Specificaties Nintendo Switch • RPG • 7 jaar - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Jurian Ubachs - Redacteur games 18 november 2019

Pokémon Sword en Shield - Meer game, minder Pokémon

Pokémon Sword en Pokémon Shield zijn de gemoderniseerde Pokémongames die we voor ogen hadden toen we na Let's Go vorig jaar aangaven behoefte te hebben aan meer vernieuwing. De game speelt makkelijk weg doordat diverse 'tempobrekende' elementen als random encounters en de must om naar een pc te lopen om Pokémon uit je party te wisselen, verwijderd zijn. Game Freak heeft in veel keuzes het gemak van de speler voorop gezet en dat werkt erg goed. Zelfs de multiplayeraspecten, traditioneel toch een lastig punt voor veel games op Nintendoplatformen, werken prima en zijn met een druk op de knop tevoorschijn te halen. Tel daar bij op de spectaculaire battles in met name de stadions, met Dynamax als leuke extra, en je hebt een gloednieuwe Pokémon-rpg die het spelen meer dan waard is, zelfs al heb je af en toe wat technische probleempjes die leiden tot framedrops. Het enige minpuntje dat voor een groep mensen toch spelbreken zal blijven is dat de Pokédex in Sword en Shield nooit helemaal gevuld zal zijn. De game bevat lang niet alle Pokémon en er zijn vooralsnog geen plannen om dat in een later stadium te veranderen. Dat betekent dat een Pokémon als Squirtle en zijn evoluties in Sword en Shield simpelweg niet bestaan en dat is toch wel een beetje gek. Het hoeft je zeker niet te beletten alsnog heel veel plezier te beleven met de Pokémon die er wél zijn, maar het blijft jammer. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
lindseysew 25 november 2019 Product gekocht

Pokémon Sword, Switch

Sinds vrijdag in het bezit en de afgelopen drie dagen zo'n 15 uur gespeeld. Ik vermaak me super en samen met mijn vriend spelen wij Pokémon Sword&Shield (ja, op twee switches :'D).

Pluspunten

• Wild area's
  • Mooie omgevingen
  • Vermaak me super (genoeg te doen)
  • Co-op mogelijkheid (trading enzv.)

Minpunten

• Soms wat minder qua graphics

teun2408 19 november 2019 Product gekocht

Pokémon Sword, Switch

Een teleurstelling vergelijken de de oudere pokemon games. Pokemon was al nooit echt moeilijk, maar deze game is wel heel erg makkelijk. Ook is de story heel kort / simpel. Tussen de gyms is vrij weinig speciaals als in vorige games was zoals de radio tower uit pokemon gold etc.

Pluspunten

• Ziet er redelijk uit
  • De wild area is wel leuk
  • Qol improvements zoals pokeballs direct vanuit het gevecht kunnen gooien inplaats van naar je bag te hoeven gaan en settings om pokemons standaard geen naam te geven.

Minpunten

• Er gebeurt vrij weinig tussen de gyms wat in de vorige pokemon games meer was
  • Automatische XP share maakt deze game nog veel makkelijker dan de andere pokemon games, ik heb geen een keer echt hoeven te trainen om de gyms / league te kunnen halen
  • Het verwijderen van oude pokemons uit de pokedex, dit zou voor mij geen groot probleem geweest zijn als gamefreak hier niet over had gelogen, de pokemon models zijn gewoon geimport van de oudere games en daarnaast is de keuze welke pokemons ze verwijderd hebben vrij slecht naar mijn mening (Alle oude starters en legendaries zijn weg behalve charmender)
  • Er zijn veel texture pop ins, dit is vooral te merken met NPC's die een aantal meter voor je opeens inspawnen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Pokémon Sword, Switch?