Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

Het was een flinke zit, maar toen we na ruim tien uur vliegen in San Francisco waren aangekomen, wachtte daar een mooie beloning: de eerste bewegende beelden van Halo: Reach, toegelicht door niemand minder dan Marcus Lehto, als creative director hoofd van het team dat bij Bungie aan de shooter werkt. Lehto mocht de eerste details over het spel wereldkundig maken op X10, het evenement waar Microsoft de games presenteert die dit jaar exclusief voor de Xbox 360 zullen verschijnen.

Waar voorganger Halo ODST meer een uitbreiding was van Halo 3, is Halo: Reach echt een volwaardige nieuwe game. Het heeft dus ook een heel nieuw verhaal, dat verder ingaat op de strijd tussen de mensheid en de Covenant. Reach wordt een prequel: het speelt zich af in 2552, nog voor de gebeurtenissen uit Halo: Combat Evolved, het eerste deel uit de serie. Het belangrijkste gevolg hiervan is dat er in Reach geen rol is weggelegd voor Master Chief en ook niet voor Cortana, de twee belangrijkste iconen uit de serie.

Halo Reach

* Nobel

De hoofdrol in Reach is weggelegd voor een team, het zogeheten Noble Team, dat bestaat uit vijf man, onder aanvoering van een kapitein. Als speler ben je Noble 6, het nieuwste lid van de groep, die al langer bij elkaar is. Omdat je nieuw bent, heb je nog geen duidelijke rol binnen de groep, terwijl de andere teamleden zich al gespecialiseerd hebben tot tank of sniper. De leden van Noble Team zijn Spartan III, een nieuwer, maar ook minder geavanceerd type dan Master Chief, die een Spartan II is. Wat de Spartan III's echter aan mogelijkheden te kort komen, maken ze goed met onderlinge samenwerking en volharding. De Spartan III was daardoor uiteindelijk zelfs succesvoller dan het type Master Chief: door hun goede onderlinge samenwerking overleefden ze meer gevechten. Er zijn er ook veel meer van geproduceerd dan van het oudere type waar Master Chief toe behoort, want de Spartan II was duur om te maken en te trainen.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True