Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart

Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart Review

mamu1979 10 april 2021, laatste update op 8 mei 2021, 753 views Product gekocht

Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart

Tikkeltje teleurstellend: Redelijke top-segment smartphone, helaas met minder features ten opzichte van de S20 series

Pluspunten

• Samsung's software schil over Android
  • Kwaliteit foto's
  • Accuduur
  • Scherm
  • Geluid

Minpunten

• Ontbrekende Ant+ functionaliteit
  • Ontbrekende 3,5mm jack
  • Ontbrekende oplader
  • Ontbrekende uitbreiding geheugen dmv MicroSD
  • Haperende vingerafdruk scanner
  • Camerasysteem van dezelfde kwaliteit als s20 series
  • Samsung bloatware

De Samsung Galaxy S21+ is een degelijke high-end telefoon, waarbij Samsung helaas heeft gekozen om features en enkele hardware ten opzichte van de S20 series in te leveren om zo een lagere prijs te kunnen aanbieden. Ondanks de goede specs is dit een lichte teleurstelling.

Ten opzichte van mijn vorige telefoon (de S10+) is de S21+ een vooruitgang. Mijn partner heeft echter de S20 series en ten opzichte van deze telefoon, zie ik op sommige vlakken een matige vooruitgang in de featureset/hardware, of zelfs een teruggang hierin.

Telefoon ten opzichte van de S10 series
Ik ben gecharmeerd van de goed werkende software schil (Samsung One UI) van Samsung, die men over het Android systeem heeft gebouwd. De Samsung One UI werkt naadloos en oogt intuïtief. Ook het scherm heeft mooie kleuren en een goede verversingsgraad, waardoor ik een vooruitgang ervaar ten opzichte van de S10 series. De accuduur is ook beter en ik ben onder de indruk van het geluid dat uit de boxen komt. Dit is een mooie vooruitgang ten opzichte van mijn vorige telefoon. Er zijn bij deze telefoon ook nadelen: Zo ontbreekt de 3,5mm jack, hapert de vingerafdrukscanner regelmatig en is dezelfde Samsung bloatware op de telefoon aanwezig. Ten opzichte van de S10 series is de telefoon een vooruitgang.

Telefoon ten opzichte van de S20 series
Dat is helaas niet het geval als je de S21+ vergelijkt met zijn voorganger, die mijn partner heeft. Zo is de resolutie op de S21+ minder dan op de S20+, en het zorgt wel voor een langere batterijduur. Daarnaast is het RAM geheugen terug geschroefd en wordt er geen oplader bij de S21+ geleverd (meerkosten aparte oplader: ongeveer 20 Euro). Ook heeft Samsung gekozen om geheugenuitbreiding via MicroSD uit de telefoon te halen en hapert de vingerafdrukscanner nog steeds.

Ten opzichte van de S10+ is het camera systeem in de S21+ een vooruitgang. De foto's ogen beter, kleuren zijn beter en de inzoom functionaliteit is ook een verbetering. Mijn partner en ik hebben de S20+ en de S21+ naast elkaar gelegd, en als we de gemaakte foto's naast elkaar zetten, dan is er geen/nauwelijks verschil te zien tussen de S20+ en de S21+.

Een grote teleurstelling is dat Samsung de ANT+ ondersteuning uit deze telefoon heeft gehaald. Bij de S10+ en de S20+ was het ideaal om sensoren van de fiets en de smartwatch "samen te laten komen" op het Samsung toestel. Ondanks dat de site van Samsung aangeeft dat de S21 series ANT+ ondersteunen, blijkt dit niet het geval te zijn (bevestiging Samsung: Zie diverse fora topics op Samsung Members).

Ten opzicht van de S10+ is de S21+ een verbetering. Als je echter eigenaar van de S20+ bent, en je wenst een upgrade te willen, dan zou ik deze sterk heroverwegen: Op sommige vlakken (en voor mij zelfs belangrijke vlakken) is de Samsung Galaxy S21+ een achteruitgang, of boekt de S21+ geen op sommige vooruitgang ten opzichte van zijn voorganger. Advies: Bekijk goed wat je belangrijk vindt in een eventuele upgrade, en maak op basis hiervan de keuze om wel/niet te upgraden. Het is dat ik de S21+ goedkoper kon krijgen dan de S20+, anders had ik wellicht voor de voorganger gekozen.

Aanvulling op review, 8 mei 2021
De telefoon enkele weken geleden terug gestuurd, omdat deze zeer tegenviel.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart?

Bedankt voor deze review. Toch fijn om te weten als huidige s10 gebruiker dat de s21 wel een verbetering is.

Hoe is het audio geluid in videos tov s10?
Het geluid vind ik sowieso beter tov de s10+; het klinkt voller en evenwichtiger. Ik gebruik YouTube weinig op mijn telefoon, dus een goede vergelijking op dat vlak kan ik niet maken.
Ik vond de scherm kleuren erg bleek vergeleken met de s10+ met levendig werd het er niet beter op bijzonder jammer.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.