Ghost Recon: Future Soldier

Tegen of met elkaar

De uitdaging van Future Soldier zit hem meestal in het vinden van de juiste aanpak. De shootouts zijn lang niet altijd moeilijk, ondanks dat de AI moeite doet om goed dekking te zoeken en het je lastig probeert te maken door je te flankeren en door granaten te gooien. Vooral als je soldaten tegen het lijf loopt die voor een deel over dezelfde snufjes kunnen beschikken als jouw Ghosts wordt het soms behoorlijk spannend.

Lastiger

Toch zal de AI nooit het niveau halen van echte spelers. Voor wie dat wel wil is er altijd de mogelijkheid om met echte spelers te spelen. In de eerste plaats kun je de campagne met maximaal vier spelers spelen, wat uiteraard een andere spelervaring oplevert dan het samenspel met AI-teamgenoten. Wij ervoeren het spelen met anderen vooral als lastiger. AI-soldaten doen altijd wat jij wil en verliezen zelden hun target uit het oog. Een menselijke speler wil zijn doel nog weleens missen...

Samenspelen gaat nog een stap verder als je in de multiplayermodi duikt. Ghost Recon: Future Soldier heeft een aparte multiplayermodus waarin met maximaal twaalf spelers in vier spelmodi gespeeld kan worden. Helaas hebben we, doordat het spel deze week pas in de winkels verschijnt, de multiplayermodus nog nauwelijks kunnen uitproberen; er waren immers maar amper mensen online om tegen te spelen.

Guerilla

Wel hebben we in een eerder stadium de Guerilla-spelmodus kunnen uitproberen. Deze coöperatieve spelmodus laat zich het best vergelijken met de Spec Ops-missies uit Call of Duty. Je wordt in deze losse missies geacht een bepaald doel veilig te stellen, om het daarna te verdedigen tegen golven vijanden. De spelmodus is online speelbaar met vier spelers of offline in splitscreen met twee man op één console. Een aardig extraatje voor wie na de campagne nog niet genoeg heeft van de Future Soldier-actie.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018