Bol.com

Gebruikers over webshop Bol.com

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Inloggen via de app werkt super, en betalen ook. Het product is ook altijd snel geleverd.

Altijd netjes optijd.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0

Algemeen

Bol.com heeft een bestelling van mij gecanceld voor een telefoon wegens "technische problemen". Inmiddels zit ik al 10 dagen te wachten op mijn geld. Iedere keer als ik bel of mail zeggen ze dat ze het gaan opnemen met de betreffende afdeling, maar verder hoor ik niets. Hoe moeilijk kan het zijn om geld terug te storten?!

Klantenservice

De klantenservice is de enig afdeling die ik te spreken krijg. Het enige wat zij kunnen doen is het probleem doorgeven, maar daarmee heb ik mijn geld niet terug

Edit: Zelfs in onderstaande reactie wordt ik doorverwezen naar de klantenservice!

Beste Hmtsjmftsch,

Bedankt voor je bericht. Graag kom ik met je in contact. Als jij contact op prijs stelt, stuur dan een e-mail naar klantenservice@bol.com. Als je naar dit bericht refereert, wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Algemeen

Tja, wat moet je zeggen over een bestelsite....

Doet wat het moet doen. Levert af wanneer hij zegt af te leveren. Als er vragen oid zijn krijg je snel antwoord.
Zeer betrouwbaar.

Hoi hoi,

Bedankt voor je bericht en ik wens je nu alvast veel plezier van je toekomstige bestellingen.

Algemeen

Super snel en altijd optijd geleverd ook is de klantenservice altijd netjes met reageren ik bestel er vaak zat wat

Verzending

Netjes verpakt, en snelle levering

Klantenservice

Bij een vraag over het retourneren een snelle reply

Dankjewelllll.......

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1

Algemeen

Retourdeal wasmachine zou in nieuwstaat zijn, alleen de verpakking zou beschadigd zijn. Zoals de verkoper het zelf omschrijft: "Geen krasjes, deukjes of streepjes dus!"
Maar geleverde apparaat had een hele duidelijke kras en deuk.. de bezorger had deze zelf ook al opgemerkt.. Bezorging dus geweigerd zonder de vrachtwagen uit te zijn geweest.

Verzending

Bestelling niet op de beloofde dag geleverd..zomaar een berichtje zonder uitleg dat het apparaat op maandag i.p.v. zaterdag geleverd zou gaan worden.

Klantenservice gebeld en de medewerker informeerde mij dat het pakket nog niet overhandigd was aan de distibuteur.. Duidelijk lag de fout dus bij bol.com

Hierna stuurde bol.com nog steeds berichten dat het op zaterdag geleverd zou gaan worden en de distibuteur stuurde berichten dat het maandag zou zijn.. heel verwarrend dus!

Positief was dat de bezorger meteen al vroeg of we wel wisten dat het apparaat beschadigd was.. dat was netjes van hem.

positief: Telefonisch snel te bereiken

Negatief: Geen fatsoenlijk excuus voor het feit dat een beschadigd product geleverd werd en geen andere oplossing of service dan dat het geld (als het goed is) binnen 5 dagen retour op mijn rekening zal staan..

Negatief: klantenservice gemaild zoals gevraagd in de reactie van bol.com op deze review. Automatische email gekregen dat ik binnen 24 een reactie zou krijgen en nu 3 dagen later nog steeds niets gehoord

Beste Flipwork

Jeetje, dit is zeker niet wat wenselijk is als je een bestelling plaatst.

Als je je bestelnummer stuurt naar klantenservice@bol.com, refereert naar dit bericht, wordt er contact met je opgenomen.

Algemeen

Overal het algemeen snelle levering, goede producten en voor mij het belangrijkste: retourneren is geen probleem!

Verzending

Prima kwaliteit en snel geleverd!

