Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HardwareWebwinkel

10.407 producten en 11.367 uitvoeringen
Namens Tweakers

Voorheen stond deze shop bekend als MNM Computers

Gebruikers over webshop HardwareWebwinkel

Review toevoegen
Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Uitstekende winkel. Ze reageren erg snel via Whatsapp en zijn er vriendelijk. Ook denken mee met de klant wat betreft levering of alternatieve producten. Aanrader!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Geen fancy website maar wel een webwinkel met een breed scala aan producten en ook voor een goede prijs.
Snelle verzending, vrijdag middag rond half 5 besteld en nog geen kwartier later kreeg ik al een mailtje dat het verzonden was.

Verzending

Snelle verzending, vrijdag middag rond half 5 besteld en nog geen kwartier later kreeg ik al een mailtje dat het verzonden was.
Verzending was klein genoeg om met briefpost verstuurd te worden dus is mijn aankoop in een nette bubbeltjes plastic envelop opgestuurd en kreeg hem gewoon een dag later netjes door de postbode in mijn brievenbus gegooid.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De website is niet fancy maar het assortiment en de prijzen zijn prima! Recent twee bestellingen gedaan en beide zijn prima.

Verzending

Een van de bestellingen afgehaald. Dit kan op een thuis adres.
Vriendelijke mensen, goed ontvangen.

Algemeen:
Score: 3
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Dit proces was voldoende, voorraad geeft geen indicatie van het aantal artikelen, daarover later meer.

Verzending

Gekozen voor Zaterdag levering, met 3,50 toeslag. Hoe dan ook retro dat men moet bij betalen voor een zaterdaglevering bij een bestelling van meer dan 50euro. Dit brengt de verzendkosten op ¤ 8,45.

Zaterdagbezorging - indien alle producten op vooraad met 24h indicatie! (¤ 3,50 toeslag): ¤ 8,45

Dit lijkt mij wel wat, ik wou graag zaterdag gaan klussen, alle bestelde artikelen hadden de status "Op voorraad".

Ik laat de bestelling gaan en lees een dag later helaas dat er niets is gebeurd; namelijk:

"Goedemiddag,

Bedankt voor uw bestelling , helaas hebben we van artikel 86196 nog maar 2 stuks op voorraad. We kunnen u aanbieden om in plaats van 4x artikel 86196 , 2x artikel 86196 en 2x artikel 86197 te leveren, dit is de 2-poorts uitvoering.

De 86196 zal aankomende dinsdag weer binnen komen."

Geen enkel belletje, immers is volledig duidelijk dat speciaal is besteld voor een zaterdag levering. Stuur dan op wat op voorraad is!!

Reactie:
Dag hardware webwinkel,

Helaas lees ik dit nu pas.

Graag aanpassen. Ik heb echter gekozen en extra bij betaald voor een zaterdag levering. Dat zie ik zo helaas niet meer gebeuren helaas.

Graag een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,

Reactie:

Goedemiddag,


We hebben de bestelling aangepast. Het nieuwe orderbedrag is ¤ 51.70 . We zullen het prijsverschil van ¤ 1.10 voor onze rekening nemen.

U ontvangt hier zo een nieuw orderbevestiging van.


Met vriendelijke groet,

Reactie:

Dag Hardwarewebwinkel,

Fijn dat de bestelling eindelijk verzonden is. Helaas kan ik mij totaal niet vinden in de oplossing.

Door deze gang van zaken heb ik helaas mijn bestelling of een gedeelte daarvan afgelopen zaterdag toen ik ze nodig had niet mogen ontvangen.

Helaas is er door jullie niet gekozen om meteen de producten te versturen welke wel op voorraad waren, jullie waren op de hoogte van spoed door de gekozen verzendwijze met zaterdag bezorging. Mochten jullie niet alsnog met een gepaste oplossing komen dan zal ik voortaan mijn producten elders bestellen. Desondanks zal ik een gepaste review achterlaten op www.tweakers.net op basis van de oplossing.

Fijne dag.


Helaas geen verdere communicatie meer en helaas kan ik dus ook geen gepaste oplossing beschrijven.

Klantenservice

Afhandeling door de klantenafdeling is gewoon waardeloos, reactie word niet volledig beantwoord; mijn communicatie word gedeeltelijk genegeerd. Jammer.

Gratis advies aan de klantenservice, Verstuur gewoon wat wel op voorraad is meteen. En lees en geeft een reactie op de gehele e-mail van een klant.

Beste Hille,

Dank je voor je review. Klachten over een meerprijs voor zaterdaglevering moet je voor bij PostNL zijn, ¤ 6,95 + 21% BTW is het bedrag wat wij er voor betalen en wat de klant dan uiteindelijk betaald, daar zit niets bovenop, verzendkosten zijn geen verdienmodel.

We hebben je op vrijdag gemaild dat er niet voldoende voorraad was van het door jou bestelde product. We hebben je een alternatief geboden zodat je zaterdag nog aan de slag zou kunnen gaan, wij gaan van uit dat mensen die via internet bestellen ook via internet bereikbaar zijn! Helaas heb je hier pas zaterdag op gereageerd en hebben we dit dan ook maandag voor je kunnen uitvoeren. We hebben de teveel betaalde kosten voor de zaterdaglevering verrekend met de uitgekozen alternatieve producten, daarnaast hebben we je uiteindelijk nog een korting doorberekend om op hetzelfde betaalde bedrag uit te komen.

Jammer dat je hier niets over schrijft en dat je het blijkbaar geen passende oplossing vind en dat je beoordeling dan meteen op 1 ster uit komt. Ik ben benieuwd hoeveel sterren je gaat geven als er niets geleverd wordt? ;-)

M. van Rooij
HardwareWebwinkel.nl

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Organisatie anuleert (zonder overleg) mijn bevestige bestelling, de prijs bij nader inzien foutief (te laag) was. Naar zrggen vanwege een verkeerde koppeling. Het bestelde product was qua bedrag en vanwege dalende trend reeel. Vervelend, met name als je elders gerelateerder producten besteld hebt.

Klantenservice

Zie bovenstaande motivatie, met name omdat het zonder overleg met klant plaatvindt.

Goedenavond,

Dank u voor uw review. De door u bestelde processor was verkeerd geprijsd, een kennelijke vergissing zoals ik u uitgelegd heb. De prijs was dusdanig afwijkend (meer dan ¤ 60,-) dat u had mogen verwachten dat dit niet kon kloppen. Er stond ook nergens vermeld dat het om een aanbieding zou gaan. Derhalve hebben we de order meteen geannuleerd, u gemaild en het bedrag aan u teruggestort. De hele afhandeling zal geen 5 minuten hebben geduurd vanaf het plaatsen van de bestelling. In onze ogen hebben we dit snel afgehandeld en kon u meteen elders bestellen.

M. van Rooij - HardwareWebwinkel.nl

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Site is overzichtelijk
wel oogt de site wat saai (persoonlijke mening)
betaling verliep zoals het hoort te lopen
geen onnodige dingen tussendoor

Verzending

Kast was zoals aangegeven op de site binnen 24 uur
en was ook dan idd de volgende dag op te halen bij de pick-up point

Klantenservice

bij aankomst van de kast was er helaas 1 usb 3.0 poort boven op de pc die niet goed werkte gaf alleen stroom deed niks met Data

hierop werd snel gereageerd met dat ze contact op zouden nemen met de Leverancier om een vervangende usb station toe te laten sturen.


hierop duurde het helaas 3 weken voordat er weer gereageerd werd met dat het gelukt is en dat het onderdeel onderweg is.
persoonlijk vind ik 3 weken net even iets te lang om niets van je te laten horen.
maar verder heb ik de klantenservice als prettig ervaren
daarom 1 ster aftrek bij Klantenservice

Q_7 Karma 20,3K
Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Eerste bord was doa diezelfde dag opgestuurd , na 2 dagen had ik een werkende in huis!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Makkelijk te navigeren, goede prijzen, geen gedoe. Procedure is simpel zoals je mag verwachten. Prima in orde.

rbrt Karma 1,96K
Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Via de prijsvergelijker had ik een PC samengesteld, veel van de onderdelen kwamen bij deze shop uit. De webshop leverde ook als eerste alle onderdelen voor de PC, helaas moest ik op de rest wachten voordat ik kon beginnen met bouwen.

Toen eindelijk alle onderdelen binnen waren (ik moest aardig wachten op het moederbord via een andere shop) kon de bouw starten. Helaas bleek al snel dat de pc niet wilde booten. Ik had een Ryzen2 CPU besteld op een 350 chipset welke aanvankelijk was ontworpen voor Ryzen1 dus mogelijk was BIOS de oorzaak. Zodoende heb ik ergens een Ryzen1 opgedoken en de bios geflashed naar een versie die Ryzen2 ondersteunt.
Helaas bleek dit niet de oplossing maar het geheugen was de dader. Ik heb dit bij Hardwarewebwinkel gemeld en kreeg snel een sympathieke reactie. Het geheugen mocht kostenloos toegestuurd worden en binnen een week had ik een andere geheugenmodule ontvangen die het direct deed, wederom zonder iets te hoeven betalen. Nette service die je niet overal krijgt.

Verzending

Als eerste geleverd en goed verpakt. Voor de RMA kreeg ik een UPS retourlabel wat ik kostenloos op mijn pakket kon plakken. In geen van de 3 zendingen (levering, retour en opnieuw levering) heb ik kosten moeten betalen.

Klantenservice

Na het melden van het defect ontving ik een snelle reactie via mail waarin bleek dat mijn klacht serieus was bekeken en de webshop medewerker ook had geverifieerd of de geheugenmodule in de QVL stond van het door mij genoemde moederbord. Zoals genoemd verliep de RMA verder netjes, kostenloos en vlot.

Daarnaast had ik mijn bios compatibiliteitsissues bij vrienden genoemd die ook een Ryzen2 + 350 chipset wilde aanschaffen. Na enige rondvraag bij diverse webshops kwamen ze erachter dat Hardwarewebwinkel een gratis firmware upgrade biedt om Ryzen2 processoren op Ryzen1 moederborden te laten werken. De meeste andere webshops vragen geld voor deze dienst.

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 3
Klantenservice:
Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Spullen besteld en tot de uiterste leverdatum gewacht. Nog steeds niks binnen. Probeer ze telefonisch te bereiken maar dat mag niet baten want ze nemen op verschillende tijden niet op.
Edit: middels contact gehad en positieve ervaring opgedaan. Alles komt weer goed

Verzending

Vertraging, maar ja wie heeft dat nou niet?

Goedemiddag,

Dank u voor uw review. U heeft de bestelling geplaatst via onze website. Daarna is alles digitaal gegaan zoals gebruikelijk is bij bestellen via internet. Op onze website vind u ook de melding om gebruik te maken van een aantal andere contact mogelijkheden die we bieden, telefoon is helaas de laatste optie die wij hanteren indien hier tijd voor is hetgeen ook nadrukkelijk op onze site vermeld staat.

We adviseren u dan ook even te mailen/whatsappen/telegrammen/chatten zodat we u snel aan een antwoord kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,


Maurice van Rooij
HardwareWebwinkel.nl

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Koelpasta besteld, netjes de volgende dag in de brievenbus ontvangen. Bevestiging via de mail gekregen.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Via Telegram contact gehad over de beschikbaarheid van Noctua fans (8x). Zoals ze aangaven konden ze de fans direct leveren.

Verzending

Goed verpakt, geen open paketten of defecten.

Klantenservice

Direct contact via Telegram of whatsup is echt ideaal.

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 3
Klantenservice:
Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Het bedrijf heeft een goed werkende website en biedt concurerende prijzen. Klachten worden opgelost. Maar ze zijn slecht bereikbaar. Qua verzending zou mijn advies zijn om naar PostNL over te stappen (want: meer bezorgdagen, betere tracking en tracing en avondbezorging mogelijk)

Verzending

Pakketzendingen verlopen via GLS in mijn ervaring. Je ontvangt een mail uit naam van HardwareWebwinkel dat het pakket aan GLS meegegeven is, met de bezorgdatum. Vervolgens werkt de track en trace niet op de site van GLS. Het bezorgtijdvak dat GLS aangeeft op basis van postcode was in de ochtend. Er werd echter pas om half negen in de avond geleverd. Maar dus nog wel dezelfde dag. Merk op dat GLS niet op zaterdag bezorgt, wat inhoudt dat als je pakketje toch niet op vrijdag geleverd wordt, je tot ten minste maandag zal moeten wachten.

Klantenservice

Ik heb al eerder een bestelling geplaatst bij HardwareWebwinkel en ze in totaal ongeveer 6 keer gebeld. Ik heb ze echter nog nooit telefonisch aan de lijn gekregen. Slecht! Op e-mail wordt wel gereageerd. In mijn ervaring kwam er na ietwat moeizame mailcommunicatie toch een adequate oplossing (ik ontving een artikel met een missend component. Dit is uiteindelijk door HardwareWebwinkel nagestuurd).

Algemeen:
Score: 2
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

3 producten besteld, alle drie op 2-3 dagen levertijd. Jammer, het is nu de 2de dag en er is nog niets verstuurd vanuit deze webshop.

Verzending

Ik heb 3 producten besteld met een levertijd van 2-3 dagen. Dinsdag besteld en nu donderdag avond nog geen bericht dat de producten zelfs bij hun binnengekomen zijn dus ook niet dat het verstuurd is naar mij. Erg jammer dit.

Goedemorgen,

Dank u voor uw review. Uiteraard vinden wij het erg vervelend dat u als klant ontevreden bent over uw geplaatste order en afhandeling hiervan. Ook wij willen zo snel mogelijk alle orders verwerkt hebben, we hebben geen baat bij orders die blijven liggen.

De gestelde levertijden op de website zijn een indicatie die in de meeste gevallen gewoon gehaald wordt. Soms zit het mee maar soms zit het ook wel eens tegen als bijvoorbeeld een vervoerder van de toeleverancier hier pas rond 17.30 uur komt bezorgen. Wij kunnen dan helaas niet meer alle zendingen verwerkt krijgen en zullen pas de dag erna verstuurd worden.

We hopen dat u ons nog een kans wilt geven om het nog een keer te laten zien dat het normaal gesproekn echt wel allemaal binnen de gestelde tijden gaat, uitzonderingen blijf je natuurlijk houden.

Met vriendelijke groet,


Maurice van Rooij - HardwareWebwinkel.nl

Mr.B Karma 6,73K
Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

's Avonds laat (4 april om ongeveer 23u) een bestelling proberen te doen van een Intel NUC met geheugen en een SSD. Tot vier keer toe kwam ik niet tot een betaling maar kreeg een lege pagina voor m'n neus. Opgegeven (het is 2018, webshop betalingen moeten gewoon werken) en m'n bestelling bij een andere webshop geplaatst.

Daarna mailtje naar HardwareWebwinkel gestuurd (quote):
"Helaas is het na vier pogingen niet gelukt om een bestelling te plaatsen op uw website (afrekenen lukte niet). Inmiddels heb ik ergens anders wel een bestelling weten te plaatsen.
Ik zou het op prijs stellen als u het bij de bestelling aangemaakte account zou willen verwijderen."

Een uur later kreeg ik een reactie (quote):
"Mocht u de order toch graag door willen laten gaan? Als u het met een andere browser probeert zal het probleem vermoedelijk opgelost zijn." (inmiddels lag ik al te slapen)

De volgende dag gereageerd met een kopie van mijn eerste mail en nogmaals de vraag om de account te verwijderen. Want ik heb, mijn inziens, duidelijk in de eerste mail al aangegeven de bestelling niet door te willen laten gaan.

Hierop kreeg ik de volgende reactie (quote):
"Ik probeerde alleen maar behulpzaam te zijn. Ik heb nu zoals je verzoekt het account verwijderd."

Persoonlijk vind ik dit een belabberde reactie naar een klant en zal ik hier niet nog een keer een bestelling plaatsen.

Sailliant detail: de bestelling bij de andere webshop is met dezelfde browser gedaan.

Klantenservice

Gezien de reactie op mijn e-mails kan ik niet anders dan de klantenservice één ster (waardeloos) te geven. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

Om te reageren op de reactie hieronder van HardwareWebwinkel:
Het gaat mij erom dat de eerste mail simpelweg niet volledig gelezen is; ik vraag u om de account te verwijderen, niet om het probleem op te lossen. Immers, ik heb elders al een bestelling gedaan. Dat u vervolgens 'geirriteerd' reageert vind ik ongepast en niet klantvriendelijk.

Overigens, als uw website ('s avonds) in onderhoud is, geef dat dan aan op de website danwel tijdens het afronden van de bestelling. Dan was ik geen tijd kwijt geweest om een bestelling proberen te plaatsen, had ik geen mail hoeven sturen en had u deze review ook niet gehad.

Goedemiddag,

Dank u voor uw review.

Er wordt op dit moment gewerkt aan de website, dit gebeurt op diverse tijdstippen, vaak laat op de avond om zo min mogelijk mensen tot last te zijn. Ik zag dat u een probleem had en gaf u een tip waarmee uw probleem waarschijnlijk opgelost was.

Een andere browser betekend een verse start van het laden van de website, verse caching e.d., zeker dus geen vreemde oplossing bij dit soort problemen.

Het krijgen van een negatieve review is voor ons natuurlijk nooit leuk, we proberen immers voor iedereen ons best te doen. Wij geven u hulp, zelfs zeer laat op de avond en daarvoor geeft u een negatieve review met slechts 1 ster?


Maurice van Rooij
HardwareWebwinkel.nl

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik heb bij de Hardware Webwinkel 3 case fans gekocht. Ze hanteren erg scherpe prijzen, waardoor je bij meerdere producten per bestelling toch goedkoper uit kan zijn inclusief verzendkosten.
De bestelling ging vlot, al voelt de website wel wat gedateerd aan. Via e-mail goed op de hoogte gehouden van de bestelstatus en een Track & Trace code ontvangen om de verzending te volgen.
Kortom een goede eerste bestel ervaring bij Hardware Webwinkel!

Verzending

Zending de volgende dag in huis en goed verpakt met extra luchtkussentjes tegen stootschade. Verzending via GLS.

psy Karma 34,6K
Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik had twee kleine 60mm fan's nodig. Uit ervaring wist ik dat Maurice dit vaak op voorraad heeft en scherpe prijzen hanteert. Webshop is prima, al zou een filtertje hier en daar extra geen kwaad kunnen.

Verzending

Verzonden voor 2,50 via brievenbuspost. Onderdelen waren in een klein doosje gestopt zodat het in de brievenbus past. Binnen 24u bezorgd is ook dit keer gelukt.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Overzichtelijke website, prima prijzen (kan natuurlijk niet met alles), duidelijke email met bestelbevestiging en komt beloften qua levertijden goed na.

Verzending

Levering zoals op de website staat de volgende dag. Ik was zelf in verband met werk niet thuis, maar zoals de pakketbezorger hier in de wijk ook weet kan het gewoon naar de buren.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Was op zoek naar een mini-itx moederbord welke niet op hun website stond. Na contact via chat gingen ze op zoek naar een alternatieve leverancier. Even later stond het moederbord alsnog voor een scherpe prijs op hun website.

Verzending

Op tijd geleverd en verpakt in 4 lagen bubbeltjesplastic en airbags.

Klantenservice

Dit moederbord had een bios-update nodig voor de cpu die ik erbij bestelde. Geen enkele andere webwinkel bood mij uit eigen overweging aan om vooraf een (gratis) bios-update te doen.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik wilde graag een upgrade van mijn wifi van b/g naar ac in mijn NUC. Ik heb gekozen voor Hardware WebWinkel omdat ze op de site vermeldden dat het op voorraad was. En dat was ook zo!

Verzending

Je kunt kiezen uit verschillende mogelijkheden, zoals een brievenbus pakketje en kost dan niets. Top!
En het was de volgende dag geleverd, zoals beloofd.

Klantenservice

Uiteraard geautomatiseerd, maar wel netjes en niet overdadig.

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor HardwareWebwinkel

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg
Qshops

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True