De eerste stappen in Diablo III: Reaper of Souls

Zieltjes oogsten

Zieltjes oogsten

Eigenlijk hadden we de hoop al opgegeven; de video waarin we uit de doeken doen wat er nieuw is aan de uitbreiding, was al opgenomen, inclusief de spijtige mededeling dat het niet was gelukt om Reaper of Souls zelf te proberen. Gelukkig, vlak voordat op onze laatste beursdag het gebouw op slot ging, lukte het om via een achteringang een ruimte binnen te sluipen waarin we Reaper of Souls konden spelen.

Eerst even terug naar de eerste beursdag, waarop Blizzard Reaper of Souls aankondigde, de eerste uitbreiding van het vorig jaar verschenen Diablo III. De titel was geen verrassing meer. Een week voor de gamescom verscheen er al een url op Battle.net die wees op iets met die naam. Bovendien had Blizzard al eerder laten doorschemeren dat de rpg een uitbreiding krijgt. Over de inhoud was echter nog niets bekend.

Videopreview Diablo III: Reaper of Souls

Angel of Death

Die inhoud draait allemaal om ene Malthael, de Angel of Death. Die heeft de Black Soulstone in handen gekregen, waarin niets minder zit opgesloten dan de ziel van Diablo zelf. Waarmee eigenlijk de moeite die je in de vier Acts van Diablo III gedaan hebt, weer ongedaan gemaakt wordt en de ziel van Diablo weer in handen van het kwaad gevallen is. Gelukkig krijg je in Reaper of Souls een vijfde Act voorgeschoteld, waarin je de kans krijgt om Malthael te verslaan en de Black Soulstone in handen te krijgen. Die nieuwe Act wil ook zeggen dat er een nieuwe level cap in de game komt en je personage dus een stuk krachtiger kan worden. Waar het maximum 60 was, kun je nu tot level 70 doorgroeien. Voor wie daar niet genoeg aan heeft: ook het aantal Paragon-levels wordt opgevoerd, tot een maximum van 9999.

Veel meer weten we niet over het verhaal, hoewel Blizzard wel losliet dat de nieuwe Act zich afspeelt in Westmarch, een gebied dat eerder in de serie voorkwam, al was het steeds in de marge van het verhaal. Tijdens het spelen van het eerste deel van Reaper of Souls konden we uit wat opmerkingen van Tyrael echter opmaken dat Westmarch slechts het begin is van je tocht. Malthael is niet meer in Westmarch en Tyrael geeft je opdracht om de achtervolging in te zetten, die je van Westmarch naar de Zakarum Cathedral voert. Het is ongetwijfeld het begin van een flinke zwerftocht door duistere oorden, want als we Blizzard moeten geloven, krijgt Reaper of Souls een duisterder verhaal dan Diablo II.