Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 6 maart 2021

Samsung Galaxy S21 & S21 Ultra - Op de rem voor onderscheid en betere prijs

De Galaxy S21+ is een geslaagde allround smartphone, die ten opzichte van zijn voorganger iets in prijs is verlaagd. Samsung heeft om die lagere prijs mogelijk te maken wel wat concessies gedaan, zoals een scherm met lagere resolutie, opslag die niet meer uitbreidbaar is en het niet meeleveren van een lader en oordopjes. Niet iedereen zal daar blij mee zijn. Toch is de smartphone als totaalpakket geslaagd. Hoewel de S21+ niet enorm gewijzigd is ten opzichte van de S20+, is het totaalpakket aantrekkelijk en is het een erg fijn en soepel toestel in gebruik. Lees verder »

Pluspunten

• Goed allround camerasysteem
  • Zeer vloeiende Android-ervaring
  • Mooi, helder scherm met adaptieve verversingsfrequentie
  • Fijne, nieuwe vingerafdrukscanner
  • Prima accuduur

Minpunten

• Geen lader meegeleverd
  • Minder werkgeheugen dan S20+
Tweakers zegt: Excellent

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Toon reviews van:
mamu1979 10 april 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart

Tikkeltje teleurstellend: Redelijke top-segment smartphone, helaas met minder features ten opzichte van de S20 series

Pluspunten

• Samsung's software schil over Android
  • Kwaliteit foto's
  • Accuduur
  • Scherm
  • Geluid

Minpunten

• Ontbrekende Ant+ functionaliteit
  • Ontbrekende 3,5mm jack
  • Ontbrekende oplader
  • Ontbrekende uitbreiding geheugen dmv MicroSD
  • Haperende vingerafdruk scanner
  • Camerasysteem van dezelfde kwaliteit als s20 series
  • Samsung bloatware

stuffie123 31 maart 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart

Ik kom van een OnePlus 6 en dan merk je toch wel dat alles beter is: scherm, snelheid, camera, geluid, etc. Ik wilde per se een toptoestel, maar dan wel een met een plat scherm. De fingerprintreader had wat kuren, maar na opnieuw registreren doet hij het nu beter.

Pluspunten

• Mooi helder scherm, goed afleesbaar in zonlicht
  • Alles werkt lekker vloeiend
  • Groot en plat scherm
  • Foto's zien er goed uit
  • Accu gaat lang mee, zeker meer dan een dag.
  • Software werkt prettig
  • Goed geluid uit speakers
  • Geen lader meegeleverd, heb er thuis zat

Minpunten

• Helaas toch wel wat Samsung bloatware
  • Geen vinkje voor shutter sound
  • Geen 16:9 (64Mp) stand. Of ik snap het niet, dat kan ook
  • Geen optische zoom
  • Had toch wel wat meer verwacht van de camera, weinig pixels op 16:9 stand
  • Geen jack
  • Geen notificatie-led

Gismo1979 29 maart 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart

Fijne telefoon in gebruik en een mooie afwerking van het camera-eiland. Qua grootte is de S21+ wel even wennen t.o.v. een S9. Met een insteekhoes past hij nog net in mijn broekzak. De vingerafdrukscanner valt echter tegen. Door de vinger niet te draaien verbeterd wel de werking van de scanner.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Camera's
  • Batterijduur

Minpunten

• Opslag niet uitbreidbaar
  • Vingerafdrukscanner

FastPinguin 5 maart 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21+ 5G, 128GB opslag, Zwart

Ik kom vanaf een Samsung S7 Edge dus een flinke upgrade voor mij. 120Hz scherm valt meteen op, alles is echt vloeiend. Vingerafdrukscanner werkt ook prima. Lekker vlot en mooi toestel, heel tevreden mee. Batterij ook prima. Gebruik 14u 36m en 2u 35m schermtijd nu nog 69% over.

Pluspunten

• 120Hz sherm
  • Alles snel en vloeiend
  • Tot mijn verbazing: Screenprotecter zat er al op. (is echt geen beschermfolie ofzo die heb ik eraf gehaald)
  • Camera maakt mooie foto's
  • Super mooi geluid komt eruit. Het lijken wel boxen als je ogen dicht doet.
  • Vingerafdrukscanner onder het scherm en hij werkt snel. (In ieder geval met de meegeleverde screenprotector)
  • Edge functionaliteit terwijl het geen Edge toestel is
  • Draadloos snel laden functie

Minpunten

• Geen oplader meegeleverd
  • Geen notificatie led (Zit al tijdje niet meer op Samsung toestellen, maar vond ik erg handig bij mijn S7)
  • Geen opslag uitbreiding mogelijk doormiddel van een micro SD kaart
  • Geen 3,5mm jack

RobinJ1995 5 februari 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart

Mooi, leuk toestel, en presteert heel erg goed... zolang je de camera-app maar niet opent. De camera is nagenoeg onbruikbaar vanwege de performance-problemen, en ook de batterij houdt het amper 3 uur (screen on time) vol. Dit kan echt niet voor een toestel dat meer dan €1000 heeft gekost.

Pluspunten

• Heel erg mooi scherm, met 120hz en adaptive refresh rate
  • Sane defaults. Veel van Samsung's eigen apps zijn dit keer vervangen door de populairdere, betere Google-varianten.
  • Camera maakt best mooie foto's
  • Mooi ontwerp
  • Echt heel erg mooi klinkende stereo-speakers. Ik ben er best van onder de indruk.

Minpunten

• Haalt consistent amper 3 uur screen on time met een volle batterij.
  • Telefoon van €1000+ komt niet meer met een oplader. Dit opzich is prima, maar hij weigert te snelladen met eender wat ik hier heb liggen, en met mijn oude OnePlus-opladers weigert hij zelfs uberhaupt helemaal om op te laden. Dit is de eerste keer dat ik hier problemen mee heb gehad.
  • Ik heb nog nooit een telefoon gezien van meer dan €200 die op dag 1 al zo'n enorme performance problemen toonde. De camera is praktisch onbruijbaar door hoe enorm laggy de telefoon plots wordt wanneer ik de camera-app open. Buiten de camera app is de performance wel geweldig, maar duidelijk ten koste van de batterij.
  • Glazen achterkant
  • De under-display fingerprint reader werkt matig. Ik heb dezelfde vinger er meerdere keren in staan omdat het anders elke keer ik mijn telefoon wil ontgrendelen zo'n trial and error-oefening is.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart?