Netflix en Imax krijgen wereldwijd exclusieve filmpremière

Netflix gaat in augustus 2015 het vervolg op Oscar-winnaar Crouching Tiger, Hidden Dragon op zijn streamingdienst tonen. Een deal met filmstudio Weinstein Company en Imax maakt het mogelijk dat de film gelijktijdig met de bioscooprelease kan worden aangeboden.

NetflixDe Amerikaanse streamingdienst heeft in het verleden al premières van zelf geproduceerde series exclusief getoond, zoals 'House of Cards' en 'Orange Is the New Black', maar het is volgens de New York Times de eerste keer dat een vergelijkbare filmdeal wordt gesloten. Netflix-klanten kunnen de film zonder extra kosten vanaf de eerste vertoning zien. Naast Netflix mogen alleen Imax-bioscopen de film vertonen.

Netflix zou in de toekomst nog meer films via een dergelijk concept willen aanbieden. De Amerikaanse streamingdienst wil hiermee naar eigen zeggen een omslag in de filmindustrie bewerkstelligen. Het bedrijf zegt te hopen dat Hollywood door deze stap gaat luisteren naar de wensen van de klant en de manier waarop films worden uitgebracht gaat aanpassen. Daarmee wordt gedoeld op het huidige systeem, waarin films veelal pas maanden na de bioscooprelease beschikbaar zijn voor streaming diensten.

Het vervolg op Crouching Tiger, Hidden Dragon moet op 28 augustus verschijnen. Die film kwam in 2000 uit en won destijds meerdere Oscars.

Door Kay Korevaar

Stagiair

30-09-2014 • 12:09

83 Linkedin

Reacties (83)

83
79
74
8
1
0
Wijzig sortering
In Zuid Korea kan je al langer films thuis streamen die net in de bioscoop draaien volgens mij.

[Reactie gewijzigd door Cerebriform op 30 september 2014 12:10]

Kan tegenwoordig overal.. Met Prima Cinema.

Reken wel op de inrichting van een dedicated home theater, hardware van 35,000 USD en een streamingkost van 500 USD per film. :P
"Before PRIMA Cinema, only invited Hollywood insiders were able to view theatrically released films at home. " Ik geloof niet dat ze het bestaan van illegaal gedownloade films onderkennen :+

Ik wacht wel tot er meer filmpremieres op netflix komen, dat is toch net iet is beter betaalbaar dan prima cinema :p
Voor dat geld en GEEN 4k mediaspeler, zonde.... |:(
Maar dan heb je ook wat! :)
Hoe dan ook is dit een uitermate positieve zet binnen deze categorie en het feit dat dit dus ook in Nederland voor deze film zal gebeuren. Dit is _exact_ wat producten als Netflix nodig hebben om nog populairder te worden en hun bestaansrecht te garanderen. We hebben ondertussen het flatfee abonnement aanbod waar iedereen al 20 jaar op zat te wachten voordat Netflix uitkwam, het is reclame vrij, beschikbaar in nieuwe HD formaten en het enige dat ze nu nog tegen zat is de lange release tijd van nieuwe content. Hopelijk zet deze move ander studios en publishers onder druk om vergelijkbare stunts uit te halen. Misschien komen we dan na een halve eeuw ook eens in een situatie waar elke nieuwe film niet maanden eerder in de VS beschikbaar is en men een redelijke motivatie heeft om netjes voor dit soort zaken te betalen.
Dit is absoluut goed nieuws en zeker een goede ontwikkeling, al kan ik mij voorstellen dat de gemiddelde bioscoop exploitant (Pathe etc) hier niet vrolijk van worden. Nadeel van deze constructie, met een beperkte internet verbinding (10~20mbit) kan je deze film thuis dus enkel in SD-kwaliteit bekijken :S
20 mbit is genoeg voor een aardige HD stream. (niet lossless natuurlijk)
Volgens mij kijk jij niet goed!
Dat weet ik wel zeker; er is recent een aantal van deze films "gelekt" en opgedoken in kanalen waar ze niet voor bedoeld waren.
Dat komt denk ik mede omdat het toch een IMAX film is. Mensen willen dan toch die ervaring.... Mensen die die film verder niet boeit zouden toch ook niet naar de bios gaan voor die film. Die kunnen hem nu op Netflix kijken.

Top oplossing dus :)

[Reactie gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 30 september 2014 12:17]

volgens "Ted Sarandos, chef content bij Netflix, meldde dat het tijd is af te rekenen met de traditie eerst films in de bioscoop uit te geven en pas veel later via andere media. "Wat ik hoop is dat dit het bewijs gaat zijn dat streaming niet het einde van de bioscoopwereld is. Het zijn twee verschillende ervaringen, net als voetbal kijken op televisie en voetbal kijken in het stadion."

en daar ben ik het helemaal mee eens. bios is andere ervaring als thuis. en er zijn genoeg mensen die nog naar de bios zullen gaan.

Source: http://www.telegraaf.nl/f...ia_Netflix_te_zien__.html

[Reactie gewijzigd door loki504 op 30 september 2014 12:14]

Sterker nog als bioscopen moeten gaan concurreren met diensten als netflix dan zal dit ten goede komen aan de prijs. Je betaald verdomme bijna net zoveel als een goedkoop pretpark om een film te kijken in de bios. Het gaat helemaal nergens meer over.

ik moet wel zeggen dat ik nog nooit heb gehoord van de film die in augustus gaat komen naar netflix.

Ik vraag me alleen sterk af of de inkomsten van netflix genoeg zijn om straks al deze nieuwe films te gaan tonen voor niks. Ik verwacht dat we over een tijdje premium accounts zullen gaan zien die duurder zijn waarbij je dan de optie krijgt om ook films te kijken. en met het basis account alleen series kunt kijken.
Dat betwijfel ik, ik denk juist dat het voor veel meer inkomsten kan zorgen.

De afgelopen 2 jaar heb ik €240 meer aan spotify betaald dan ik de voorafgaande 10 jaar heb betaald aan CD's. En bijna iedereen in mijn omgeving heeft spotify terwijl slechts een enkeling ook CD's of online muziek kocht.

De kracht van een platform als Netflix is dat het voor iedereen laagdrempelig is. Ik heb helemaal geen zin om elke maand naar de bioscoop te gaan, maar ik wil wel de nieuwste films zien. Ik wil geen kasten vol met Dvd's of Blu-Ray's hebben. Ik huur ongeveer 2 keer per jaar een film met UPC on demand en wil nog wel eens met een Film1 actie meedoen. Als ik de optie krijg om Netflix met voor 10 of 15 euro per maand alle nieuwe films te kunnen kijken, neem ik dat meteen. En met mij zullen veel meer mensen dat doen.

En als we even naar de cijfers kijken:

Dvd's:
In 2012 werden in Nederland 18 miljoen DVDs verkocht, die zorgden voor een omzet van 179 miljoen euro.
En Blu-Ray's:
Vorig jaar gingen er 2,4 miljoen over de toonbank; goed voor een omzet van bijna 36,9 miljoen euro.

Dat is 215,9 miljoen aan Dvd's en blu-rays in 2012 (video on demand niet meegerekend).

We hebben 16 miljoen mensen in Nederland, 2,1 mensen per huishouden dus +/- 8 miljoen huishoudens.
Laat de helft hiervan een Netflix abonnement nemen á €10 per maand:
4 miljoen * €120 = €480 miljoen omzet per jaar aan netflix.
Daarnaast vermoed ik dat het online zetten van een film een stuk goedkoper is dan het drukken van miljoenen dvd's en blu-rays. Laat staan de effecten op het milieu met alle plastic hoesjes.
Ik ben het deels met je eens. Het kost inderdaad veel minder om het digitaal te distribueren. Maar ik denk dat de bios omzet ook een deel van de inkomsten verzorgt die neem je nu niet mee in je berekening.

Ik snap dat je een groter publiek aanspreekt met digitaal beschikbaar stellen. Maar aan de andere kant zie ik dat een film op bijvoorbeeld google films 15 euro kost. Ik kan dit eerlijk gezegd dan niet zo goed plaatsen in een online dienst die 8 euro kost en waar je straks onbeperkt van deze films kunt kijken.

Stel je kijkt graag films en kijkt er 3 per week. dat zou betekenen 3 x 15 euro. daar moet je al zowat 6 maanden netflix voor betalen. Dus mocht dit echt gaan werken... dan zullen film makers toch echt genoegen moeten gaan nemen met minder omzet.

Het is wellicht zo dat er een hoop mensen nu de films kijken op netflix die het anders toch nooit gekocht zouden hebben. maar ik vraag me af of 8 euro per maand voldoende is om onbeperkt, reclameloos de nieuwste films te kunnen kijken zelfs nog tegelijk met de bioscoop versie. Ik denk dat netflix daarvoor niet genoeg inkomsten genereert.

Ik weet niet wat een tv zender gemiddeld betaald voor een film premiere uitte mogen zenden. maar daar betaal je sowieso al een hoop geld aan met ook nog een 15 keer reclame tussen de film door.

ik vermoed dat het voorlopig nog zal blijven bij een selecte hoeveelheid exclusives. waar netflix flink voor in de buidel moet tasten per film.

Maar goed we zullen het zien
Een televisie zender kan je natuurlijk niet vergelijken met een netflix streamingdienst. Een televisie zender verzorgt immers ook heel wat eigen content. Die content kost veel geld en kan vandaag maar enkel via het eigen tv kanaal verspreid worden. Netflix heeft een andere dimensie qua volume.
Pardon? Dit zal wellicht per bios verschillen, maar in geen enkel cafe/disco/restaurant betaal ik 4euro voor een klein colaatje.

En de prijzen zijn zeer zeker wel gestegen, tegenwoordig heb je amper keus of je een 3d film wilt kijken, of gewoon 2d. Dat 3d is namelijk weer een excuus om dik 2 euro bovenop de prijs te gooien. Beetje film kost dan tegenwoordig 13 euro, plus nog een tientje voor beetje popcorn en een colaatje, ben je dus 23 euro kwijt (en heb je niks bijzonders).

Daar drink ik de kroeg toch behoorlijk wat biertjes van hoor.
Niet te vergeten dat je daar bijna 3 kratten bier voor kan halen waarmee je al je vrienden een avondje bij je thuis kan uitnodigen onder het genot van een netflix filmpje... straks dus de nieuwste films die tegelijk in de bios draaien?

Laten we het hopen. maar ik ben bang van niet.

Ik denk dat je straks gaat zien dat netflix deals sluit waardoor ze "sommige" films eerder mogen tonen. Ik denk alleen wel dat heel de tv zender business hier in nederland behoorlijk gaat steigeren. Als netflix wel deze films mag laten zien en de tv zenders niet.

Ik ben wel benieuwd naar wat tv zenders gaan doen als de concurrentie van netflix steeds groter wordt. Zouden we dan eindelijk minder reclame gaan zien en een ander/beter verdien model?

[Reactie gewijzigd door sygys op 1 oktober 2014 08:11]

Dat klopt, maar je Netflix abbo is wel flink goedkoper dan een avondje bioscoop. Ik denk toch dat dit de bioscoopbezoeken voor een deel zal kannibaliseren. Veel mensen die dan toch maar niet naar de bioscoop gaan, want thuis op de bank draait dezelfde film.
Nu heb je vaak ook al de keuze om (weliswaar illegaal) de film te downloaden ipv in de bios te kijken en toch gaan veel mensen voor een goede film naar de bios. Ik ga een film als LOTR of The Hobbit echt niet in wat voor superkwaliteit dan ook thuis kijken. In de bios is de ervaring heel anders en ook al is je geluid thuis mogelijk beter, dan nog is het geen avondje uit en is je ervaring daardoor anders.
Ik verkies mijn opstelling toch echt boven elke bioscoop "ervaring" die er is.

De voordelen van thuis op een rij:
  • Geen reistijd
  • Geen parkeer kosten
  • Geen rijen
  • Geen voorstukjes
  • Geen schreeuwende kinderen/pubers/'grote kinderen'
  • Geen vliegende etens resten
  • Geen telefoons
  • Geen mensen van 2.10m voor me
  • Geen bijdehante opmerkingen
  • Geen slechte geforceerde 3d effecten (incl IMAX)
  • Mooier geluid
  • Mooier beeld
  • Mooier licht (bias lighting)
  • Betere zetel
  • Goedkoper eten
  • Goedkoper drinken
  • Eigen eten
  • Eigen drinken
  • Eigen start tijden
  • Eigen pauze tijden
Nadelen van thuis film kijken:
  • Kleiner beeld
  • Wachten tot de film op bluray uit is
Bij mijn mening is de enige 'ervaring' die een bezoek aan de bioscoop toevoegd een hele lijst aan potentiele ergernissen en extra kosten, waarbij ik tegenwoordig niet eens of zeer beperkt de keuze heb om een film niet in 3d te bekijken. Leuk dat 3d gebeuren, ik mot t niet, maar draait deze film ook in een zaal waarbij hij niet in 3d is? Nope. Nou dan wacht ik pertinent tot hij uit is op bluray waarbij ik m wel gewoon 'normaal' kan kijken.

Natuurlijk ben ik een kluizenaar die het commentaar en geluid dat uit zijn medemens komt niet kan waarderen tijdens het kijken van een nieuwe film :+ dus your mileage may vary.
Ik weet niet wat voor epische setup jij hebt thuis, maar deze:
  • Mooier geluid
  • Mooier beeld
  • Mooier licht (bias lighting)
Gelden voor de meeste mensen echt niet.
De meeste bioscopen die ik ken hebben een onwijs slecht afgesteld geluids systeem waarbij dan voor de film wel wordt gepatst met "THX 12,000WATT" ofzo. leuk en aardig maar afstellen doen ze volgens mij niet echt aan. Ook vrij moeilijk om het goed af te stellen voor de gehele ruimte, zeg maar onmogelijk.

Het beeld zit vol met ruis, vind ik onscherp, en flikkert mij te veel.

Thuis heb ik echter een geluids systeem waarbij ik 2 weken tijd heb besteed aan de plaatsing van de speakers, en daarna ben gaan uitvogelen hoe ik mijn bankstel daar bij kon plaatsen zonder het geluid te verpesten. Heb dan natuurlijk maar wel anderhalf zitplaats aan sweet spot, recht voor het midden van m'n gecalibreerde scherm.

Maar zoals altijd, smaken verschillen :Y) . Op papier zal de apparatuur van een bioscoop zaal het winnen van die van mij en menigeen thuis biscoop bezitter. Maar ik vraag mij af hoeveel tijd er in de afstelling van de gemiddelde zaal wordt besteed vs de tijd en moeite die een liefhebber aan zijn setup besteed. Ik weet in iedergevaal waar ik liever achterover leun voor een filmpje of serie :)
MM maar hoeveel mensen denk je die zoveel tijd besteden? IK zelf heb een niet al te slecht surround set en een 40" televisie, maar de bioscoop heeft toch echt een beter ervaring (afgezien van de andere mensen dan ;)) Ik bedoel als je naar een decent bioscoop gaat is het beeld echt wel scherp en goed afgesteld. Veel bioscopen kunnen alleen niet omgaan met een volume knop...

Ik zou maar al te graag een prachtige bios/IMAX projector hebben thuis (en het bijhorende scherm) dan pas kan je enigszins concurreren qua kwaliteit, IMAX heeft toch echt een stuk hogere resolutie dan Full HD.
tjah smaken verschillen echter vind ik de bios minder fijn kijken als een degelijke monitor/tv.
Mooier beeld: Kan ik mij wel wat bij voorstellen, ik erger mij in de cinema steevast aan de lage framerate... zonder mensen die door het beeld lopen is ook een factor die bijdraagt aan het kijkplezier.

Mooier geluid: Zonder storende popcorn-vreters, absoluut!
mooier geluid is een beetje subjectief maar nee, thuis heb je echt geen beter dan in een bioscoop, al helemaal niet in een Atmos opstelling. Heb zelf bij JT gewerkt en de bouw mogen meemaken en wat voor apparatuur ze daarvoor gebruiken krijg je van ze lang zal ze leven niet thuis.

mooier beeld kan natuurlijk met een goed gekalibreerde TV, maar voor veel mensen mist het gevoel van het immense wat je thuis moeilijk bereikt.

andere punten heb je natuurlijk groot gelijk afgezien van de 3d versie, iedere bioscoop heeft 2d brillen of draait een 2d versie van de film.
Mijn ervaring van de bioscoop was de laatste keren dermate negatief dat ik films alleen nog thuis of in een filmhuis ga kijken.
Zo jammer dat een film in de bioscoop bijna altijd verpest wordt door de andere "filmliefhebbers". Zo moeilijk is het toch niet om op tijd te komen, je telefoon uit te zetten en je mond dicht te houden.
Geniet gewoon van de film |:(

Ik geniet elke keer als ik een film in fatsoenlijke kwaliteit thuis kan kijken via netflix.
Je kan natuurlijk ook, net als ik, de bios naar thuis brengen met een degelijke surround kit, beamer en een wit kunststof rolgordijn van 3 meter breed (ik heb donkere muren, dat heeft veel voordelen mbt kabels, schermen, etc etc)

en netflix in HD werkt perfect met de beamer en surround sound (xbox als netflix bron; alles naar receiver, receiver stuurt beeld verder door naar beamer) zit bij films enzo er meestal wel bij, in geval van stereo doet m'n beamer aan pro-logic upscaling; is geen echt surround sound natuurlijk maar beter dan enkel 2 frontspeakers
klopt maar niet iedereen heeft dat. en dan als nog kan je een avond thuis film kijken niet vergelijken met een avond uit bios effect.
Wat wel jammer is, is dat IMAX een hele andere aspect-ratio heeft. Ik weet niet precies hoe/waar ze gaan snijden in de "consumenten-versie" maar je kan ervanuit gaan dat je dus een aantal pixels gaat missen.

Erg jammer; IMAX is een zeer geschikt medium om de kijker een mooie kijk-ervaring te geven terwijl we thuis, op de bank, vaak naar relatief verminderde kwaliteit moeten kijken.
Sowieso krijgt deze film een wereldwijde release en moet er dus een versie komen in een normaal theater formaat en een 16:9 formaat voor home cinema. IMAX is leuk, maar om een film exclusief voor IMAX te maken zijn er simpelweg niet genoeg theaters in de wereld.
Dat is niet waar. IMAX heeft niet een vaste aspect ratio, maar je kunt er meerdere gebruiken. Vaak juist minder breed dan de 2.39:1 standaard die in veel bioscoopfilms gebruikt wordt. Zo prijst IMAX zelf bijvoorbeeld 1.9:1 aan, wat behoorlijk dicht in de buurt komt van 16:9.

Op BluRay blijft de originele aspect ratio gewoon behouden. Films die in 2.39:1 in de bios te zien zijn worden ook niet naar 16:9 gesneden op BluRay.

Bij The Dark Knight Rises zie je bijvoorbeeld de aspect ratio tijdens de film af en toe veranderen, het merendeel is 2.39:1 cinemascope, maar de IMAX scenes hebben een andere aspect ratio.
Dat komt denk ik mede omdat het toch een IMAX film is. Mensen willen dan toch die ervaring.... Mensen die die film verder niet boeit zouden toch ook niet naar de bios gaan voor die film. Die kunnen hem nu op Netflix kijken.
Wellicht boeid mij die film wel, maar vind ik het niet prettig/past het mij niet goed om naar de bioscoop te gaan? Het is en blijft een gat in de markt, een kunstmatig gat, wel te verstaan.
Denk dat de regisseur vooral zichzelf in de vingers snijdt met deze actie. Het origineel haalde in Amerika 128 miljoen USD op, denk dat het vervolg dit niet gaat lukken.
Hoezo niet? Weet jij hoeveel Netflix heeft betaald?
Nee, maar ik weet wel dat minder mensen deze film nu zullen kijken. Een overgroot gedeelte van de bioscopen in de US heeft nog geen IMAX en dit zijn toch wel de locaties waar de meeste mensen een nieuwe film kijken.
Nee, maar ik weet wel dat minder mensen deze film nu zullen kijken. Een overgroot gedeelte van de bioscopen in de US heeft nog geen IMAX en dit zijn toch wel de locaties waar de meeste mensen een nieuwe film kijken.
Er staat "Netflix en IMAX krijgen wereldwijd exclusieve filmpremière".
Er staat nergens dat deze film na de primaire niet in andere bioscopen vertoond zal worden.

Er zullen ook mensen zijn die de film op Netflix gezien hebben, die deze hele mooi vonden, ook in de Bioscoop willen zien. Mogelijk zelfs mensen die deze film anders niet bekeken zouden hebben.

Er staat nergens of deze film via Netfix in alle landen aangeboden gaat worden.
Ben met alles akkoord wat er in je post staat maar het laatste zinnetje klopt toch niet, naar mijn gevoel.

Je zegt zelf "wereldwijd" maar dan zeg je dat er nergens staat dat de film in alle landen aangeboden zal worden.
Ik krijg bij het horen van "wereldwijd" toch het gevoel dat het in alle landen (waar netflix en/of imax beschikbaar is) de film te zien zal zijn

Kan ook zijn dat ik je laatste zin verkeerd lees
Anoniem: 112442
@Kenhas30 september 2014 13:06
Je hebt gelijk, mijn fout. 8)7
Met een wereldwijde primaire is het inderdaad aannemelijk dat het in het hele Netflix verzorgingsgebied tegelijkertijd aangeboden wordt.
Er staat nergens dat deze film na de primaire niet in andere bioscopen vertoond zal worden.
Naast Netflix mogen alleen Imax-bioscopen de film vertonen.

Staat nergens gedefineerd of dit alleen tijdens de premiere is, of 'voorgoed'. Echter zoals de tekst geschreven is neig ik toch naar 'voorgoed'
Sterker nog; IMAX heeft minder dan 1000 zalen wereldwijd en hiervan is ongeveer 20% niet eens voor consumenten "zomaar" toegankelijk.

Ik geloof dat Nederland in totaal al meer dan 1000 gewone bioscoopzalen heeft en we kunnen nou niet echt zeggen dat we heel groot zijn, qua landje :)
Nee, maar ik weet wel dat minder mensen deze film nu zullen kijken
lijkt me niet.
wij weten allebei niet wat de mede mens doet met zijn tijd.
maar er zijn veel meer mensen consequent op het internet dan in IMAX bioscopen
en ik durf zelfs te wedden dat het klanten bestand van NetFlix ook veel groter is dan dat van een IMAX bioscoop

immers is Netflix overal bereik baar zolang je maar een internet connectie hebt en een IMAX bioscoop niet.

en ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen nieuwe films thuis op de bank of achter de pc kijken.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 30 september 2014 12:24]

Waar praat je over? Wat heeft dit nu weer te maken met het feit dat Netflix betaald om deze film uit te kunnen zenden?

Daarnaast slaat je opmerking over de penetratiegraad van IMAX ook nergens op.
http://phx.corporate-ir.n...oaWxkSUQ9LTF8VHlwZT0z&t=1
Ik beschrijf hier de mogelijke gevolgen voor de film (welke in dit artikel wordt genoemd) die alleen via netflix en IMAX gelanceerd wordt. Vervolgens worden mijn posts irreleveant en offtopic bestempeld.

Veder heeft de US ~5,600 bioscopen en IMAX 837 wereldwijd. Deze film limiteert zijn premierelocaties dus zeer sterk.

[Reactie gewijzigd door Vulcanic op 30 september 2014 12:39]

De film limiteert première locaties?

Het heeft meer locaties dan welke film dan ook ooit tevoren...
tegen over 1 miljard potentiële pc's die het kunnen via Netflix. Tablets en Smartphones daar buiten gelaten.


nee premièrelocaties zullen enorm Uitbreiden.

iedere woning is zo in feiten een premierelocaties

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 30 september 2014 16:04]

Hij draait nog steeds in de bioscoop, veel mensen hebben geen gigantische projector en dito geluid in hun huis.
Definieer veel? In mijn kringen ken ik maar 1 iemand met een beamer setup.....
bedankt voor de definitie, geen idee hoe groot jouw kringen zijn, maar als er maar 1 zo'n setup heeft, dan is de rest best veel :)
hij las over het woord "geen" denk ik
Ik zweer dat er "een" stond! ;)
En hoeveed daarvan kwam effectief in de handen van die regisseur terecht? Je moest eens weten hoeveel tussenliggende licence bedrijven er in die keten geld liggen te graaien.
Ik ben al naar Netflix gestapt, dit zorgt er in elk geval voor dat ik al minder download.
Met zulke initiatieven denk ik dat ze me helemaal om zouden krijgen.
Nu nog hopen dat hetzelfde ooit gaat gebeuren met televisie series, tv zonder reclame + series vanaf eerste dag ook in Nederland.

Simpel voorbeeld > Serie Sherlock wordt uitgezonden op de bbc.
Dit is een zender die ik heb +1
BBC heeft geen reclame tijdens de serie +1
Is het op een Normale Nederlandse tijd te bekijken +1
Heb ik de neiging om te downloaden. > nee
Kan ik het bewaren mocht ik niet thuis zijn > ja (bepaald tv abonnement)

Dit is dus een manier om in elk geval mij iets op de juiste manier te laten bekijken.
Ik denk dat dit voor meer mensen geldt.

Steam en dergelijke hebben het bij de games ook al in zekere zin klaargespeeld.

Daarentegen:
Zou ik downloaden als ik student ben > ja
Waarom?
Alles is te duur.
nu is netflix een van de weinige hier. maar als er straks meer streaming diensten bij komen gaat het dus wel weer veel geld kosten. vanwege de versplintering van diensten die allemaal deals proberen te sluiten als deze als je straks een paar dingen wilt zien moet je je al gaan aanmelden bij meer diensten die allemaal geld kosten . bij elkaar opgeteld zijn we over een niet al te lange tijd waarschijnlijk meer kosten kwijt aan streaming diensten dan dat we een aantal keer per maand naar de bios zouden gaan. tenslotte is de industrie maar op 1 ding uit en dat is nog meer geld. begrijp me niet verkeerd ik vind dit op zich heel positief dat er diensten zijn als netflix maar zolang er geen dienst komt waar je ook echt alles kan zien zie ik het toch somber in . en zolang de industrie zich zo blijft gedragen , door deals te sluiten met de hoogste bieder zal dit scenario nog ver weg zijn.
Waarom denken zoveel mensen dat het enigste juiste aanbod is om ALLES te hebben en wel NU. Dat is niet realistisch voor een paar euro per maand.

Netflix kun je ook met een andere instelling bekijken. Ik kijk er naar alsof het een uitgebreide in-flight entertainment is. Als ik daar een film per se wil kijken, zal hij er vast niet op staan, dus kijk je wat er wel is. En zo is er altijd wel wat te kijken. Het hoeft ook niet per se splinternieuw te zijn, wij hebben diverse oudere series bekeken die gewoon goed zijn, en we hadden er nog nooit van gehoord.

Kortom, voor dit geld hebben we er veel kijkplezier van, in goede kwaliteit, reclame-vrij en ondertiteld. Het is zijn geld meer dan waard.
Het probleem bij mij is eerder dat het aanbod van Netflix in Nederland middelmatig is. Ik kan natuurlijk via VPN de Amerikaanse gebruiken, maar dan heb ik weer geen Nederlandse ondertiteling (wat ik voor mn moeder nodig heb). Plus dat ook niet alle series daar te kijken zijn.

Ik loop inmiddels zo ver bij met series dat ik ze vrij gelijk kijk aan waar ze in de VS worden uitgezonden. Dat red je niet vanuit Nederland.

Al is het ook weer vrij jammer dat ze de Nederlandse ondertitelings-scene hebben afgezwakt, waardoor veel series momenteel nooit een Nederlandse ondertiteling krijgen.
Goede actie van Netflix, mogen ze (heel wat!) vaker doen!
Maar nu al aankondiging voor over een jaar... hopelijk sturen ze nog wel een reminder tegen die tijd :)

*wishful thinking* Volgende stap; stoppen met content-verschil tussen verschillende landen? */wishful thinking*
Dat zal nooit gebeuren, of de Wereld moet maar 1 land kennen.
hoezo? internet kent geen grenzen en dus ook geen landen. en vroeger zeiden ze ook dat 40/50 inc platte tv nooit in je huiskamer zou komen. maar toch heeft meer dan de helf een 40/50 inc tv is hun woon kamer. tijden veranderen dus zeg nooit nooit. anders ben ik geneigt om over 10 jaar ofzo je te quote:)
Dus het vervolg van 'Crouching Tiger, Hidden Dragon' komt op Netflix, zelfs als premiere. Maar dan staat de eerste film - ofwel Crouching Tiger, Hidden Dragon - niet op Netflix :?
en helaas heeft netflix daar wel vaker last van. ik heb vrij weinig aan een serie waar ze season 1/2/4/5 hebben maar 3 de rechten niet voor krijgen. had dan helemaal niet voor de serie betaalt.
ze hebben op zich nog een jaartje om dit met veel bombarie aan te kondigen. Dus op zich snap ik dat wel.

Ben benieuwd wat ze van de opvolger bakken. als ik het me goed kan herinneren is het hoofdpersonage dood...
Ik heb gister een abonnement afgesloten bij Netflix en dan deel ik het nog met me vriendin ook 2 schermen + HD voor 8,99 das maar 4,50 pp en scheeld me HDD en elke maand films zoeken lange downloaden en het wachten en al die klote gedoe.... Nee Netflix is een redelijke goeie vervanging... (toch eerste keer gebruik miste ik nemo fast and the furious wel maar ja die heb ik origineel op dvd xd)
je kan ook gewoon xbmc icm mashup/icefilm/1channel gebruiken. of popcorntime. geen overvolle hdd's of elke maand kijken en lange downloads. gewoon click en play.
hopen dat het een begin is. als dit vaker voor komt zal ik zeker een overwegen een Abbo te nemen. kudos voor netflix.
Goed idee! Mooi om te zien dat Netflix toch elke keer weer iets nieuws bedenkt om zich te onderscheiden van de kabelbedrijven in de VS. Ook fijn dat wij er dit keer ook direct van meeprofiteren en niet een paar maanden achter de USA aanhobbelen.
Cool :) hoewel de eerste film natuurlijk een draak was (haha..). The Matrix was nog felrealistisch daarbij vergeleken..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee