Review door de redactie

Review - Raspberry Pi 400 - Terug naar keyboard-pc's

De Pi 400 brengt ons terug naar de tijd van pc's die in een groot toetsenbord zijn ingebouwd, maar dan wel in een modern en uiterst tweakervriendelijk, jasje.

135 17 dec

Achtergrond - De tofste Pi-projecten uit de community

Even geleden hebben we een oproep gedaan voor de tofste projecten op basis van een Raspberry Pi of andere singleboardcomputer. Uit alle inzendingen hebben we een selectie gemaakt.

94 17 sep '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
skatebiker 23 juli 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (8GB ram) Starter Kit met oa officiële rood/witte case en adapter

Leuk apparaat om mee te spelen en zie er toepassingen voor.

Pluspunten

• Best wel snel voor veel toepassingen
  • Zeer veelzijdig
  • Micro SD zo te wisselen voor ander OS

Minpunten

• Officële 64 bits Raspberry OS nog in beta
  • Toetsenbord en scherm nodig bij eerste gebruik

Baet 21 februari 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram)

Grote vooruitgang vergeleken met de de Pi3.

Pluspunten

• Snel
  • Gigabit ethernet
  • USB3.0
  • Office desktop replacement komt in de buurt.
  • Speelt moeiteloos (mijn) 4k content af
  • Easy overklokbaar naar 2.0ghz

Minpunten

• Micro HDMI is voor mij niet echt nodig
  • 4K youtube gaat (nog) niet goed

Layout Score: 4

mrgummage 15 februari 2021 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (8GB ram)

Purchased as an ultra-low power, Docker-based Home Server solution. Currently running 14 containers ranging from Home Assistant automation to ArchiSteamFarm and rarely ever going above 50% usage. Only real issue is that the SD card really isn't adequate for anything except really basic computing.

Pluspunten

• Very powerful for form factor.
  • Low power consumption.

Minpunten

• Needs an extra USB-SATA adapter to truly shine.

Henshin 21 oktober 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram)

Gezien de grote community en de aantrekkelijke prijs een leuk ding om mee te spelen. De vele toepassing maken het een omvangrijk ding. Je kunt snel van OS wisselen door het micro SD-kaartje te verwisselen. Kleine formfactor en laag energieverbruik maar helaas geen SATA-controller aanwezig dus geen NAS potentie.

Pluspunten

• Veel toepassingen
  • Grote community

Minpunten

• Kan erg warm worden
  • Geen SATA-controller

Recursie 27 september 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram) Starter Kit met oa officiële rood/witte case en adapter

Zeer eenvoudig op te zetten (ook zonder beeldscherm, toetsenbord en muis) en draaid PiHole als een zonnetje met meer dan 7mln geblokte domeinen.

Pluspunten

• Installatie
  • Prijs/kwaliteit
  • Snelheid
  • Geheugen

Minpunten

• Tot nu toe geen

Spanjard 20 augustus 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram)

van alle raspberry pi's is dit de meest slecht uitgevoerde versie. wel is dit de snelste... ik heb moeite om deze nog een keer te kopen... maar ben niet ongelukkig over dit model maar voor lichte taken zou ik liever de 3b+ kopen ondanks dat die ook koeling nodig heeft.

Pluspunten

• snel model
  • veel aansluitingen
  • Wifi 5ghz bluetooth
  • audio jack
  • usb c stroom voorziening

Minpunten

• micro hdmi gevoelig en snel stuk
  • micro hdmi geeft geen signaal (force hdmi boost nodig)
  • micro hdmi alleen op poort 1 beeld bij boot.
  • werkt niet zonder dure koeler
  • blijft spontaan hangen soms

ewaldvangemertNewbie 4 juni 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (8GB ram)

Apparaat gekocht met standaard behuizing en ben er blij mee. Vooral met een USB-3 SSD disk aangesloten, in combinatie met zijn 4Gb werkgeheugen is dit een super snel apparaat dat je voor heel veel taken in kan zetten. Tip: Gebruik een MicroHDMI kabel en geen MicroHDMI-HDMI convertor.

Pluspunten

• Bloedsnel
  • USB-3 poorten
  • Veel software te krijgen

Minpunten

• Houd rekening met beetje fragiele connectors

XiaoShiZiNewbie 1 juni 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (8GB ram)

64Bit telg eindelijk verkrijgbaar. Vorig jaar sprak handleiding over RPi4 8GB versie. Nergens enige link of meer informatie over 8GB versie te vinden. Nu, eind mei 2020 eindelijk het verlossende nieuws: vanaf nu op de wereld losgelaten. Besteld via officiële site van Raspberry Pi met link naar de RaspberryStore. Testen64BitVersieKanEindelijkBeginnenOpRPi4_8GB

Pluspunten

• Zelfde afmetingen
  • 64 bit versie
  • USB C stroom voorziening beter gemaakt op moederbord

Minpunten

• Voorlopig beperkt beschikbaar

AvWijk 24 februari 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram)

Ik heb er 3 besteld via SOS-solutions voor een Digital Signage project maar ik ben er niet over te spreken. De zeer fragiele micro-USB en micro-HDMI plugs zijn dramatisch. De Pi3b is een stuk robuuster en ik kan de 4B dus ook niet aanraden voor eenvoudige digital signage.

Pluspunten

• Verbeterde specs

Minpunten

• Fragiele connectors
  • Meerprijs niet waard tenop zichte van 3B voor simpele taken
  • Knutselbehuizing van SOS solutions: niet bestellen, maar bestel de standaardbehuizing!

Hanno GNewbie 15 januari 2020 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram)

Door de slechte microHDMI aansluiting is dit een zeer kwetsbare versie van de Pi. Tot 2x toe een foute versie ontvangen.

Pluspunten

• Maat
  • Energieverbruik
  • Snelheid
  • Geheugen

Minpunten

• microHDMI

davefoxNewbie 25 oktober 2019 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (2GB ram)

Prima apparaatje, maar de software ondersteuning is nog karig.

Pluspunten

• Gigabit ethernet (volledig)
  • Usb 3.0

Minpunten

• Software ondersteuning
  • Microhdmi
  • Zonder heatsink wordt de soc ontzettend heet

jurrewolff 4 juli 2019 Product gekocht

Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram)

Een waardige opvolger. In een dichte case echter snel heet dus extra koeling is nodig. Features als gigabit-ethernet, USB-3.0, veel RAM en 4k support maken dit voor mij goed, omdat de Pi nu voor vele taken tegelijk kan worden ingezet. Vertrouwde software werkt soms nog niet, maar updates zullen volgen.

Pluspunten

• Form-factor
  • USB-3.0
  • Gigabit-ethernet
  • Optioneel veel RAM
  • Connectiviteit

Minpunten

• Heet! --> Extra koeling aan te raden.
  • Vertrouwde software werkt (soms) niet
  • Meer RAM = minder bang for the buck

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram)?