Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram) Review
Grote vooruitgang vergeleken met de de Pi3.
Pluspunten
Snel Gigabit ethernet USB3.0 Office desktop replacement komt in de buurt. Speelt moeiteloos (mijn) 4k content af Easy overklokbaar naar 2.0ghz
Minpunten
Micro HDMI is voor mij niet echt nodig 4K youtube gaat (nog) niet goed
Eindoordeel
Een paar dagen geleden de Pi4 met 4GB ontvangen. De Pi4 is merkbaar een stuk sneller dan de Pi3. Het probleem met de temperatuur valt mij allerzins mee. Mijn exemplaar was voorzien van een recente firmware. Onder normaal gebruik wordt hij helemaal niet zo heel heet idle +/- 50c op de cpu en ook tijdens het spelen van retropie games geen last van throttling. Dat is zelfs zonder koelblokje. Ga je de Pi benchmarken, 100% load, dan gaat deze binnen enkele minuten wel naar de temperatuurlimiet maar ook dan (bijna) geen throttling. Tuurlijk kan het beter dus heb wel een passieve koeling erbij genomen. Een koelingsoplossing is aan te raden als je wil overklokken. De Pi is prima in staat om vlot het internet te browsen. Het afspelen van lokaal opgeslagen 4k content gaat probleemloos en met een lage cpu load. 4K en 1080p content op Youtube lopen helaas nog niet lekker. Voor eenvoudiger werk zou je bijna kunnen zeggen dat het inderdaad op een desktop replacement begint te lijken.
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!