0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop GamePlanetXL

Review toevoegen

Algemeen: Score: 5

Algemeen

Snel verzonden, en netjes verpakt. Goede service ook.
De game werkt goed en ben dus tevreden.

Verzending

Snelle levering en netjes verpakt.

Goede service

Algemeen

Makkelijk bestellen, op tijd geleverd, dag van release maar bovenal goedkope prijzen.

Verzending

Op dag van release in huis

Algemeen

Prima service. Ik kon supersnel betalen via PayPal. Inloggen hoefde niet, want ik kon een aankoop doen als eenmalige klant. Erg fijn omdat ik niet altijd een account wil aanmaken.

Verzending

Vrijdagmiddag besteld, zaterdag in de bus. Erg fijn!

Algemeen

Ik had hier een game besteld, uiteraard was de grootste afweging de prijs. Bestellen en betalen met paypal ging prima.

After sales is ook in orde maar overall zijn er wel wat verbeter puntjes.
Uiteindelijk is alles wel netjes afgehandeld, vandaar over het algemeen goed.

Verzending

De bestelling kwam later dan verwacht binnen, bovendien kreeg ik niet het bestelde product.

Bij navraag bleek dat er uit eigen initiatief een ander spel was toegezonden. Het idee hier achter was dat zij dachten dat dit een duurdere versie was van het zelfde spel was echter was dat in zijn geheel niet het geval.

Dit was ook op te maken uit de taal (geen NL), PEGI keuring (12 i.p.v. 7) en het genre van de game (action i.p.v. adventure). Beter was geweest hier van te voren even contact over te hebben, dat had ons beiden tijd en geld gescheeld.

Klantenservice

Er zijn veel dingen die verbeterd kunnen worden, meer informatie (status updates zoals ontvangen, betaling etc.) van bestelling en retouren zou wel fijn zijn. Alleen al een track en trace zou fijn zijn maar ik kan mij voorstellen dat de marges al erg klein zijn.. misschien een optie om dit optioneel aan te bieden ?

Ik moest zelf contact opnemen voor een retour omdat het geautomatiseerde proces niet afdoende was (retour instructies ontbraken).

Gelukkig was er wel inhoudelijke reactie op de verzonden mails, geen standaard antwoord maar gewoon iemand die daadwerkelijk de mail (goed) heeft gelezen en een duidelijk (en correct) antwoord heeft verzonden.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Tevreden met de service. Bestelde in het weekend dus niet direct binnen maar daar ging het mij niet om. De aangeboden prijs op de site was aantrekkelijker dan andere aanbieders.

Zoals beloofd na de verwerking van 1 werkdag meteen in huis

Algemeen

Spel gepre-orderd. Communicatie gekregen waarin wordt aangegeven dat het spel op z'n laatst op de dag van de release op de deurmat ligt. Dag van release om 12:00 een mailtje dat het spel verzonden wordt en morgen binnen komt. Na aangeven dat dat niet was wat gecommuniceerd wordt nog te horen gekregen dat het Sony's schuld is omdat er een embargo op de verkoop lag... Natuurlijk. Dan zou toch niemand meer pre-orderen?

Verzending

Spider-man besteld. Wel vaker een spel gepre-orderd, en altijd het spel op de dag van de release in de bus gekregen. Bij GamePlanetXL ook de melding gekregen dat het spel uiterlijk op de releasedatum in de bus zou liggen. Vandaag is de release en krijg ik de melding dat het spel morgen binnen komt omdat het vandaag pas verkocht mag worden.

Snelle communicatie.

Edit naar aanleiding van de reactie van GamePlanetXL hieronder: Embargo leuk en aardig, maar andere webwinkels hebben dit embargo niet gehad? Het is normaal dat een pre-order niet op de dag van release bij kopers mag worden bezorgd? Vanuit Sony, zoals in uw mail werd verondersteld? En embargo op verkopen? Pre-orders reeds laten betalen is ook verkopen... Ik denk dat er in de communicatie iets mis gaat binnen uw bedrijf, want ik kan me voorstellen dat er een embargo ligt op het fysiek verkopen i.t.t. het op tijd verzenden van een spel onder embargo, want dat zou online pre-orders echt de das om doen, en dat weet Sony net zo goed.

Beste HellFury,

Zoals ik u in uw email al schreef is het vervelend voor u dat de game niet op release dag bij u binnen is. Echter heeft dit te maken met specifiek deze game. Dit is letterlijk de informatie die wij hebben meekregen en in de geschiedenis van het bedrijf waar we zaken mee doen is het slechts een aantal keer voorgekomen dat een titel volgens hun een ''embargo"' heeft.

We zijn de regels strikt nagekomen die onze leverancier van deze game aan ons heeft gesteld en uitdrukkelijk niet wilde dat de game voor de release datum verkocht zou worden. Wanneer we de mogelijkheid zouden hebben u dit eerder mede te delen hadden we dit uiteraard gedaan.

De game is, zoals u mede gedeeld is middels de verzendbevestiging, vandaag verzonden en moet normaliter morgen bij u in de brievenbus liggen.

Algemeen: Score: 5

Algemeen

Pre-order geplaatst bij GamePlanetXL omwille van de lage prijs in vergelijking met andere winkels/online.

Verzending was gratis en werd keurig op de juiste datum afgeleverd hier in België. Enige verbeterpunt: ik had graag een mail gekregen om te laten wanneer wanneer het spel effectief op de post ging. Maar aangezien het op tijd geleverd werd kan ik niet klagen!

Kortom: de pre-order aan een lage prijs overtuigde mij om ze een kans te geven en ik ben blij dat ik dat gedaan heb!

Verzending

Ik had graag een mailtje gehad om te laten weten dat mijn spel verzonden werd.

Klantenservice

Ik mailde de klantendienst om te vragen wanneer de pre-order verzonden zou worden. Ik kreeg een uur later al een vriendelijk antwoord. Goede en snelle service.

Algemeen

Ze waren snel en duidelijk via het mailcontact en konden al mijn vragen netjes beantwoorden. In een tijdperk waarin alles direct geregeld wordt moet je bedrijven die alles niet via de automatische antwoorden beantwoorden des te meer waarderen.

Verzending

In een mailtje wordt gezegd dat het product binnen.. Werkdagen worden verzonden. Veel mensen zullen waarschijnlijk verwachten dat dit het aantal dagen zal zijn wanneer het product thuis te verwachten is. Het is daarom fijn om een extra mailtje te krijgen waarin duidelijk wordt dat het product is verzonden en op welke datum het thuis te verwachten is.

Klantenservice

Snel en duidelijk persoonlijk antwoord en niet een automatisch antwoord wat heel fijn is.

Algemeen

Goede klantenservice. Prima verzending en uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Verder 4 sterren vanwege het feit dat de status van het pakketje na verzending niet te achterhalen is.

Verzending

Jammer is dat de status van de levering na het versturen niet te achterhalen is.

Klantenservice

Snel antwoord op mijn mail gehad over de status van de verzending. Ook een goede terug koppeling of ik hun antwoord wel goed had door gekregen.

Algemeen

Bestelling was zeer makkelijk te plaatsen op de site.Scherpe prijs, en een hele
snelle levering.

Binnen 2 dagen in huis!

Algemeen

Beste prijs voor de game wat we zochten goed contact en goede afhandeling ondanks dag later bezorgd werd toch nog redelijk snel top shop

Verzending

Game was een dag vertraagd maar dat kan gebeuren

Goed contact

Algemeen

Prijzen zijn scherp het bestellen op de website simpel. Alleen een verzendbevestiging zou fijn zijn

Verzending

Netjes verpakt en optijd geleverd

Algemeen

Prima afhandeling. Goede prijzen. Verzendbevestiging en betrouwbaardere indicatie van levertijd zou nog wel fijn zijn.

Verzending

Lijkt me dat de prijs mede gedrukt is door briefpost verzendmethode dus geen track & trace. Maar dat geeft niet. Verzendbevestiging zou wel fijn geweest zijn, die ontbrak. Kwam ook iets later aan dan verwacht. Dus dit voelde wat onzeker.
Als ze hier iets meer op zouden focussen dan zou t gewoon 5 sterren voor alles zijn van mij!

Klantenservice

Bijna direct reactie op een email van mij met de vraag of het pakketje al verzonden is. Dit werd via de mail bevestigd en kreeg ook dezelfde dag het pakketje. Zeer vriendelijk en snel.

Algemeen

Heb een aantal reviews hieronder gelezen en sluit mij daar bij aan.

Bijna twee maanden heb ik moeten wachten op de bestelling. In die periode heb ik meerdere malen contact gezocht met GamePlanetXL om te achterhalen wat er aan de hand was en hoe er alsnog naar een oplossing toegewerkt kon worden.

Verzending

Op 5 maart heb ik een bestelling geplaatst bij GamePlanetXL, waarvan ik een bevestiging kreeg waarin stond dat deze binnen 1 werkdag verzonden zou worden. Op 12 maart (een week later) nam ik contact met de verkopers op omdat de bestelling nog niet binnen was.

De verkopers hebben op 13 maart aangegeven een verzending van tussen de 24 en 48 uur te hanteren, dat de leveringstijden fluctueren wanneer er meer bestellingen komen, maar dat mijn bestelling in de week van schrijven geleverd en verzonden zouden moeten zijn.

Op 2 april zoek ik nogmaals contact met GamePlanetXL, de reden is omdat er niets binnen is gekomen en er ook geen bericht van hen is gekomen. Als antwoord ontvang ik enkel dat de bestelling als verzonden stond gemarkeerd in het systeem en dat deze alsnog binnen een paar dagen geleverd zal worden.

Op 21 april (bijna drie weken later) mail ik nogmaals omdat de bestelling ook dan nog niet is binnengekomen. De toon in mijn correspondentie is dan veranderd en ik vraag naar welk adres de bestelling verzonden is, dat de levertijd de twee maanden (!) benaderd en dat mij het gevoel bekruipt dat ik slachtoffer ben geworden van internetoplichting.

Uiteindelijk is de bestelling op 23 of 24 april pas verzonden door GamePlanetXL, ruim 7 weken nadat ik de bestelling had geplaatst op de website. De bestelling was bovendien matig ingepakt, waardoor het doosje van het product iets was ingedeukt en de cd-rom los in het doosje zat.

Klantenservice

Ondanks mijn frustraties met betrekking tot de bestelling, moet ik zeggen dat de klantenservice altijd direct antwoord heeft gegeven. De inhoud van deze antwoorden vind ik minder. Zo is niet op al mijn vragen antwoord gegeven en heb ik het gevoel gehad dat er tijd gerekt werd.

Klantenservice: Score: 2

Ik zal het kort houden.
Game PS4 besteld op 25-03-18. Betaald met iDeal. (!)

Mail ontvangen:

Je aankoop (Betselnummer

Goedenavond,

Bedankt voor je aankoop.

Je aankoop (Assetto Corsa) is verwerkt en word binnen ( 1 werkdag(en)) verzonden.

Alvast veel gameplezier!

GamePlanetXL​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Drie keer een mail verstuurd waarom de game nooit verstuurd is. Geen reactie.

EDIT:
Zie reactie shop hieronder. Er is een fout gemaakt aangaande factuuradres en verzendadres. Er is beloofd de game alsnog op te sturen. Mocht die arriveren dan zal ik de rest van beoordeling aanpassen. Met een menselijke fout kan ik prima leven.

Verzending

Geen product ontvangen dus 1 ster. Het liefst geef ik 0 sterren.
Edit: Inmiddels de game ontvangen.

Klantenservice

Zie tekst boven. Totaal geen reactie op 3 verzonden mails.

Goedemiddag,

U hebt twee adressen opgegeven. Namelijk één in Heerhugowaard en een ander in Broek op Langedijk. Over het algemeen komt dit zelden voor en hebben we de game toegestuurd naar het factuuradres en niet het verzendadres omdat deze over het algemeen hetzelfde zijn. Dit was dus onze fout echter is de game verzonden.

Wat betreft het beantwoorden van uw e-mails dachten we in eerste instantie dat u claimde de game niet ontvangen te hebben. Dit wilden we controleren en na deze controle zagen we dat we ons hadden vergist met de verzending naar een ander (door u opgegeven) adres.

Hopelijk geeft u dit meer duidelijkheid.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Relatief simpele website met weinig poes-pas, wel goedkope prijzen. Voldoende betaalmogelijkheden, ze ondersteunen o.a. PayPal en Ideal.

Verzending

Verzending naar België in niet-traceerbare gewatteerde envelope. Er wordt gesproken over verzending binnen de 24u, maar desondanks duurde het meer dan een week voor ik het spel in de bus kreeg.

Klantenservice

Vragen naar meer informatie over de verzending, via het communicatieformulier op hun website, bleven onbeantwoord.

Algemeen

Shop adverteert met “morgen in huis” maar twee weken later nog geen game ontvangen. Op mails reageren ze niet, via de site of Paypal.

Heb inmiddels geschil gestart bij Paypal om geld terug te krijgen.

Verzending

Items moet nog verstuurd worden.... geen communicatie ook vanuit de webshop.

Klantenservice

Communiceren met de “fulltime” klanten service is niet mogelijk. Ook via Paypal geen succes.

Algemeen

Wat een waardeloze website is dit zeg, je besteld wat en het wordt simpelweg niet geleverd. Je kunt bellen, mailen wat je wil maar er gebeurt werkelijk niks.

Verzending

Het product wordt simpelweg niet geleverd, wat een waardeloos bedrijf

Klantenservice

Klantenservice is simpelweg niet bereikbaar, mailen of bellen er wordt niks aan gedaan

Hoi Luke22,

Het beperkte contact met onze klantenservice van de afgelopen week heeft te maken gehad met een systeemfout die betrekking had op de verwerking van bestellingen. Dit probleem zal uiterlijk vandaag verholpen moeten zijn zo ook de complicaties rondom de bestellingen van de afgelopen week. We zullen contact met u opnemen over de status van uw bestelling en indien u wenst de details van het probleem nader toelichten.

Sinds het openen van onze webshop vlak voor kerst vorig jaar zijn wij vrijwel altijd telefonisch bereikbaar geweest van maandag tot en met vrijdag van 10:00 t/m 17:00 en in vele gevallen werden e-mails tevens in weekenden beantwoord. Dit principe heeft de afgelopen week helaas niet gewerkt. Overigens is het niet zo dat de klantenservice volledig was weggevallen. Jammer genoeg heerst er bij u en wellicht bij andere klanten die ons deze week niet of moeilijk konden bereiken het gevoel dat onze klantenservice permanent onbereikbaar is. Dit is absoluut niet het geval.

Onze excuses.

Algemeen

Via Tweakers waren de beoordelingen over GamePlanetXL gemengd, het lijkt op een beginnende webshop en dacht laat ik maar eens kijken hoe dit bevalt. Mijn conclusie? Slecht.

Verzending

Ongeveer twee weken geleden het spel besteld (ruim op tijd) voor een verjaardag. Op de website staat: "de volgende dag in huis". Met goede moed het product besteld en na 4 dagen nog steeds het spel niet in huis. Vervolgens een e-mail gedaan en er werd mij beloofd dat de game binnen 1 werkdag bij mij thuis op de mat zou liggen. Inmiddels zijn we al ander halve week verder en heb nog niets ontvangen.

Klantenservice

Dat de voorraad niet actueel is of mogelijk fout is ingevoerd kan gebeuren. Maar dat een bestelling twee weken op zich laat wachten en waardeloze beloftes gemaakt worden dat is gewoon slechte bedrijfsvoering. Daarnaast ben ik niet de enige met deze klachten. Al met al, een bar slechte ervaring met deze webshop. Eens maar nooit meer.

Geim Karma 24,7K

Algemeen

Bestellen op de site ging eenvoudig, betaling per PayPal kost niets extra en verzending is ook gratis. Na 2 dagen bestelling nog niet ontvangen terwijl game op voorraad was. E-mails werden gebounced met een MX-record fout en op mijn vraag via een webformulier kreeg ik geen antwoord.
Na een 10-tal! keer gebeld te hebben eindelijk iemand aan de lijn. Kreeg een wazig verhaal te horen en de belofte dat de game binnen 4 werkdagen geleverd zou worden. Na 6 dagen gemaild en gebeld, maar geen enkele reactie.

Verzending

Er wordt veel belooft maar niet geleverd. Ondanks de belofte binnen een dag te versturen.

Klantenservice

Van de site van gameplanetxl: "Bij GamePlanetXL bieden we games tegen de beste prijs! Tevens hebben wij een ''fulltime'' klantenservice."
Ik probeer ze nu 2 dagen te bereiken, maar ik krijg of een voicemail, of een bandje aan de lijn. Op email wordt niet gereageerd.

Naschrift: Uiteindelijk de order (per email) geannuleerd en een terugbetalingsverzoek op mijn Paypal account verzocht. Ik kreeg prompt een antwoord dat de game niet meer verkrijgbaar was (duh) en dat ze het liever op mijn bankrekening wilden overboeken, ging sneller. Intussen zijn we bijna een week verder en ik heb mijn geld nog steeds niet terrug. De game staat overigens op de website als voorradig.
Zal helaas een claim bij Paypal neer moeten leggen.

Naschrift 2: Claim ingediend bij PayPal, binnen 24 uur een reactie van GameplanetXL en het geld terug op mijn rekening.

Scorekaart voor GamePlanetXL

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 3 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops