Bol.com

Review toevoegen
Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Bestelling gedaan bij bol.com Product speciaal in de avond laten bezorgen omdat ik tijd heb om het product in ontvangst te nemen. Helaas hebben ze bij bol een fout gemaakt door mij een douchekop te leveren in plaats van een Headset.

Verzending

De verzending was wel op tijd en op mijn wensen gericht in de avond bezorgd. Helaas was mijn huisnummer verkeerd op de doos geschreven en eerst bij de buren bezorgd die hadden gelukkig aangegeven dat ik een deur verderop woon. Bij het open maken van het pakketje merkte ik gelijk op dat het bestelde product niet in de doos zat. Ik had immers een headset besteld en geen douchekop.

Klantenservice

De medewerker die mij heeft geholpen heeft haar werk denk ik goed gedaan volgens bol richtlijnen? Ben ik tevreden? Nee dat ben ik niet ik ben als het goed is 3 dagen verder als dan alsnog mijn besteld product krijg en moet ik nu aanpassingen maken in mijn schema om weer te gaan wachten tot een pakket thuis komt ook werd niet aangeboden dat het vervangend product in de avond of middag wou bezorgd hebben. Al met al zou ik niet direct weer bij bol bestellen misschien lullige dingen voor een paar euro's maar voor serieuze bedragen ga ik toch liever ergens anders heen.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Nieuwe telefoon en bijbehorend hoesje besteld ten tijde van de Samsung dagdeal. Ze hadden toen ook een retourdeal/tweedekansje, waar ik toen gebruik van had gemaakt. Bij Coolblue altijd goede ervaringen mee gehad met tweedekans producten. Mijn aanraden t.a.v. Bol.com: NIET DOEN. Geen foto's en geen beschrijving van wat er loos is met het product.

Verzending

Dag na bestellen geleverd, dus product was mooi op tijd. PostNL had het (logischerwijs) druk, en daardoor buiten het tijdvak gekomen, maar dat was geen probleem gelukkig.

Klantenservice

Klantenservice was deze ronde werkelijk waar bagger. Enorm bedroevend. Gebeld met de klantenservice met de vraag of ze wat konden doen, omdat het bestelde product gisteren 66 euro goedkoper was dan vandaag vanwege de dagdeal gisteren, maar het was niet mogelijk om het product alsnog te bestellen voor die prijs. Eindresultaat is dat ik de keuze moet maken, met een incompleet product verder voor een daarvoor te hoge prijs, of retourneren en dan voor nu geen nieuwe telefoon. Keuze (helaas) snel gemaakt. Betwijfel of ik ooit nog een telefoon bestel bij Bol.com.

Algemeen

Bestellen is gemakkelijk bij bol.com duurdere dingen betaal je meteen goedkopere kunnen achteraf dus dat is ok

Verzending

Verkeerd product gestuurd krijg je ook nog eens de schuld dat ik het verkeerde product heb geweigerd.

Klantenservice

Die mevrouw luisterde nog niet gaf de schuld aan mij ik had het verkeerde product besteld daarna zegt onee u heeft wel het goede besteld nog geen sorry of niets

Goedenmiddag,

Dit bericht heb ik ook gezien op Kieskeurig en vandaaruit, nemen we contact met je op.

Jolanda van bol.com

Algemeen

Fantastische winkel. RDR2 was kwijtgeraakt tijdens de bezorging. Na contact met bol.com stelden ze meteen voor een nieuw exemplaar op te sturen en die kwam een dag later binnen. Bij al me andere bestellingen ook nooit een probleem gehad.

Algemeen

Meerdere spullen gekocht afgelopen maanden die op tijd bezorgd is. Of het nou gel of zonnebrand is of een dvd. Altijd op tijd.

Verzending

Ik heb bij ze een abonnement waarmee je bestelling nog zelfde dag thuis krijgt.

Algemeen

Informatievoorziening kan beter: ik wist wat ik kocht, maar op bol.com vind je lang niet alle informatie die je zou willen hebben voor je een laptop koopt. Verder gewoon prima. Het is en blijft een grote, anonieme reus die de kleintjes wegconcurreert. Ik houd daar niet zo van eigenlijk, maar in dit geval waren ze echt de enige die mijn laptop konden leveren. Klinkt een beetje zuur, terwijl ik eigenlijk heel tevreden ben over het bestelproces. Kijk eens een van de rapportages terug die bij bol.com zijn gemaakt door, meen ik, de Keuringsdienst van Waarde, en je snapt het gevoel dat ik bij dat bedrijf heb.

Verzending

Snel, track en trace, goed verpakt met papieren vulmateriaal.

Gamo Karma 26,7K

Algemeen

Monitor bij ze gekocht, de volgende dag al bezorgd. Ik heb het scherm kunnen testen, deze beviel toch niet helemaal. Via de website een retour verzoek gemaakt en dezelfde dag bij een PostNL punt mogen inleveren.
Binnen enkele dagen was de retourzending verwerkt en het geld stond de dag erop weer op mijn rekening. Geen extra verborgen kosten of kosten voor retourzending.
Heel netjes!

Algemeen

BOL.com - waar de klant de NUL is.

Heb hier bijna 300 Euro aan geregistreerde cadeaubonnen staan die "vervallen" zijn. Achter die bonnen staat 300 Euro reeel kapitaal waar geen einddatum op geplakt is, en de wetgever laat dit toe, zonder enige verplichte tegenprestatie van de winkel! Op sommige Nederlandse websites zie ik dat BOL.com de bonnen terug activeert, maar blijkbaar niet voor de Belgische klanten? Ik werd gewoon afgewimpeld als zijnde mijn eigen schuld. Dit is ook zo, maar anderzijds laten deze praktijken ook toe dat bedrijven die geld omruilen voor tijdelijke bonnen zich eraan kunnen verrijken zonder tegenprestatie. Ik moet consumentenorganisaties inschakelen om mijn geld terug te vorderen.

Ik weiger daar nog iets te kopen. Bij Duitse en Franse Amazon ben ik al jaren klant, en mijn klachten waren altijd op een meer dan adequate manier opgelost, soms zelf over-vergoed! Bij BOL.com vraag ik gewoon een heractivatie van mijn geld - een break-even situatie waarbij ik nog steeds bij hen dat geld zal opbruiken -, en word letterlijk de laan op gestuurd. Ik noem dit legaal stelen. Dus kom ik mijn ongenoegen hier maar uiten zijnde de laatste van mijn mogelijkheden.

Zo'n winkel waar de klant de nul is moet men mijden, om niet te zeggen boycotten!

Algemeen

Ik had een verkeerd product ontvangen. 1 telefoontje en binnen 2 dagen was het opgelost.

Verzending

retourkosten waren bol.com. Het vervangende product was er al binnen 2 dagen. Dit had ik niet verwacht.

Klantenservice

Bol.com lost problemen gewoon op. Zeer tevreden met de vriendelijke klantenservice.

Algemeen

De layout van de pagina is niet ideaal om alle specificaties van electronica gelijk te zien, maar alle belangrijke dingen worden wel genoemd

Verzending

Verschillende e-mails met statusupdates, en het product was netjes de volgende dag geleverd terwijl ik net voor 21u had besteld.

Klantenservice

Omruilen is erg makkelijk. Je krijgt een e-mail met instructies en retourlabel als PDF. Deze hoef je niet eens uit te printen, want als je bij AH inlevert wordt het product daar gescand vanaf de e-mail en heb je gelijk een bevestiging in je mail dat het product retour is genomen.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Al jaren vaste klant bij Bol. De afgelopen 1,5 jaar al meer dan 30 bestellingen gedaan. 2 weken terug een bestelling gedaan voor een Samsung tablet voor 163 euro. Leuke deal, omdat hij overal op dat moment 179 was. Bestelling gedaan en bleek van een partner af te komen, maar levertijd pas zo'n kleine 2 weken later. Na de bestelling zag ik dat de partner verder geen andere artikelen aanbood op Bol.com. Ik heb bol gevraagd hoe dat zat. Ik kreeg de melding dat ik contact op moest nemen met de partner via een speciaal email adres. Dit heb ik gedaan en de vraag of er nog geleverd ging worden werd beantwoord met "Ja". De tijd verstreek en de DPD informatie werd niet bijgewerkt. Weer bol gebeld en nu blijkt dat de partner geen zaken meer doet met Bol. De bestelling wordt niet meer geleverd. Uuhh? Wat? Waarom word ik daar niet op de hoogte van gebracht en mag ik het zelf allemaal uitzoeken met de partner terwijl dit blijkbaar een onbetrouwbare partij was? De tablet is inmiddels bij Bol 45 euro duurder. Ja, jammer, daar konden ze niks aan doen. Bijbetalen of geld terug.

Dit wordt dan ook mijn laatste bestelling bij Bol.com. Ze werken met onbetrouwbare partners die hun afspraken niet nakomen. Daarnaast mag ik alles zelf uitzoeken en steeds zelf aan de bel trekken. Wanneer dan blijkt dat de partner van Bol in gebreke blijft en de klant de dupe is, dan is er geen enkele vorm van coulance. De tablet alsnog aanbieden voor de prijs waar hij destijd voor in de aanbieding was, had ze gesierd. Ik kan er als klant niets aan doen.

Jammer Bol, maar dit is geen service!

Verzending

De meeste pakketten komen snel en goed aan. Deze zending zal nooit binnen komen.

Klantenservice

De klantenservice houdt zich aan de regeltjes. Als er iets misgaat met je bestelling dan heb je pech en mag je het zelf uitzoeken als het een partner betreft. Wat ze even vergeten is dat ze met de aanbiedingen van die partners wel adverteren op de home pagina van Bol.com. Dus bestellen mag wel, maar als het misgaat ben je aan je lot overgeleverd.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Surface 2 go besteld bij launch, was goedkoper dan elders was de core M3 versie. Echter kreeg ik de pentium versie. Bol.com zou dit escaleren en binnen 2 dagen zou ik een antwoord krijgen. Echter moest ik hier zelf achter aan. Nieuwe gekregen maar weer de pentium versie. Inmiddels 4 weken verder. Niet de juiste tablet en geen idee wanneer ik een antwoord krijg. Soms is de klanten service vriendelijk soms erg kortaf. Inmiddels wel de preorder muis gekregen, nu nog de juiste tablet

Verzending

Nog steeds niet de juiste versie/product ontvangen. Products duct be schrijving op hun website is nog steeds fout.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ik ben recentelijk gescammed door Product Fast Time op Bol.com. Ze waren recentelijk actief op Bol.com en na de scam hebben ze het assortment offline gehaald. Ik heb nooit mijn pakket ontvangen en krijg alleen geld terug. Wil ik mijn pakketje hebben dan moet ik opnieuw bestellen en dat kost mij 60 euro meer.

Als je bij Bol.com koopt zorg er dus voor dat ze het zelf verkopen en niet een verkooppartner is, want hun verkooppartners zijn niet te vertrouwen! Product Fast Time is niet meer welkom op hun platform, maar ik voel weinig garantie dat we niet weer een scammer kunnen hebben. In hun voorwaarde voor verkooppartners staat dat alle kosten door het niet nakomen van verplichtingen onder die van de partner vallen. Dus ze zouden die extra 60 euro ook gewoon kunnen eisen van de scammer (dat dat een lastig process kan zijn heb ik als klant niks mee te maken).

Er zijn genoeg die niet door hebben dat Bol.com verkooppartners heeft en denken dat alles door bol.com geregeld wordt. Ik realiseerde me dat ook pas na mijn bestelling. Ze maken met dit soort dingen een hele slechte naam, want de actie van deze scammer draagt overal de naam van Bol.com En als Bol.com beperkt moeite doet voor hun klanten vind ik het ook terecht dat dit hun naam schaad.

(En zo te zien aan een andere review is ook de tweaker Ecoblue gescammed)

Verzending

Het pakket is nooit verstuurd geweest. Ze hebben alleen een pakket aangemeld bij DPD zodat ze een trackingsnummer konden generen en een datum opgeven. Ik ging er daardoor vanuit dat het verstuurd was en had die dag expres niks ingeplant om het pakket te ontvangen, om vervolgens niks te krijgen. Ondanks dat Bol.com het ook in zijn eigen assortiment heeft zou ik een nieuwe bestelling moeten plaatsen dat 60 euro duurder is. Iets dat ik zonder enige vorm van compensatie natuurlijk niet zal doen.

Klantenservice

Ik heb bol.com zelf meerdere malen moeten benaderen over dit probleem. Gelukkig is de livechat van hun extreem snel met reageren en via mail antwoorden ze binnen 48 uur. Daar valt niks over te klagen. Maar om vervolgens te horen dat ik 60 euro bij moet leggen om mijn product te kunnen ontvangen vind ik niet netjes. Ik krijg alleen mijn geld terug, maar ik heb veel tijd en energie verspilt zonder mijn product te ontvangen. Ze hadden op zijn minste een kleine korting kunnen aanbieden als compensatie dat ik gescammed ben, maar daar blijken ze geen enkele intentie voor te hebben. Mijn vertrouwen in Bol.com is extreem geschaad.

- Found a discount pop-up in tweakers for Sony WH-1000XM3 with EUR 189.
- Hesitated for a second as the link was conneted to BOL.COM but price was too good and I ordered it already.
- After 15 days no response received and I had live chat in BOL.COM.
- They are saying the nothing can help except refund (of course it is my money but I want the product with EUR 189!!!)
- Eventually they ignore me and just made refund.(haha lol)
- What a treatment on customer and what an ignorance. They don't know the meaning of contract and they are the one who handle everything by themselves.

Algemeen

Nieuwe telefoon een maand in reservering gehad. Al die tijd geen updates ontvangen, terwijl andere winkels het product ondertussen al op voorraad hebben gekregen. Order gecancelled

Goedenmiddag,

We nemen zo snel mogelijk contact met je op, want dit is zeker niet leuk voor je.

Jolanda van bol.com

Klantenservice: Score: 4

chat werkt goed en redelijk snel 12 34 56 78 910 11 12 13 14

netjes en verzorgd

Klantenservice

chat werkt goed (maar beller is sneller) robot begrijpt niet alles.
Woorden kunnen meerder betekenis hebben (context is ook belangrijk

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Prima aanbod, de service is ook altijd snel met reageren en zoeken altijd naar een oplossing.

Algemeen

Via een prijsallert van Tweakers waarin dit apparaat een stuk voordeliger werd aangeboden heb ik dit aangeschaft.
Bevalt uitstekend uitstekend als tweede laptop.
Maak hier meer gebrui van dat van de grotere Microsoft laptop als het even kan.
Ook de combinatie met Android apps is fijn.

Verzending

Super apparaat, mijn tweede Asus laptop.
Over dit merk ben ik zeer tevreden.

Algemeen

Illusie van next day delivery, dus daar moet je geen select klant voor worden. Alle begrip voor vertraging bij postnl, maar communicatie vanuit bol is er niet of klopt niet.

Verzending

Maandag besteld. Levering normaal dinsdag. Dan woensdag. Dan donderdag. Misschien vrijdag?

Klantenservice

Klantendienst hoopt met je mee dat het goed komt. Tegenstrijdige info. 'Kan vandaag nog komen´. ´Komt zeker niet meer vandaag´. ´Levering onderweg´. ´Hopelijk morgen´

Beste Azertyds,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Chantal van Bol.com

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Bestellen en leveren is geen probleem. Het gaat pas mis als je de "after sales" nodig hebt. Dan blijkt het bolwerk een onneembare vesting waar de klantenservice niets kan/mag/wil en de reparatieservice alles bepaalt.

Verzending

Zending kwam in doos van fabrikant met daarop de leveringsbon. Transporteur was netjes op tijd en alles kwam heelhuids aan.

Klantenservice

De klantenservice reageert heel begripvol, maar het blijkt dat de reparatieservice de toko runt daar. Zij hebben een oordeel zonder naar de klant te luisteren en niemand blijkt boven de reparatieservice te staan.
Je mag een kwart van de aanschafprijs voor een incomplete reparatie betalen terwijl dat gewoon onder garantie hoort te vallen.

1 2 3 ... 138

Scorekaart voor Bol.com

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg