35 producten en 41 uitvoeringen

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Had hier Super Smash Bros: ultimate gepreordered. De betaling werd al direct vanuit GamePlanet niet geaccepteerd waarna mijn bestelling op 'pending' stond, ik had hierover een mail naar de klantenservice gestuurd die mij vertelde dat dit normaal was en dat het vanzelf goed zou komen. Dit bleek dus niet het geval want vanochtend (een maand na de bestelling) kreeg ik een mailtje dat de status van mijn bestelling naar 'expired' was veranderd...

EDIT: De mail heb ik op 6 november ontvangen. Omdat ik er van uit ging dat 'expired' betekend dat de bestelling niet doorgaat heb ik de bestelling reeds bij een andere webshop geplaatst.

Klantenservice

De klantenservice heeft gelogen over de gang van zaken en heeft vervolgens zonder toelichting mijn bestelling geannuleerd.

Beste Bapo224

Bedankt voor uw review.

De bestelling is niet geannuleerd door ons maar door PayPal. Dit is standaard wanneer een betaling wordt geautoriseerd maar niet ge´nd wordt binnen 30 dagen. Dit is ook wat er gebeurd is bij uw bestelling. De verweking en verzending van bestellingen staat hier overigens los van.

Uw pre-order staat nog steeds gepland voor 7 december. Dit is wat we mogelijk ook bedoelden met dat het goed zal komen. Echter dient de bestelling alsnog betaald te worden.

We hebben de bestellingen van precies 30 dagen terug gecheckt op e-mailadres en game (Super Smash Bros. Ultimate) maar we vinden geen email of contactgegevens van u waarin u contact zoekt met ons. We willen graag weten of er daadwerkelijk contact is geweest en of u uw bestelling wilt annuleren of alsnog geleverd wilt hebben op 7 december.

Hopende u hiermee voldoende ge´nformeerd te hebben.

Algemeen

Nog nooit eerder gehoord van GamePlanetXL maar de prijs deed me deze toch eens proberen. Kort gezegd, top ervaring. Spel was de volgende dag in huis en ik kreeg zelfs nog een belletje of alles naar wens was

Verzending

Het spel was netjes verpakt in een bubbeltjes enveloppe. Snelle levering zoals je van alle grote webshops gewend bent

Klantenservice

Ik werd de dag na de order persoonlijk gebeld of ik tevreden was met mijn order en of alles in orde was

Algemeen

Spider-man gekocht, bestelling ging soepel. Naar eigen zeggen mochten ze pas verzenden op de releasedatum. Dus een dag later in huis. Gezien het prijsverschil met de winkel vond ik dat niet erg.

Algemeen

Spiderman besteld voor de PS4.

Levering duurde 2 dagen, valt mee. Wel is het me opgevallen dat op m'n game het volgende staat: "Not for individual sale". Beetje raar maarja, ik heb m'n game.

Algemeen

Bestelling van FIFA 19 (PS4) ging snel en gemakkelijk en ik had het spel een dag voor de release al in de brievenbus in een bubbeltjes envelop. Ik ga hier zeker vaker bestellen!

Algemeen

Top geregeld. Ik had FIFA 19 gepre-ordered en hij kwam vroeg in de ochtend op de dag van de verschijning binnen.

Algemeen

GamePlanetXL was voor mij onbekend, maar de service is uitstekend: afhandeling van de bestelling, betaling en keurig op tijd bezorgd.

Algemeen

Snel verzonden, en netjes verpakt. Goede service ook.
De game werkt goed en ben dus tevreden.

Verzending

Snelle levering en netjes verpakt.

Goede service

Algemeen

Makkelijk bestellen, op tijd geleverd, dag van release maar bovenal goedkope prijzen.

Verzending

Op dag van release in huis

Algemeen

Prima service. Ik kon supersnel betalen via PayPal. Inloggen hoefde niet, want ik kon een aankoop doen als eenmalige klant. Erg fijn omdat ik niet altijd een account wil aanmaken.

Verzending

Vrijdagmiddag besteld, zaterdag in de bus. Erg fijn!

Verzending: Score: 2

Algemeen

Ik had hier een game besteld, uiteraard was de grootste afweging de prijs. Bestellen en betalen met paypal ging prima.

After sales is ook in orde maar overall zijn er wel wat verbeter puntjes.
Uiteindelijk is alles wel netjes afgehandeld, vandaar over het algemeen goed.

Verzending

De bestelling kwam later dan verwacht binnen, bovendien kreeg ik niet het bestelde product.

Bij navraag bleek dat er uit eigen initiatief een ander spel was toegezonden. Het idee hier achter was dat zij dachten dat dit een duurdere versie was van het zelfde spel was echter was dat in zijn geheel niet het geval.

Dit was ook op te maken uit de taal (geen NL), PEGI keuring (12 i.p.v. 7) en het genre van de game (action i.p.v. adventure). Beter was geweest hier van te voren even contact over te hebben, dat had ons beiden tijd en geld gescheeld.

Klantenservice

Er zijn veel dingen die verbeterd kunnen worden, meer informatie (status updates zoals ontvangen, betaling etc.) van bestelling en retouren zou wel fijn zijn. Alleen al een track en trace zou fijn zijn maar ik kan mij voorstellen dat de marges al erg klein zijn.. misschien een optie om dit optioneel aan te bieden ?

Ik moest zelf contact opnemen voor een retour omdat het geautomatiseerde proces niet afdoende was (retour instructies ontbraken).

Gelukkig was er wel inhoudelijke reactie op de verzonden mails, geen standaard antwoord maar gewoon iemand die daadwerkelijk de mail (goed) heeft gelezen en een duidelijk (en correct) antwoord heeft verzonden.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Tevreden met de service. Bestelde in het weekend dus niet direct binnen maar daar ging het mij niet om. De aangeboden prijs op de site was aantrekkelijker dan andere aanbieders.

Zoals beloofd na de verwerking van 1 werkdag meteen in huis

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 1

Algemeen

Spel gepre-orderd. Communicatie gekregen waarin wordt aangegeven dat het spel op z'n laatst op de dag van de release op de deurmat ligt. Dag van release om 12:00 een mailtje dat het spel verzonden wordt en morgen binnen komt. Na aangeven dat dat niet was wat gecommuniceerd wordt nog te horen gekregen dat het Sony's schuld is omdat er een embargo op de verkoop lag... Natuurlijk. Dan zou toch niemand meer pre-orderen?

Verzending

Spider-man besteld. Wel vaker een spel gepre-orderd, en altijd het spel op de dag van de release in de bus gekregen. Bij GamePlanetXL ook de melding gekregen dat het spel uiterlijk op de releasedatum in de bus zou liggen. Vandaag is de release en krijg ik de melding dat het spel morgen binnen komt omdat het vandaag pas verkocht mag worden.

Snelle communicatie.

Edit naar aanleiding van de reactie van GamePlanetXL hieronder: Embargo leuk en aardig, maar andere webwinkels hebben dit embargo niet gehad? Het is normaal dat een pre-order niet op de dag van release bij kopers mag worden bezorgd? Vanuit Sony, zoals in uw mail werd verondersteld? En embargo op verkopen? Pre-orders reeds laten betalen is ook verkopen... Ik denk dat er in de communicatie iets mis gaat binnen uw bedrijf, want ik kan me voorstellen dat er een embargo ligt op het fysiek verkopen i.t.t. het op tijd verzenden van een spel onder embargo, want dat zou online pre-orders echt de das om doen, en dat weet Sony net zo goed.

Beste HellFury,

Zoals ik u in uw email al schreef is het vervelend voor u dat de game niet op release dag bij u binnen is. Echter heeft dit te maken met specifiek deze game. Dit is letterlijk de informatie die wij hebben meekregen en in de geschiedenis van het bedrijf waar we zaken mee doen is het slechts een aantal keer voorgekomen dat een titel volgens hun een ''embargo"' heeft.

We zijn de regels strikt nagekomen die onze leverancier van deze game aan ons heeft gesteld en uitdrukkelijk niet wilde dat de game voor de release datum verkocht zou worden. Wanneer we de mogelijkheid zouden hebben u dit eerder mede te delen hadden we dit uiteraard gedaan.

De game is, zoals u mede gedeeld is middels de verzendbevestiging, vandaag verzonden en moet normaliter morgen bij u in de brievenbus liggen.

Algemeen

Pre-order geplaatst bij GamePlanetXL omwille van de lage prijs in vergelijking met andere winkels/online.

Verzending was gratis en werd keurig op de juiste datum afgeleverd hier in BelgiŰ. Enige verbeterpunt: ik had graag een mail gekregen om te laten wanneer wanneer het spel effectief op de post ging. Maar aangezien het op tijd geleverd werd kan ik niet klagen!

Kortom: de pre-order aan een lage prijs overtuigde mij om ze een kans te geven en ik ben blij dat ik dat gedaan heb!

Verzending

Ik had graag een mailtje gehad om te laten weten dat mijn spel verzonden werd.

Klantenservice

Ik mailde de klantendienst om te vragen wanneer de pre-order verzonden zou worden. Ik kreeg een uur later al een vriendelijk antwoord. Goede en snelle service.

Algemeen

Ze waren snel en duidelijk via het mailcontact en konden al mijn vragen netjes beantwoorden. In een tijdperk waarin alles direct geregeld wordt moet je bedrijven die alles niet via de automatische antwoorden beantwoorden des te meer waarderen.

Verzending

In een mailtje wordt gezegd dat het product binnen.. Werkdagen worden verzonden. Veel mensen zullen waarschijnlijk verwachten dat dit het aantal dagen zal zijn wanneer het product thuis te verwachten is. Het is daarom fijn om een extra mailtje te krijgen waarin duidelijk wordt dat het product is verzonden en op welke datum het thuis te verwachten is.

Klantenservice

Snel en duidelijk persoonlijk antwoord en niet een automatisch antwoord wat heel fijn is.

Algemeen

Goede klantenservice. Prima verzending en uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Verder 4 sterren vanwege het feit dat de status van het pakketje na verzending niet te achterhalen is.

Verzending

Jammer is dat de status van de levering na het versturen niet te achterhalen is.

Klantenservice

Snel antwoord op mijn mail gehad over de status van de verzending. Ook een goede terug koppeling of ik hun antwoord wel goed had door gekregen.

Algemeen

Bestelling was zeer makkelijk te plaatsen op de site.Scherpe prijs, en een hele
snelle levering.

Binnen 2 dagen in huis!

Algemeen

Beste prijs voor de game wat we zochten goed contact en goede afhandeling ondanks dag later bezorgd werd toch nog redelijk snel top shop

Verzending

Game was een dag vertraagd maar dat kan gebeuren

Goed contact

Algemeen

Prijzen zijn scherp het bestellen op de website simpel. Alleen een verzendbevestiging zou fijn zijn

Verzending

Netjes verpakt en optijd geleverd

Algemeen

Prima afhandeling. Goede prijzen. Verzendbevestiging en betrouwbaardere indicatie van levertijd zou nog wel fijn zijn.

Verzending

Lijkt me dat de prijs mede gedrukt is door briefpost verzendmethode dus geen track & trace. Maar dat geeft niet. Verzendbevestiging zou wel fijn geweest zijn, die ontbrak. Kwam ook iets later aan dan verwacht. Dus dit voelde wat onzeker.
Als ze hier iets meer op zouden focussen dan zou t gewoon 5 sterren voor alles zijn van mij!

Klantenservice

Bijna direct reactie op een email van mij met de vraag of het pakketje al verzonden is. Dit werd via de mail bevestigd en kreeg ook dezelfde dag het pakketje. Zeer vriendelijk en snel.

Scorekaart voor GamePlanetXL

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is minder dan 1 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops