Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties

Wat ooit begon met de avonturen van de oosterse Altaïr en een voorzichtige kennismaking met Desmond in het originele Assassin's Creed, eindigt in november met Assassin's Creed: Revelations. Het spel sluit de verhaallijn van Ezio Auditore da Firenze en Altaïr af, al zul je voor het uiteindelijke einde van Ezio's verhaal ook de korte animatiefilm Assassin's Creed: Embers moeten bekijken. In die animatie doet Ubisoft het allerlaatste hoofdstuk van Ezio's leven uit de doeken.

'Embers' vormde de opening van een kort, maar krachtig verblijf in Istanbul, waar het grootste gedeelte van Assassin's Creed: Revelations zich afspeelt. Wie bekend is met de serie, weet dat het nabouwen van een stad bij een Assassin's Creed-game gepaard gaat met het namaken van een fiks aantal iconische locaties, en om dat treffend te illustreren, bood Ubisoft Tweakers.net de kans om de in-game versies van enkele bouwwerken met eigen ogen te vergelijken met de real-life versies. Een verslag daarvan lees je in dit artikel.

*Vroege versie

In deze preview richten we ons uitsluitend op de game zelf, die we ter plaatse drie uur hebben kunnen spelen. Natuurlijk is een speelsessie van drie uur op één platform, de PlayStation 3, verre van een representatieve test, maar we hebben een aardig beeld gekregen van wat Revelations ons zal bieden. Zo zagen we nieuwe bewegingen, nieuwe tools en nieuwe spelelementen, maar ook veel bugs. Natuurlijk speelden we een vroege versie waar nog best het nodige aan gedaan kan worden, maar het aantal met name grafische glitches baarde ons zorgen. Een kleine zes weken voor release moet een game al aardig naar 'gold' toe gaan en de versie van Revelations die wij speelden, leek daar nog vrij ver van verwijderd.


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True