GamePlanetXL

Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Het plaatsen van een bestelling was makkelijk, en het was verrassend goedkoop, maar daar eindigen de goeie dingen ook wel.

Verzending

Een korte tijd geleden heb ik Luigi's Mansion 3 en Pokemon Shield pre-ordered bij GamePlanetXL, en dat process verliep erg snel en makkelijk.
Er werdt beloofd dat deze op dag van release bij mij thuis zouden komen.

Luigi's Mansion 3 was 4 dagen laat, en nadat ik een mail erachteraan heb gestuurd kwamen zij met het excuus dat "TNT een vertraging opliep bij het vliegveld."
Whatever, zou uiterlijk zaterdag afgeleverd worden volgens de mail dus daar kan ik mee leven.
Ik heb deze game pas op dinsdag 5 November gekregen.
Niet bepaald een goeie eerste indruk als je het mij vraagt, maar er is meer.

Ditzelfde verhaal herhaalt zich helaas weer met Pokemon Shield, welke pas vandaag (19 November 2019) binnen kwam terwijl de release datum op 15 November.
Nadat ik vroeg waarom deze later gearriveerd was, kwamen zij met het volgende:

"De game is vertraagt in het postproces.
Wanneer je 100 % zeker wilt zijn van een van een levering op releasedatum dan is het raadzaam de game in een fysieke winkel te kopen.
Dit kost meer geld en moeite maar neemt dit risico weg.
Van een duizendtal pre-orders van deze game(s) hebben we tientallen soortgelijke klachten waar we ons helaas niet allemaal voor kunnen gaan verontschuldigen gezien de games gewoon door ons verzonden zijn."

Dus niet alleen zijn deze mensen lui, ook leggen zij de schuld bij andere neer.
Als je geduld hebt met bestellingen en moet besparen is dit een okay-keuze, maar verwacht niet dat ze met je meewerken of dat je pre-order tijdig aankomt.

Klantenservice

De klantenservice geeft andere bedrijven de schuld van hun eigen fouten, is niet vriendelijk tegen hun klanten en komt met zwakke excuusjes om vertragingen uit te leggen.
Vermeid contact tenzij je echt problemen krijgt, en helaas krijg je dat hier vaak.

Scorekaart voor GamePlanetXL

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 3 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops