Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Synology RT2600ac. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
AngeloTS 24 juni 2017 Product geleend

Synology RT2600ac

Conclusie Ik ben erg te spreken over deze router. De Zyxel was een degelijk router, maar deze Synology weet alle pijnpunten van de Zyxel op te lossen. Ik heb, op kleine punten na, geen klachten over de router. Deze punten zijn makkelijk op te lossen middels een software update.

Pluspunten

• Krachtig apparaat
  • Sterk bereik
  • Stabiel
  • Zuinig (laag Stroomverbruik)
  • NAS Functies

Minpunten

• geen herkenning van eigen productlijn
  • geen lokaal speedstest
  • design niet mijn persoonlijk voorkeur

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5

MiPo69 18 oktober 2018 Product gekocht

Synology RT2600ac

Verleid door de goede naam en NAS functies, deze router aangeschaft als vervanger van mijn ietwat onstabiele Asus AC66U. Ik heb uiteindelijk de Synology geretourneerd daar de WiFi kwaliteiten, waarvan ik hoopte dat deze beter dan de Asus zouden zijn, ronduit teleurstellend zijn.

Pluspunten

• NAS functies
  • iPhone backup mogelijk
  • USB3 interface
  • Goede remote support Synology

Minpunten

• Zwak WiFi signaal tov Asus AC66U
  • SW auto-update functie niet correct, de SW op de website was recenter!
  • Zeer groot
  • Geen FAT/NTFS ondersteuning vor de NAS functie

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2

rvbezooijen 16 augustus 2019 Product gekocht

Synology RT2600ac

Synology levert een router, alleen krijgt de router-lijn bij minder aandacht krijgt dan de NAS-lijn. De software werkt intuïtief en is te vergelijken met de software op de NAS-lijn. Hij Voorziet door middel van SafeAccess "veilig" en gecontroleerd internet voor kinderen, maar dat is veel werk om op te zetten.

Pluspunten

• Krachtig apparaat
  • Sterk bereik
  • Zeer stabiel
  • Laag stroomverbruik
  • heel scala aan opties

Minpunten

• SafeAccess is een bitch om op te zetten

Bor 1 februari 2018 Product gekocht

Synology RT2600ac

Synology levert hier een interessante router echter moet je wel voor lief nemen dat de router line up bij Synology minder aandacht krijgt dan de NAS lijn. De software werkt intuïtief en is makkelijk te vergelijken met de software op de NAS lijn. Wat betreft packages schiet de router tekort.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit prima in orde
  • Intuitieve software welke sterk lijkt op de NAS lijn

Minpunten

• Stabiliteit WIFI laat te wensen over
  • Weinig ontwikkelingen en nieuwe packages
  • Ontbreken Let's Encrypt ondersteuning

Rean der Thaler 13 november 2017 Product gekocht

Synology RT2600ac

Prima apparaat, maar gewoon lelijk zoals alle routers anno 2017. Blij dat hij weggemoffeld achter het gordijn staat. Bereik is niet zoals ik vooraf had gehoopt, maar dat heeft meer met mijn rijtjeshuis te maken. Nog wat moeite met https verbinding, maar dat ligt ws aan mij.

Pluspunten

• eenvoudig te configureren via SRM
  • handige app met realtime info

Minpunten

• nog wat gedoe met https verbinding

brainbuddy 6 april 2017

Synology RT2600ac

duren aanschaf maar is het helemaal waard! Je kan alles instellen dus heel erg aangeraden voor de mensen die alles zelf ondercontrol willen hebben.

Pluspunten

• snelle wifi (2,5 en 5g)
  • snelle lan
  • makkelijke setup
  • makkelijke interface

Minpunten

• nog geen gevonden

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Synology RT2600ac?