Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties

MSI heeft nieuwe versies van zijn AG270-all-in-one aangekondigd. De desktopcomputer met 27"-scherm komt nu ook in varianten met Nvidia GeForce 980M- en 970M-gpu's. De aio's ondersteunen verder wifi-ac en hebben speakers van Yamaha.

De AG270 is een bestaand model all-in-one waarmee MSI zich op gamers richt. De fabrikant voorzag de desktopcomputer tot nu toe van de Nvidia GeForce 860M, 870M of 880M, maar het bedrijf heeft daar nu varianten met de nieuwe generatie in de 900M-serie aan toegevoegd. Deze kaarten met Maxwell GM204-gpu's kondigde Nvidia eerder in oktober aan en beloven volgens Notebookcheck een aanzienlijke prestatiewinst tegen een lager verbruik te behalen.

MSI AG270 2PC-022EU

Verder bevatten de AG270 2QE en AG270 2QC met respectievelijk GTX 980M en 970M een 27"-touchscreen met full-hd-resolutie en een Intel Core i7 4860HQ. Er is ruimte voor 16GB ddr3, een 3,5"-hdd en tot aan drie msata-ssd's. De netwerkkaart is de Killer E2205 en er is op gebied van draadloze thuisnetwerken ondersteuning voor wifi-ac. Verder zijn er twee Yamaha-speakers met een vermogen van 5W in de behuizing geïntegreerd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (51)

27" FullHD? Jammer. En ik denk niet dat het design veel mensen gaat aanspreken. De echte gamers bouwen voor veel minder geld wel een 'normale' PC en designbewuste mensen gaan voor een iMac.
Het is gewoon een absurde prijs voor wat je krijgt, gezien wat MSI in hun historie heeft verwacht je een wat recenter ontwerp. Voor het geld van dit apparaat krijg je een pc + de randapparatuur erbij, voor een veel kleiner bedrag zou het wel een prima ding kunnen zijn, maar dan zou het minstens door de helft moeten worden gesneden.
Die full hd is meer dan voldoende... hoe wil je met een mobiele videokaart een 4k resolutie laten aansturen. vervolgens kun je iedere game op low spelen met 25 FPS. beter full hd en goede framerate

(deze -1 is weer alleen gebaseerd op mening. ondanks dat mensen het niet met mij eens kunnen zijn is dit op zijn ergst offtopic)

[Reactie gewijzigd door sygys op 16 oktober 2014 16:00]

hoho.. er bestaat ook nog 2560x1440 he.. Dat is ideaal voor 27" :)
FullHD is net te grof voor 27"..

(En daarbij kan een 980M wel een 4K scherm aansturen hoor)

[Reactie gewijzigd door poor Leno op 16 oktober 2014 15:33]

in 3d hoef je niet te verwachten dat een 980M 4K gaat aansturen. De kaart is qua performance eerder vergelijkbaar met een Geforce670GTX en of 680. Het betreft namelijk een mobiele GPU.
Net even gekeken op benchmarks de 980 zit met bijvoorbeeld tombraider op de 128 FPS bij een resolutie van 1920 x1200. de 980M zit op een FPS van 68 met een resolutie van 1920x1080

beide alle settings op ultra.

De mobiele versie is dus bijna de helft trager. Ik vind het sowieso een vertekend beeld om de zelfde typenummers te gebruiken voor de laptop varianten en de desktop varianten. De performances komen namelijk nog niet een beetje in de buurt van elkaar. door ze beide 980 te noemen schept het echter de illusie dat deze kaarten dicht bij elkaar zitten qua performance

Ik wacht persoonlijk op de 960. 2 van deze kaarten in SLI zal wel een behoorlijk boost geven in performance. dat doen de 2 GTX760 die ik nu heb namelijk wel. en voor 400 euro geeft dat de meeste performance die je kunt krijgen voor dat geld

[Reactie gewijzigd door sygys op 16 oktober 2014 16:12]

Ik heb t niet over gamen perse, maar je kan makkelijk downscalen als je een zware game hebt :)

4K kan wel gewoon voor surfen, films kijken en andere progjes etc..

Maar ik denk dat een 1440p schermpje wel beter op zn plaats zou zijn.
Ja maar als ik zie dat een titan bf4 nog niet eens op zijn hoogst kan draaien op een full hd scherm, hoe wil je dat dan een laptop kaartje wel laten doen op een resolutie van 2560x1440. ongeacht dat het een volgende generatie is, is mijn ervaring dat mobiele versies onder de maat presteren met de desktop varianten.

En om met een gaming all in one gelijk bij aankoop alle spellen al op low settings te spelen is dan wel erg jammer van de 1600 euro. daar koop je een heel leuk systeempje voor die veel meer kan dan dat.

ik game zelf op een 107 cm fullhd tv op ongeveer 1 a 2 meter afstand. en kan niet zeggen dat ik onscherp beeld heb. Uiteraard kan het altijd scherper maar dit gaat erg ten koste van de performance in mijn ogen

[Reactie gewijzigd door sygys op 16 oktober 2014 16:02]

de 780m kan al 4k op prima niveau runnen, natuurlijk kan je beter voor de 900 series gaan nu, maar zo verschrikkelijk zoals je beweert is het ook echt niet.
Inderdaad, 27" is meer een maat voor 2560x1440. Full HD op zo'n scherm is echt belachelijk.
Dat ligt dan echt aan je scherm? We werken hier nog op fullHD en 27'', wat prima gaat eigenlijk. Tekst in games, tekst in films en lange artikels, ook hier op tweakers zijn prima leesbaar, maar we gebruiken geen goedkope LG's.
Hahaha. Niet van die beste ogen zeker? Zelfs 1920x1200 is al veel te groot op 26".
Ik vind dat je "belachelijk" overdrijft. 1920x1200 werkt prima, tenzij je met lettertype 9 gaat typen op een word bestand uitgezoomd tot 60%.

Het is wel aan de ouderwetse kant, maar er bestaan nog steeds genoeg pc gebruikers & zelfs bedrijven die net overstappen naar fullHD, puur omdat het allemaal prima werkt. Als ontwerpbedrijf is het natuurlijk om een stap voor te zijn, maar "belachelijk" kan je het dan niet noemen, 4k en al die mikmak is nog helemaal niet in de mainstream op PC monitors en laptops bijvoorbeeld

We hebben prima ogen hier, wat is te groot voor jou? Misschien moet je je eigen ogen dan eens goed bekijken? Wat zorgt er dan voor dat fullHD je niet genoeg kan bieden op het formaat van 26 inch? Topology in 3D modelling is zelfs makkelijk te doen op een 27'' Samsung monitor hier in de studio, we hebben alleen hele lichte blurring op animaties.
Zeker voor bedrijven en helemaal die met 3D bezig zijn wil je gewoon meer pixels, vooral verticaal. Helemaal als je zo'n groot scherm tot je beschikking hebt. En dan heb ik het niet eens over 4k maar over 2560x1440. Dat is toch niet zo raar als een gemiddeld FullHD scherm slechts 23 of 24" is? Op mijn oude 26" IIyama 1920x1200 scherm was alles eigenlijk al te groot. Wel fijn als je wat kippig bent, daar niet van.

Full HD kan ook op een 22" scherm. Het is ook gewoon al leesbaar op een 17" scherm trouwens, zie alle laptops. Dan lijkt me 27" hiervoor nogal overkill, om het maar zacht te zeggen...

Ik snap dat niet, zelfs bij multinationals als Unilever heb je maar fullhd schermen. Hun personeel zit de hele dag te scrollen. Ook degene die het echt ndig hebben en met drukwerk en etiketten bezig zijn. Die 100 euro meerprijs voor een 2560x1440 scherm heb je er ongeveer al in 1 dag uit aan toegenomen productiviteit (o.a. tijdsbesparing overbodig scrollen).

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 16 oktober 2014 16:49]

We hebben een UHD systeem staan en het werkt met 2D werk zoals etiketwerk veel meer dan 3D eigenlijk, daar ben je meer afhankelijk van andere factoren dan pixels. Hoe weet je dat ze de hele dag alleen maar aan het scrollen zijn? Wij zijn echt geen hele dagen werktijd kwijt door 1 resolutie lager te zitten. In de DTP wereld zal het je echt wel flink besparen, maar in vele industrieën zie je de grote upgrade nog niet helemaal.

Het is zeker wel nodig om een stap vooruit te zetten, maar noodzakelijk zou ik het niet noemen.
Omdat ik dat hoor van mijn vriendin. ;)

Ja, is vooral DTP, PDF, en meerdere bestanden/documenten naast elkaar open om te vergelijken (dus dan wil je ook zoveel mogelijk pixels verticaal).

Nou kijk, het is niet perse nodig, maar zoals ik al zei, hun productiviteit zal er wel enorm door omhoog gaan. En 100 euro meerprijs is dan natuurlijk peanuts daarvoor. Die zijn echt binnen no-time terugverdiend.
Nou weet ik uit ervaring dat DTP over het algemeen veel scrollwerk is net als 3D modellen bouwen :+ maar ik denk dat vooral in grote hoeveelheden het nog een probleempje blijft om veel van die jongens aan te schaffen.
nieuws: Apple introduceert 27"-iMac met schermresolutie van 5120x2880 pixels

Ik zeg niets meer... ;) En dat terwijl ik helemaal niets met Apple heb! :)
uhu, maar als ik alles naast de resolutie kijk & de macminis...dissappoint, ook hier niet echt de plek om dit te posten.
Ik had het alleen over de resolutie, zie de titel die ik aanhaalde. Dat jij die andere dingen erbij haalt kan ik niets aan doen...

Maar goed, ben er nu klaar mee. Veel plezier met fullhd op 27".
Dan zit je te dicht op je scherm. Bij een scherm formaat hoort een kijkafstand.
Ik wil graag even benadrukken dat gamers over het algemeen géén tweakers of andere computer deskundige zijn. Vaak zijn het leken op gebied van hardware.
Jammer dat materiaal voor gamers altijd zo'n typisch, bijna kinderachtig, design heeft. Felle kleuren, draken, rare tribal logo's, extra brede randen en allemaal plastic eromheen met richteltjes, lijntjes enz..

Waarom niet gewoon een strak "zakelijk" ontwerp.

De nieuwe generatie consoles houd hier naar mijn mening al veel meer rekening meer. Xbox one, PS4. Dit zijn apparaten die je in de meeste gevallen gewoon netjes bij je tv kunt zetten.

[Reactie gewijzigd door Maxcim op 16 oktober 2014 15:06]

Mee eens, ik zou zo een apparaat best willen hebben, maar als ik visite heb moet het er ook weer niet te kinderachtig uit zien...

Zelf vind ik Razer dat wel goed doen door vooral optionele verlichting
Afgezien van visite, ik heb meer vertrouwen in een strak en industrieel design in zwart of grijs als powerhouse pc, dan zo'n pocherige honda crx uiterlijk met bodykit en foute paintjob.
Kijk naar MSI's GS serie laptops misschien? en de WS? deze dingen zijn gewoon puur bedoeld voor het gamende volk, maar waarom moet het dan gelijk inderachtig zijn?

De visite rent echt niet weg als ze een draak op je computer zien, integendeel, zou dat niet juist aandacht spannen om dat ding? Hoewel ik dit dan niet de beste uitvoering ooit qua design vind passen, een felrood apparaat is toch wel heel wat anders dan een delletje die je op school ziet staan. MSI heeft het hun definitieve look gemaakt, maar ze zijn ook al bezig met workstations die de draak en het rode laten zitten, of ze naast WS laptops dan ook een WS all-in-one gaan maken, moeten we dan afwachten.
Ik vrees dat dat een overblijfsel is uit de jaren 90 waar we maar niet vanaf kunnen komen, schijnbaar.

Als je kijkt naar hoe de games industrie naar zijn eigen markt kijkt en hier mee om gaat is dat ook niet heel verassend. Wees blij dat die AIO niet met gratis dubstep CD komt.
Helemaal mee eens, dit geld ook voor hun Gaming laptops/ultrabooks
Vraag en aanbod. De gaming markt is nu onderhand betreft consumenten nou eenmaal ook de grootste PC markt.
Hoewel ik wel een fan ben van die fel rode details enzo vind ik die draken en tribals inderdaad nergens op slaan en vrij kinderachtig ogen.
Ik heb een MSI GE60 en dat is een prima laptop. Ziet er superstrak uit zwart met rood. Vind zelf een laptop met een andere kleur dan zwart niet aantrekkelijk. Enige wat er aan de klep te zien is is een soort slang. Vind het wel dapper.
Tja, waarom zijn exclusieve sportwagens ook zo opvallend ?
Klopt, zelfde met Corsair. Nieuwe logo oogt zo goedkoop en kinderachtig. Bah.
Het is ook echt een stap terug, want hun oude logo had iets unieks, maar ze hebben gereageerd op hun kwade fans en geven alsnog producten uit met het oude logo erin verwerkt, maar dit gaat een beetje af van de topic.
Corsair gaat hun oude logo weer gebruiken. Ik heb op een forum van hun dat ergens gelezen maar ik kan helaas niet de source vinden! Alleen de afgelopen paar producten die het nieuwe logo nog hebben blijven het houden, in de toekomst komt het oude logo er weer gewoon op.
Ik vind het hier nog redelijk subtiel (qua draken en rare tribal logo's) met t logo als schild in het midden.
De fell rode kleuren heeft wel wat, maar het is nog steeds wel strak.
Maar ik zou een optie in het zwart of donkergrijs misschien wel beter vinden.
Zoiets is/lijkt ideaal voor LAN party's. :)
op lans wil je toch vooral uitpakken met je hardware dus mij boeit het helemaal niet binnen te wandelen met een 27" scherm en full tower met 1000W voeding en quad SLI (niet dat ik hier de budgetten voor heb maar een mens mag dromen niet waar :p )
eens je pc staat is alles oké en kan je ten minste ten volle genieten van je dure hardware ipv zo een laptopvervanger met kinderachtige kleuren.
Ik moet wel zeggen dat het design inderdaad tamelijk lelijk is zeg!.
Hier loop ik in de mediamarkt bijvoorbeeld wel met een boog omheen.. ik denk ook dat de meeste mensen tegenwoordig voor een 'niet-zo-schreeuwerig' design willen gaan. maar heel eerlijk het ziet er uit als een speelgoedje. wel fijn dat het een speelgoedje met power is.

mijn vriendin zou dan ook een reactie hebben van : HEY heb je een ferrari computer gekocht?
dat wil niemand. (behalve ferrari fans :P)

[Reactie gewijzigd door basmuys op 16 oktober 2014 15:04]

http://www.notebookcheck....Acer-Ferrari-One-F200.jpg :+


Ik vind het ook geen prachtding, maar ga jij eens naar een game toernooi of LAN party in het buitenland, daar zie je de ASUS ROG, MSI GT70's en Alienwares op een rij! :) Dit ding is duidelijk op gamers gericht, maar het komt ook uit het echte Azie qua game cultuur, daar zijn felle LEDs, bliksemschichtjes en draakjes ook geen vreemd gezicht. De laptops zijn wel een flink stuk mooier, daar heb je de keuze of je een wat normaler, dun en strak ding wilt of een mobile monster die het slagveld op kan.
Ik snap de brede bezels niet. dat zorgt ervoor dat die all in ones er altijd uitzien als ouderwetse gedrochten. Ze kunnen die all in ones in mijn ogen zoveel mooier maken...

Die HP all in ones vind ik persoonlijk ook echt heel lelijk. Pc schermen zien er steeds strakker en mooier uit. met dunnere bezels. waarom dan de all in ones niet?

[Reactie gewijzigd door sygys op 16 oktober 2014 15:53]

Dat verbaasd mij ook wel een beetje, dunne schermen zijn qua technologie al best normaal. De prijs van deze dingen zouden ook wel suggereren dat je een wat mooier, high-tech uitziend scherm krijgt
heel veel lelijker hadden ze het niet kunnen bedenken. opzichtige logos en rood is gewoon lelijk. heel subjectief maar ik vind het niks. een dergelijke machine gebruik je niet alleen voor gaming. als je er ook maar iets anders mee zou willen waarbij je een dikke gpu nodig hebt bv photoshop dan zitj e vast aan dit design. apple heeft het dan beter begrepen. strak design met power to match. speakers hadden ze beter los kunnen leveren. gewoon een scherm, wat dikker dan normaal voor de pc die er in moet. kan best dun nu ze uitkomen met de m.2 ssds.
De laptops zijn wel een flink stuk mooier, maar naast hun goede notebooks en GPUs zie ik ook niet waarom ze voor een All-in-one gegaan zijn. Voor photoshop heb je geen krachtige GPU nodig, dat zie je echt meer in games en 3D werkzaamheden (waar apple het op onze school ook niet geweldig doet trouwens) Wat ik in deze machine zie falen is dat het er ouderwets uitziet en dat is jammer, want zowel MSI en andere merken hebben wel degelijke "gaming" designs die er zeer goed uitzien, zowel voor gaming en onderweg. Hun GS serie laptops bijvoorbeeld stellen niet teleur, maar de GT70's hier op de scholen halen zo de Imacs in en zijn overal mee te nemen, bij de gaming markt gaat het ook om looks, maar helaas schieten ze met deze all-in-one wel een beetje de plank mis.
klopt dat je geen krachtige gpu nodig hebt maar in gaming kun je ook allles op minimum zetten en toch spelletje spelen. binnen photoshop kun je hardware acceleratie aanzetten en dat werkt een stuk fijner dan zonder. het kan, je wilt het perse sneller en beter, dan moet je je centen trekken.
zeker waar, maar dit gaat je echt geen Quadro-mega setup laten installeren in je machine. Photoshop vooral als je met grote bestanden werkt is een echte RAM-vreter, de GPU acceleratie helpt vooral bij user interface dingen, die zijn normaal software gestuurd, maar met een simpele 650m toen terug kon je al de max smooth snelheid krijgen, Imacs en dergelijke runnen photoshop een stuk beter door het OS en de OSX versie die adobe ervoor heeft ontwikkeld, maar een SSD met 8 of 16GB RAM en je runt het net zo vloeiend tegenwoordig.

Dat maakt dit ding eigenlijk een prima apparaat voor game/animatie studiowerk lijkt mij, gezien hij net als een gaming/workstation notebook redelijk krachtig games en animaties kan laten afsprelen, maar je kan hem prima meenemen als het kantoor gaat verhuizen, alleen lijkt het me niet inbraak-bestendig zoals je toen terug powermacs met dikke schroeven kon vastzetten. :+
Op het feit na dat dit stukje technologie alles behalve mooi is, ontgaat mij het hele nut van een All in One gaming pc. Als je echt wilt gamen, kan je beter je eigen pc bouwen en er 1 of misschien wel 2 leuke schermen bij hangen. Het enige voordeel van een AIO is dat het minder ruimte inneemt, maar of dat nou voor een echte gamer belangrijk is?
super vet cool yo (had wel mooier gekunt). }:O
+3 Kappa

[Reactie gewijzigd door pudace5 op 16 oktober 2014 16:46]

Qua uiterlijk vind ik hem mwoah, qua specs vind ik hem leuk, maar qua specs en prijs/kwaliteit zeg ik hell no. Goedkoopste versie is 1600 euro? Dan bouw ik een veel krachtiger systeem voor dan dit.

Jammer van de prijs, anders had ik het nog wel overwogen.

Ik vraag me wel af, hoe ze de koeling onder controle houden.. Het lijkt me nogal een warmte producerenend apparaat. En mijn oude MSI laptop had erg de neiging constant te oververhitten.