Nintendo onthult 3DS-handhelds met nieuwe processor en extra knoppen

Nintendo heeft nieuwe versies van zijn 3DS en 3DS XL aangekondigd. De handhelds zijn qua uiterlijk nagenoeg identiek aan de bestaande modellen, maar Nintendo heeft nieuwe knoppen toegevoegd en onder de motorkap veel veranderd. Er is een verwijderbare accu en een kaartlezer.

De nieuwe handhelds die Nintendo tijdens de Japanse Direct-uitzending heeft onthuld, zijn 'New 3DS' en 'New 3DS XL' gedoopt. De draagbare consoles beschikken nu over een tweede directionele knop en aan de achterkant zijn nieuwe triggerknoppen geplaatst. Ook zijn de a-, b-, x-, y-knoppen gekleurd. Kopers kunnen hun apparaten personaliseren met plastic covers. De overige aanpassingen zijn minder in het oog springend.

Zo beschikken de 3DS-modellen over nieuwe schermen, waarbij het 3d-effect vanuit meerdere hoeken ervaren kan worden. Een ambientlight-sensor zorgt ervoor dat de helderheid van het scherm zich aanpast aan het omgevingslicht. Mede hierdoor moet de accutijd verbeteren. Door deze en andere optimalisaties zou de accutijd van de 3DS XL 7 uur en die van de 3DS 6 uur bedragen. De accu is bij de nieuwe versies bovendien verwijderbaar.

De 'New 3DS' en 'New 3DS XL' ondersteunen nfc zodat ze kunnen detecteren dat er een amiibo-figuur in de nabijheid is. Deze poppetjes van bekende Nintendo-figuren introduceerde Nintendo tijdens de E3. Ook beschikken de nieuwe modellen over een microsd-geheugenkaartlezer en kunnen ze via wifi met een pc verbinding maken voor back-ups. Tenslotte is er een nieuwe processor aanwezig, die snelheidsverbeteringen moet bieden. Nintendo brengt de aangepaste 3DS-modellen 11 oktober in Japan uit; Europa volgt begin 2015.

Nintendo New 3DS New 3DS XLNintendo New 3DS New 3DS XLNintendo New 3DS New 3DS XLNintendo New 3DS New 3DS XLNintendo New 3DS New 3DS XLNintendo New 3DS New 3DS XL

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

29-08-2014 • 14:58

193

Submitter: RayNbow

Reacties (193)

193
168
111
7
0
35
Wijzig sortering
Er komen dus ook games aan welke alleen op deze nieuwe 3DS'en werken en niet op de oude zoals Xenoblade Chronicles. Dit is misschien ook wel handig om te weten/melden...
serieus? dat zou ik echt bijzonder kwalijk vinden..
Ik ben bang van wel:
http://www.gamer.nl/nieuw...ronicles-komt-naar-de-3ds

Zit natuurlijk krachtigere processor in ook, dus blijkbaar is dat nodig voor die game. Wel jammer.
ja wel jammer, maar ook gewoon onbegrijpelijk.. ze zetten hem in de markt als een verbetering van een bestaande handheld.. als je een 3DS game koopt moet je hem op een 3DS console kunnen spelen imho..
noem hem dan anders, dan weten mensen dat het wat anders is.. 3DS2 ofzo.. maar er "new" voor zetten betekend in mijn ogen alleen dat het design anders is ofzo.. in ieder geval niks fundamenteels
In de tijd van de n64 had je een speciale expansion pack voor je console die had je nodig om spellen als Donkey kong 3d te kunnen spelen. Als je consoles gaat upgraden met betere hardware erin maar toch vrijwel dezelfde naam dan kan er wel eens verwarring ontstaan inderdaad.

Persoonlijk vind ik dat Nintendo heel het ds concept sowieso erg uitmelkt. als je alleen al ziet hoeveel verschillende er zijn... En als het nu dingen waren van 50 euro... maar ze zijn nog best duur ook.

Het probleem is eigenlijk dat fabrikanten steeds hetzelfde opnieuw uitbrengen maar dan met verbeteringen. Hierdoor ga ik me afvragen of je dan als koper van de eerste versie niet gewoon een beta console hebt gekocht en dat ze daarna pas zijn gaan nadenken over de werking ervan. Althans dat gevoel krijg ik als je iedere 3 maanden met een nieuwe versie komt.

Ik heb zelf geen 3ds of xl of wat er ook allemaal is tegenwoordig. Ik heb nog een oude DS (de eerste hele dikke) en doe er eigenlijk niks mee.

Heb wel een PS vita die ik laatst nog een keer heb afgestoft. maar bij gebrek aan fatsoenlijke AAA titels doe ik daar ook niks mee. Overigens is het scherm buiten gewoon niet af te lezen van de vita dus gewoon onbruikbaar. en de accu is binnen 4 uur leeg. dus meenemen voor onderweg heeft eigenlijk ook geen zin. Ik vraag me bij zulke dingen altijd af: hoe kan het toch dat sony bij het testen niet heeft gedacht misschien moeten we de accu 2x zo groot maken. De vita is hartstikke licht dus een 2x zo grote accu was voor het gewicht niet zo erg geweest. en er zit nog genoeg holle ruimte in het ding. Moraal van het verhaal: ik had wel verwacht dat sony ook allang met een verbeterde versie van de vita was gekomen. Al zie ik helemaal niemand met een vita. Snap eigenlijk niet waarom. want als ik kijk naar games als uncharted dan is het echt een gruwelijk krachtig apparaat.

[Reactie gewijzigd door sygys op 23 juli 2024 21:02]

Maar een expensionpack is iets totaal anders dan een nieuwe (want dat is het gewoon) console.

Een expensionpack plaatste je in de N64 en klaar was je. Het was een uitbreiding en goedkoper dan een compleet nieuwe console.

Nu moet je, waneer je de nieuwere 3DS games wilt spelen en extra functies dus nodig hebben gewoonweg een compleet nieuwe handheld kopen anders heb je pech.

En in mijn ogen is Nintendo toch wel een beetje *heel* erg de kant van Sega aan het opgaan wat betreft hardware (remember? Sega CD, 32X, Saturn, Dreamcast). Op een gegeven moment komen er

zoveel verschillende soorten consoles met iets betere specs van Nintendo uit dat men zoiets krijgt van: hierzo, dikke vinger...

// edit: dan zal het ook niet lang meer duren voor de 'new 2DS' uitkomt?

[Reactie gewijzigd door ironx op 23 juli 2024 21:02]

Jouw voorbeeld over Sega is dan niet echt relevant, de Saturn (1994) en Dreamcast (1998) waren gewoon compleet nieuwe consoles die qua hardware volledig anders waren en er zat redelijk wat tijd tussen. Hun releases waren net als die van Sony met de PS1 en PS2. Bij de 3DS is het vooral opmerkelijk omdat ze het nog steeds 3DS noemen en vooral omdat deze nu toch niet zo oud zijn. Het is zeker kwalijk dat dit op zo'n manier moet, zeker omdat de 3DS/ 3DSXL nog gewoon verkocht wordt.
Een tip. Koop nooit een laptop, telefoon of tablet want geheid dat er een sterkere versie van uit gaat komen....
Maar dan is het de keuze van de consument of hij een spel "beter" wil kunnen spelen, het is niet opeens incompatible met nieuwe spelen voor hetzelfde platform. Dat is hoe consoles bedoeld zijn. Noem het inderdaad anders 3DS2.
of foto / video camera...
Dan kan je niks meer kopen .
Jawel namelijk:
Bakstenen, schep, appelsap, yoghurt en nog vele anderen.
maar wat nou als er dan yoghurt met toegevoegde mineralen uitkomt, dan kan je de laatste pakken wel weg gooien! Zonde :9
Het zou dan wel de iBrick moeten zijn :D
Haha ja fixed :D wel veel apple fanboys op tweakers die mij -1 geven rofl
Hier ben ik het helemaal mee eens! Maar ik denk dat ze dat wel hebben voorzien. Aangezien dat de naam 3DS voor alle twee de "generaties" gebruikt wordt denk ik dat de developers al dan niet verplicht de games compatibel zullen maken of een extra versie voor de'oude' 3DS (dit laatste lijkt mij onwaarschijnlijk omdat er dan verwarring gaat ontstaan tussen de versies...) dus ik voorspel dat de knoppen overbodig gemaakt kunnen worden... (net als 3D op de 2DS
T gaat hier dan ook niet perse over de knoppen, ik heb voor mijn 3DS een 2de analoge stick met 4 extra knoppen.
Het enige echte verschil wat ik zie is toch die CPU(helaas). dat NFC is een gimic.
Ten tijde van de Game Boy en Game Boy Color had je ook enkele games die enkel op de Color konden. Gewoon logische ontwikkeling dat na een aantal jaren er een betere versie uitkomt en dat enkele games daar gebruik van gaan maken.
Maar de Game Boy Color zorgde er niet voor dat je de nieuwe spellen alleen op de Color kon spelen. Je kon ze alsnog op de normale spelen, alleen had je dan de kleuren niet. Hier ging het erom dat de spellen zelfs niet werken op de normale 3DS.

Edit: I stand corrected :/ Bedankt :)

[Reactie gewijzigd door MoonRaven op 23 juli 2024 21:02]

Maar de Game Boy Color zorgde er niet voor dat je de nieuwe spellen alleen op de Color kon spelen. Je kon ze alsnog op de normale spelen, alleen had je dan de kleuren niet.
De Game Boy Color spellen (je weet wel met links op de verpakking heel groot Game Boy Color) kon je enkel spelen op de Game Boy Color.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Game_Boy_Color_games
Hier ging het erom dat de spellen zelfs niet werken op de normale 3DS.
Net zoals bij de Game Boy en Game Boy Color dus.
Net zoals bij de Game Boy en Game Boy Color dus.
Met het verschil dat de gameboy color een eigen naam heeft en de nieuwe 3DS niet (of iig nog niet). In de japanse presentatie wordt er met geen woord gerept over dat de naam nu 'new' wordt ofzo.
3DS - New 3DS. Lijkt me toch een wezenlijk verschil in naam. Waarbij het woord "new" ook nog eens voorzien is van accentuerende streepjes eromheen.
In de japanse presentatie wordt er met geen woord gerept over dat de naam nu 'new' wordt ofzo.
In de Japanse Nintendo Direct hebben ze het telkens over de "Newニンテンドー3DS" (New Nintendo 3DS). Als het nog geen naam had, dan hadden ze eerder een Japans woord voor nieuw (新しい) gebruikt.
Er waren wel degelijk GB Color games die het niet op een normale Gameboy deden.
Inderdaad. Alle Gameboy color spellen die niet in een doorzichtige cartridge zitten (zonder inkeping rechtsboven) kunnen op de originele Gameboy gespeeld worden.

Ik hoop overigens dat deze nieuwe 3DS wel compatibel blijft met de oudere NDS spellen, en dat ze er de region lock van af halen.

[Reactie gewijzigd door Flozem op 23 juli 2024 21:02]

Een andere manier om de compatibiliteit te bepalen is via de productcode:
- Begint de code met CGB dan werkt het spel alleen op een Game Boy Color.
- Begint de code met DMG dan werkt het spel in ieder geval op een Game Boy met monochroom scherm. Deze titels kunnen soms in kleur gespeeld worden op een Super Game Boy of Game Boy Color.
Hmm Game boy en game boy color.. wat was daar t verschil ook al weer? een snellere CPU maar de rest het zelfde?


Nee. de color was een gehele upgrade. net zo als de 360 een upgrade van de xbox was.

De "new" is net zo iets als de super slim ps3(die ook wat sneller was).
Een minimale verandering, en dat is pressies wat de "new" is. het enige verschil tussen de normale en "new" is een snellere CPU.
De Game Boy Color was een grote verbetering t.o.v. de Game Boy:
- Kleurenscherm
- Meer werkgeheugen
- Meer videogeheugen
- Verdubbeling van CPU clock
- IR communicatiepoort
yup.. gameboy COLOR... niet new GAMEBOY
ik durf er bijzonder veel geld op te zetten dat mama straks thuis komt met een spelletje voor kindje 'er staat toch 3DS op ..en toch werkt het niet'
Het onderscheid tussen windows RT en windows 8 was ook te moeilijk voor hele volksstammen, dus ik weet niet.....
Over Xenoblade uit de aankondiging van Nintendo:

"The remake is something they’ve previously wanted to do for the Nintendo 3DS, but were not able to due to its lack of CPU power, but now that it’s getting a boost with the newer version, it has been made possible."

Het mogelijk maken van dit soort ports van Wii games is dus waarschijnlijk ook een belangrijke factor geweest om een krachtigere cpu te gebruiken.
Ik voel me als consument nou wel erg beet genomen..

Ik heb destijds ook een 3DS XL gekocht met het idee af en toe wat vermaak te hebben.
Alleen vond ik het opzicht geen probleem als er een hele andere handheld zou komen die anders zou zijn dan de 3DS.. Maar dit vind ik wel klantje pesten..

Het is volgens mij al eens eerder verteld dat dit het probleem van de 3DS zou zijn die missende buttons.. Maar op het laatste moment deze aanpassingen nog door voeren vind ik echt niet kunnen.. Zoals gezegd krijgen we straks games die gebruik maken van deze knoppen en het dus niet gaat werken op de oudere 3ds handhelds.

Dit was overigens ook toen met de WII, toen was die ene (ik weet even niet hoe dit controller heten) was niet zo gevoellig genoeg, moesten de mensen maar een upgrade kopen om de fouten die meneer nintendo maakt te omzeilen..

[Reactie gewijzigd door Robin4 op 23 juli 2024 21:02]

Anoniem: 58499 @Robin429 augustus 2014 15:56
Je hebt toch gewoon het vermaak dat je gekocht hebt.
Er komt gewoon een nieuwe variant uit.
Bij PS3 had je toch ook op den duur de slanke versie, die ineens niet meer backwards compatible was. Ik bedoel, overal krijg je te maken met verbeteringen. Je hebt dat ding gekocht met het oog op de spellen die er waren en die eventueel aangekondigd waren. Die krijg je (nou ja kun je kopen) toch nog steeds? huil huil, jank jank

*stopt speen in je mond*
Dat ps3 verhaaltje gaat niet op voor deze handheld..

Zo ver ik weet is toen alleen de backward PS2 games support eraf gegaan. Dat maakt de console niet minder tot het gebruik van PS3 games..

Bij deze handheld is het geval, dat er al lange tijd sprake was van die extra tumb pad en juist niet eerder gevoegd hadden + die extra knoppen achterop..en ook die snellere processor in het systeem..

Dit zorgt er gewoon voor dat nintendo zorgt voor een versplintering betreft dit 3ds platform.
Anoniem: 58499 @Robin430 augustus 2014 15:40
hier wordt het gebruik van DS en 3DS games ook niet minder, het enige dat je niet kunt spelen zijn de 'new 3DS' games. Dus het gaat wel degelijk op, je kan er niet ineens minder mee dan toen je m kocht!
Ik voel me als consument nou wel erg beet genomen..

Ik heb destijds ook een 3DS XL gekocht met het idee af en toe wat vermaak te hebben.
Alleen vond ik het opzicht geen probleem als er een hele andere handheld zou komen die anders zou zijn dan de 3DS.. Maar dit vind ik wel klantje pesten..
Dus als ze het ding uitgebracht zouden hebben als 3DS-2 zou je het prima vinden. Dus ook als die alleen backwards compatible was met de 3DS? Je 3DS zou dan gegarandeerd geen games kunnen draaien voor het nieuwe apparaat, nu is er een beste kans dat dat wel kan.

Ze hebben gekozen voor een model waardoor de 3DS voor een flink deel forward compatible is. Game developers hebben de keuze om de 3DS te blijven ondersteunen en zullen dat in ieder geval voorlopig voor een groot deel blijven doen, want grotere afzetmarkt. Dit is een optie die de gamestudios met de Gameboy Advance --> DS stap niet hadden, daar was de DS wel backwards compatible, maar de GBA was einde verhaal.
Die missende knoppen kan je ook op je 3ds en XL krijgen door de Circle Pad Pro te kopen. Het is dus puur de sterkere processor die ervoor gaat zorgen dat sommige spellen exclusief zijn.
die " extra" buttons kun je voor een tientje bij je plaatselijke speelgoed winkel kopen................................................................................................................................
http://www.wouldyoukindly...uploads/3ds_slide_pad.jpg


Het gaat hier om de CPU wat het probleem is.
Dit was overigens ook toen met de WII, toen was die ene (ik weet even niet hoe dit controller heten) was niet zo gevoellig genoeg, moesten de mensen maar een upgrade kopen om de fouten die meneer nintendo maakt te omzeilen..
Het was tijdens de introductie van de Wii nog niet haalbaar om gyroscopen in de controller te krijgen:
We actually looked into the idea of including a gyro sensor at the very start of the Wii Remote controllers's development. But the idea was rejected due to issues of both space and cost which attaching a gyro sensor would entail.
[...]
But they were very bulky instruments indeed
[...]
However, with advances in MEMS technology, they have become smaller and smaller while at the same time becoming cheaper…
Wat heeft het voor zin om een sterkere 3DS uit te brengen als je er vervolgens geen games voor uitbrengt?

Belangrijker voor mij is dat er een beter scherm op komt met meer DPI in 2D. Is dat niet het geval dan gaat deze aan mij voorbij.
beter scherm.. kortere laadtijden.. langere accuduur... etc.. etc?
Joh, de XBoxone haalt de kinect weg en ik hoor alleen maar mensen juichen. Da's in mijn ogen toch echt hetzelfde.
Spellen maken voor de Xbox One die alleen werken met Kinect, wat dus ervoor zorgt dat men een Kinect moet aanschaffen. (accessoire)

Spellen maken voor de New 3DS maar deze kan dan niet op de normale 3DS gespeeld worden, wat er dus voor zorgt dat men de gehele nieuwe console moet kopen om deze te spelen.(compleet nieuwe console)

Appels en peren ook wel genoemd
Dus als jij een spelletje koopt die voor de nieuwe 3DS is, en die heb jij niet.... is het dan een extra? of is het dan dus toch een verplichting?
het zal best wel mogelijk zijn om xenoblade op de oude 3ds te spelen, alleen dan zal de game-play minder soepel lopen
Ik zou er niet al te veel van uit gaan. Dit is een quote van NU.NL:

----
Nintendo liet tijdens de presentatie van de nieuwe 3DS-modellen weten dat er in de toekomst games zullen verschijnendie enkel op deze nieuwe versies werkenn. Het eerste spel waarvoor dit geldt is een overzetting van de Wii-game Xenoblade Chronicles.
----

Als je dit zo leest, zal het spel dus niet op de oude 3DS werken. De vraag is natuurlijk of dit alleen vanwege de CPU is, of dat Xenoblade ook gebruik maakt van de extra knoppen.
Het is een nieuwe handheld dus is wel te verwachten. Je kan ook niet verwachten dat WiiU games op de Wii gaan werken.

Ik moet wel toegeven dat de naam wel erg ongelukkig is gekozen...
Alleen was de wii U een echte upgrade.
de "new" 3DS is de 3DS met een overgeklockte CPU as ware.
De rest is niks nieuws of heeft geen grote impact.
NFC= niet belangerijk
Micro SD= omdat SD niet meer past.
extra knoppen= circlepad pro.
Scherm= een grotere kijk hoek, ook geen impact op game play.
Langere batterij duur= dat had ik ook met de extended battery voor mijn oude DS.

Ik kan het gewoon niet zien als een volwaardige upgrade zo als de 360 van de xbox was, ps3 van de ps2 en wii u van de wii was.
Scherm= een grotere kijk hoek, ook geen impact op game play.
Hier ben ik het niet mee eens. Momenteel is het niet erg comfortabel om de motion controls van de 3DS i.c.m. het 3D effect aan te gebruiken. Met de verbeterde techniek (door o.a. eye tracking) zou dit flink worden verbeterd. :)
*flips table* Emulators, here I come. Ga niet een derde 3DS kopen.
Daar gaan we weer.. En hoe gaat Nintendo aan de doorsnee consument uitleggen dat deze "new 3ds" spellen niet te spelen zijn op de 3ds? |:( Vooral vanwege de 3ds / 3dsxl is er de verwachting dat 3ds == 3dsxl == new 3ds. Dit gaat onwijs verwarrend zijn. Dat ze dit nog doen na het hele debacle met de onduidelijkheid rond de WiiU..
Nou het is nog maar zeer de vraag of deze niet op de "oude" 3Ds'sen zal gaan werken. Zou bijv. best kunnen dat hij van die verbeteringen gebruik maakt maar wil zeker niet auto zeggen dat hij helemaal niet werkt op de oude 3DS want dat moet ik eerst nog zien dan. Zeker Nintendo kennende...
Hoe willen ze dit de consument duidelijk maken? Ik vind dit wel een hele slechte move van Nintendo en zie deze "new" ook niet als de opvolger van de 3Ds.

T is dat ik dit nu hier lees, wie weet had ik de game wel ge pre orderd of straks in de winkel gekocht om er later achter te komen dat het niet werk en ik mijn geld niet terug krijg(o.a bart smit mentalitijd ).

Dit gaat voor een hoop problemen zorgen, speciaal voor de ouders met hun kindertjes.

Ik zal deze zeker niet kopen en moet dus helaas de "new" 3DS games links laten liggen.
deleted

[Reactie gewijzigd door tornado9 op 23 juli 2024 21:02]

Benieuwd hoe je op het doosje van een spel kan zien voor welke 3DS het is. Een jaartal erachter zou kunnen, echter komt hij in 2014 in Japan en in 2015 in de rest van de wereld.

Een 3DS 2 bekt ook niet echt lekker..

Je zou toch verwachten dat Nintendo na de (voor de gemiddelde consument) verwarrende WiiU naam geleerd heeft van zijn fout.
Daarbij moet ik ook nog opmerken dat het voor een volledig nieuw apparaat behoorlijk teleurstellende graphics heeft anno 2014/2015.
IK zelf zie het dan ook als een andere model 3DS.

In verhouding is dit gewoon niet een upgrade.
knoppen hadden we al in de form van een add on en NFC ook.
De wii u was wel een echte upgrade,maar dit? een snellere CPU?
Kan ik mijn oude 3DS niet gewoon overclocken :P?
Dit is echt bizar.
Corrigeer me gerust als ik iets mis hier, maar gaan ze nu weer een extra editie uitbrengen van een bestaand product?

Man, ik ben echt afgehaakt met Nintendo hoor.
Hoeveel DS soorten zijn er inmiddels?

Ik speel lekker door op mn GBA, ik wacht wel tot ze bij Nintendo een keer een product neerzetten en dat dan blijven hanteren als standaard.
Ik vond het einde van de GBA lijn veel te vroeg ook.

En dan hebben we nog die WiiU, dat vond ik ook geen noemenswaardige verbetering tegenover de Wii.
DS <> 3DS he.

Je kunt wel DS-games op een 3DS spelen, maar andersom niet. De DS is al jarenlang een standaard. Pas ná de 3DS zal die standaard worden opgeheven. Dat in tegenstelling tot de meeste concurrenten *kuch* Mickeysoft *kuch* Sony *kuch*.. de GBA-spellen kun je prima in de oude DS en volgens mij de DS-Lite spelen, DS games kun je in de 2DS en 3DS spelen. 3DS games kun je in de opvolger daarvan ook ongetwijfeld nog wel spelen, misschien de DS games zelf ook wel.

Zelfde als met de Wii. Gamecube games kun je prima op de Wii spelen, zelfs incl. geheugenkaart en controllers, Wii games kun je prima in de WiiU spelen met behoud van savegames etc.

Backwards compatibility is best wel een ding voor Nintendo. Dat in tegenstelling tot de anderen dus....
De tijd staat niet stil hoor. De ontwikkelingen gaan constant door en nieuwe versies van een product neerzetten is iets wat iedere producent van electronica doet. Nintendo doet niets anders dan wat anderen ook doen.

Dat je de Wii U geen noemenswaardige verbetering tegenover de Wii vond vind ik trouwens heel apart. De naam komt overeen en je kunt er Wii-spellen op spelen maar daarmee houdt elke gelijkenis op. Ik had destijds niets met de Wii maar de Wii U vind ik geweldig.
Dan ken ik die WiiU wellicht niet goed genoeg, mischien was ik te kortzichtig in mn oordeel. Ik zag alleen maar een extra scherm op de controller. Maar ik dacht toen "ik kijk naar de tv, niet naar de controller", ik vind dat soort toevoegingen niet interessant genoeg voor mezelf.
Op zich kan ik er wel inkomen dat het nut heeft, maar ik weet wat voor gamer ik ben en wil dan graag echt een compleet "from scratch" product zien.
Er zijn welgeteld twee “soorten” DS. De standaard DS en de update – de DS Lite.

Waar jij aan zit te denken is het feit dat er vervolgens een upgrade uitkwam in de vorm van de DSi, waar daarna ook een update van kwam in de vorm van de DSiXL.

Vervolgens kwam een heel nieuw systeem, de 3DS. Daar zijn dan inmiddels twee updates van verschenen, namelijk de 3DSXL en de 2DS.

Deze new 3DS zie ik als de upgrade voor de 3DS, net als de DSi een opgewaardeerde DS was.
En nog steeds geen tweede thumbstick... Gemiste kans.

Die gekleurde knoppen staan wel goed trouwens.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 23 juli 2024 21:02]

Jawel, dat vreemde knopje linksboven de gekleurde ABXY-knoppen... 8)7
Ik zie het nu ja, wat een raar klein dingetje. Vraag me af hoe lekker dat werkt.
Dat zal ongetwijfeld wennen zijn, dus zul je altijd mensen hebben die zeggen: dit is niet wat ik gewend ben, dus is het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (misschien met andere woorden), maar ik denk dat Nintendo daar wel over na gedacht heeft :D

Ontopic: tbh. Zo'n soort upgrade had ik echt wel verwacht, aangezien de oude 3ds geen NFC heeft (amirite?), wat nodig zal zijn zodra de amiibo poppetjes launchen. Verder ben ik ook benieuwd naar die schouderknoppen en de micro SD slot (hoe gevoelig zou dat zijn voor piraterij?).

Apparaat ziet er overall goed uit imo.
Ik ben vooral benieuwd wat er gebeurt als je een 3DS-game die de circle pad add-on ondersteunt, gaat spelen op dit apparaat. Gaat die game dan de extra knoppen en de extra circle pad herkennen alsof het die add-on betreft? In dat geval kun je bijvoorbeeld MH3/4U zonder add-on maar met alle extra knoppen op dit ding spelen - erg handig.

Daarnaast, gaan ze weer een system transfer toestaan? Waarschijnlijk wel, maar is daar al iets over vrijgegeven?

Tenslotte, kan dit apparaat ook nog met DS games overweg?

Overigens, in antwoord op je vragen - de huidige 3DS lijn kan al met standaard SD-kaartjes overweg dus piracy zal een evengroot probleem zijn - lees: (nog) niet, want de 3DS is ook nog steeds niet gekraakt. Er was recentelijk wel een berichtje dat er wel iets aan zit te komen, though.
Daarnaast, de 2/3DS ondersteunt inderdaad geen NFC, nee. Alleen de WiiU momenteel.
NFC is indirect ondersteund, skylanders maakt hier bv. gebruik van.
IR->NFC scanner->NFC speeltje.
Jawel, boven de A, B, X en Y knoppen.
Beide versies zelfs, de tweede zit linksboven de X en Y knoppen
Die komt in de 4de uitvoering denk ik. :+ :X
belachelijk. Hoe goed ze het ook promoten er gaan mensen met minimaal 1 spel thuis komen wat niet werkt doordat ze de hardware letterlijk upgraden.

Het gebeurd vaak dat hardware verbeterd word in sommige gevallen is dat ook hard nodig om hitte, power usage etc te verlagen.

De originele PSP had volgens mij ook ooit een upgrade waardoor het besturingssysteem iets soepeler liep, meer geheugen of iets dergelijks, maar hele spellen die door de CPU niet meer speelbaar zijn op een aparaat van dezelfde generatie is vreselijk.

Een hele mooie nieuwe uitvoering van de 3DS maar een hele slechte keuze van Nintendo om games exclusief voor een nieuwe variant van dezelfde generatie handhelds toe te staan.
belachelijk. Hoe goed ze het ook promoten er gaan mensen met minimaal 1 spel thuis komen wat niet werkt doordat ze de hardware letterlijk upgraden.
Net zoals mensen die met een PS4 game thuiskomen voor zoonlief die een PS3 heeft en dus eerst de hardware letterlijk moet upgraden. Het was toch een Playstation?. Of Oma die voor het kleinkind een X1 game koopt terwijl het kleinkind een X360 heeft staan, die moet letterlijk de hardware eerst upgraden. Het was toch een XBox? Enz enz. Het zal vast wel eens voorkomen hoor maar dat is al sinds de Atari 2600 zo en waarschijnlijk nog wel ouder.
Maar een PS4 en een PS3 is een andere generatie en benaming console de "new" 3ds is dezelfde generatie en reeks als de 3ds. Dat is volledig andere koek dan jou voorbeelden.
Mensen die dit onderscheid niet kunnen maken hebben ook helemaal niets te schaften met generaties van spelcomputers. Zeker niet in de overgangsperiode zoals die nu is. Die zien Playstation of Xbox staan en die gaan er gewoon vanuit dat het thuis gewoon gaat werken.

Een erg kleine groep, maar goed op Tweakers zit men aan de reacties te zien graag te miepen voor die hele kleine groep.
Jouw vergelijking slaat nog geen kant nog wal.
Als we jou vergelijking redelijk moeten maken zul je van de ps4 , new ps3 moeten maken.

En die zogenaamde kleine groep is wel het gros van de consument en gaming markt.

De markt voor 16/18+ games is kleiner dan dat voor de doelgroep die is beschreven.
De originele PSP had volgens mij ook ooit een upgrade waardoor het besturingssysteem iets soepeler liep, meer geheugen of iets dergelijks, maar hele spellen die door de CPU niet meer speelbaar zijn op een aparaat van dezelfde generatie is vreselijk.
Probeer maar eens een UMD die je op een gewone PSP kan spelen te spelen op een PSP Go.
Probleem met de Nintendo naamgeving is dat het allemaal te vaag aan het worden is voor de gemiddelde consument. voor de rest, zeker een interessant product.

bijvoorbeeld is het verschil tussen wii en wiiU spellen voor paps, mams, opoes en omoes enigszins onduidelijk waardoor deze wiiU spellen kunnen gaan kopen voor de wii en vice versa merk ik bij aardig wat mensen...
Als nintendo zich aan deze redenering moet houden betekent dat dat ze nooit op het succes van een voorgaan product kunnen profiteren.

Nintendo ds 2 is ook geen oplossing.. Dus moeten ze dan een compleet nieuwe naam geven aan een product wat een vervolg is van een ander product?

Het heeft anders geen problemen opgeleverd met de nintendo entertainment system >> SUPER nintendo entertainment system. Gameboy >> Gameboy color >> gameboy advance.

The NEW ipad bleek ook geen probleem.

En natuurlijk kopen ouders dan wel eens een verkeerd spel.. Zij verdiepen zich niet in de systemen. Maar voor alles een compleet andere baam verzinnen werkt marketing technisch ook niet.
"Maar voor alles een compleet andere baam verzinnen werkt marketing technisch ook niet.

Is dat echt zo? Als de naam echt afwijkt, is de scheiding wel behoorlijk duidelijker.

Ik ben echt geen leek op dit gebied, maar ik zie de WiiU toch echt als een stopgap oplossing voor de Wii.
But “New 3DS”? I can imagine the conversations already at the GameStop counter.

“Do you have new 3DS?”

“I’m sorry did you say, new 3DS or New 3DS?”

“My son wants a new 3DS for his birthday.”

“A new New 3DS?”

“A new 3DS.”

“We have a used New 3DS.”

“I will take the cheapest one.”

*child cries on his birthday*

It’s like the “Who’s on first?” of video game hardware naming.
http://www.forbes.com/sit...ts-new-3ds-named-new-3ds/
Lijkt net zo'n foute naam als Wii U te worden. Daar is ook bij de consument niet duidelijk dat het een volwaardige opvolger is en geen game of add on. De naam Playstation is dan misschien niet origineel, maar iedereen weet dat 4 beter is dan 3.

Mij is het ook niet duidelijk. DSi was ook een minimale upgrade die je niet echt nodig had. De 3DS is echter een hele stap van de DS.
3DSi was een betere naam geweest.
Nee,,, ja...

Ja in als dat het een nieuw model is maar geen echte upgrade zo als de wii u dat wel van de wii was.
Ach we hadden ook al de Nieuwe iPad ;)
en de prijs? blijft hetzelfde?
Respectievelijk 16,000 yen voor de normale en 18,800 voor de XL. Geen idee hoe die naar euro zullen worden omgezet.
Dat zou 140 euro zijn volgens een valuta site, met btw erbij is dat een hele nette prijs.
Ja, de huidige :+
hoeveel yen waren de oude? .. dan kunnen we terug rekenen :D
Komma een plaats opschuiven is een grove indicatie.
Inderdaad. Zoiets lijkt mij vrij reëel.
De 'New 3DS' en 'New 3DS XL' ondersteunen nfc zodat ze kunnen detecteren dat er een amiibo-figuur in de nabijheid is. Deze poppetjes van bekende Nintendo-figuren introduceerde Nintendo tijdens de E3.
is hier al meer informatie over? waar kun je ze kopen? of krijg je er 1 of meerdere bij een aankoop van een 3DS Spel?

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 23 juli 2024 21:02]

nieuws: Nintendo toont Amiibo-poppetjes voor Wii U

uiteraard. misschien jou voorbij gevlogen? Ik zit hier kwijlend op te wachten i.c.m. super smash :+
Anoniem: 506578 @flexity29 augustus 2014 20:20
Leuk ook als je de 3DS XL Smash editie wil kopen. Dat ding moet verdorie nog uitkomen en kan niet met de Amiibo overweg. Lijkt me niet verstandig om daar nu nog €230,- aan uit geven.
Kan wel met de amiibo overweg...
Anoniem: 506578 @flexity31 augustus 2014 01:55
Niet zonder een apart verkrijgbare accessoire. Ik vind dat als je een speciale editie van een console uitbrengt in het teken van een bepaald spel, dat je alle mogelijkheden van het spel moet kunnen gebruiken zonder eerst weer je portemonnee te moeten trekken voor een ontvanger die er over een paar maanden standaard inzit.
Is wel jammer, des te meer reden gewoon een wii u aan te schaffen Daan.. :p
Die heb ik gelukkig al staan en het spel staat al in de pre-order.😃
Wat mij betreft komen er de komende tijd genoeg leuke spellen aan voor de Wii U en ik heb zeker geen spijt van mijn aanschaf ondanks de meestal negatieve reacties die ik erover lees.
Hier idem dito :) laten we een keer samen gamen zodra die uit is. Hier staat die ook al dik in de pre-order. Kan ook al niet wachten op de zelda game die 19-9 uitkomt. lekker slashen :p
Is goed, ben ook al beizig met Hyrule Warriors. Ik PM je wel met mijn friendcode :)
mijn nintendo ID is flexity volgens mij, mocht het niet lukken hoor ik het wel. :)
ja, ik lees het nieuws niet zo van nintendo aangezien ik er ook niet veel mee heb maar dit is wel een stukje interresante technologie ;)
Nintendo had natuurlijk al een tweede thumbstick met extra shoulder buttons voor de 3DS:

https://store.nintendo.co...r.jsp?productId=prod10517

Deze zou ondersteund moeten worden door Monster Hunt 3 Ultimate, Resident Evil: Revelations, Metal Gear Solid Snake Eater 3D, Kingdom Hearts 3D en Kid Icarus: Uprising.

Deze games kunnen nu dus zonder dat onhandige ding direct gespeeld worden (de actieknoppen zaten nu te ver van je hand vandaan). Scheelt ook weer €25 extra.

[Reactie gewijzigd door barchettanl op 23 juli 2024 21:02]

Ik vind die Circlepad anders behoorlijk geweldig hoor. Ligt juist heerlijk in de hand vinnik.
Heb je hem voor de 3DS of de 3DS XL?
De gewone 3DS :-) eigenlijk alleen voor Monster Hunter 3 Ultimate .. maar daar voldoet ie dan ook uitstekend voor.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.