Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 13 reacties

De creative director achter actiespel Assassin's Creed: Revelations, Alexandre Amancio, is opgestapt bij Ubisoft Montréal. De ontwikkelaar gaat na zeven jaar voor Ubisoft te hebben gewerkt aan de slag bij marketingbedrijf Cossette.

Na zeven jaar trouwe dienst zet Alexandre Amancio een punt achter zijn carrière bij Ubisoft. Amancio stapt over naar marketingbedrijf Cossette, waar hij samen met een collega aan het hoofd zal staan van het creatieve team van het bedrijf. Dat maakte het bedrijf deze week bekend.

Volgens Amancio verschilt het werken voor Cossette niet veel van werken in de game-industrie; de Canadees stelt dat hij dezelfde creatieve kwaliteiten die hij gebruikte bij het maken van games ook kan gebruiken in zijn werk bij het marketingbedrijf.

Alexandre Amancio voegde zich in 2005 bij Ubisoft om als art director te werken aan de shooter Far Cry 2. Daarna werd Amancio creative director van Assassin's Creed: Revelations. Dat spel verscheen in november 2011 voor de Xbox 360 en PlayStation 3, kort daarop gevolgd door de pc-versie in december. Het spel, dat zich afspeelde in het oude Constantinopel, haalde niet dezelfde hoge cijfers als voorganger Assassin's Creed: Brotherhood, maar bleek desondanks een waardige afsluiting van de verhaallijnen van Ezio Auditore da Firenze en Altaïr.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (13)

jammer, hopelijk kunnen ze de klap een beetje opvangen.
er zijn genoeg mensen die dit werk ook kunnen, maar zullen het net van een andere kant belijken
Precies, en een andere kijk is na 7 jaar wel een keer nodig. Dan ben je als ontwikkelaar wel op het concept uitgekeken en kan het concept wel een nieuwe kijk gebruiken.
Ik hoop dat de volgende AC wel een goed spel gaat worden.
Ik weet even zijn naam niet uit mijn hoofd maar de lead writer was volgens mij bij Revelations ook al iemand anders.. en die game vond ik persoonlijk toch iets minder terwijl AC mijn favoriete game reeks is!

Hopelijk gaat deeltje 3 weer net zo goed als deel 2 worden want dat was voor mij persoonlijk echt het beste deel in de serie! :)
De creative director achter actiespel Assassin's Creed: Revelations, Alexandre Amancio
Hij was alleen de creative directoor achter Assasins Creed: Revelations, denk niet dat hij veel invloed had op deel 2 of brotherhood. En hij zal nu ook helemaal geen invloed hebben op deel 3, dus verwacht dat dit wel een Super game zal worden. ;)
Niet gek, bedrijven als Ubisoft willen ieder jaar praktisch dezelfde game op de markt hebben. Lijkt me dat je dat op een gegeven moment goed zat bent, en als je dan een goed bod (met waarschijnlijk een veel beter salaris) krijgt dan neem je het natuurlijk aan.
Hij werkte pas bij AC sinds 2005, dus zo'n grote invloed zal ie toch niet gehad hebben lijkt mij?
Ik weet z'n salaris niet, maar games VS. reclames bedenken. Ik zou het wel weten.
Games maken is absoluut zo magisch niet als vele denken. Het is hard werk waarbij er verschillende versies van elk idee worden uitgeprobeerd tot het werkt en tot de laatste paar maand is het nog absoluut niet spelbaar.

Liever jij dan ik.
en tot de laatste paar maand is het nog absoluut niet spelbaar.
Nou dat is ook niet helemaal waar. Het ligt eraan hoe je speelbaar definieert, maar het is absoluut niet zo dat een game helemaal niet te spelen is. Natuurlijk zul je een bug hier en daar tegenkomen, en niet alle levels/worlds/whatever zullen af zijn, en dingen als cutscenes zijn vaak geïmplementeerd met tijdelijke placeholders, maar het is weldegelijk speelbaar. Zeker gezien de populariteit van de "vertical slice" methodiek waarin een level vrijwel volledig wordt afgemaakt voordat er aan een nieuwe wordt begonnen.

Maar goed, het ging überhaupt niet om het spelen van games, het ging om het bedenken ervan :). En werken zul je sowieso, dan kun je imho maar beter iets gaan doen wat je ook daadwerkelijk leuk vindt (als je die keuze hebt iig)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 12 januari 2012 12:52]

precies als game ontwikkelaar begin je met kleine hout stokjes als schets zodat je dat kan in schannen met de pc. waardoor je een hologram kan krijgen voor een basis constructie vervolgens kan je met software het verder gaan aankleden.
en game testen is ook niet iets wat je graag wilt. omdat je stukjes 1000000x moet spelen om er zeker van te zijn dat er bijna geen bugs in.
voorbeeld halo 2 hebben ze 1miljoen keer gespeeld het eerste stukje van het eerste level (tot de 1e save point) met 10 man 1 week lang. de hele dag het zelfde stukje op verschillende manieren lopen.
respect.

maar uiteindelijk als de game 99% klaar is, dan test je het nog maar dan met en tegen elkaar.
dus eerst heb je een hoop ergernis en stres voordat je er plezier van hebt.
En jullie denken dat deze meneer 1 van de testers is? misschien dat die erbij geholpen heeft, maar hij heeft zeker niet als fulltime ingehuurde tester gediend.


//edit.
Het is goed dat deze man inziet dat die verandering nodig heeft, alleen maar aan hetzelfde project werken is niet goed voor de creatieve geest.

[Reactie gewijzigd door Nielsvoorma op 12 januari 2012 13:52]

Inderdaad en ik vermoed ook dat in de reclame wereld flink wat meer geld te verdienen is
ik kan niet wachten op de nieuwe AC :9~ en erg jammer dat hij weg is :'(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True