Bol.com

6.485 producten en 7.970 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Bol.com

Review toevoegen

Algemeen

Ik ben al jaren een (trouwe) klant, ook al kijk ik vaak genoeg bij andere webshops.. 9 van de 10 keer kom ik bij Bol.com uit. Volop breed en divers assortiment.
Leuke acties die goed bij mij passen qua aankoopkeuze.

Verzending

Leveringen keurig op tijd en de status is 100% nauwkeurig.

Klantenservice

Netjes en vriendelijk, met een retour aanmelden loopt alles zeer soepel.
Trouwens prima gevoel voor humor op social media.

Algemeen

Ben al jaren klant bij Bol, achteraf betalen, ideaal.
Meestal prijstechnisch de voordeligste, zeker met gratis verzending

Verzending

Handig om pakketjes op een afhaalpunt te laten afleveren, kan niet bij alles jammer genoeg

Klantenservice

Niet vaak nodig gehad, maar zijn zeer behulpzaam, denken in oplossingen.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Al jaren fan van bol. Bol past ook accounting toe. Zo doen ze voor vaste klanten iets extra’s. Al geruime tijd sluit bol veel nieuwe verkopers aan om het platform te laten groeien. Op zich prima maar voorzichtigheid is geboden. Veel verkopers rekenen hun bezorgkosten in de prijs. Indien je dan select lid bent (met gratis verzending) betaal je deze onderwater toch. Vroeger kon je blind op de prijzen gaan. Tegenwoordig check ik deze. Mijn ervaring is dat niet alle artikelen scherp zijn. Met name bij externe partijen wil dit nogal flink schelen. Over het algemeen snelle levering goede service en scherpe prijzen. Al met al prima club waar wij graag bestellen !

Verzending

Vaak erg snel. Helemaal als het van bol zelf komt. Helaas werken ze ook met DHL. Verzending door hen vind ik een heel stuk minder.

Klantenservice

In al die jaren is er weinig misgegaan, bij incidenten lossen ze dit supersnel op.

En wij zijn fan van jou! Bedankt dat je al zo lang klant bij ons bent. Dat waarderen we enorm!

Algemeen

altijd optijd geleverd en staan altijd open voor een vraag ook al kunnen ze het probleem niet verhelpen

Verzending

twee dagen te vroeg heerlijk toch en op de afgesproken tijd

Klantenservice

zeer vriendelijk als ik ze spreek via te chat dus ga zo door

Bedankt voor de complimenten!

Algemeen

Het assortiment van bol.com zelf is al erg groot. Met de derde partij verkopers erbij is het nog completer. Prijzen varieren nogal, soms goedkoper, soms duurder dan elders. Altijd vergelijken dus maar meestal erg redelijke prijs en vind ik wel wat ik zoek.

Verzending

Je wordt goed op de hoogte gehouden van de voortgang van je bestelling. "Volgende dag" in huis klopt (bijna) altijd, en deze keer ook.

Voor ieder wat wils kan je altijd terecht bij onze webwinkel!

Algemeen

Altijd een mooie prijs voor een goed product.Via select geen bezorgkosten én retourzendingen kunnen worden opgehaald.

Verzending

Werkt erg goed en makkelijk in te stellen.

Klantenservice

Meestal snel een zinvol antwoord op mijn op mijn vragen.

Bedankt voor de mooie woorden!

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Zeer misleidende levertijden, op de website artikelen aanbieden die niet leverbaar zijn en deze vervolgens herhaaldelijk beloven te leveren, maar (nog steeds) niet leveren.

Klantenservice

Standaard reacties op klachten dat je de bestellingen kunt annuleren, geen alternatief bieden. Voor mij de laatste bestelling ooit op bol.com.

Beste Mw303,

Bedankt voor je review. Ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd voor meer informatie. Graag wacht ik je reactie af.

Algemeen

Bol.com is zowat mijn 1-stop-shop voor bijna alles wat online besteld wordt in ons huishouden. Ook als zelfstandige is dit een handige webshop. Leveringen en retouren worden grotendeels foutloos en keurig afgehandeld.

Verzending

Dit hangt af van de koerier, wij hebben blijkbaar een aantal aardige hardwerkende mensen die onze pakjes netjes bezorgen. Wat belangrijk is om te weten is dat Bol.com en de koerier twee aparte bedrijven zijn. Meestal loopt deze tandem goed maar soms gaat het mis. Maar dit varieert van regio tot regio.
Over het algemeen tevreden over de bezorging.

Klantenservice

Lange wachttijden op de helpdesk, maar eens je ze te pakken hebt, komen we altijd tot een oplossing.

Ook wanneer er derde partijen (partners) betrokken zijn, wordt dit doorgaans keurig opgelost. Zo hadden we een partij die niet meer reageerde en ook het pakket gewoon weigerde op te sturen, Bol.com service desk heeft het dan geannuleerd en bij een andere partner besteld. Keurig.

Ontzettend bedankt voor de complimenten!

Algemeen

Geen idee hoe de vorige beoordelaar tot zo'n beoordeling is gekomen. Mijn ervaring is al jaren heel goed, zelf als het product niet goed is. Is de service goed te noemen.

Zeer tevreden.

Verzending

Vaak gaat de verzending goed, aangezien je vaak bij aangesloten leveranciers zaken doet. Verschilt de manier nog wel eens. Postnl wordt slordiger en luier! Digitaal aangeven dat ik niet thuis was, maar vermoed dat het direct naar servicepunt wordt gebracht. DHL en andere zijn nog als vanouds.

Klantenservice

Tijdje geleden honden manden retour gezonden. Prima afgehandeld. Geld was ook zo weer retour op rekening.

We zijn ontzettend blij om te lezen dat je zo tevreden bent! We doen er alles aan om dit zo te houden

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Te veel resellers actief je kunt nouwelijks vinden wat je nodig hebt en zit vol met chinese troep van aliexpress

Klantenservice

Gewoon geen service je wordt gewoon misleid en je wordt toch nog gevraagt te retourneren bol.com blijft vol staan met troep die verkocht wordt door resllers, nieuw paar earpads nodig voor je cloud flight s vergeet het zijn allemaal dunne kussentjes die niet passen

Beste Arokhantos,

Bedankt voor je review. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Algemeen

Bestelling plaatsen is supermakkelijk, veel producten voorradig waardoor je alles bij 1 winkel kunt bestellen en op 1 product na is alles me goed bevallen en heb ik het gehouden. Eenmaal gehad dat een bestelling niet is aangekomen en toen ook keurig opgelost. Al met al erg tevreden dus!

Verzending

Vaak binnen 1 werkdag en anders keurig vermeld. Select heb ik te laat ontdekt; wat een uitkomst als je veel online bestelt!

Klantenservice

Snel geholpen toen mijn pakket niet aankwam

Ontzettend fijn dat je zo tevreden bent!

Algemeen

Groot aanbod, betrouwbare service als er iets niet goed is gegaan en vriendelijke klantenservice. Mijn voorkeur voor online webshops.

Dank voor je fijne review :-)

Algemeen

Dit is uitstekend voor elkaar. Kiezen voor de verschillende betaalopties. Ideal, Visa etcetera. Ook een tweede rekening op je account is prima voor elkaar voor een zakelijke transactie.

Verzending

Ik heb select en dat werkt ook uitstekend. Verschillende keuzes om te laten bezorgen. Ook voor een afhaalpunt, zodat je het kunt ophalen wanneer het jou het beste uitkomt, ipv dat de buren het ontvangen. Dat heeft nl. ook zo zijn nadelen….

Dank je wel, jij maakt ons weer Happy de Peppy :-)

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 1

Algemeen

Goedkoopste op google en snelle verzending, dus perfecte optie zou je denken. Maar dat pakte later minder uit..

Verzending

Anno 2022, elektronica in originele verpakking sturen met de motto ''is goed genoeg verpakt, en wij besparen cao/verpakking''. Hoe dom zijn jullie wel niet? En je raad het al, de hele linksonder hoek was behoorlijk ingedeukt en je ziet dat het product flinke klap gemaakt heeft, in een doos kon dat nog opgevangen worden. Maar nee jullie vinden het goed verpakt.. Product werkt (helaas) wel en vriendin wilt het houden, maar ik hoop dat die het snel begeeft en retour mag in de zelfde verpakking en deuken want is goed verpakt.. + het ergste, je krijgt pas dag later mailtje met de info dat het verstuurd is in originele verpakking, zet dat ff in de info voor ik het bestel dat ik weet NIET BIJ JULLIE te bestellen.

Beste Mopita,

Algemeen

Ik bestel hier regelmatig producten zowel voor PC maar eveneens andere producten. Hun prijs erg concurrerend vaak zelfs de goedkoopste optie.
De producten worden altijd snel en correct geleverd.
Hun klantenservice is erg vriendelijk en helpt correct en adequaat mocht je een probleem hebben met een sub verkoper.
Eventueel een product retourneren gaat ook eenvoudig en kosteloos.

Verzending

Netjes en goed verpakt en altijd op tijd met track & tracé.

Dank voor je positiviteit :-)

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 1

Algemeen

Ik heb een Samsung SSD gekocht een 980 nvme.

Deze werd voor een goede prijs aangeboden.

Met 5 jaar garantie erop.

Bestellen ging makkelijk, het betaalproces ook.

Verzending

Het verzenden is matig te noemen het werd in een brievenbus envelop geleverd die door het formaat er in gepropt was.

Kans op defecten neemt hiermee ook toe

Klantenservice

Wat je merkt is dat Bol erg is veranderd van de winkel van ons allemaal naar een bedrijf wat werkt met vaste patronen.

En hierbij niet buiten de lijnen treedt van dit protocol. Wat uitkomt op geen menselijke manier van problemen oplossen.
De SSD gaat stuk, policy is dat geen van de onderdelen te repareren zijn zoals de fabrikant aangeeft. Bij defecten is er puur een korte controle nodig op werking.

Maar na dagen en dagen kan je zien hoe waardeloos dit afgehandeld word. Bij navraag word er duidelijk gezegd dit is onze werkwijze punt uit.
Uw SSD is doorgestuurd naar een geautoriseerd reparatie bedrijf.

Een telefoontje naar Samsung zelf brengt op dat dit onzin is en het traject getraineerd word.
Tevens ontvangt men hier meer klachten over. Dan vind men het ook nog heel erg dat het lang duurt en je wel een antwoord krijgt van “ik heb er geen verstand van’

Update
Waar het bij Samsung niet gerepareerd word kan de reparateur van Bol dit wel
Het moet niet nog gekker worden.

Onze monteur gaat zo snel mogelijk aan de slag. Reparaties binnen de garantievoorwaarden voert onze monteur binnen 15 werkdagen uit.

Update Jasper verbreekt de verbinding bij navraag.
Karin is niet bereid behulpzaam te zijn en roept zaken die tegenstrijdig zijn. Het afwimpelen met betrekking op consumenten wetgeving en de bepalingen staan haaks op de waarheid.

Gewaarschuwd mens telt voor 2, zo ook dat ik dit meer en meer lees het is een dozenschuiver geworden. Koop je pc spullen bij een goede shop zelf. Het bespaart je een hoop ergernis, hoofdpijn, en frustratie.

update 14-06-2022

Reparatie is afgerond en is terug op ons service center, bij navraag wat is er gerepareerd krijg ik te horen dat dit niet duidelijk is en dat de navraag hierom 2 werkdagen duurt. En dat de reparatie ineens 3 weken duurt dit met enig sarcasme.

Ook Chantal (en die naam komt vaker voor) heeft dus niet de cohesie om behulpzaam en klantvriendelijk te zijn.

15-06-2022 geachte heer wij hebben na veel inspanning uw SSD gerepareerd.

Wat Samsung niet kon, kan Bol.com wel.
Wat is er gerepareerd? We hebben uw exemplaar omgeruild voor een nieuwe.
Kijk als je zo goed kan repareren dan verdien je een nul met een dikke pluim!!!

nu als toegift blij dat het opgelost is, tja maar niet door bol, zo komt bol er goedkoop vanaf om hier toch nog een draai aan te geven van 'zo dat hebben wij mooi opgelost' heeft mij genoeg tijd en energie gekost

Ontzettend fijn dat de kwestie alsnog is opgelost!

Algemeen

Bij bol.com altijd een snelle levering gehad en met de 10 euro per jaar van select zit je ook goed, al dingen gekocht via select aan korting en zo je lidgeld terug verdiend.
Bij problemen ook altijd snel geholpen geweest!

Verzending

Snelle verzending en 9 op de 10 keer ook op de afgesproken tijd, je kan soms ook soms kiezen welk tijdstip er geleverd moet worden.
Heb inmiddels al 108 artikelen van groot tot klein besteld bij bol com.

Klantenservice

Van de klantenservice heb ik niets te klagen, 1keer niets gekregen en geld binnen de 5dagen terug gekregen.

Heel fijn dat je zo tevreden bent met onze Select service!

Algemeen

Snelle en correcte service van de bestelde producten ook van de kwaliteit.
Dus kan niet beter.

Verzending

Producten worden snel en op het juiste tijdstip geleverd.
Ook product zelf beantwoord aan de verwachtingen.

Klantenservice

Prima en correcte klantenservice. Geen opmerkingen over. Dus ik bestel de volgende keer weer.

We zijn blij om te lezen dat je zo tevreden bent!

Algemeen

Scherpe prijs, vlotte afhandeling,goede ervaringen met after sales. Retour sturen is “geld terug zonder gedoe”.

Verzending

Snelle verzending met t&t in solide passende verpakking. Wat wil een mens nog meer?

Algemeen

Koop het alleen ergens anders als Bol het niet kan leveren
Dat gebeurd gelukkig niet vaak
Altijd veel keus

Verzending

Altijd goed en netjes verpakt

Bedankt voor je vertrouwen en aankopen!

1 2 3 ... 164

Scorekaart voor Bol.com

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg