate voor zelfbouw. Het ging om de laatste nieuwe AMD processor waarvan ik gelezen had dat er een update moest gebeuren van het moederbord ivm de ingebouwde videokaart. Na contact via messenger snel te horen gekregen dat ze hier van wisten en dat ze dit gratis zouden doen voor hun klanten.Dus besteld maar bij montage geen beeld en dus was er geen update gebeurd. Dit laten weten en toen bleek dat ik die update bij hun moest komen laten doen. Na wat discusie hierover en het feit dat ze dit niet gemeld hadden aan mij (90 km van mijn deur) hebben ze me alles laten terugsturen op hun kosten en hebben ze alles getest. Een kleine week later had ik weer alles terug en werkte alles perfect. Ondanks een communicatiefout van hun hebben ze alles heel netjes opgelost. Prima service dus.

Verzending

bij de eerste levering was de pc behuizing beschadigd, Daar kunnen zij natuurlijk niets aan doen.

Klantenservice

Ze hebben het probleem uitstekend aangepakt.

Mooie review, bedankt hiervoor! Ik hoop je snel terug te mogen verwelkomen in onze showroom of op onze webshop!

Algemeen

Ik ben zeer tevreden met al mijn aankopen die ik op alternate gedaan heb. Ik heb vooral veel hardware aangekocht en ook nog een keyboard. Het keyboard had ik online besteld, kwam iets later aan dan verwacht. waarschijnlijk door de staking van 27/2.

Toen ik een aankoop deed van rond de ¤1000 aan hardware was de klantvriendelijkheid iets minder. De man was achter de kassa was kort en onvriendelijk, hij had waarschijnlijk een mindere dag.

Voor de rest is alternate een schitterende winkel met een heel groot aanbod!

Verzending

Het product kwam 2 dagen telaat aan waarschijnlijk kwam dit door de staking van 27/2.

Klantenservice

Bedankt voor jouw feedback! Onze excuses voor het ongemak, we hopen jou snel terug te mogen verwelkomen!

Algemeen

ik bestelde een desktop volledig geassembleerd, doch zonder vooraf geïnstalleerd besturingssysteem. ik heb besloten over te stappen naar Ubuntu. via de aangesloten kaartlezer kon ik niet opstarten vanaf de micro sd-kaart. ik belde de servicelijn van Alternate. de operator vertelde mij dat mijn kaartlezer geen Ubuntu ondersteunt. via bootable usb-stick heb ik wel Ubuntu kunnen installeren.

Verzending

goed verpakt en netjes thuis geleverd via DHL (blanke koerier :-))

Klantenservice

Bedankt voor jouw review.

1 2 3 ... 10

Scorekaart voor Alternate België

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie