Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

Meer tegenstand in Xcom: Enemy Within

Aliens op aarde

Uitgever 2K Games gelooft heilig in de potentie van Xcom. Een jaar geleden verscheen Xcom: Enemy Unknown, en eerder dit jaar bracht het bedrijf The Bureau: Xcom Declassified uit. Tussendoor verscheen ook nog de iOS-versie van Enemy Unknown. En dat allemaal in navolging van UFO: Enemy Unknown, een dos-game uit 1994 die bekend stond om zijn tactische diepgang. Die tactische diepgang probeert Firaxis, de studio achter Xcom: Enemy Unknown, terug te laten komen in de nieuwe versie en nog verder uit te werken in Enemy Within, de eerste uitbreiding voor de game.

Gespeeld op: PC
Ook verkrijgbaar voor: Xbox 360, PlayStation 3

Firaxis laat in Enemy Within de basis van de game volledig hetzelfde. Je staat nog steeds aan het hoofd van Xcom, een organisatie die wordt gesteund door de internationale gemeenschap. Je doel is nog steeds om het namens alle landen op aarde op te nemen tegen de aliens die sinds kort aanvallen uitvoeren en aardbewoners ontvoeren. Omdat de aliens over superieure technologie beschikken, lijken de aardse staten machteloos. Gehoopt wordt dat het het met vereende krachten wel lukt om weerstand te bieden.

Je bent de baas

Je staat dus nog steeds aan het hoofd van een geheime ondergrondse basis waar je soldaten traint en wetenschappers en technici aan het werk moet zien te houden. Verder kun je satellieten en jagers bouwen om het aardse luchtruim te scannen en ufo's neer te halen. Enemy Within speelt dan ook grotendeels hetzelfde als Enemy Unknown. Je begint met een gedeeltelijk lege basis, ongetrainde soldaten, een eerste financiële donatie en het volste vertrouwen van de lidstaten.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

MEC's in Xcom: Enemy Within.

Wachten op vernieuwing

De vernieuwingen in Enemy Within zullen pas gedurende de campagne naar voren komen, en het kan uren duren voor je enig verschil merkt. Je zult heel wat missies volbracht en aliens gedood of ontvoerd moeten hebben voordat Dr. Vahlen en Dr. Shen genoeg kennis en materiaal hebben verzameld om iets nieuws voor je te maken. Voor die tijd zul je echter al wel gemerkt hebben dat er in Enemy Within wat meer nadruk ligt op het gebruik van hoogte.

Hoogteverschil

Dat gebruik van hoogte komt niet in alle maps even goed naar voren, maar vooral bij missies in stedelijke gebieden kun je veel vaker dan voorheen het dak op, om vandaar tegenstanders uit te schakelen. Je vindt veel vaker dan je gewend bent een ladder of regenpijp waarlangs een soldaat omhoog kan klimmen. Het hoogteverschil is meestal slechts één verdieping, maar twee komt ook voor. Uiteraard zijn aliens - nog steeds aangeduid als 'Outsiders' - ook niet gek en met name de flexibele Thin Men zullen net zo makkelijk van de hoogte gebruikmaken als jij. Andere aliens zullen dat echter minder vaak doen. Het gebruik van hoogte is absoluut leuk en maakt de missies er alleen maar afwisselender op, wat de game ook wel kan gebruiken. Helaas komt het hoogteverschil alleen terug in de stedelijke omgevingen en niet in de landelijke maps. Dat komt ook doordat de meeste vertrouwde maps terugkeren in Enemy Within, aangevuld met wat nieuwe. De meeste bestaande maps zijn echter wel aangepast.

Zo kom je vanaf het begin van de game de nieuwe grondstof tegen tijdens missies. Dat 'Meld' vind je in containers op het slagveld, die de eigenschap hebben om te exploderen zodra je in de buurt komt. Als je een container ontdekt, heb je steeds maar een paar rondes om de container veilig te stellen, daarna ontploft hij met eventueel schadelijke gevolgen, mocht een soldaat of alien in de buurt buurt zijn. Dat betekent dat je voorzichtig moet zijn met explosieven. Als een alien naast een Meld-container staat, is het niet slim om een granaat die kant op te gooien, want dan blaas je niet alleen de alien, maar ook de kostbare container op.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Eerste gameplaybeelden van Enemy Within.

Meld

De meeste containers staan net buiten de kortste route van begin naar einde, zodat het opeens nuttig is om de omgeving een beetje te verkennen. Dat maakt het spelen van de diverse missies er eigenlijk alleen maar leuker op. Doorgaans is het erg makkelijk om te bepalen waar je naartoe moet, maar nu is er opeens reden om op avontuur te gaan en vooral ook om risico's te nemen. Dat is een welkome toevoeging, die zelfs wel in wat ruimere mate aanwezig had mogen zijn. Meld is niet in elke missie te bemachtigen. De missies die je krijgt door het luchtruim te scannen vanuit je basis leveren meestal wel Meld op, maar tijdens de missies die de Council je geeft - het begeleiden of ophalen van belangrijke personen bijvoorbeeld - zul je geen containers tegenkomen.

Twee nieuwe Labs

Dat Meld heb je nodig voor het bouwen van nieuwe uitrusting voor je soldaten. Daar bevat de uitbreiding twee opties voor. Je kunt in je basis het nieuwe Genetics Lab en het al even nieuwe Cybernetics Lab bouwen. In het Genetics Lab kunnen Brain, Eyes, Chest, Skin en Legs van een soldaat onder handen worden genomen. Als je genoeg geld en Meld hebt, kun je alle lichaamsdelen verbeteren. Per lichaamsdeel kun je kiezen uit twee modificaties. Er zitten erg interessante modificaties tussen.

Zo kun je met Boosted Muscle Fiber omhoog springen zonder dat er een ladder of regenpijp in de buurt is. Adaptive Bone Marrow maakt dat een soldaat niet alleen veel sneller geneest als hij medicijnen toegediend krijgt, maar ook dat de soldaat twee health points per beurt ontvangt, tot hij volledig is hersteld - ook als hij geen medicijnen heeft gekregen. Ook heel handig: een soldaat met Secondary Heart gaat niet dood, maar raakt slechts gewond, zodat er nog tijd is om hem te redden. Onze favoriete mod is echter Mimetic Skin, die een soldaat onzichtbaar maakt als hij in volle dekking is, zodat je makkelijker aliens kunt verrassen. Als je een Gene Mod voor een soldaat koopt, duurt het drie dagen voor hij weer inzetbaar is.

Mechanisch pak

In het Cybernetics Lab kun je een MEC bouwen, oftewel een Mechanized Exoskeleton Cybersuit. Als het pak klaar is, kun je dat aan één van je soldaten toewijzen, die daarna in een groot stalen pak rondloopt. Je kunt kiezen uit drie varianten: de Warden, de Sentinel en de Paladin. De Warden is het goedkoopst en heeft als gevolg daarvan de dunste bepantsering. Hij heeft echter wel een erg handige vlammenwerper, waar vooral niet-mechanische tegenstanders erg gevoelig voor zijn. Verder kan de Warden met zijn mechanische vuist voorwerpen vernietigen, zoals de hekjes, kratten, kisten en muurtjes die als dekking kunnen dienen voor de alien die je om wilt leggen. De Sentinel heeft al een iets dikker pantser. Hij is bewapend met een granaatwerper. Handiger is dat de Sentinel Restorative Mist rond kan spuiten, dat alle teamgenoten in de buurt geneest. De Paladin heeft het dikste pantser en kan een Proximity Mine afschieten en een Electro Pulse afgeven, die vooral mechanische tegenstanders treft.

Veel meer dan de genetisch gemodificeerde soldaten hebben de MEC's flinke invloed op de gameplay van Enemy Within. Waar de genetische soldaten subtiele tactische voordelen hebben, zijn de MEC's meer van het grove werk, en dat geldt ook voor hun invloed op de gameplay. Waar je voor genetische soldaten nieuwe mods kunt kopen om ze effectiever te maken, hebben MEC's een rangensysteem dat vergelijkbaar is met dat van gewone soldaten. Via die weg kun je One For All bemachtigen, waarmee je MEC een schild op kan roepen waar teamgenoten achter kunnen schuilen. Daardoor ontstaat, nog meer dan voorheen, de neiging om je squad bij elkaar te houden en als een soort Romeinse falanx het slagveld te betreden. Dat werkt uitstekend, maar maakt de game ook een beetje saai. Zet twee MEC's voorop, laat de andere vier teamleden daarachter schuilen en trek als een hecht blok over het slagveld. Het is maar goed dat MEC's vrij duur zijn. Daardoor is het een flinke tegenslag als je een MEC verliest, wat toch nog dwingt tot enige voorzichtigheid, zeker later in de game. Het is bovendien maar goed dat in sommige maps Meld te vinden is. Dat maakt dat er wat tijddruk is en er risico's moeten worden genomen. Het is echter vooral goed dat sommige vijanden weten wat flanken is, al zijn niet alle maps daar geschikt voor.

Omtrekkende beweging

Opvallend genoeg zijn het vooral de nieuwe vijanden in de game die goed doorhebben dat flanken een waardevolle strategie is. Die nieuwe vijanden zijn zowaar niet buitenaards, maar gewoon menselijk. Xcom wordt in Enemy Within tegengewerkt door Exalt, een groepering die de buitenaardse invasie wel ziet zitten en denkt dat de aliens het beste met ons voor hebben. Aan jou de keuze om Exalt te bestrijden. Het is een serie extra missies die iets anders in elkaar zitten dan je gewend bent. Je stuurt eerst een infiltrant naar het gebied waar Exalt actief is en kunt een paar dagen later op zoek naar die infiltrant, met je gebruikelijke squad. Eenmaal aangekomen, moet je eerst op zoek naar de infiltrant en die vervolgens beschermen als hij een aantal zendmasten onklaar maakt, om zo het verspreiden van Exalt-communicatie te verhinderen en de toenemende paniek in de streek in te dammen.

Exalt

Tijdens de missies duiken overal om je heen fanatieke Exalt-strijders op, die ruwweg dezelfde wapens hebben als jij (en eigenlijk weggelopen lijken uit The Bureau: Xcom Declassified). De Exalt-strijders zijn niet zo sterk als de aliens, maar wel groter in aantal. Het maakt de Exalt-missies wat hectischer dan je van Enemy Unknown gewend bent, doordat er steeds nieuwe opduiken als je denkt dat je ze allemaal verslagen hebt. Bovendien kan de campagne tegen Exalt er net zo goed toe leiden dat landen de steun aan Xcom intrekken. Het is dus nog spannend ook. Exalt is daarmee een prettige toevoeging, die de afwisseling alleen maar ten goede komt. En juist die afwisseling ontbrak een beetje in Enemy Unknown.

Wat dat betreft zijn de nieuwe aliens wat minder geslaagd. Als tegenhanger van de MEC hebben de aliens de Mechtoid, een Sectoid in een vergelijkbaar metalen pak. De aliens hebben kennelijk een groot tekort aan Meld, want heel veel Mechtoids zul je niet tegenkomen. Je kunt in ieder geval zelf veel vaker en veel eerder MEC's inzetten. Ook de nieuwe Seeker is niet erg indrukwekkend. Het is een soort zwevende inktvis die onzichtbaar kan worden en soldaten kan wurgen. Dat de Seekers onzichtbaar zijn lijkt lastig, maar dat valt in de praktijk reuze mee, want ze duiken wel op in het rijtje aliens dat je kunt raken als je schiet. Ze zijn te zien in het rijtje rode alien-hoofdjes dat rechtsonder in beeld verschijnt als je een wapen trekt. Gelukkig zijn alle aliens uit Enemy Unknown gewoon weer terug. Terugkerende aliens als Floater, Cyberdisc en Chryssalid zijn lastiger dan de Seekers en Mechtoids.

Kansberekening

Aan het uiterlijk van de game is weinig veranderd, of het moet zijn dat de nieuwe maps wat meer detail bevatten. Vooral in maps die gesitueerd zijn in en rond vervallen panden, is dat goed zichtbaar. Het komt de sfeer ten goede, al heeft het ook nadelen. Net als in Enemy Unknown kan het lastig zijn de plek aan te wijzen waar je een soldaat naar wilt verplaatsen. Zeker in gebouwen kan het dak flink in de weg zitten, waardoor het lastig is de juiste verdieping te kiezen. Er is nog een euvel uit Enemy Unknown overgedragen naar Enemy Within; de kansberekening is nog steeds niet wat je ervan verwacht. Het kan nog steeds gebeuren dat je een alien met vier soldaten volledig omsingeld hebt en dat elke soldaat 90 procent of meer kans heeft op een treffer, maar ze alle vier toch missen. Dat is statistisch gezien uiteraard geheel verantwoord, maar speltechnisch behoorlijk frustrerend. Andersom komt gelukkig ook voor, en zo'n onverwachte kill is voor even leuk, maar op termijn net zo frustrerend.

Conclusie

We hebben wat gemengde gevoelens overgehouden aan het spelen van Xcom: Enemy Within. Het is leuker om te spelen dan Enemy Unknown, doordat het Genetics Lab en het Cybernetics Lab meer opties bieden. Die van het Genetics Lab zijn prettig subtiel. Dat geldt echter niet voor het andere Lab. Achter de MEC's uit het Cybernetics Lab is het iets te prettig schuilen, waardoor het nemen van risico's ontmoedigd wordt. Gelukkig kun je in sommige missies de nieuwe grondstof Meld vinden. Om die te winnen, zul je juist wat meer risico's moeten nemen. Dat maakt de game er alleen maar spannender op. Verder is het prettig dat er meer gebruik wordt gemaakt van hoogteverschil, al heeft de game wat moeite om dat dat goed in beeld te brengen.

Het is echter vooral de toevoeging van Exalt die de game goed doet. De missies rond verzetsbeweging Exalt zijn spannender dan je gewend bent, doordat de Exalt goed gebruikmaken van omtrekkende bewegingen. Bovendien is de verzetsbeweging goed voor een geheel nieuw soort missies, wat de afwisseling ten goede komt. Er blijft echter een punt van frustratie over; de kansberekening is nog steeds niet wat je ervan verwacht. Bij percentages van 90 procent of hoger schiet je zo vaak mis en bij kansen van 25 procent of lager zo vaak raak, dat de geloofwaardigheid er ernstig onder leidt. Wat dan weer wel prettig is: Enemy Within is een stand-alone uitbreiding die voor 40 euro (of 30 euro voor de Windows-versie) in de winkel ligt. Daarvoor krijg je eigenlijk een verbeterde versie van Enemy Unknown, die vooral afwisselender is dan de game uit 2012.

Pluspunten:

+ Meer afwisseling
+ Exalt zijn prettige tegenstanders
+ Meld is een uitdagende nieuwe grondstof

Minpunten:

- Dekking achter MEC's haalt spanning er een beetje af
- Kansberekening nog steeds onprettig
- Engine heeft moeite met hoogteverschil

Eindcijfer: 8

Titel Xcom: Enemy Within
Platform Windows, Xbox 360, PlayStation 3
Ontwikkelaar Firaxis Games
Uitgever 2K Games
Releasedatum 15 november 2013

Laagste prijzen voor: Xcom: Enemy Within (Add On), PC (Windows)
WinkelBeoordeling PrijsTotaal 

Bol.com Plaza

Score: 3.5 (14)

€ 22,99

€ 22,99

Kostenoverzicht

Productprijs € 22,99
Pakketpost (boven ¤20,-) € 0,-
iDeal € 0,-
Totaal € 22,99
Bekijk


Reacties (24)

Wijzig sortering
Geen base assaults in Enemy Within dus, een element uit de klassieke X-Com games waar sommige mensen toch stiekem een beetje op gehoopt hadden.

Zoals Bosch571 al vermeldt, het kan heel frustrerend zijn, maar de engine speelt niet vals. Soms mis je inderdaad 4x achter elkaar die 90% schoten en maak je soms 4x achter elkaar die 25%. Het is niet de statistiek maar onze eigen hersenen die ons parten spelen als we denken dat het geen zuivere koffie is. Juist zonder die "onprettige kansberekening" zou het geen X-Com zijn. Waar ik me persoonlijk nog wel eens aan wilde ergeren was niet zozeer dat je een schot van 90% kunt missen, maar dat het spel soms vindt dat je soldaat die pal bovenop een vijand staat toch maar een kans van 90% heeft in plaats van, realistisch gezien, 100%. OK, je kunt dit verdedigen door te zeggen dat het maar een simulatie is en dat je in het echt altijd zou kunnen missen zelfs vanaf point blank range, maar als je dan inderdaad mist voelt het toch wel heel oneerlijk aan.

Niet vermeld in deze review maar iets dat wel veel andere mensen prettig opviel is dat ze gesleuteld hebben aan het geluid -- in het bijzonder kunnen je soldaten nu Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Russisch of Pools spreken als je dat wil (per soldaat instelbaar). Helaas geen Engels met accenten, maar zeker een verbetering ten opzichte van het neutrale Amerikaanse geluid dat alle soldaten voorheen hadden en een beetje afbreuk deed aan het idee van een internationaal team.

Ik ga deze zeker checken, maar niet voor de prijs waarvoor ze hem nu willen verkopen -- daarvoor vind ik de meerwaarde ten opzichte van het origineel toch net iets te laag. Het moet wel heel gek lopen als het met de feestdagen niet in de uitverkoop ligt.
Er is weldegelijk een Base Assault in Enemy Within.
Door de Exalt-groepering weten de aliens ook de locatie van de XCOM-base te achterhalen.

Deze missie begint bij een vijandige poging tot overname van je basis door infiltranten binnen je eigen medewerkers. Even later begint de missie en zie je de ene alien na de andere verschijnen in je ondergrondse basis. Het enige dat je kan doen is je basis verdedigen tot het laatste. Indien je niet slaagt is het GAME OVER!

Ik heb XCOM al meer dan 10 maanden niet meer aangeraakt, hoewel ik bijlange niet ver ben geraakt tot nu toe. Ik zit midden in een missie van de eerste alien-basis waarbij je de generaal liefst levend moet vangen. Maar bij het bekijken van de beelden van de uitbreiding krijg ik weer enorm veel zin om weer te beginnen spelen... (maar kon ik de tijd maar vinden hé).
En toch ga ik Enemy Within in huis halen!
Er is weldegelijk een Base Assault in Enemy Within.
Cool. Ik heb meerdere reviews gelezen maar ze repten allemaal met geen woord over de base assault (of anders in heel bedekte termen, want ik haalde het er niet uit). Snap ik niet, want dat was toch iets waar veel spelers over wilden horen...

Ook ik moet tot mijn schaamte bekennen het origineel nog niet eens uitgespeeld te hebben, daarom kan deze ook nog wel even wachten.
ik heb de base assault inderdaad niet vermeld. Met opzet niet, want we zijn er in het vferleden bij herhaling op gewezen dat we spoilers weggaven in reviews. Dus proberen we zoveel mogelijk te voorkomen...
Ik denk wat de meeste stoort is niet dat er 1 missie is die een base attack inhoud...
gewoon de mogelijkheid dat als een ufo ontsnapt dat er mogelijk een battleship in 1 keer naar je basis vliegt om je volledig basis komt vernietigen.

gevolg defense bouwen in je base + een missie waarin je effectief doorheen je basis moet lopen...

Dit was 1 van de leukste missies in de orginele x-com game.

eveneens van dezelfde mensen krijg je ook sowiso de comment dat het ergerlijk is dat er maar 1 alien base in het spel voorkomt.
(alien base + moederschip)


en dit was om dezelfde reden... dit waren de moeilijke levels... wat men nu met de nieuwe game gedaan heeft is simpelweg alle missies worden gewoon moeilijker en moeilijker...


persoonlijk hield ik meer van de oorspronkelijke wijze:
- veel kleine ufo's met weinig vijanden maar leuk om je soldiers te levelen
- soms is een terrorsite / alien base / large - very large ufo / base defend missie
deze waren echt uitdagende missies
- ook was het leuk dat de missies steeds hetzelfde type van aliens bevatte... zo kon je beter bepalen welke tactiek je toepast...

maar ik vind de nieuwe game ook zeker heel vermakelijk en ik ben superblij dat ze hem gemaakt hebben. De slingshot gaf wel niet echt meerwaarde :)


(sorry als het wat chaotish geschreven is... :s )

[Reactie gewijzigd door 4aces op 13 november 2013 12:23]

Ik vond dat van die soldaten die in hun eigen taal kunnen spreken niet zo heel erg boeiend...
Er wordt gesproken over een stand-alone uitbreiding maar op Steam wordt hij expliciet als DLC aangemerkt: Downloadbare inhoud
Om dit spel te kunnen spelen moet je het originele spel XCOM: Enemy Unknown hebben.


Hoe zit het nu echt?
Ik heb Enemy Unknown voor de Xbox maar zou nu liever op de PC verder gaan. Zonder hem opnieuw te hoeven kopen.
als je de pc versie hebt, is het een DLC. op PS3 en Xbox is het standalone. in jouw geval, als je op de pc verder wilt, zul je ze dus allebei moeten kopen.(Enemy Unknown en Enemy Within)

[Reactie gewijzigd door redniels op 12 november 2013 09:26]

Op de console koop je de Commander versie met daarin Enemy Unknown + Enemy Within + de overige DLC, op de PC koop je alleen Enemy Within als DLC. Enemy Within is zo groot dat het los niet te installeren is op een console.
Was slingshot trouwens niet de eerste DLC voor XCOM Enemy Unknown?

Ik heb me goed vermaakt met het origineel, heb Enemy within al gepreorderd via Steam, kan niet wachten om met de extra research aan de slag te gaan. In de tussentijd nog maar even wat achievements verdienen die ik nog niet heb.
Het is maar welke naam je het geeft. Slingshot was pure DLC (imo voegde die ook weinig toe aan de game), dit is meer een echte expansion (stand-alone game zelfs). Op de PC is het via Steam wel te DLen als DLC...

Met de Steam Wintersales in het vooruitzicht koop ik even niks, zou me niet verbazen dat we dit binnenkort voor -20% tot -40% kunnen kopen.
"Bij percentages van 90 procent of hoger schiet je zo vaak mis en bij kansen van 25 procent of lager zo vaak raak, dat de geloofwaardigheid er ernstig onder leidt."

ow nee weer iemand die niks snapt van kansberekeningen. Mits gespeeld de moeilijkheidsgraad classic of hoger is wordt er niet geknutseld met de dice rolls. Review zal wel geschreven zijn na een paar onverwachte missers die samen met een ernstig gevalletje van confirmation bias en gebrekkige kennis de bovenstaande regel veroorzaakte.

Vele posts op vele forums zijn er geweest met mensen die zeker wisten dat rolls oneerlijk zijn, maar daar is nooit enig bewijs voor geleverd. Alleen op lager dan classic wordt er gefrommeld met de percentages maar altijd in het voordeel van de speler.

http://www.win-vector.com...-dice-rolls-for-fairness/ voor meer informatie over de rolls

[Reactie gewijzigd door Bosch571 op 12 november 2013 16:19]

ow nee weer iemand die niks snapt van kansberekeningen.
Zie deze quote uit de review:
Dat is statistisch gezien uiteraard geheel verantwoord, maar speltechnisch behoorlijk frustrerend. Andersom komt gelukkig ook voor, en zo'n onverwachte kill is voor even leuk, maar op termijn net zo frustrerend.
Ik weet dat het statistisch verantwoord is. Ik weet ook dat het bij de serie hoort. Maar ik vond en vind het vervelend. Al hoef je het daar uiteraard niet mee eens te zijn :)

[Reactie gewijzigd door Paul Hulsebosch op 15 november 2013 16:10]

Hmmm... Na het fiasco van de iOS versie van Xcom (het ding loopt vaak vast, na updates alleen nog maar vaker. Tot het punt waar je langer aan het laden bent na een vastloper dan dat je aan het spelen bent), gekoppeld met dezelfde ervaring met de iOS versie van Civilization ben ik heel erg voorzichtig geworden met spellen van Firaxis. Sinds Sid zich niet meer direct met de software bezig houdt zijn ze hard achteruit aan het gaan.

Wat de review betreft: Hoogte verschillen spelen ook in de "basis" versie van het spel al een belangrijke rol. Er is zelfs armor beschikbaar wat je laat vliegen maar ook in "buiten" missies is er heel veel hoogteverschil om gebruik van te maken. Dat is nou niet echt iets nieuws te noemen.
Als ik het goed heb was er ook een sniper talent dat je meer critical chance had als je target op een lager niveau gepositioneerd was als de sniper.
Misschien is het gebruik maken van dit hoogte verschil nog wel verder uitgediept in deze uitbreiding? :)
Ik heb me alleen geregistreerd om te te voegen aan dit dat dit in combinatie met squadsight niet meer zo goed is als je denkt aangezien je geen critical hits meer kan maken via squadsight in Enemy Within.
Klein "foutje" op de conclusie pagina.
Bij alle andere reviews worden de positieve punten allemaal door een + teken voor gegaan, en de negatieve punten met een - teken.
Zoals te zien bij Football Manager 2014 bijvoorbeeld: http://puu.sh/5g3lt/976e17d20c.png

Hierboven zien we echter ook bij de positieve punten een - teken.
Iemand die het al gespeeld heeft en weet of de "Will" van je soldaten nu terug stijgt na verloop van tijd?
In het origineel was het zo dat als je soldaten een paar keer een near dead experience hadden, ze daarna zo goed als useless omdat hun Will zo laag was geworden en nooit meer steeg. Door die lage "Will" gingen ze iedere keer in panic mode bij het zien van een paar sterke tegenstanders of als ze beschoten werden... Beetje lullig om zo je beste soldate niet meer te kunnen gebruiken...

(ja er waren mods voor maar ik had daar vaak errors door en zou het liever standard in de game ingebakken zien)

Als dat gefixed is dan koop ik deze DLC :)
Vind het voornamelijk jammer dat Steam spontaan een 4gb update er door wil drukken. Ik ben nog lang niet uitgespeeld op de oorspronkelijke versie en wil graag die 4gb vrij houden v.w beperkte opslag op mijn laptop. Ik weet dat je auto update uit kan zetten maar aangezien het als een add-on verkocht wordt had ik niet verwacht dat ze het maar door je strot duwen.
Lijkt me een leuke DLC, maar +/- 30euro vind ik een smak met geld...ben er nog niet uit of ik het dit waard vind of niet
Mac versie komt trouwens 15 november...
https://store.feralintera...ac-games/xcomenemywithin/

Ik vond Enemy Unknown al geweldig en ga ook zeker deze uitbreiding proberen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True