Klantenservice

Veel communicatiemogelijkheden en de service is snel bereikbaar

Beste djegging,

Bedankt voor je bericht, fijn te horen.

met vriendelijke groet,
\Jolanda van bol.com

Algemeen

Super snelle verzending en altijd prima prijzen en ruim assortiment. Website is duidelijk en makkelijk in gebruik.

Verzending

Zeer snel. Kan vaak laat bestellen en het de volgende dag in huis hebben.

prima.

Goedemorgen alpergumussu,

Bedankt voor je bericht. Goed te lezen dat je blij met ons bent. Er zijn zelfs artikelen die dezelfde dag geleverd kunnen worden. Alle info vind je op onze wbesite.

Algemeen

goede en mooieprijs voor een goede usb stick, Het was de volgende dag al geleverd.

Beste Antwan2000

Bedankt voor je positieve review. Fijn dat alles goed is gegaan met je bestelling en levering.

Groeten,

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Het is makkelijk om bij Bol.com de producten te vinden en ook uitleg of informatie over producten te krijgen en dat maakt dat ik het een prettige site vind om dingen op te kopen, maar ook om informatie te krijgen over een product

Verzending

Wij hebben een wasmachine gekocht en deze werd netjes afgeleverd op de zolder en aangesloten/ getest en de oude werd werr meegenomen. Dit alles geeft een fijne gevoel en het feit dat ze hun woord houden maakt het een goede aflevering op dit adres.

Beste SonjaStouwe

Wat fijn dat je zo tevreden bent over onze winkel. We zien je graag terug!

Algemeen

Het was zeer aangenaam zoeken wat ik zocht en ik kon altijd vragen stellen in verband met vanalles rond het product! Top service!

Verzending

Mijn pakketje had jammer genoeg wel vertraging maar dit was iets onvoorkombaar wegens problemen in het distributiecentrum en ik had het toch de dag erna in huis dus zo erg was dit niet.

Klantenservice

De klantenservice is zeer snel met hun antwoorden zo had ik de mijne binnen de 24 uur dus ik raad zeker aan advies te vragen indien dit nodig zou zijn bij de bestelling van uw product!

Beste EmmanuelDeb

Wat fijn dat je zo tevreden bent en gelukkig vergeef je ons dat je bestelling een dag later hebt ontvangen dan gepland.

Groeten,

Verzending: Score: 3

Algemeen

Alles ging zeer vlot en de altijd vriendelijke klantenservice hielp me met ieder van mijn vragen! Dank daarvoor!

Verzending

Ik had het ongeluk dat mijn pakketje vertraging had in het verdeelcentrum, dit is geen fout van bol.com dus ik kan hen dit zeker niet kwalijk nemen. Wel altijd goed op de hoogte gehouden wanneer wat gebeurde! Alweer dank daarvoor!

Klantenservice

Ik kon hier met al mijn vragen terecht en deze werden binnen de 24 uur beantwoord!

Algemeen

Voor de gezamenlijk verjaardag van mij en mijn dochter, heb ik een bestelling geplaatst bij bol.com in februari 2016 voor een Nintendo Wii U Super Mario Maker Edition met accessoires. Dit alles betaalt via Ideal.

Ik bestel bij bol.com omdat ik ze als een betrouwbare organisatie zie en niet als een cowboy die hun spullen uit onbetrouwbare bronnen uit het buitenland haalt.

Als voormalig backoficemedewerker heb ik er ook daarom vertrouwen in dat bij problemen bol.com dit netjes oplost.

Prima verpakt afgeleverd.

Storingomschrijving
Na het aanzetten via de Gamepad reageren de knoppen op het scherm en de fysieke knoppen in het geheel niet. Uitzetten kan wel via de Gamepad. Resetknop werkt, maar de logo's verschijnen niet op de tv en ik kan ze ook niet invoeren op de Gamepad. Het lijkt mij dat de Gamepad geen werkend scherm of knoppen heeft. Behalve de Home-knop. Deze reageert wel, maar voert de actie niet uit als er op wordt gedrukt. Geen Netflix meer!

De retourprocedure via bol.com gestart.
19-10-2018: Aangemeld voor reparatie
20-10-2018: Product retour bij AH afgegeven
24-10-2018: Artikel gecontroleerd met het meesturen van foto's (dikke prima!)
24-10-2018: Product verstuurd (door bol.com) naar geautoriseerde reparatieservice
06-11-2018: statusupdate over de reparatie ontvangen
De monteur van Nintendo heeft geconstateerd dat het defect buiten de fabrieksgarantie valt. Als je wilt, kunnen we het tegen betaling voor je repareren.

We hebben een overzicht van de reparatiekosten gemaakt zodat je kunt beslissen wat je wilt doen.

Er zijn 3 opties:
- Je laat het artikel repareren tegen betaling (EUR 169,00).
- Je laat het defecte artikel terugsturen. Je betaalt 19,95 euro onderzoekskosten of, als de reparateur thuis is geweest, ongeveer 60 euro voorrijkosten. We sturen het artikel terug zodra je betaling ontvangen is.
- Je neemt afstand van het artikel. Onze reparatieservice zorgt voor de correcte recycling.

06-11-2018: gewezen op de verplichtingen van de verkoper inzake ook na de fabrieksgarantie
08-11-2018: antwoord van klantenservice inzake CASE:15290319
We hebben het doorgestuurd naar de afdeling reparaties en die zeggen ook wat we op de site aangeven. Er zit een fabrieksgarantie op van 2 jaar. Daarbuiten kunnen we niets voor je betekenen wat garantie betreft.
25-10-2018: Product aangekomen bij geautoriseerde reparatieservice (ComServer te Den Bosch)
06-11-2018: Prijsopgave voorgelegd aan klant.
De prijsopgave bevat een summiere bevestiging van mijn klacht dat de knoppen inderdaad niet werken en een omruiling van de controller het probleem oplost omdat inderdaad de fabrieksgarantie is verlopen. Kennelijk doen ze niet aan doormeten of solderen en doet me meteen denken aan een probleemtopic op het forum over een bekende massa"reparateur".

Na het ontvangen van de kostenopgave bel ik met de klantenservice. Men houdt zich aan de fabrieksgarantie en daarbuiten hoeven zij niets te doen vinden ze. Nadat ik per e-mail mijn klacht uiteen heb gezet met verwijzing naar art. 7:21 bw wordt ik binnen enkele uren gebeld. Dat was verrassend. Helaas had ik er wederom niets aan: herhaling van zetten.

09-11-2018: aangegeven dat een product als deze toch echt langer dan 2 jaar zou moeten meegaan
09-11-2018: reactie bol.com
Bedankt voor de mail, de wettelijke garantie op dit artikel is alleen wel maar 2 jaar die wij aan je aan kunnen bieden.
Hierbuiten hebben wij niet meer de mogelijkheid om hier iets in te kunnen regelen voor je.

Ik weet wel van de fabrikanten dat ze vaak nog wel een mogelijkheid hebben buiten de garantie en dat er zo nog wat geregeld kan worden. Zou je dan misschien contact met Nintendo kunnen proberen op te nemen? Misschien dat zij hier nog wat in kunnen betekenen voor je.

De communicatie is vriendelijk en de updates redelijk uniek, maar daar heb ik weinig aan als de medewerkers duidelijk niet weten dat er meer is dan alleen fabrieksgarantie en ze niet een poging lijken te doen de juiste mensen daarvoor in te schakelen en echt service te verlenen. Vroegen had men een apart backoffice e-mailadres en kwamen klachten direct uit bij de derdelijns klantenservice/backoffice. Daar werd in mijn tijd goed gekeken naar de klacht en opgelost waar mogelijk. Mocht dat niet zo zijn dan in elk geval een cadeaubon om de ontevredenheid iets weg te nemen.

Helaas lijkt bol.com te groot geworden en is de serviceverlening een tweederangs prioriteit geworden waar dat vroeger key was. Een tevreden klant geeft gemiddeld een 7. Een in eerste instantie ontevreden klant waarbij het probleem wordt opgelost, geeft een 9... Destijds geleerd bij... bol.com. Ze zijn hun eigen lessen vergeten.

beste PCdealer,

Wat een vervelende situatie is dit. Ik heb je melding gelezen en neem deze snel in behandeling.

Algemeen

Uitstekende service, altijd prima en tijdige levering. Retour altijd mogelijk Uitstekende communicatie in geval van laattijdige levering

Verzending

altijd tijdige levering en indien de levering vertraagd is, altijd duidelijke communicatie

Wat een fijn bericht! Bedankt voor je review.

Groet,
Imro
bol.com

Algemeen

Erg goede service, ook indien iets niet naar wens is is bol.com erg behulpzaam. Daarnaast is de klantenservice erg snel.

Bedankt voor je positieve review!

Groet,
Imro
bol.com

Algemeen

Het is makkelijk zoeken op de site, bestellen en betalen gaat ook gemakkelijk. Fijn dat er voor veel producten reviews staan, dan weet je beter wat je wel of niet moet kopen.

Verzending

Verzending prima, ook al bestel je 's avonds, het is meestal toch de volgende dag al in huis!

Klantenservice

Ik heb een keer contact opgenomen omdat een cadeaucode niet volledig werd berekend. Ik werd zeer vriendelijk en netjes te woord gestaan en de code werd alsnog volledig verrekend en ik kreeg nog een nieuwe code voor een volgende keer, als excuus voor het ongemak. Super service!

Beste Peet1969,

Fijn te lezen dat je tevreden bent over onze winkel en onze service.

Algemeen

Bestellen bij Bol.com werkt altijd goed. Preorders zijn altijd op de aangekondigde datum is huis.
Ook nazorg bij Bol.com is erg goed.

Verzending

Ze maken het makkelijk voor je het juiste product op de juiste datum is huis te krijgen door zelf de leverdatum te kunnen kiezen.
Ook retouren is een fluitje van een cent met een simpel kort menutje waar alles voorgekauwd staat.

Klantenservice

Ik heb nog niet vaak gebruik hoeven maken van de klantenservice. Wat naar mijn mening een goed teken is.
De ene keer dat het nodig was ben ik goed en vriendelijk geholpen.

Beste Gideon88,

Wat fijn dat je zoveel positieve punten hebt gemeld over onze winkel! We doen altijd ons best om onze klant - jij dus! - zo goed mogelijk te informeren.

We zien je graag terug in onze winkel!

Algemeen

De betaling is prima, omdat ik achteraf mag betalen. En dan kan ik direct online betalen.

Verzending

De levering is meestal heel goed. De laatste jaren komt het meer voor dat ik daarna, een paar dagen verder een mailtje krijg dat het artikel niet meer in voorraad is. Dat is jammer.

Klantenservice

Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehad, word steeds goed opgelost.

Beste Christien55,

Wat fijn te lezen dat je zo tevreden bent. We zien je graag terug in onze winkel.

Algemeen

Het is eenvoudig om de producten te vinden op de website van bol.com en in je winkelwagen te plaatsen. Daarna shop je makkelijk verder of gaatvnaar afrekenen. Er zijn voldoende betaalmethoden.

Verzending

Product was de volgende dag al in huis!

Klantenservice

Ik kreeg binnen een dag bericht van de reseller om het horloge terug te sturen

Beste Menno78,

Fijn dat je gemakkelijk de gewenste producten kunt vinden en dat ze snel bij je geleverd worden. We zien je graag terug in onze winkel!

Algemeen

De bestelling was makkelijk te plaatsen en ik kreeg een snelle bevestiging. Er wordt goed contact onderhouden over wanneer de bestelling arriveerd.

Beste liaoudenes,

Wat fijn dat je tevreden bent over onze bestelprocedure én dat je je bestelling op tijd hebt ontvangen.

1 2 3 ... 123

Scorekaart voor Bol.com

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg