Computerland

886 producten en 1.148 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Computerland

Review toevoegen
Deze shop heeft alleen reviews van meer dan 1 jaar oud, er is daarom geen gemiddelde score berekend.

Algemeen

De website ziet er goed uit en de bestelling kon makkelijk geplaatst worden. Hier heb ik niets op aan te merken.

Verzending

De verzending was prima: de producten waren goed verpakt en werden snel bezorgd.

Klantenservice

Helaas was ik niet tevreden met mijn aankoop en besloot om het samen met een andere bestelling die ook bij Computerland was geplaatst, terug te sturen. 8 dagen later werd het aankoopbedrag voor slechts één van de producten teruggestort. Op het andere bedrag zit ik nog steeds te wachten terwijl beide retourzendingen op dezelfde dag bij Computerland bezorgd werden.

Algemeen

Ik had een Sennheiser G4me One headset waarvan de microfoon ruim binnen de garantietermijn kapot was. Deze dus RMA gestuurd naar deze webshop waar ik hem blijkbaar gekocht zou hebben (volgens mijn bon). Nu heb ik een nieuwe, afhandeling ging snel. We hebben nog even contact gehad via mail en telefoon en dat was ook vlot en duidelijk. Ze hadden me een alternatief product aangeboden (G4me Zero), maar ik kon ook wachten op de levering van de G4me One.

Verzending

Gewoon goed, snel en goed verpakt.

Klantenservice

Zoals ik al had toegelicht ben ik tevreden met de klantenservice. Mijn retourformulier was snel opgenomen en alles was goed gecommuniceerd. Ik heb even moeten wachten maar dat had voornamelijk met de levertijd van de Sennheiser G4me One te maken. Of mijn oude headset nu terug is gestuurd naar Sennheiser, ik neem aan van wel maar zeker weet ik het niet. Ik ben in elk geval blij dat ik een nieuwe heb!

Algemeen

Zie uitleg onder het onderdeel Klantenservice. Voor hetgeen wat mij is overkomen bepaald mijn algemene score.

Verzending

Eerste bestelling op de website was fout gegaan door een doorverwijzingsfout op de tweakers website. Op tweakers stond namelijk de Large in de pricewatch wat verwees naar de Small op de winkelwebsite.
Bestelling was de volgende dag bezorgd, tot hier was alles OK.

Klantenservice

Ik had van te voren gebeld omdat ik zag dat de verkeerde maat was besteld van het product. De meneer zei dat ik gewoon het pakket moest weigeren.

Ik het pakket geweigerd en de week erna gebeld of het pakket was teruggekomen. Pakket was binnengekomen en het pakket zou worden omgeruild (na veel aandringen, want het was wel een beetje lastig voor de persoon aan de telefoon. Waarom kon ik het niet laten terugstorten en zelf opnieuw bestellen.)

Ik zou de volgende dag een email krijgen met een track and trace code. NIET GEHAD ik dus weer bellen.
Nu zou het twee werkdagen duren zei de volgende persoon. Ik wederom wachten en weer geen EMAIL.

Ik weer bellen, ze begrepen niet waarom de order nog niet was aangemaakt. Ze zou er spoed achter zetten en da afdeling in kwestie emailen. Ik kreeg de volgende eindelijk een bevestiging van een nieuwe order.
MAAR!!! Wat zie ik op de order een COMPLEET ander product wat veel minder koste en toch hetzelfde bedrag aanrekenen. Ik dus weer bellen en de volegnde persoon kon de bestelling nog net tegenhouden.

Twee dagen daarna kreeg ik eindelijk mijn product. En wie heeft al het werk gedaan MOI !! Echt wat een bedrijf!! incompetentie alom. Ik bestel NOOIT of te nimmer meer bij dit bedrijf.

Algemeen

Overzichtelijke site, je kunt er snel vinden wat je zoekt en de sorteermogelijkheden zijn redelijk. De computerland-dame mag er ook zijn.

Verzending

Voor 23.30 in huis, de volgende dag in huis? Echt niet: om 22.30 besteld, en pas om 1 uur 's-nachts een bevestiging gekregen dat het de dag erop verzonden zou worden... Als ik dat van te voren geweten had, dan had ik hem wel ergens anders besteld. Nu wordt het alsnog zelf naar een winkel rijden...

Klantenservice

Op e-mail wordt redelijk traag gereageerd. Op de site stond met grote rode letters dat de klantenservice telefonisch niet bereikbaar was, maar toen ik belde kreeg ik gewoon iemand aan de lijn. Was een foutje en werd ook snel opgelost. Via telefoon mijn bestelling geannuleerd en dit ging prima en snel, vriendelijke medewerker aan de lijn.

Yonix Karma 47,9K
Algemeen

Op maandag 28-06-2015 heb ik bij Computerland een MSI GeForce GTX 980Ti GAMING 6G besteld. Nadat ik meerdere malen teleur was gesteld door andere webwinkels (4Launch, Alternate.nl) m.b.t. de levertijd en beschikbaarheid van het product had ik ook hier mijn twijfels, want volgens de website van Computerland was het product meteen leverbaar (daarbij waren ze ook één van de goedkoopste winkels op dat moment).

Uiteindelijk contact gehad met de klantenservice waarbij een medewerker bevestigde dat het product leverbaar was (10 stuks op voorraad bij het hoofdkantoor). In goed vertrouwen (alweer) plaatste ik meteen een bestelling en 24 uur later zat de GPU in mijn systeem! Ik was als een kind zo blij na weken lang te hebben moeten wachten en de ene teleurstelling na de ander.

Verzending

Voor 23.30u besteld is de volgende dag in huis (mits op voorraad) en in mijn geval was dat zo!

Klantenservice

Het contact met de klantenservice was vlot en professioneel.

Uiteindelijk nog contact gehad over een promotie vanuit Nvidia, waarbij je bij aanschaf van een GeForce GTX 9-serie GPU een promotiecode kreeg voor het spel 'Batman: Arkham Knight'. Op de website van Computerland stond bij aanschaf van de GPU hier niets over vermeld, maar op andere webwinkels wel. Uit nieuwsgierigheid een e-mailbericht gestuurd naar de klantenservice met de vraag of Computerland iets wist over een dergelijke actie en of zij iets konden betekenen voor mij. Twee uur later kreeg ik meteen een reactie dat ze zelf nog niet op de hoogte waren van een dergelijke actie, maar dat ze het meteen zouden gaan regelen voor mij en dat ik in de loop van volgende week (06-07-2015) een code zou ontvangen.

Op zaterdag 04-07-2015 ontving ik mijn vouchercode! Dat is nou topservice waar veel winkels een voorbeeld aan kunnen nemen!

Algemeen

Website is duidelijk en mij had de tijd (voor 23.30u bestelt, volgende dag in huis) overgehaald om bij hun te bestellen.

Verzending

Ik had een geheugenbankje gekocht om 23.15u en de volgende dag nodig. Computerland bood deze service aan en de volgende dag was het bankje in huis! Het was goed ingepakt met kartonpapier, zodat ie tegen een stootje kon.

Klantenservice

Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik per ongeluk de verkeerde voltage had bestelt. Naar Computerland Outlet Amsterdam gegaan en die ruilde het zonder problemen om zonder dat ik het verschil (van 1 euro) moest bij betalen. Super!

Algemeen

Voor het eerst een product bij Computerland besteld, een simpel toetsenbord. Het product voldeed aan de beschrijving op de website en de foto was duidelijk.

Verzending

De verzending voldeed aan wat op de website vermeld was. Voor 22:30 besteld (ik bestelde om 22:00) en de volgende dag zou het in huis zijn. De aankoop was prima volgens planning aankomen.

Algemeen

Bestellen gaat vlot en verzending binnen dezelfde dag. Alleen moeten ze dan wel de juiste laptop die je besteld heb sturen.

Verzending

Ze hebben een verkeerde laptop gestuurd. Had een Zenbook van ASUS besteld van 1499 euro en kreeg een simpel laptopje die voor iemand anders bestemd was. Na lang aan de telefoon gezeten te hebben, moest ik eerst de laptop terug sturen en daarna zouden ze pas mijn bestelling de deur uit doen.
Heb de bestelling gelijk gecanceld en zal hier nooit meer bestellen of bij Komplett of bij Paradigit, dat zijn allemaal dezelfde winkels. Nu maar wachten op de terugbetaling. Ben benieuwd en laat dat hier nog even weten.
Nu op 16-12-2014 nog steeds niks terug gestort gekregen...

Klantenservice

Lang wachten voordat je iemand aan de telefoon krijgt, dan krijg je iemand aan de telefoon en die doet ongeinteresseerd. Als ik dan aangeef dat de laptop bestemd is voor een verjaardag, dan wordt daar niet op gereageerd en heb ik pech gehad. Had hem gelijk bij Infomatique moeten bestellen... goede les!
Krijg vandaag (16-12) een mail van hun dat ze het pakket wat ik vorige week 11 december heb terug gestuurd ontvangen hebben, maar er staat in hun mail dat ik de Zenbook terug heb moeten sturen. Ben benieuwd wat daar weer uit gaan komen. Zometeen zeggen ze dat ik de verkeerde laptop heb gestuurd. We wachten af...

Algemeen

Computerland heeft een prettige website. Om alle gegevens van het product te vinden moet je soms naar de site van de fabrikant. Het bestellen gaat goed en snel. Opvallend zijn de prijsverschillen met zusterbedrijf Paradigit.

Verzending

Om 13.30 u besteld. De levering was zeer snel en conform de belofte. Ik werd de volgende ochtend al vroeg door de bel van de postbode gewekt. Goede verpakking.

Algemeen

Gisteren twee hardeschijven besteld. Duidelijke website, waarbij de prijzen beneden het gemiddelde liggen. Het was de eerste keer dat ik er bestelde.

Verzending

Op de website wordt beloofd dat bestellingen die voor 22.30 uur gedaan zijn, de volgende dag geleverd worden. Helaas wordt dit niet waargemaakt in mijn (eerste) ervaring met Computerland.

Klantenservice

Doordat ik geen track&trace nummer ontving, belde ik de volgende dag om opheldering. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg, kon niet zien wat er met mijn order aan de hand is. Ze meldde dat ze een andere afdeling moest raadplegen en zou me snel terugbellen. Nadat enkele uren vertreken zijn heb ik zelf maar weer gebeld en meldde en een andere collega dat in het magazijn een fout is gemaakt. Ik kreeg een waardebon van 5 euro aangeboden voor mijn volgende bestelling. Die heb ik niet aangenomen, ik heb liever dat m'n spullen op tijd geleverd worden. Ik vind de klantenservice wel aardig, maar ik denk dat ik de volgende keer toch maar weer veilig bij CoolBlue bestel. Ze zijn iets duurder, maar leveren in mijn ervaring tot nu toe altijd nog op tijd.

Algemeen

Nette overzichtelijke website. Na de bestelling wordt je netjes per mail op de hoogte gehouden van je bestelling.

Verzending

Webcam besteld voor de aangegeven tijd (23:30 uur) en had hem de volgende dag al in huis. Gewoon nette service dus. Product ook netjes verpakt.

Algemeen

Waanzinnig goede service. Zou bij aankoop van een videokaart een voucher voor een gratis game ontvangen, echter deze ontbrak aanvankelijk. Slechts één kort telefoontje is alles dat nodig was voordat de voucher, inclusief een doosje chocolade voor het ongemak, een paar dagen later in de brievenbus verscheen.

Verzending

Verzending zoals aangegeven. Laat in de avond besteld, middag erna in huis

Algemeen

Zeer tevreden. Gister headset besteld (Sennheiser G4me One) om 16.00 en vandaag ontvangen. Goed verpakt, goede prijs, overzichtelijke site en de mogelijkheid om het pakje af te halen bij KIALA punt.

Verzending

zoals eerder gezegd snelle verzending en goed verpakt.

Algemeen

Ik was op zoek naar een nieuwe HDD en een winkel waar ik met credit card kon betalen. Computerland was hier de goedkoopste, die hem ook nog op voorraad had, dus gekozen voor deze.

Verzending

Besteld op zaterdag ergens in de avond, op maandagavond een mailtje dat hij verzonden was en dinsdagochtend kwam hij aan op m'n werk.

Enig minpuntje is dat je geen bedrijfsnaam op kan geven bij het adres, dat doe ik bij voorkeur wel voor de duidelijkheid, maar heeft verder geen problemen gegeven.

Algemeen

Vrijdagmiddag, nog even snel een 2 harddisks bestellen (Seagate 3TB). Computerland meldde "voor 22.30 besteld, volgende dag in huis" . Volgens de website in voorraad in het "Internetmagazijn". Ik heb rond 17:15 besteld, 's avonds om 23.40 ontving ik bericht dat mijn pakket was ingepakt en verzonden zou worden. Zaterdag stond PostNL voor de deur. Top!

Verzending

De harddisks waren netjes verpakt in een grote doos met elke HD verpakt in een aparte verpakking speciaal voor HD's (ze zweven boven de onderkant). Wat mij betreft voldoende beschermd tegen een paar dreunen tijdens transport.

Algemeen

Gisterenavond om 21:00 ging de wifi-ontvanger van mijn pc kapot. Meteen op mijn telefoon in de pricewatch een nieuwe opgezocht en uitgekomen bij Computerland. De website van Computerland is niet handig te bedienen op een mobiel apparaat, maar opzich werkt het wel.
Vanochtend om 9:30 werd het pakketje al afgeleverd bij de receptie op mijn werk. Complimenten!

Verzending

's Avonds besteld, de volgende ochtend al bezorgd.

Algemeen

Prima, gemakkelijke webshop. Was goedkoopste op tweakers van de winkels die ik ken en een goed gevoel bij heb.

---

Via het portal kan je de factuur uitprinten, en ten aller tijde terugkijken. Met product nog geen aftersales nodig gehad

's avonds om 21:45 besteld, de volgende morgen in huis, met PostNL

Algemeen

Vorige week maandag een computer in losse onderdelen besteld, netjes volgens afspraak de dag erna geleverd!

Verzending

Niks op aan te merken, netjes volgens afspraak geleverd en ook goed verpakt.

Klantenservice

Ik had nog enkele vragen tijdens het bouwen van mijn computer. Even contact gezocht met de de klantenservice via de Chat en ze konden mij direct helpen. Hoefde niet eens te wachten.

Algemeen

Goede overzichtelijke website, genoeg keuze, heb een probleem gehad met mijn tablet, dit is ook goed opgelost.

Verzending

avond vantevoren besteld, de dag daarna in huis, ook goed verpakt!

Klantenservice

Probleem gehad met opstarten van de tablet, dit is naar tevredenheid opgelost.

Algemeen

Computerland was de goedkoopste aanbieder met product op voorraad (via Pricewatch). Functionele website, enige kritiekpuntje is dat de interface niet de meest gebruiksvriendelijke/overzichtelijke is. Betaling via iDeal snel en vertrouwd.

Verzending

Buiten verwachting de volgende ochtend, op 31 december, bezorgd door PostNL in een stevige doos. Tijd tussen online bestelling en levering aan de deur omstreeks 12 uur. Snelste levering ooit, hoewel het volgens T&T van PostNL pas in de middag zou aankomen.

Scorekaart voor Computerland

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg