×

Assassin's Creed - Revelations

Door , 50 reacties

Het einde van Ezio

Wat ooit begon met de avonturen van de oosterse Altaïr en een voorzichtige kennismaking met Desmond in het originele Assassin's Creed, eindigt in november met Assassin's Creed: Revelations. Het spel sluit de verhaallijn van Ezio Auditore da Firenze en Altaïr af, al zul je voor het uiteindelijke einde van Ezio's verhaal ook de korte animatiefilm Assassin's Creed: Embers moeten bekijken. In die animatie doet Ubisoft het allerlaatste hoofdstuk van Ezio's leven uit de doeken.

'Embers' vormde de opening van een kort, maar krachtig verblijf in Istanbul, waar het grootste gedeelte van Assassin's Creed: Revelations zich afspeelt. Wie bekend is met de serie, weet dat het nabouwen van een stad bij een Assassin's Creed-game gepaard gaat met het namaken van een fiks aantal iconische locaties, en om dat treffend te illustreren, bood Ubisoft Tweakers.net de kans om de in-game versies van enkele bouwwerken met eigen ogen te vergelijken met de real-life versies. Een verslag daarvan lees je in dit artikel.

*Vroege versie

In deze preview richten we ons uitsluitend op de game zelf, die we ter plaatse drie uur hebben kunnen spelen. Natuurlijk is een speelsessie van drie uur op één platform, de PlayStation 3, verre van een representatieve test, maar we hebben een aardig beeld gekregen van wat Revelations ons zal bieden. Zo zagen we nieuwe bewegingen, nieuwe tools en nieuwe spelelementen, maar ook veel bugs. Natuurlijk speelden we een vroege versie waar nog best het nodige aan gedaan kan worden, maar het aantal met name grafische glitches baarde ons zorgen. Een kleine zes weken voor release moet een game al aardig naar 'gold' toe gaan en de versie van Revelations die wij speelden, leek daar nog vrij ver van verwijderd.

*