Bol.com

8.934 producten en 10.769 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Bol.com

Review toevoegen

Algemeen

Alles is super makkelijk om te vinden. Het betalen gaat prima en veilig. Ook is het erg prettig dat je gelijk je bestelstatus kan bekijken en als deze beschikbaar is een track en trace code ontvangt.

Verzending

Mijn bestellingen zijn altijd goed verpakt en worden geleverd wanneer dat aangegeven staat

Klantenservice

Wanneer je hulp nodig hebt, staan ze altijd klaar voor vragen!

Algemeen

Aantal boeken besteld bij Bol en tweedehandsverkopers. Soms zijn die laatsten niet zo snel als Bol zelf maar het garant staan van Bol is wel mooi. Jammer alleen dat Bol zoveel geld wegsnoept van de verkopende partij.

In orde.

Algemeen

Altijd erg makkelijk om te bestellen. Ook vaak binnen 24 uur in huis. Goede retour service en bijna altijd gratis verzenden. Top. Geen op of aanmerkingen.

Verzending

Soms worden meerdere producten afzonderlijk van elkaar verzonden, waardoor je ze niet tegelijk binnenkrijgt. De één komt met de post en de ander via de pakketpost bijvoorbeeld. Maar is misschien wel logistiek handiger.

Algemeen

Eigenlijk werkt alles lekker met Bol.com. De website is overzichtelijk en je kiest gemakkelijk de gewenste producten uit.
Het enige minpuntje dat ik zo kan bedenken is het feit dat het niet mogelijk is om met PayPal te betalen.

Verzending

Bestellingen worden altijd keurig op tijd en netjes verpakt geleverd. Ik heb tevens ook nog nooit meegemaakt dat ik een veel te grote doos krijg in verhouding tot het product dat ik besteld heb.

Klantenservice

De klantenservice is, wanneer ik deze überhaupt nodig heb, zeer attent en heeft mijn problemen dan snel opgelost.

Algemeen

Producten makkelijk te vinden, ruime keuze, goede beschrijvingen, eenvoudig bestellen, ook betaling wordt in duidelijke stappen uitgelegd.

Verzending

Ruim op tijd, goed verpakt.

Klantenservice

Een keer contact gehad over een product, prima geholpen naar volle tevredenheid.

Hi Arians,

Bedankt voor je bericht en we blijven ons best doen dat het blijft zoals het nu is en wensen je nog veel plezier met je toekomstige bestellingen.

Algemeen

Bij bol.com wordt ik altijd netjes geholpen of het nou een probleem is met de garantie of verzending. Altijd excellente service.

Verzending

Met het select abbonement biedt bol.com zoveel meer dan de concurrenten. Vandaag besteld ‘s avonds thuis is mijn persoonlijke favoriet.

Hi markieis2,

Dat snap ik, dat je blij bent met je select abonnement. Als je iets koopt, wil je het tenslotte zo snel mogelijk ontvangen.

groetjes,

Algemeen

De klantenservice van bol.com helpt altijd prima als er iets mis is. Het bestellen bij bol.com is niet altijd vlekkeloos gegaan bij mij, maar de service maakt het altijd wel goed. Ik ben altijd na afloop wel tevreden. Het assortiment van bol.com is ook enorm en mede dankzij select is het bestellen van weinig ook handig.

Verzending

Meestal komt het snel en goed aan. Heb wel eens gehad dat het niet aan kwam, maar daarna schoot bol ook te hulp.

Klantenservice

De klantenservice van bol is een voorbeeld. Ik had een deel van mijn bestelling niet ontvangen en ze deden er moeite voor om het gelijk op te lossen.

Goedenmiddag Mavasch,

Dankje voor het schrijven van deze mooie review.

Fijn dat je blij bent.

Algemeen

Het proces was soepel, duidelijk en prima te volgen. Geen rare extra kosten of addertjes.

Verzending

Had 3 artikelen besteld werden geleverd in 2 pakketten op 2 verschillende tijden maakte die dag niet veel uit maar had liever 1 pakket gehad.

Super bedankt voor je bericht. Wanneer je bij 2 verschillende verkopers iets bestelt, worden die bestellingen apart geleverd.

Fijne dag,

Algemeen

Een soundbar van Samsung besteld, de M450. Voor €199 euro was hij daar het goedkoopst.
Ik heb hem de donderdag voor Black Friday gekocht. Met de aanname dat het toch allemaal nep is die aanbiedingen, maar dat bleek niet het geval. Op vrijdag was hij €30 goedkoper, namelijk €169.
Ik had hem voor €199 gekocht. Via de chat contact gehad met Bol.com. Zij zeiden dat ik een kortingsbon voor Bol.com kon krijgen twv €30 of hem terug kon sturen en een nieuwe bestellen voor de lagere prijs. Voor het gemak gekozen voor de kortingsbon. Deze stond snel in mijn account klaar om te gebruiken en is drie jaar geldig.

Uiteindelijk de Soundbar ontvangen en ik was toch niet helemaal tevreden met de geluidskwaliteit. Het was niet veel beter dan ik al had, soms zelfs slechter. Maar ook na twee weken de soundbar gebruikt te hebben kon ik hem terugsturen op kosten van Bol.com en hebben ze mij het volledige bedrag terugbetaald. Dat stond binnen een paar dagen op mijn rekening.

Al met al een positieve ervaring gehad met Bol.com. Je wordt snel te woord gestaan en ook als je al iets gebruikt hebt kan je het zonder problemen terug sturen. Dikke prima.

Verzending

Donderdag avond besteld, dezelfde avond verzonden. Kwam wel pas zaterdag aan, maar dat lag aan DHL. Niet aan bol.com. Kreeg dezelfde avond nog een verzendbevestiging.

Klantenservice

Goed contact via chat. Snel geholpen.

Goedenmiddag,

bedankt voor je bericht en hopelijk vind je binnenkort een soundbr met een beter geluid.

Jolanda vna bol.com

Algemeen

Ik ben al jaren een zeer tevreden vaste klant van Bol.com. Dat zegt volgens mij wel genoeg.

Verzending

Niets om aan toe te voegen.

Klantenservice

Niets om aan toe te voegen.

Algemeen

Ik had een headset besteld en een muis net voor kerst en het kwam allemaal gewoon op tijd! net zoals dat me het hadden beloofd. Ook werken de producten super goed!

Verzending

Met kerst was alles er gewoon optijd! super fijn

Klantenservice

Niet alleen als iets niet werkt dan zijn ze er voor je, maar ze doen ook give aways en dat is geweldig!!

Beste Emma,

Dank voor je review, fijn dat je dit met ons deelt :-)

Fijne dag en groet,
Tony van bol.com

Algemeen

Tijdens de december sales een paar leuke dingen kunnen kopen voor een mooi prijsje. Ook netjes de 22ste geleverd ondanks de kerstdrukte.

Beste Tonska

Wat fijn dat je zo tevreden over ons bent en dat wij alles op tijd hebben kunnen afleveren.

Algemeen

bol.com heeft duidelijke omschrijving, goed verzorgde bezorging en uitstekende service ook m.b.t. externe leveranciers en retourbeleid.

Beste djquim

Fijn dat je zo tevreden over onze winkel bent. We zien je graag terug!

Algemeen

Top service in returns en Bol helpt tegenwoordig ook via chat met productinformatie op een zelfde niveau als Coolblue (dus: heel erg goed)

Verzending

Verzending van Bol,com is flexibel, maar PostNL laat hier en daar wel een steek vallen.

Klantenservice

Heb meerdere producten bij Bol omgeruild, dit gaat altijd super soepel. Verzenden is gratis en het hele proces kost je maar een paar minuten.

Beste NTS

Super fijn dat je onze winkel en service kunt waarderen. We doen ons best om je zoveel mogelijk te helpen!

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Goede klantenservice. Makkelijk te bestellen en terug versturen.Mijn bestelling was op tijd geleverd. Klantenservice reageerd snel.

Verzending

Bestelling was snel geleverd.

snelle reactie.

Beste EK80

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden over ons bent.
Dit horen we graag!

Groeten, Manon van bol.com

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Meestal tevreden met de bestellingen maar mijn laatste bestelling doet mij erg twijfelen om bol te blijven gebruiken. De levering is doorgaans snel, zeker als bol zelf de order kan uitleveren uit eigen voorraad. Helaas worden er soms beloftes gedaan die niet worden nagekomen. Niet altijd even betrouwbaar dus. Daarnaast mis ik soms ook betere specificaties die andere webshops wel bieden waardoor ondersteuning van bepaalde producten onduidelijk zijn voor de koper.

Verzending

Verzending gaat zoals gezegd meestal snel, een aantal uitzonderingen daar gelaten.

Klantenservice

Je hebt snel iemand op de chat maar dat gaat gigantisch traag (waarschijnlijk spreken ze meerdere mensen tegelijk) waardoor het in de praktijk erg lang kan duren voordat het probleem duidelijk is. Zodra bol.com of een partner een fout maakt mag de koper er gewoon voor op draaien. Zeker als geen standaard scriptje voor klaar ligt wordt het probleem gewoon van de hand gewezen.

Zo heb ik een product besteld met airmiles en fout geleverd gekregen (totaal een ander product) en is mij verteld dat ik deze gewoon terug mocht sturen en alvast een ander product kon bestellen en ik zou het geld gewoon terug zou krijgen.

Na het ontvangen van het nieuwe product (niet nieuw en in een al oude rafelige doos!) heb ik dus niet mijn geld terug gekregen maar wel gelijk een betalingsherinnering mogen ontvangen (zo lang duurde het allemaal).

Lang verhaal kort, ze hebben het beloofde geld NIET terug gestort en ik zit met een gebruikt product die ik niet terug kan brengen omdat het niet nieuw is en ipv mijn airmiles (of giftcard evt) te mogen (her)gebruiken moet ik het volledige bedrag plus extra kosten zelf betalen wat juist niet de bedoeling was en ook niet beloofd was omdat het systeem van bol dat niet kan regelen blijkbaar.. (niet mijn probleem?)

Kort om compleet waardeloos! De klantenservice is niet te vertrouwen op hun woord.

Beste Craftypiston

Bedankt voor je feedback.
Als je wilt dat we nog contact met je opnemen over je ervaring met de klantenservice, dan hoor ik het graag. Je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@bol.com en refereren aan deze review. Je bericht wordt dan doorgestuurd naar ons en nemen dan contact met je op.

Groeten, Manon van bol.com

Algemeen

Altijd een goede webwinkel. Nooit problemen mee gehad en ze leveren netjes op tijd. Ook fijn dat je het kan laten afleveren bij de AH. Helaas zijn ze soms wat duurder dan andere techwinkels. Service is dan wel top.

Verzending

Wordt (bijna) altijd netjes op tijd geleverd in goede en stevige dozen. De optie om het te laten leveren bij AH (o.i.d.) is niet nieuw of exclusief, maar voor mij een lifesaver.

Klantenservice

Snel antwoord op vragen. Duidelijk en vriendelijk.

Beste klaps

Wat fijn dat je tevreden over ons bent; winkel, levering en service
Hier doen we het voor!

Goeten,

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Deze review vloeit voort uit meerdere bestellingen in de loop der jaren tot en met een recente.
Dus geen momentopname.

De site is vaak lastig om een product te vinden tenzij je specifiek weet wat je zoekt of er terecht komt via een andere site zoals tweakers.net.
Betalen en inloggen gaat er vrij soepel. Zo goed als alle betaalmiddelen zijn geschikt.

Ikzelf koop er enkel maar als er geen andere shops zijn met voorraad.
Want dat is wel een troef bij Bol.com.

Verzending

Verpakking bij het verzenden van boeken is ronduit slecht. Een te grote doos zonder vulling. maw, het boek rammelt in de doos bij ontvangst en is vaak licht beschadigd.(net niet genoeg om echt te kunnen klagen)

NOOIT kan men leveren op de beloofde dag in België, het is altijd een dag extra. Maar daar hou ik voortaan gewoon rekening mee en tel die zelf ook bij zodat ik mijn verwachtingen bij stel.

Ik zou bol.com dan ook niet echt aanraden gezien er veel betere shops zijn.

Klantenservice

Bij terugsturen in garantie blijft het soms lang liggen.
Zo is onze smartphone 4 weken zoek geweest bij bol.com.
Reken daarbij nog eens 2 weken reparatie en een paar verzenddagen en je bent uw telefoon net geen twee maand kwijt.

Beste Jurgen,

Uit jouw bericht maak ik op dat je niet helemaal tevreden bent over ons. Hier komen we graag met je over in gesprek. Als je dit op prijs stelt, Stuur dan een e-mail naar klantenservice@bol.com. Als je refereert naar dit bericht, wordt er contact met je opgenomen.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Eigenlijk nooit problemen. Een vertrouwde winkel. Al vele jaren klant. Vaak beter geprijsd dan de (grote) concurrent. Nadeel is dat je niet hoeft te tekenen voor ontvangst. Ook achteraf betalen kan je niet uitzetten dus dat werkt o.a. fraude in de hand.

Verzending

Ondanks dat Post.nl zeer slecht is voor haar chauffeurs zijn deze bijna altijd correct en professioneel.

Klantenservice

Ook ervaring mee. Altijd alles netjes opgelost. Deze winkel is een aanrader.

Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht. Wij zijn hier blij mee.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Website is redelijk overzichtig en betaalproces vlot. Echter moet je en dat is niet de eerste keer bij bol.com, de verzendtijden met een behoorlijk grote korrel zout nemen. De belangrijkste monitor is defect en gezien deze essentieel is voor mijn inkomsten, meteen gezocht naar een leverancier die binnen 24 uur kon leveren. Op 27/12 besteld en zou volgende dag om 28/12 worden verzonden met DHL Parcel. Inmiddels 29/12 en de verzenddatum staat nu voorlopig op 31/12. Schermen met 24 uurs levering die men niet kan waarmaken, is trouwens ook vanuit commercieel oogpunt gezien, nogal dom. Volgende keer bestel ik vanzelfsprekend elders.

Verzending

Zie bovenaan voor de hele toelichting wat betreft de verzending. Niet bestellen wanneer je apparatuur echt binnen 24 uur verwacht. Concreet: bestel je op donderdag, dan heb je in het beste geval je pakket maandag en ook dat is onder voorbehoud. Laat je dus niet vangen door de zogenaamde 24 uurs levering.

Klantenservice

Klantenservice is niets meer dan een niet bijster snuggere chatbot.

Beste klant,

Uiteraard begrijp ik je teleurstelling.
Stuur even een bestelnummer dan wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

1 2 3 ... 125

Scorekaart voor Bol.com

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg