×

Help Tweakers weer winnen!

Bol.com

10.032 producten en 12.652 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Bol.com

Review toevoegen

Algemeen

Gemakkelijke toegang tot de verschillende artikelen
Met vaak reeds een beoordeling door andere klanten gedaan waardoor je keuze gemakkelijker wordt

Verzending

Besteld en geleverd binnen de twee werkdagen. Voor mij mag dat zelfs wat langer zijn. Als dat minder vervoer teweeg brengt en dus ecologischer is.

Klantenservice

Ik heb nog niets hoeven terug sturen dus kan ik er ook geen mening over geven.

Beste Firebug77,

Bedankt voor je review en feedback op gebied van ecologie.

Algemeen

Heel veel keuze, heel goede service, en betalen loopt heel vlot. Ik kan bol.com alleen maar aanraden.

Klantenservice

Indien niet tevreden met het geleverde product is het heel gemakkelijk om het pakket terug te verzenden. De communicatie is duidelijk en het geld wordt snel terug overgemaakt.

Beste NicoVdV,

Bedankt voor je positieve review.

Algemeen

Ik vond direct wat ik moest hebben. Met enkele klikken was ik door mijn bestelling heen.

Verzending

Alles prima! De bezorger had wel haast... zit die onder de stress?

Klantenservice

Klare taal met een klare oplossing.

Beste Zlork,

Bedankt voor je positieve review. Goed om te horen dat je tevreden bent over onze winkel.

Algemeen

Het is makkelijk bestellen en alle producten die Bol.com via bedrijven waarmee ze banden hebben verkoopt kan je ook bij een ophaalpunt halen. het enige dat jammer is is dat dat blijkbaar niet met alles kan

Verzending

ze doen meestal wat ze beloven en sturen alles in ieder geval op tijd weg, alleen jammer dat de post soms tegenwerkt

Beste klant,

Hartelijk dank voor je review!

Kiki van bol.com

Algemeen

Shadow of War: Mithril Edition niet verzonden en levering is onbekend (release was 10 okt.). Pre-order sinds april, release was dinsdag en ze weten niet wanneer ik het kan verwachten.. En dat voor 300 euro editie!
Nog nooit een recensie geschreven maar ben nu zo ontzettend teleurgesteld dat ik niet anders kon dan op deze manier te reageren.

Verzending

Zou voor de release verzonden worden maar door een onbekende reden is dit niet gebeurd en weet Bol.com ook niet wanneer dit opgelost kan worden ondanks het om een duur product gaat..

Klantenservice

Eerste gesprek was ok ze zouden tot actie komen om het nog verzenden op de release maar daarna mail dat ze niet weten wanneer het geleverd kan worden.. Ik heb weer contact opgenomen maar hier is niet op gereageerd!

Beste Ryanz456,

Wat vervelend om te horen dat je bestelling niet op tijd is geleverd en er nog geen leverdatum bekent is, ik begrijp je frustratie. Graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Algemeen

na mijn mening de beste webshop van Nederland. levering is zeer snel en goede klantenservice. Ik heb ooit een probleem gehad met een niet activerende cadeaukaart en dit probleem werd binnen een dag opgelost super blij mee!

Verzending

pakket netjes en goed verpakt bezorgd helemaal top

Super klantenservice zeer klantvriendelijk

Beste bamibal15,

Bedankt voor dit ontzettend mooie compliment. Goed om te horen dat je zo blij bent met onze winkel.

Algemeen

Bij bol.com heb je veel keuze van producten , het is een duidelijke site en je vragen worden snel beantwoord .

Verzending

De levering was snel en netjes.

Klantenservice

Je kan contact opnemen en je vragen worden snel beantwoord

Beste India19,

Bedankt voor je positieve review.

Algemeen

Goede service, alles verloopt steeds volgens afspraak. Leveringstermijn werd gerespecteerd. Positieve ervaring met deze webshop!

Beste Liliwi,

Goed om te lezen dat je tevreden bent over onze winkel. Bedankt voor je positieve review.

Algemeen

Bestelling wordt niet geleverd - al onbegrijpelijk dat het kan gebeuren maar dan is de afhandeling respectloos. Geen excuses maar meer een zoek het maar uit klant mededeling.

Verzending

Niet ontvangen (bol.com: "bestelling is vastgelopen in ons sorteer centrum. Dit betekend dat je de bestelling niet meer zult ontvangen")

Klantenservice

Terugbel afspraken worden niet nagekomen. Liegen over het feit dat men gebeld heeft, Geen excuses.

@ Milly hieronder: er ligt al een mail bij de klantenservice (en wederom wordt de 24 uur response tijd niet gehaald); Ik ga ervan uit dat ik daar gewoon antwoord op krijg en niet speciaal naar aanleiding van deze review.

Update 17/10: ik ga er van uit dat het een tik fout is op de website en dat reactie binnen 24 uur eigenlijk 24 dagen moet zijn. Reminder zelfs al verstuurd nadat Bol me gezellig aanmaningen gaat versturen omtrent een product dat ze nog niet geleverd hebben en kwijt zijn. Ik blijf me verbazen.

Beste ZiSE,

Dit klinkt niet oke en is zeker niet de service die je mag verwachten van bol.com. Graag help ik je bij deze situatie maar ik kan zo je klantgegevens niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Algemeen

Ik/wij zijn dik tevreden. Meer worden wil daar niet aan besteden. Goed is ook voldoende

super snel geleverd

Beste smissenvanderpj,

Wat goed om te lezen dat jullie zo tevreden zijn over onze winkel.
Ontzettend bedankt voor dit leuke bericht.

Algemeen

Altijd een gemak om te betalen bij bol.com. Er zijn Verschillende betaalmogelijkheden, die allemaal even gebruiksvriendelijk zijn.

Verzending

Altijd snelle levering. Bij mijn laatste bestelling werd mijn pakket wel naar het verkeerde postpunt gestuurd, maar daarvan lag de schuld bij BPost en niet bol.com. Het adres van het correct postpunt stond op het pakket vermeld.

Beste nvanroy,

Fijn om te lezen dat je onze verschillende betaalmogelijkheden als prettig ervaart. Vervelend dat er bij de bezorging mis was gegaan, gelukkig is je pakket goed bij je terecht gekomen.

Algemeen

Voor mij zijn de pluspunten: de vele betalingsmogelijkheden, achteraf betalen, opvolging van bestelling, dienst na verkoop

Verzending

Meestal altijd komt de verwachte leveringsdatum overeen met de werkelijke leveringsdatum. Steeds verzorgd verpakt.

Klantenservice

Verschillende malen contact gehad met klantendienst. Steeds uiterst vriendelijk en alles correct en snel afgehandeld. ++

Beste Maxisquid,

Fijn om te lezen dat je ervaring met onze winkel positief is en dat je tevreden bent met onze klantenservice.

Algemeen

Bestellingen zijn altijd correct en eenvoudig te plaatsen , nog nooit problemen gehad. En als er een probleem is kan je altijd bij de klantendienst terrecht.

Verzending

Leveringen zijn altijd goed en op tijd.

Klantenservice

Altijd netjes te woord gestaan en direct klaar met een oplossing

Beste Van Vlierberghe,

Bedankt voor je positieve review. Leuk om te lezen dat je tevreden bent over onze winkel.

Algemeen

Het was gemakkelijk een bestelling te plaatsen. De prijzen waren goed vermeld. . . .

Beste diegosteph,

Bedankt voor je positieve reactie.

Algemeen

De site zelf is gewoon prima en meestal gaat alles eigenlijk ook gewoon goed. Dus vandaar een voldoende.

Verzending

Al verschillende keren problemen gehad met de verzending. De laatste keer was een drama.

Klantenservice

Tja de klantenservice...het probleem is opgelost dus vandaar de 2 sterren maar n.a.v. mijn verhaal https://tweakers.net/shopreview/permalink/220433/ is er door de klantenservice verzocht om een mail te sturen met een verwijzing naar deze beoordeling.

Dit gedaan en de link gekopieerd in het bericht. krijg ik als reactie:

"Goedemorgen Robin,
Bedankt voor het doorsturen, helaas kan ik geen notitie vinden van Milly.
Kun je vraag of probleem opnieuw formuleren in de reactie? Dan helpen we je graag verder.
Ik wens je een hele mooie dag.
Iris"

Daarmee is de kous af.

Beste RBN026,

Goed om te horen dat je probleem is opgelost. Bedankt voor je feedback omtrent je reactie op mijn eerdere bericht. Vreemd dat je mail niet direct naar mij is doorgestuurd zoals de bedoeling is, ik zal dit intern doorgeven zodat het in de toekomst niet meer gebeurt.

Algemeen

Deze review gaat over garantie afhandeling. Het kopen en leveren is bij bol.com een goed gestroomlijnd proces, daar is niet veel op aan te merken. Als het echter gaat om zaken die niet te automatiseren zijn, gaat het flink mis. Bij bol.com hebben ze dan duidelijk hun zaken niet op orde, en als klant ben je daar de dupe van.

Klantenservice

Ruim twee maanden geleden heb ik een laptop aangemeld voor reparatie bij bol.com. In eerste instantie leek alles goed te gaan: met automatische berichten werd ik op de hoogte gehouden van de status van mijn reparatieaanvraag, en de laptop ging netjes door alle stappen van het proces heen. Nadat de laptop was aangekomen bij de geautoriseerde reparatieservice, werd het echter stil.

Op de pagina waar de status van een reparatie te zien is staat dat een reparatie onder garantie maximaal 15 werkdagen duurt. Voor een reparatie buiten de garantie wordt eerst een prijsopgave gemaakt voor de reparatie wordt uitgevoerd, en bol.com geeft aan dat dit de reparatieduur kan verlengen. Ik was van mening dat de defecten aan mijn laptop onder de garantie zouden vallen.

Na 15 werkdagen had ik nog altijd niets gehoord van bol.com. Omdat ik ook wel snap dat dingen nou eenmaal niet altijd zo soepel verlopen als gepland, en ik wel betere dingen te doen heb dan te klagen over dit soort zaken, heb ik ze daarna nog vijf werkdagen extra gegeven. Na 20 werkdagen had ik echter nog steeds niks gehoord, en dus besloot ik de klantenservice te bellen. Daar werd mij verteld dat ze intern nog "een teller" hadden lopen waar nog vier dagen op stonden, en dat ze na die vier dagen zeker meer zouden weten. Ze zouden na die vier dagen contact met mij opnemen, en mij dan vertellen of de reparatie snel klaar zou zijn of ik mijn aankoopbedrag terug zou krijgen. Bol.com belooft namelijk dat als een reparatie onder garantie meer dan 15 werkdagen duurt, je het aankoopbedrag terug kunt krijgen.

Ik heb ze na dit gesprek vijf werkdagen de tijd gegeven, maar bol.com heeft mij niet teruggebeld. Toen ik ze zelf uiteindelijk maar weer belde gaven ze aan dat er nog "een teller" was waar nog twee dagen op stonden, en dat ik na die twee dagen zou weten hoe het nu zat. Als ik voor de tweede keer zo'n verhaal hoor over een niet nader gespecificeerde teller dan begin ik natuurlijk wel wat te twijfelen aan het verhaal dat mij verteld wordt, maar twee extra dagen maakten voor mij inmiddels niet veel verschil meer, en dus besloot ik het af te wachten.

Dit keer kreeg ik wel binnen de beloofde periode bericht. Ik kreeg een email waarin de reactie van de reparatieservice werd doorgegeven: ze zeiden dat het defect "alsnog kosteloos [werd] opgelost". Een bericht dat mij toch stellig de indruk gaf dat er wel wat meer aan de hand was dan puur een reparatie die perongeluk te lang duurde. Bovendien leek het dat de reparatieservice kennelijk dacht dat ik hiervan op de hoogte was. Bij deze email gaf bol.com zelf geen verdere uitleg over wat er aan de hand was, dus besloot ik ze weer te bellen.

Bij dit laatste gesprek kon de medewerker van de klantenservice mij wederom niet veel vertellen, en werd er wederom een opmerking gemaakt over de een of andere interne "teller" met een aantal dagen er op. Ik heb toen laten weten dat ik inmiddels wel klaar was met die tellers, en dat ik nu graag mijn aankoopbedrag terug wilde. De reparatie duurde nu al zo lang dat ik voor mijn werk al een vervangende computer geregeld had, en ook voor thuis had ik al een andere computer gekocht. Als die reparatie dan kennelijk zo moeilijk was, dan konden ze me ook wel gewoon het geld terug geven en dan loste ik het zelf wel op. De man die ik aan de lijn zei zich dat wel voor te kunnen stellen, en zei dat hij het door zou geven.

Niet lang daarna heb ik bol.com door middel van een brief, een email, en een bericht op de live chat service in gebreke gesteld. De maat was vol. Ik gaf ze vijf werkdagen om mij het aankoopbedrag terug te geven. Daarna konden ze verder praten met mijn advocaat. Dit bericht zorgte er duidelijk voor dat er wat zaken gingen lopen binnen bol.com. Helaas viel de afhandeling van mijn reparatie niet onder die zaken. Ditmaal had ik redelijk snel een reactie. Als er na ruim 45 dagen nog van snel gesproken kan worden, tenminste.

In een email werd mij medegedeeld dat de reparateur schade had vastgesteld die buiten de garantie viel. Wat voor schade het was werd er niet bij gezegd. Omdat hierdoor de reparatie niet onder de garantie viel, zou de termijn van 15 werkdagen niet opgaan. Ik zou "gewoon" mijn laptop gerepareerd terug krijgen. Dat ik hier voor het eerst over hoorde na zo vaak contact te hebben gehad met de klantenservice is natuurlijk te gek voor woorden, en het kwam ook wel een beetje over alsof ze zich onder hun eigen regels uit probeerden te werken. Ik zou deze reparatiemarathon ook zeker niet meer gewoon noemen. Omdat ik inmiddels geen enkel vertrouwen meer had in de reparatieservice van bol.com, heb ik dit nog geprobeerd aan te vechten, maar bol.com wil het toch echt op een "normale" reparatie houden.

Als ik dit alles van tevoren geweten had dan zou ik misschien meer bewijs hebben verzameld om de discussie over of iets nou wel of niet onder garantie valt aan te kunnen, maar bij een webwinkel als bol.com heb ik dit soort problemen totaal niet aan zien komen. Ik ben daarom ook maar akkoord gegaan met de "gewone" reparatie van de laptop. Dat was immers ook origineel mijn bedoeling, en bol.com leek inmiddels ook wel wakker geschud te zijn van mijn ingebrekestelling, dus mogelijk zou het dan nu toch eindelijk een keer goed komen. Dit was inmiddels alweer bijna 15 werkdagen geleden, en ik heb sinsdien geen woord meer gehoord over de reparatie.

Dit is nu de tweede keer in korte tijd dat ik een soortgelijke negatieve ervaring heb met de klantenservice van bol.com. Dit lijkt dus ook de regel te zijn, en niet een uitzondering. Bijzonder treurig natuurlijk, en zeker van een relatief dure webwinkel als bol.com had ik betere service verwacht. Het is voor mij nu wel duidelijk dat de klantenservice bij bol.com vrijwel compleet los staat van de rest van het bedrijf, en ze je daar dus niet met veel kunnen helpen. Enkel met grof geschut kun je als klant de aandacht trekken van mensen die wel weten wat er aan de hand is. Deze komen dan enkel tevoorschijn om de belangen van bol.com te verdedigen, om vervolgens weer te verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Weet dus dat als je zaken doet met bol.com, je dit soort service kunt verwachten. Als je iets kleins bij ze hebt gekocht en je dat met een defect opstuurt, zal het waarschijnlijk zonder problemen compleet vervangen worden door een nieuw exemplaar. Dat is een automatisch proces, en automatische processen hebben ze bij bol.com wel goed voor elkaar. Maar zodra je iets van bol.com verlangt waar wat meer bij komt kijken zullen de tandwielen al snel vastlopen, en vanaf dat moment is er niemand meer die je kan helpen.

Update: Naar aanleiding van de reactie van Milly op mijn shopreview heb ik een email naar de klantenservice gestuurd. Ze beloven op emails binnen 24 uur een reactie te geven, maar ik heb na bijna twee werkdagen nog niets van ze gehoord. Wel zag ik gisteravond op de pagina waar de status van de reparatie te zien is dat de reparatie eindelijk afgerond is. Dit zag ik omdat ik dagelijks op die pagina kijk, bol.com heeft mij hierover geen bericht gestuurd. Na 69 dagen lijkt er dan toch eindelijk een eind aan dit drama te komen.

Beste Martonis,

Dit niet de service die je van bol.com kan verwachten. Graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Fijne dag & groet,

Algemeen

SNES mini als 1 van de eerste besteld, zelf een bevestiging gekregen dat ik er 1 zou krijgen. Maar wat blijkt nu, mijn pakketje is "verdwenen" bij bol.com. Ze weten niet waar het kan zijn in het magazijn. Ze zeggen nog mooi dat ze hoe dan ook het zouden gaan oplossen. Wat blijkt hun oplossing: Mijn bestelling annuleren en 5 euro korting op mijn volgende bestelling. En dit allemaal met een smillie. Erg bedankt bol!! nooit zal ik meer bij jullie een bestelling doen. Ik hoop dat een medewerker van bol.com veel plezier heeft met mijn SNES!

Verzending

Bestelling is zomaar ineens weg! Ze hielden me eerst aan het lijntje, maar het blijkt dat die toch "verdwenen" is.

Klantenservice

Willen mij niet helpen met een oplossing, terwijl ze dit beloofd hadden.

Hi TheKillingBean,

Graag wil ik je helpen bij een oplossing. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Algemeen

Eenvoudige begeleiding vanaf de keuze tot en met de betaling
Goederen op tijd geleverd, zelfs iets vr de opgegeven leverdatum.

Twee kleine minpuntjes:
1. Goederen zelfs iets vr vooropgestelde leverdatum geleverd.
2. Goederen aan elkaar gelikt en op zelfde moment besteld, omwille van verschillende leveranciers op verschillende tijdstippen geleverd (centralisatie vooraf zou voordeel zijn)

Klantenservice

Geen extra contact dus geen opmerkingen

Beste JeanLL,

Fijn om te horen dat je tevreden bent over onze winkel en bedankt voor je feedback. We gaan het meenemen bij onze verbeteringen in de toekomst.

Algemeen

Een airfyer besteld, deze was beschadigd aangekomen. Via de geautomatiseerde chat gevraagd wat ik moet doen. Die gaf aan dat ik hem retour moet melden en dan als defect. Dan moet ik een optie krijgen om te selecteren dat ik hem wil laten omruilen. Die optie kreeg ik niet, dus dan maar de klantenservice gebeld. Die geeft direct aan, ja dit kan ik niet meer aanpassen dan had u direct moeten bellen. Toch vreemd als er op de website iets anders aangegeven wordt. Vervolgens geeft de desbetreffende persoon aan dat ik het over het hoofd gezien moet hebben en dat ik de optie zelf niet had aangevinkt. Beetje vreemd want er was echt geen andere optie beschikbaar. Nu ben ik nog steeds niet geholpen en het product kan ik niet meer omruilen want ze kunnen het niet meer aanpassen. Nu wordt ik binnen 2 werkdagen teruggebeld, maar over 2 werkdagen is ook de aanbieding voorbij. Nu garandeerde de medewerker wel dat ik die aanbieding als nog kon krijgen. Maar blijft vreemd waarom ze niet gewoon een nieuwe kunnen opsturen, heel klantvriendelijk is deze manier van werken niet.

Klantenservice

Zie bovenstaand verhaal. Daar staat alles al uitgelegd wat nodig is

Beste snefkens,

Uit je bericht begrijp ik dat mijn collega je al helpt aan een oplossen. Mocht ik je na deze oplossing nog ergens mee kunnen helpen kun je een bericht sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Algemeen

meerdere malen deze week de geautomatiseerde klantenservice van Bol.com gebruikt, en ik moet zeggen; ik ben uitermate tevreden. Je stuurt de AI snel de goede kant op en deze komt daad werkelijk met oplossingen.

Verzending

Volgende dag in huis (hoewel dat alweer bijna standaard is

Zie hier boven

Beste groofie98,

Goed om te horen dat je zo tevreden bent over onze geautomatiseerde klantenservice. We zijn elke dag bezig om deze te verbeteren.

1 2 3 ... 104

Scorekaart voor Bol.com

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg