Opencircuit

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Levering niet volgende werkdag zoals beloofd maar een dag later, en defect geleverde breadbords wat me heel veel tijd gekost heeft om achter te komen.

Verzending

Alles geleverd maar alleen niet volgende werkdag geleverd zoals wel werd beloofd.

Klantenservice

Ik heb helaas geen contact kunnen krijgen met de klantenservice.

Algemeen: Score: 5

Algemeen

Was zelf nog onbekend met deze shop en gezien het aantal reviews was ik allereerst wat huiverig. Toch een bestelling geplaatst vanwege een goede aanbieding en het risico genomen. Al met al niets dan positiefs over deze shop. Vandaar ook deze review.

Verzending

Zelfde dag verzonden en een dag later al in huis. Producten waren uitstekend verpakt. Daar kunnen zelfs sommige grote webwinkels nog wat van leren.

Algemeen: Score: 5

Algemeen

Product was op voorraad, dus snel verzonden. De verzendkosten waren laag want het pakketje kon door de brievenbus. Prima ervaring.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2

Algemeen

Overzichtelijke website, gauw gevonden wat ik zocht. Alles was netjes in het Nederlands. Helaas zijn sommige productbeschrijvingen vrij summier. Daarnaast komt er ook geen documentatie mee met het product, wat betekent dat zoeken op internet ook wat lastiger is. De kwaliteit van het product is echter prima en de prijs ook, dus je krijgt waar je voor betaald.

NB. De ordernummers in de email en op de factuur kwamen niet overeen. Ietwat vreemd, want de producten klopten wel.

Verzending

De verschillende dingen die ik had besteld zaten keurig per stuk in een gelabeld zakje, dat is ideaal. Ook zijn de producten indien nodig antistatisch verpakt. Tot zover geen problemen, maar een van mijn producten zat strak in de doos, wat betekent dat het niet erg goed beschermd was, als de doos iets ingedeukt zou worden, werd het product vol geraakt.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Zeer snelle levering. De elektronicaproducten waren verpakt in antistatisch plastic waar nodig. Geen contact met klantenservice gehad.

Verzending

Zeer snelle levering. 's Avonds om kwart over zeven heb ik een bestelling geplaatst en de volgende morgen lag hij al in de bus.

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Dit is een nichespeler met een compleet aanbod electronica voor arduino, raspberry pi e.d.
Bijna alles is op voorraad en dus direct leverbaar en dit voor mooie prijzen.
Communicatie is netjes en veel zorg wordt besteed aan de verpakking.
Ik denk wel als je doorgaat met meer uitgebreide projecten je ook elders zal moeten inkopen bij de grotere spelers op deze markt, maar die zijn wel duurder en ik vind de site van opencircuit veel prettiger en overzichtelijker dan die van concurrenten.

Verzending

De verzending was helemaal prima. Het betrof een grote bestelling waarvan het pakket niet door de brievenbus past: een stevige doos met erin extra papier tegen het schudden.
De bestelling was op tijd en compleet: dus alles was inderdaad op voorraad zoals op de site aangegeven.
De meeste dingen zaten in aparte zakjes zodat ze goed hanteerbaar zijn. Gevoelige componenten in antistatische verpakking. Het TFT schermpje zat nog eens extra in bubbelplastic.
Alle producten hebben een sticker waarop benoemd staat wat erin zit. Handig voor beginners of bij een grote bestelling!

Klantenservice

Hoewel ikzelf geen contact met de klantenservice heb opgenomen vallen volgende dingen er m.i. wel onder:
- Voor de meeste producten kan je de drivers en documentatie op hun site gelijk downloaden.
- kreeg 5% vh aankoopbedrag als korting voor een volgende bestelling
- er wordt helder gecommuniceerd per email en op je account hoe het met de bestelling staat. Uiteraard track & trace.

Scorekaart voor Opencircuit

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 2 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite