Bol.com

Gebruikers over webshop Bol.com

Review toevoegen
Verzending: Score: 3

Algemeen

Groot assortiment, wordt zelfs steeds groter. Mooie aanbiedingen en regelmatig leuke akties, goede service en snelle levering.

Verzending

Status van de levering wordt steeds doorgeven. Werd zelfs een dag eerder geleverd door DPD. Helaas bij de voordeur achter gelaten zonder berichtje. Bij toeval ontdekt dat het pakket er stond. Beetje slordig.

Algemeen

Bestel hier al 20 jaar tot grote tevredenheid. Liefst bij Bol.com zelf dan ben ik zeker van uitstekende voorwaarden (denk aan retourneren, garantie etc) al hebben ze sinds kort ook de wederverkopers op Bol.com gedwongen dezelfde service aan de klanten te bieden en dat was wel nodig! Voor 10 euro per jaar altijd gratis verzending en retour ook onder de 20 euro en kortingen op vele producten.

Verzending

Ik bestel er van alles maar de kwaliteit van het product zelf heeft niets met Bol.com te maken maar met de fabrikant zelf ,uiteraard kunnen ze bij Bol.com ook een doos inpakken en snel verzenden! Vaak tot 23.00 uur bestellen en volgende dag geleverd hoe en waar je wil.

Klantenservice

Als er iets mis is krijg ik altijd mijn geld terug, ze doen nooit moeilijk en zijn ook in de avond bereikbaar.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

het artikel selecteren, bestellen betalen en leveren gaat zeer vlot.
er is alleen het verkeerde artikel geleverd., waardoor je naar een postnl-punt moet om het artikel aftegeven.

Verzending

verkeerd artikel geleverd gekregen. duurt 1 week voordat je geld wordt over gemaakt. Dan kun je weer het hele proces doorlopen op het artikel te bestellen.

Klantenservice

geprobeerd contact te maken via Chatbot "Billie".
vind dit er lastig. waardoor je uitkomt omzelf aan de slag te gaan.

zion Karma 71,6K

Algemeen

Het bestellen was snel, overal stond "nu extra voordeel" en "pak je deal nu"....
Begrijp me goed, DAT WAREN BOL banners, en het hele proces ging ook via BOL.com, de fraudelente "AMAWINKEL.NL" heb ik in HET HELE AANKOOPPROCESS niks mee te maken gehad, alleen BOL!
Ik heb via Ideal naar wat is hett "Polly huppeldepup [b]tav BOL[/]" een substantieel bedrag verstuurd, wat ik nooit naar "amawinkel.nl"gestuurd zou hebben, had ik geweten dat dat de eigenlijke winkel was.
Maakt niet uit, overeenkomst met BOL, niet met hun subcontracters.

Verzending

Geen levering van het product, omdat hun subcontractor niet kan leveren, en BOL te beroerd is om het product dan nog steeds te sturen voor het overeenkomend bedrag,

Waardeloos dekt de lading niet, crimineel mensen geld aftroggelen en vervolgens een shell company verwijten die door jou zelf aangesteld is als "trusted partner", maakt BOL nog schuldiger dan de winkel die zijn afspraken niet nakomt, want BOL dient die leveranciers te schuwen, en anders hun afspraken over te nemen.

Klantenservice

Zeg het niet vaak, maar Billie (de auto-bot) misschien wel slimmer dan de daadwerkelijke consumentendesk (ik wil niet liegen, dus ik kan het geen klanten/klachtenservice noemen, die zouden namelijk defacto een service aan een klant of klacht geven, deze consumentendeck deed precies het tegenovergestelde...
Stelling 1. Ik heb telefoon niet, wanneer levering?
> U heeft uw telefoon niet ik zal ff bellen...
> U heeft uw telefoon niet, ik krijg ze niet te pakken, sorry
IK: Ok wanneer dan wel?
> U heeft uw telefoon niet, ik kan uw geld terugstorten, dan kunt u een andere kopen
IK: ik wil geen andere, ik wil deze met deze specs, en deze korting.
>Ja, die website is er niet meer, u kan uw geld teuggeven
IK: ik wil geen adere, ik wil deze met deze specs, als niet van uw subcontractor dan wel van u als BoL zijnde..
> Ja wij van BoL hebben deze telefoon niet voor deze prijs
IK: nee het was een aanbieding, maar wil nog steeds mijn bestelde item die ik gekocht heb op uw site.....
> maar die hebben we niet voor die prijs op de site...
IK: ok, bedankt voor de hulp, fijne avond.

zion Karma 71,6K

Algemeen

Product gekocht, direct betaald via ideal. Aankoop ontvangst ontvangen, zonder Track & Trace, aflevertijd tussen 3 tot 7 juni. Geen bericht.
Contact gehad 10 Juni, geen terug bericht.
Contact gehad 14 Juni,
BOL: "Ja sorry, we kunnen niet leveren,we storten het geld wel terug"
IK: ik wil het product, zoals afgesproken, en betaald en u bent leveringsplichtig...
BOL: Sorry, u krijgt u geld wel terug dan kunt u het ergens anders kopen.
IK: maar ik wil het product wat ik al gekocht en betaald heb, voor de prijs die ik er voor betaald heb.
BOL: Sorry wij kunnen het niet leveren voor die prijs.
Ik: Maar u hééft het al verkocht voor die prijs, en die wil ik graag hebben.
BOL: we kunnen uw geld terugstorten....

Met andere woorden, BOL komt zijn (wettelijk verplichte) leveringsplicht niet na, en ik heb niet de advocaten om ze het te verplichten... dus ze komen er mee weg... BOL.. Bijdehande Onbetrouwbare Lieden....

Verzending

30-5 besteld, beloofd 3-7 juni, niks binnen, gemaild 10-6 geen antwoord, gemaild 14-6 "sorry, niet verkrijgbaar, u krijgt geld wel terug zodat u een andere kan kopen" maar gekocht in aanbieding dus KAN hem nu niet meer kopen.
Helpdesk ZEER hostile/onmeewerkzaam. Helaas geen punt onder waardeloos.

Klantenservice

Klantenservice behandelde me na 5 keer nog steeds als klein kind, ondanks dat ík alle nummers, data's en alles bij me had, zij konden dat echter maar moeilijk vinden dus ze alles voor moeten kauwen, incl. alle klachten die ik al eerder gemaakt had.
Het advies: u krijgt u geld terug, terwijl ik mijn product wilde die ik al gekocht, en betaald had. Ze hebben dus unilateraal het contract ontbonden wat volgens de wet niet mag... enige tegenspraak was echter niet gewenst, en ik wacht op mijn product nog een paar dagen voordat ik aangifte ga doen.

En in dit klachtenformulier missen een paar cruciale dingen onder "levertijd"
eerder
op tijd
te laat geleverd
[b]Niet geleverd[/]
[b]Wenst niet te leveren[/] <- dat is mijn optie dus dan.

Algemeen

Ondanks defect product binnen garantie termijn en het zou allemaal mijn schuld zijn, ook geen enkele coulance. Geen klantvriendelijke instelling.

Klantenservice

De klantenservice vertrouwt blind op hun technische dienst. Geen coulance, zelfs niet in de garantietermijn. Mijn ervaring is anders bij de andere wereldwijde webshop.

Beste No_way_today,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Ben niet van de reviews schrijven maar het is de laatste tijd wel erg slecht gesteld met de levertijden, en dan met name de belofte van de levertijd en de èchte levertijd. Voor 23:59 besteld, morgen in huis gaat in de meeste gevallen helaas niet meer op.

Deze keer een bestelling gedaan van één product op dinsdag 8 juni 15:32uur met bij het product ook de melding dat het de volgende dag geleverd zou worden.
Alle stappen afgerond en betaald en vervolgens krijg ik een bestelbevestiging met daarop de melding dat de bestelling 10 of 11 juni komt, dat is dus niet de volgende dag!
Maar Bol heeft mijn geld al op de rekening dus wat ga je doen?
Vervolgens krijg ik donderdag 10 juni van Bol een email dat mijn pakket uiterlijk vrijdag 11 juni bezorgd wordt.

Levering is op mijn werk en vandaag zijn alle vervoerders inmiddels langs geweest maar geen pakket van Bol.
Tracking code geeft in eerste instantie aan dat de bezorger vandaag 05:16uur is langs geweest en dat er niemand aanwezig was en dat er een bericht in de brievenbus is achtergelaten.
Geen idee welke bezorger 05:16uur iets komt afleveren maar er zit geen bericht in de brievenbus.
Na wat speurwerk kom ik er achter dat het pakket is overgedragen aan DHL, daar heb ik werkelijk waar nog nooit een pakket op tijd van ontvangen, en ook deze keer geven ze de melding "Bezorging uitgesteld, bezorgdatum gewijzigd".
Nu verwachten ze maandag 14 juni te leveren.

Zo wordt "Voor 23:59 besteld, morgen in huis" bijna een week later pas.
En het mooie is dat ik het product besteld heb voor gebruik tijdens een vakantie. En laat ik nou net maandag 14 juni met vakantie zijn.

Vind het kwalijk dat er geadverteerd wordt met een levertijd en dat die bij lange na niet gehaald wordt.
Wanneer Bol een correcte levertijd had gecommuniceerd had ik het product bij een andere winkel kunnen halen die wel sneller had geleverd of bij een fysieke winkel waardoor ik het op tijd zou hebben.

Verzending

Tracking in de email die ik van Bol ontvang laat andere informatie zien dan wanneer ik op de website van de vervoerder kijk.
Ook kwalijk dat Bol een levertijd van volgende dag aangeeft en enkele momenten na bestellen dat de levering een aantal dagen duurt.
Vervolgens mailen dat je uiterlijk een bepaalde dag de levering kan verwachten en dat ook dit niet waar is.
Het product staat overigens nog steeds op de website met "Voor 23:59 besteld, morgen in huis".

Beste Flexx,

Verzending: Score: 4

Algemeen

Goed product, helaas verminderde service. Zodra het moeite kost om de klantenservice te bereiken is dat hinderlijk.

Verzending

snel genoeg, maar langzamer dan Coolblue.

Klantenservice

Mailtjes van de klantenservice met no-replay@ zijn zeer hinderlijk. Op de site een chatbot beschikbaar, geen echte klantenservice.,

Bedankt voor je review!

Algemeen

Product (binnen de garantie termijn) stuk, stoftzuige, reactie bol.comr: er zit te veel fijnstof in! Haha, waarvoor is een stofzuiger dan! Ze vervangen of repareren niets. Heb mij aan de onderhoudvoorschriften gehouden. Ik moet zelfs betalen om mn kapotte stofzuifger terug te krijgen. Dit betreed het consumentenrecht met voeten.

Klantenservice

De klantenservice komt met steeds wisselende berichten waarom het mijn fout zou zijn. Hun reactie geeft alleen maar aan dat het een slecht product is.

Wil je service? -KOOP DAN NIET BIJ BOL.COM ----

Beste No_way_today,

Bedankt voor je review. Zojuist heb ik je een privé bericht gestuurd voor meer informatie.

Algemeen

Tot 2 maal toe is mijn bestelling geannuleerd.
Het gaat om een artikel wat ik direct gekocht heb via Bol.com - niet via een wederverkoper.

Ik heb meerdere malen direct contact opgenomen met de klantenservice, zeggen ze tot 2 keer toe doodleuk "Ja het is een foutje, bestel maar opnieuw."

De 1e keer dacht ik van "oke, ik geeft het een kans" en bestelde ik het dus opnieuw.
Een dag later kreeg ik doodleuk weer een mailtje met de mededeling dat het artikel niet meer leverbaar is en ik mijn geld retour ontvang, terwijl op de website gewoon staat dat het leverbaar is. (de volgende dag in huis)
Nu maar wachten op mijn geld, en het product elders bestellen.
Waardeloos!

Verzending

Product is niet verzonden, dus 1 ster waard. Niets meer, niets minder.

Klantenservice

Klantenservice neemt je totaal niet serieus en probeert je af te wimpelen. Doet ze ook niets als je zegt het artikel maar ergens anders te bestellen. Komen zelf niet met een oplossing, je moet werkelijk ALLES voor ze voorkauwen.

Beste MineTurtle,

Bedankt voor je review. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Algemeen

Bol is top en als er problemen zijn doen ze alles om ze op te lossen

Verzending

Snel en netjes geleverd en verpakt

Klantenservice

Als er een probleem is met een bestelling kan
Je makkelijk online contact zoeken met bol zonder talloze telefoontjes en wachttijden en ze zijn altijd even vriendelijk en doen 100 procent hun
Best om het probleem op te lossen . Met bol heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik erop ben gelegd 👏👌

Doet ons goed om te lezen dat je zo tevreden bent!

Algemeen

Nog nooit problemen gehad met bol.com altijd snel geleverd en goede producten voor een prima prijs

Snel geleverd

Wij doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat je nooit problemen zult ervaren!

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

Ik bestel regelmatig bij bol. Ik hoor weleens klachten over bol, maar heb zelf geen slechte ervaring met bol.com

Snelle levering

Enorm bedankt voor je review!

Algemeen

DHL zending gaat volledig verkeerd bij Bol.com, veel gedoe en dreigement van Bol.com
Ook zegt Bol.com hier steeds dat ze hebben gereageerd, terwijl ik alleen en mail heb gekregen van ene Chris (per mail) niet via deze site of andere mails

Verzending

31 mei 2021 magnetron besteld, deze zou de volgende dag worden geleverd. Heb Bol.com gebeld dat ik wens dat Post NL deze stuurt omdat ik slechte ervaringen heb met DHL (ook al met vorige bestelling)

Volgens de medewerker zouden beiden pakketten met 90% worden geleverd door Post NL (gesprek heb ik opgenomen) in de nacht via de app van Post NL gezien dat 1 pakket door hun word gebracht, het andere pakket ging dus toch via DHL! Alweer Bol com gebeld aangegeven dat mij iets anders is beloofd, hun reactie: nu kunnen we niets meer doen, het pakket ligt al bij DHL. Volgende dag werd het bij de buren geleverd, een vergissing van huisnummer (er was een 1 voor een 7 aangezien) pakket ligt bij de buren waar ik het niet zo mee heb, wordt min of meer verplicht door Bol com om toch daar aan te bellen, zie hun reactie:
"Beste meneer K,

Jammer genoeg werken wij zo niet. U dient het artikel zelf bij de buren af te halen. U kunt dan met of zonder ons het artikel retour aan te melden. U ontvangt dan de retourinstructies via de mail. Als u daarna belt naar nummer 088-2255555 dan wordt het artikel gratis opgehaald bij u thuis.

Ik begrijp en respecteer uw argumentatie volledig, maar ik wil voorkomen dat u uw betaalde geld niet terugkrijgt.

DHL gaat jammer genoeg niet meewerken aan de oplossing van ons probleem.

Chris

bol com klantenservice

Wettelijk is dit onjuist, het is een keuze van DHL om het bij de buren af te geven, de buren ontvangen het, het is dus een zaak van Bol com, DHL en de buurvrouw, dit laatste wil ik niet, dus ik haal het pakket op om haar te ontlasten, maar normaal gesproken zou ik dit laten escaleren want Bol com zal zeker aan het kortste eind trekken.

De reactie van Bol com vind ik hoogstens ongepast, je kan een klant niet bezwaren met een probleem die niet door de klant is veroorzaakt, sterker nog de buurvrouw was zo vriendelijk om het pakket voor mij te ontvangen.

Nimmer meer bij Bol com bestellen, want hiermee hebben ze een flinke steek laten vallen, ik heb veel bestellingen bij hun geplaatst, maar dit was dus de laatste.

Beste meneer Kattestaart,

DHL gaat jammer genoeg niet meewerken aan de oplossing van ons probleem.

Chris

bol.com klantenservice
www.bol.com

Algemeen

Heb bol.com select genomen ivm met 1) belofte van snelle levering en 2) belofte van zondaglevering. Helaas, de winkel liegt keihard over de levertijd en overschrijdt deze met een factor zes. Soms is dat niet erg, maar mijn zoon viert zondag zijn verjaardag.

Verzending

Vrijdag: voor 2300 besteld, morgen in huis… oh en we leveren ook zondag. Mooi, dat scheelt een ritje naar de mediamarkt. Eerste email na de bestelling confirmeert zaterdag middag levering… maar om half twee s nachts blijkt dat in 1 keer te zijn veranderd in ‘misschien maandagmiddag’.

Nu kan ik vandaag alsnog naar de mediamarkt en moet ik het bestelde retour zenden en wachten op terugbetaling.

Beloof het dan niet! Wees eerlijk!

Onze oprechte excuses voor de vertraging.

Algemeen

Zou een prive bericht hebben verzonden maar er zit niets in mijn box, dus dat klopt ook weer niet

Verzending

DHL ligt pakket bij buren, terwijl is aangegeven dit niet te doen

Klantenservice

Beloften worden niet nagekomen, Bol, altijd tevreden over, maar gaat nu echt mis

Beste Loek6000,

Dank voor je review. Vervelend dat je ons bericht niet hebt ontvangen. Ik heb opnieuw een privé bericht naar je gestuurd. Ik wacht je reactie af.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Verzending gaat mis, in tegenstelling tot was is beloofd door Bol.com ik had al eerder aangegeven dat ik het niet wil laten verzenden door DHL, die gooit met dozen

Verzending

Door DHL werd het pakket gebracht, voor die tijd vroeg ik aan Bol welk bedrijf het zou worden geleverd, dit was niet te zeggen alleen op het moment dat het verzonden gaat worden, toen dat eenmaal gebeurde was het niet meer tegen te houden, het was al onderweg naar DHL. Dan moet er toch een tussen stap zijn? Bol heeft meerdere andere bedrijven onder hun hoede, dan moeten ze ook kunnen weten welk bedrijf het transport doet, laat mensen hierop ook een besluit kunnen maken.
Een medewerker van Bol heeft mij aangegeven dat mijn pakket met 99% zekerheid door Post.nl wordt bezorgd omdat het pakket van Bol komt, maar dat is blijkbaar niet waar.

Klantenservice

Belofte word niet nagekomen, pakket zou worden gebracht door Post.nl maar werd bezorgd door DHL

Echt ontzettend waardeloos, live chat, ik voer alle opmerkingen en vragen in, wordt deze prompt afgesloten.

Toegevoegd op 4 juni 2021, hier staat dat Bol.com een privebericht heeft geschreven terwijl dit niet klopt

Beste Loek6000,

Bedankt voor je review. Ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd voor meer informatie.

Algemeen

IPad 2020 bestelt die in de aanbieding was, via toeleverancier. Een dag voor levering het bericht ontvangen dat levering niet doorging en geld werd direct teruggestort. Geen mogelijkheid meer om met leverancier contact op te nemen, wat wel de standaard procedure is volgens Bol. Mee-bestelde iPad hoesje wel ontvangen, maar dus zonder iPad. Wel nu reclame ontvangen van Bol over tablets die verkrijgbaar zijn met hoge kortingen .

Klantenservice

Klacht ingediend bij Bol die beweert binnen 48 uur te reageren, maar niets gehoord binnen 48 uur. Ik had verwacht dat ze alle schuld naar de toeleverancier zouden schuiven ( hoewel ik denk dat Bol.com toch echt eindverantwoordelijk is), maar zelfs die moeite nemen ze niet. Al veel besteld bij Bol zonder problemen, maar als er echt wat aan de hand is heb je niets aan Bol blijkbaar.

Update 9 juni: Nietszeggend antwoord van Bol ontvangen. Schuld ligt volgens Bol bij toeleverancier, maar Bol heeft zelf mijn bestelling geannuleerd (niet de toeleverancier) voordat de leverdatum was verstreken van mijn bestelling. Rare zaak. Bestellen via Bol heeft geen toegevoegde waarde.

Beste CBird,

Algemeen

Zolang het door Bol zelf word verzonden gaat het goed, bij andere verkopers mankeert hier nog wel eens iets aan, het loont ook de moeite om andere verkopers te googelen soms hebben deze ook een eigen webwinkel waar de artikelen veel goedkoper op staan.

Klantenservice

Ik heb 1 keer een van het kastje naar de muur verhaal gehad door een 'via" verkoper, na veel contact heeft Bol het op opgelost. Zonder hen was het helaas niet gelukt.

Heel erg bedankt voor je review en je feedback!

Algemeen

Altijd snelle verzending, keurig verpakt en ook voor minder dure artikelen i.c.m. Select (nooit verzendkosten voor €10 per jaar) vaak het goedkoopst.

Klantenservice

Prettig contact via de chat; altijd een constructieve oplossing en snelle reacties.

Goed om te lezen dat je zo tevreden bent!

1 2 3 ... 148

Scorekaart voor Bol.com

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg