Opencircuit

75 producten en 81 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Opencircuit

Review toevoegen

Algemeen

Site is aardig, via google artikel gevonden op hun site en besteld. Weinig mee over te zeggen.

Verzending

Verzenden staat vermeld als voor 23:59, echter dit is alleen voor PostNL pakket, niet voor brievenbus,

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Op 9-4-2021 een 2 maal een Raspberry Pi 4b 2Gb gekocht bij deze winkel.
Betaling, levering ging allemaal super, helaas zat er een DOA bij. Terug gestuurd en geld terug gekregen ivm geen voorraad meeer destijds, allemaal Prima tot zover!

Anno 2022 18-8-2022 enkele weken terug begon de Raspbery pi vaag te doen, niet goed opstarten of helemaal niet. Ook was hij niet vindbaar op het LAN, hoewel ik daar niet echt last van had ivm WPA_supplicant.conf, dus on boot had ik internet.

Klantenservice

Vervolgens dus contact op gezocht met de desbetreffendde winkel. Krijg ik als antwoord:

Beste,

Ik kan helaas niets voor je betekenen, een aankoop zorgt natuurlijk niet voor een levenslange garantie.

Met vriendelijke groet,
Robin
Opencircuit

Met andere woorden een deugdelijk product leveren is verleden tijd en je klanten zelfs na dato helpen zit er ook niet meer bij.
Helaas komen ze ook niet met een oplossing of een voorstel. In plaats daarvan kiezen er voor om maar niet meer te reageren op mijn mail.
PS Telefonisch is deze winkel echt een drama want ze zijn gewoon niet bereikbaar.

Novo Karma 1,31K
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Overzichtelijke website, aantrekkelijke prijzen en een ruim aanbod van producten. Zou hier zeker nog eens bestellen.

Verzending

PostNL heeft mijn zending meerdere keren vertraagd waardoor de bestelling na drie dagen aankwam. Hier kan Opencircuit verder niets aan doen.

Klantenservice

Klantenservice reageert snel op vragen en heeft adequaat gereageerd op de vertraging door PostNL.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Mooie aanbiedingen, goede prijzen en een ruim aanbod aan producten. Een prettige browse en bestel ervaring.

Verzending

Super snel! Iedere order de volgende dag in huis. Netjes verpakt.

Klantenservice

Echt geweldige service! Zeer behulpzaam bij het wijzigen van mij order, hoefde de meerprijs niet eens te betalen!

Algemeen

Overzichtelijke shop met een prima assortiment. Ik was op zoek naar een Teensy development board en de keus was ruim. Verschillende versies 3.x, 4.x, LC. De prijzen zijn prima en het bestellen ging soepel.

Verzending

Alle artikelen waren goed verpakt. De verzending was snel en kwam aan op de afgesproken dag.

Algemeen

De site geeft snel en duidelijk de informatie die je nodig hebt. Ook het zoeken op producten ging erg goed en daardoor vond ik snel wat ik nodig had.

Verzending

De bestelling is snel verzonden en zat compact en goed verpakt.

Algemeen

Opencircuit heeft een erg groot assortiment en een super snelle levering. Ik raad ze dan ook van harte aan.

Super snel!

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Levering niet volgende werkdag zoals beloofd maar een dag later, en defect geleverde breadbords wat me heel veel tijd gekost heeft om achter te komen.

Verzending

Alles geleverd maar alleen niet volgende werkdag geleverd zoals wel werd beloofd.

Klantenservice

Ik heb helaas geen contact kunnen krijgen met de klantenservice.

Algemeen

Was zelf nog onbekend met deze shop en gezien het aantal reviews was ik allereerst wat huiverig. Toch een bestelling geplaatst vanwege een goede aanbieding en het risico genomen. Al met al niets dan positiefs over deze shop. Vandaar ook deze review.

Verzending

Zelfde dag verzonden en een dag later al in huis. Producten waren uitstekend verpakt. Daar kunnen zelfs sommige grote webwinkels nog wat van leren.

Algemeen

Product was op voorraad, dus snel verzonden. De verzendkosten waren laag want het pakketje kon door de brievenbus. Prima ervaring.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2

Algemeen

Overzichtelijke website, gauw gevonden wat ik zocht. Alles was netjes in het Nederlands. Helaas zijn sommige productbeschrijvingen vrij summier. Daarnaast komt er ook geen documentatie mee met het product, wat betekent dat zoeken op internet ook wat lastiger is. De kwaliteit van het product is echter prima en de prijs ook, dus je krijgt waar je voor betaald.

NB. De ordernummers in de email en op de factuur kwamen niet overeen. Ietwat vreemd, want de producten klopten wel.

Verzending

De verschillende dingen die ik had besteld zaten keurig per stuk in een gelabeld zakje, dat is ideaal. Ook zijn de producten indien nodig antistatisch verpakt. Tot zover geen problemen, maar een van mijn producten zat strak in de doos, wat betekent dat het niet erg goed beschermd was, als de doos iets ingedeukt zou worden, werd het product vol geraakt.

Algemeen

Zeer snelle levering. De elektronicaproducten waren verpakt in antistatisch plastic waar nodig. Geen contact met klantenservice gehad.

Verzending

Zeer snelle levering. 's Avonds om kwart over zeven heb ik een bestelling geplaatst en de volgende morgen lag hij al in de bus.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Dit is een nichespeler met een compleet aanbod electronica voor arduino, raspberry pi e.d.
Bijna alles is op voorraad en dus direct leverbaar en dit voor mooie prijzen.
Communicatie is netjes en veel zorg wordt besteed aan de verpakking.
Ik denk wel als je doorgaat met meer uitgebreide projecten je ook elders zal moeten inkopen bij de grotere spelers op deze markt, maar die zijn wel duurder en ik vind de site van opencircuit veel prettiger en overzichtelijker dan die van concurrenten.

Verzending

De verzending was helemaal prima. Het betrof een grote bestelling waarvan het pakket niet door de brievenbus past: een stevige doos met erin extra papier tegen het schudden.
De bestelling was op tijd en compleet: dus alles was inderdaad op voorraad zoals op de site aangegeven.
De meeste dingen zaten in aparte zakjes zodat ze goed hanteerbaar zijn. Gevoelige componenten in antistatische verpakking. Het TFT schermpje zat nog eens extra in bubbelplastic.
Alle producten hebben een sticker waarop benoemd staat wat erin zit. Handig voor beginners of bij een grote bestelling!

Klantenservice

Hoewel ikzelf geen contact met de klantenservice heb opgenomen vallen volgende dingen er m.i. wel onder:
- Voor de meeste producten kan je de drivers en documentatie op hun site gelijk downloaden.
- kreeg 5% vh aankoopbedrag als korting voor een volgende bestelling
- er wordt helder gecommuniceerd per email en op je account hoe het met de bestelling staat. Uiteraard track & trace.

Scorekaart voor Opencircuit

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie