Mobiel.nl

Gebruikers over webshop Mobiel.nl

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 5

Sim only abonnement besteld
Snel geregeld met leuke apple homepod als kadoo die snel geleverd is

Prima op tijd

Prima te woord gestaan

Algemeen

Donderdag iets besteld voor ruim voor de aangegeven tijd dat het de volgende dag in huis is. Helaas de volgende dag niets ontvangen. Via WApp contact gezocht waarbij aangegeven werd dat het op dat moment ingepakt werd. Vandaag is de status onveranderd en krijg geen contact mee, niet via whatsapp of telefoon. Geen bericht via de email over eventuele vertraging.

Wat een kutbedrijf

Klantenservice

Die is er niet, enige korte antwoorden via de WApp waar je niets aan hebt.

Algemeen

Het afsluiten van een abonnement gaat super makkelijk en is zo geregeld .ook was de telefoon met simkaart snel binnen.en was precies zoals verwacht.kreeg ook nog een leuke korting op een kabeltje voor mijn telefoon dus top .al vaker een abonnement afgesloten hier en nooit een probleem gehad

Snel en netjes verzonden

Algemeen

via google.nl bij deze site uitgekomen. goed overzicht en makkelijk menu.
vlotte bestelling. ik wist eigenlijk niet eens dat ik via mobiel.nl besteld had.

Verzending

goede mailingen over de voortgang en vlotte bezorging van de simkaart.

Algemeen

Via Independer bij Mobiel terechtgekomen. Alles is keurig en op tijd verzorgd. Mobiel doet wat je mag verwachten.

Algemeen

Voor mijn Galaxy A53 was mobiel.nl de goedkoopste aanbieder. Normaal gesproken haal ik plaatselijk mijn spullen, maar het verschil tussen 388 euro (bij een lokale shop) en 339 euro (mobiel.nl) vond ik de moeite waard.
De levering was helemaal in orde en naar verwachting.

Super fijn!

Algemeen

Google Pixel 6a besteld, niet de allergoedkoopste shop, maar op de reviews en voorraadstatus afgegaan. Bestellen was makkelijk, toestel werd snel (paar dagen) geleverd, was goed verpakt en keurige updates via e-mail. Wat dat betreft niets op aan te merken.

Klantenservice

Omdat we de telefoon nodig hebben icm een app die de gezondheid van mijn schoonmoeder in de gaten houdt (deze moet ivm privacy via de huisarts aangemeld worden) hebben we na een week of wat de telefoon in gebruik genomen.

Op zich een heel fijn toestel en verbetering t.o.v. de Pixel 3 die hij verving, maar helaas vertoonde de Pixel 6a vanaf begin af aan problemen die in eerste instantie niet door ons opgemerkt zijn. Bij het gebeld worden en bellen wegvallende verbindingsopbouw, niet bereikbaar, etc. Niet echt handig wanneer het niet erg lekker gaat met je schoonmoeder (al zullen er mensen zijn die daar anders over denken ).

Na iets meer dan een maand (toestel 3 augustus ontvangen, 5 september contact met klantenservice) het verbindingsprobleem gemeld. Eerst hadden we getest of het echt aan het toestel/instellingen lag (factory reset uitgevoerd) en niet de simkaart o.i.d.. We hadden dat laatste beter niet kunnen doen want daardoor was de 30 dagen omruilgarantie niet meer mogelijk (ofwel: geen coulance). Toestel moest teruggestuurd worden naar een antwoordnummer. Dus weer data overzetten op oude toestel en vervolgens netjes opgestuurd. Daarna? Stilte....

Let op: Als je iets terugstuurt, moet je voor de Track&Trace de postcode van het huisadres invullen (postcode antwoordnr werkt niet).

Enfin, op 29 september krijgen we eindelijk bericht; "De retourenafdeling heeft je toestel ontvangen en in behandeling genomen. Wij zullen het toestel vandaag doorsturen naar het reparatiecentrum van de fabrikant. De reparatie neemt ongeveer 14-20 dagen in beslag. Onze excuses voor het ongemak."

Geen RMA nr ontvangen waarmee we de status van de reparatie op de website van mobiel.nl kunnen volgen en het toestel zijn we langer kwijt dan dat we het gebruikt hebben.

Dus geen voldoende voor mobiel.nl wat betreft after sales.
We moeten (en zullen) maar afwachten en hopen dat het toestel wel naar behoren zal (blijven) functioneren. Er zijn gelukkig ergere dingen dan moeten wachten op een gerepareerd toestel.

EDIT: nog steeds een oorverdovende stilte, geen status, rma-nr en inmiddels langer zonder telefoon dan met. Itt wat hieronder beweerd wordt, geen contact meer gehad na de late e-mail dat het toestel ontvangen was.

EDIT2: Inmiddels meer dan zes weken zonder de telefoon, indicatie van de reparatietijd is imiddels ruim overschreden.

Beste slb,

Bedankt voor het plaatsen van je review.
We vinden het vervelend om te horen dat je toestel niet naar behoren werkt.

Je geeft aan in je review dat je contact hebt met onze aftersales. We zullen er vanuit Mobiel.nl
dan ook alles aan doen om je zo goed mogelijk te kunnen helpen hiermee.

Verzending: Score: 1

Algemeen

Samsung S22+ besteld en dat gaat prima. Totdat je product geleverd moet worden. Omdat ik graag snel de telefoon geleverd wou krijgen en ik in de ochtend bestelde was avondlevering mogelijk.
Daar voor gekozen, EXTRA bijbetaald voor avondlevering en het wachten kon beginnen. Helaas wacht ik nog steeds.. mijn pakket is kwijt bij de PostNL.

Kan natuurlijk gebeuren en dat los je dat als winkel z.s.m. op voor je klant. Helaas niet bij Mobiel.nl. Ik moet wachten tot PostNL het onderzoek heeft afgerond. Nu lijkt mij dit niet mijn probleem, ik heb een overeenkomst met Mobiel.nl en verwacht een oplossing, die niet komt. Ondertussen bij een concurrent besteld.

Verzending

Zie bovenstaande, er heeft geen levering plaatsgevonden. Het pakket lijkt kwijt te zijn bij PostNL en daarom moet ik langer wachten op mijn bestelling.

Klantenservice

Stug en niet meedenkende. De enige reactie die ze geven is wachten en dat ze het onderzoek afwachten van PostNL, ze gaan geen nieuw product leveren.

Beste Giem,

Bedankt voor het plaatsen van je review.

We vinden het vervelend om te horen dat je pakket vermist is geraakt tijdens de zending. Wij, van Mobiel.nl, doen er alles aan om het onderzoek bij onze logistieke partner zo spoedig mogelijk af te ronden. Zodra het pakket officieel vermist is verklaard sturen we je direct een nieuw toestel toe.

Ons excuses voor het ontstane ongemak.

Algemeen

Gemakkelijk en vlot geregeld!
Overzichtelijk op de website. Keuze uit alle providers. Met of zonder telefoon. Of sim only.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Op de desbetreffende side gemakkelijke vergelijkend op diverse providers. Dus is het gemakkelijker om de juiste keuze te maken en om de verlenging bij deze side door te voeren

Verzending

De levering vlot verlopen zoals op de side aangegeven

Klantenservice

Tot nog toe een goede communicatie.

Algemeen

Afgelopen week mijn abonnement incl een toestel verlengd.
Was al met al een paar tientjes goedkoper dan wanneer ik het via de provider zou regelen. Om 20:40 besteld.

Telefoon werd een dag later aangetekend geleverd.

Verzending

Snel de volgende dag aangetekend geleverd.

Algemeen

Zojuist contact gehad met de klantenservice van mobiel.nl met de vraag waarom de levering van mijn pre ordererd iphone 14 pro nog 3 tot 4 weken duurt. Het antwoord was dat er meer pre orders zijn dan ze vanuit Apple hebben gekregen en ze wisten niet hoeveel ze zouden krijgen.
Waarom laten ze dan veel mensen pre orderen als ze niet wisten hoeveel ze zouden krijgen. En waarom commmuniceren ze dat niet met de klanten zodat mensen niet voor niks blijven wachten.
Nu nog 4 weken wachten met een kappote telefoon.
1e ervaring met mobiel.nl en zeker zeker de laatste.

Klantenservice

Op de vraag aan de mederwerkster " is er geen manier om de telefoon eerder te krijgen ", kreeg ik het volgende antwoord: " je kan wachten of je bestelling annuleren en ergens anders kijken". Zeer professioneel en beleefd met de klanten. Iedereen zou haar heel graag als klantenservice medewerkster in zijn bedrijf willen hebben.
Ik vind dat mederwerkers van de klantenservice het hele bedrijf representeren, wanneer klantenservice medewerkers zo zijn dan is het bedrijf naar mijn mening heel slecht en waardeloos.

Beste MoYasin,

Bedankt voor je review. Wij vinden het jammer om te horen dat je niet tevreden bent met onze service. Graag leggen wij uit hoe de levering met de nieuwe iPhones zijn werking gaat.

Pre-orderen betekend in principe dat je alvast een toestel kunt bestellen wat nog niet uit is. Vervolgens leveren wij, zodra het toestel beschikbaar is, het toestel uit op volgorde aan de hand van besteldatum en tijdstip. Omdat wij vanuit sommige providers de nieuwe iPhones geleverd krijgen is het moeilijk in te schatten hoeveel wij exact geleverd krijgen en wanneer. Daarnaast zijn de toestellen, vaak in het begin, wereldwijd lastig leverbaar. Onze excuses voor het ongemak.

Het is vanuit onze klantenservice niet de bedoeling geweest om jou een vervelend of naar gevoel te geven. Helaas kunnen zij echter geen manier aanbieden om het toestel eerder geleverd te krijgen. Om die reden is er, in jouw belang, geadviseerd om eventueel bij andere providers/telefoonwinkels te kijken of zij het toestel wél eerder kunnen leveren. Natuurlijk hopen wij dat je wilt wachten op de levering van het toestel maar begrijpen wij het volkomen als je liever elders wenst te kijken waar het toestel direct leverbaar is.

Wij hopen dat dit meer duidelijkheid heeft gegeven.

Algemeen

Incorrecte indicatie van verzendtijd en je wordt automatisch aangemeld voor de nieuwsbrief als je niet oplet.

Beste Karp,

Hartelijk dank voor het plaatsen van je review op Tweakers.

We vinden het erg vervelend van je te vernemen dat er een incorrecte indicatie van de verzendtijd is gegeven en dat je automatisch wordt aangemeld voor onze nieuwsbrief als dit niet wenselijk is. Dit is niet de bedoeling, graag willen we uitzoeken waar dit aan ligt. Om dit te kunnen onderzoeken, ontvangen we graag de gegevens van jouw bestelling.

Kan je ons een e-mail versturen naar aftersales@mobiel.nl o.v.v. Review Tweakers Karp en het ordernummer van jouw bestelling. Zodra we de e-mail ontvangen, nemen we de review graag zo goed mogelijk in behandeling.

Algemeen

Ik kocht AirPods bij mobiel.nl die binnen de garantie termijn stuk gingen. Na deze oortjes opgestuurd te hebben op 23 Juli kreeg ik 27 Juli een bevestiging, waarin vermeld staat dat de reparatie 10-14 dagen in beslag zou nemen. Ik quote:
"De reparatie/vervanging van je defecte accessoire neemt ongeveer 10-14 dagen in beslag."

De draaimolen waar ik toen in belandde kort samengevat:

10 Augustus: "Momenteel liggen je AirPods nog bij het reparatiecentrum."
22 Augustus: "We verwachten dat we je deze week een concretere update kunnen geven, wellicht zelfs uitsluitsel over de reparatie."

Na geen follow-up en omdat de termijn van 10-14 dagen inmiddels al lang en breed verstreken was heb ik mijn geld teruggevraagd waarop ik het volgende terugkreeg:

8 September:
"Helaas is de eerder aangegeven 10 tot 14 dagen een gemiddelde van alle reparaties. Het is helaas niet mogelijk om te koop te ontbinden."

Na uitdrukkelijk te hebben gevraagd toch enigszins wat beweging aan de kant van Mobiel.nl:

9 September:
"Echter snappen wij jouw verzoek tot creditering of een vervangend exemplaar en hebben daarom dit verzoek doorgegeven aan de fabrikant. Wij hopen je hier binnen 2 werkdagen antwoord op te kunnen geven."

Maar je raad het al weer geen antwoord na 2 werkdagen. Na 49 dagen is voor mij de situatie compleet uitzichtloos geworden en het enige wat ik nu zeker weet is dat dit de slechtste klantenservice is die ik ooit heb meegemaakt: niet meedenken met de klant, niet pro-actief communiceren, de klant in onwetendheid laten en het allerergste is de verwantwoordelijk niet nemen, problemen doorschuiven op de fabrikant en de klant lekker laten wachten.

Echt mijn laatste keer dat ik hier ooit iets bestel, bestel beter gewoon direct bij de fabrikant en bespaar je deze ellende.

Beste Matt90o,

Bedankt voor het plaatsen van je review.

We vinden het erg vervelend om te lezen over je ervaring en zien dat de case bij onze aftersalesafdeling ligt. Per e-mail laten we je zo spoedig mogelijk weten wat we hierin voor je kunnen betekenen.

Ons oprechte excuses voor de lange duur van de reparatie en de hierin ontbrekende communicatie. De case zal intern besproken worden zodat we ervoor kunnen zorgen dat dergelijke situaties in het vervolg niet meer zullen voorkomen.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Het bestelproces was makkelijk, van telefoon uitzoeken, abonnement verlengen tot betalen.
Alleen jammer dat de telefoon een dag later kwam dan waarop ik mocht rekenen.

Verzending

Een dag later dan waarop ik mocht rekenen. Netjes op de aangekondigde tijd.

Verzending: Score: 4

Algemeen

De pixel 6a voor een goede prijs gekocht, goede communicatie van Mobiel.nl - netjes op tijd afgeleverd.

Van iPhone SE 2020 naar de 6a overgestapt, goede prijs / kwaliteit verhouding

Algemeen

Top. Duidelijke website. Heb tweemaal mijn abo verlengd via de website voor een goede prijs.

Snelle levering.

Algemeen

In de avonds de bestelling geplaatst en de volgende dag in de middag volgens afspraak in huis.

Netje en goed ingepakt.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Inmiddels al voor de derde keer hier mijn abonnement met succes verlengd. Toevallig ook elke keer icm. kortingscode van de ING Rentepuntenwinkel en cashback van een fabrikant waardoor de toestellen vaak niet erg veel meer kosten onder aan de streep.

Verzending

1 van de 3 keer heb ik het toestel in Leidschendam opgehaald omdat ik in de buurt was, de andere 2 keren het toestel laten verzenden, dit is elke keer op dezelfde (werk)dag gebeurd, en ook netjes aangekomen.

Klantenservice

De 2e keer bleek mijn toestel niet in de cashback te zitten terwijl dit er wel stond, Mobiel.nl heeft dit goed opgelost door een andere oplossing aan te bieden waar ik erg tevreden mee was.

Algemeen

Uitstekend geholpen, duidelijke site, vriendelijk personeel en goede prijzen. Ik kan Mobiel.nl aan iedereen aanraden.

1 2 3 ... 37

Scorekaart voor Mobiel.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg